Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2014

Lauret zaufanych opinii
Godzina dziennie z Web Analytics...

Godzina dziennie z Web Analytics. Stwórz dobrą strategię e-marketingową

Autor: Avinash Kaushik

Ocena:
   5/6  Opinie  (4)
Stron: 496
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)

  • Naucz się myśleć jak użytkownik witryny
  • Poznaj i zastosuj zaawansowane techniki analityczne
  • Wykorzystaj gotowe rozwiązania do pomiaru stron

Czy potrafisz odpowiedzieć na pytanie, ile osób dziennie odwiedza Twój serwis lub blog? Jak długo przebywają w Twoim sklepie i która strona przyciąga najwięcej klientów? Jeżeli jesteś w stanie przytoczyć te dane, z pewnością korzystasz z narzędzi pozwalających na analizę ruchu na Twojej witrynie. Jeżeli jednak nie masz bladego pojęcia, jak interpretować i wykorzystać te informacje, dzięki tej książce również i Ty zaczniesz efektywnie korzystać ze statystyk! Analizy ruchu na stronie oferuje wiele źródeł, jednak dopiero usługa uruchomiona przez Google Analytics w 2005 roku sprawiła, że zaawansowane narzędzia stały się dostępne dla przeciętnego webmastera.

Autor tej niezwykłej książki - Avinash Kaushik, pracownik firmy Google - pokaże Ci krok po kroku, jak opracować skuteczną strategię analizy danych internetowych. Przekonasz się, że wystarczy zaledwie godzina dziennie z Web Analytics, by znacznie poprawić wyniki oglądalności i dochody Twojego serwisu. Dowiesz się między innymi, w jaki sposób zbierać dane do analizy, oraz poznasz dostępne analizy jakościowe. Ponadto zrozumiesz kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych oraz nauczysz się przeprowadzać tę analizę. W kolejnych rozdziałach zapoznasz się także z dostępnymi miarami, analizą w obszarze wyszukiwania, sporządzaniem raportów czy też analizowaniem witryn z nurtu Web 2.0. Po przeczytaniu tej książki podejmowanie decyzji na podstawie dostępnych danych nie będzie dla Ciebie żadnym problemem!

  • Historia analiz danych internetowych
  • Analizy zachowania, skutków i doświadczeń
  • Sposoby zbierania danych do analizy
  • Pozyskiwanie danych na temat konkurencyjności
  • Dostępne analizy jakościowe
  • Elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
  • Najlepsze praktyki w tym zakresie
  • Wybór optymalnego narzędzia do prowadzenia analiz
  • Dostępne miary w analizie danych internetowych
  • Pomiar kosztów oraz zwrotu z inwestycji
  • Ustalanie czytelników serwisu
  • Analiza w obszarze wyszukiwania
  • Analiza skuteczności kampanii PPC
  • Analiza skutków marketingu e-mailowego oraz wielokanałowego
  • Opracowanie skutecznych raportów podsumowujących
  • Zastosowanie procesu DMAIC
  • Analiza stron z nurtu Web 2.0
  • Mity z obszaru analizy danych internetowych
  • Obliczanie współczynnika konwersji
  • Pozyskiwanie konsultantów oraz ekspertów wewnętrznych

Zwiększ popularność swojej witryny dzięki efektywnym analizom danych internetowych!



Patron medialny:

Przedmowa (19)
Wprowadzenie (23)
Rozdział 1. Web Analytics dziś i jutro (31)
  • Krótka historia analizy danych internetowych (32)
  • Obecne warunki i wyzwania (36)
  • Tradycyjna analiza danych internetowych to przeszłość (38)
  • Jak powinna wyglądać analiza danych internetowych? (40)
    • Pomiar "co" i "dlaczego" (43)
    • Metoda Trinity - nastawienie i podejście strategiczne (45)
Rozdział 2. Zbieranie danych - znaczenie i możliwości (53)
  • Zrozumienie źródeł danych (54)
  • Dane ze strumieni kliknięć (56)
    • Dzienniki sieciowe (56)
    • Pliki jednopikselowe (58)
    • Znaczniki JavaScript (61)
    • Przechwytywanie pakietów (65)
  • Dane na temat skutków (70)
    • Sklepy internetowe (71)
    • Generowanie list potencjalnych klientów (72)
    • Marka i promowanie produktów oraz pomoc techniczna (72)
  • Dane z badań (74)
    • Nastawienie (74)
    • Struktura organizacyjna (75)
    • Czas (75)
  • Dane na temat konkurencyjności (76)
    • Pomiary panelowe (77)
    • Pomiary oparte na danych od ISP (78)
    • Dane z wyszukiwarek (80)
Rozdział 3. Przegląd analiz jakościowych (83)
  • Istota koncentracji na kliencie (84)
  • Laboratoryjne testy użyteczności (84)
    • Przeprowadzanie testów (86)
    • Zalety laboratoryjnych testów użyteczności (88)
    • Na co należy zwrócić uwagę (89)
  • Ocena heurystyczna (90)
    • Przeprowadzanie oceny heurystycznej (91)
    • Zalety stosowania oceny heurystycznej (93)
    • Na co należy zwrócić uwagę (94)
  • Wizyty w siedzibie klienta (94)
    • Przeprowadzanie wizyty w siedzibie klienta (95)
    • Zalety wizyt w siedzibie klienta (97)
    • Na co należy zwrócić uwagę (97)
  • Ankiety (kwestionariusze) (97)
    • Ankiety wyświetlane w witrynie (98)
    • Ankiety przesyłane po wizycie (99)
    • Tworzenie i przeprowadzanie ankiety (99)
    • Zalety stosowania ankiet (103)
    • Na co należy zwrócić uwagę (104)
  • Podsumowanie (106)
Rozdział 4. Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych (109)
  • Koncentracja na kliencie (110)
  • Odpowiedzi na pytania biznesowe (113)
  • Reguła 10/90 (115)
  • Zatrudnianie doskonałych analityków internetowych (119)
  • Określanie optymalnej struktury organizacyjnej i obowiązków (128)
    • Centralizacja (131)
    • Decentralizacja (131)
    • Scentralizowana decentralizacja (132)
Rozdział 5. Podstawy analizy danych internetowych (133)
  • Zbieranie danych - dzienniki sieciowe czy znaczniki JavaScript? (134)
    • Oddzielenie procesu udostępniania danych od ich zbierania (135)
    • Rodzaj i rozmiar danych (135)
    • Innowacje (136)
    • Integracja (136)
  • Wybór optymalnego narzędzia do analizy danych internetowych (137)
    • Dawny sposób (137)
    • Nowy sposób (138)
  • Określanie jakości danych ze strumieni kliknięć (143)
  • Stosowanie najlepszych praktyk (148)
    • Oznaczanie wszystkich stron (149)
    • Znaczniki należy umieszczać na końcu (na pierwszym miejscu trzeba stawiać klienta!) (150)
    • Należy używać znaczników wewnątrzwierszowych (150)
    • Określanie definicji niepowtarzalnej strony (150)
    • Inteligentne używanie plików cookie (151)
    • Uwzględnienie problemów z kodowaniem odnośników (152)
    • Należy uwzględnić przekierowania (153)
    • Walidacja zebranych danych (156)
    • Prawidłowe rejestrowanie operacji w witrynach bogatych w multimedia (157)
  • Trzypoziomowy test "i co z tego?" (157)
    • Kluczowy wskaźnik wydajności: procent wracających użytkowników (158)
    • Kluczowy wskaźnik wydajności: główne strony wyjściowe (159)
    • Kluczowy wskaźnik wydajności: współczynnik konwersji dla najczęściej szukanych słów (159)
Rozdział 6. Miesiąc 1. Zgłębianie najważniejszych zagadnień z obszaru analizy danych internetowych (161)
  • Tydzień 1. Przygotowania do zrozumienia podstaw (162)
    • Poniedziałek i wtorek: adresy URL (163)
    • Środa: parametry adresów URL (164)
    • Czwartek i piątek: pliki cookie (165)
  • Tydzień 2. Powrót do podstawowych miar (168)
    • Poniedziałek: odwiedziny i użytkownicy (168)
    • Wtorek i środa: czas w witrynie (172)
    • Czwartek i piątek: liczba wyświetleń stron (176)
  • Tydzień 3. Poznawanie standardowych raportów (179)
    • Poniedziałek i wtorek: współczynnik odrzuceń (179)
    • Od środy do piątku: odnośniki wejściowe - źródła i szukane wyrażenia (182)
  • Tydzień 4. Korzystanie z raportów na temat nawigacji i poziomu zawartości witryny (187)
    • Poniedziałek i wtorek: listy stron - najczęściej oglądanych, wejściowych i wyjściowych (187)
    • Środa: najpopularniejsze punkty docelowe (odnośniki wyjściowe) (192)
    • Czwartek i piątek: nakładki na witryny (mapy częstotliwości kliknięć) (194)
Rozdział 7. Miesiąc 2. Analiza danych internetowych - szybki start (201)
  • Wymagania wstępne i ramy (202)
  • Tydzień 1. Tworzenie podstawowych raportów (202)
    • Poniedziałek: najpopularniejsze źródłowe adresy URL i najpopularniejsze szukane wyrażenia (204)
    • Wtorek: popularność zawartości witryny i wizyty na stronie głównej (206)
    • Środa i czwartek: częstotliwość kliknięć (nakładki na witryny) (208)
    • Piątek: współczynnik odrzuceń witryny (209)
  • Witryna sklepu internetowego - szybki start (210)
    • Tydzień 2. Pomiar skutków działań firmy (211)
    • Tydzień 3. Ocena wyników na podstawie celów oraz pomiar skuteczności marketingowej i zadowolenia klientów (214)
  • Witryna pomocy technicznej - szybki start (218)
    • Tydzień 2. Wchodzenie w rolę klienta i pomiar wpływu witryny na tradycyjne kanały (219)
    • Tydzień 3. Pomiar sukcesu na podstawie głosu lub ocen klientów na poziomie witryny i stron (223)
  • Pomiar blogów - szybki start (226)
    • Tydzień 2. Przezwyciężanie złożoności w celu pomiaru podstaw przy użyciu nowych miar (226)
    • Tydzień 3. Konkurencyjny punkt odniesienia oraz pomiar kosztów i zwrotu z inwestycji (229)
  • Tydzień 4. Refleksje i podsumowanie (233)
Rozdział 8. Miesiąc 3. Analiza w obszarze wyszukiwania - wyszukiwanie wewnętrzne, SEO i PPC (235)
  • Tydzień 1. Analiza wyszukiwania wewnętrznego w witrynie (236)
    • Poniedziałek: poznawanie wartości wyszukiwania wewnętrznego (236)
    • Wtorek: wykrywanie trendów w wyszukiwaniu wewnętrznym (241)
    • Środa: analiza częstotliwości kliknięć za pomocą nakładki na witrynę (242)
    • Czwartek: pomiar efektywności wyników wyszukiwania (243)
    • Piątek: pomiar skutków związanych z wyszukiwaniem wewnętrznym (244)
  • Tydzień 2. Rozpoczęcie optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek (245)
    • Poniedziałek: zrozumienie wpływu odnośników i ich optymalizacja (247)
    • Wtorek: odnośniki do publikacji prasowych i witryn społecznościowych (247)
    • Środa i czwartek: optymalizacja znaczników i zawartości na stronach (248)
    • Piątek: dodawanie wskazówek na potrzeby robotów wyszukujących (249)
  • Tydzień 3. Pomiar skutków SEO (250)
    • Poniedziałek: sprawdzanie poziomu zindeksowania witryny (250)
    • Wtorek: śledzenie odnośników wejściowych i najpopularniejszych szukanych słów (251)
    • Środa: oddzielenie naturalnych odnośników wejściowych od PPC (254)
    • Czwartek: pomiar wartości naturalnych odnośników wejściowych (255)
    • Piątek: pomiar wpływu optymalizacji na najpopularniejsze strony (255)
  • Tydzień 4. Analiza skuteczności kampanii PPC (257)
    • Poniedziałek: podstawy PPC (258)
    • Wtorek: pomiar wskaźników związanych z ofertami (259)
    • Środa: definiowanie kluczowych miar wpływających na wyniki firmy (260)
    • Czwartek: pomiar liczby niepowtarzalnych użytkowników (260)
    • Piątek: najlepsze praktyki tworzenia raportów na temat PPC (261)
Rozdział 9. Miesiąc 4. Pomiar marketingu e-mailowego i wielokanałowego (263)
  • Tydzień 1. Podstawy (i nie tylko) marketingu e-mailowego (264)
    • Poniedziałek: podstawy marketingu e-mailowego (264)
    • Wtorek i środa: pomiar podstawowych wskaźników dotyczących odpowiedzi (265)
    • Czwartek i piątek: pomiar skutków (266)
  • Tydzień 2. Marketing e-mailowy - zaawansowana obserwacja skutków (267)
    • Poniedziałek i wtorek: pomiar efektywności witryny (267)
    • Środa: unikanie pułapek w analizie kampanii e-mailowych (268)
    • Czwartek i piątek: integracja kampanii e-mailowej z narzędziem do analizy danych internetowych (269)
  • Tygodnie 3. i 4. Marketing wielokanałowy - śledzenie skutków i analiza (270)
    • Tydzień 3. Wprowadzenie do marketingu wielokanałowego i śledzenie tradycyjnych kampanii skoncentrowanych na internecie (270)
    • Tydzień 4. Śledzenie i analizowanie marketingu wielokanałowego (275)
Rozdział 10. Miesiąc 5. Eksperymenty i testy związane z witryną - osiąganie znaczących skutków dzięki uwzględnianiu opinii klientów (283)
  • Tygodnie 1. i 2. Po co testować i jakie są możliwości? (284)
    • Tydzień 1. Przygotowania i testy A/B (284)
    • Tydzień 2. Poza testy A/B (289)
  • Tydzień 3. Co testować? Konkretne możliwości i pomysły (296)
    • Poniedziałek: testowanie ważnych stron i wezwań do działania (296)
    • Wtorek: koncentracja na ruchu z wyszukiwarek (298)
    • Środa: testowanie treści i materiałów (298)
    • Czwartek: testy cen i promocji (299)
    • Piątek: testowanie kampanii marketingu bezpośredniego (299)
  • Tydzień 4. Tworzenie doskonałego programu eksperymentów i testów (300)
    • Poniedziałek: hipotezy i określanie celów (301)
    • Wtorek: testy i walidacja pod kątem wielu celów (303)
    • Środa: przechodzenie od testów prostych do złożonych i radość z pracy (304)
    • Czwartek: koncentracja na wiedzy eksperckiej i propagowaniu testów (305)
    • Piątek: wdrażanie dwóch kluczowych elementów każdego programu testów (306)
Rozdział 11. Miesiąc 6. Trzy sekrety praktycznej analizy danych internetowych (311)
  • Tydzień 1. Wykorzystanie punktów odniesienia i celów do motywowania do działań (312)
    • Poniedziałek i wtorek: znaczenie punktów odniesienia i ustalania celów (312)
    • Środa: wykorzystywanie zewnętrznych punktów odniesienia (314)
    • Czwartek: wykorzystywanie wewnętrznych punktów odniesienia (317)
    • Piątek: zachęcanie i ustalanie celów (320)
  • Tydzień 2. Opracowywanie skutecznych raportów podsumowujących dla zarządu (323)
    • Poniedziałek: udostępnianie kontekstu - punkty odniesienia, segmenty i trendy (324)
    • Wtorek: wyodrębnianie kilku kluczowych miar (326)
    • Środa: nie poprzestawaj na miarach - dołącz też wnioski (327)
    • Czwartek: ograniczanie raportu podsumowującego do jednej strony (328)
    • Piątek: wygląd ma znaczenie (329)
  • Tydzień 3. Stosowanie najlepszych praktyk w tworzeniu skutecznych programów opartych na raportach podsumowujących (330)
    • Poniedziałek: wybór miar zgodnych z modelem Trinity pod kątem dalekiej perspektyw (330)
    • Wtorek: tworzenie istotnych raportów podsumowujących (333)
    • Środa: jedna miara - jeden właściciel (334)
    • Czwartek: od słów do czynów (334)
    • Piątek: pomiar skuteczności raportów podsumowujących (336)
  • Tydzień 4. Stosowanie podejścia Six Sigma i doskonałości procesu w analizie danych internetowych (336)
    • Poniedziałek: wszystko jest procesem (337)
    • Od wtorku do czwartku: stosowanie procesu DMAIC (342)
    • Piątek: analiza zdobytej wiedzy (346)
Rozdział 12. Miesiąc 7. Analizy konkurencji i witryn z nurtu Web 2.0 (347)
  • Analizy konkurencji (348)
    • Tydzień 1. Raporty na temat ruchu w konkurencyjnych witrynach (349)
    • Tydzień 2. Raporty na temat wyszukiwarek (354)
  • Analizy witryn z nurtu Web 2.0 (365)
    • Tydzień 3. Pomiar sukcesu bogatych aplikacji internetowych (366)
    • Tydzień 4. Pomiar sukcesu źródeł RSS (371)
Rozdział 13. Miesiąc 8. i następne. Rozwiewanie mitów z obszaru analizy danych internetowych (381)
  • Do czego służą analizy ścieżek? Do niczego (382)
    • Problemy w obszarze analizy ścieżek (383)
    • Inna możliwość - raport sekwencji grup stron (385)
  • Współczynnik konwersji - bezwartościowa obsesja (388)
    • Problemy związane ze współczynnikiem konwersji (389)
    • Inna możliwość - współczynnik ukończenia zadań ze względu na główny cel (391)
  • Perfekcja - umarła doskonałość, niech żyje doskonałość (393)
    • Doskonałe dane (394)
    • Z prędkością sieci WWW (395)
    • Fragmentaryczne dane z wielu źródeł (396)
  • Dane w czasie rzeczywistym - nieznaczące i kosztowne (396)
    • Efekty dostępu do danych w czasie rzeczywistym (397)
    • Lista kontrolna do określania gotowości na dane w czasie rzeczywistym (398)
  • Standardowe wskaźniki KPI - mniej znaczące, niż sądzisz (401)
Rozdział 14. Zagadnienia zaawansowane - analiza danych internetowych ze wspomaganiem (405)
  • Odblokowywanie potęgi istotności statystycznej (406)
  • Wykorzystanie zdumiewającej potęgi segmentacji (408)
    • Segmentacja na podstawie współczynnika odrzuceń (410)
    • Segmentacja na podstawie wyszukiwarek (410)
    • Łączenie danych na temat wyszukiwarek i ucieczek (411)
    • Określanie trendów w segmentach (412)
  • "Zrozumiałe" analizy i raporty (414)
    • Używanie ładnych rysunków (414)
    • Używanie zrozumiałego języka (415)
  • Najlepsze praktyki przy obliczaniu współczynnika konwersji (418)
    • Pomijanie ogólnego współczynnika konwersji dla całej witryny (420)
    • Uwzględnianie trendów i sezonowości (420)
    • Zrozumienie strategii pozyskiwania klientów przez witrynę i firmę (421)
    • Pomiar współczynnika konwersji z podziałem na pięć najważniejszych wejściowych adresów URL (422)
    • Rezygnacja z pomiaru współczynnika konwersji dla stron i odnośników (422)
    • Obsesyjna segmentacja (423)
    • Przedstawianie przychodów obok współczynnika konwersji (424)
    • Pomiar współczynnika konwersji pod kątem celu (424)
  • Usprawnianie analiz z obszaru SEM i PPC (426)
    • Pomiar współczynnika odrzuceń (zagregowanego i według najpopularniejszych szukanych wyrażeń) (427)
    • Kontrola usługodawców i agencji (428)
    • Pomiar współczynnika kanibalizacji ruchu naturalnego przez kampanie PPC (429)
    • Agresywne stosowanie testów i eksperymentów (430)
    • Zrozumienie wielu celów klientów (431)
  • Pomiar cudownego współczynnika rezygnacji (432)
    • Stosowanie segmentacji do współczynnika rezygnacji (433)
    • Wyciąganie praktycznych wniosków i podejmowanie działań (435)
  • Pomiar liczby dni i wizyt do zakupu (436)
    • Jak mierzyć omawiane wskaźniki? (438)
    • Wyciąganie praktycznych wniosków i podejmowanie działań (439)
  • Wykorzystanie statystycznych limitów kontrolnych (441)
    • Obliczanie limitów kontrolnych (444)
    • Praktyczny przykład zastosowania limitów kontrolnych (444)
  • Pomiar rzeczywistego zakresu możliwej poprawy (447)
    • Uwzględnianie współczynnika odrzuceń (448)
    • Odfiltrowywanie "wizyt" robotów wyszukujących i oprogramowania do kontroli witryny oraz błędów 404 i żądań rysunków (449)
    • Uwzględnienie celów klientów (450)
    • Podejmowanie działań (452)
Rozdział 15. Budowanie kultury opartej na danych - praktyczne kroki i najlepsze praktyki (457)
  • Kluczowe umiejętności menedżerów kierowników działu analizy danych internetowych (458)
    • Prawdziwa pasja (459)
    • Akceptacja i dążenie do zmian (459)
    • Kwestionowanie danych aż do przesady (460)
    • Nastawienie na innowacje pod kątem klienta (460)
    • Niekoniecznie "mistrzowie liczb" (461)
    • Naturalne zdolności biznesowe i rozsądek (461)
    • Wybitne umiejętności interpersonalne (462)
  • Kiedy i jak zatrudniać konsultantów oraz ekspertów wewnętrznych? (462)
    • Etap 1. Narodziny (464)
    • Etap 2. Od niemowlęcia do nastolatka (465)
    • Etap 3. Szalona młodość (467)
    • Etap 4. Dojrzałość - po trzydziestce (469)
  • Siedem etapów budowania kultury podejmowania decyzji na podstawie danych (471)
    • Wyjście od wyników (skutków) (471)
    • Zrozumienie, że raporty to nie analizy, i promowanie tych ostatnich (472)
    • Bezosobowe podejmowanie decyzji (473)
    • Zachowania proaktywne zamiast reaktywnych (474)
    • Duże uprawnienia dla analityków (475)
    • Stosowanie podejścia Trinity (475)
    • Myślenie w kategoriach procesu (476)
Skorowidz (479)
6
(2)
5
(1)
4
(0)
3
(0)
2
(1)
1
(0)

Liczba ocen: 4

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

"Godzina dziennie z Web Analytics" opisuje w absorbujący i przenikliwy sposób najważniejsze tematy dla analityków witryn internetowych i osób zawodowo związanych z zarządzaniem stroną internetową. Tematy obejmują podstawowe pojęcia, takie jak terminologia, wybór i możliwości wykorzystania dostępnych narzędzi, pomiar strategii online, dokładnie opisuję metodę Trinity - analizę opartą o badanie zachowań użytkowników, ich skutków i doświadczeń. Dla mnie - praktyka - książka okazała się niezbędna w dalszej pracy. Napisana w bardzo przystępny sposób, jest bogata w przykłady ułatwiające zrozumienie "co", "jak" i "dlaczego". Osobiście bardzo pomogła mi uporządkować moją dotychczasową wiedzę oraz pogłębić ją na wielu płaszczyznach. Gorąco polecam!
  Ocena : 6 

Książkę miałem okazję czytać w oryginalnym, angielskim wydaniu, ale i tak zdecydowałem się kupić wersję polską, głównie w celu zaprezentowania jej kilku osobom. Jest to znakomite opracowanie tematu. Z jednej strony, ujęcie jest wyczerpujące, a z drugiej, narracja jest prowadzona w sposób, który nie nuży. Polecam też bloga autora - jest tam wiele artykułów, które znakomicie rozwijają lub uzupełniają niektóre zagadnienia z książki (zwłaszcza, że analityka, to temat, który cały czas ewoluuje).
  Ocena : 5 

Bardzo ciekawa książka, która wyjaśnia, że analiza danych (internetowych), to nie tylko odczytanie liczby odwiedzin i współczynnika konwersji, ale proces, na który składa się bardzo wiele innych czynników.
  Ocena : 2 

Tłumaczowi udało się wybitnie sknocic te książkę. Czytam niektóre frazy im dostaje białej gorączki, jak z niepowtarzalnego stylu kaushika można zrobić pseudo ecommercowe farmazony. No bo kto dziś pisze o "pajakach" które indeksują strony? Tego typu krlwiatki uniemożliwiają czytanie.