Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2014

Lauret zaufanych opinii
Web Design. Projektowanie atrakc...

Web Design. Projektowanie atrakcyjnych stron WWW

Autor: 

Web Design. Projektowanie atrakcyjnych stron WWW
Ocena:
   5.5/6  Opinie  (0)
Stron: 280
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)

Dziś z Internetu korzysta więcej ludzi -- i więcej firm opiera na tym swoją działalność -- niż kiedykolwiek wcześniej. Jednak aby osiągnąć sukces w trudnych ekonomicznie czasach, producenci stron internetowych muszą korzystać ze skromniejszych środków i jednocześnie tworzyć bardziej efektywne witryny, które przyniosą realny zysk.

W jaki sposób uzyskać taki wynik? Weteranka projektowania, Ani Phyo, przedstawia sprawdzoną w boju i opartą na doświadczeniach metodę skutecznego projektowania witryn internetowych. Pokazuje ona, w jaki sposób kluczowe zasady projektowania informacji z myślą o użytkowniku mogą nadać kierunek każdemu projektowi internetowemu sprawiając, że witryna będzie bardziej efektywna, łatwiejsza w użyciu i lepiej spełniająca założenia biznesowe. Wyjaśnia gdzie warto, a gdzie nie warto oszczędzać i na czym tak naprawdę polegają oszczędności długoterminowe.

Ani Phyo opisuje w tej książce prosty i skuteczny siedmioetapowy proces tworzenia serwisów internetowych:

  • Oceń obecną witrynę klienta, zbadaj jego konkurencję, precyzyjnie wyznacz docelową grupę odbiorców i pomóż zdefiniować potrzeby i oczekiwania klienta.
  • Zbuduj odpowiedni zespół do wykonania zadania.
  • Utwórz modele charakterystycznych reprezentantów grupy docelowej i zastanów się, w jaki sposób będą korzystać z witryny.
  • Ustal, jaka powinna być zawartość witryny i w jaki sposób powinna ona funkcjonować.
  • Zaprojektuj profesjonalny schemat nawigacji i utwórz funkcjonalny prototyp, by go przetestować.
  • Przeprowadź kontrolowany test użyteczności -- nawet w przypadku skromnego budżetu -- i maksymalnie skorzystaj z opinii i sugestii użytkowników.
  • Zbuduj mechanizmy, które pozwolą Ci pozyskiwać informację zwrotną już po uruchomieniu witryny, tak aby użytkownicy mogli dostarczać wartościowych opinii przydatnych w trakcie przyszłych modernizacji.

Książka przedstawia nie tylko proponowany przez autorkę schemat postępowania, ale także przeszkody i trudności, na jakie można napotkać w trakcie jego realizacji. "WebDesign. Projektowanie atrakcyjnych stron WWW" to nieodzowna lektura zarówno dla projektantów stron, jak i dla menedżerów firm świadczących usługi tworzenia stron internetowych.

Przedmowa (7)
Od Autorki (9)
Wstęp (13)
Podstawy projektowania interakcji z myślą o użytkowniku (23)
  • Co to jest projektowanie informacji? (23)
  • Kto zajmuje się projektowaniem informacji? (31)
  • Co to jest użyteczność? (36)
  • Podsumowanie (42)
Rozdział 1. Ustalanie wymagań witryny (45)
  • Definiowanie podstawowych założeń biznesowych (45)
  • Proces badań (47)
  • Dobór cech i możliwości witryny spełniających jej cele (69)
  • Ocena witryny przeznaczonej do przeprojektowania (71)
  • Sprawdź słuszność założeń (76)
  • Podsumowanie (78)
Rozdział 2. Scenariusze działań użytkownika (79)
  • Budowanie pozytywnych wrażeń (79)
  • Tworzenie modelu użytkownika i scenariusza jego działań (82)
  • Testowanie scenariuszy (88)
  • Podsumowanie (89)
Rozdział 3. Dobór zawartości witryny (91)
  • Jak dać użytkownikowi dokładnie to, czego potrzebuje (91)
  • Pomóż zleceniodawcy zidentyfikować potrzeby dotyczące zawartości witryny i ustalić ich priorytety (102)
  • Dobór struktury witryny (109)
  • Tworzenie i testowanie spisu treści witryny (122)
  • Sprawdź rezultaty (126)
  • Podsumowanie (128)
Rozdział 4. Tworzenie mapy witryny i schematów pracy użytkownika (129)
  • Projektowanie efektywnej interakcji (129)
  • Tworzenie mapy witryny (132)
  • Schematy pracy użytkownika (136)
  • Testowanie i poprawianie schematu pracy użytkownika i mapy witryny (149)
  • Podsumowanie (150)
Rozdział 5. Projektowanie schematu nawigacji i układu dokumentów (151)
  • Od układu strony do prototypu (151)
  • Schematy układu stron (153)
  • Prototypy (174)
  • Podsumowanie (179)
Rozdział 6. Testowanie funkcjonalnego prototypu (181)
  • Kontrolowany test użyteczności (181)
  • Testy formalne, czy nieformalne? (185)
  • Dane jakościowe czy ilościowe? (189)
  • Kontrolowany test nieformalny (194)
  • Test formalny (219)
  • Prezentacja wyników testów i zaleceń (220)
  • Poprawianie projektu na podstawie wyników testu (221)
  • Podsumowanie (226)
Rozdział 7. Dalszy proces modyfikacji, rozwoju i aktualizacji witryny (229)
  • Czy było warto? (229)
  • Projekt informacji - od budowy do uruchomienia (231)
  • Uruchom witrynę i rozpocznij proces od nowa (241)
Dodatek A Słowniczek (259)
Skorowidz (269)