Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2016

Lauret zaufanych opinii
Java. Podstawy. Wydanie IX

Java. Podstawy. Wydanie IX

Autorzy: ,

Ocena:
   5/6  Opinie  (67)
Stron: 864 Stron (w wersji papierowej): 864
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: twarda) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Helion
Wydawca: Helion
Cena:
99,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 19,80 zł
79,20 zł 99,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
99,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
79,20 zł
99,00 zł

Wykorzystaj potencjał lidera na rynku języków programowania!

Pomimo zaawansowanego wieku Java wciąż jest na topie. Ten język programowania oraz narzędzia z nim powiązane są najczęściej wybierane do tworzenia rozbudowanych systemów informatycznych. Skąd ta popularność? Przejrzysta składnia, obsługa nowoczesnych technik przesyłania informacji, automatyczne czyszczenie pamięci to tylko niektóre z atutów Javy. Jeżeli dołożymy do tego ogromną rzeszę użytkowników chętnych do pomocy, wszystko staje się jasne. Java jeszcze długo będzie na świeczniku!

Kolejne wydanie tej cenionej książki zostało zaktualizowane o wszystkie nowości, które pojawiły się w wersji 7 platformy Java Standard Edition. W trakcie lektury poznasz składnię języka oraz wszystkie istotne kwestie związane z programowaniem w Javie. Zrozumiesz założenia programowania obiektowego, nauczysz się korzystać z interfejsów oraz obsługiwać wyjątki. Przekonasz się również, jakie ułatwienia w tym zakresie oferuje Java 7 - obsługa wielu wyjątków w ramach jednego bloku catch to tylko czubek góry lodowej. Książka ta jest idealną pozycją dla wszystkich osób chcących poznać język Java. Sprawdzi się ona również w rękach doświadczonych programistów - jako źródło informacji na temat nowości w Java Standard Edition 7.

Poznaj:

  • podstawy języka Java
  • zasady programowania obiektowego
  • zastosowanie interfejsów
  • nowości wprowadzone w ostatniej wersji Javy

Wykorzystaj siłę obiektów. Zacznij programować obiektowo w języku Java!

