Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2016

Lauret zaufanych opinii
Wzorce projektowe. Elementy opro...

Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku

Autorzy: Erich , , ,

Ocena:
   5/6  Opinie  (10)
Stron: 376
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)
Wydawca: Helion
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 9,80 zł
39,20 zł 49,00 zł

Naucz się wykorzystywać wzorce projektowe i ułatw sobie pracę!

  • Jak wykorzystać projekty, które już wcześniej okazały się dobre?
  • Jak stworzyć elastyczny projekt obiektowy?
  • Jak sprawnie rozwiązywać typowe problemy projektowe?

Projektowanie oprogramowania obiektowego nie jest łatwe, a przy założeniu, że powinno ono nadawać się do wielokrotnego użytku, staje się naprawdę skomplikowane. Aby stworzyć dobry projekt, najlepiej skorzystać ze sprawdzonych i efektywnych rozwiązań, które wcześniej były już stosowane. W tej książce znajdziesz właśnie najlepsze doświadczenia z obszaru programowania obiektowego, zapisane w formie wzorców projektowych gotowych do natychmiastowego użycia!

W książce "Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku" opisano, czym są wzorce projektowe, a także w jaki sposób pomagają one projektować oprogramowanie obiektowe. Podręcznik zawiera studia przypadków, pozwalające poznać metody stosowania wzorców w praktyce. Zamieszczono tu również katalog wzorców projektowych, podzielony na trzy kategorie: wzorce konstrukcyjne, strukturalne i operacyjne. Dzięki temu przewodnikowi nauczysz się skutecznie korzystać z wzorców projektowych, ulepszać dokumentację i usprawniać konserwację istniejących systemów. Krótko mówiąc, poznasz najlepsze sposoby sprawnego opracowywania niezawodnego projektu.

  • Wzorce projektowe w architekturze MVC
  • Katalog wzorców projektowych
  • Projektowanie edytora dokumentów
  • Wzorce konstrukcyjne, strukturalne i operacyjne
  • Dziedziczenie klas i interfejsów
  • Określanie implementacji obiektów
  • Obsługa wielu standardów wyglądu i działania
  • Zastosowanie mechanizmów powtórnego wykorzystania rozwiązania

Wykorzystaj zestaw konkretnych narzędzi do programowania obiektowego!

Przedmowa (9)
Wstęp (11)
Przewodnik dla Czytelników (13)
Rozdział 1. Wprowadzenie (15)
  • 1.1. Czym jest wzorzec projektowy? (16)
  • 1.2. Wzorce projektowe w architekturze MVC w języku Smalltalk (18)
  • 1.3. Opisywanie wzorców projektowych (20)
  • 1.4. Katalog wzorców projektowych (22)
  • 1.5. Struktura katalogu (24)
  • 1.6. Jak wzorce pomagają rozwiązać problemy projektowe? (26)
  • 1.7. Jak wybrać wzorzec projektowy? (42)
  • 1.8. Jak stosować wzorce projektowe? (43)
Rozdział 2. Studium przypadku - projektowanie edytora dokumentów (45)
  • 2.1. Problemy projektowe (45)
  • 2.2. Struktura dokumentu (47)
  • 2.3. Formatowanie (52)
  • 2.4. Ozdabianie interfejsu użytkownika (55)
  • 2.5. Obsługa wielu standardów wyglądu i działania (59)
  • 2.6. Obsługa wielu systemów okienkowych (63)
  • 2.7. Działania użytkowników (69)
  • 2.8. Sprawdzanie pisowni i podział słów (74)
  • 2.9. Podsumowanie (86)
Rozdział 3. Wzorce konstrukcyjne (87)
  • BUDOWNICZY (BUILDER) (92)
  • FABRYKA ABSTRAKCYJNA (ABSTRACT FACTORY) (101)
  • METODA WYTWÓRCZA (110)
  • PROTOTYP (PROTOTYPE) (120)
  • SINGLETON (SINGLETON) (130)
  • Omówienie wzorców konstrukcyjnych (137)
Rozdział 4. Wzorce strukturalne (139)
  • ADAPTER (ADAPTER) (141)
  • DEKORATOR (DECORATOR) (152)
  • FASADA (FACADE) (161)
  • KOMPOZYT (COMPOSITE) (170)
  • MOST (BRIDGE) (181)
  • PEŁNOMOCNIK (PROXY) (191)
  • PYŁEK (FLYWEIGHT) (201)
  • Omówienie wzorców strukturalnych (213)
Rozdział 5. Wzorce operacyjne (215)
  • INTERPRETER (INTERPRETER) (217)
  • ITERATOR (ITERATOR) (230)
  • ŁAŃCUCH ZOBOWIĄZAŃ (CHAIN OF RESPONSIBILITY) (244)
  • MEDIATOR (MEDIATOR) (254)
  • METODA SZABLONOWA (TEMPLATE METHOD) (264)
  • OBSERWATOR (OBSERVER) (269)
  • ODWIEDZAJĄCY (VISITOR) (280)
  • PAMIĄTKA (MEMENTO) (294)
  • POLECENIE (COMMAND) (302)
  • STAN (STATE) (312)
  • STRATEGIA (STRATEGY) (321)
  • Omówienie wzorców operacyjnych (330)
Rozdział 6. Podsumowanie (335)
  • 6.1. Czego można oczekiwać od wzorców projektowych? (335)
  • 6.2. Krótka historia (339)
  • 6.3. Społeczność związana ze wzorcami (340)
  • 6.4. Zaproszenie (342)
  • 6.5. Słowo na zakończenie (342)
Dodatek A: Słowniczek (343)
Dodatek B: Przewodnik po notacji (347)
  • B.1. Diagram klas (347)
  • B.2. Diagram obiektów (349)
  • B.3. Diagram interakcji (350)
Dodatek C: Klasy podstawowe (351)
  • C.1. List (351)
  • C.2. Iterator (354)
  • C.3. ListIterator (354)
  • C.4. Point (355)
  • C.5. Rect (355)
Bibliografia (357)
Skorowidz (363)
Najczęściej kupowane razem:
Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku plus TDD. Programowanie w Javie sterowane testami plus Software Craftsman. Profesjonalizm, czysty kod i techniczna perfekcja
Cena zestawu: 141,95 zł 167,00 zł
Oszczędzasz: 25,05 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Cena: 47,20 zł
Cena: 119,20 zł
Cena: 55,20 zł
Cena: 71,20 zł
6
(6)
5
(2)
4
(0)
3
(1)
2
(1)
1
(0)

Liczba ocen: 10

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Co tu dużo pisać. Klasyka. Lektura obowiązkowa. Inne książki o wzorcach projektowych to jedynie "tanie podróbki".
  Ocena : 6 

Świetna książka, warto ją przeczytać a potem co rusz analizować rozdziały. Jeżeli ktoś chcę się nauczyć wzorców do wykorzystywania w praktyce to ta książka będzie odpowiednią pozycją do tego.
  Ocena : 6 

Przeczytałem już kilka lektur o wzorcach projektowych i każda z nich była oparta o materiał z tej książki. Przeczytałem ją raz, ale zamierzam czytać kolejny, by lepiej wszystko zapamiętać. Lektura obowiązkowa dla każdego programisty.
  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Stawiam 6 tej książce bez żadnego wahania. Jest to najlepiej napisana książka jaką czytałem. Każdy wzorzec jest opisany według zadeklarowanej struktury i nie jest to samo "jak napisać", ale po co napisać, jakie są korzyści, gdzie tego użyto, z czym można to łączyć itd. Każdy opis ma diagramy pokazujące relacje między obiektami co wizualnie ułatwia zrozumienie wzorca. Z początku bałem się że jest to książka ciut przestarzała i z językiem smalltalk, ale pełni on jedynie dopełnienie. Pokazuje jak można stworzyć wzorzec w językach w których można zwracać klasy zamiast obiektów czyli np. ObjectiveC, który teraz rośnie na popularności ze względu na Maci. Teraz głównie piszę w javie, w c++ już rzadko, ale nie mam problemu z przetłumaczeniem tego na przykładów na javę. Podsumowując: Jeżeli myślisz o jakiejkolwiek książce o wzorcach, ta jest najlepszym wyborem.
  Ocena : 6 

Dziś już powstało wiele wzorców i wszystkie z nich bazują właśnie na tej pozycji. Praktycznie każda książka traktująca o programowaniu obiektowym wymienia tę pozycję w bibliografii. To jest obowiązkowa pozycja dla każdego. Niektórzy mówią, że trudno ją się czyta. Sam się z niej uczyłem i uczę każdego dnia. Ta książka jest od profesjonalistów dla przyszłych profesjonalistów. Powinno się do niej sięgać częściej niż raz dziennie :)
  Ocena : 5 

Jedna z lepszy książek w ofercie tego wydawnictwa. Absolutny 'Must have' dla każdego programisty używającego w swoich projektach języka obiektowego. Wcale nie uważam jej za przestarzałą, jest napisana bardzo konkretnie bez lania wody. Nie jest to książka z której można przeklepać przykłady i uruchomić tu trzeba myśleć jak użyć danego wzorca we własnym projekcie i podnieść jakość swojej pracy.
  Ocena : 5 

Mam tą książkę od trzech dni i widzę, że jest ona... stara. Oryginał pochodzi z 1995 roku. Może dla wzorców projektowych nie jest to różnica, ale przykłady są trochę przestarzałe. Przykłady są napisane w językach C++ i Smalltalk ponieważ "zyskują one coraz większa popularność". Przykładowy edytor tekstu wygląda jak z przed 15 lat. Wydaje mi się, że sposób tworzenia edytorów trochę się zmienił i już nie musimy się zajmować dostosowaniem go np. do różnych standardów wyglądu, takich jak Motif. Kto wie co to jest Motif? Książka jest bardzo dobra, jednak można ją było zaktualizować choć trochę. Nawet jakby miało to trwać kolejny rok. Tak czy siak, jest to bardzo dobry zbiór wzorców projektowych, które są zebrane w formie katalogu. Każdy opisany wzorzec ma dokładny opis, przeznaczenie, uzasadnienie stosowania, konsekwencje jego użycia, przykładowy kod i opis klas niezbędnych do skorzystania z danego wzorca. Mimo przeterminowania niektórych elementów, polecam tą książkę.
  Ocena : 3 

Oceniam książkę na przeciętną, przeczytałem 25% i znalazłem sporo błędów, literówek jak i innych, co bardzo zniechęca mnie do dalszego czytania. Książka sprawia wrażenie że była tłumaczona na szybko. Poza tym przeczytałem jakieś 80 stron i jako laik we wzorcach projektowych nie czuję że czegoś się nauczyłem. Nie ma konkretnych, prostych przykładów, niby jest projektowanie edytora tekstu ale są tu jakieś strzępy tego projektu - przykład którego nie mogę "przeklepać" do jakiegos środowiska programistycznego i zobaczyć jak całość prokejtu funkcjonuje.Nie wiem, może dla mnie ta pozycja jest po prostu za ciężka.
  Ocena : 2 

Czytanie tej książki istna męczarnia. Użyty język i przykłady są z gatunku "nudny język akademicki". Nawet fizykę jądrową można opisać w sposób ciekawy dla czytającego i tego spodziewałem się po tej pozycji. Niestety bardzo się zawiodłem. W internecie znalazłem lepiej/przystępniej opisane wzorce projektowe. Moja ocena sposobu pisania autora "mierna".