Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2016

Lauret zaufanych opinii
Blender 2.69. Architektura i pro...

Blender 2.69. Architektura i projektowanie

Autor: 

Ocena:
   4/6  Opinie  (14)
Stron: 480 Stron (w wersji papierowej): 480
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Helion
Cena:
79,00 zł
Cena:
62,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
79,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
62,90 zł

Chcesz szybko nauczyć się Blendera? Dobrze trafiłeś!

  • Podstawy modelowania 3D
  • Materiały i teksturowanie
  • Oświetlenie
  • Rendery Cycles
  • Freestyle
  • Podstawy animacji

Blender to oprogramowanie open source do modelowania 3D, tworzenia animacji, wirtualnych spacerów i gier komputerowych oraz renderowania. Aplikacja skutecznie konkuruje na tych polach z komercyjnymi rozwiązaniami konkurencji i zdobywa rzesze wiernych użytkowników. Sprawdza się doskonale zarówno u freelancerów, jak i w dużych, profesjonalnych studiach graficznych i filmowych. Możliwości programu są ogromne, choć jego sukces związany jest także z dostępnością: można go pobrać zupełnie za darmo, a działa na trzech najbardziej popularnych systemach operacyjnych. Zalety te docenili nie tylko graficy, lecz również osoby zajmujące się zawodowo projektowaniem architektonicznym.

Jeśli jesteś zainteresowany wykorzystaniem Blendera i jego narzędzi w swoich projektach, jeśli chcesz zacząć stosować je w codziennej praktyce, sięgnij po książkę Blender 2.69. Architektura i projektowanie. Dzięki niej łatwo opanujesz podstawy modelowania, teksturowania, oświetlania i renderowania scen, a także nauczysz się używać kamer. Samodzielnie stworzysz szkice, schematy i fotorealistyczne wizualizacje, poznasz też metody umożliwiające opracowywanie wirtualnych spacerów. Z tą książką zdobędziesz niezbędną wiedzę i praktyczne umiejętności oraz poszerzysz je w oparciu o dostępne w sieci materiały o Blenderze.

  • Instalacja i interfejs Blendera
  • Podstawy animacji i poruszanie się w przestrzeni 3D
  • Modelowanie obiektów i modyfikatory
  • Definiowanie i ustawianie kamer
  • Stosowanie materiałów i tekstur
  • Oświetlanie i renderowanie scen
  • Podstawy renderów w Blender Internal
  • Rendery fotorealistyczne w Cycles
  • Rendery artystyczne w Freestyle

Bezpłatny, potężny, nowoczesny - właśnie taki jest Blender!

Wstęp (9)

Część I (13)

Rozdział 1. Podstawy (15)

  • 1.1. Skąd wziąć Blendera i jak to jest z tymi wersjami? (15)
  • 1.2. Jak się nie pogubić - interfejs (16)
    • 1.2.1. Panowanie nad sytuacją - okna (18)
    • 1.2.2. Poruszanie się (w) przestrzeni 3D (20)
    • 1.2.3. Klawiatura numeryczna (22)
    • 1.2.4. Wirtualna klawiatura numeryczna (23)
    • 1.2.5. Perspektywa/rzut prostokątny (25)
    • 1.2.6. Wybieranie obiektów (26)
  • 1.3. Obiekty w 3D (27)
    • 1.3.1. Ale gdzie ja jestem? (27)
    • 1.3.2. 3D Cursor (28)
    • 1.3.3. Dodawanie obiektów (30)
    • 1.3.4. Usuwanie obiektów (32)
    • 1.3.5. Przesuwanie obiektów (32)
    • 1.3.6. Obracanie obiektów (34)
    • 1.3.7. Skalowanie obiektów (36)
Rozdział 2. Modelowanie (podstawy) (39)

  • 2.1. Kropka, kreska, ściana, bryła (39)
    • 2.1.1. Tryb edycji (39)
    • 2.1.2. Punkt (wierzchołek) (41)
    • 2.1.3. Krawędź (42)
    • 2.1.4. Obrót (42)
    • 2.1.5. Pivot Point (43)
    • 2.1.6. Połącz kropki (45)
    • 2.1.7. Ściany (47)
    • 2.1.8. Tryb wyboru siatki - wierzchołek/krawędź/ściana (48)
    • 2.1.9. Extrude (50)
    • 2.1.10. Extrude w trzech wymiarach (52)
  • 2.2. Stół, krzesło (55)
    • 2.2.1. Loopcut - cięcie w pętli (56)
    • 2.2.2. Edge slide - przesuwanie krawędzi (58)
    • 2.2.3. Nogi (59)
    • 2.2.4. Duplikaty (60)
    • 2.2.5. Snap (61)
    • 2.2.6. Widok siatki (Wireframe) (62)
    • 2.2.7. Snap Element (63)
    • 2.2.8. Border Select (65)
    • 2.2.9. Nazwy obiektów (67)
  • 2.3. Modyfikatory (na początek dwa) (68)
    • 2.3.1. Modyfikator Mirror (lustro) (70)
    • 2.3.2. Modyfikator Array (szereg) (71)
    • 2.3.3. Dwa słowa o skali (73)
Rozdział 3. Garść podstaw przeróżnych (79)

  • 3.1. Render (79)
    • 3.1.1. Pierwszy render (80)
    • 3.1.2. Wielkość renderu (82)
  • 3.2. Kamera (84)
    • 3.2.1. Właściwości kamery (85)
    • 3.2.2. Obiektyw (85)
    • 3.2.3. Rzut prostopadły w kamerze (88)
    • 3.2.4. Połączenie kamery z widokiem (88)
    • 3.2.5. Ustawianie kamery na podstawie widoku (89)
  • 3.3. Świat (World) (90)
    • 3.3.1. Horyzont, zenit, otoczenie (94)
  • 3.4. Warstwy (Layers) i chowanie obiektów (Hide) (96)
    • 3.4.1. Chowanie obiektów (99)
  • 3.5. Menu podręczne (100)
Rozdział 4. Modelowanie (konkrety) (103)

  • 4.1. Rysunki referencyjne (103)
  • 4.2. Budujemy nowy dom (106)
    • 4.2.1. Punkt Origin (108)
    • 4.2.2. Modyfikator Solidify (110)
    • 4.2.3. Modyfikator Boolean (115)
    • 4.2.4. Rozdzielanie obiektów (121)
    • 4.2.5. Usuwanie dubli (125)
    • 4.2.6. Normals - prostopadłe (127)
    • 4.2.7. Łączenie obiektów (131)
    • 4.2.8. Rodzic - dziecko (139)
  • 4.3. Schody (142)
    • 4.3.1. Empty (pusta) (144)
Rozdział 5. Rendery, materiały, światła (151)

  • 5.1. Silnik renderowy Cycles (151)
    • 5.1.1. Cycles (153)
    • 5.1.2. Materiały (155)
    • 5.1.3. Shader (161)
    • 5.1.4. Butelka (163)
    • 5.1.5. Modyfikator Subdivision Surface (167)
    • 5.1.6. Współczynnik załamania światła (IOR) i szorstkość materiałów (170)
  • 5.2. Renderowanie za pomocą karty graficznej (GPU) (172)
  • 5.3. Oświetlenie w Cycles (i inne ważne tematy, które pojawią się przy okazji) (174)
    • 5.3.1. Filiżanka (178)
    • 5.3.2. Bridge Edge Loops (180)
    • 5.3.3. Materiały o łączonych właściwościach (Mix Shader) (184)
    • 5.3.4. Lampy specjalne - Spot (186)
    • 5.3.5. Lampa typu Point (192)
    • 5.3.6. Słońce (Sun) (193)
    • 5.3.7. Niewidoczne świecące ściany i Ray Visibility (195)
Rozdział 6. Węzły (Nodes), tekstury i UV (199)

  • 6.1. Węzły (Nodes) (199)
  • 6.2. Tekstury (210)
  • 6.3. Tekstury z plików zewnętrznych i rozpakowywanie UV (213)
    • 6.3.1. Rozpakowywanie UV kostki (217)
  • 6.4. Faktura materiałów (218)
    • 6.4.1. Fotel i modyfikator Bevel (219)
    • 6.4.2. Tekstura specjalna - UV Grid (221)
    • 6.4.3. Displacement ("bumpmap") (224)
    • 6.4.4. Matematyka w Nodes i dwa zdania o kropkach (226)
Rozdział 7. Krzywe i n-gony (235)

  • 7.1. Krzywe (235)
    • 7.1.1. Odrysowywanie (241)
    • 7.1.2. Bevel Object (259)
    • 7.1.3. Zmiana krzywych w siatkę i sprzątanie (265)
    • 7.1.4. Tryb lokalny (266)
  • 7.2. N-gon (272)
    • 7.2.1. Inset faces (274)
Rozdział 8. Animacja - absolutne podstawy (277)

  • 8.1. Czwarty wymiar - czas (277)
    • 8.1.1. Klatka kluczowa (keyframe) (280)
    • 8.1.2. Obracający się obiekt (285)
    • 8.1.3. Graph Editor (288)
    • 8.1.4. Ruch po krzywej (290)
  • 8.2. Eksport animacji (296)
    • 8.2.1. Sklejanie serii plików w animację (Video Sequence Editor) (298)
Rozdział 9. Rendery na poważnie (303)

  • 9.1. Kamera - podejście drugie (303)
    • 9.1.1. Prowadnice kompozycji obrazu (Composition Guides) (303)
    • 9.1.2. Obiektyw (Lens) (306)
    • 9.1.3. Przekroje (i Clipping) (307)
    • 9.1.4. Głębia ostrości (309)
    • 9.1.5. Kilka kamer (315)
  • 9.2. Node Editor - podejście drugie (315)
    • 9.2.1. Przezroczystość (Alpha) (317)
    • 9.2.2. Viewer Node (325)
    • 9.2.3. Rozmycie (Blur) i łączenie obrazów (328)
    • 9.2.4. Podkręcanie kolorów (Color Balance) (330)
    • 9.2.5. Dodawanie niedoskonałości (Lens Distortion) (332)
    • 9.2.6. Winieta (333)
    • 9.2.7. Mnożenie obrazów (Multiply) (335)
    • 9.2.8. Wyłączanie kart (Mute) (336)
    • 9.2.9. Nanoszenie przezroczystych obrazów (Alpha Over) (337)
    • 9.2.10. Style retro (340)
Rozdział 10. Freestyle (343)

  • 10.1. UV/Image Editor - Render Result Slots (343)
  • 10.2. Ustawienia Freestyle (347)
  • 10.3. Modyfikatory grubości linii (352)
  • 10.4. Linia przerywana (355)
  • 10.5. Wybór linii (356)
  • 10.6. Linie oznaczone (358)
  • 10.7. Modyfikatory geometrii linii (361)
  • 10.8. Grupy obiektów w Blenderze (362)
  • 10.9. Przypisanie grupy obiektów do zestawu linii Freestyle (364)
  • 10.10. Kolory materiałów we Freestyle (368)
Część II (371)

Rozdział 11. Blender tapas (373)

  • 11.1. Jednostki miary w Blenderze (a także: wymiarowanie, obliczanie obwodów, powierzchni i objętości) (374)
    • 11.1.1. Ustawienia jednostek (374)
    • 11.1.2. Wyświetlanie wymiarów (375)
    • 11.1.3. Linijka z kątomierzem (Ruler/Protractor) (377)
    • 11.1.4. Panel pomiarów (Measure Panel) (378)
  • 11.2. Woskowy ołówek (Grease Pencil) (380)
    • 11.2.1. Właściwości warstw Grease Pencil (381)
    • 11.2.2. Umiejscowienie kreski w przestrzeni (381)
    • 11.2.3. Właściwości globalne Grease Pencil (383)
    • 11.2.4. Onion Skinning (385)
    • 11.2.5. Zmiana rysunku w krzywe (386)
  • 11.3. Obrus, firana, ubrania - Cloth Simulation (387)
    • 11.3.1. Grupowanie wierzchołków (Vertex Groups) (390)
  • 11.4. Edycja proporcjonalna (Proportional Editing) (394)
  • 11.5. Obrazy 2D w 3D (396)
    • 11.5.1. Drzewa i przezroczystość (400)
  • 11.6. Oświetlanie globalne, tekstury otoczenia i HDRi (402)
    • 11.6.1. Przesuwanie tła (405)
    • 11.6.2. Mirrorball (406)
    • 11.6.3. Słowo o HDRi (408)
  • 11.7. Import modeli i własna biblioteka materiałów (409)
    • 11.7.1. Linkowanie materiałów (410)
    • 11.7.2. Linkowanie obiektów (414)
    • 11.7.3. Edycja linkowanych obiektów (416)
  • 11.8. Modyfikator Curve (tory kolejowe, płoty itp.) (418)
  • 11.9. Gotowce - drzewa, bluszcze, śruby, rury i czajniczek (422)
    • 11.9.1. Drzewa (wtyczka Sapling) (423)
    • 11.9.2. Bluszcz (wtyczka IvyGen) (428)
    • 11.9.3. Inne gotowce (431)
  • 11.10. Tekst (433)
  • 11.11. Kształtowanie terenu i wanna (wtyczka Bsurfaces) (436)
    • 11.11.1. Góra (438)
    • 11.11.2. Wanna (440)
  • 11.12. Modyfikator Build (444)
    • 11.12.1. Zmiana kolejności budowania (447)
  • 11.13. Cięcie (Knife, Knife Project i Bisect) (449)
    • 11.13.1. Wycinanie dziur (Knife Project) (451)
    • 11.13.2. Przekrój (Bisect) (452)
  • 11.14. Import z innych programów (i modyfikatory: Decimate, Remesh) (455)
    • 11.14.1. Modyfikator Decimate (456)
    • 11.14.2. Modyfikator Remesh (459)
  • 11.15. Projekty na wynos (459)
    • 11.15.1. Sposób zapisywania ścieżek (461)
  • 11.16. Przykładowy tryb pracy (461)
  • 11.17. Co dalej? (463)
  • 11.18. Dzięki (466)
Skorowidz (469)

Najczęściej kupowane razem ebooki:
Blender 2.69. Architektura i projektowanie plus Unity i Blender. Praktyczne tworzenie gier plus Blender. Praktyczny przewodnik po modelowaniu, rzeźbieniu i renderowaniu
Cena zestawu: 137,51 zł 161,79 zł
Oszczędzasz: 24,28 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Blender 2.69. Architektura i projektowanie
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
6
(3)
5
(5)
4
(2)
3
(2)
2
(0)
1
(2)

Liczba ocen: 14

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Dla mnie super. Zdecydowanie polecam.
  Ocena : 6 

Znakomita książka dla początkujących, żeby zacząć bez bólu. Dobra dla zaawansowanych, śmigających w wersjach Blendera do 2.49, by odnaleźć się w nowym interfejsie. Bardzo polecam. Nie jest to pozycja z tych co się przejrzy i odstawi na półkę. Mam ją zawsze przy sobie. Ilustracje rzeczywiście mogły być wyraźniejsze, ale wartość merytoryczna zadecydowała o ostatecznej ocenie na 6. Pozdrawiam Autora i bardzo dziękuję.
  Ocena : 6 

Dzięki tej książce wróciłem do Blendera. Najlepsza na początek. Polecam.
  Ocena : 5 

...to pozycja zarówno dla tych, którzy nigdy nie mieli nic wspólnego z tym programem jak i dla tych, którzy, już tę przygodę z tworzeniem obiektów 3D i fotorealistycznych wizualizacji mają rozpoczętą. Blender jest darmową aplikacją do tworzenia grafiki trójwymiarowej, zarówno statycznej, jak i animacji. Można ją pobrać ze strony www.blender.com Dzięki tej aplikacji, zabawa w 3D dostępna jest również dla osób dysponujących słabszym sprzętem. Blender oferuje potężne możliwości, które nie sposób opisać , ale w tej książce autor przybliży Wam ich większą część. Pierwszy kontakt z programem może wywołać zdziwienie czy lekki szok, gdyż interfejs użytkownika jest wysoce niestandardowy i jakby mało intuicyjny. Nie warto jednak załamywać się, ale zacisnąć zęby i zabrać się do pracy. Zaletą pakietu jest jego uniwersalność. Blender wyposażony został w narzędzia do modelowania 3d, renderingu oraz animacji. Program umożliwia tworzenie gier oraz aplikacji 3D. Pierwsze wrażenie: Na pierwszy rzut oka przeglądając strony nasuwa się na język..”jeju jakie to obszerne, trudne i nie do ogarnięcia”. Ponadto mało wyraźne ilustracje, które są zrzutami ekranu. To pierwsza rzecz na minus, która rzuciła się w oczy….mało czytelne zdjęcia. Ale cóż to za problem, skoro możemy mieć to narzędzie bezpłatnie na swoim komputerze i czytając kartkę po kartce, widzieć wszystko jak na dłoni – na monitorze. Wydając jednak pieniądze na zakup, warto by było mieć je dobrej jakości. Zawartość: Jak już wspomniałam wyżej, na początku zawartość wydawała się obszerna i dosyć trudna. Po wnikliwej analizie rozdziału po rozdziale, śmiało podkreślę, że moja opinia wstępna okazała się błędna. Oczywiście zawartość jest dosyć spora, ależ jaka wartościowa. Od samego początku wyruszamy w „podróż” po tym jakże świetnym programie, który z każdą chwilą staję się mniej męczący, zawiły, trudny czy mało intuicyjny. Poznajemy cały interfejs, każdą opcję i możliwości jej wykorzystania, każde menu, przycisk, każdy klawisz skrótu. Sama książka jest swoistym podręcznikiem użytkowania Blender-a. Wraz z autorem KROK PO KROKU wykonać możecie swoje pierwsze dzieła, które z biegiem czasu będziecie doskonalić lub nawet robić coś, czym zachwycicie nie tylko siebie. Modelowanie od podstaw do zaawansowanych technik, definiowanie, ustawianie oraz rzuty w kamerze, oświetlenie, teksturowanie, freestyle podstawy animacji tworzenie filiżanek, butelek, obiektów architektonicznych, zabawek i wszystkich towarzyszących temu elementów jak drzewa, śruby, rury, czajniczki, obrusy, firanki. Jednym słowem gra warta świeczki. Materiał do opanowania zarówno teoretycznie jak i praktycznie. Pojęcia, które wydają się nam rodem z kosmosu, konkretnie wyjaśnione i pokazane na poszczególnych przykładach. Język jakim posługuje się autor książki jest na tyle zrozumiały (trochę żartobliwy) i przystępny, że „studiowanie” Blendera staje się fascynującą przyjemnością.
  Ocena : 5 

Dla początkujących idealna, a co do zdjęć w książce... da się przyzwyczaić.
  Ocena : 5 

Książka merytorycznie bardzo dobra, stanowi świetne wprowadzenie do Blendera. Na chwilę obecną jest chyba jedyną będącą na czasie pozycją w języku polskim, poświęconą temu programowi, co prawie z miejsca czyni ją obowiązkowym zakupem. Wykład autora jest bardzo klarowny i rzeczowy (duży plus za podsumowanie kluczowych skrótów klawiszowych na końcu każdej sekcji); momentami lekko drażi nieco frywolny styl i silenie się na żarty - sporo jest niewiele wnoszących dygresji w postaci przypisów u dołu strony, np. "Jako że to jeden z tych klawiszy, które czasem sprawiają kobietom kłopot, spieszę wyjaśnić, iż znajduje się on nad klawiszem CapsLock (...)" (mowa o klawiszu Tab - przypis na s. 40). Ale można na to przymknąć oko, bo mimo tego książka jest bardzo treściwa i porusza sporą ilość zagadnień i powinna starczyć, aby rozpocząć przygodę z Blenderem. Na plus zaliczyć też należy posługiwanie się przez autora w większości przypadków terminami w jęz. angielskim, bez silenia się na jakieś pokraczne tłumaczenia; ułatwia to odnajdywanie się w programie. Zdrowe potraktowanie terminologii to niewątpliwie zasługa tego, że autor książki jest Polakiem, więc odpada problem tłumaczy i bolączek, które trapią wiele "importowanych" pozycji z dziedziny informatyki. Tyle o plusach, czas na minus - i to duży. Długo się zastanawiałem, czy nie dać książce oceny "dostatecznej" wyłącznie z uwagi na sposób jej wydania. Stwierdzam jednak, że byłoby to krzywdzące dla autora tej bądź co bądź dobrej pozycji, bo winne jest przede wszystkim wydawnictwo. Otóż książka, owszem, jest wydana w kolorze, jednak dobór farby drukarskiej i/lub papieru, ewentualnie brak obróbki zamieszczonych zdjęć (nie wiem do końca, co zadecydowało) wołają o pomstę do nieba: otóż większość ilustracji jest tak ciemnych i mało kontrastowych, że ledwo widać na nich jakiekolwiek szczegóły! Niewątpliwie problemem jest sam ciemny z natury interfejs Blendera, ale wystarczy zajrzeć do wydanych za granicą "Blender Foundations" czy "Blender Master Class" by przekonać się, że w tamtych pozycjach poradzono sobie z tym znakomicie rozjaśniając lub nieco modyfikując paletę barw na zrzutach ekranu, dzięku czemu przegląda się tamte książki bez konieczności nadwyrężania wzroku. A więc spory mankament, mam nadzieję że zostanie on naprawiony jeśli książka doczeka się kolejnych wydań. Szkoda, bo mogła wyjść ładna i prawie idealna pozycja o Blenderze w rodzimym języku. Niemniej, stawiam książce ocenę bardzo dobrą, bo autor wykonał kawał dobrej roboty! Pomimo kiepskich ilustracji - polecam.
  Ocena : 5 

Rzeczywiście dawno nie było dobrej aktualnej pozycji o Blenderze. Dopiero zacząłem czytać i merytorycznie wydaje się być całkiem spójna. Co do druku to błędem było wydawanie jej na tak słabym papierze. Nie wiem czy to ze względów oszczędnościowych czy innych ale widać ze problemem jest nafarbienie zdjęć. Blender na ciemny interface i to powinno być rozważane na samym początku. Jedna gwiazdka mniej za druk. Ale i tak polecam.
  Ocena : 5 

Książka bardzo dobra, tylko mam jedno pytanie. Gdzie znajdują się pliki referencyjne?
  Ocena : 4 

Potwierdzam opinię poprzednika. Ksiązka merytorycznie jest bardzo fajna, ale jakość wydrukowanych ilustracji jest katastrofalna. Mamy tam miejscami czarne litery na bardzo ciemnoszarym tle i rozczytać o co chodzi jest bardzo ciężko. Niestety za jakość wydruku muszę dać duży minus, a szkoda bo ksiązka ma potencjał.
  Ocena : 4 

Pozycja obowiązkowa dla początkujących. Jedyny minus (dlatego tylko daję 4) to tragiczne ilustracje, są one bardzo nieczytelne. W następnej edycji można zmienić kolory interfejsu Blendera na jasne i zrobić screeny raz jeszcze.
  Ocena : 3 

Tak jak przedmówca, jakość druku i papier jak z drukarki atramentowej w trybie ekonomicznym. Jeśli chodzi o stronę merytoryczną książka napisana bardzo przystępnie, początkujący użytkownicy na pewno się dzięki niej odnajdą w Blenderze. Gdyby nie jakość druku było by 5/6...
  Ocena : 3 

To chyba pierwszy drukowany podręcznik dla użytkowników programu Blender w wersji 2.69. Książka napisana łatwym i przystępnym językiem, czasami bardzo swobodnie traktująca czytelnika jak kolegę, wtrącając mniej lub bardziej dowcipne dygresje. Książka ma jeden ogromny minus. Kompletnie nieczytelne szaro-bure ilustracje. Zapewne pięknie to wyglądało w na ekranie monitora, ale po wydrukowaniu jest zupełnie nieczytelne. Czekam z niecierpliwością na wydanie drugie poprawione. A.
  Ocena : 1 

Nie mogę oceniać przydatności treści tego wydawnictwa ponieważ właśnie rozpakowałem przesyłkę i jestem w trakcie jej przeglądania. Niestety już teraz mogę ocenić, że jakoś zdecydowanej ilości ilustracji, których są w tej książce setki i które stanowią poważną część jej treści jest tragiczna. Ilustracje są ciemne, nieczytelne i wyglądają jak w próbnym nieudanym wydruku, który trafił przez pomyłkę do sprzedaży. Nie spodziewałem się, że tak renomowane wydawnictwo pozwoli sobie na wypuszczenie książki z tak niską jakością ilustracji. Tak naprawdę książka powinna zostać zwrócona do wydawnictwa, a Wydawnictwo powinno kupującemu przesłać nowy poprawiony egzemplarz.
  Ocena : 1 

Oceniam tę książkę źle. Autor w ogóle nie umie tłumaczyć. Prawie 500 stron, milion słów z których nic nie wynika. Autor stara się uwzględnić wszystkie szczegóły, które nic nie wnoszą a główny cel się rozmywa i nie wiadomo o co chodzi. Niech książki piszą tacy ludzie jak np dr Arłukowicz z Polskiego Kursu Blendera. STRATA PIENIĘDZY.