  • Wstęp
    • Do Czytelnika
    • O książce
    • Konwencje typograficzne
    • Przykłady kodu
  • Podziękowania
  • Rozdział 1 Wstęp do Javy
    • W tym rozdziale:
    • 1.1. Java jako platforma programistyczna
    • 1.2. Słowa klucze białej księgi Javy
      • 1.2.1. Prosty
      • 1.2.2. Obiektowy
      • 1.2.3. Sieciowy
      • 1.2.4. Niezawodny
      • 1.2.5. Bezpieczny
      • 1.2.6. Niezależny od architektury
      • 1.2.7. Przenośny
      • 1.2.8. Interpretowany
      • 1.2.9. Wysokowydajny
      • 1.2.10. Wielowątkowy
      • 1.2.11. Dynamiczny
    • 1.3. Aplety Javy i internet
    • 1.4. Krótka historia Javy
    • 1.5. Główne nieporozumienia dotyczące Javy
  • Rozdział 2 Środowisko programistyczne Javy
    • W tym rozdziale:
    • 2.1. Instalacja oprogramowania Java Development Kit
      • 2.1.1. Pobieranie pakietu JDK
      • 2.1.2. Ustawianie ścieżki dostępu
      • 2.1.3. Instalacja bibliotek i dokumentacji
      • 2.1.4. Instalacja przykładowych programów
      • 2.1.5. Drzewo katalogów Javy
    • 2.2. Wybór środowiska programistycznego
    • 2.3. Używanie narzędzi wiersza poleceń
      • 2.3.1. Rozwiązywanie problemów
    • 2.4. Praca w zintegrowanym środowisku programistycznym
      • 2.4.1. Znajdowanie błędów kompilacji
    • 2.5. Uruchamianie aplikacji graficznej
    • 2.6. Tworzenie i uruchamianie apletów
  • Rozdział 3 Podstawowe elementy języka Java
    • W tym rozdziale:
    • 3.1. Prosty program w Javie
    • 3.2. Komentarze
    • 3.3. Typy danych
      • 3.3.1. Typy całkowite
      • 3.3.2. Typy zmiennoprzecinkowe
      • 3.3.3. Typ char
      • 3.3.4. Typ boolean
    • 3.4. Zmienne
      • 3.4.1. Inicjacja zmiennych
      • 3.4.2. Stałe
    • 3.5. Operatory
      • 3.5.1. Operatory inkrementacji i dekrementacji
      • 3.5.2. Operatory relacyjne i logiczne
      • 3.5.3. Operatory bitowe
      • 3.5.4. Funkcje i stałe matematyczne
      • 3.5.5. Konwersja typów numerycznych
      • 3.5.6. Rzutowanie
      • 3.5.7. Nawiasy i priorytety operatorów
      • 3.5.8. Typ wyliczeniowy
    • 3.6. Łańcuchy
      • 3.6.1. Podłańcuchy
      • 3.6.2. Konkatenacja
      • 3.6.3. Łańcuchów nie można modyfikować
      • 3.6.4. Porównywanie łańcuchów
      • 3.6.5. Łańcuchy puste i łańcuchy null
      • 3.6.6. Współrzędne kodowe znaków i jednostki kodowe
      • 3.6.7. API String
      • 3.6.8. Dokumentacja API w internecie
      • 3.6.9. Składanie łańcuchów
    • 3.7. Wejście i wyjście
      • 3.7.1. Odbieranie danych wejściowych
      • 3.7.2. Formatowanie danych wyjściowych
      • 3.7.3. Zapis i odczyt plików
    • 3.8. Przepływ sterowania
      • 3.8.1. Zasięg blokowy
      • 3.8.2. Instrukcje warunkowe
      • 3.8.3. Pętle
      • 3.8.4. Pętle o określonej liczbie powtórzeń
      • 3.8.5. Wybór wielokierunkowy instrukcja switch
      • 3.8.6. Instrukcje przerywające przepływ sterowania
    • 3.9. Wielkie liczby
    • 3.10. Tablice
      • 3.10.1. Pętla typu for each
      • 3.10.2. Inicjowanie tablic i tworzenie tablic anonimowych
      • 3.10.3. Kopiowanie tablicy
      • 3.10.4. Parametry wiersza poleceń
      • 3.10.5. Sortowanie tablicy
      • 3.10.6. Tablice wielowymiarowe
      • 3.10.7. Tablice postrzępione
  • Rozdział 4 Obiekty i klasy
    • W tym rozdziale:
    • 4.1. Wstęp do programowania obiektowego
      • 4.1.1. Klasy
      • 4.1.2. Obiekty
      • 4.1.3. Identyfikacja klas
      • 4.1.4. Relacje między klasami
    • 4.2. Używanie klas predefiniowanych
      • 4.2.1. Obiekty i zmienne obiektów
      • 4.2.2. Klasa GregorianCalendar
      • 4.2.3. Metody udostępniające i zmieniające wartość elementu
    • 4.3. Definiowanie własnych klas
      • 4.3.1. Klasa Employee
      • 4.3.2. Używanie wielu plików źródłowych
      • 4.3.3. Analiza klasy Employee
      • 4.3.4. Pierwsze kroki w tworzeniu konstruktorów
      • 4.3.5. Parametry jawne i niejawne
      • 4.3.6. Korzyści z hermetyzacji
      • 4.3.7. Przywileje klasowe
      • 4.3.8. Metody prywatne
      • 4.3.9. Stałe jako pola klasy
    • 4.4. Pola i metody statyczne
      • 4.4.1. Pola statyczne
      • 4.4.2. Stałe statyczne
      • 4.4.3. Metody statyczne
      • 4.4.4. Metody fabryczne
      • 4.4.5. Metoda main
    • 4.5. Parametry metod
    • 4.6. Konstruowanie obiektów
      • 4.6.1. Przeciążanie
      • 4.6.2. Inicjacja pól wartościami domyślnymi
      • 4.6.3. Konstruktor bezargumentowy
      • 4.6.4. Jawna inicjacja pól
      • 4.6.5. Nazywanie parametrów
      • 4.6.6. Wywoływanie innego konstruktora
      • 4.6.7. Bloki inicjujące
      • 4.6.8. Niszczenie obiektów i metoda finalize
    • 4.7. Pakiety
      • 4.7.1. Importowanie klas
      • 4.7.2. Importy statyczne
      • 4.7.3. Dodawanie klasy do pakietu
      • 4.7.4. Zasięg pakietów
    • 4.8. Ścieżka klas
      • 4.8.1. Ustawianie ścieżki klas
    • 4.9. Komentarze dokumentacyjne
      • 4.9.1. Wstawianie komentarzy
      • 4.9.2. Komentarze do klas
      • 4.9.3. Komentarze do metod
      • 4.9.4. Komentarze do pól
      • 4.9.5. Komentarze ogólne
      • 4.9.6. Komentarze do pakietów i ogólne
      • 4.9.7. Generowanie dokumentacji
    • 4.10. Porady dotyczące projektowania klas
  • Rozdział 5 Dziedziczenie
    • W tym rozdziale:
    • 5.1. Klasy, nadklasy i podklasy
      • 5.1.1. Hierarchia dziedziczenia
      • 5.1.2. Polimorfizm
      • 5.1.3. Wiązanie dynamiczne
      • 5.1.4. Wyłączanie dziedziczenia klasy i metody finalne
      • 5.1.5. Rzutowanie
      • 5.1.6. Klasy abstrakcyjne
      • 5.1.7. Ochrona dostępu
    • 5.2. Klasa bazowa Object
      • 5.2.1. Metoda equals
      • 5.2.2. Porównywanie a dziedziczenie
      • 5.2.3. Metoda hashCode
      • 5.2.4. Metoda toString
    • 5.3. Generyczne listy tablicowe
      • 5.3.1. Dostęp do elementów listy tablicowej
