- Serie wydawnicze:
- Smashing Magazine
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.4/6 Opinie: 18
- Stron:
- 360
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
The Smashing Book #2
>Smashing Magazine to marka znana w branży webowej na całym świecie. Profesjonalny blog o technologiach i projektowaniu stron, oferujący setki merytorycznych i aktualnych artykułów opartych na realnych przykładach, podbił serca milionów użytkowników. Pierwsza część "Smashing Book" zdobyła wyjątkowe uznanie i popularność, a druga na 100% pobije tamten rekord!
Dziewięć genialnych rozdziałów zawiera wiedzę ważną dla każdego projektanta stron internetowych i aplikacji na urządzenia mobilne.
Poznasz zasady, jakich powinni przestrzegać graficy, najlepsze sposoby na przygotowanie prototypów stron WWW oraz możliwości CSS3 w zakresie typografii. Dowiesz się, jak powinien wyglądać porządny sklep internetowy, aby osiągnąć murowany sukces w sieci, oraz jak zachęcić użytkowników do klikania we właściwych (z Twojego punktu widzenia!) miejscach. Zrozumiesz swoich użytkowników, a wygodne rozwiązania, o których wcześniej nawet nie pomyślałeś, nagle staną się dla Ciebie oczywiste! Sięgnij po niekwestionowany autorytet w dziedzinie praktycznego i nowoczesnego podejścia do web designu.
Smashing Book #2. Kultowy podręcznik dla projektantów i twórców stron internetowych!
Patroni medialni:
Wybrane bestsellery
-
Nowość Promocja Promocja 2za1
Ta książka to drugie, zaktualizowane i rozszerzone wydanie przewodnika po kluczowych pojęciach psychologicznych w tworzeniu produktów i wrażeń, które mają bardziej intuicyjny i ukierunkowany na człowieka charakter. Szczegółowo przeanalizowano znane aplikacje i wrażenia użytkowników, aby pokazać, jak projektanci UX powinni kreować produkty dostosowane do sposobu, w jaki użytkownicy postrzegają i przetwarzają interfejsy cyfrowe. Poza prawami i zasadami opisanymi w psychologii dokładnie przedstawiono, jak ich zastosowanie przyczyni się do wyższej przydatności zaprojektowanego produktu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(34,20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
To kolejne, zaktualizowane i uzupełnione wydanie znakomitego przewodnika po mapowaniu wrażeń użytkownika. W praktyczny sposób pokazano tu szereg technik i narzędzi, dzięki którym można łatwo zwizualizować aktualne wrażenia klientów, by na tej bazie zaproponować udoskonalenia produktów. Zaprezentowano podstawy koncepcji mapowania i diagramów synchronizacji. Opisano, w jaki sposób przeprowadzić cały proces mapowania, co ułatwia zidentyfikowanie obecnych wrażeń użytkowników. Sporo miejsca poświęcono szczegółowemu omówieniu wybranych rodzajów diagramów, takich jak schemat usługi, mapa ścieżek klienta, mapa wrażeń czy mapa ekosystemu — relatywnie nowe narzędzie, które pozwala na wizualizację rozległych systemów elementów i łączących je zależności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie praktycznego przewodnika, dzięki któremu nauczysz się lepiej prezentować projekt i przekonywać do swoich racji wszystkie osoby mające na niego wpływ. W uporządkowany sposób przedstawiono tutaj zasady przygotowywania i przeprowadzania spotkań z interesariuszami. Dowiesz się, jak ważne jest zrozumienie perspektywy pozostałych stron i jak ułatwia to przygotowanie się do samego spotkania. W książce omówiono też znaczenie pasywnego i aktywnego słuchania, a także właściwego nastawienia przed wypowiedzią. Nie zabrakło opisu kilku prostych podejść taktycznych i wzorców, które ułatwiają zdobywanie akceptacji dla projektów, jak również zadań, jakie powinny być realizowane już po zakończeniu spotkania z interesariuszami.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
To kolejne, uaktualnione wydanie kultowego podręcznika projektowania i programowania stron internetowych, niezbędnego do rozpoczęcia samodzielnej pracy. Opisano tu obowiązujące standardy tworzenia witryn WWW oraz przyszłościowe techniki kodowania w HTML5.2 i CSS3. Sporo miejsca poświęcono zasadom projektowania wizualnego, schematom kolorystycznym czy kwestii uwzględniania wymagań grupy docelowej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(34,90 zł najniższa cena z 30 dni)
34.90 zł
99.00 zł (-65%) -
Promocja Promocja 2za1
Czy wiesz, że projektowanie skutecznych produktów cyfrowych, takich jak aplikacje, strony czy systemy, to znacznie więcej niż nadanie im ładnego wyglądu? O ich sukcesie przesądza równowaga między użytecznością, zaspokajaniem potrzeb użytkownika a szatą graficzną. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak prawidłowo definiować funkcje takich produktów, jak dobrze je zaprojektować i prowadzić badania jakościowe z użytkownikami — koniecznie sięgnij po ten niezwykle użyteczny zestaw książek, złożony z podręcznika i ćwiczeń. To jedyna taka publikacja na rynku, pozwalająca na przekrojowe doświadczanie wiedzy, w którym teoria przenika się z praktyką UXUI, co daje możliwość dogłębnego zrozumienia zagadnień i trafnego stosowania rozwiązań.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Trzymasz w rękach kolejne wydanie kultowej książki, w całości poświęconej zagadnieniom związanym z projektowaniem funkcjonalnych witryn i aplikacji internetowych. W trakcie lektury dowiesz się, jak przygotować system nawigacji na Twojej stronie, testować funkcjonalność witryny oraz tworzyć jej wersję działającą na urządzeniach mobilnych. Ponadto zrozumiesz, jak użytkownicy korzystają z sieci oraz jak tę wiedzę wykorzystać do tworzenia efektownych stron WWW. Książka ta jest doskonałym źródłem wiedzy na temat tworzenia funkcjonalnych serwisów WWW, docenionym przez czytelników na całym świecie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
A step-by-step guide to building web applications with the MEAN stack Key Features Gain a comprehensive understanding of full stack development and the MEAN stack. Implement automated testing using Supertest and JEST for reliable and efficient code testing. Understand the importance of deployment with containers. Description The MEAN stack, compr- ePub + Mobi pkt
(76,49 zł najniższa cena z 30 dni)
80.91 zł
89.90 zł (-10%) -
Promocja Promocja 2za1
The ultimate guide to prototyping for UX design mastery Key Features Utilize interactive prototypes and animations to bring design concepts to life. Embrace rapid iteration and testing for a smooth and efficient design journey. Prioritize users' needs, preferences, and behaviors, and gather valuable feedback to optimize designs based on real insig- ePub + Mobi pkt
(38,90 zł najniższa cena z 30 dni)
80.91 zł
89.90 zł (-10%) -
Promocja Promocja 2za1
Bridging web and mobile for next-gen user experiences Key Features Comprehensive guide to web and mobile tech with HTML5, CSS3, PWAs. Case studies and practical strategies for real-world applications. Performance and security focus for efficient, safe apps. Description The book explores how modern web and mobile technologies come together. It foc- ePub + Mobi pkt
(38,90 zł najniższa cena z 30 dni)
80.91 zł
89.90 zł (-10%) -
Promocja Promocja 2za1
Description Understanding how users think, feel, and interact with digital products is crucial for creating designs that not only look good but also deliver exceptional user satisfaction. This book will help designers learn the fundamentals of design through the lenses of psychology, gamification, and biases. It includes numerous examples from actu- ePub + Mobi pkt
(38,90 zł najniższa cena z 30 dni)
80.91 zł
89.90 zł (-10%)
Zobacz pozostałe książki z serii Smashing Magazine
-
Znajdziesz tu odpowiedzi na wiele kluczowych pytań. W trakcie lektury dowiesz się, jak do projektowania współczesnych stron internetowych podchodzą światowej sławy profesjonaliści. Poznasz najlepsze techniki wykorzystania możliwości HTML5, CSS3 i JavaScriptu. Nauczysz się również tworzyć strony zgodne z podejściem responsive web design. Te trzy słowa to klucz do Twojego sukcesu! Przekonaj się sam dzięki tej niesamowitej książce!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Dzięki temu wspaniałemu podręcznikowi błyskawicznie skonfigurujesz i uruchomisz swoją pierwszą aplikację. Potem będzie już tylko ciekawiej - sterowanie zdarzeniami, wykorzystywanie wydajnych operacji wejścia-wyjścia oraz połączenie z bazą MongoDB to tylko niektóre z poruszanych tematów. Dowiesz się także, jak skorzystać z dostępu do danych w czasie rzeczywistym z pomocą technologii WebSocket oraz jak testować napisany kod z użyciem testów automatycznych. Po lekturze tej książki bez trudu przygotujesz aplikację, która będzie w stanie obsłużyć dziesiątki tysięcy jednoczesnych połączeń na jednym serwerze. Zainteresowany? Sięgnij po książkę - naprawdę warto!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Dzięki lekturze tej książki poznasz struktury aplikacji, mechanizm intencji oraz najlepsze techniki nawigowania wśród dostępnych opcji. Kolejne rozdziały poprowadzą Cię przez szczegóły projektowania komponentów interfejsu, stosowania ikon oraz używania efektów. Część trzecia kompendium poświęcona jest zarządzaniu zasobami Androida, skalowaniu oraz układom interfejsu. Na końcu będziesz miał szansę zapoznać się z najlepszymi wzorcami tworzenia aplikacji na tę platformę. Książka ta jest nieocenionym źródłem informacji na temat tworzenia przyjaznych i wydajnych aplikacji. Musisz ją przeczytać!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Kolejna książka z tej serii poświęcona jest w całości aplikacjom mobilnym. W trakcie lektury poznasz podstawy HTML5, CSS3 i JavaScriptu oraz zaznajomisz się z możliwościami, jakie dają one deweloperom. Z kolejnych rozdziałów dowiesz się, jak skonfigurować platformę rozwojową i produkcyjną, jak stworzyć prototyp oraz jaką bazę danych warto wykorzystać. Ponadto nauczysz się w praktyce stosować mechanizmy geolokalizacji czy integracji z serwisami społecznościowymi oraz kontrolować wydajność Twojej aplikacji. Na sam koniec przekonasz się, że przygotowanie aplikacji do premiery wcale nie jest takie trudne. Nie martw się, z tą książką odniesiesz sukces!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
W tej niepowtarzalnej i wyśmienitej książce znajdziesz zbiór najświeższych, najciekawszych i najlepszych informacji poświęconych systemowi Wordpress. W czasie lektury dowiesz się, jak używać tej platformy jako systemu CMS oraz narzędzia do blogowania czy projektowania witryn dowolnego typu. Ponadto nauczysz się tworzyć genialne motywy, przydatne wtyczki oraz integrować Wordpressa z portalami społecznościowymi. Szczególną uwagę powinieneś zwrócić na zagadnienia poświęcone SEO — przestrzeganie dobrych zasad z pewnością ułatwi Ci zaistnienie w sieci. Książka ta jest obowiązkową pozycją dla każdego użytkownika platformy Wordpress!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Jeżeli Twój produkt nie wywrze odpowiedniego wrażenia na użytkowniku oraz nie będzie dla niego łatwy w obsłudze, nie masz szans odnieść sukcesu. Dlatego właśnie specjaliści od UX są wprost rozchwytywani na rynku pracy. Jednak dzięki tej niezwykłej książce całkiem sporo będziesz w stanie zrobić we własnym zakresie. Znajdziesz w niej najlepsze porady, które pozwolą Ci osiągnąć cel. W trakcie lektury nauczysz się badać użyteczność strony, odkrywać zachowania użytkowników czy projektować interfejs pod kątem urządzeń mobilnych oraz sklepów internetowych. Książka ta jest nieocenionym źródłem informacji, wartym każdych pieniędzy!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Ta książka to zbiór najlepszych artykułów i porad dla projektantów stron internetowych. Znajdziesz w niej fachowe i sprawdzone informacje na temat tworzenia interfejsu użytkownika oraz typografii w sieci. Autorzy bardzo dużo uwagi poświęcają użyteczności nowoczesnych stron internetowych. W dzisiejszych czasach nawet najdoskonalszy pomysł się nie sprzeda, jeżeli nie będzie opakowany w intuicyjny i przyjazny interfejs użytkownika. Co jeszcze znajdziesz w tej biblii twórców stron WWW? Optymalizacja wydajności witryn, tworzenie projektów zwiększających sprzedaż, teoria kolorów to tylko część zagadnień, które muszą zwrócić Twoją uwagę. Sięgnij po tę książkę, naprawdę warto!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Ten podręcznik to pozycja wyjątkowa na rynku wydawniczym. Prezentuje najważniejsze umiejętności i cechy, jakie powinien posiadać niezależny projektant WWW. Dzięki niej poznasz sposoby skutecznej komunikacji z klientami oraz najlepsze metody wyceny projektów. W trakcie lektury nauczysz się reagować na krytykę, przygotowywać umowy oraz planować budżet. Ponadto poznasz błędy, które najczęściej popełniają freelancerzy, i dowiesz się, jak ich unikać. Książka porusza wszystkie zagadnienia, o których freelancer wiedzieć powinien!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Ta książka to niewyczerpane źródło inspiracji. Znajdziesz w niej mnóstwo ciekawych i pomysłowych stron internetowych, liczne zdjęcia oraz bezcenne porady, co robić w trudnych chwilach. Cameron Chapman nakarmi Twoją wyobraźnię dziesiątkami skojarzeń i idei! Autorka koncentruje się na uniwersalnych elementach każdego dobrego projektu, takich jak kolor, kształt, faktura, harmonia, proporcje, rytm i spójność. Na kartach tej książki znajdziesz ponad 700 przykładów rozwiązań i konceptów zaczerpniętych ze stron internetowych, świata fotografii, opakowań, architektury, projektów wnętrz, mody, mebli, zabawek, przedmiotów codziennego użytku... i nie tylko.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Biblioteka jQuery spełnia pokładane w niej oczekiwania - korzystanie z niej znacząco skraca czas pisania kodu oraz umożliwia projektantom i programistom szybkie tworzenie komponentów interaktywnych zgodnych ze wszystkimi najważniejszymi przeglądarkami. Jak zatem łatwo tworzyć bogate w możliwości interfejsy internetowe, integrując strukturę biblioteki jQuery z witryną internetową przy minimalnej znajomości języka JavaScript? Oto znakomita książka, napisana z myślą o wszystkich projektantach i programistach stron internetowych, którzy chcą szybko rozpocząć pracę z tą biblioteką.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Ebooka "The Smashing Book #2" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "The Smashing Book #2" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "The Smashing Book #2" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: The Smashing Book #2 (11) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: kamila.tech365.pl 2012-06-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Sprawa przedstawia się następująco: Projektujesz strony internetowe i aplikacje? Koniecznie kup tę książkę! Interesujesz się użytecznością, w pracy masz styczność z projektowaniem serwisów? Koniecznie kup tę książkę! Jeśli już wiesz, że ta pozycja jest dla Ciebie – przerwij czytanie i zamów Smashing Book 2 :) Jeśli nadal nie jesteś przekonany do zakupu – czytaj dalej.
The Smashing Book #2 to pozycja wartościowa pod wieloma względami. Po pierwsze – zbiera i porządkuje wiele zagadnień dotyczących projektowania i korzystania z witryn, gier i aplikacji. Poruszone tematy traktuje w sposób wyczerpujący i profesjonalny. Po drugie znajdziesz tu wiele informacji, które trudno znaleźć w innych publikacjach, np. wskazówki dotyczące projektowania aplikacji w wersjach mobilnych, wykorzystanie elementów grywalizacji, psychologii, różnych metod prototypowania witryn, a nawet sztuki władania czcionką, czyli typografii. Niewątpliwie książka zmusza do przemyśleń nad zagadnieniami, o których w Polsce mówi się wciąż mało, typu różnica między grafiką użytkową a internetową lub wykorzystanie CSS3. Zawiera również rozdział poświęcony analizie znanych w USA sklepów internetowych. Po trzecie o fachowości książki świadczy wydawca – uznany twórca webowego bloga (zainteresowanych odsyłam na strony poczytnego bloga: http://www.smashingmagazine.com/). Poszczególne rozdziały pisali autorzy artykułów na blogu. Potrafią drobiazgowo opisać dane zagadnienie i dostarczyć fachowej wiedzy popartej przykładami.
Interesującym dodatkiem może być rozdział zatytułowany „Jak wydać książkę (taką jak ta)?”. Rzadko mamy okazję dowiedzieć się jak wygląda proces przygotowania i wydania książki. Warto dowiedzieć ile trzeba trudu, aby książka znalazła się w naszych rękach. Szkoda tylko, że dane finansowe związane z kosztami wydania i wydruku dotyczą rynku amerykańskiego.
Jedyna wadą tej książki, jakiej się dopatrzyłam, jest fakt, że bardzo przypomina monografię naukową. Rozdziały stanowią odrębne całości, które nie są ze sobą powiązane. Napisana naukowym i technicznym tonem książka obfituje w odwołania do źródeł, przypisy, nazwiska czy daty. To sprawia, że czyta się ją trudniej niż taką, napisaną przystępnym językiem. Z drugiej strony zainteresowani tematem mogą łatwo trafić do innych opracowań.
Podsumowując, książka jest warta przeczytania, szczególnie, jeżeli mamy do czynienia z projektowaniem serwisów internetowych, gier czy aplikacji na urządzenia mobilne. Smashing Book warto przeczytać przez wzgląd na wydawcę oraz tematykę – poruszane problemy, z których istnienia często nie zdajemy sobie sprawy. -
Recenzja: yarpo.pl 2012-05-23Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Popularnego bloga www.smashingmagazine.com prawdopodobnie większości nie trzeba przedstawiać. Dla tych, którzy jeszcze go nie znają jest to jeden z najbardziej poważanych blogów dla web developerów i web designerów.
Autorom piszącym na blogu widocznie nie wystarczyła już tamta forma i zabrali się za stworzenie książki. Dziesięciu autorów stworzyło książkę (z 10 rozdziałami), która w sposób bardzo przekrojowy mówi o całym procesie projektowania, tworzenia (w tym lekko zahaczając o programowanie), promocji i utrzymania strony. Choć nie tylko o stronach jest tu mowa. Właściwie niektóre tematy zaskoczyły mnie całkowicie, choćby rozdział o typografii (w dużym skrócie czcionki)
pokazał mi jak rozległy to temat i jak niewiele w tej kwestii wiem.
Ciekawym jest to, że każdy rozdział jest napisany przez kogoś innego. Trudno oczekiwać, że jedna osoba miałaby tak rozległą wiedzę popartą doświadczeniem i jeszcze umiałaby to opisać w zjadliwy sposób.
Czytając tę pozycję nie wpada się w monotonię, gdyż każdy rozdział ma swój klimat, choć niektóre (jak dla mnie szczególnie pierwsze) były aż nadto przesycone linkami do jeszcze następnych źródeł, cytatami itp.
Książkę z pewnością należy uznać za udaną i oczekiwaną. Sądzę, że mimo wysypu w ostatnim czasie podobnych książek ta ma szansę
wejść do kanonu tematyki. Szczególnie polecałbym wszystkim osobom, które zawodowo zajmują się tworzeniem stron www, ale nie są programistami. Choć i dla programistów może być to przydatna lektura. -
Recenzja: Socjomania.pl 2012-05-17Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Blog Smashing Magazine to mekka projektantów, do której dziennie pielgrzymuje ich ponad 140 000. Dla tych, którzy do tej grupy nie należą, wyjaśnię, że to bardzo mocna marka w webowej branży. Napisać, że to blog technologiczny traktujący o projektowaniu stron byłoby ignoranckim nietaktem. Na Smashing od lat znaleźć możemy dosłownie setki wartościowych merytorycznie artykułów, pisanych przez tuzów światowego designu, webdesignu, webdevelopingu, a co ważniejsze – przez praktyków, pływających w projektowym sosie na co dzień. Do tego chętnie dzielących się wiedzą o nowoczesnym podejściu do web designu, więc młody projektant zatopić się może (i powinien) w treściach bloga na długie, długie godziny, jeśli nie dni czy tygodnie.
3 lata temu postanowiono przelać nieco tej wiedzy na karty drukowanej książki. Krok ten zaowocował nie lada sukcesem wydawniczym, a pozycja w branży zyskała opinię podręcznika kultowego. A jeśli tytuł odnosi sukces, naturalną tego konsekwencją jest sequel. Dzięki uprzejmości wydawnictwa Helion i nieprzeciętnemu refleksowi (skradłem książkę z biurka Bartka zanim zdążył ją w ogóle tknąć) trzymam w rękach polską edycję drugiej częśći „The Smashing Book”.
Co znajdziemy w środku?
Przede wszystkim dziewięć świetnie napisanych rozdziałów z dziedziny designu, usability i kodowania. Ważną informacją dla tych, którzy z pierwszą częścią się nie zetknęli bedzie fakt, że rozdziały pisane są specjalnie na potrzeby tej pozycji. To cieszy, bo mając tyle dobrej treści na blogu, autorzy The Smashing Magazine mogliby iść na łatwiznę - wybrać kilka z nich i zamknąć w okładkach książki. Ale na szczęście dla nas, czytelników, nie poszli.
Do współpracy zaproszono ciekawe nazwiska, jak Matt Ward, Alexander Charchar, Francisco Inschauste, Mike Rundle, Janko Jovanovic, Christian Heilmann, Vivien Anaylan, Christoph Kolb, Susan Weinschenk, Steven Bradley. I właśnie największą wartością tej książki są jej autorzy i sposób przekazywania przez nich wiedzy. Merytorycznie treść wędruje raczej w stronę luźnej próby nauczenia nowoczesnego myślenia projektowego niż precyzyjnych tutoriali, które pokazują, jak coś wykonać. I to należy pochwalić. Zawsze twierdziłem, ze tutorial w sieci znaleźć jest bardzo prosto i tak samo łatwo można opanować wykonywanie określonej czynności. Trudniej jest natomiast nauczyć się myśleć w odpowiedni sposób, gdyż wymaga to lat doświadczeń, praktyki, studiowania i tak pisane książki przybliżają nas do statusu design guru.
No właśnie… studiowanie. Już w pierwszym, moim ulubionym zresztą, rozdziale o tworzeniu dzieł ponadczasowych, Matt Ward i Alex Charchar namawiają by w swoich projektach nie ograniczać się do biernego naśladownictwa mistrzów. Propounją dochodzić do źródła projektu, próbować budować kontekst pracy naśladowanego. Robią to na przykładzie Zeusa projektowego Olimpu, Paula Randa, tworząc jego tzw. „mapę powiązań”, która pokazuje jak wychodząc z określonego punktu (w tym wypadku od nazwiska Randa), można tropić powiązania historyczne i filozoficzne między ideami. I oto obok Randa pojawiają się powiązane nazwiska modernistów: Le Corbusier, Jan Tschichold, Laszlo Moholo-Nagy, szwajcarskich projektantów: Herbert Matter czy Armin Hoffman lub filozofa Johna Dewey’a itd., itd. A każde z tych nazwisk to przecież tony wartościowej wiedzy. Początkujący projektanci mogą wycisnąć z tego typu rad maksimum korzyści. Dobry projektant rozumie, że podwaliny grafiki użytkowej są niezwykle istotne, dlatego zna historię obszaru swoich zainteresowań. Gdyby ktoś mi „za młodu” tak precyzyjnie podpowiadał, byłoby mi teraz do tego design guru o wiele bliżej :)
Tłumaczka polskiego wydania, pani Julia Szajkowska, stanęła przed nie lada wyzwaniem. Język branżowy bywa mocno techniczny, a pewne pojęcia czy gry słów są często niemal nieprzetłumaczalne. Napewno to znacie, na codzień, czerpiąc bieżącą wiedzę projektową ze źródeł anglojęzycznych. Po przesiadce na nieliczne polskie publikacje z tej dziedziny narażeni jesteśmy na spotkania z wszelakimi potworkami tłumaczeniowymi. Bywają zabawne, niczym gagi Roberta Downey Jr. w Avengers, ale częściej zrażają do dłuższej lektury. Jak jest w przypadku „The Smashing Book 2”? Wprawdzie nigdy nie lubiłem prób tłumaczenia zwrotu „graphic design” na „grafika użytkowa” (wolę np. „projektowanie graficzne”), ale muszę przyznać, że ogólnie pani Szajkowska wykonała porcję świetnej roboty. Na dodatek raczy nas wieloma przypisami tłumaczącymi np. zabawy słowne i za to należą się duże brawa.
Wnętrze książki cieszy oko. Nie dość, że ilustrowane jest przez Yiying Lu, którą kojarzyć będziecie ze sławnej twitterowej ilustracji „Fail Whale”, sama książka złożona jest nieźle. Wszystko jest przejrzyste i czytelne. Dodatkowo niemal każda strona kipi od przypisów z linkami do dodatkowych źródeł informacji, przez co pełne połknięcie treści zajmie nam o wiele więcej niż przysłowiowe dwa wieczory. Brawo. Wolałbym może opcję z szytą, twardą okładką, ale to wpłynęłoby na cenę, która niektórym i tak może wydawać się za wysoka. W moim przekonaniu jednak 69zł za tak lekko i przyjemnie napisaną dawkę naprawdę wartościowej wiedzy to bardzo, bardzo niewiele. Więc moim zdaniem, dla „The Smashing Book 2”, zdecydowanie warto uszczuplić swój potfel.
Dla kogo jest „The Smashing Book 2”?
Napewno dla kreatywnych, związanych z branżą projektową osób, z naciskiem na projektantów stron internetowych i aplikacji mobilnych. Powiedziałbym, że dla początkujących jest to pozycja wręcz obowiązkowa, jeśli chcą zrozumieć zasady współczesnego podejścia do projektowania stron (a sam pierwszy rozdział wart jest tych 69zł, gdyż zapewne wielu z Was otworzy szerzej oczy). Średnio zaawansowani pogłębią swą wiedzę, którą pewnikiem i tak czerpią między innymi z bloga, więc dla nich książka będzie naturalną kontynuacją tego, co czytają na codzień. Zaawansowani, jak to zwykle bywa w takich wypadkach, przekartkują i wycisną kilka mądrych zdań, z którymi zostaną na dłużej, ale większością treści prawdopodobnie zaskoczeni nie będą. Ale, że zazwyczaj od bieżącej wiedzy są silnie uzależnieni, czego bym nie napisał, i tak kupią ;) Na szczęście „The Smashing Book 2” jest pozycją na tyle silną, że wątpię by którakolwiek z tych grup skończyła czytać zawiedziona. -
Recenzja: infosocialmedia.blogspot.com Łukasz Dębski, 2012-04-02Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W książce mamy przedstawione zasady jakimi powinni kierować się graficy aby stworzone przez nich projekty stron były użyteczne, przejrzyste. Jak ma wyglądać dobry sklep internetowy, jak zachęcić ludzi do klikania we właściwych dla nas miejscach. Poznajemy wygodne rozwiązania aby użytkownicy dobrze czuli się na twoich serwisach.
Książka jest bardzo ładnie wydana, ma bardzo ładne ilustracje, które zapraszają czytelnika do kolejnych rozdziałów książki. Są one tworem Yiying Lu, kreatywnej ilustratorki z Australii, która zasłynęła projektem Fail Whale, wykonanym dla serwisu Twitter.
Rozdział 1
Zasady projektowania grafiki doskonałej
W tym rozdziale podejmowane są kwestie tego, jakie zasady powinni przedstrzegać graficy podczas projektowania strony internetowej.
Projekt powinien być ponadczasowy (treść ma być rozwiązaniem, ma być prosty, unikać ozdobników, zaskakiwać), cechować się minimalizmem (kontrast, wykorzystywać przestrzeń, budować napięcie, przekazywać reści obrazem), obraz może być krzykliwy, delikatny albo twórczy.
Rozdział 2
Widoczne kontra niewidoczne
Jak prosto i czytelnie zaprojektować stronę internetową, by jej użytkownik skupił się na treści a nie na tym jak ona wygląda? Jak projektować zgodnie z przebiegiem myśli użytkownika (tłoczno czy przejrzyście, oczyszczanie interfejsu – przejrzysta nawigacja, nie pozwól ludziom błądzić, uprość strukturę, pod ręką). Wzory projektu (kreacja, przetwarzanie, informowanie, ) i wskazówki dotyczące interfejsu (zrównoważenie stylu i funkcjonalności, grupuj elementy w widoczną hierarchię, zachowaj spójność, nie ozdabiaj itp.).
Rozdział 3
Projektowanie z myślą o urządzeniach przenośnych
Ten rozdział powini przeczytać autorzy aplikacji mobilnych. Dowiadujemy się w nim jakie są różnice w tworzeniu i dystrybucji aplikacji internetowych przeznaczonych na komputery a tymi projektowanymi na urządzenia mobilne. Jak zaprojektować aplikacje działające na urządzeniach przenośnych (kontrast, powtarzalność, wyrównanie, bliskość i grupowanie, tekstura, oświetlenie).
Rozdział 4
Szkice, szablony i prototypy
Tworzenie dobrego serwisu powinno zacząć się od szkicu. Co powinno się w nim znaleźć?
Zarys pomysłu (burza mózgów, zapisywanie pomysłów, przeglądanie słownika wyrazów bliskoznacznych, mapowanie myśli, uzupełnianie luk, technika rękawic bokserskich, tablica, zapis stosowany na szkicach rozrysowanie kadrów);
Szablony (mało szczegółowe, wysoko szczegółowe, hybrydowe, szkicowane);
Tworzenie prototypów, testowanie, właściwe przygotowanie szablonu.
Rozdział 5
Znaki ostrzegawcze w projektowaniu aplikacji internetowych
Jak w łatwy sposób popsuć wygląd i działanie serwisu internetowego (z wykorzystaniem HTML, CSS, JavaScript)?
Nieporadne używanie kodu, brak kontroli nad formatem wprowadzanych danych, stosowanie niesprawdzonego kodu, brak testów i weryfikacji poprawności.
Rozdział 6
Przyszłość typografii w sieci
W rozdziale pokazane jest jak rozwija się typografia w sieci i jak korzystać z obecnych standardów typograficznych.
Rozdział 7
Reguły projektowania gier w planowaniu interakcji i użyteczności aplikacji
Z tego rozdziału dowiemy się, jak zaprojektować serwisy internetowe korzystając z interfejsów gier komputerowych, które odniosły sukces.
Zrozumienie celów użytkownika i poznanie jego potrzeb, podtrzymywanie rozpędu, mechanika gry i zasady projektowania rozgrywki, rozbuduj grę i dodaj nowe możliwości.
Rozdział 8
Co sprawia, że klikają? Psychologia zachowań użytkowników i projektowania aplikacji internetowych
Rozdział poświęcony psychologii użytkowników sieci. Jak zaprojektować serwis, by ludzie kilkali w te miejsca na ktorych nam najbardziej zależy. Użytkownicy w sieci:
Większość decyzji podejmujemy nieświadomie
Ludzie szukają wsparcia u innych, gdy nie wiedzą, co robić
Zaufanie ludzi zdobywa się lub traci w ułamku sekundy
Ludzi motywuje pierwszeństwo
Uwaga ludzi łatwo się rozprasza
Ludzie są leniwi z natury
Ludzie posługująsię wzorcami myślowymi
Ludzie popełniają błędy
Rozdział 9
Wzorce projektowe wykorzystywane na stronach e-commerce (studia przypadków)
W tym rozdziale dowiadujemy się jak zaprojektować sklep internetowy, aby użytkownicy zostali w nim jak najdłużej (architektura informacji, nawigacja, kolorystyka, finalizowanie transakcji, kontakt i pomoc).
Rozdział 10
Jak wydać książkę (taką jaka ta)?
Jeżeli chcemy wydać książkę to jak to zrobić? Wydać na własną rękę czy szukać wydawnictwa; pisanie, redagowanie i przygotowywanie do druku; ceny, działania marketingowe i kolportaż; książki w wersji elektronicznej: PDF, EPUB, mobipocket.
Podsumowanie
Dla programistów, grafików czy twórców aplikacji mobilnych ta książką jest bardzo interesującą lekturą. Wszystkie rozdziały w bardzo rzeczowy sposób przedstawiają ważne fakty i porady umożliwiające tworzenie angażujących projektów, .
Wiele dodatkowych treści publikowanych jest też na serwisie http://www.smashingmagazine.com/
Do którego odsyłam. -
Recenzja: PSDblog.pl Gerard Brożnowicz, 2012-03-27Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
The Smashing Book #2 z założenia jest zbiorem praktycznych projektów na których opierają się wskazówki oraz porady jak konstruować swój serwis internetowy. Znajdziemy tutaj dziewięć rozdziałów przedstawiających zasady, jakie powinni przestrzegać graficy, najlepsze sposoby na przygotowanie prototypów stron WWW oraz możliwości CSS3 w zakresie typografii. Z kart książki dowiemy się również jak powinien wyglądać porządny sklep internetowy, aby osiągnąć murowany sukces w sieci, oraz jak zachęcić użytkowników do klikania we właściwych miejscach.
Tak właśnie książka jest opisywana i reklamowana przez wydawnictwo. Do tego ma bardzo profesjonalne podwaliny merytoryczne, ponieważ oparta jest o doświadczenie oraz cenną wiedzę twórców internetowego giganta w dziedzinie projektowania stron internetowych jakim jest Smashing Magazine.
Po takim wstępnie biorę książkę w ciemno … Jednak już po pierwszym rozdziale możemy się troszeczkę rozczarować. Od razu rzuca się w oczy zamiłowanie autora do filozofii i psychologii, co przekłada się na rozważania momentami lekko nużące. Pomimo, iż rozmyślanie nad różnicami między grafiką użytkową a internetową wydawać by się mogło interesujące, to jednak ciągłe zagłębianie się w podobne rozważania (JS czy CSS, modny czy skromny) może momentami sprawić, że odłożymy książkę na półkę. Jak wiadomo w informatyce jest wiele kwestii spornych i czasami bezcelowe jest dyskutowanie nad wyższością jednego języka programowania nad drugim, czy też jakiegoś rozwiązania nad innym. Wszystko to jedynie kwestia przyzwyczajeń i upodobań twórcy.
Zatem o czym jest SB? Oczywiście jak najbardziej o projektowaniu stron internetowych, użyteczności, prawidłowej kompozycji czy układzie. Wszystko jest opatrzone przykładami (dobrymi i złymi), opisane na schematach i rozrysowane od podstaw. Znajdziemy tutaj wiele wskazówek oraz porad często bardzo interesujących, jak i takich zupełnie nieprzydatnych. W książce przedstawione są również przykłady kodu źródłowego wraz z jego zastosowaniem.Wszystko to zamknięte w lekko filozoficzne akapity i bardzo starannie złożone pod względem typograficznym oraz ilustracyjnym. Książka elegancko wydana na przyjemnym, kredowym papierze i kolorowymi zdjęciami i screenshotami w środku.
Nie znajdziemy tutaj jednak konkretnych rozwiązań (w stylu „zrób TO a zwyciężysz”), podanych na tacy sposobów czy gotowych do wklejenia trików (choć niektórzy tego by oczekiwali). To dlatego, że nie jest to pozycja „101 praktycznych porad”, a książka opisowa, z której każdy wyciągnąć może to, co dla niego jest najważniejsze. Warto zatem zastanowić się czego oczekujemy od tego typu publikacji, być może znajdziemy książkę bardziej odpowiadającą naszym oczekiwaniom.Dla kogo zatem jest The Smashing Book #2?
Dla kogo
Książka przede wszystkim skierowana jest do osób początkujących i ma służyć jako rodzaj wprowadzenia (rzekłbym nawet – mentora przewodniego). Nieco filozoficzne rozważania nad grafiką wyjęte niczym z wykładów ASP mają za zadanie uwrażliwić czytelnika na pewne delikatne meandry grafiki.
Czy warto
Osobiście uważam, że książka jest bardzo dobrą pozycją dla grafika, projektanta stron internetowych i aplikacji mobilnych, z pominięciem osób zaawansowanych (chociaż czasami i tacy powinni sięgnąć do źródła tej wiedzy). Czytając Smashing Book #2 warto skupić się na głównym wątku każdego rozdziału i umiejętnie wyłuskiwać najistotniejsze fakty. Warto też markować złote myśli i konkretne rady, by później łatwo odnaleźć to, co nas interesuje. Jeżeli nie jesteś pewien czy książka Cię zainteresuje to polecam przeczytanie fragmentu publikowanego na stronie helionu. -
Recenzja: NetWorld 2012-03-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Smashing Magazin jest profesjonalnie prowadzonym blogiem o technologiach projektowania aplikacji internetowych. Poziom merytoryczny wpisów sprawia, że jest często odwiedzany i wysoko oceniany przez użytkowników. Publikacja prezentuje dziewięć artykułów starannie dobranych przez redaktorów książki. Wśród nich czytelnik znajdzie rozważania na temat projektowania grafiki doskonałej. Dowie się, na czym polega projektowanie zgodne z myśleniem użytkownika i jak osiągnąć efekt, by widział to, co niewidoczne, a także jak projektować aplikacje na urządzenia przenośne. Uzyska informacje na temat organizacji procesu projektowania od idei do realizacji, z czym wiąże się przyszłość typografii. jak można wykorzystać reguły projektowania gier w planowaniu interakcji z użytkownikiem i jak można zdobyć jego zaufanie. Książka miała zawierać trzynaście rozdziałów, ze względu na limit na objętość usunięto cztery. Można je otrzymać bezpłatnie, logując się na stronę www.sma-shingmagazin.com.
-
Recenzja: like-a-geek.jogger.pl 2012-03-08Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Rozdział ósmy The Smashing Book #2 dosłownie wyprał mi mózg. Jeśli masz już pojęcie o projektowaniu stron, dzięki tej książce natychmiast przeskoczysz na najwyższy poziom.
"Od kiedy dowiedziałem się o istnieniu badań eye-trackingowych, zupełnie inaczej patrzę na strony WWW" - stwierdził niedawno jeden z programistów, z którym rozmawiałem. Mógłbym to powtórzyć po przeczytaniu tylko jednego z rozdziałów The Smashing Book #2 zatytułowanego "Co sprawia, że klikają" (do pobrania poniżej).
Od razu przypomniały mi się strony przy których miałem okazję coś robić i zastosowane tam techniki. Po przeczytaniu tylko jednego rozdziału wiem, jak je powtórzyć. A takich rozdziałów jest 10.
Szczegół, który zmienia wszystko
Muszę przy tym zaznaczyć, że książka jest skierowana do raczej zaawansowanych osób. O ile poprzednia recenzowana książka firmowana przez Smashing Magazine (Podręcznik CSS) pomijała podstawy, to Smashing Book #2 skupia się wyłącznie na detalach, które dla początkujących będą zupełnie nieistotne.
Przykład? Jeśli chcesz przyciągnąć uwagę czytelnika, osoby na zdjęciach powinny patrzeć się w obiektyw aparatu, bo pobudza to pień mózgu odpowiedzialny za "wykrywanie" zagrożenia, jedzenia i osób, z którymi chcesz się przespać ;) i lepiej przyciąga uwagę czytelnika. -
Recenzja: PC Format DH, 2012-04-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Chcesz stworzyć ciekawą stronę WWW czy aplikację Sama wiedza techniczna nie wystarczy. Liczy się też design. W The Smashing Book 2 znajdziesz nie tylko świetne wzorce projektowe stron WWW i aplikacji mobilnych, ale przede wszystkim dowiesz się, jakie czynniki decydują o tym, że ludzie zatrzymują się na dłużej na jednych stronach i do nich wracają, a inne omijają i zapominają o nich.
-
Recenzja: imagazine.pl Dominika Łada, 2012-01-27Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Nie wiem czy znacie serwis Smashingmagazine.com – to marka znana w branży webowej na całym świecie. Profesjonalny blog o technologiach i projektowaniu stron, oferujący setki merytorycznych artykułów opartych na realnych przykładach.
Smashing Magazine, prócz strony, wydaje też podręcznik, w którym prezentuje niezawodne reguły projektowania, nowoczesny web-design, aplikacje m.in. na iOS oraz inne kultowe rozwiązania – jest to „The Smashing Book„.
Pierwsza część „The Smashing Book” wydana w 2009 roku zdobyła wyjątkowe uznanie i popularność, a druga właśnie debiutuje na rynku i jest wydana również po polsku nakładem wydawnictwa Helion „The Smashing Book #2. Edycja polska”.
Książka ta to zbiór praktycznych projektów, prześwietlonych pod względem użyteczności, designu i programowania. Dziewięć rozdziałów zawiera wiedzę ważną dla każdego projektanta stron internetowych i aplikacji na urządzenia mobilne. Czytelnik pozna w nich zasady, jakich powinni przestrzegać graficy, najlepsze sposoby na przygotowanie prototypów stron WWW oraz możliwości CSS3 w zakresie typografii. Dowie się także jak powinien wyglądać porządny sklep internetowy, aby osiągnąć murowany sukces w sieci, oraz jak zachęcić użytkowników do klikania we właściwych (z Twojego punktu widzenia) miejscach.
„The Smashing Book” wydana jest świetnie, bardzo fajnie się ją czyta, a ostatni rozdział o selfpublishingu myślę, że może wielu z Was zainteresować w kontekście ostatnich nowości Apple – iBooks Author oraz możliwości samodzielnego publikowania w iBooks Store.
Podręcznik jest pracą zbiorową. Lista autorów jest długa ale warto ją przytoczyć – są to: Matt Ward, Alexander Charchar, Francisco Inschauste, Mike Rundle, Janko Jovanovic, Christian Heilmann, Vivien Anaylan, Christoph Kolb, Susan Weinschenk, Steven Bradley. -
Recenzja: magazynt3.pl .Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Smashing Magazine to wielki autorytet w dziedzinie serwisów dotyczących webdesignu.
Już na pierwszy rzut oka widać, że wydawcy poszli za głosem czytelników pierwszej części i oto nowe wydanie otrzymujemy oprawione w miękką, aczkolwiek porządną okładkę. Książka powinna prze- trwać teraz zdecydowanie dłużej wśród tych, którzy lubią na bieżąco zaglądać do tego typu publikacji podczas pracy. Co napotkamy w środku? Mamy tu dziewięć świetnie skonstruowanych rozdziałów, z których nieocenioną pomoc wyniosą projektanci stron internetowych, jak również autorzy aplikacji na urządzenia mobilne. Nowoczesne podejście do designu prezentowane w książce powinno służyć za wzór wielu autorom cyfrowych treści, którzy mimo dobrych pomysłów, często wiele tracą na niezbyt atrakcyjnym wyglądzie swoich kreacji. Autorzy książki zadbali o to, aby każdy rozdział i prezentowane w nim treści były odpowiednio zilustrowane przykładami z istniejących już serwisów i portali. Poza właściwymi rozwiązaniami mamy także próbkę tego, jak nie należy projektować. Książka ta to zdecydowanie dobrze zainwestowane pieniądze, a wręcz pozycja obowiązkowa dla wszystkich projektantów internetowych treści, a nie tylko tych którzy stawiają swoje pierwsze kroki. -
Recenzja: Computer Arts 2012-02-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Ta książka to zbiór praktycznych projektów prześwietlonych pod względem użyteczności, designu i programowania. Dziewięć rozdziałów gromadzi wiedzę ważną dla każdego projektanta stron internetowych i aplikacji na urządzenia mobilne. Poznasz zasady, jakich powinni przestrzegać graficy, najlepsze sposoby na przygotowanie prototypów stron WWW oraz możliwości CSS3 w zakresie typograf ii. Dowiesz się, jak powinien wyglądać porządny sklep internetowy, aby osiągnąć murowany sukces w sieci, oraz jak zachęcić użytkowników do klikania we właściwych (z Twojego punktu widzenia!) miejscach. Zrozumiesz swoich użytkowników, a wygodne rozwiązania, o których wcześniej nawet nie pomyślałeś, nagle staną się dla Ciebie oczywiste.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- The Smashing Book #2
- Tłumaczenie:
- Julia Szajkowska
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-3549-8, 9788324635498
- Data wydania książki drukowanej :
- 2012-01-20
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-4857-3, 9788324648573
- Data wydania ebooka :
- 2012-05-16 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 7746
- Rozmiar pliku Pdf:
- 28.1MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 38.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 67.9MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Technologie webowe » Funkcjonalność stron i UX
Grafika komputerowa » Web Design
Technologie webowe » Web Design
- Serie wydawnicze: Smashing Magazine
Spis treści książki
- Znaczenie projektu. Różnice między dobrymi i złymi projektami. Projekty ponadczasowe. Minimalizm relacyjny. Kontrast, pustka, napięcie. Typografia. Język obrazu.
- Dostrzeganie w projektach tego, co niewidoczne. Projektowanie zgodne z przebiegiem myśli użytkownika. Modele myślenia. Tłoczno czy przejrzyście? Wzory projektów i wskazówki dotyczące interfejsu.
- Programy dedykowane kontra aplikacje internetowe. Projektowanie i sprzedawanie aplikacji. Właściwości oprogramowania na urządzenia przenośne. Zasady tworzenia dobrych programów. Interfejs użytkownika w aplikacjach na urządzenia przenośne. Wygląd aplikacji dla urządzeń przenośnych.
- Proces projektowania. Wizualizacja we wstępnym szkicu. Zapis stosowany w szkicach. Rozrysowywanie kadrów. Techniki i narzędzia. Szablony mało szczegółowe i bardzo szczegółowe. Prototypy. Testy i ostatnie poprawki.
- Projektowanie z myślą o dalszym rozwoju, nie na potrzeby chwili. Nie projektuj dla siebie. Dlaczego HTML i CSS schodzą na psy? Malowanie w HTML i zawiłości składni CSS. Problemy ze skryptami JavaScript i działaniem aplikacji po stronie serwera.
- Rozwój typografii w internecie. Reguła @font-face. WOFF. Ruch na rzecz uwolnienia krojów pisma. Licencjonowanie fontów. Usługi związane z internetowymi krojami pisma. Palące problemy sieciowej typografii. Funkcje OpenType i zaawansowane zagadnienia typografii internetowej. Moduł fontów w CSS3. Nasi rozmówcy.
- Łączenie psychologii społecznej, teorii projektowania gier i ekonomii. Podglądacze. Ograniczony altruizm. Oczekiwana wzajemność. Wet za wet. Malejąca użyteczność. Mechanika gier - świat, gracze i zasady. Zwycięskie strategie dla użytkowników i przedsiębiorstw. Podręcznik projektanta i strategie projektowania. Techniki projektowania gier poparte przykładami z życia.
- Różne spojrzenia na zagadnienie projektowania. Znaczenie oddziaływań społecznych. Nieświadome podejmowanie decyzji. Weryfikacja społeczna. Efekt przyspieszenia u celu. Rozpraszanie sposobem zwracania uwagi. Zaspokorczanie. Wzorce myślowe. Obsługa błędów. Niezamierzona nieuwaga.
- Układ. Architektura informacji. Nawigacja. Kolorystyka. Towary, dokonywanie zakupów i strony koszyka. Nazewnictwo stosowane na przyciskach i wzory projektów. Projektowanie stron pomocy i kontaktu. Bezpośrednie działania marketingowe.
- Wydawać na własną rękę czy szukać wydawnictwa? Pisanie, redagowanie i przygotowywanie do druku. Ceny, działania marketingowe i kolportaż. Książki w wersji elektronicznej: PDF, EPUB, Mobipocket. Druk na życzenie.
Zasady projektowania grafiki doskonałej (13)
Widoczne kontra niewidoczne (47)
Projektowanie z myślą o urządzeniach przenośnych (71)
Szkice, szablony i prototypy (103)
Znaki ostrzegawcze w projektowaniu aplikacji internetowych (131)
Przyszłość typografii w sieci (171)
Reguły projektowania gier w planowaniu interakcji i użyteczności aplikacji (219)
Co sprawia, że klikają? Psychologia zachowań użytkowników i projektowania aplikacji internetowych (253)
Wzorce projektowe wykorzystywane na stronach e-commerce (studia przypadków) (273)
Jak wydać książkę (taką jak ta)? (317)
Skorowidz (353)
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja Promocja 2za1
Ta książka stanowi twardy dowód, że matematyka jest elastyczna, kreatywna i radosna. Potraktuj ją jako fascynującą podróż przez świat matematyki abstrakcyjnej do teorii kategorii. Przekonaj się, że bez formalnej wiedzy w tej dziedzinie możesz rozwinąć umiejętność matematycznego myślenia. Abstrakcyjne idee matematyczne pomogą Ci inaczej spojrzeć na aktualne wydarzenia, kwestie sprawiedliwości społecznej i przywilejów społecznych czy nawet na COVID-19.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(38,35 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Inżynieria wymagań jest jedną z podstawowych dyscyplin inżynierii oprogramowania. Cały proces wytwarzania oprogramowania powinien być oparty właśnie na niej. W ramach inżynierii wymagań korzystamy z wiedzy naukowej, technicznej i doświadczenia do zdefiniowania problemu, a także do zarządzania zakresem budowanego systemu oprogramowania. Bez znajomości reguł dotyczących zbierania, specyfikowania i analizy wymagań bardzo trudno jest zbudować system oprogramowania spełniający rzeczywiste potrzeby jego odbiorców.- Druk
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej przystępnej książce, przeznaczonej dla programistów i badaczy, zrozumiesz podstawy techniczne modeli LLM. Dowiesz się, do czego można je zastosować, i odkryjesz elegancję ich architektury. Nauczysz się praktycznego korzystania z frameworka LangChain, zaprojektowanego do tworzenia responsywnych aplikacji. Dowiesz się, jak dostrajać model, jak zadawać mu pytania, poznasz także sprawdzone metody wdrażania i monitorowania środowisk produkcyjnych, dzięki czemu łatwo zbudujesz narzędzia do pisania, zaawansowane roboty konwersacyjne czy nowatorskie pomoce dla programistów. Liczne praktyczne przykłady i fragmenty kodu ułatwią Ci nie tylko przyswojenie podstaw, ale także używanie modeli LLM w innowacyjny i odpowiedzialny sposób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Książka jest przystępnym przewodnikiem po zastosowaniu języka SQL w procesie uzyskiwania informacji zawartych w danych. Zaczniesz od przyswojenia podstawowej wiedzy o bazach danych i SQL, a następnie przystąpisz do analizy prawdziwych zbiorów danych, takich jak demografia spisu ludności w Stanach Zjednoczonych, przejazdy taksówek w Nowym Jorku i szczegóły z krajowego katalogu targów rolniczych. Dzięki ćwiczeniom i przykładom zamieszczonym w każdym rozdziale szybko zaznajomisz się ze wszystkimi, również najnowszymi, narzędziami niezbędnymi do budowania zaawansowanych baz danych PostgreSQL. Zrozumiesz również, jak w szybki i efektywny sposób dane pozwalają zdobyć potrzebne informacje.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(64,35 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Tymczasem obwody elektroniczne przenikają każdy aspekt naszego życia. Bez nich cywilizacja w obecnym kształcie przestałaby istnieć. Zagrożenie wcale nie jest aż tak małe, jak się wydaje. Elektronika to niebanalna dziedzina, wykształcenie specjalistów i przekazanie im odpowiedniej wiedzy wymaga wysiłku. Należy zacząć od podstaw - i stąd pomysł na cykl publikacji poświęconych najważniejszym zagadnieniom związanym z elektroniką.- Druk
Elektronika. Od analizy symbolicznej do obliczeń kwantowych
Anna Filipowska, Weronika Izydorczyk, Jacek Izydorczyk, Sławomir Lasota, Andrzej Malcher, Piotr Zawadzki
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
W tej niezwykle pragmatycznej książce, przeznaczonej dla dyrektorów technicznych, praktyków uczenia maszynowego, twórców aplikacji, analityków biznesowych, inżynierów i badaczy danych, znajdziesz skuteczne techniki używania sztucznej inteligencji. Zaznajomisz się z cyklem życia projektu opartego na generatywnej AI i jej zastosowaniami, a także metodami doboru i dostrajania modeli, generowania danych wspomaganego wyszukiwaniem, uczenia przez wzmacnianie na podstawie informacji zwrotnych od człowieka, kwantyzacji, optymalizacji i wdrażania modeli. Poznasz szczegóły różnych typów modeli, między innymi dużych językowych (LLM), multimodalnych generujących obrazy (Stable Diffusion) i odpowiadających na pytania wizualne (Flamingo/IDEFICS).- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Na rynku książek poświęconych analizie biznesowej w sektorze IT dostępnych jest kilka pozycji. Zawierają one informacje na temat praktyk, narzędzi i podejścia stosowanego w tej dziedzinie. Dotychczas jednak brakowało kompendium, które byłoby praktycznym przewodnikiem zbierającym doświadczenia z różnych projektów, firm i od ekspertów podchodzących w odmienny sposób do analizy biznesowej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
To książka przeznaczona dla osób pracujących z systemami Kubernetes. Poszczególne zagadnienia przedstawiono w niej w przejrzystym formacie problem – rozwiązanie – omówienie, dzięki czemu szybko znajdziesz rozwiązanie konkretnego problemu, a to z kolei pozwoli Ci na korzystanie ze wszystkich zalet tej platformy w codziennej pracy. Znalazło się tu ponad 100 praktycznych receptur obejmujących takie tematy jak konfigurowanie klastra, zarządzanie obciążeniem w kontenerach przy użyciu obiektów Kubernetes API, użycie pamięci masowej indeksowanej wartościami klucz-wartość, konfigurowanie zabezpieczeń i wiele innych. Każda receptura jest niezależna od innych, a materiał został zorganizowany w sposób maksymalnie ułatwiający szybkie odnalezienie interesującego Cię zagadnienia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(38,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Sztuczna inteligencja stale się rozwija. Właściwie codziennie słyszymy o jej rosnących możliwościach, nowych osiągnięciach i przyszłości, jaką nam przyniesie. Jednak w tej książce skupiamy się nie na przyszłości, a na teraźniejszości i praktycznym obliczu AI - na usługach, które świadczy już dziś. Większość najciekawszych zastosowań sztucznej inteligencji bazuje na ML (uczenie maszynowe, ang. machine learning), NLP (przetwarzanie języka naturalnego, ang. natural language processing) i architekturze RAG (ang. retrieval augmented generation) zwiększającej możliwości tzw. dużych modeli językowych (LLM, ang. large language model). Stanowią one podwaliny budowy systemów AI, bez których te systemy często wcale nie mogłyby powstać.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Pierwsza była wirtualizacja: oprogramowanie symuluje istnienie zasobów logicznych korzystających z zasobów fizycznych. Po niej przyszła konteneryzacja, polegająca na tworzeniu obrazów - kopii danych - zawierających wszystkie pliki potrzebne do uruchomienia danej aplikacji. Środowiska produkcyjne z obu korzystają równolegle, ale to konteneryzacja stała się swojego rodzaju rewolucją w sektorze IT. Pozwoliła bowiem na sprawniejsze wdrażanie mikroserwisów, a także na optymalizację kosztów działania wielu aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(25,92 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: The Smashing Book #2 Matt Ward (18) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(6)
(3)
(4)
(3)
(2)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie