Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu Andrzej Jacek Blikle
(ebook)
(audiobook)
(audiobook)
- Czasowo niedostępna
- Promocja Przejdź
- Autor:
- Andrzej Jacek Blikle
- Serie wydawnicze:
- Exclusive
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 5.4/6 Opinie: 9
- Stron:
- 546
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Czytaj fragment
Opis
książki
:
Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu
"Doktryna jakości" na podium My Company Polska Choice!
Książka prof. Andrzeja Bliklego "Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu" zdobyła II miejsce w kategorii "Vademecum przedsiębiorcy" w konkursie My Company Polska Choice.
Wyróżnienie dla "Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu" podczas 19. Poznańskich Dni Książki nie tylko Naukowej. |
ECONOMICUS 2015 - I miejsce w kategorii "Najlepszy poradnik ekonomiczny"
Książka dostępna również w twardej oprawie »
Nowa filozofia zarządzania
Moja książka jest efektem doświadczeń, jakie nabywałem w latach 1990 – 2010, wdrażając zarządzanie jakością (TQM) w mojej rodzinnej firmie, a także ucząc tej metody w innych firmach i na uczelniach wyższych, co zresztą czynię do dziś. Pierwsze wykłady z TQM prowadziłem dla pracowników firmy A.Blikle, a notatki do tych wykładów stanowiły zaczątki Doktryny jakości.
Początki oczywiście nie były łatwe. Wiedza konieczna do zarządzania zgodnie z TQM nie jest technicznie trudna, ale jej zaakceptowanie bywa trudne emocjonalnie. Bywa trudne, bo zaraz na samym początku trzeba porzucić wiele przekonań, do których jesteśmy przyzwyczajani niemal od dziecka: że nagrody motywują, że współzawodnictwo jest twórcze, że struktura zarządcza firmy musi być hierarchiczna… Nie było więc łatwo, ale było nadzwyczaj ciekawie, bo czasy pionierskie z zasady charakteryzują się wysokim poziomem zaangażowania. Pamiętam, jak nasz pierwszy nauczyciel TQM, Jim Murray, wyraził zdumienie, że moi pracownicy zgodzili się poświęcić na szkolenie dni wolne od pracy. „W Anglii to by nie było możliwe” - powiedział.
Oczywiście na naukach Jima się nie skończyło. Dzięki niemu zacząłem jeździć do Anglii na coroczne konferencje Brytyjskiego Towarzystwa im. Deminga (twórcy TQM), a zdobywaną tam (również za pośrednictwem wielu znakomitych książek) wiedzę niezwłocznie przekazywałem moim pracownikom prowadząc dla nich wykłady. Materiały do książki rosły, a na wykłady zaczęli przychodzić słuchacze spoza firmy. I tak narodziło się moje konwersatorium z TQM, które prowadzę od roku 1997 raz w miesiącu od października do czerwca. Wstęp wolny, a informacje o programie można znaleźć na mojej witrynie www.moznainaczej.com.pl. To taka moja prywatna misja, gdyż uważam, że TQM może być wielką szansą dla polskiej gospodarki.
Patroni wydania:
Wybrane bestsellery
-
Moja książka jest efektem doświadczeń, jakie nabywałem w latach 1990 – 2010, wdrażając zarządzanie jakością (TQM) w mojej rodzinnej firmie, a także ucząc tej metody w innych firmach i na uczelniach wyższych, co zresztą czynię do dziś. Pierwsze wykłady z TQM prowadziłem dla pracowników firmy A.Blikle, a notatki do tych wykładów stanowiły zaczątki Doktryny jakości.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się zgodnie z tym, jaką ścieżką podąża myślenie o zarządzaniu jakością nie tylko w naszym kraju, ale przede wszystkim na świecie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.35 zł
119.00 zł (-35%) -
Na rynku jest dostępnych mnóstwo podręczników do nauki posługiwania się edytorami tekstu. Zwykle są one jedynie zbiorami opisów przycisków i okienek wraz przykładami pokazującymi, jak osiągnąć pewien określony cel w konkretnej sytuacji. Zastosowanie przekazywanej przez nie wiedzy często też ogranicza się do konkretnej wersji programu, co w dzisiejszym, szybko zmieniającym się świecie oznacza, że publikacje te nierzadko stają się bezużyteczne tuż po opuszczeniu murów drukarni.
- Druk
Niedostępna
-
Bestseller Nowość Promocja
Na rynku książek poświęconych analizie biznesowej w sektorze IT dostępnych jest kilka pozycji. Zawierają one informacje na temat praktyk, narzędzi i podejścia stosowanego w tej dziedzinie. Dotychczas jednak brakowało kompendium, które byłoby praktycznym przewodnikiem zbierającym doświadczenia z różnych projektów, firm i od ekspertów podchodzących w odmienny sposób do analizy biznesowej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka objaśnia, na czym polega istota ścieżki technicznej — z zaznaczeniem, że umiejętność dostosowania aspiracji konkretnej osoby do potrzeb organizacji jest sztuką, szczególnie w wypadku inżynierów, którzy mają wnieść istotny wkład na wysokim poziomie. Dzięki lekturze zrozumiesz swoją rolę w firmie, rozwiniesz myślenie strategiczne i nauczysz się wyznaczać standardy pracy technicznej. Przekonasz się, że możesz się stać liderem bez bezpośredniego zarządzania, dowiesz się, jak planować z wyprzedzeniem i podejmować właściwe decyzje techniczne, a także jak się rozwijać jako ekspert w swojej dziedzinie. Zrozumiesz znaczenie szerokiej, strategicznej perspektywy, przyswoisz taktyki prowadzenia projektów i określisz, co oznacza pojęcie dobrej inżynierii w Twojej organizacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,94 zł najniższa cena z 30 dni)
48.69 zł
74.90 zł (-35%) -
Promocja
From mastering code editing to deploying cloud-native applications, this practical guide equips both seasoned professionals and aspiring developers with essential tools and skills to excel in the dynamic world of .NET development.- PDF + ePub pkt
(125,10 zł najniższa cena z 30 dni)
125.10 zł
139.00 zł (-10%) -
Promocja
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji dowiemy się wszystkiego o metodykach, narzędziach i konkretnych obszarach zarządzania projektami. Są specjalnie podręczniki przygotowujące do certyfikacji PMI, Prince2, IPMA i innych…- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto zaktualizowane wydanie popularnego przewodnika, dzięki któremu skorzystasz z ponad dwustu sprawdzonych receptur bazujących na najnowszych wydaniach bibliotek Pythona. Wystarczy, że skopiujesz i dostosujesz kod do swoich potrzeb. Możesz też go uruchamiać i testować za pomocą przykładowego zbioru danych. W książce znajdziesz receptury przydatne do rozwiązywania szerokiego spektrum problemów, od przygotowania i wczytania danych aż po trenowanie modeli i korzystanie z sieci neuronowych. W ten sposób wyjdziesz poza rozważania teoretyczne czy też matematyczne koncepcje i zaczniesz tworzyć aplikacje korzystające z uczenia maszynowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Promocja
Książka obejmuje tematykę inżynierii wymagań według programu certyfikacji IREB® CPRE® Foundation Level na poziomie podstawowym. Omawia zagadnienia wyszczególnione w planie nauczania IREB® CPRE® z naciskiem na aspekt praktyczny, a także przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego. Co ważne, zagadnienia teoretyczne zostały zobrazowane przykładami w stopniu określonym przez poziom poznawczy (K1, K2, K3).- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlatego też wypracowane przez pokolenia przedsiębiorców sposoby osiągania sukcesów dziś niekoniecznie się sprawdzą. Czy należy zatem usiąść i biernie poddać się biegowi zdarzeń? Oczywiście, że nie! Trzeba działać, ale działać mądrze. Dbając między innymi o elastyczność firmy, aby umożliwić tworzenie wartości w różnych warunkach. Jednym z najważniejszych sposobów pozwalających rozwijać elastyczność organizacji jest efektywne zarządzanie jej procesami biznesowymi, do czego wstęp stanowi modelowanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Agile i Scrum, Scrum i Agile. Opanowawszy branżę IT, powoli, ale konsekwentnie, zdobywają inne biznesowe przyczółki i rozgaszczają się w firmach na dobre… Albo niedobre, gdy budzą niezrozumienie, protesty, a czasem nawet chęć ucieczki! Agile i Scrum brzmią tak nowocześnie, w teorii świetnie, w praktyce jednak często okazują się trudne, a co za tym idzie - rozczarowują. To przykre, ale prawda jest taka, że idee te, skądinąd słuszne i pożyteczne, w organizacjach nierzadko wdraża się na siłę i, co nawet gorsze, bez zrozumienia.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
W tej książce znajdziesz wszystkie informacje, które są Ci potrzebne do stworzenia środowiska sprzyjającego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Dowiesz się, jak dostrzegać i wykorzystywać naturalne talenty każdego członka zespołu. Zapoznasz się z szeregiem praktycznych wskazówek, dzięki którym zidentyfikujesz wszelkie kwestie organizacyjne i kulturowe utrudniające pracę zespołu produktowego. Prześledzisz też liczne przykłady ułatwiające zrozumienie omawianych przez autorów koncepcji i wdrażanie ich we własnej organizacji. Przede wszystkim jednak nauczysz się tego, co najważniejsze: funkcjonowania przywództwa produktowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%)
O autorze książki
Andrzej Jacek Blikle - profesor matematyki w zakresie matematycznych podstaw informatyki, pracownik PAN i członek Academia Europaea (Europejskiej Akademii Nauk). Honorowy członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego, honorowy prezes stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych, a także członek ponad dwudziestu innych organizacji. Jest też dyplomowanym mistrzem cukierniczym, a w latach 1990 – 2010 kierował firmą A.Blikle rozwijając ją w tym czasie z jednej cukierni do 15 placówek w Warszawie i 8 w sieci franchisingu poza Warszawą.