      • 5.3.2. Zgodność pomiędzy typowanymi a surowymi listami tablicowymi
    • 5.4. Osłony obiektów i autoboxing
    • 5.5. Metody ze zmienną liczbą parametrów
    • 5.6. Klasy wyliczeniowe
    • 5.7. Refleksja
      • 5.7.1. Klasa Class
      • 5.7.2. Podstawy przechwytywania wyjątków
      • 5.7.3. Zastosowanie refleksji w analizie funkcjonalności klasy
      • 5.7.4. Refleksja w analizie obiektów w czasie działania programu
      • 5.7.5. Zastosowanie refleksji w generycznym kodzie tablicowym
      • 5.7.6. Wywoływanie dowolnych metod
    • 5.8. Porady projektowe dotyczące dziedziczenia
  • Rozdział 6 Interfejsy i klasy wewnętrzne
    • W tym rozdziale:
    • 6.1. Interfejsy
      • 6.1.1. Własności interfejsów
      • 6.1.2. Interfejsy a klasy abstrakcyjne
    • 6.2. Klonowanie obiektów
    • 6.3. Interfejsy a sprzężenie zwrotne
    • 6.4. Klasy wewnętrzne
      • 6.4.1. Dostęp do stanu obiektu w klasie wewnętrznej
      • 6.4.2. Specjalne reguły składniowe dotyczące klas wewnętrznych
      • 6.4.3. Czy klasy wewnętrzne są potrzebne i bezpieczne?
      • 6.4.4. Lokalne klasy wewnętrzne
      • 6.4.5. Dostęp do zmiennych finalnych z metod zewnętrznych
      • 6.4.6. Anonimowe klasy wewnętrzne
      • 6.4.7. Statyczne klasy wewnętrzne
    • 6.5. Klasy proxy
      • 6.5.1. Własności klas proxy
  • Rozdział 7 Grafika
    • W tym rozdziale:
    • 7.1. Wprowadzenie do pakietu Swing
    • 7.2. Tworzenie ramki
    • 7.3. Pozycjonowanie ramki
      • 7.3.1. Własności ramek
      • 7.3.2. Określanie rozmiaru ramki
    • 7.4. Wyświetlanie informacji w komponencie
    • 7.5. Figury 2D
    • 7.6. Kolory
    • 7.7. Czcionki
    • 7.8. Wyświetlanie obrazów
  • Rozdział 8 Obsługa zdarzeń
    • W tym rozdziale:
    • 8.1. Podstawy obsługi zdarzeń
      • 8.1.1. Przykład obsługa kliknięcia przycisku
      • 8.1.2. Nabywanie biegłości w posługiwaniu się klasami wewnętrznymi
      • 8.1.3. Tworzenie słuchaczy zawierających jedno wywołanie metody
      • 8.1.4. Przykład zmiana stylu
      • 8.1.5. Klasy adaptacyjne
    • 8.2. Akcje
    • 8.3. Zdarzenia generowane przez mysz
    • 8.4. Hierarchia zdarzeń w bibliotece AWT
      • 8.4.1. Zdarzenia semantyczne i niskiego poziomu
  • Rozdział 9 Komponenty Swing interfejsu użytkownika
    • W tym rozdziale:
    • 9.1. Swing a wzorzec projektowy Model-View-Controller
      • 9.1.1. Wzorce projektowe
      • 9.1.2. Wzorzec Model-View-Controller
      • 9.1.3. Analiza MVC przycisków Swing
    • 9.2. Wprowadzenie do zarządzania rozkładem
      • 9.2.1. Rozkład brzegowy
      • 9.2.2. Rozkład siatkowy
    • 9.3. Wprowadzanie tekstu
      • 9.3.1. Pola tekstowe
      • 9.3.2. Etykiety komponentów
      • 9.3.3. Pola haseł
      • 9.3.4. Obszary tekstowe
      • 9.3.5. Panele przewijane
    • 9.4. Komponenty umożliwiające wybór opcji
      • 9.4.1. Pola wyboru
      • 9.4.2. Przełączniki
      • 9.4.3. Obramowanie
      • 9.4.4. Listy rozwijalne
      • 9.4.5. Suwaki
    • 9.5. Menu
      • 9.5.1. Tworzenie menu
      • 9.5.2. Ikony w elementach menu
      • 9.5.3. Pola wyboru i przełączniki jako elementy menu
      • 9.5.4. Menu podręczne
      • 9.5.5. Mnemoniki i akceleratory
      • 9.5.6. Aktywowanie i dezaktywowanie elementów menu
      • 9.5.7. Paski narzędzi
      • 9.5.8. Dymki
    • 9.6. Zaawansowane techniki zarządzania rozkładem
      • 9.6.1. Rozkład GridBagLayout
        • 9.6.1.1. Parametry gridx, gridy, gridwidth i gridheight
        • 9.6.1.2. Pola weight
        • 9.6.1.3. Parametry fill i anchor
        • 9.6.1.4. Dopełnienie
        • 9.6.1.5. Inny sposób ustawiania wartości parametrów gridx, gridy, gridwidth i gridheight
        • 9.6.1.6. Klasa pomocnicza ułatwiająca pracę z ograniczeniami GridBagLayout
      • 9.6.2. Rozkład grupowy
      • 9.6.3. Nieużywanie żadnego zarządcy rozkładu
      • 9.6.4. Niestandardowi zarządcy rozkładu
      • 9.6.5. Kolejka dostępu
    • 9.7. Okna dialogowe
      • 9.7.1. Okna dialogowe opcji
      • 9.7.2. Tworzenie okien dialogowych
      • 9.7.3. Wymiana danych
      • 9.7.4. Okna dialogowe wyboru plików
      • 9.7.5. Okna dialogowe wyboru kolorów
  • Rozdział 10 Przygotowywanie apletów i aplikacji do użytku
    • W tym rozdziale:
    • 10.1. Pliki JAR
      • 10.1.1. Manifest
      • 10.1.2. Wykonywalne pliki JAR
      • 10.1.3. Zasoby
      • 10.1.4. Pieczętowanie pakietów
    • 10.2. Java Web Start
      • 10.2.1. Piaskownica
      • 10.2.2. Podpisywanie kodu
      • 10.2.3. API JNLP
    • 10.3. Aplety
      • 10.3.1. Prosty aplet
        • 10.3.1.1. Konwersja programów na aplety
      • 10.3.2. Znacznik applet i jego atrybuty
      • 10.3.3. Znacznik object
      • 10.3.4. Parametry przekazujące informacje do apletów
      • 10.3.5. Dostęp do obrazów i plików audio
      • 10.3.6. Środowisko działania apletu
        • 10.3.6.1. Komunikacja pomiędzy apletami
        • 10.3.6.2. Wyświetlanie elementów w przeglądarce
    • 10.4. Zapisywanie preferencji użytkownika
      • 10.4.1. Mapy własności
      • 10.4.2. API Preferences
  • Rozdział 11 Wyjątki, dzienniki, asercje i debugowanie
    • W tym rozdziale:
    • 11.1. Obsługa błędów
      • 11.1.1. Klasyfikacja wyjątków
      • 11.1.2. Deklarowanie wyjątków kontrolowanych
      • 11.1.3. Zgłaszanie wyjątków
      • 11.1.4. Tworzenie klas wyjątków
    • 11.2. Przechwytywanie wyjątków
      • 11.2.1. Przechwytywanie wielu typów wyjątków
      • 11.2.2. Powtórne generowanie wyjątków i budowanie łańcuchów wyjątków
      • 11.2.3. Klauzula finally
      • 11.2.4. Instrukcja try z zasobami
      • 11.2.5. Analiza danych ze śledzenia stosu
    • 11.3. Wskazówki dotyczące stosowania wyjątków
    • 11.4. Asercje
      • 11.4.1. Włączanie i wyłączanie asercji
      • 11.4.2. Zastosowanie asercji do sprawdzania parametrów
      • 11.4.3. Zastosowanie asercji do dokumentowania założeń
    • 11.5. Dzienniki
      • 11.5.1. Podstawy zapisu do dziennika
      • 11.5.2. Zaawansowane techniki zapisu do dziennika
      • 11.5.3. Zmiana konfiguracji menedżera dzienników
      • 11.5.4. Lokalizacja
      • 11.5.5. Obiekty typu Handler
      • 11.5.6. Filtry
      • 11.5.7. Formatery
      • 11.5.8. Przepis na dziennik
    • 11.6. Wskazówki dotyczące debugowania
    • 11.7. Wskazówki dotyczące debugowania aplikacji z GUI
      • 11.7.1. Zaprzęganie robota AWT do pracy
    • 11.8. Praca z debugerem
  • Rozdział 12 Programowanie ogólne
    • W tym rozdziale:
    • 12.1. Dlaczego programowanie ogólne
      • 12.1.1. Dla kogo programowanie ogólne
    • 12.2. Definicja prostej klasy ogólnej
    • 12.3. Metody ogólne
    • 12.4. Ograniczenia zmiennych typowych
    • 12.5. Kod ogólny a maszyna wirtualna
      • 12.5.1. Translacja wyrażeń generycznych
      • 12.5.2. Translacja metod ogólnych
      • 12.5.3. Używanie starego kodu
    • 12.6. Ograniczenia i braki
      • 12.6.1. Nie można podawać typów prostych jako parametrów typowych
      • 12.6.2. Sprawdzanie typów w czasie działania programu jest możliwe tylko dla typów surowych
      • 12.6.3. Nie można tworzyć tablic typów ogólnych
      • 12.6.4. Ostrzeżenia dotyczące zmiennej liczby argumentów
      • 12.6.5. Nie wolno tworzyć egzemplarzy zmiennych typowych
      • 12.6.6. Zmiennych typowych nie można używać w statycznych kontekstach klas ogólnych
      • 12.6.7. Obiektów klasy ogólnej nie można generować ani przechwytywać
        • 12.6.7.1. Można wyłączyć sprawdzanie wyjątków kontrolowanych
      • 12.6.8. Uważaj na konflikty, które mogą powstać po wymazaniu typów
    • 12.7. Zasady dziedziczenia dla typów ogólnych
    • 12.8. Typy wieloznaczne
      • 12.8.1. Ograniczenia nadtypów typów wieloznacznych
      • 12.8.2. Typy wieloznaczne bez ograniczeń
      • 12.8.3. Chwytanie typu wieloznacznego
    • 12.9. Refleksja a typy ogólne
      • 12.9.1. Zastosowanie parametrów Class<T> do dopasowywania typów
      • 12.9.2. Informacje o typach generycznych w maszynie wirtualnej
  • Rozdział 13 Kolekcje
    • W tym rozdziale:
    • 13.1. Interfejsy kolekcyjne
      • 13.1.1. Oddzielenie warstwy interfejsów od warstwy klas konkretnych
      • 13.1.2. Interfejsy Collection i Iterator
        • 13.1.2.1. Iteratory
        • 13.1.2.2. Usuwanie elementów
        • 13.1.2.3. Uogólnione metody użytkowe
    • 13.2. Konkretne klasy kolekcyjne
      • 13.2.1. Listy powiązane
      • 13.2.2. Listy tablicowe
      • 13.2.3. Zbiór HashSet
      • 13.2.4. Zbiór TreeSet
      • 13.2.5. Porównywanie obiektów
      • 13.2.6. Kolejki Queue i Deque
      • 13.2.7. Kolejki priorytetowe
      • 13.2.8. Mapy
      • 13.2.9. Specjalne klasy Set i Map
        • 13.2.9.1. Klasa WeakHashMap
        • 13.2.9.2. Klasy LinkedHashSet i LinkedHashMap
        • 13.2.9.3. Klasy EnumSet i EnumMap
        • 13.2.9.4. Klasa IdentityHashMap
    • 13.3. Architektura kolekcji
      • 13.3.1. Widoki i obiekty opakowujące
        • 13.3.1.1. Lekkie obiekty opakowujące kolekcje
        • 13.3.1.2. Widoki przedziałowe
        • 13.3.1.3. Widoki niemodyfikowalne
        • 13.3.1.4. Widoki synchronizowane
        • 13.3.1.5. Widoki kontrolowane
        • 13.3.1.6. Uwagi dotyczące operacji opcjonalnych
      • 13.3.2. Operacje zbiorcze
      • 13.3.3. Konwersja pomiędzy kolekcjami a tablicami
    • 13.4. Algorytmy
      • 13.4.1. Sortowanie i tasowanie
      • 13.4.2. Wyszukiwanie binarne
      • 13.4.3. Proste algorytmy
      • 13.4.4. Pisanie własnych algorytmów
    • 13.5. Stare kolekcje
      • 13.5.1. Klasa Hashtable
      • 13.5.2. Wyliczenia
      • 13.5.3. Mapy własności
      • 13.5.4. Stosy
      • 13.5.5. Zbiory bitów
        • 13.5.5.1. Test wydajności za pomocą sita Eratostenesa
  • Rozdział 14 Wielowątkowość
    • W tym rozdziale:
    • 14.1. Czym są wątki
      • 14.1.1. Wykonywanie zadań w osobnych wątkach
    • 14.2. Przerywanie wątków
    • 14.3. Stany wątków
      • 14.3.1. Wątki NEW
      • 14.3.2. Wątki RUNNABLE
      • 14.3.3. Wątki BLOCKED i WAITING
      • 14.3.4. Zamykanie wątków
    • 14.4. Własności wątków
      • 14.4.1. Priorytety wątków
      • 14.4.2. Wątki demony
      • 14.4.3. Procedury obsługi nieprzechwyconych wyjątków
    • 14.5. Synchronizacja
      • 14.5.1. Przykład sytuacji powodującej wyścig
      • 14.5.2. Wyścigi
      • 14.5.3. Obiekty klasy Lock
      • 14.5.4. Warunki
      • 14.5.5. Słowo kluczowe synchronized
      • 14.5.6. Bloki synchronizowane
      • 14.5.7. Monitor
      • 14.5.8. Pola ulotne
      • 14.5.9. Zmienne finalne
      • 14.5.10. Zmienne atomowe
      • 14.5.11. Zakleszczenia
      • 14.5.12. Zmienne lokalne wątków
      • 14.5.13. Testowanie blokad i odmierzanie czasu
      • 14.5.14. Blokady odczytu-zapisu
      • 14.5.15. Dlaczego metody stop i suspend są wycofywane
    • 14.6. Kolejki blokujące
    • 14.7. Kolekcje bezpieczne wątkowo
      • 14.7.1. Szybkie mapy, zbiory i kolejki
      • 14.7.2. Tablice kopiowane przy zapisie
      • 14.7.3. Starsze kolekcje bezpieczne wątkowo
    • 14.8. Interfejsy Callable i Future
    • 14.9. Klasa Executors
      • 14.9.1. Pule wątków
      • 14.9.2. Planowanie wykonywania
      • 14.9.3. Kontrolowanie grup zadań
      • 14.9.4. Szkielet rozgałęzienie-złączenie
    • 14.10. Synchronizatory
      • 14.10.1. Semafory
      • 14.10.2. Klasa CountDownLatch
      • 14.10.3. Bariery
      • 14.10.4. Klasa Exchanger
      • 14.10.5. Kolejki synchroniczne
    • 14.11. Wątki a biblioteka Swing
      • 14.11.1. Uruchamianie czasochłonnych zadań
      • 14.11.2. Klasa SwingWorker
      • 14.11.3. Zasada jednego wątku
  • Dodatek A Słowa kluczowe Javy
Kup w zestawie:
Java. Podstawy. Wydanie IX plus Java. Techniki zaawansowane. Wydanie IX

Cena zestawu: 174.00 zł 248.00 zł
Oszczędzasz: 74.00 zł
Dodaj do koszyka
Kup ebooki w zestawie:
Java. Podstawy. Wydanie IX plus Java. Techniki zaawansowane. Wydanie IX

Cena zestawu: 139.00 zł 248.00 zł
Oszczędzasz: 109.00 zł
Dodaj do koszyka
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Cena: 71,20 zł
Cena: 47,20 zł
Cena: 39,20 zł
Cena: 47,20 zł
6
(34)
5
(21)
4
(3)
3
(5)
2
(2)
1
(2)

Liczba ocen: 67

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Dzięki tej książce zrozumiałem dużo rzeczy, których nie zrozumiałem. Napisała w bardzo przyjemny sposób. Polecam.
  Ocena : 6 

Tak jak poprzednie wydania tych książek, tak samo i ta jest idealna dla początkujących i nie tylko programistów Java. Napisana zrozumiałym językiem z dużą ilością przykładów.
  Ocena : 6 

Naprawdę polecam
  Ocena : 6 

Książka jest idealna dla osób, które znają już na "przyzwoitym poziomie" C/C++, choć nie jest to konieczne. To co ją wyróżnia to kapitalny zmysł autora, który nie tylko profesjonalnie przedstawia kolejne zagadnienia, ale co ważniejsze potrafi je wytłumaczyć. Oczywiście nie obyło bez drobnych wad (np. autor nie wspomina o tym, że w Java 6 można/należy stosować adnotację @Override także dla metod, które implementują interfejs, null podobnie jak true i false nie jest słowem kluczowym itd.), ale w tak złożonej materii jak Java jest to wręcz niemożliwe do uniknięcia. Autor wielokrotnie wskazuje też (bardzo trafnie) wiele miejsc, w których jego zdaniem API Javy jest nieprofesjonalne. Ujawnia zarówno zalety jak i wady Javy także w kontekście innych rozwiązań (np. C++, Visual Basic).
  Ocena : 6 

Przystępna, rzetelna, zrozumiała. "Java. Podstawy. Wydanie IX" to doskonała pozycja dla osób rozpoczynających swoją przygodę z Javą, prawdziwy klucz do rzeczywistego zrozumienia tego języka. Książka jest długa i dokładna, a przy tym łatwa do odczytania. Świetnie obejmuje podstawowe zagadnienia i u każdego początkującego buduje solidne podstawy do kontynuowania nauki. Styl pisania jest jasny i czytelny, a zawarte przykłady - użyteczne i niebanalne. Książka wyjaśnia nurtujące kwestie i nie pozostawia czytelnika na pastwę pytań bez odpowiedzi. Szczegółowe porównania z językiem C++ również bywają przydatne. Polecam tę książkę każdemu, bez względu na poziom znajomości Javy. Jest ona idealna dla nowych programistów, programistów innych języków, a nawet i programistów zaawansowanych, gdyż warto po nią sięgnąć choćby dla samych dobrze nakreślonych uwag i wyjaśnień. Przede wszystkim jednak "Java. Podstawy. Wydanie IX" to rzeka wiedzy dla początkujących, a każda strona tej znakomitej książki przybliża do zrozumienia Javy. [KSIĄŻKA ROKU 2013 - nominacja]
  Ocena : 6 

Czytałem wiele książek i publikacji na temat Javy ale dopiero ta książka sprawiła , że wreszcie zrozumiałem zagadnienia podawane w niej w 100%. Książka dla osoby co dopiero zaczyna z Javą według mnie jest idealnym rozwiązaniem na start.Osoba nie mająca nic wspólnego z programowaniem nawet tą książkę zrozumie i po zdobytej wiedzy , będzie ją mogła w praktyce wykorzystać.
  Ocena : 6 

Genialna książka do nauki JAVY. Zdecydowanie lepsza niż Thinking in Java. Polecam przede wszystkim każdemu początkującemu, ale też programistom C++, bo książka nie nudzi.
  Ocena : 6 

Książka bardzo dobra!
  Ocena : 6 

Świetna książka dla programistów Javy. Pozycja obowiązkowa na półce. Moim zdaniem zdecydowanie bardziej przystępna niż Thinking in Java.
  Ocena : 6 

Ta książka rzetelnie wprowadza czytelnika w tajniki programowania JAVA, polecam.
  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Bardzo dobra książka do nauki javy. Autor krok po kroku, bardzo szczegółowo opisuje zasady programowania w tym języku. Dobrze jest znać już podstawy programowania w jakimś języku, ale nie jest to wymagane.
  Ocena : 6 

Książka łopatologiczna, czyta się ją prawie jak Symfonie C++ czy Pasję C++, polecam. Żadna inna - to akurat moje zdanie.
  Ocena : 6 

Świetna książka :)
  Ocena : 6 

Świetna książka!! Wszystko jasno podane, dobrze wyłożone, z dodatkowymi uwagami, porównaniami do C++. Moim zdaniem książka lepsza od "Thinking in Java", bardziej zrozumiała, przejrzysta. Jest to najnowsze wydanie "Core Java2.Podstawy". W wersji polskiej dostępne było wydanie II i teraz VIII, uaktualnione do JSE 6. Z niecierpliwością czekam na najnowsze, również VIII, wydanie "Technik zaawansowanych".
  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Znakomita książka. Jeżeli ktoś chce zacząć przygodę z językiem Java powinien obowiązkowo sięgnąć po tę książkę. Trzeba zaznaczyć , że w tej książce nie uczą programowania tylko jak korzystać w programowaniu z Javy
  Ocena : 6 

Najlepsza książka opisująca język Java, gniecie Thinking in Java pod każdym względem. Jednak brakuje ćwiczeń, gdyby był zawarte byłby to ideał do nauki! Cóż, trzeba nadrabiać wyobraźnią.
  Ocena : 6 

Błędów, jakie mogą pojawić się podczas codziennej pracy z Javą jest całe multum. Wiele jest też książek o tym języku. Mniej jest jednak dobrych książek, dzięki którym tych błędów pojawiać się będzie jak najmniej. To jest jedna z tych książek. Przedstawia czytelnikowi podstawy Javy, i to solidne podstawy. Po jej lekturze nic w tym języku nie powinno cię zaskoczyć, wręcz przeciwnie, ty zaskoczysz Javę. Mogę polecić ją zarówno początkującym jak i zaawansowanym - mistrzowski przekaz wniesie coś nowego do głów nawet najbardziej wytrawnych klepaczy kodu.
  Ocena : 6 

jedna z najlepszych książek o programowaniu jakie czytałem w swoim życiu. Już czekam na wydanie X o java 8. Polecam wszystkim z czystym sumieniem i zabieram się za kontynuację czyli Java. Zaawansowane" :-)
  Ocena : 6 

Przeczytałem 1/3 książki i uważam, że jest świetna. Lekturę polecam szczególnie osobom początkującym.
  Ocena : 6 

Nie zdarzyło mi się chyba jeszcze żadnej szóstki dać żadnej książce ... kiedyś musi być ten pierwszy raz ; ) Książka poezja, lekko się czyta, nie ma lania wody jak w thinkingach, nie ma też zbyt olewczo potraktowano tematu (chodź taka książka by mi w sumie nie przeszkadzała bo lubię konkretne), za porównania z c++ OGROMNY PLUS, dla średniozawaansowanych i zawaansowanych będzie lekka jak kolacja na diecie, dla początkujących odradzam zdecydowanie - od razu przy wejściu do języka pogubią się mocno i nie przejdą, po prostu do tego trzeba wprawy w programowaniu ; ) Polecam bardzo gorąco ! : )
  Ocena : 6 

Książka jest genialna. Wszystko szczegółowo i jasno opisane. Podchodziłem do Javy wielokrotnie i dopiero dzięki tej książce wkręciłem się na maxa! Polecam doświadczonym programistom,jak i tym, którzy dopiero zaczynają przygodę z programowaniem.
  Ocena : 6 

Świetna książka dla tych, co chcą się nauczyć podstaw języka, a znają już inny język programowania. szczególnie C++
  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Przyjemna książka i dobrze omawia podstawy języka. Taka "Symfonia" dla Javy. Gorąco polecam laikom.
  Ocena : 6 

Wszystkie najpotrzebniejsze i najbardziej podstawowe tematy zebrane w jednej książce. Dobry start do programowania w Javie jeśli wcześniej programowało się już np. w C++.
  Ocena : 6 

Pomimo kilku literówek i błędu już w pierwszym listingu jest to najlepszy podręcznik do programowania jaki miałem przyjemność przeczytać.
  Ocena : 6 

Pozycja cudowna, wybitna. Doskonale opisuje podstawy Javy, ale także paradygmat programowania - programowanie obiektowe. Widać, że autor wiele pracy włożył nie tylko w kolekcjonowanie treści, ale również w jej dostosowanie tak by była zrozumiała nawet dla osób, które mają za sobą tylko przygodę z proceduralnym pascalem lub dopiero zaczynają programować. Perełką dla osób znających C++ jest wiele odniesień do tego języka, gdzie autor pokazuje różnicę między poszczególnymi elementami tych języków. Kto by pomyślał, że tablice z C++ a tablice z Javy to zupełnie inne bajki To co mnie szczególnie zaskoczyło to jakość przykładów, są one wręcz... doskonałe. Każdy kto przeczyta tę książkę i stanie przez zadaniem napisania aplikacji w Javie szybko przypomni sobie jak dany element napisać, a w razie problemów może zajrzeć do bogatych przykładów, które są dostępne również przez ftp i... skopiuje odpowiedni, świetnie napisany kawałek kodu. Nie mówię, że jest to pełny podręcznik, ale jest bardzo obszerny i dla studentów na pewno wystarczający.
  Ocena : 6 

Świetna pozycja. Każdy programista Javy powinien mieć ją z swojej kolekcji.
  Ocena : 6 

Zdecydowanie najlepsza książka do podstaw Javy, o ile znasz już jakiś język programowanie (najlepiej c++), w innym wypadku teoretycznie (w praktyce nie sprawdzałem) może okazać się trudna. Autor nie pokazuje że umie programować, co jest częste w innych tego typu książkach, tylko zamiast tego stara nauczyć czytelnika programować w tym języku. Dodatkowym atutem jest brak zawiłych bibliotek autora rozpraszających prosty program na pół podręcznika co jest szczególnie irytujące w innych tego typu książkach ja np. "Thinking in Java".
  Ocena : 6 

W pełni polecam tą książkę. Programowałem w języku Cpp około pół roku. Bardzo szybko się przestawiłem. Bardzo przyjemnie się czyta. Jeszcze raz bardzo polecam.
  Ocena : 5 

Bardzo dobra książka dla wszystkich, którzy chcą się zapoznać z tą technologią. Przydatne informacja dla wszystkich początkujących i średnio zaawansowanych. Książka zawiera kilka błędów technicznych na poziomie tłumaczenia. Przykładowy kod nie powinien być tłumaczony na j. polski.
  Ocena : 5 

Bardzo dobra książka, jednak nie dla osób zaczynających przygodę z programowaniem. Sami autorzy piszą, że książka jest dla osób, które znają już dobrze inny język (najlepiej C++, bo na jego podstawie ukazują różnice, zalety, ale tez wady języka JAVA). Z tego powodu nie jest to pozycja, która omawia ze szczegółami podstawy programowania w JAVA, skupia się na bardziej zaawansowanych rzeczach (jednak przechodzi do nich stopniowo). Napisana jest zrozumiałym językiem, różnice między C++ a JAVA są wyszczególnione w szarym panelu, warto ją mieć. Czekam na drugą część książki, szkoda tylko, że polskie tłumaczenia nie wychodzą na równi z oryginałem. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę, jest to świeża pozycja na półkach, skupia się na języku w wersjach 5 i 6.
  Ocena : 5 

Zdecydowanie nie polecam tej książki osobom rozpoczynającym naukę programowania w Javie.Poważną wadą w książce jest nazewnictwo zmiennych i klas.Nawy są podobne do stałych składowych tego języka co bardzo utrudnia osobom początkującym prawidłową analizę kodu.Na początek polecam kupno małego treściwego wprowadzenia.
  Ocena : 5 

Książka naprawdę warta uwagi. Pomimo wielu literówek które przez pierwsze 100 stron (z winy tłumacza) rzucały się w oczy potem jest już lepiej. Książkę faktycznie można porównać do Symfonii C++ J.Grębosza. Co prawda jak sami autorzy twierdzą jest przeznaczona dla osób które znają już jakiś język programowania, jednak sądzę że nie trzeba być wybitnym specjalistą z innego języka, by właśnie javy nauczyć się z tej książki. Tytuł ten daje solidną porcję wiedzy jeśli chodzi o Jave SE. Ponadto nie jest to goły opis języka, lecz również opis biblioteki standardowej co jest dużym plusem dla osób które szybko chcą zacząć programować bez wczytywania się w tutoriale na stronach Sun-a. Dlaczego moja ocena to "tylko" 5 ? Chciałem być obiektywny a nie tylko i wyłącznie sugerować się tymi najwyższymi ocenami, co można było chyba zaobserwować w przypadku Thinking in Java która ostatecznie aż taka dobra nie była. Ocena 5 nie ze względu na błędy w tłumaczeniu. Ocena 6 uważam ze należy się wybitnemu tytułowi który tłumaczy dużo i w taki sposób jakby się czytało gazetę poranną. Java Podstawy jest książką "jedynie" bardzo dobrą, jednak i tak powinno to zachęcić osoby zainteresowane językiem java do kupna tej książki. Są fragmenty nad którymi czasami trzeba trochę przysiedzieć, jednak jak ktoś naprawdę chce to wyniesie wszystko co oferuje ten tytuł.
  Ocena : 5 

Książka bardzo ciekawa. Prawdą jest, że osoba która pierwszy raz widzi kod na własne oczy nie poradzi sobie ale wydaje mi się, że każdy kto chce mieć cokolwiek wspólnego z programowaniem powinien poznać c, c++ potem dopiero java, c#. Bardzo podoba mi się to, że już w połowie ksiązki autor pokazuje jak tworzyć aplikacje okienkowe od podstaw (od najprostszego okienka do większych aplikacji) co pomaga zrozumieć też zasadę tworzenia gui w innych jezykach. Daje 5 a nie 6 ponieważ tlumacz w niektórych miejcach sie pośpieszył i np zamiast metody next() umieszcza text.
  Ocena : 5 

Książka bardzo dobra, co prawda wcześniej miałem bliskie spotkania z C++, pascal, VBA i innymi. Bardzo dobrze i przystępnie napisana od podstaw, to znaczy jak zainstalować dodatki, co gdzie zmienić (np path, classpath) Wszystko było by piękne do momentu, gdy czasem dodają za dużo programu, nie pokazując jak można wygenerować ten sam kod programu przy pomocy NETBEANS-a. Jedyne czego mi brakuje to CD z programikami (wiem wiem można je ściągnąć ze strony autora i tak zrobiłem) oraz więcej ilustracji w sensie konfiguracji lub "wyklikania" czegoś oraz nieco więcej ćwiczeń praktycznych typu: pokażę Ci jak zacząć dane zagadnienie a Ty pomyśl co zrobić dalej, jak to rozwiązać. Co prawda w porównaniu do Thinking in Java, to tak książka to poemat, biblia, wiersz miłosny ;) ale dosłownie brakuje jej kropeczki nad I. Tą książkę polecam każdemu kto zaczyna programowanie w Javie. Odradzam kupno Thinking in Java Bruce Eckella!! Gość to nadęty bufon golący kasę za ściągnięcie jego przykładów do książki, leczący kompleksy autor pokazujący że on jest ktoś a czytelnik to nikt.
  Ocena : 5 

Świetna pozycja, bardzo dobra dla początkujących dzięki temu, że materiał jest dosyć szybko "pchany" do przodu. W 1 tomie brakuje moim zdaniem strumieni, przynajmniej podstawy powinny być omówione już tutaj, dzięki temu przykłady byłyby jeszcze ciekawsze. Pisane przystępnym językiem, wszystko popierane przykładami. Niektóre kwestie jednak autor sam zagmatwał i pozostaje kilka niedomówień.
  Ocena : 5 

Książka pod względem merytorycznym mi odpowiada, ale brakuje mi zadania do samodzielnego rozwiązania. Nie polecałbym jej czytać samej, jeżeli ktoś chciałby utrwalić zdobyte informacje, niech czyta ja razem np. z książka "JAVA. Ćwiczenia praktyczne" Marcina Lisa. Takie połączenie jest po prostu doskonale, ponieważ w ten sposób, dostajemy dokładny opis poruszanych zagadnień jak i ćwiczenia z nim związane.
  Ocena : 5 

Ogólnie wiedza w tej książce jest bardzo przystępna. Jednak w niektórych przypadkach została przedstawiona na tyle ogólnikowo, że zupełnie początkujący programista może mieć delikatny problem natury "co do czego i gdzie...". Dzięki licznym porównaniom do składni języka C++, jego znajomość jest dodatkowym ułatwieniem.
  Ocena : 5 

Witam, znając podstawy C++, przyjemnie się czyta. Przykłady z ftp helionu to jakiś żart (pierwszy program nie działał bo w pliku źródłowym przy tłumaczeniu usunięto klamrę domykającą klasę), myślałem że to przypadek więc testuję kolejny program ImageViewer i okazuje się że znowu nie działa (javac wywalił na ekran kilka błędów kompilacji), po tych dwóch testach dałem sobie spokój z polskim tłumaczeniem programów i uruchomiłem te pobrane ze strony Horstmanna - wszystkie działały! Czytelniku, radzę od razu ściągnij wersję Horstmanna.
  Ocena : 5 

Idealna książka dla początkujących! Polecam.
  Ocena : 5 

Jedna z lepszych książek o Javie ( a takich jest mało ), dobrze tłumaczy platformę Java i aż chce się ją czytać.
  Ocena : 5 

Świetna książka do nauki javy dla początkujących.
  Ocena : 5 

Najlepsza pozycja dla początkujących, zawiera porównania z językiem C++. Napisana jest przystępnym językiem.
  Ocena : 5 

Książka bardzo dobra dla początkujących i średniozaawansowanych programistów języka Java. Dokładnie opisuje kolejne aspekty języka z dużą ilością kodu. Po prostu dobry podręcznik języka.
  Ocena : 5 

Książka bardzo dobra, 2 razy przeczytałem i jeszcze będę do niej wracał. Wg mnie słowo "Podstawy" w nazwie to lekkie nadużycie, bardzo dużo usystematyzowanej wiedzy.
  Ocena : 5 

Bardzo dobra książka. Polecam ją dla początkujących, gdyż znajduje się w niej wiele przykładów kodu, a nie tylko "sucha" teoria. Dałem pięć ze względu na brak nawet kilku praktycznych ćwiczeń po zakończeniu działu.
  Ocena : 5 

Książka bardzo dobra, godna polecenia dla początkujących pomijając te chore porównania, w których C++ opisany jest jako zło najgorsze przy którym Java to rycerz w lśniącej zbroi i wybawca świata programistycznego.
  Ocena : 5 

Świetna książka, wyjaśnia zagadnienia związane z językiem "od podszewki"
  Ocena : 5 

Oceniam książkę na prawie 5 prawie bo ma male niedocoagniecia ale zasadniczo jest to bdb pozycja dla kogoś kto wchodzi w Jave. Polecam również druga część :-)
  Ocena : 5 

Książka operuje na dobrych przykładach przez co nauka "co trzeba napisać by uzyskać pożądany efekt" przychodzi łatwo. Dobra pozycja dla początkujących.
  Ocena : 4 

Nie przesadzajmy z tymi wybitnymi ocenami (zakladam, ze to nie szanowna Redakcja nabija statystyki? ;) Ksiazka z pewnoscia jest dobra - nie jestem specjalista w dziedzinie programowania, ale majac pewne podstawy teoretytczne czytam ze zrozumieniem. Nie polecam kompletnym laikom i guru w rozciagnietych sweterkach. Dla calej reszty jak najbardziej. Doceniam i polecam humor przemycony pomiedzy wierszami :)
  Ocena : 4 

dobra rzecz
  Ocena : 4 

Oceniam książkę na 4 - książka dobra. Nie jest to wybitna pozycja na temat języka Java. Jest to na pewno dość zgrabnie napisany wstęp do dalszej nauki. Autor poruszył w niej wszystkie ważne elementy języka. Poczynając od opisu samego środowiska i podstawowych elementów (typów danych, operatorów itp) przez rzeczy trudniejsze jak dziedziczenie, interfejsy i klasy wewnętrzne po grafikę, komponenty Swing, wyjątki na wielowątkowości kończąc. Zabrakło mi tylko obsługi plików myślę, że jednak obsługa plików jest dość ważnym elementem każdego języka programowania. Doskwiera mi również brak wstępu do języka XML. Generalnie książkę można polecić. Trochę niższa ocena jest spowodowana bardzo długimi listingami programów. Nie rozumiem po co są one dodane w takiej formie. Pliki ze wszystkimi programami są dostępne na ftp w samej książce wystarczyłoby wyłuskanie najważniejszych fragmentów kodu i ich opisanie a resztę czytelnik może doczytać z plików źródłowych. Nie posądzam autora o to, że założył iż czytelnik nie będzie posiadał komputera i wszystko musi "kompilować" na kartce ;-) Resumując pozycja jest do polecenia, zarówno dla początkujących jak i dla bardziej zaawansowanych użytkowników. Eksperci raczej nie znajdą w niej nic ciekawego.
  Ocena : 3 

Umiem już dobrze programować w c i c++. Teraz chciałem nauczyć się javy. Niestety książka nie jest tak wybitna, jak przedstawiają ją inne opinie tutaj zgromadzone. Jest dużo niedopowiedzeń, tłumaczenia są niejednokrotnie zapętlone. Trzeba się mocno nagłowić, żeby zrozumieć o co chodzi. Książka na dodatek jest pisana od szczegółu do ogółu. Jest mało przykładów. Są one dosyć duże. I bardzo denerwujące jest, że najpierw autor omawia jakieś bloki instrukcji programu, gdzie się nie wie, co jest czym, a dopiero później pokazuje cały kod programu. Na dodatek nie ma pokazane co wyświetli program. Albo jesteś geniuszem, albo musisz dźwigać za sobą laptopa wszędzie, gdzie chcesz tę książkę poczytać, bo żeby zobaczyć jak działa program sam musisz sobie skompilować. Ogólnie rzecz biorąc nie jestem zadowolony z zakupu i nie polecam tej książki nikomu, kto potrafi dobrze programować w c i c++. A tym bardziej nowicjuszom w programowaniu.
  Ocena : 3 

Strasznie przeciętna, niezbyt przystępny język, momentami czyta się na siłę, pominiętych wiele szczegółów, książka zdecydowanie nie dla początkujących. Jeżeli miałbym możliwość to wybrałbym inną pozycję.
  Ocena : 3 

Nie rozumiem powszechnych ochów i achów nad tą książką. Nieciekawy, mało klarowny język, chaotyczna konstrukcja (odwoływanie się do metod przed ich wyjaśnieniem), używane nazwy zmiennych łudząco podobne do nazw klas i słów kluczowych, co bywa na dłuższą metę męczące. Nie polecam.
  Ocena : 3 

Okropnie nudna, ciężko przebrnąć przez podstawy - mnie zniechęciła po 100 stronach.
  Ocena : 3 

  Ocena : 2 

Umiem dobrze programować w c i c++. Kupiłem tą książkę, żeby nauczyć się programować w javie. Niestety książki z których uczyłem się c i c++ były o niebo lepsze. Ta książka zawiera mało przykładów. Są one duże. Ich wszystkie instrukcje są omawiane przez pokazaniem pełnego kodu. Czytelnik czyta te instrukcje, ale nie wie, co jest czym. Trzeba się nie raz naprawdę namęczyć, żeby zrozumieć o co chodzi. Jest moim zdaniem dużo niedopowiedzeń. A już najbardziej denerwujący jest fakt, że po ukazaniu kodu programu nie ma pokazanego i omówionego tekstu, który wyrzuca na ekran. Jeśli chcesz zobaczyć, to albo bądź geniuszem i wymyśl, albo wszędzie gdzie chcesz czytać tą książkę miej komputer. BEZNADZIEJA
  Ocena : 2 

W skrócie taka typowa sieczka jak na uczelnianych nudnych wykładach, gdzie prowadzący gada samą nudną teorię i się dziwi że studenci na wykłady potem nie przychodzą. Autor ma wiedzę ale nie umie jej przekazać i jedzie metodą typu wrzucam teoretyczne szczegóły a czytelnik nie widzi całości i nic nie rozumie z tego. Java to programowanie obiektowe powinno się tłumaczyć od ogółu do szczegółu a nie proceduralne jak w C
  Ocena : 1 

Książka tragiczna. Chaos, chaos, jeszcze raz chaos... Najprostrze rzeczy wytłumaczone tak, że odechciewa się tego uczyć (po prostu zagmatwane). Nawet głupia obsługa myszki napisana w taki sposób, że nie wiesz czego właściwie to dotyczy. Najgorzej wydane pieniądze moim zdaniem... Zobaczymy co będzie dalej (jak dam rade to badziewie czytać jeszcze :) ).
  Ocena : 1 

Jak na podstawy języka Java to nie nadaje się ta książka dla totalnie początkujących w programowaniu. Kupiłem ją z myślą o rozpoczęciu programowania, ale nie w Javie, znając inny język, ale totalnie od początku, od A do Z, ale niestety autor zakłada i deklaruje na wstępie, że trzeba znać dobrze język C++. Z tego powodu wystawiam słabą ocenę :(.