Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2014

Lauret zaufanych opinii
Zrozumieć BPMN. Modelowanie proc...

Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych

Autor: Szymon Drejewicz

Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych
okładka przód okładka tył
Ocena:
   4.5/6  Opinie  (0)
Stron: 136
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Cena:
39,00 zł
Cena:
31,99 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
39,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
31,99 zł

Poznaj BPMN. Zobacz na przykładach, jak modelować w procesach biznesowych:

  • Aktywności
  • Zdarzenia
  • Przepływy
  • Bramki
  • Obiekty
  • Uczestników
  • Podprocesy, transakcje i kompensacje
  • Kolaboracje
  • Choreografie
  • Konwersacje

Pełne zrozumienie w biznesie

BPMN to standard opracowany przez organizację Object Management Group (OMG). Jego pełna nazwa brzmi "Business Process Model and Notation". Podstawowym celem standardu jest dostarczenie takiej notacji do opisywania procesów biznesowych, która będzie czytelna i zrozumiała tak dla biznesowych "użytkowników", którzy procesy monitorują i zarządzają nimi, jak i dla analityków przeprowadzających biznesową analizę oraz programistów odpowiedzialnych za techniczną implementację procesów.

BPMN powstał z bezsilności — z braku języka wspólnego dla analityków biznesowych, "zwykłych" uczestników biznesu i programistów. O ile bowiem informatycy mieli swój standard opisywania procesów biznesowych, o tyle ludzie w firmie, którzy mieli korzystać z ich pracy, często nie byli w stanie użyć przygotowanych dla nich modeli analitycznych. Standard BPMN przyjęto w roku 2004. Od tego momentu przestało być istotne, za pomocą jakiego narzędzia tworzone są modele procesów. W centrum uwagi znalazło się tworzenie opisu zrozumiałego dla wszystkich uczestników. Ułatwia on pracę nad procesami zachodzącymi wewnątrz firmy, otwiera także szerzej możliwości współdziałania między podmiotami obecnymi na rynku.



Szymon Drejewicz. Starszy specjalista ds. jakości oprogramowania w polskim centrum Samsung Research & Development oraz asystent na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej. Wcześniej jako starszy konsultant i trener w firmie Infovide-Matrix SA uczestniczył w projektach BPM dla największych firm w Polsce. Specjalista od projektowania systemów oprogramowania, analizy procesów biznesowych i modelowania. Przeprowadził ponad 70 szkoleń z zakresu zarządzania procesami biznesowymi (BPMN), modelowania systemów oprogramowania w języku UML i inżynierii oprogramowania.

Wstęp (5)
1. Wprowadzenie do BPMN (9)
  • 1.1. Proces i model procesu (9)
  • 1.2. Dlaczego notacja BPMN? (10)
  • 1.3. Poziomy modelowania (12)
2. Szybki start - elementarz (15)
  • 2.1. Pierwszy krok (15)
  • 2.2. Pule i tory (16)
3. Bramki - dzielenie i łączenie procesów (19)
  • 3.1. Bramki w BPMN (20)
  • 3.2. Bramka wykluczająca (23)
  • 3.3. Bramka niewykluczająca (24)
  • 3.4. Bramka równoległa (27)
  • 3.5. Bramka złożona (29)
  • 3.6. Bramka oparta na zdarzeniach (32)
4. Dzielenie i łączenie bez bramek (35)
  • 4.1. Rozgałęzienia bez bramek (35)
  • 4.2. Złączenia bez bramek (37)
  • 4.3. Kiedy pomijać bramki? (38)
5. Przepływy (41)
  • 5.1. Przepływ sekwencji (43)
  • 5.2. Przepływ komunikatu (50)
  • 5.3. Asocjacje (51)
6. Obiekty danych (55)
  • 6.1. Modelowanie obiektów i magazynów danych (56)
  • 6.2. Przepływ obiektów w procesach (57)
  • 6.3. Wejścia i wyjścia danych (59)
  • 6.4. Kolekcje danych (61)
7. Kolaboracje i konwersacje (65)
  • 7.1. Modelowanie kolaboracji (65)
  • 7.2. Procesy prywatne i publiczne (68)
  • 7.3. Wieloinstancyjni uczestnicy procesów biznesowych (71)
  • 7.4. Konwersacje (73)
8. Zdarzenia (77)
  • 8.1. Typy zdarzeń (78)
  • 8.2. Jak to wszystko opanować? (96)
9. Czynności i podprocesy (99)
  • 9.1. Zadania (101)
  • 9.2. Podprocesy (110)
  • 9.3. Pętle, czynności wieloinstancyjne i kompensacje (119)
  • 9.4. Czynność wywołania (call activity) (121)
10. Choreografie (123)
  • 10.1. Zadanie choreografii (124)
  • 10.2. Choreografia złożona (127)
  • 10.3. Kolaboracje, procesy i choreografie (131)
  • 10.4. Kiedy używać diagramów choreografii? (131)
Inne źródła (133)
Najczęściej kupowane razem:
Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych plus Język C++. Kompendium wiedzy plus MacPodręcznik
Cena zestawu: 191.25 zł 225.00 zł
Oszczędzasz: 33.75 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych
Najczęściej kupowane razem:
Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych plus Bitcoin. Wirtualna waluta Internetu plus Biblia e-biznesu
Cena zestawu: 114.65 zł 134.89 zł
Oszczędzasz: 20.24 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Cena: 69.00 zł
Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjon...
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
Cena: 69.00 zł
Biblia e-biznesu
Marcin Cichoń, Marcin Cisek, Kamil Czopek, Agnieszka Dejnaka, Jacek Dudzic, Maciej Dutko, Piotr D...
Cena: 99.00 zł
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjon...
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
Cena: 54.99 zł
Biblia e-biznesu
Marcin Cichoń, Marcin Cisek, Kamil Czopek, Agnieszka Dejnaka, Jacek Dudzic, Maciej Dutko, Piotr D...
Cena: 79.00 zł
BPMN to standard opracowany przez organizację Ob-ject Management Group (OMG). Jego pełna nazwa brzmi „Business Process Model and Notation". Podstawowym celem standardu jest dostarczenie takiej notacji do opisywania procesów biznesowych, która będzie czytelna i zrozumiała tak dla biznesowych „użytkowników", którzy procesy monitorują i zarządzają nimi, jak i dla analityków przeprowadzających biznesową analizę oraz programistów odpowiedzialnych za techniczną implementację procesów.

BPMN powstał z bezsilności — z braku języka wspólnego dla analityków biznesowych, „zwykłych" uczestników biznesu i programistów. O ile bowiem informatycy mieli swój standard opisywania procesów biznesowych, o tyle ludzie w firmie, którzy mieli korzystać z ich pracy, często nie byli w stanie użyć przygotowanych dla nich modeli analitycznych. Standard BPMN przyjęto w roku 2004. Od tego momentu przestało być istotne, za pomocą jakiego narzędzia tworzone są modele procesów. W centrum uwagi znalazło się tworzenie opisu zrozumiałego dla wszystkich uczestników. Ułatwia on pracę nad procesami zachodzącymi wewnątrz firmy, otwiera także szerzej możliwości współdziałania między podmiotami obecnymi na rynku.

portfel.pl 2012-04-01