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Promocja
Psycholog, mówca, trener i mentor, którego szeroki świat internetu poznał ― i którym się zachwycił ― dziesięć lat temu. We wrześniu 2012 roku Jacek Walkiewicz opowiedział słuchaczom TEDxWSB we Wrocławiu, w czym tkwi pełna moc naszych możliwości. Zarejestrowane dwudziestominutowe wystąpienie nadal wzbudza nie lada zainteresowanie ― co minutę odtwarzają je dwie osoby. Większość oglądających do niego wraca i słucha wykładu ponownie. I znów. Za każdym razem znajdują w nim dla siebie coś nowego. Dowiadują się, dlaczego warto mieć marzenia i je spełniać. I że potrzebna jest odwaga ― wypadkowa zaufania do siebie, ryzyka, decyzji i zaangażowania. Gdy do odwagi i marzeń dodamy dążenie do sukcesu, pasję i pracę, przed naszymi oczami pojawi się pełny obraz. Pełna MOC możliwości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Skoro jesteś szefem, to z pewnością wiesz, że jednym z największych wyzwań, z jakimi przychodzi się zmagać każdemu, kto kieruje ludźmi, jest ich odpowiednie motywowanie. Jak dodać im skrzydeł? Jak im pomóc i tak nimi pokierować, by w pracy stawali się najlepszą wersją siebie? By chcieli współpracować dla dobra firmy, realizowanych przez siebie zadań i... siebie samych? Efektywna praca daje wiele satysfakcji, niejednokrotnie również w postaci dodatkowych premii, co zawsze i każdego cieszy... Dlaczego zatem tak często jest odwrotnie? Dlaczego ludzie szybko tracą zapał i pracują na pół gwizdka? Czy menedżer z odpowiednim podejściem do ludzi jest w stanie to zmienić?- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie 3 rozszerzone
Anna Niemczyk, Andrzej Niemczyk, Jan Mądry, ilustracje Michał Wręga
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Blockchain. Klucz do świata kryptowalut. Słowo, które brzmi jak obietnica bogactwa. Tylko... Czym tak naprawdę jest ów Blochchain? Niestety, w większości książek, artykułów, dyskusji w mediach tradycyjnych i Internecie mówi się o nim albo niezrozumiale, albo w mocnych uproszczeniach i z niepotrzebnym bagażem emocji. Albo technicznie, albo ideologicznie. Albo pokłada się w Blockchainie nadzieję na uratowanie społeczeństwa przed pazernymi na kasę bankierami, albo pokazuje się go jako narzędzie do budowania znienawidzonych przez banki centralne kryptowalut. Który obraz ma więcej wspólnego z rzeczywistością?
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Czasowo niedostępna
-
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowiesz się również, w jaki sposób zapobiegać występowaniu problemów zespołowych. Przekonasz się, że proste narzędzia mogą ułatwić osiąganie synergii dzięki nakierowaniu zachowań zespołu na właściwe tory. Bardzo istotnymi tematami są proces zespołowy i klimat psychologiczny. Zła atmosfera w zespole powoduje, że problemy narastają, a czasem przeradzają się w porażki. Z drugiej strony stworzenie psychologicznego bezpieczeństwa może się wydawać niezwykle trudne dla liderów pozostających pod presją osiągania wyników. W poradniku opisano proste narzędzia umożliwiające zarządzanie obydwoma tymi aspektami.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
Niedostępna
-
Promocja
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i tak, że obiecujący projekt pochłania mnóstwo pieniędzy, czasu i energii, zanim w końcu staje się jasne, że oparto go na opiniach, a nie na faktach. Czy można jakoś uniknąć podobnych frustracji?- Druk
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przedsięwzięć biznesowych i tworzyć w firmie kulturę innowacyjności. Wyjaśniono także, w jaki sposób takie firmy jak Amazon, IKEA, Airbnb, Microsoft czy Logitech zmieniały swoje branże i wprowadzały innowacje we własnych modelach biznesowych. W książce pokazano zasady tworzenia nowych silników wzrostu, wprowadzania zmian w dostarczaniu produktów i usług oraz wyciągania maksymalnych zysków z każdego typu modelu biznesowego: wszystko, aby zaprojektować niezwyciężoną firmę!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26,90 zł najniższa cena z 30 dni)
26.90 zł
89.00 zł (-70%) -
Promocja
10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organizacji, w której wszyscy będą w stanie pracować bez przełożonych. Udało się, jednak w praktyce wyszło, że jeśli system ma działać, pracownicy wciąż potrzebują szefa. Dlaczego?- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(17,90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł (-70%) -
Mateusz Grzesiak na bazie praktycznej psychologicznej wiedzy, latach własnych międzynarodowych doświadczeń sprzedażowych i obserwacji najskuteczniejszych specjalistów od handlu opracował uniwersalny model sprzedaży: MasterSales. Jego pierwsza część, czyli Inner Game, tłumaczy zasady budowania pierwszego wizerunku oraz używania języka ciała w celu zrobienia jak najlepszego wrażenia. Druga część – Relations Game – uczy technik służących do budowania relacji i zaufania, a także określania jego potrzeb. Część trzecia to Sales Game — bezpośrednio dotyczące narzędzi zamykających sprzedaż produktu bądź usługi.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Czasowo niedostępna
-
To piąte, uzupełnione wydanie podręcznika zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, uwzględniające obecne wymagania rynku pracy oraz zmiany w otoczeniu biznesowym. Książka pozwala łatwo zrozumieć związek między potrzebami firmy, planowaniem jej rozwoju a technikami stosowanymi w zarządzaniu operacyjnym, zaopatrzeniu i logistyce. W spójny i wyczerpujący sposób przedstawia takie narzędzia jak metoda six sigma, DMAIC, diagramy Pareta, analiza progu rentowności, drzewa decyzyjne i wiele innych. Omawia też techniki prognozowania, w tym modele wygładzania wykładniczego, dostosowanie sezonowe, MAPE, MAD, MFE. Dużo miejsca poświęcono tu zarządzaniu w ramach łańcucha dostaw. Treść została zorganizowana tak, aby maksymalnie wspierać proces przyswajania wiedzy i jej zrozumienia.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Ebooka "Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu (16) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: mycompanypolska.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka prof. Andrzeja Bliklego, kierującego firmą cukierniczą A. Blikle w latach 1990-2010, to owoc wielu lat jego doświadczeń związanych z biznesem prowadzonym zgodnie z doktryną TQM [zarządzanie jakością]. Zdaniem autora, właśnie dzięki zastosowaniu tej doktryny warszawska cukiernia stworzyła prężnie działającą sieć lokali i odniosła wielki sukces. Blikle wyjaśnia, czym jest jakość, jak się ją tworzy i mierzy. Przedstawia wizją zarządzania i komunikacji z zespołem, która polega nie na nakazach, ale na dialogu, i prezentuje podstawowe narzędzia TQM, jak np. obliczanie zdarzeń losowych. Dzięki zawartym w książce przykładom czytelnikowi łatwiej jest zrozumieć idee autora i się do nich ustosunkować.
-
Recenzja: alebank.pl SBWRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jakość - to znak towarowy
Słynnego przedsiębiorcę Andrzeja Jacka Bliklego wszyscy kojarzą z rodzinną firmą cukierniczą o tradycji sięgającej XIX w. Zdecydowanie mniej znany jest ze sposobów dostosowania przedsiębiorstwa do zasad nowoczesnego zarządzania. A teraz dzieli się doświadczeniami z wprowadzania zarządzania jakością (według modelu TQM) w latach 1990-2010. Pokazuje, jak skutecznie motywować pracowników, aby jakość stała się czymś równie rozpoznawalnym, co słynne logo. Jego książka Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu zawiera wiele przykładów wprowadzania w życie czternastu zasad Wiliama Edwardsa Deminga - ojca strategii jakości w zarządzaniu. Blikle tłumaczy, jak w realiach XXI w. należy rozumieć takie pojęcia, jak: jakość, wartość, zasada racjonalności, zasada wpływu etc. Słynny przedsiębiorca tłumaczy, czym jest sztuka zarządzania pracownikami w rozdziałach: Twarda kultura zarządzania, Przeglądy kadrowe, Nie oczekuj perfekcji - oczekuj postępu. Książka przedsiębiorcy, ale i profesora matematyki w PAN-ie, jest życiową opowieścią o transformacji mentalności polskich pracowników, uczeniu ich odpowiedzialności za firmę, współdecydowaniu o jej przyszłości. Warto poznać doświadczenia Andrzeja Jacka Bliklego, choćby tylko dlatego, by znaleźć sposób przełożenia statystycznie coraz dłuższego czasu spędzanego w pracy przez polskiego pracownika na wzrost jego wydajności, wciąż niższej o 30-40 proc. od pracownika w krajach starej Unii. Bez odpowiedzi na to pytanie nie wyjdziemy z pułapki średnich dochodów i na zawsze pozostaniemy narodem na dorobku. -
Recenzja: Bartlomiejlabecki.pl Bartłomiej LabeckiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Opinia o książce „Doktryna Jakości – rzecz o skutecznym zarządzaniu”, autor Andrzej Blikle
Książka „Doktryna Jakości” autorstwa Profesora Jacka Blikle wpadła mi w ręce przy okazji poszukiwań czegoś odnośnie zarządzanie w firmie. Już wcześniej szukałem lektur o tej tematyce.
Nie ukrywam, iż od pewnego czasu pochłania mnie dość mocno tematyka zarządzania tzw. TQM – czyli Total Quality Management.
Ta niezbyt jeszcze znana w Polsce metoda prowadzenia firm i pracowników, została opracowana w latach 50-tych przez Williama Edwardsa Deminga i wdrożona w Japonii po II wojnie światowej. W USA jej nie chcieli.
Warto tutaj dodać, że Japonia po wojnie miała symbol Państwa zacofanego i tandetnego. Czym jest dzisiaj, nie trzeba chyba wyjaśniać.
A jest to między innymi zasługa zarządzania poprzez „Stałe udoskonalanie wszystkich procesów w firmie” – czyli TQM.
W książce „Doktryna Jakości” znajdziemy obszerny opis, czym jest TQM, dlaczego jest to system lepszy niż inne i jak go wdrażać w firmie. Poparte jest to przykładami.
Książka jest gruba, wydawać by się mogło, że takie opracowania to raczej mus niż przyjemność, ale mi się czytało ją dość lekko.
Jeśli chodzi o język polski, to jest to chyba najlepsze opracowanie tej metody, ja przynajmniej na razie nie znalazłem nic ciekawszego.
Polecam lekturę tej książki wszystkim, którzy myślą inaczej i nie boją się wyzwań. Ja po jej lekturze mam spory dylemat, bo ta tematyka mnie szalenie interesuje, ale wdrożenie TQM w firmie to – jak pisze profesor Blikle – długi i wymagający sporej cierpliwości proces.
Zapraszam do lektury -
Recenzja: Trend Dorota SierakowskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:Andrzej Blikle to postać mniej lub bardziej znana wielu Polakom. Słynny mistrz cukierniczy okazał się także mistrzem w biznesie, rozbudowując swoją firmę i zarządzając nią przez wiele lat. Właśnie na bazie doświadczeń Andrzeja Bliklego powstała książka pt. „Doktryna jakości”.
Jak sama nazwa książki wskazuje, dotyczy ona właśnie zarządzania jakością w przedsiębiorstwie (total quality management, TQM). Tę metodę zarządzania, bazującą na zasadach stałego doskonalenia, współpracy i racjonalności, Andrzej Blikle stosował we własnym przedsiębiorstwie – a później stał się jej ambasadorem także w innych firmach oraz na prowadzonych przez siebie wykładach i konwersatoriach.
W mojej opinii książka A.Bliklego to pozycja obowiązkowa dla wszystkich zarządzających czy to dużymi przedsiębiorstwami, czy to niewielkimi zespołami. Książka ta zawiera bowiem bardzo dużo ciekawych informacji i, co najważniejsze, są to informacje praktyczne i skonkretyzowane. A.Blikle w przejrzysty sposób prezentuje nie tylko standardy, metody i procesy, które warto wyeliminować lub wdrożyć w danej firmie, lecz także skupia się w sporej mierze na elemencie ludzkim, poświęcając sporo czasu zagadnieniom związanym z emocjami pracowników firmy oraz komunikacją interpersonalną. Całość składa się na bardzo wartościowe kompendium.
-
Recenzja: 21. wiek 08/2014Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Prof. Andrzej Blikle to naukowiec ale przede wszystkim doświadczony menadżer, który z jednej cukierni na Nowym Świecie stworzył markę należącą do najbardziej znanych na polskim rynku. W swojej książce prowadzi czytelnika przez obszary bardzo różnorodne - dotyczące psychologii i socjologii zarządzania, statystycznego sterowania jakością, zarządzania procesowego. Jest to aktualne, jedyne w swoim rodzaju, polskie kompletne vademecum menadżera.
-
Recenzja: moznaprzeczytac.pl 2014-07-25Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książki na temat optymalizacji i zarządzania firmą bądź zespołem można z grubsza podzielić na dwie grupy – teoretyczne i praktyczne. Te pierwsze zawierają świetne rady, nie rzadko z logicznym wywodem ich skuteczności. Natomiast druga grupa, to pomysły już zrealizowane, wdrożone i często przez lata coraz bardziej dopracowywane. Uniwersalność teoretycznych metod ściera się z realizacjami praktycznymi, które działają tylko pewnych okolicznościach – każda grupa ma swoich zwolenników jak i oponentów. Doktryna jakości Andrzeja Jacka Blikle to właśnie hybryda obu tych grup. Są tu porady jak zarządzać, a powstały one na podstawie 20 lat prowadzenia przez autora rodzinnej firmy w Warszawie. Mamy więc równocześnie poradnik, studium przypadku, zbiór narzędzi oraz obszerny komentarz na temat pewnej filozofii zarządzania jakością poprzez wprowadzenie metody TQM (Total Quality Management).
Andrzej J. Blikle oprócz tego, że jest uzdolnionym przedsiębiorcą i dyplomowanym mistrzem cukierniczym, posiada również stopień profesora matematyki w zakresie matematycznych podstaw informatyki. Jest również członkiem Europejskiej Akademii Nauk oraz pracownikiem Polskiej Akademii Nauk. Prowadzenie firmy cukierniczej A. Blikle rozpoczął w roku 1990, czyli w czasach gdy po latach radzieckiego socjalizmu polski rynek dopiero zaczynał działać w kapitalizmie. Ze względu na dość słaby lub zbyt kosztowny dostęp do materiałów na temat zarządzania w tamtych czasach, autor postanowił zdobytą na rozmaitych kursach wiedzę przekazywać swoim kierownikom w formie wykładów – w końcu od wielu lat był nauczycielem akademickim. Notatki z tych wykładów stały się (wtedy nieintencjonalnie) początkiem większego projektu, jakim było napisanie recenzowanej właśnie książki. Blikle swoją wiedzę i inspirację czerpał od najlepszych – zaczynając od pierwszego nauczyciela TQM, Jima Murray’a, po światowe autorytety w zakresie kontroli jakości – Williama E. Deming’a czy też Waltera A. Shewhart’a
Książka skupia się na metodzie zarządzania kompleksową jakością – TQM. Jak wyjaśnia sam autor nie jest to kolejna technika menadżerska jakich mnóstwo możemy spotkać w ostatnich latach. TQM to dość nowa filozofia zarządzania. Aby ją zrozumieć i opanować należy najpierw zmierzyć się z pewnymi utartymi schematami, które autor wraz tokiem książki ostatecznie zalicza do mitów. Dla przykładu należy porzucić przekonanie, że to nagroda jest główną motywacja, a kreatywność ma wyzwalać współzawodnictwo. Podobnie jest z samą strukturą firmy, która wcale nie musi być hierarchiczna, a menadżer nie jest tylko od wydawania poleceń i kontrolowania pracowników.
Doktryna jakości zawiera logicznie poukładaną informację dotyczącą wprowadzania rozwiązań związanych z kompleksowym zarządzaniem jakością. W dużym skrócie – zaczynamy od najważniejszego, podstawowego zagadnienia – budowania zespołu i jego motywowania. Poświęcono też uwagę na temat relacji partnerskich na linii menadżer-pracownicy. Jak słusznie zauważa autor, bez umiejętności w jaki sposób motywować zespół i jak angażować się w jego budowę, wdrożenie TQM jest niemożliwie. Kolejnym zagadnieniem jest komunikacja wewnątrz zespołu. Tutaj autor nie tylko jasno przestawia miejsce i funkcję menadżera, czy też lidera, łamiąc wcześniej utarte schematy tego stanowiska. Dostajemy także wiedzę na temat jak budować relację miedzy samymi członkami zespołu. Następnie przechodzimy do bardziej zaawansowanych zagadnień czyli narzędzi dla TQM. Zaczynamy od procesów losowych. Autor, mimo swojej profesury z matematyki nie zarzuca Czytelnika ciężkimi teoriami i wzorami. Wręcz przeciwnie, nie zakłada rozległej wiedzy ze statystki matematycznej i stara się całą problematykę zawrzeć w prosty oraz intuicyjny sposób. Dodatkowo treść jest uzupełniona w wykresy i przykłady ułatwiające zrozumienie rozmaitych procesów. Poznajemy m.in. karty kontrolne Shewharta, jakie błędy możemy popełnić analizując procesy „na oko” czy też na jakie zaburzenia (jawne i ukryte) możemy trafić podczas analizy wspomnianych procesów. W dalszym toku książki zostaje rozważony model hierarchiczny przedsiębiorstwa wraz z jego zaletami i wadami. Podając przykład modelu Deminga autor przedstawia alternatywę dla modelu hierarchicznego, co jest kolejnym łamaniem utartego schematu. Model ten stanowi wprowadzenie do bardziej rozbudowanych technik poruszanych w książce. W ten sposób poznajemy tajniki zarządzania procesowego i jakie zalety ta metoda wnosi w obiegu informacji. Dowiemy się także czym są koła jakości i jakimi narzędziami się posługują. Na zakończenie autor wybiega w przyszłość i prognozuje (na podstawie dość solidnych spostrzeżeń), w jakim kierunku będą zachodzić zmiany w zarządzaniu firmą. I także w tym przypadku autor wykazuje się nie tylko nadzwyczajną intuicją, ale także ogromną wiedzą i umiejętnością łączenia faktów.
Doktryna jakości jest ukłonem w stronę traktowania każdego członka zespołu jako jednostki, a nie trybu w maszynie. Bezwzględnie rozprawia się podejściem wiecznej rywalizacji i przedstawia lepsze metody motywacji niż przysłowiowe „kij i marchewka”. Nie jest to jednak całkowicie „humanistyczne” podejście do zarządzania. Za skutecznością TQM stoi także statystyka i aparat matematyczny wypracowany przez lata. Na uwagę zasługuje też fakt, że przez całą książkę autor nie tylko wymienia możliwe rozwiązania i narzędzia, ale przedstawia w sposób bardzo prosty mechanizmy ich działania. Czytelnik nie tylko zna, ale także rozumie dlaczego używa się taką, a nie inną metodę oraz jaki jest zakres jej stosowalności. Obszerna bibliografia nie tylko uwiarygodnia tę publikację, ale także daje czytelnikowi możliwość pogłębienia wiedzy, zwłaszcza że znakomita część wymienionej literatury jest w języku polskim.
Doktryna jakości jest adresowana nie tylko do menadżerów, którzy chcą podnieść jakość swojej oferty lub nadrobić zaległości w wiedzy względem konkurencji, która wdrożyła już podobne metody. Myślę że skorzysta z tej książki każda osoba, która pracuje z zespołem, właściciele firm lub początkujący przedsiębiorcy. Nie jest istotne jaka to branża, ponieważ zarządzanie jakością to metoda uniwersalna – jest wdrażana nie tylko w firmach produkcyjnych czy usługowych, ale także w administracji rządowej, organizacjach pozarządowych, wojsku, służbie zdrowia czy szkolnictwie. Jest to wyczerpujące kompendium, sprawdzone na Polskim rynku przez 20 lat, nie tylko na firmie autora, ale też na innych przedsiębiorstwach. Myślę, że lektura ta zasługuje na miano wybitnej jak nie obowiązkowej w tym temacie. Zwłaszcza jeżeli Czytelnik poznał już metody takie jak Lean czy 6σ. Nawet jeżeli nie do końca zgadzamy się z podejściem TQM, warto poznać rzeczowe argumenty i konkretne przykłady jakimi posługuje się autor, zanim wyrobi się na ten temat zdanie.
Dodatkowo, dla zainteresowanych zarządzaniem i kontrolą jakości, Andrzej Blikle, prowadzi stronę moznainaczej.com.pl na której można znaleźć m.in. materiały i dokładne zagadnienia zamieszczone w książce, jak i zaproszenie do darmowych szkoleń i spotkań w których również bierze udział. -
Recenzja: socialtalk.pl 2014-07-14Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Po przeczytaniu ponad 500 stron książki autorstwa jednego z najbardziej znanych założycieli cukierni w Polsce, pomyślałem: wow(!), naprawdę w tym kraju udało się stworzyć tak świetnie zarządzaną firmę? Z takim mega szacunkiem do klienta i dbaniem o jego zadowolenie? Też bym tak chciał!
Książkę polecam przede wszystkim osobom o bardzo wysokich ambicjach, talencie i potencjale w zarządzaniu. Chciałbym, żeby tak właśnie wyglądały podręczniki akademickie. Napisana przez praktyka w zarządzaniu firmą w ostatnich dwóch dekadach, czyta się łatwo, pomimo wielu branżowych i rynkowych określeń. Nawet dla osób zaczynających przygodę ze swoim malutkim biznesem staje się świetną inspiracją oraz historią sukcesu. -
Recenzja: CIO - Magazyn Dyrektorów IT 2014-05-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Zadowolenie z pracy - wysoka wydajność i jakość wyrobów
Firmy, które chcą wyróżniać się na trudnym rynku, nie mogą sobie pozwolić na wybrakowane produkty. Przetrwają te, które stawiają na jakość. Taka przemiana dokonała się w mentalności japońskich inżynierów po Il wojnie światowej, gdzie ideę tę propagował Wiliam Edward Deming, twórca TQM - Total Ouality Management.
Pojęcie to zagościło także w wielu polskich przedsiębiorstwach po roku 1989. Jednym z pierwszych propagatorów TQM w naszym kraju był prof. Andrzej Jacek Blikle, który w latach 1990-2010 wdrażał zarządzanie jakością w kierowanej wówczas przez siebie firmie A. Blikle.
Książka „Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu", która ukazała się w kwietniu br., to wynik jego osobistych doświadczeń, zainteresowań, udziału w licznych corocznych konferencjach Brytyjskiego Towarzystwa im. Deminga, lektury wielu książek na ten temat, a także prowadzonych przez siebie wykładów dotyczących TQM. Z czasem w wykładach zaczęli brać udział nie tylko pracownicy firmy A. Blikle, ale także osoby spoza niej - tak powstało konwersatorium prowadzone przez niego już od siedmiu lat. Publikacja „Doktryna jakości", napisana przez naukowca (profesora matematyki w zakresie matematycznych podstaw informatyki), ale i praktyka, to nie tylko przewodnik po TQM, zawierający liczne przykłady. Porusza także wiele zagadnień z psychologii i socjologii zarządzania, dotyczących inteligencji emocjonalnej, budowania relacji, prowadzenia sporów, trudnych rozmów etc.
Autor dużą uwagę przywiązuje do warunków skutecznego działania, które powinny przekładać się na jakość warunków pracy. Powołując się na R. L. Ackoffa, stwierdza: „Wzrost zadowolenia z pracy powoduje zwykle znacznie większy wzrost wydajności i jakości wyrobów, niż mogłyby przynieść programy, które koncentrują się właśnie na tych cechach". -
Recenzja: Personel i Zarządzanie 2014-06-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Andrzej Jacek Blikle jest profesorem matematyki, pracownikiem PAN i członkiem Europejskiej Akademii Nauk, prezesem zarządu stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych i Rady Fundacji Centrum im. Adama Smitha oraz ponad 20 innych organizacji. Jest też dyplomowanym mistrzem cukierniczym. Jego książka Doktryna jakości jest efektem doświadczeń, jakie nabywał w latach 1990-2010, wdrażając zarządzanie jakością (TQM) w swojej rodzinnej firmie, a także ucząc tej metody w innych firmach i na uczelniach wyższych. Jak zdradza autor, początki nie były łatwe. Wiedza konieczna do zarządzania zgodnie z TQM nie jest technicznie trudna, ale jej zaakceptowanie bywa trudne emocjonalnie. Bywa niełatwe, bo zaraz na samym początku trzeba porzucić wiele przekonań, do których jesteśmy przyzwyczajani niemal od dziecka: że nagrody motywują, że współzawodnictwo jest twórcze, że struktura zarządcza firmy musi być hierarchiczna. Andrzej Blikle zarządzając firmą, sam się uczył, a wiedzę niezwłocznie przekazywał swoim pracownikom, prowadząc dla nich wykłady. Materiały do książki rosły, a na wykłady zaczęli przychodzić słuchacze spoza firmy. Tak powstało konwersatorium z TQM, które prowadzi od roku 1997 raz w miesiącu od października do czerwca (wstęp jest wolny, a informacje o programie można znaleźć na stronie www.moznainaczej.com.pl). Dzielenie się wiedzą z tego obszaru prof. Blikle uważa za prywatną misję, dostrzegając w TQM z wielką szansę dla polskiej gospodarki.
-
Recenzja: POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI .N, 2014-05-12Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Wydane przez Onepress obszerne dzieło Andrzeja Jacka Bliklego (tak, tak tego „od pączków") „Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu" jest efektem doświadczeń, jakie ów mistrz cukierniczy nabywał w latach 1990-2010, wdrażając zarządzanie jakością (TQM) w swojej rodzinnej firmie a także ucząc tej metody w innych firmach i na uczelniach wyższych - co zresztą czyni do dziś. Pierwsze wykłady z TQM autor prowadził dla pracowników firmy A. Blikle a notatki do tych wykładów stanowiły zaczątki prezentowanej obecnie „Doktryny jakości".
Autor - poza prezentacją przytoczonej metody - wspomina, jakie problemy były z jej wdrażaniem. Wynikały one z tego, że choć wiedza konieczna do zarządzania zgodnie z TQM nie jest technicznie trudna, jej zaakceptowanie bywa „trudne emocjonalnie". Wynika to z tego, że już na samym początku trzeba porzucić wiele przekonań, do których jesteśmy przyzwyczajani niemal od dziecka, np. że nagrody motywują, że współzawodnictwo jest twórcze czyże struktura zarządcza firmy musi być hierarchiczna. -
Recenzja: edunews.pl Julian Piotr Sawiński, 2014-05-15Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Dobra edukacja to kształcenie na odpowiednio wysokim poziomie. To odpowiednia jakość szkolnej dydaktyki i wychowania. Jakość jest pojęciem dość zasobnym, ale zwykle kojarzy się z czymś cennym, wartościowym i oczekiwanym. Właśnie ukazała się książka prof. Andrzeja J. Blikle o skutecznym zarządzaniu firmą pt „Doktryna jakości”. Na ile szkoły mogą z niej skorzystać? Czy może pomóc podnieść jakość szkolnej edukacji?
„Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu” (Helion, 2014) – to wyjątkowa książka dotycząca skutecznego zarządzania firmą wg zasad filozofii zarządzania jakością TQM. Dotyczy zarządzania firmami, biznesem, ale w szkole także się może przydać. Powinna ją poznać nasza oświatowa kadra kierownicza i samorządowcy odpowiedzialni za edukację oraz decydenci z MEN. Jej twórcą jest William Edwards Deming – amerykański profesor statystki, doktor matematyki i fizyki matematycznej. Był pierwszym amerykańskim specjalistą, który w metodyczny sposób przekazywał japońskim inżynierom i menedżerom wiedzę nt. statystycznego sterowania procesem (za: Wikipedia).
Dyrektorzy polskich szkół z pewnością pamiętają, że ozarządzaniu jakością TQM mówiono sporo 20 lat temu. Organizowano szkolenia z tego zakresu dla dyrektorów szkół i nauczycieli. Można przypomnieć książkę J. J. Bonstingi (1995) pt. "Wprowadzenie do TQM w edukacji" – wydaną przez CODN w Warszawie. Ciekawe, czy ktoś w szkole jeszcze ją pamięta? Szkoda, że została prawie zapomniana, bo przecież w zarządzaniu polską edukacją jest wiele do zrobienia.
Decyzje podejmowane razem
„Deming uważał m.in., że 94% wszystkich problemów jakościowych powstaje z winy kierownictwa, które musi zaangażować się w zarządzanie jakością i zapewnienie jakości. Zarząd jednak powinien pamiętać, że decyzje w tych sprawach powinny być podejmowane razem z pracownikami. Był zdecydowanym wrogiem kontroli, a swoje podejście do jakości totalnej określił w czternastu tezach. Był także wrogiem amerykańskich metod zarządzania, jak zarządzanie przez cele czy zarządzanie przez wyniki i krytykował je na każdym kroku.” (za: Wikipedia).
Dobrze jest więc myśląc potrzebie podnoszenia jakości szkolnej edukacji, rozumieć, że według W. E. Deminga do efektywnego zarządzania jakością potrzebne jest myślenie statystyczne, czyli poznanie metod statystycznych i ich zastosowanie oraz wyciągnięcie odpowiednich, rzeczowych wniosków. No właśnie – czy potrafimy wyciągać odpowiednie wnioski z dotychczasowych działań, reform i doświadczeń? Wydaje się, że wielu z nas ma kłopot z wnioskowaniem.
Dobra jakość edukacji
Dobra jakość szkolnej edukacji, pracy nauczycieli, szkoły – to takie w niej nauczanie i uczenie się uczniów, które zadowala (niektórzy mówią, że zachwyca) odbiorców, czyli uczniów i ich rodziców oraz inne osoby zainteresowane szkołą. Dziś często mówi się, że nie chodzi o dobrą jakość, lecz bardzo dobrą. Co to jest wysoka jakość, tj. bardzo dobra jakość edukacji oraz jak ją osiągnąć? Czy wykorzystywanie nowoczesnych technologii TIK podnosi jakość kształcenia? Entuzjaści tych technologii odpowiadają prawie bez namysłu, że tak, oczywiście - podnosi jakość edukacji. Ale czy faktycznie podnoszą?
Dyskusje nt. jakości edukacji, poprawy jej jakości i potrzebie budowania lepszej szkoły - szkoły przyszłości w ogóle, wskazują, że potrzebna jest głębsza refleksja nad samym sednem szkoły XXI wieku oraz potrzeba udzielenia najpierw trafnej odpowiedzi, na zasadnicze dla edukacji i rozwoju młodych ludzi, pytanie: Co w obecnej edukacji jest najważniejsze? Problem ten ma fundamentalne znaczenie. Był upowszechniony już 5 lat temu w portalu Edunews.pl (Sawiński 2009). Warto do niego powrócić, bo wielość i różnorodność aktualnych odpowiedzi na ww. pytanie nie spełnia racjonalnych oczekiwań.
Dyskusje o jakości szkoły
Definicji jakości jest wiele, a dyskusje o jakości edukacji i szkoły trwają w Polsce od wielu lat. Konsensusu nie widać. Stale powtarzane jest pytanie, jaka ma być obecna szkoła i ta w przyszłości? Jaka będzie szkoła jutro?
O swoich doświadczeniach z pracy nad książką o doktrynie jakości prof. A. J. Blikle pisze na internetowej stronie Empiku. Wskazuje, że książka jest efektem doświadczeń, jakie nabywał w latach 1990 – 2010, wdrażając zarządzanie jakością (TQM) w rodzinnej firmie, a także ucząc tej metody w innych firmach i na uczelniach wyższych, co zresztą czyni do dziś. Pierwsze wykłady z TQM prowadził dla pracowników firmy A. Blikle, a notatki do tych wykładów stanowiły zaczątki „Doktryny jakości”. Podkreśla też, że wiedza konieczna do zarządzania zgodnie z TQM nie jest technicznie trudna, ale jej zaakceptowanie bywa trudne emocjonalnie. Bywa trudne, bo zaraz na samym początku trzeba porzucić wiele przekonań, do których jesteśmy przyzwyczajani, np. że nagrody motywują, że współzawodnictwo jest twórcze, że struktura zarządcza firmy musi być hierarchiczna – itd.
Dostępne konwersatorium z TQM
Dla zainteresowanych zarządzaniem metodą TQM, przydatna może być informacja, że choć w Polsce filozofia ta nie jest zbyt popularna, ale za to w Anglii odbywają się coroczne konferencje Brytyjskiego Towarzystwa im. Deminga (twórcy TQM). Wiedza zdobyta przez naszych dyrektorów szkół z tego zakresu powinna im pomóc zmienić zarządzanie polską edukacją. Warto też poznać opinie naszych nauczycieli, a może także rodziców, o sposobach obecnego zarządzania szkołami. Na rynku wydawniczym jest już dziś szereg innych książek na ten temat.
Dobrze jest też wiedzieć, że w Warszawie na konwersatoria z TQM i wykłady Profesora przychodzą różni słuchacze z rozmaitych firmy. To konwersatorium z TQM jest prowadzone już od roku 1997 raz w miesiącu od października do czerwca. Wstęp jest wolny, a informacje o programie można znaleźć na autorskiej witrynie internetowej - www.moznainaczej.com.pl. Profesor uważa, że jest to jego prywatna misja, bo dostrzega, że TQM może być wielką szansą dla polskiej gospodarki. A może jest także wielką szansą na lepsze zarządzanie polską edukacją?
„Doktryna jakości” jest książką interesującą i potrzebną polskiej szkole, tj. przede wszystkim decydentom i oświatowej kadrze kierowniczej! -
Recenzja: Wprost 19/2014Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W jego cukierniach pracuje już piąte pokolenie rodziny i 240 pracowników. Jak zmotywować taką rzeszę ludzi, którzy dzień w dzień zajmują się nudnym wypiekaniem takich samych lukrowanych pączków? Prof. Andrzej Blikle, najsłynniejszy cukiernik w Polsce, postanowił się podzielić swoim 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu jednym z największych zakładów cukierniczych w kraju. Jego patent na dobrych pracowników? Nie daje podwyżki cukiernikowi, który zrobi więcej ciastek na jednej zmianie, bo to jego zdaniem prymitywny sposób motywowania. Premii też dawać nie lubi, bo czy da za dużo, czy za mało, to nie sposób zadowolić wszystkich. Jak mówi, najlepiej motywuje się pracownika, powierzając mu po prostu trudniejsze zadanie do wykonania. Co jeszcze wchodzi w skład nowej filozofii zarządzania prof. Bliklego?
1. Zasada współpracy. Jeżeli chcemy, żeby pracownicy sami mierzyli i rzetelnie analizowali jakość swojej pracy, to nie możemy ich karać za jej niską jakość. Nie możemy też urządzać rankingów kto lepszy, a kto gorszy, bo wyścig szczurów niezmiennie przekreśla wszelkie szanse na jakość.
2. Pozbądź się nawyków myślowych. Na przykład takich, że od siebie i innych należy oczekiwać perfekcji, że ludźmi najlepiej zarządzać za pomocą kija i marchewki, że współzawodnictwo przyczynia się do podniesienia wydajności zespołu. To mity, z którymi trzeba walczyć.
3. Zasada stałego doskonalenia. Żeby do klienta trafił towar dobrej jakości, nie należy się skupiać wyłącznie na pracy nad tą jakością. Ważne jest wszystko, co i jak robimy, a więc również surowce, narzędzia, procesy, warunki pracy, jej organizacja oraz zasoby wiedzy i umiejętności, jakimi dysponują pracownicy. -
Recenzja: Rzeczpospolita Antoni Kowalik, 2014-04-23Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Mity, pączki i skuteczne zarządzanie
Współzawodnictwo, kary i premie, szukanie winnego strat, odgórne decyzje - to są mankamenty zarządzania. Wszystkie te mity i nawyki trzeba odrzucić. Hierarchiczny model zarządzania i taśma produkcyjna w drugiej połowie XX wieku zwielokrotniły produktywność przedsiębiorstw, ale w naszych czasach nie są skuteczne. Większość firm osiąga już taki sam lub podobny stopień produktywności. Teraz o tym, czy ktoś się wyróżni, będzie przewodził czy nawet zdoła utrzymać się na rynku, decyduje jakość oferty - pisze prof. Andrzej J. Blikle w wydanej przez Helion swojej książce „Doktryna Jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu".
Książka jest efektem doświadczeń Andrzeja Bliklego podczas wdrażania
TQM, czyli kompleksowego zarządzania jakością w słynnej, między innymi właśnie z jakości wyrobów, warszawskiej cukierni, którą kierował w latach 1990-2010. W tym czasie firma, której flagowym produktem były m.in. pączki, powiększyła się do 15 placówek w Warszawie i ośmiu w sieci franchisingowej poza stolicą.
TQM to doktryna, która za sprawą Amerykanina E. Deminga, przekształciła japońską tandetę w poszułdwane na całym świecie towary najwyższej jakości. Sprowadza się do trzech zasad: doskonalenia, jedności zespołu i racjonalności. Wynika z tego, że w poprawę jakości w firmie zaangażowani muszą być wszyscy, a nie tylko spece od tych spraw. Praca ta dotyczy tego, co robimy i jak robimy. Jeśli doskonalony ma być produkt, to doskonalone musi być wszystko - od surowców, produkcji, przez organizację, administrację, narzędzia, po środowisko pracy, a więc i relacje między ludźmi.
Książka pokazuje, jak to robić - dokładnie, krok po kroku, ze wskazaniem na niespodzianki i zaskoczenia, jakie mogą się pojawić. Podkreśla, jak ważne jest w firmie dzielenie się wiedzą i stworzenie z pracowników zespołu, w którym wszyscy są jednakowo zaangażowani i jednakowo traktowani. Tylko wtedy możliwa jest współpraca i zaufanie, bez wyniszczającej rywalizacji.
Autor przetestował tę doktrynę w swojej firmie i w wielu innych, a także na kursach, wykładach, w kraju i za granicą. Wszystko, o czym pisze, pokrywa się z praktyką stosowaną przez Amerykanów. Dla nas często jeszcze bywa to praktyka niezrozumiała i nieco egzotyczna. Filozofia zarządzania jakością została przecież rozwinięta w Japonii. Bardzo trudna do wprowadzenia okazuje się np. rezygnacja z premii. Tymczasem, jak podkreśla profesor, nagrody i premie najsilniej motywują wyłącznie do starania się o te wyróżnienia. Podobnie jest z szukaniem winnych porażek. - Masz rację, wiesz, kto zawinił, ale to nie rozwiązuje problemu - pisze autor. Należy spotkać się z zespołem i przeanalizować sytuację. Czy to zawsze pomoże Nie zawsze, ale najczęściej tak - odpowiada. Przyznaje, że magicznej recepty na jakość nie ma i radzi jednak podjąć wyzwanie i rozpocząć naprawę firmy. Warto mu zaufać bo, jak sam mówi: jakość jest jak zdrowie, trzeba dbać o nią stale. -
Recenzja: Puls Biznesu, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. DCZ, 2014-04-14Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka jest rezultatem doświadczeń, jakie autor zdobył w latach 1990-2010, wdrażając w swojej rodzinnej firmie zarządzanie jakością (TQM), a także rozpowszechniając ją i ucząc jej w innych firmach i na uczelniach. Wiedza konieczna do zarządzania zgodnie z TQM, jak pisze autor, nie jest technicznie trudna, ale trudna do zaakceptowania emocjonalnie, bo trzeba porzucić wiele przekonań, np. że nagrody motywują, że współzawodnictwo jest twórcze, że struktura firmy musi być hierarchiczna. Andrzej Blikle przekonał się, że podejście do zarządzania firmą, w którym każdy aspekt działalności jest realizowany z uwzględnieniem spojrzenia projakościowego, działa. Ale uczestniczyć w nim muszą wszyscy pracownicy przez pracę zespołową, zaangażowanie i stałe podnoszenie kwalifikacji.
-
Recenzja: Personel Plus 2014-04-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Publikacja jest efektem doświadczeń, jakie autor nabył w latach 1990-2010, wdrażając zarządzanie jakością (TQM) w swojej rodzinnej firmie, a także ucząc tej metody w innych firmach i na uczelniach wyższych.
Mimo że autor jest przekonany, że TQM może być wielką szansą dla polskiej gospodarki, początki nie były łatwe. Wiedza konieczna do zarządzania zgodnie z TQM nie jest technicznie trudna, ale jej zaakceptowanie bywa trudne emocjonalnie. Bywa trudne, bo zaraz na samym początku trzeba porzucić wiele przekonań, do których jesteśmy przyzwyczajani niemal od dziecka: że nagrody motywują, że współzawodnictwo jest twórcze, że struktura zarządcza firmy musi być hierarchiczna... Nie było więc łatwo, ale było nadzwyczaj ciekawie, bo czasy pionierskie z zasady charakteryzują się wysokim poziomem zaangażowania. -
Recenzja: Forbes 2014-04-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Andrzej Jacek Blikle, ikona polskich firm rodzinnych, wieloletni prezes i główny udziałowiec jednej z największych sieci cukierni w Polsce „A. Blikle", dzieli się swoim doświadczeniem z zakresu skutecznego zarządzania. Jak pisze sam autor o swoim dziele „Moja książka jest efektem doświadczeń, jakie nabywałem w latach 1990-2010, wdrażając zarządzanie jakością (TQM) w mojej rodzinnej firmie, a także ucząc tej metody w innych firmach i na uczelniach wyższych, co zresztą czynię do dziś".
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-3556-6, 9788324635566
- Data wydania książki drukowanej :
- 2014-04-22
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-9344-3, 9788324693443
- Data wydania ebooka :
- 2014-04-22 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 15815
- Rozmiar pliku Pdf:
- 6.5MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 5.5MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 12.4MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Pobierz przykładowy rozdział EPUB
- Pobierz przykładowy rozdział MOBI
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Biznes IT » Zarządzanie projektami IT
Biznes IT » IT w ekonomii
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- 1.1. Dla kogo jest ta książka (25)
- 1.2. Cele organizacji gospodarczej (26)
- 1.3. Społeczeństwo wiedzy (28)
- 1.4. Obywatelska przedsiębiorczość (32)
- 2.1. Edwards Deming w Japonii (38)
- 2.2. Wady są jak zarazki (41)
- 2.3. Doktryna jakości (43)
- 2.3.1. Zasada stałego doskonalenia (43)
- 2.3.2. Zasada współpracy (44)
- 2.3.3. Zasada racjonalności (45)
- 2.4. Czym jest jakość (46)
- 2.5. Jakość a wartość (48)
- 2.6. Niska jakość kosztuje (49)
- 2.7. Dobra praca to lekka praca (53)
- 2.8. Nie oczekuj perfekcji ? oczekuj postępu (53)
- 2.9. Zarządzanie bez kija i marchewki (54)
- 2.10. Współpraca zamiast współzawodnictwa (54)
- 2.11. Myślenie systemowe (58)
- 2.12. Księga standardów (61)
- 2.13. Czternaście zasad Edwardsa Deminga (62)
- 2.14. Sześć śmiertelnych chorób (64)
- 2.14.1. Brak wytrwałości w konsekwentnym dążeniu do celu (64)
- 2.14.2. Nacisk na zyski w krótkim okresie (67)
- 2.14.3. Przeglądy kadrowe, wynagrodzenie zależne od wydajności (68)
- 2.14.4. Mobilność członków kierownictwa (71)
- 2.14.5. Zarządzanie firmą jedynie na podstawie widocznych liczb (72)
- 2.14.6. Twarda kultura zarządzania (74)
- 2.15. Cztery zasady Henry'ego Forda (76)
- 2.16. Zbigniew Bujak o policji drogowej i służbach celnych (77)
- 2.16.1. Policja drogowa (77)
- 2.16.2. Celnicy (79)
- 2.17. Od czego zacząć (84)
- 3.1. Nowa wiedza (91)
- 3.2. Koszty przemocy (92)
- 3.3. Koszty partnerstwa (94)
- 3.4. Czym są przemoc i partnerstwo (94)
- 3.5. Dlaczego jedne firmy odnoszą sukces, a inne nie (95)
- 4.1. Korzyści i wartości (99)
- 4.2. Dysonans godnościowy (105)
- 4.3. Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna (107)
- 4.4. Zarządzanie podmiotowe i przedmiotowe (109)
- 4.5. Organizacja zaangażowana (112)
- 5.1. Archetyp kija i marchewki (115)
- 5.2. Postawa a zachowanie (122)
- 5.3. Słabi i silni ? przeciwnicy (125)
- 5.4. Premia za jakość i wydajność (129)
- 5.5. Premia a prawo Pareto (129)
- 5.6. Dźwignia premiowa ? zachęcanie do stwarzania pozorów (130)
- 5.7. Zarządzanie przez cele ? pułapka specjalna (137)
- 5.7.1. Stan wyjściowy (137)
- 5.7.2. Motywacja ? pierwsza próba (138)
- 5.7.3. Potrzebny konsultant (139)
- 5.7.4. MBO w "Jutrzni SA" (139)
- 5.7.5. Pierwsze wyzwanie dla dyrektora Kowalskiego (141)
- 5.7.6. Drugie wyzwanie dla dyrektora Kowalskiego (142)
- 5.7.7. Ocena systemu po roku (144)
- 5.7.8. Czy można było uniknąć tych problemów? (145)
- 5.7.9. Premia dla rady nadzorczej (146)
- 5.7.10. Nierówne szanse w grze (146)
- 5.7.11. Opinia niezależnego eksperta (148)
- 5.7.12. MBO w oczach Edwardsa Deminga (149)
- 5.8. Zarządzanie przez cele a cele w zarządzaniu (150)
- 5.9. Wina czy przyczyna (151)
- 5.10. Podsumowanie modelu przemocy (154)
- 5.10.1. Samosprawdzająca się przepowiednia (154)
- 5.10.2. Gry wojenne (155)
- 5.10.3. Kto z kim prowadzi grę wojenną (159)
- 5.10.4. Trzy prawa dualności (162)
- 6.1. Jeżeli nie marchewkij, to co? (165)
- 6.2. Zasada 4W (166)
- 6.2.1. Współpraca (167)
- 6.2.2. Wartość (168)
- 6.2.3. Wybór (170)
- 6.3. Z czego trzeba zrezygnować (172)
- 6.3.1. W sprawie lenistwa (173)
- 6.3.2. Młodsi i starsi - partnerzy (174)
- 6.3.3. Wynagrodzenie niezależne od jakości i wydajności pracy (175)
- 6.3.4. Rezygnacja z przeglądów rocznych (180)
- 6.4. Pułapki zarządzania bez kija i marchewki (181)
- 6.5. Archetyp słońca i deszczu (182)
- 6.6. Pochwały a wyrazy uznania (184)
- 6.7. Upominek wraz z wyrazami uznania (187)
- 6.8. Premia roczna - miseczka (187)
- 6.9. Reforma systemu wynagrodzeń sprzedawców (191)
- 6.9.1. Sytuacja wyjściowa (191)
- 6.9.2. Lepsi nie są lepsi (193)
- 6.9.3. Lepsi są lepsi (193)
- 6.9.4. Sposobu lepszych nie da się powielić (193)
- 6.9.5. Sposób lepszych da się powielić (193)
- 6.10. Nieporozumienia w sprawie partnerstwa i zaufania (196)
- 6.10.1. Partnerstwo to nie kumplostwo (196)
- 6.10.2. Partnerstwo nie wyklucza dowodzenia? (197)
- 6.10.3. Partnerstwo nie wyklucza monitoringu (197)
- 6.10.4. Partnerstwo to nie demokracja ateńska (198)
- 6.11. Przemoc a etyka w biznesie (199)
- 7.1. Jak to się zaczęło (201)
- 7.2. Budżet kontraktowy (204)
- 7.3. Prognoza nawigacyjna (206)
- 7.4. Porównanie modeli (208)
- 7.5. Kilka wniosków (211)
- 8.1. Kształtowanie systemu wynagrodzeń (213)
- 8.2. Przykładowy system wynagrodzeń (215)
- 8.3. Aktualizacja systemu wynagrodzeń (217)
- 8.4. Trudny okres transformacji (218)
- 8.5. Reakcje pracowników (219)
- 8.6. Symetryczna relacja pomiędzy firmą a pracownikiem (221)
- 9.1. Analiza zjawiska (224)
- 9.1.1. Rodzaje strachu (224)
- 9.1.2. Koszty strachu (225)
- 9.1.3. Przyczyny strachu (226)
- 9.1.4. Okoliczności wywołujące strach (226)
- 9.1.5. Zwolnienia z pracy (231)
- 9.2. Drogi wyjścia (232)
- 9.2.1. Od czego zacząć (232)
- 9.2.2. Porozmawiajmy o strachu (233)
- 9.2.3. Norma zachowania (234)
- 9.2.4. Gdy przychodzi zła wiadomość (235)
- 9.2.5. Eliminuj wieloznaczne zachowanie (236)
- 9.2.6. Dyskutuj o niedyskutowalnym (238)
- 9.2.7. Podejmowanie decyzji (240)
- 9.2.8. Czarnowidztwo (243)
- 10.1. Dwie składowe inteligencji (247)
- 10.2. Nasze kluczowe talenty emocjonalne (249)
- 10.3. Jak radzić sobie z brakiem talentu (253)
- 10.4. Indywidualne traktowanie talentów (254)
- 10.5. Strategia rozwoju kapitału ludzkiego w firmie (254)
- 10.6. Gdy jesteś przełożonym (255)
- 11.1. Szacunek (257)
- 11.1.1. Asertywność (257)
- 11.1.2. Komunikowanie (258)
- 11.1.3. Aktywne słuchanie (263)
- 11.2. Spór (265)
- 11.2.1. Wygrał-wygrał (265)
- 11.2.2. Konsensus (267)
- 11.2.3. Krytyka (269)
- 11.2.4. Skarga podwładnego na szefa (272)
- 11.2.5. Gdy masz problem z własnym szefem (272)
- 11.3. Pułapki, błędy i problemy (273)
- 11.3.1. Manipulacja (273)
- 11.3.2. Raport na zamówienie (275)
- 11.3.3. Arogancja i upokorzenie (275)
- 11.3.4. Gdy nasze uwagi są ignorowane (277)
- 12.1. Jacek i Marek ? warstwa zewnętrzna (280)
- 12.2. Anatomia trudnej rozmowy (281)
- 12.3. Jacek i Marek ? warstwy wewnętrzna i historyczna (281)
- 12.4. Wojna czy pokój (283)
- 12.5. Rozmowa O RZECZY (283)
- 12.6. Niewątpliwa prawda ? ojciec i syn (285)
- 12.7. Nie zakładaj, że on tak chciał ? Karol i Ewa (285)
- 12.8. Porzućmy oskarżenia ? szefowa i asystent (287)
- 12.9. Pokojowo o uczuciach ? matka i syn (289)
- 12.10. Jacek i Marek ? trudna rozmowa (290)
- 12.10.1. Krok pierwszy: rozpoczynamy od perspektywy obserwatora (290)
- 12.10.2. Krok drugi: wspólna analiza obu perspektyw (291)
- 12.10.3. Krok trzeci: rozwiązywanie problemu (296)
- 13.1. Po co nam procesy losowe (301)
- 13.2. Syndrom balonika (302)
- 13.3. Procesy deterministyczne i losowe (303)
- 13.4. Przebiegi i histogramy procesów losowych (306)
- 14.1. Procesy normalne (309)
- 14.2. Karty kontrolne Shewharta (313)
- 14.3. Procesy uregulowane i rozregulowane (317)
- 14.4. Statystyczne sterowanie procesami (318)
- 14.5. Majsterkowanie (319)
- 14.6. Pułapki oceny procesów "na oko" (321)
- 14.6.1. Trzy zespoły sprzedawców (321)
- 14.6.2. Wypadki w fabryce (323)
- 15.1. Reżim jakościowy procesu (325)
- 15.2. Stawianie celów (328)
- 15.3. Syndrom "traf w mój kamień" (331)
- 16.1. Sygnały zagłuszone (333)
- 16.2. Gdy wyjątki stają się regułą (334)
- 16.3. Gdy precedens tworzy nowy standard (337)
- 16.4. Ile pomiarów (339)
- 17.1. Model hierarchiczny (343)
- 17.2. Model Deminga (344)
- 18.1. Pytania, na które trzeba odpowiedzieć (347)
- 18.2. Pojęcie procesu (348)
- 18.3. Sieci czynności (350)
- 18.4. Mapa procesów (352)
- 18.5. Produkty i ich normy jakości (359)
- 18.5.1. Dokumenty (360)
- 18.5.2. Narzędzia (360)
- 18.5.3. Dokumentacje produktów (361)
- 18.5.4. Kompleksy produktowe (362)
- 18.5.5. Techniczne kompleksy narzędziowe (363)
- 18.5.6. Informatyczne kompleksy narzędziowe (364)
- 18.5.7. Bazy danych (364)
- 18.5.8. Kartoteki (365)
- 18.5.9. Decyzje operacyjne (366)
- 18.5.10. Różne poziomy podejmowania decyzji (368)
- 18.5.11. Drużyny (369)
- 18.5.12. Stany rynku (370)
- 18.5.13. Produkty umiejscowione (372)
- 18.6. Typy czynności procesowych (372)
- 18.6.1. Czynności wytwórcze (373)
- 18.6.2. Czynności zmiany stanu (374)
- 18.6.3. Czynności przemieszczania (375)
- 18.6.4. Czynności bez dostawcy (375)
- 18.7. Rodzaje czynności procesowych (376)
- 18.7.1. Czynności sprzedażowe (376)
- 18.7.2. Czynności logistyczne (376)
- 18.7.3. Czynności marketingowe (376)
- 18.7.4. Czynności biurowe (377)
- 18.7.5. Czynności HR-owe (377)
- 18.8. Typowe procesy w organizacji gospodarczej (378)
- 18.9. Przepływy między procesami (379)
- 18.10. Poziom szczegółowości procesowego modelu firmy (381)
- 18.11. Różne opisy przedsiębiorstwa (384)
- 19.1. Interesariusze procesu (385)
- 19.2. Obowiązki wykonawców procesu (386)
- 19.3. Obowiązki właściciela procesu (388)
- 19.4. O czyją wiedzę powinien dbać właściciel procesu (389)
- 19.5. Uprawnienia właściciela procesu (390)
- 19.6. Pełnomocnicy właścicieli procesów (391)
- 19.7. Procesowy atlas firmy (392)
- 19.8. Kierownicy zespołów (394)
- 19.9. Dyżurni zespołów (395)
- 19.10. Zarządzanie procesowe a tradycyjne (396)
- 19.11. Model kariery pracownika (398)
- 20.1. Dokumenty Księgi standardów (402)
- 20.1.1. Rodzaje dokumentów (402)
- 20.1.2. Strażnik Księgi standardów (403)
- 20.1.3. Indeksacja dokumentów (403)
- 20.1.4. Indeksacja załączników (405)
- 20.1.5. Numeracja wersji standardów (405)
- 20.1.6. Nazwy plików (406)
- 20.1.7. Przechowywanie i dostęp do dokumentów KS (406)
- 20.1.8. Dziennik KS (408)
- 20.1.9. Spis dokumentów KS (408)
- 20.1.10. Słownik KS (409)
- 20.2. Tworzenie, modyfikowanie lub usuwanie standardu KS (410)
- 20.2.1. Procedura koordynatora (410)
- 20.2.2. Zasady sprawdzania i zatwierdzania dokumentów KS (413)
- 20.2.3. Procedura strażnika KS (414)
- 20.2.4. Dokument opisujący standard (415)
- 20.3. Zakresy obowiązków (416)
- 20.3.1. Strażnik KS (416)
- 20.3.2. Pozostałe osoby (417)
- 21.1. Warunki skutecznego działania (421)
- 21.2. Podstawowe zasady pracy kół jakości (423)
- 21.3. Przewodnik lidera koła jakości (425)
- 21.4. Usuwanie barier (429)
- 21.4.1. Aby się chciało chcieć (429)
- 21.4.2. Idea warsztatu (430)
- 21.4.3. Ustalenie zakresu analizy (430)
- 21.4.4. Ustalenie listy barier (431)
- 21.4.5. Podział na rodziny pokrewieństwa (432)
- 21.4.6. Ustalanie nazw dla rodzin pokrewieństwa (433)
- 21.4.7. Referendum z hierarchią (434)
- 21.4.8. O czym należy pamiętać przy analizowaniu barier (437)
- 21.4.9. Cztery kroki do usunięcia barier (437)
- 21.4.10. Inne zastosowania diagramów pokrewieństwa (440)
- 21.5. Pomóżmy sobie ? wspólnota wewnątrz koła (441)
- 21.6. Pomóżmy innym ? wspólnota kół (441)
- 22.1. Metoda 5S - pierwszy krok (445)
- 22.2. Drzewo wymagań krytycznych dla jakości (446)
- 22.3. Burza mózgów (447)
- 22.4. Karuzela pomysłów (448)
- 22.5. Rybia ość (449)
- 22.6. Pięć razy "dlaczego" (450)
- 22.7. Analiza Pareto (452)
- 22.8. Tabelka "Jak jest? - Jak być powinno?" (455)
- 22.8.1. Ustalanie problemu (456)
- 22.8.2. Wypełnianie tabelki (456)
- 22.9. Tabelka plus-delta (459)
- 22.10. Cykl jakości Shewharta (461)
- 22.11. Metoda siedmiu kroków (462)
- 22.11.1. Zasady ogólne (462)
- 22.11.2. Przykład zastosowania (464)
- 23.1. Zbiorowa wiedza (476)
- 23.1.1. Mądrość stada (476)
- 23.1.2. Mądrość tłumu (478)
- 23.1.3. Mądrość tłumu witryn internetowych (480)
- 23.2. Firma 2.0 - platformy komunikacyjne (481)
- 23.2.1. Kanały a platformy (481)
- 23.2.2. Warstwy społecznościowe w sieci (483)
- 23.2.3. Obawy i uprzedzenia wobec platform (484)
- 23.2.4. Kodeks postępowania na SSPS (486)
- 23.2.5. Jak zaprojektować SSPS (486)
- 23.2.6. Jak wdrożyć SSPS (488)
- 23.2.7. Jak ocenić SSPS (489)
- 23.3. Studia przypadków (491)
- 23.3.1. Morning Star (492)
- 23.3.2. Egon Zehnder International (494)
- 23.3.3. Mary Kay Cosmetics (497)
- 23.3.4. W.L. Gore & Associates (498)
- 23.3.5. Semco (499)
- 23.4. Porównanie paradygmatów XX i XXI wieku (501)
- 24.1. Trzy podstawowe działania (506)
- 24.1.1. Budowanie zaangażowania (507)
- 24.1.2. Tworzenie zaplecza wiedzy i umiejętności (508)
- 24.1.3. Ustawiczne doskonalenie (509)
- 24.2. Co zrobić, by się udało (509)
- 24.2.1. Potencjalne źródła oporu (509)
- 24.2.2. Przypadek szczególny - firmy rodzinne (512)
- 24.2.3. Interesariusze wdrożenia (513)
- 24.2.4. Podsumowanie (513)
- 24.3. Szczególne techniki TQM (514)
- 24.3.1. Sześć sigma (514)
- 24.3.2. Szczupłe zarządzanie (517)
- 24.3.3. Droga Toyoty (519)
Co składa się na książkę (15)
Podziękowania (17)
Jak powstawała moja książka (19)
CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE (23)
Rozdział 1. Wstęp (25)
Rozdział 2. Zarys doktryny jakości (37)
CZĘŚĆ II. PRZYWÓDZTWO (89)
Rozdział 3. Dylemat lidera - przemoc czy partnerstwo? (91)
Rozdział 4. Rodzaje i źródła motywacji (99)
Rozdział 5. Przemoc (115)
Rozdział 6. Partnerstwo (165)
Rozdział 7. Zarządzanie bez budżetu (201)
Rozdział 8. System wynagrodzeń (213)
Rozdział 9. Strach przed mówieniem prawdy (223)
CZĘŚĆ III. KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA (245)
Rozdział 10. Inteligencja emocjonalna (247)
Rozdział 11. Budowanie relacji (257)
Rozdział 12. Trudne rozmowy (279)
CZĘŚĆ IV. ZROZUMIEĆ GŁOS PROCESU LOSOWEGO (299)
Rozdział 13. O procesach losowych ogólnie (301)
Rozdział 14. Głos procesu (309)
Rozdział 15. Głos klienta (325)
Rozdział 16. Odkrywanie ukrytych zaburzeń (333)
CZĘŚĆ V. ZARZĄDZANIE PROCESOWE (341)
Rozdział 17. Dwa modele organizacji przedsiębiorstw (343)
Rozdział 18. Procesy w przedsiębiorstwie (347)
Rozdział 19. Zarządzanie procesowe (385)
Rozdział 20. Księga standardów (401)
CZĘŚĆ VI. KOŁA JAKOŚCI (419)
Rozdział 21. Tworzenie i organizacja kół jakości (421)
Rozdział 22. Narzędzia pracy kół jakości (445)
CZĘŚĆ VII. NOWA EPOKA W ZARZĄDZANIU (473)
Rozdział 23. Firma XXI wieku (475)
Rozdział 24. Droga do TQM (505)
Wskazówki bibliograficzne (521)
Spisy (527)
Bibliografia (533)
Skorowidz (537)
Onepress - inne książki
-
Nowość Promocja
Prowadzenie firmy bywa przytłaczające: musisz odpowiedzieć na stertę e-maili, gasić kolejne pożary, a kilkunastu klientów i pracowników dorzuca zadań. Co więcej, często powrót do domu niczego nie zmienia: myśli o pracy nie opuszczają Cię ani na chwilę. Przez to zaczynasz czuć wyczerpanie. A przecież kochasz to, co robisz! Mieć własną firmę to od zawsze było Twoje marzenie i nie możesz po prostu tego rzucić. Coś jednak musi się zmienić, firma bowiem zabija Ciebie, Twoją rodzinę lub relacje z innymi, a zadania służbowe pochłaniają cały Twój czas i energię. Nie możesz tak dłużej żyć. Konieczna jest zmiana.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Ostatnie kilka lat było dla naszej cywilizacji bardzo trudne. Co więcej, problemy bezustannie się pogłębiają, przez co rośnie niepewność. Wciąż jednak pojawiają się kolejne, nieznane wcześniej możliwości. W naszej nowej, szalonej rzeczywistości klarowność i poczucie bezpieczeństwa w sferze życia zawodowego stają się marzeniem niemal każdej osoby, na każdym etapie rozwoju kariery.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Model Biznesowy Ty. Wydanie II
Timothy Clark, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Bruce Hazen, Alan Smith
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Oto wynik ambitnego projektu gwiazdy TV i dziennikarza: ekspedycji śledczej, której celem było zbadanie świata krypto i jego zadziwiającego krachu. To świetnie napisana opowieść o grupie szarlatanów, którzy przekonali miliony ludzi do lekkomyślnego pozbycia się ogromnych pieniędzy. Mówi o braku odpowiedzialności, o barwnych wizjonerach i wyznawcach, ale też o zwykłych traderach, ludziach pokrzywdzonych, sygnalistach antykrypto i rządowych agentach. Książka została oparta na oryginalnych materiałach dziennikarskich zebranych w kilku krajach, zawiera wywiady z Samem Bankmanem-Friedem, współzałożycielem Tethera Brockiem Pierce’em i Alexem Mashinskym z Celsiusa. To bardzo aktualna pozycja, napisana w idealnym momencie i wyjątkowo potrzebna!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
38.94 zł
59.90 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Szukasz słów, które sprzedają? Takich słów nie ma. To znaczy: nie ma słów, które sprzedają na autopilocie i które działają w każdej sytuacji. Ale każde słowo, właściwie dobrane, może się stać częścią komunikatu, który zmieni czyjeś myślenie albo decyzję.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Promocja
Pochodzący z języka angielskiego termin brand purpose na polski tłumaczy się czasem niedosłownie tak: słuszna sprawa. Autorka książki definiuje to pojęcie jako pozamaterialny cel istnienia marki. Co poza oczywistą chęcią zarobkowania kryje się za działalnością danej firmy? W jaki sposób poprawia ona jakość życia? Świat przesuwa się w stronę brandów zaangażowanych, funkcjonujących w duchu odpowiedzialności. Właściciele firm, twórcy marek muszą to zrozumieć i zastanowić się, co poza towarami lub usługami wnoszą do społeczeństwa. Warto to zrobić, tym bardziej że odnalezienie swojego brand purpose może pozytywnie wpłynąć na rozwój przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Prawo w IT. Praktycznie i po ludzku to prawdziwe kompendium wiedzy nie tylko dla prawników, ale także konsultantów IT, menedżerów do spraw bezpieczeństwa informacji, wreszcie wszystkich tych, którym zależy na zrozumieniu i stosowaniu prawa w obszarze technologii informatycznych. Lektura niezbędna dla osób chcących się efektywnie poruszać w cyfrowej rzeczywistości i skutecznie chronić swoje interesy w świecie internetu i nowych mediów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A może osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ― ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Data driven marketing jest koncepcją odnoszącą się bezpośrednio do używania statystyk, faktów i obiektywnych informacji w marketingu. Te precyzyjne, ukierunkowane działania mają pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji, optymalizacji procesów czy ― idąc tropem marketingu 5.0 ― zastosowaniu AI jako wsparcia, jak również naśladowaniu pracy samych marketingowców. W efekcie marketing staje się efektywniejszy, co bezpośrednio pozytywnie wpływa na wyniki przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Łańcuch bloków ma wyjątkowy potencjał. W najśmielszym scenariuszu może doprowadzić do odebrania władzy politykom i wielkim firmom, aby rozdzielić ją między użytkowników. Chodzi tu o odniesienie nie tylko do kryptowalut, ale także organizacji i społeczności. Dziś sieć Ethereum zapewnia podstawy techniczne walucie ether, tokenom NFT i zdecentralizowanym autonomicznym organizacjom. Nie wiemy jednak, jak będzie wyglądać przyszłość Ethereum. Może się stać utopią, dystopią i wszystkim, co mieści się między tymi skrajnościami.- Druk
- ePub + Mobi pkt
(20,90 zł najniższa cena z 30 dni)
20.90 zł
67.00 zł (-69%) -
Promocja
Poradnik jest przeznaczony dla osób początkujących, które zastanawiają się nad zainwestowaniem środków w papiery wartościowe. Można to zrobić za pośrednictwem rozmaitych instrumentów finansowych - autor omawia je wszystkie, a przy tym przedstawia szanse i zagrożenia, jakie wiążą się z poszczególnymi wyborami. Jeśli chcesz zrozumieć, jak działa giełda i od czego zależą wzrosty i spadki notowań spółek, a także poznać najważniejsze terminy, jakimi posługują się bywalcy rynków finansowych, i tajemnice skutecznych inwestorów - ten podręcznik będzie dla Ciebie idealny.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Proszę wybrać ocenę!
Proszę wpisać opinię!
Książka drukowana
Proszę czekać...
Oceny i opinie klientów: Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu Andrzej Jacek Blikle (9) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(6)
(2)
(0)
(1)
(0)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie