- Serie wydawnicze:
- Księga eksperta
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 3.0/6 Opinie: 5
- Stron:
- 1112
- Druk:
- oprawa twarda
Opis
książki
:
C# 3.0 dla .NET 3.5. Księga eksperta
Kompletne źródło wiedzy na temat C# i .NET!
- Jak tworzyć interfejs użytkownika?
- Jak uzyskać dostęp do danych z wykorzystaniem LINQ?
- Jak wdrażać napisany kod?
C# to jeden z głównych języków, który możesz wykorzystać jeżeli chcesz tworzyć rozwiązania dla platformy .NET. Jego najnowsza wersja 3.0 wniosła wiele nowości takich jak: typy domniemane, typy anonimowe, uproszczone inicjowanie obiektów oraz nowe słowa kluczowe ułatwiające korzystanie z zapytań SQL. Jednak oprócz tych nowości, w książce znajdziesz również wyczerpujący opis wszystkich elementów języka C# - począwszy od składni, skończywszy na wdrażaniu kodu. Nawiązując do najlepszych tradycji tej serii "Księga eksperta" książka "C# 3.0. Księga eksperta " stanowi kompletne źródło wiedzy na temat języka C# oraz platformy .NET w wersji 3.5.
Joe Mayo podzielił książkę na dziesięć głównych części. Wśród nich znajdziesz te poświęcone podstawom języka C#. Dowiesz się zatem, co to jest tak naprawdę platforma .NET, poznasz środowisko programistyczne Visual Studio 2008 oraz zaznajomisz się z jego elementami, składnią, wyrażeniami i instrukcjami języka C#. Część pierwsza tworzy podwaliny Twojej przygody z C# i platformą .NET. Kolejne części zawierają coraz bardziej zaawansowaną wiedzę. Szczególną uwagę warto zwrócić na te poświęcone programowaniu obiektowemu, dostępowi do danych z wykorzystaniem LINQ, tworzeniu interfejsu użytkownika czy też wdrażaniu kodu. Jeżeli jesteś programistą C# lub chcesz rozpocząć przygodę z tym językiem i platformą .NET jest to obowiązkowa pozycja w Twojej biblioteczce!
- Wprowadzenie do platformy .NET
- Środowisko programistyczne Visual Studio 2008
- Zasady komentowania kodu
- Operatory języka C#
- Różnica pomiędzy typami referencyjnymi i wartościowymi
- Operacje na łańcuchach
- Tablice oraz typy wyliczane
- Obiekty w C#
- Obsługa błędów i sytuacji wyjątkowych
- Programowanie oparte o zdarzenia
- Przestrzenie nazw
- Wykorzystanie klas abstrakcyjnych i interfejsów
- Zarządzanie czasem życia obiektów
- Wykorzystanie wyrażeń lambda i drzew wyrażeń
- Dostęp do danych z wykorzystaniem LINQ
- Zarządzanie danymi z wykorzystaniem ADO.NET
- Praca z plikami XML
- Tworzenie interfejsu użytkownika
- Tworzenie interfejsu użytkownika opartego o strony internetowe
- Wykorzystanie ASP.NET
- Komunikacja sieciowa
- Projektowanie aplikacji
- Zasady tworzenia systemów wielowarstwowych
- Zarządzanie procesami i wątkami
- Wdrażanie kodu
- Zabezpieczanie kodu
- Przygotowywanie pakietów instalacyjnych
Twórz zaawansowane rozwiązania wykorzystując najlepsze narzędzia!
Joe Mayo – znawca platformy .NET, właściciel firmy tworzącej własne rozwiązania o nią oparte. Jego wieloletnie zaangażowanie w społecznościach programistów zostało nieraz docenione – wielokrotnie uzyskiwał tytuł Most Valuable Professional (MVP). Prowadzi serwis internetowy http://www.csharp-station.com/.
Wybrane bestsellery
-
Promocja Promocja 2za1
Ten szczegółowy przewodnik pozwoli Ci na błyskawiczne zapoznanie się z .NET MAUI i sprawne rozpoczęcie pisania aplikacji za pomocą tej technologii. Zaprezentowano w nim filozofię działania .NET MAUI, jak również przebieg prac nad tworzeniem kompletnej aplikacji wieloplatformowej dla systemów: Android, iOS, macOS i Windows, na podstawie jednego wspólnego kodu bazowego. Podczas lektury zrozumiesz też cały cykl rozwoju oprogramowania, w tym zasady publikowania w sklepach z aplikacjami. Ciekawym elementem książki jest opis najnowszej technologii tworzenia frontendów — .NET MAUI Blazor.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto praktyczny, przystępnie napisany przewodnik, który stanowi wprowadzenie do pracy z technologią Blazor. Opisuje możliwości modeli Server i WebAssembly, przedstawia także krok po kroku proces powstawania aplikacji internetowej. Dzięki temu płynnie przejdziesz do tworzenia projektów Blazor, nauczysz się składni języka Razor, będziesz też weryfikować zawartość formularzy i budować własne komponenty. W tym wydaniu omówiono również generatory kodu źródłowego i zasady przenoszenia komponentów witryn utworzonych w innych technologiach do platformy Blazor. W trakcie lektury dowiesz się, jak tworzyć uniwersalne aplikacje za pomocą wersji Blazor Hybrid wraz z platformą .NET MAUI.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
To książka przeznaczona dla programistów zaznajomionych z podstawami języka C# i platformy .NET, chcących zdobyć umiejętność tworzenia rzeczywistych aplikacji i usług. Opisuje wyspecjalizowane biblioteki, które umożliwiają monitorowanie i zwiększanie wydajności aplikacji, zabezpieczanie ich wraz z danymi, a także internacjonalizowanie ich kodu. Zawiera również omówienie najnowszych rozwiązań, bibliotek i technologii w połączeniu z ich praktycznym zastosowaniem ― między innymi Web API, OData, gRPC, GraphQL, SignalR i Azure Functions. Nie zabrakło prezentacji technik pracy z .NET MAUI, programu, który służy do tworzenia aplikacji mobilnych dla systemów iOS i Android, a także stacjonarnych dla systemów Windows i macOS.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(101,40 zł najniższa cena z 30 dni)
101.40 zł
169.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
To kolejne, mocno przebudowane wydanie popularnego przewodnika, dzięki któremu zaczniesz skutecznie programować w języku C#. Nabierzesz wprawy w programowaniu zorientowanym obiektowo, pisaniu, testowaniu i debugowaniu funkcji, implementowaniu interfejsów i zarządzaniu danymi. Zobaczysz, w jaki sposób API środowiska .NET realizuje takie zadania jak monitorowanie wydajności i jej poprawianie, jak również praca z systemem plików i serializacją. Wiedza zawarta w kolejnych rozdziałach pozwoli Ci tworzyć praktyczne aplikacje i serwisy z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, wzorca MVC i technologii Blazor.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,90 zł najniższa cena z 30 dni)
53.90 zł
179.00 zł (-70%) -
Promocja Promocja 2za1
Nie trzeba siedzieć po uszy w programowaniu, by zauważyć pewną regułę: lwia część książek poświęconych temu zagadnieniu została napisana w podobny sposób. I nie chodzi o styl, środowisko czy język, lecz o strukturę. Prawidłowość tę zauważył Łukasz Sosna, który do zagadnienia programowania w języku C# i użytkowania środowiska .NET postanowił podejść w odmienny sposób. W najnowszej publikacji swojego autorstwa zatem skupia się na praktycznym wymiarze programowania, czyli używaniu dostępnych w oprogramowaniu Visual Studio 2022 komponentów zwanych kontrolkami.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Po przyswojeniu zagadnień związanych z językiem C# i aplikacjami konsoli dowiesz się, jak tworzyć praktyczne aplikacje i usługi z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, a także wzorzec MVC i technologię Blazor. Zapoznasz się z metodami stosowania wielozadaniowości do poprawy wydajności i skalowalności aplikacji. Przeczytasz też, w jaki sposób ASP.NET Core ułatwia pracę wielu zespołów programistów. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane dokładnie wyjaśnionymi przykładami kodu, a dodatkowe ćwiczenia pozwolą Ci na utrwalenie zdobytych umiejętności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,90 zł najniższa cena z 30 dni)
47.90 zł
159.00 zł (-70%) -
Ta książka jest gruntownie uaktualnionym przewodnikiem po ASP.NET Core 3, przeznaczonym dla profesjonalnych programistów, którzy chcą w swoich projektach wykorzystać w pełni potencjał technologii Microsoftu. Wydanie zawiera kompletne i praktyczne omówienie ASP.NET Core 3. Znalazły się tu przydatne wskazówki dotyczące narzędzi potrzebnych podczas tworzenia nowoczesnych, skalowalnych aplikacji internetowych. Nowe funkcje — takie jak MVC 3, strony Razor, serwer Blazor i technologia Blazor WebAssembly — zostały dokładnie omówione i zaprezentowane na przykładach. Poruszono tutaj również takie tematy jak komponenty oprogramowania pośredniczącego, wbudowane usługi czy dołączanie modelu w żądaniu, a także zaprezentowano wiele bardziej zaawansowanych zagadnień, jak routing punktów końcowych i mechanizm wstrzykiwania zależności.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
Wzorce zaprezentowano wraz ze scenariuszami, do których mają zastosowanie. Omówiono też alternatywy i relacje zachodzące między wzorcami, pokazano również sposoby użycia narzędzi do refaktoryzacji (ReSharper) w celu ułatwienia implementacji. Nowe wydanie książki zostało uzupełnione o takie wzorce jak funkcyjny budowniczy, asynchroniczna metoda wytwórcza, adapter generycznych wartości i pełnomocnik kompozytu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
C# - wieloparadygmatowy język programowania opracowany przez firmę Microsoft - z roku na rok zdobywa coraz większą popularność wśród profesjonalistów z branży IT. Przejrzysta struktura kodu, wygoda stosowania, potężne możliwości i wsparcie ze strony platformy .NET - wszystko to sprawia, że są duże szanse, by ten trend utrzymywał się przez kolejne lata, zapewniając osobom znającym C# stały strumień ofert pracy w najlepszych firmach informatycznych świata. Jeśli chcesz należeć do tego grona, sięgnij po odpowiednie źródło wiedzy.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
Jeśli znasz już podstawy testowania jednostkowego, dzięki tej książce nauczysz się projektowania i pisania testów, które obierają za cel model domeny i pozostałe kluczowe obszary kodu. Ten przejrzyście napisany przewodnik poprowadzi Cię przez proces tworzenia zestawów testowych o optymalnej wartości, bezpiecznej automatyzacji testowania i umiejętnego włączania go w cykl życia oprogramowania. W książce znalazły się uniwersalne wskazówki dotyczące analizy dowolnych testów jednostkowych oraz porady odnoszące się do zmian testów następujących wraz ze zmianami kodu produkcyjnego. Nie zabrakło również informacji, dzięki którym sprawnie zidentyfikujesz i wykluczysz ewentualne antywzorce testowania. Materiał został bogato zilustrowany przejrzystymi przykładami kodu napisanego w C#. Naturalnie, mają one zastosowanie także dla innych języków programowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%)
Zobacz pozostałe książki z serii Księga eksperta
-
Niniejsza książka stanowi doskonałe wprowadzenie w tematykę OpenGL dla każdego programisty, nawet dla osób niezbyt biegłych w zagadnieniach grafiki komputerowej. Zawiera opis całego głównego API, kluczowych rozszerzeń i wszystkich typów shaderów z uwzględnieniem najnowszych elementów biblioteki. Wyjaśniono tu zasady działania OpenGL i opisano zagadnienia potoków graficznych. Stopniowo czytelnik jest zaznajamiany z coraz bardziej złożonymi technikami.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
WPF 4.5. Księga eksperta bezapelacyjnie jest najlepszą książką, która wszystkie potrzebne informacje przekazuje w praktyczny i przystępny sposób. Jej autorem jest guru WPF, pracujący dla Microsoftu architekt, Adam Nathan.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Niniejsza książka to zarówno podręcznik do nauki programowania aplikacji bazodanowych, jak i kompendium wiedzy o bibliotece VCL w części, która dotyczy baz danych. Studiując tę książkę można samodzielnie zbudować własne komponenty bazodanowe do edycji danych. Czytelnik znajdzie w niej wiadomości między innymi na temat: narzędzi tworzenia baz danyc
- Druk pkt
Niedostępna
-
Niniejsza książka prezentuje tajniki niczym nieskrępowanego tworzenia aplikacji 32-bitowych w Delphi 3. Szczególnie dokładnie omówione są te elementy Delphi, które w wersji 3 zostały zmodyfikowane lub w ogóle pojawiły się po raz pierwszy, jak na przykład rozproszone zbiory dancyh czy też model wielowarstwowej bazy danych. Czytając tę książkę znajdz
- Druk pkt
Niedostępna
-
Z niniejszej książki Czytelnik dowie się w jaki sposób: Korzystać z wizualnych narzędzi obsługi baz danych Microsoft. Umożliwić aplikacjom obsługę poczty za pomocą MAPI. Zgłębić możliwości Visual SourceSafe. Zaimplementować opcję OLE Drag and Drop. Poznać typy zmiennych języka Visual Basic, struktury danych, zbiorów i wyliczeń. Tworzyć i stosować
- Druk pkt
Niedostępna
-
W książce tej czytelnik znajdzie: Opis podstawowych cech kilkunastu najnowszych odmian systemu UNIX. Opis wybranych zagadnień z zakresu administrowania systemem, rejestrowanie użytkowników, instalowanie i konfigurowanie terminali i drukarek, archiwizowanie systemu plików. Opis programów do łączenia komputerów PC z systemami UNIX-owymi i wykorzysta
- Druk pkt
Niedostępna
-
Książka ta odsłania wszystkie tajemnice OpenGL - biblioteki graficznej stosowanej do tworzenia profesjonalnej grafiki 3D, za pomocą której zostały stworzone między innymi takie efekty specjalne, jak dinozaury w filmie "Park Jurajski" czy efekt płynnego metalu w filmie "Terminator 2". "OpenGL" to obszerny i spójny podręcznik programowania z użyciem
- Druk pkt
Niedostępna
-
Książka przybliża podstawowe założenia sieci komputerowych, które powinny być znane współczesnemu informatykowi. Krok po kroku wprowadzi Cię w problematykę sieci, pozwalając na poznanie ich architektury i zrozumienie zasad działania. Każdy rozdział zawiera wyczerpujące informacje na temat różnych mechanizmów sieciowych. Jest to również cenny podrę
- Druk pkt
Niedostępna
-
Czytając niniejszą książkę Czytelnik dowie się jak: Zaprojektować i efektywnie zaimplementować modele obiektowe przy wykorzystaniu UML Zaprojektować obiektowe algorytmy sortowania Wykorzystać kontenery i iteratory biblioteki standardowej Wybrać najlepszą metodę przeszukiwania Poznać najlepsze techniki mieszające Tworzyć dynamiczne struktury danych
- Druk pkt
Niedostępna
-
Książka zawiera dokładne wyjaśnienia głównych cech oraz zawiłości programowania w systemach Windows 98 i NT. Dzięki niej czytelnik dowie się w jaki sposób: Pisać 32-bitowe aplikacje przeznaczone dla systemu Windows Poznać najgłębsze tajniki Windows oraz Win32 API Wykorzystać moc Microsoft Foundation Classes (MFC) Wykorzystać technologie przeciągni
- Druk pkt
Niedostępna
Ebooka "C# 3.0 dla .NET 3.5. Księga eksperta" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "C# 3.0 dla .NET 3.5. Księga eksperta" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "C# 3.0 dla .NET 3.5. Księga eksperta" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: C# 3.0 dla .NET 3.5. Księga eksperta (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: NetWorld Piotr Kociatkiewicz, 01/2011Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Język C# jest obiektowym językiem programowania należącym do platformy .NET. Studiując książkę czytelnik, pozna podstawową składnię C#, własności platformy .NET i nauczy się tworzyć proste aplikacje. Zyska informacje na temat programowania obiektowego i komponentowego oraz poprawnego zarządzania nimi. Pozna sposoby realizacji interfejsów użytkownika aplikacji desktopowych (Windows Forms, WPF) i aplikacji sieciowych ASP.NET (AJAX dla ASP.NET). Nauczy się różnego typu technologii komunikacyjnych. Dowie się, jak wykorzystując biblioteki .NET Framework, używać protokołów TCP/IP, HTTP i FTP oraz wysyłać e-maile. Znajdzie informacje na temat wielowątkowości i obsługi protokołowania i instrumentacji, a także uzyska wsparcie w zakresie wdrażania oprogramowania. Przed przystąpieniem do korzystania z podręcznika nie jest wymagana znajomość systemu .NET, natomiast jest konieczna, przynajmniej w stopniu podstawowym, umiejętność programowania w jakimkolwiek języku.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- C# 3.0 Unleashed: With the .NET Framework 3.5
- Tłumaczenie:
- Tomasz Bienkiewicz, Jacek Janusz
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2141-5, 9788324621415
- Data wydania książki drukowanej :
- 2010-03-26
- Format:
- 172x245
- Numer z katalogu:
- 5425
- Przykłady na ftp
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » .NET - Programowanie
Programowanie » C# - Programowanie
- Serie wydawnicze: Księga eksperta
Spis treści książki
- Co to jest .NET (40)
- Wspólne środowisko uruchomieniowe (CLR) (42)
- Dlaczego wspólne środowisko uruchomieniowe jest ważne? (42)
- Możliwości CLR (43)
- Proces uruchamiania CLR (43)
- Biblioteka klas platformy .NET (FCL) (46)
- C# i inne języki platformy .NET (47)
- Wspólny system typów (CTS) (48)
- Specyfikacja wspólnego języka (CLS) (49)
- Podsumowanie (49)
- Budowanie prostego programu w języku C# (52)
- Tworzenie projektu w środowisku Visual Studio 2008 (VS2008) (56)
- Uruchamianie kreatora nowego projektu (57)
- Rozwiązania i projekty (60)
- Kodowanie w środowisku VS2008 (60)
- Budowanie i uruchamianie aplikacji (63)
- Ustawianie opcji kompilatora (66)
- Komentowanie kodu (67)
- Komentarze wielowierszowe (67)
- Komentarze jednowierszowe (67)
- Komentarze dokumentacji w standardzie XML (68)
- Identyfikatory i słowa kluczowe (70)
- Identyfikatory (70)
- Słowa kluczowe (71)
- Konwencje i styl (73)
- Zmienne i typy (73)
- Zmienne (73)
- Typy proste (75)
- Typ łańcuchowy (79)
- Przypisanie oznaczone (80)
- Komunikacja z programami (80)
- Komunikacja za pomocą ekranu konsoli (81)
- Komunikacja za pomocą wiersza poleceń (82)
- Parametry wiersza poleceń w VS2008 (82)
- Zwracanie wartości z programu (84)
- Podsumowanie (85)
- Operatory języka C# (88)
- Operatory jednoargumentowe (88)
- Operatory dwuargumentowe (91)
- Operatory relacji (93)
- Operatory logiczne (95)
- Operatory przypisania (98)
- Operator trójargumentowy (98)
- Inne operatory (99)
- Instrukcje (101)
- Bloki i zasięg zmiennych (102)
- Etykiety (103)
- Priorytet i łączność operatorów (103)
- Instrukcje wyboru i pętli (104)
- Instrukcje if (104)
- Instrukcje switch (106)
- Pętle w języku C# (109)
- Instrukcje goto (113)
- Instrukcje break (114)
- Instrukcje continue (115)
- Instrukcje return (116)
- Podsumowanie (116)
- Krótkie wprowadzenie do typów referencyjnych i wartościowych (118)
- Ujednolicony system typów (119)
- W jaki sposób działa ujednolicony system typów (119)
- Użycie typu object w programowaniu ogólnym (120)
- Wpływ opakowywania i rozpakowywania na wydajność (122)
- Przydział pamięci dla typu referencyjnego i wartościowego (124)
- Przydział pamięci dla typu referencyjnego (125)
- Przydział pamięci dla typu wartościowego (126)
- Przypisanie dla typu referencyjnego i wartościowego (127)
- Przypisanie dla typu referencyjnego (127)
- Przypisanie dla typu wartościowego (130)
- Więcej różnic między typami referencyjnymi a wartościowymi (131)
- Różnice dziedziczenia pomiędzy typami referencyjnymi a wartościowymi (132)
- Różnice konstrukcyjne i finalizacyjne pomiędzy typami referencyjnymi a wartościowymi (132)
- Rozważania dotyczące rozmiaru obiektów dla typów referencyjnych i wartościowych (133)
- Typy języka C# i środowiska .NET Framework (134)
- Zamienniki w języku C# i wspólny system typów (CTS) (134)
- Użycie typu System.Guid (135)
- Użycie typu System.DateTime (137)
- Typy dopuszczające wartości puste (141)
- Podsumowanie (144)
- Typ string języka C# (146)
- Formatowanie łańcuchów (147)
- Porównywanie łańcuchów (150)
- Sprawdzanie warunku równości łańcuchów (151)
- Łączenie łańcuchów (152)
- Kopiowanie łańcuchów (153)
- Sprawdzanie zawartości łańcucha (154)
- Wyodrębnianie informacji z łańcucha (154)
- Wyrównywanie i przycinanie wyjściowego łańcucha (156)
- Modyfikacja zawartości łańcucha (157)
- Dzielenie i łączenie łańcuchów (159)
- Operacje na znakach łańcucha (160)
- Wpływ puli wewnętrznej na obsługę łańcuchów CLR (161)
- Klasa StringBuilder (163)
- Metoda Append (163)
- Metoda AppendFormat (163)
- Metoda EnsureCapacity (164)
- Metoda ToString (164)
- Wyrażenia regularne (165)
- Podstawowe operacje na wyrażeniach regularnych (165)
- Więcej wyrażeń regularnych (166)
- Aplikacja służąca do ćwiczeń z wyrażeniami regularnymi (167)
- Podsumowanie (170)
- Tablice (172)
- Tablice jednowymiarowe (173)
- Tablice wielowymiarowe (175)
- Tablice postrzępione (176)
- Klasa System.Array (178)
- Zakresy tablic (178)
- Przeszukiwanie i sortowanie (179)
- Użycie typów wyliczeniowych (180)
- Struktura System.Enum (184)
- Przekształcenia między typami wyliczeniowymi, całkowitymi i łańcuchowymi (184)
- Iteracyjne przetwarzanie elementów typu wyliczeniowego (185)
- Inne elementy struktury System.Enum (186)
- Podsumowanie (187)
- Krokowe uruchamianie programu (190)
- Program demonstrujący działanie debugera (190)
- Ustawianie punktów wstrzymania (191)
- Kontrola stanu programu (192)
- Krokowe uruchamianie programu (194)
- Inne przydatne polecenia ułatwiające debugowanie (195)
- Użycie debugera w celu odnalezienia błędu w programie (196)
- Podłączanie do procesów (200)
- Podsumowanie (203)
- Elementy obiektu (208)
- Elementy statyczne i instancyjne (209)
- Pola (210)
- Pola stałe (210)
- Pola readonly (211)
- Metody (211)
- Właściwości (212)
- Deklarowanie właściwości (212)
- Użycie właściwości (213)
- Właściwości automatyczne (213)
- Gotowy fragment kodu dla właściwości w środowisku VS2008 (214)
- Indeksatory (215)
- Gdzie mogą zostać użyte typy częściowe? (216)
- Klasy statyczne (217)
- Klasa System.Object (217)
- Sprawdzanie typu obiektu (217)
- Porównywanie referencji (218)
- Sprawdzanie równości (218)
- Uzyskiwanie wartości mieszających (219)
- Klonowanie obiektów (219)
- Używanie obiektów jako łańcuchów (220)
- Podsumowanie (221)
- Dziedziczenie (224)
- Klasy bazowe (225)
- Wywoływanie elementów klasy bazowej (226)
- Ukrywanie elementów klasy bazowej (227)
- Obsługa wersji (227)
- Klasy opieczętowane (230)
- Hermetyzacja organizacji wewnętrznej obiektu (231)
- Ukrywanie danych (231)
- Modyfikatory wspierające hermetyzację (232)
- Modyfikatory dostępu do obiektów (235)
- Zawieranie i dziedziczenie (236)
- Polimorfizm (237)
- Rozpoznawanie problemów rozwiązywanych przez polimorfizm (238)
- Rozwiązywanie problemów za pomocą polimorfizmu (241)
- Właściwości polimorficzne (243)
- Indeksatory polimorficzne (244)
- Przesłanianie elementów klasy System.Object (245)
- Podsumowanie (247)
- Metody (250)
- Definiowanie metod (250)
- Zmienne lokalne (251)
- Parametry metod (253)
- Przeciążanie metod (260)
- Przeciążanie operatorów (262)
- Przeciążanie operatorów matematycznych dla typów tworzonych przez użytkownika (262)
- Przeciążanie operatorów logicznych dla typów tworzonych przez użytkownika (265)
- Inne wskazówki związane z przeciążaniem operatorów (266)
- Konwersje i przeciążanie operatorów konwersji (268)
- Konwersje niejawne i jawne (268)
- Operatory konwersji typów wartościowych stworzonych przez użytkownika (271)
- Operatory konwersji typów referencyjnych stworzonych przez użytkownika (275)
- Metody częściowe (276)
- Metody rozszerzające (278)
- Podsumowanie (279)
- Dlaczego używa się obsługi wyjątków? (282)
- Składnia procedury obsługi wyjątku: podstawowy blok try/catch (283)
- Zapewnianie zwalniania zasobów przy użyciu bloków finally (285)
- Obsługa wyjątków (286)
- Obsługa różnych typów wyjątków (286)
- Obsługa i przekazywanie wyjątków (287)
- Powrót ze stanu wyjątku (290)
- Tworzenie wyjątków przez użytkownika (293)
- Instrukcje checked i unchecked (295)
- Podsumowanie (297)
- Udostępnianie delegacji (301)
- Definiowanie delegacji (301)
- Tworzenie metod obsługujących delegacje (302)
- Łączenie delegacji i metod obsługujących (302)
- Wykonywanie metod poprzez delegacje (303)
- Delegacje wielozakresowe (303)
- Sprawdzanie równości delegacji (306)
- Implementacja wnioskowania delegacji (307)
- Przypisywanie metod anonimowych (307)
- Kodowanie zdarzeń (309)
- Definiowanie procedur obsługi zdarzeń (310)
- Rejestrowanie zdarzeń (311)
- Implementacja zdarzeń (312)
- Uruchamianie zdarzeń (314)
- Modyfikacja metod zdarzeń Add i Remove (316)
- Podsumowanie (321)
- Dlaczego przestrzenie nazw muszą istnieć? (324)
- Organizowanie kodu (325)
- Unikanie konfliktów (325)
- Dyrektywy przestrzeni nazw (326)
- Dyrektywa using (326)
- Dyrektywa alias (327)
- Tworzenie przestrzeni nazw (329)
- Składowe przestrzeni nazw (333)
- Zasięg i widoczność (333)
- Kwalifikatory związane z synonimem przestrzeni nazw (335)
- Synonimy zewnętrznych przestrzeni nazw (336)
- Podsumowanie (338)
- Klasy abstrakcyjne (340)
- Różnice między klasami abstrakcyjnymi a interfejsami (343)
- Implementacja interfejsów (343)
- Definiowanie typów interfejsów (344)
- Metody (345)
- Właściwości (345)
- Indeksatory (345)
- Zdarzenia (346)
- Implementacja niejawna (346)
- Implementacja interfejsu dla pojedynczej klasy (346)
- Symulowanie zachowania polimorficznego (350)
- Implementacja jawna (355)
- Odwzorowanie interfejsu (361)
- Dziedziczenie interfejsu (363)
- Podsumowanie (365)
- Inicjalizacja obiektów (370)
- Konstruktory instancyjne (371)
- Przeciążanie konstruktorów (372)
- Konstruktory domyślne (374)
- Konstruktory prywatne (374)
- Dziedziczenie i kolejność konkretyzacji (375)
- Konstruktory statyczne (379)
- Inicjalizatory obiektów (380)
- Finalizacja obiektów (381)
- Automatyczne zarządzanie pamięcią (382)
- Przydzielanie pamięci (383)
- Wewnętrzna organizacja mechanizmu oczyszczania pamięci (384)
- Optymalizacja mechanizmu oczyszczania pamięci (385)
- Właściwe zwalnianie zasobów (386)
- Problemy z finalizatorami (387)
- Wzorzec Dispose (387)
- Instrukcja using (389)
- Współpraca z mechanizmem oczyszczania pamięci (390)
- Sterowanie obiektami (390)
- Podsumowanie (392)
- Użycie atrybutów (394)
- Użycie pojedynczego atrybutu (395)
- Użycie wielu atrybutów (396)
- Użycie parametrów atrybutów (396)
- Parametry pozycyjne (397)
- Parametry nazwane (398)
- Obiekty docelowe atrybutu (398)
- Tworzenie własnych atrybutów (400)
- Atrybut AttributeUsage (400)
- Użycie mechanizmu refleksji (404)
- Uzyskiwanie informacji o programie (404)
- Wykorzystanie refleksji dla atrybutów (410)
- Dynamiczne aktywowanie kodu (411)
- Tworzenie pakietów kodu w trakcie działania programu przy użyciu API Reflection.Emit (413)
- Podsumowanie (417)
- Kolekcje bezszablonowe (420)
- Korzyści ze stosowania szablonów (421)
- Problemy rozwiązywane przez stosowanie szablonów (422)
- Szablony są zorientowane obiektowo (425)
- Dokonywanie wyboru między tablicami, kolekcjami bezszablonowymi i kolekcjami szablonowymi (426)
- Tworzenie typów szablonowych (428)
- Implementacja listy jednokierunkowej za pomocą szablonów (428)
- Używanie szablonów poza kolekcjami (436)
- Definiowanie typu za pomocą szablonów (439)
- Implementacja iteratorów (443)
- Iterator GetEnumerator (444)
- Iteratory metod (446)
- Iteratory właściwości (446)
- Iteratory indeksatorów (447)
- Iterator operatora (449)
- Iteratory jako ciągi wartości (450)
- Zwalnianie iteratorów (451)
- Podsumowanie (452)
- Wyrażenia lambda (454)
- Składnia wyrażeń lambda (454)
- Użycie wyrażeń lambda (455)
- Delegacje i wyrażenia lambda (456)
- Drzewa wyrażeń (461)
- Przekształcanie wyrażenia lambda na drzewo wyrażeń (461)
- Przekształcanie drzewa wyrażeń na wyrażenie lambda (462)
- Podsumowanie (463)
- Technologia LINQ to Objects (469)
- Podstawowa składnia LINQ (469)
- Wyodrębnianie projekcji (470)
- Filtrowanie danych (471)
- Sortowanie wyników zapytania (472)
- Grupowanie danych (472)
- Łączenie danych (472)
- Tworzenie hierarchii za pomocą grupowania połączeń (473)
- Wykonywanie zapytań do baz relacyjnych za pomocą technologii LINQ to SQL (474)
- Definiowanie kontekstu danych DataContext (474)
- Zapytania przy użyciu DataContext (478)
- Modyfikacja obiektów DataContext (478)
- Wywołanie procedur składowanych (480)
- Użycie funkcji SQL (481)
- Modyfikowanie bazy danych za pomocą procedur składowanych (481)
- Modyfikacja logiki obsługi danych poprzez użycie metod częściowych (484)
- Standardowe operatory zapytań (488)
- Operatory sortujące (488)
- Operatory ustawiania (489)
- Operatory filtrujące (491)
- Operatory kwantyfikatorów (492)
- Operatory projekcji (492)
- Operatory partycjonowania (493)
- Operatory łączenia (494)
- Operatory grupowania (495)
- Operatory generujące (495)
- Operatory równości (496)
- Operatory elementarne (497)
- Operatory konwersji (498)
- Operator wiązania (498)
- Operatory agregacji (499)
- Podsumowanie (500)
- Architektura ADO.NET (502)
- Komponenty ADO.NET (502)
- Tryby otwartego i zamkniętego połączenia (504)
- Dostawcy danych (505)
- Wykonywanie połączeń (507)
- Przeglądanie danych (508)
- Modyfikacja danych (512)
- Wstawianie danych (512)
- Aktualizacja danych (512)
- Usuwanie danych (513)
- Wywoływanie procedur składowanych (514)
- Obsługa danych w trybie autonomicznym (514)
- Wczytywanie danych do obiektu DataSet (515)
- Zapisywanie modyfikacji DataSet do bazy danych (516)
- Użycie LINQ to DataSet (519)
- Obiekty DataTable jako źródła danych (520)
- Dostęp do pól przy zachowaniu ścisłej kontroli typów (520)
- Podsumowanie (521)
- Przesyłanie strumieniowe danych XML (524)
- Zapisywanie danych XML (525)
- Odczytywanie danych XML (527)
- Użycie XML DOM (528)
- Odczytywanie dokumentu XML przy użyciu XPathDocument (529)
- Modyfikacja dokumentu XML przy użyciu XmlDocument (530)
- Prostszy sposób przetwarzania danych przy wykorzystaniu LINQ to XML (531)
- Obiekty LINQ to XML (531)
- Tworzenie dokumentów XML (531)
- Obsługa przestrzeni nazw dla LINQ to XML (533)
- Odczytywanie dokumentów XML (534)
- Wykonywanie zapytań dla dokumentów XML (534)
- Modyfikacja dokumentów XML (535)
- Podsumowanie (536)
- Encje (539)
- Tworzenie modelu EDM (Entity Data Model) w Visual Studio 2008 (539)
- Tworzenie zapytań za pomocą Entity SQL (543)
- Dostęp do encji (543)
- Wybieranie danych z encji (544)
- Tworzenie własnych encji (545)
- Schematy i odwzorowania (546)
- Dodawanie własnych encji (547)
- Wykorzystanie implementacji LINQ to Entities (550)
- Kwerendy do encji (550)
- Modyfikowanie danych encji (551)
- Podsumowanie (552)
- Dodanie usług ADO.NET Data Services do projektu (556)
- Dostęp do usług ADO.NET Data Services za pośrednictwem HTTP i URI (558)
- Wyświetlanie zestawów encji (558)
- Wybieranie elementów encji (558)
- Filtrowanie wyników (561)
- Sortowanie encji (563)
- Używanie powiązań encji (563)
- Tworzenie kodu z biblioteką ADO.NET Data Services Client Library (565)
- Tworzenie projektu klienta (565)
- Wykonywanie zapytań do encji za pomocą WebDataQuery (565)
- Dodawanie encji (567)
- Aktualizacja encji (568)
- Usuwanie encji (569)
- Tworzenie zapytań z wykorzystaniem LINQ dla usług danych (569)
- Wykorzystanie klas wygenerowanych za pomocą narzędzia DataSvcUtil.exe (570)
- Podsumowanie (571)
- Aplikacja PasswordGenerator (576)
- Komunikacja programu z użytkownikiem (577)
- Obsługa z wiersza poleceń (578)
- Dodawanie koloru i pozycjonowanie elementów w oknie konsoli (579)
- Podsumowanie (582)
- Formularze Windows Forms - informacje podstawowe (584)
- Tworzenie aplikacji Windows Forms Application w VS2008 (588)
- Wizualne projektowanie interfejsu w środowisku VS2008 (588)
- Pliki aplikacji Windows Forms Application (590)
- Środowisko Windows Forms Designer (590)
- Kontrolki dostępne w Windows Forms (597)
- Kontrolki MenuStrip, StatusStrip i ToolStrip (600)
- Prezentacja danych za pomocą kontrolek DataGrid i DataBind (601)
- Przygotowanie projektu dla prezentacji danych (602)
- Wyświetlanie danych za pomocą kontrolki ListBox (603)
- Wyświetlanie danych za pomocą kontrolki DataGridView (603)
- Podstawy GDI+ (605)
- Obiekty Brush, Pen, Graphics - pędzel, ołówek i rysunek (605)
- Wyświetlanie tekstu i czcionki (606)
- Pozostałe okna dialogowe (608)
- Okna modalne i niemodalne (608)
- Komunikacja między oknami (610)
- Pozostałe predefiniowane okna dialogowe (612)
- Podsumowanie (614)
- Język XAML (616)
- Wprowadzenie do aplikacji WPF (617)
- Podstawy XAML (618)
- Kontrolki w XAML (619)
- Rozmieszczanie elementów w tworzonym oknie (621)
- Rozmieszczanie kontrolek i określanie ich rozmiarów (621)
- Powierzchnia Canvas (622)
- Powierzchnia WrapPanel (623)
- Powierzchnia StackPanel (623)
- Powierzchnia UniformGrid (624)
- Powierzchnia Grid (625)
- Powierzchnia DockPanel (628)
- Kontrolki WPF (629)
- Kontrolka Border (629)
- Kontrolka Button (630)
- Kontrolka CheckBox (630)
- Kontrolka ComboBox (630)
- Kontrolka ContentControl (630)
- Kontrolka DockPanel (631)
- Kontrolka DocumentViewer (631)
- Kontrolka Ellipse (632)
- Kontrolka Expander (632)
- Kontrolka Frame (633)
- Kontrolka Grid (633)
- Kontrolka GridSplitter (633)
- Kontrolka GroupBox (634)
- Kontrolka Image (634)
- Kontrolka Label (634)
- Kontrolka ListBox (635)
- Kontrolka ListView (635)
- Kontrolka MediaElement (635)
- Kontrolka Menu (635)
- Kontrolka PasswordBox (636)
- Kontrolka ProgressBar (636)
- Kontrolka RadioButton (636)
- Kontrolka Rectangle (637)
- Kontrolka RichTextBox (637)
- Kontrolka ScrollBar (637)
- Kontrolka ScrollViewer (637)
- Kontrolka Separator (638)
- Kontrolka Slider (638)
- Kontrolka StackPanel (639)
- Kontrolka StatusBar (639)
- Kontrolka TabControl (639)
- Kontrolka TextBlock (639)
- Kontrolka TextBox (640)
- Kontrolka ToolBar (640)
- Kontrolka ToolBarPanel (640)
- Kontrolka ToolBarTray (641)
- Kontrolka TreeView (641)
- Kontrolka UniformGrid (641)
- Kontrolka Viewbox (642)
- Kontrolka WindowsFormsHost (642)
- Kontrolka WrapPanel (643)
- Obsługa zdarzeń (643)
- Powiązanie kontrolek z danymi (644)
- Przekazywanie danych (644)
- Wyświetlanie listy danych (645)
- Style i formatowanie kontrolek (649)
- Podsumowanie (651)
- Model aplikacji sieciowej (656)
- Wysokopoziomowy model aplikacji sieciowej (656)
- Gdzie znajduje się kod C# aplikacji sieciowej? (657)
- Skalowalność i zarządzanie stanem (657)
- Czas reakcji aplikacji (658)
- Korzyści z zastosowania ASP.NET (659)
- Tworzenie projektu ASP.NET w VS2008 (660)
- Strona ASP.NET (661)
- Elementy formularza (661)
- Kod ukryty i cykl życia strony (664)
- Kontrolki (667)
- Kontrolki serwerowe (667)
- Kontrolki HTML (669)
- Zarządzanie stanem (669)
- Application - globalny stan aplikacji (670)
- Cache - przechowywanie informacji, które można aktualizować (671)
- Context - przechowywanie stanu pojedynczego żądania (672)
- Pliki cookie (672)
- Session - informacje użytkownika (673)
- ViewState - informacje o stanie strony (673)
- Strony wzorcowe i kontrolki użytkownika (674)
- Nawigacja (678)
- Rozmieszczenie elementów za pomocą pliku web.sitemap (679)
- Nawigacja za pomocą kontrolki Menu (680)
- Implementacja kontrolki TreeView (681)
- Wykorzystanie ścieżki nawigacji (684)
- Wykorzystywanie tematów (685)
- Tworzenie tematu (685)
- Tworzenie skórek (686)
- Tworzenie arkuszy stylów (687)
- Zabezpieczanie witryny (688)
- Prezentacja danych (691)
- Tworzenie obiektu biznesowego (691)
- Przykład powiązania danych (692)
- Powiązanie danych za pomocą kontrolki ObjectDataSource (693)
- Podsumowanie (695)
- Czym jest AJAX? (698)
- Tworzenie witryny z wykorzystaniem ASP.NET AJAX (699)
- Cykl życia strony AJAX (700)
- Wykorzystywanie bibliotek skryptowych (701)
- Kontrolki ASP.NET AJAX (703)
- Kontrolka UpdatePanel (704)
- Kontrolka UpdateProgress (705)
- Kontrolka Timer (706)
- Dostęp do kontrolek z poziomu kodu JavaScript (707)
- Kontrolki z identyfikatorami prostymi (707)
- Kontrolki z identyfikatorami złożonymi (709)
- Wywołanie usługi sieciowej z użyciem ASP.NET AJAX (714)
- Za i przeciw wykorzystaniu technologii AJAX z usługami sieciowymi (714)
- Wykorzystanie technologii AJAX z usługami sieciowymi (715)
- Podsumowanie (718)
- Z czego składa się Silverlight? (722)
- Miejsce WPF i XAML w technologii Silverlight (722)
- Zależności pomiędzy Silverlight a ASP.NET, JavaScript i AJAX (723)
- Projekty Silverlight w środowisku VS2008 (723)
- Tworzenie projektu Silverlight (724)
- Elementy projektu Silverlight (724)
- Obsługa zdarzeń w aplikacji Silverlight (728)
- Kod obsługi zdarzenia kontrolki Silverlight (730)
- Silverlight i źródła danych (731)
- Prezentacja plików multimedialnych (734)
- Wykorzystanie kontrolki MediaPlayer w formularzu aplikacji sieciowej (734)
- Zarządzanie kontrolką MediaElement z poziomu języka C# (736)
- Animacja elementów interfejsu użytkownika (738)
- Podsumowanie (740)
- Implementacja programu z wykorzystaniem gniazd (744)
- Program serwera (744)
- Program klienta (747)
- Implementacja programu z wykorzystaniem protokołu HTTP (751)
- Transfer plików za pomocą protokołu FTP (753)
- Umieszczanie plików w serwerze FTP (753)
- Pobieranie plików z serwera FTP (755)
- Wysyłanie wiadomości za pomocą protokołu SMTP (757)
- Sposób na szybkie wysłanie wiadomości e-mail (757)
- Wysyłanie wiadomości z załącznikami (758)
- Podsumowanie (758)
- Tworzenie projektu usługi w VS2008 (762)
- Kreator Windows Service Wizard (762)
- Elementy projektu usługi dla Windows (762)
- Tworzenie kodu usług dla Windows (765)
- Przesłaniane metody w usługach dla Windows (765)
- Implementacja metod usługi (767)
- Konfiguracja usługi (770)
- Instalowanie usługi w systemie Windows (771)
- Konfiguracja komponentu ServiceProcessInstaller (771)
- Konfiguracja komponentu ServiceInstaller (772)
- Wdrażanie usługi (773)
- Kontroler komunikacji z usługą (774)
- Podsumowanie (776)
- Podstawy technologii Remoting (778)
- Serwer w technologii Remoting (779)
- Klient w technologii Remoting (781)
- Uruchomienie aplikacji (784)
- Kanały (788)
- Zarządzanie życiem obiektów (791)
- Podsumowanie (793)
- Podstawy usług sieciowych (796)
- Technologie usług sieciowych (796)
- Prosta usługa sieciowa (797)
- Wyświetlanie informacji o usłudze sieciowej (798)
- Wykorzystywanie usług sieciowych (802)
- Podsumowanie (807)
- Tworzenie aplikacji WCF w VS2008 (810)
- Kontrakt usługi sieciowej (812)
- Interfejs usługi WCF (812)
- Deklaracja atrybutu ServiceContract (814)
- Deklaracja atrybutów OperationsContract (815)
- Tworzenie kontraktów danych (815)
- Implementacja logiki usługi sieciowej (817)
- Konfigurowanie usługi sieciowej (819)
- Element service (820)
- Element endpoint (punkt końcowy) (820)
- Element behavior (821)
- Wykorzystywanie usługi sieciowej (822)
- Referencja do usługi (822)
- Tworzenie kodu aplikacji klienta w celu wywołania usługi sieciowej (823)
- Podsumowanie (824)
- Wizualizacja kodu (828)
- Prezentacja obiektów (828)
- Prezentacja związków, dziedziczenia i interfejsów (831)
- Tworzenie modelu obiektowego za pomocą narzędzia Class Designer (834)
- Podsumowanie (839)
- Przegląd wzorców projektowych (842)
- Wzorzec Iterator (842)
- Implementacja interfejsu IEnumerable (843)
- Implementacja interfejsu IEnumerator (844)
- Wykorzystanie iteratora (849)
- Niezwykłe zachowanie pętli foreach (850)
- Uproszczenie wzorca Iterator z wykorzystaniem iteratorów C# (853)
- Wzorzec Proxy (854)
- Przykład wzorca Proxy (855)
- Użycie obiektu Proxy (857)
- Wzorzec Template (858)
- Wykorzystanie wzorca Template w .NET Framework (859)
- Przykład implementacji wzorca Template (860)
- Podsumowanie (863)
- Problemy związane z technologią RAD (866)
- Aplikacja RAD w pięć minut (866)
- Narzędzia RAD a tworzenie wydajnych rozwiązań (867)
- Architektura wielowarstwowa (869)
- Architektura aplikacji (869)
- Architektura wielowarstwowa - podział logiczny (869)
- Architektura warstwowa - podział fizyczny (871)
- Podejście do architektury aplikacji (872)
- Przykłady architektury wielowarstwowej (872)
- Aplikacje wielowarstwowe, umieszczone w pojedynczych komponentach (873)
- Aplikacje wielowarstwowe, umieszczone w kilku komponentach (880)
- Podsumowanie (884)
- Tworzenie projektu aplikacji przebiegu (886)
- Tworzenie sekwencji przebiegu (887)
- Tworzenie przebiegu (887)
- Kod wygenerowany dla przebiegu (890)
- Tworzenie przebiegu stanów (891)
- Model przebiegu stanów wizyty lekarskiej (892)
- Tworzenie przebiegu stanów (892)
- Przekazywanie informacji pomiędzy hostem a przebiegiem za pomocą ExternalDataExchangeService (894)
- Obsługa zdarzeń w przebiegu stanów (899)
- Podsumowanie (903)
- Zarządzanie procesami z wykorzystaniem biblioteki .NET (908)
- Uruchamianie nowego procesu (909)
- Praca z uruchomionymi procesami (912)
- Wielowątkowość (914)
- Tworzenie nowych wątków (914)
- Uruchomienie wątku - wariant uproszczony (915)
- Przekazywanie parametrów do wątków (915)
- Obiekt ThreadPool (916)
- Synchronizacja wątków (917)
- Instrukcja lock (917)
- Klasa Monitor - rzeczywista implementacja instrukcji lock (918)
- Zachowanie równowagi pomiędzy wątkami zapisu i odczytu (919)
- Podsumowanie (921)
- Pliki zasobów (924)
- Tworzenie pliku zasobów (924)
- Zapis do pliku zasobów (927)
- Odczyt z pliku zasobów (928)
- Konwersja pliku zasobów (929)
- Tworzenie zasobów graficznych (931)
- Ustawienia regionalne (936)
- Implementacja ustawień dla wielu regionów (937)
- Wyszukiwanie zasobów (942)
- Podsumowanie (943)
- Kod nienadzorowany (946)
- Znaczenie pojęcia "kod nienadzorowany" (947)
- Magia wskaźników (947)
- Operator sizeof() (951)
- Operator stackalloc (952)
- Instrukcja fixed (954)
- Usługa Platform Invoke (957)
- Komunikacja z komponentami COM w .NET (959)
- Wczesne wiązanie (959)
- Późne wiązanie (961)
- Udostępnianie komponentów środowiska .NET w formie komponentów COM (962)
- Wprowadzenie do obsługi usług COM+ (964)
- Transakcje (966)
- Aktywacja kompilacji JIT (967)
- Tworzenie puli obiektów (968)
- Inne usługi (969)
- Podsumowanie (969)
- Debugowanie w formie podstawowej (973)
- Debugowanie warunkowe (974)
- Śledzenie działania programu (977)
- Tworzenie asercji (979)
- Wykorzystywanie wbudowanych liczników wydajności (980)
- Implementacja zegarów (987)
- Tworzenie własnego licznika wydajności (988)
- Analiza wydajności na podstawie zebranych próbek (997)
- Podsumowanie (1005)
- Składniki złożenia (1010)
- Pliki manifestu (1011)
- Atrybuty (1011)
- Funkcjonalności złożeń (1013)
- Identyfikacja (1014)
- Zakres (1014)
- Wersjonowanie (1014)
- Zabezpieczenie (1014)
- Konfiguracja (1016)
- Sekcja Startup (1016)
- Sekcja Runtime (1017)
- Wdrażanie złożeń (1019)
- Podsumowanie (1019)
- Zabezpieczanie dostępu do kodu (1022)
- Dowody (1022)
- Uprawnienia (1023)
- Grupy kodowe (1023)
- Poziomy zabezpieczeń (1025)
- Żądania uprawnień (1026)
- Implementacja zasad bezpieczeństwa (1028)
- Zabezpieczanie za pomocą ról (1031)
- Narzędzia związane z systemami zabezpieczeń (1033)
- Podsumowanie (1033)
- Kreator tworzenia programów instalacyjnych w VS2008 (1036)
- Dodatkowe ustawienia konfiguracyjne programu instalacyjnego (1039)
- System plików (1039)
- Zapisy w rejestrze (1040)
- Typy plików (1040)
- Interfejs użytkownika (1040)
- Warunki instalacji (1042)
- Akcje niestandardowe (1042)
- Podsumowanie (1043)
- Wdrożenie aplikacji z wykorzystaniem ClickOnce (1046)
- Konfigurowanie narzędzia ClickOnce (1049)
- Podsumowanie (1050)
- Anatomia aplikacji sieciowej (1052)
- Tworzenie serwera aplikacji sieciowych (1052)
- Tworzenie katalogu wirtualnego (1054)
- Wdrażanie aplikacji w serwerze (1055)
- Publikowanie aplikacji sieciowej bezpośrednio ze środowiska VS2008 (1056)
- Podsumowanie (1057)
- Opcje zaawansowane (1062)
- Opcje dla złożeń (1063)
- Książka (1066)
- Indeks (1066)
- Dokumentacja .NET Framework Class Library (1067)
- Mechanizmy wyszukiwania (1067)
- Ulubione strony internetowe (1068)
- Podsumowanie (1068)
Wstęp (31)
Część I: Podstawy języka C# (37)
Rozdział 1. Wprowadzenie do platformy .NET (39)
Rozdział 2. Wprowadzenie do języka C# i środowiska Visual Studio 2008 (51)
Rozdział 3. Wyrażenia i instrukcje języka C# (87)
Rozdział 4. Typy referencyjne i wartościowe (117)
Rozdział 5. Operacje na łańcuchach (145)
Rozdział 6. Użycie tablic i typów wyliczeniowych (171)
Rozdział 7. Debugowanie aplikacji za pomocą Visual Studio 2008 (189)
Część II: Programowanie zorientowane obiektowo w języku C# (205)
Rozdział 8. Projektowanie obiektów (207)
Rozdział 9. Implementacja reguł zorientowanych obiektowo (223)
Rozdział 10. Metody kodowania i operatory tworzone przez użytkownika (249)
Rozdział 11. Obsługa błędów i wyjątków (281)
Rozdział 12. Programowanie oparte na zdarzeniach:
obiekty delegowane i zdarzenia (299)
Rozdział 13. Nazewnictwo i organizacja typów w przestrzeniach nazw (323)
Rozdział 14. Implementacja klas abstrakcyjnych i interfejsów (339)
Część III: Używanie zaawansowanych funkcji języka C# (367)
Rozdział 15. Zarządzanie czasem życia obiektu (369)
Rozdział 16. Deklarowanie atrybutów i testowanie kodu za pomocą mechanizmów refleksji (393)
Rozdział 17. Parametryzowanie typów poprzez szablony klas i tworzenie iteratorów (419)
Rozdział 18. Wyrażenia lambda i drzewa wyrażeń (453)
Część IV: Dostęp do danych przy użyciu LINQ i platformy .NET (465)
Rozdział 19. Dostęp do danych z wykorzystaniem LINQ (467)
Rozdział 20. Zarządzanie danymi z wykorzystaniem ADO.NET (501)
Rozdział 21. Przetwarzanie danych w formacie XML (523)
Rozdział 22. Dostęp do danych za pomocą ADO.NET Entity Framework (537)
Rozdział 23. Dostęp do danych w sieci za pośrednictwem usług ADO.NET Data Services (555)
Część V: Tworzenie interfejsów użytkownika (573)
Rozdział 24. Interfejs użytkownika w aplikacjach konsolowych (575)
Rozdział 25. Tworzenie aplikacji w oparciu o formularze Windows Forms (583)
Rozdział 26. Tworzenie aplikacji Windows Presentation Foundation (WPF) (615)
Część VI: Projektowanie interfejsów użytkownika w oparciu o strony internetowe (653)
Rozdział 27. Tworzenie aplikacji sieciowych za pomocą ASP.NET (655)
Rozdział 28. Wykorzystanie ASP.NET AJAX w aplikacjach sieciowych (697)
Rozdział 29. Tworzenie zaawansowanych aplikacji sieciowych za pomocą Silverlight (721)
Część VII: Komunikacja za pomocą technologii
dostępnych w .NET (741)
Rozdział 30. Technologie komunikacji sieciowej w .NET (743)
Rozdział 31. Tworzenie usług dla systemu Windows (761)
Rozdział 32. Technologia .NET Remoting (777)
Rozdział 33. Tworzenie tradycyjnych usług sieciowych ASMX (795)
Rozdział 34. Tworzenie usług sieciowych z wykorzystaniem WCF (809)
Część VIII: Architektura i projektowanie aplikacji (825)
Rozdział 35. Kreator klas - Visual Studio 2008 Class Designer (827)
Rozdział 36. Wzorce projektowe w C# (841)
Rozdział 37. Tworzenie systemów wielowarstwowych (865)
Rozdział 38. Windows Workflow (885)
Część IX: Przegląd biblioteki .NET Framework Class Library (905)
Rozdział 39. Zarządzanie procesami i wątkami (907)
Rozdział 40. Tworzenie różnych wersji językowych aplikacji (923)
Rozdział 41. Używanie mechanizmu Interop (usługi P/Invoke i COM) oraz tworzenie kodu nienadzorowanego (945)
Rozdział 42. Debugowanie aplikacji z wykorzystaniem typów przestrzeni System.Diagnostics (971)
Część X: Wdrażanie kodu (1007)
Rozdział 43. Złożenia i wersjonowanie (1009)
Rozdział 44. Zabezpieczanie kodu (1021)
Rozdział 45. Tworzenie pakietów instalacyjnych
w środowisku Visual Studio 2008 (1035)
Rozdział 46. Wdrażanie aplikacji desktopowych (1045)
Rozdział 47. Rozpowszechnianie aplikacji sieciowych (1051)
Część XI: Dodatki (1059)
Dodatek A: Opcje kompilatora (1061)
Dodatek B: System pomocy w .NET Framework (1065)
Skorowidz (1069)
Helion - inne książki
-
Promocja Promocja 2za1
Ten przewodnik, który docenią programiści i architekci, zawiera wyczerpujące omówienie zagadnień projektowania, funkcjonowania i modyfikowania architektury API. Od strony praktycznej przedstawia strategie budowania i testowania API REST umożliwiającego połączenie oferowanej funkcjonalności na poziomie mikrousług. Opisuje stosowanie bram API i infrastruktury typu service mesh. Autorzy dokładnie przyglądają się kwestiom zapewnienia bezpieczeństwa systemów opartych na API, w tym uwierzytelnianiu, autoryzacji i szyfrowaniu. Sporo miejsca poświęcają również ewolucji istniejących systemów w kierunku API i różnych docelowych platform.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
W tej książce opisano różne zastosowania GPT-4 w medycynie: jako źródło informacji medycznej, wsparcie w podejmowaniu decyzji dotyczących leczenia czy też pomoc w tworzeniu dokumentacji, takiej jak podsumowanie wizyty pacjenta. Podczas lektury odkryjesz niezwykły potencjał tej technologii, przekonasz się także, jak bardzo może poprawić skuteczność diagnozowania i usprawnić niektóre procedury. Znajdziesz tu spostrzeżenia o potencjalnych wadach sztucznej inteligencji i najświeższe wnioski związane z jej zastosowaniem. Nie zabrakło również opisu zagrożeń związanych z tą technologią i wskazówek, do czego GPT nie można używać. Poszczególne zagadnienia zilustrowano prawdziwymi rozmowami z GPT-4. Są one w pełni spontaniczne i pozbawione poprawek, często błyskotliwe i czasami nietaktowne, wzbogacone o cenny kontekst i szczere komentarze.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(43,55 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Sterownik PLC (ang. programmable logic controller) to jedno z najważniejszych urządzeń stosowanych w automatyce przemysłowej. Zawiera układ mikroprocesorowy pozwalający sterować pracą maszyn, linii produkcyjnych, oświetlenia i innych urządzeń elektrycznych w przemyśle, ale nie tylko. Tego typu sterowniki kierują również pracą sygnalizacji świetlnej, wind, systemów inteligentnego domu, czyli są niezbędne do naszego codziennego funkcjonowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,18 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Zigi to postać fikcyjna - warta poznania! Autor książki, sam będący od wielu lat testerem, wyposażył swojego bohatera we własne doświadczenia. Dołożył do nich trochę „case’ów”, które widział, o których słyszał lub czytał, ubrał je w przystępne słowa i sfabularyzował dla podkręcenia opowieści. Część historii wymyślił w taki sposób, aby pokazać konkretne zagadnienie związane z testowaniem nie w postaci nudnej teorii czy definicji, ale w kontekście sytuacji, która mogłaby się wydarzyć w prawdziwym życiu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
W tej książce omówiono ponad 20 najprzydatniejszych wzorców projektowych, dzięki którym tworzone aplikacje internetowe będą łatwe w późniejszej obsłudze technicznej i w trakcie skalowania. Poza wzorcami projektowymi przedstawiono wzorce generowania i wydajności działania, których znaczenie dla użytkowania aplikacji jest ogromne. Opisano również nowoczesne wzorce Reacta, między innymi Zaczepy, Komponenty Wyższego Rzędu i Właściwości Generowania. Sporo miejsca poświęcono najlepszym praktykom związanym z organizacją kodu, wydajnością działania czy generowaniem, a także innym zagadnieniom, które pozwalają na podniesienie jakości aplikacji internetowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Testowanie oprogramowania to jedna z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin inżynierii oprogramowania. Zarobki doświadczonych testerów są porównywalne z wynagrodzeniem, jakie otrzymują dobrzy programiści. Aby rozpocząć karierę w tym zawodzie, trzeba się legitymować odpowiednimi umiejętnościami. I dlatego warto uzyskać certyfikat ISTQB®: Certyfikowany tester - poziom podstawowy. Jest to uznawany na całym świecie dokument świadczący o opanowaniu najważniejszych kompetencji z zakresu kontroli jakości oprogramowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
65.40 zł
109.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto uzupełnione i zaktualizowane wydanie bestsellerowego przewodnika dla inżynierów sieci. Dzięki niemu przejdziesz trudną (ale ekscytującą!) drogę od tradycyjnej platformy do platformy sieciowej opartej na najlepszych praktykach programistycznych. Zaczniesz od zagadnień podstawowych, aby następnie zagłębić się w tajniki stosowania bibliotek Pexpect, Paramiko czy Netmiko do komunikacji z urządzeniami sieciowymi. W kolejnych rozdziałach znajdziesz solidny przegląd różnych narzędzi wraz ze sposobami ich użycia: Cisco NX-API, Meraki, Juniper PyEZ, Ansible, Scapy, PySNMP, Flask, Elastic Stack i wielu innych. Rozeznasz się również w kwestiach związanych z kontenerami Dockera, a także usługami sieciowymi chmur AWS i Azure. Lektura tej książki pozwoli Ci się w pełni przygotować na następną generację sieci!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce dowiesz się, czym jest RPA i w jakich konkretnie procesach biznesowych może mieć zastosowanie. Zapoznasz się również, korzystając z zawartych tu studiów przypadków i najlepszych praktyk branżowych, jak wyglądają praktyczne aspekty wdrażania tej technologii. Przekonasz się też, w jaki sposób firmy osiągnęły znaczny zwrot z inwestycji dzięki wdrożeniom technologii RPA, na przykład poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na pracę ludzką. Zrozumiesz, jak ważną korzyścią płynącą z tej technologii jest zwiększenie zgodności działań firmy z przepisami. W efekcie lektury uzyskasz rzetelny, realistyczny pogląd na RPA i zdobędziesz wszystkie niezbędne informacje, aby z powodzeniem wdrożyć optymalny system RPA w swojej firmie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
To kolejne, zaktualizowane wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe — najlepszej dostępnej na rynku pomocy do nauki After Effects. Książkę docenią i początkujący, i zaawansowani użytkownicy. Została podzielona na 15 lekcji, z których dowiesz się, jak komponować klipy wideo, projektować ruchome grafiki i tworzyć atrakcyjne animacje. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia pomogą Ci w opanowaniu zarówno podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych funkcji oprogramowania. Nauczysz się tworzyć, modyfikować i optymalizować ruchome grafiki na potrzeby filmu, wideo, internetu i urządzeń mobilnych, a także animować tekst i obrazy, stosować rotoskopię, zmieniać zależności czasowe, korygować kolory, wreszcie usuwać niechciane obiekty. Dowiesz się ponadto, jak uatrakcyjniać wygląd kompozycji poprzez odpowiednią konfigurację kamer i oświetlenia czy też deformować i animować obiekty i nagrania wideo przy użyciu narzędzi Puppet.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(83,85 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%)
Zamknij
Przeczytaj darmowy fragment
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: C# 3.0 dla .NET 3.5. Księga eksperta Joseph Mayo (5) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(0)
(1)
(3)
(1)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie