Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2015

Lauret zaufanych opinii
Sztuka pozowania w fotografii po...

Sztuka pozowania w fotografii portretowej

Autor: 

Stron: 128
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)
Wydawca: Helion
Cena:
39,90 zł

Zajrzyj za kulisy studiów najlepszych fotografów i naucz się planować pozy atrakcyjne oraz przyciągające wzrok!

Upozowanie ludzi do portretów to sztuka, która wymaga umiejętności i doświadczenia. Niezbędne jest w niej wyczucie taktu i kompozycji, a także doskonały refleks, aby uchwycić dokładnie ten moment, na którym nam zależy. Ba, trzeba nawet zaplanować pozy najlepsze dla fotografowanej osoby! Do tej pory nikt nie przygotował książki, która skupiałaby się na pozowaniu do fotografii. Wbrew pozorom nie jest to temat prosty, ale bardzo istotny. Dzięki ustawieniu modela we właściwej pozie możesz ukryć jego wady i uwydatnić zalety, a to tylko jeden z przykładów wykorzystania tej umiejętności.

W tej unikalnej książce znajdziesz najlepsze pozy dla różnych grup wiekowych - od dzieci, przez nastolatki i dorosłych, po osoby starsze. Dowiesz się, jak ustawić fotografowanego człowieka w trakcie tworzenia portretu oraz jak zaaranżować zdjęcie grupowe. Sprawdzisz, jakich rekwizytów użyć, jak zaplanować sesję oraz jak idealnie dobrać oświetlenie. Wszystkie przykłady upozowania ludzi w studio czy plenerze zostały omówione przez dziesięcioro ekspertów oraz zilustrowane ich fotografiami. Każdy rozdział zawiera wiele osobistych porad i sztuczek, które pomogą Ci stworzyć niesamowite ujęcia.

  • Spraw, by klient czuł się swobodnie w trakcie twórczej sesji, pełnej naturalnie wyglądających póz
  • Używaj pozowania do tuszowania problemów z wyglądem klientów
  • Poznaj wskazówki dotyczące pozowania państwa młodych, rodzin, nastolatków, dzieci i innych
  • Wykorzystuj na zdjęciach rekwizyty i zrozum ich wpływ na pozę
  • Uwieczniaj odpowiedni nastrój i wyraz twarzy
  • Stosuj modyfikacje cyfrowe do udoskonalenia zdjęcia
  • Sprawdź pomysły dotyczące naprowadzania modeli na odpowiednie pozy
  • Poszerz wiedzę o kwestiach dotyczących prowadzenia działalności fotograficznej

Dobrze dobrana poza to pierwszy krok ku udanej fotografii!

WPROWADZENIE (7)

  • Pozowanie to sztuka (7)
  • Uśmiechy (7)
  • Gromadzenie doświadczenia (8)
  • Przewidywania (9)
  • Oświetlenie (9)
  • Autorzy (9)
  • Inspiracje (9)
  • Wskazówki dotyczące portretów (10)
  • Ćwiczenia (10)
  • Dalszy rozwój (10)
JULIA GREER (13)

  • Twoja historia (13)
  • Opisz swoje studio (14)
  • Twoje specjalności (14)
  • Zapoznawanie się z klientami (15)
  • Pierwsze pozy portretowe (15)
  • Zachęcanie do improwizacji (18)
  • Inspirowanie dobrych póz (18)
  • Znaczenie oświetlenia (18)
  • Używanie rekwizytów (21)
  • Omawianie tego, co robisz (21)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (22)
  • Pozy dla nastolatków (22)
  • Pozowanie małych dzieci (22)
  • Pozowanie grup (22)
  • Ubiór do portretów (22)
  • Modyfikacje cyfrowe (22)
  • Mowa ciała (23)
  • Aparaty, obiektywy, lampy błyskowe i tła (23)
MARISSA BOUCHÉR (25)

  • Twoja historia (25)
  • O Twoim studiu (26)
  • Twoje specjalności (26)
  • Zapoznawanie się z klientami (26)
  • Przygotowywanie póz (28)
  • Pierwsze pozy portretowe (28)
  • Pozy tradycyjne (31)
  • Korzystne pozy (31)
  • Używanie rekwizytów (32)
  • Omawianie tego, co robisz (32)
  • Pozowanie grup (32)
  • Przygotowania i ceny (35)
  • Znaczenie oświetlenia (35)
  • Tła (35)
  • Aparaty, obiektywy i lampy błyskowe (35)
CAROLYN WRIGHT (37)

  • Opisz swoje studio (37)
  • Twoja specjalność (38)
  • Zapoznawanie się z klientami (38)
  • Przygotowywanie póz (38)
  • Pierwsze pozy portretowe (41)
  • Improwizacja (41)
  • Inspirowanie dobrych wyrazów twarzy (42)
  • Znaczenie oświetlenia (42)
  • Używanie rekwizytów (43)
  • Omawianie tego, co robisz (43)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (44)
  • Pozy dla nastolatków (44)
  • Pozowanie małych dzieci (44)
  • Pozowanie grup (45)
  • Ubiór do portretów (45)
  • Modyfikacje cyfrowe (45)
  • Mowa ciała (45)
  • Aparaty, obiektywy i lampy błyskowe (45)
ELIZABETH ETIENNE (47)

  • Twoja historia (47)
  • Opisz swoje studio (48)
  • Zapoznawanie się z klientami (48)
  • Przygotowywanie póz do sesji (50)
  • Początkowe pozy portretowe (51)
  • Znaczenie oświetlenia (52)
  • Używanie rekwizytów (54)
  • Omawianie tego, co robisz (54)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (54)
  • Pozowanie osób starszych (55)
  • Pozowanie małych dzieci (55)
  • Pozowanie grup (55)
  • Ubiór do portretów (55)
  • Modyfikacje cyfrowe (55)
  • Mowa ciała (57)
  • Aparaty, obiektywy i lampy błyskowe (57)
MELANIE LITCHFIELD I SARA BRENNAN-HARRELL (59)

  • Obowiązki (59)
  • Wasze studio (60)
  • Wasze specjalności (60)
  • Zapoznawanie się z klientami (61)
  • Pozowanie portretów (61)
  • Uwiecznianie nastrojów (62)
  • Portrety rodzinne (62)
  • Kluczem jest różnorodność (64)
  • Pierwsze pozy portretowe (64)
  • Zachęcanie do improwizacji (65)
  • Inspirowanie dobrych wyrazów twarzy (65)
  • Znaczenie oświetlenia (66)
  • Niedoskonałości i nadwaga (68)
  • Używanie rekwizytów (68)
  • Pokazywanie zdjęć w trakcie fotografowania (68)
  • Modyfikacje cyfrowe (68)
  • Pozowanie osób starszych (69)
  • Postprodukcja (69)
  • Aparaty i obiektywy (69)
RON JACOBSON (71)

  • Dalsza historia (71)
  • Opisz swoje studio (71)
  • Podział pracy (73)
  • Twoje specjalności (73)
  • Zapoznawanie się z klientami (73)
  • Pierwsze pozy portretowe (75)
  • Zachęcanie do improwizacji (75)
  • Inspirowanie dobrych wyrazów twarzy (75)
  • Znaczenie oświetlenia (76)
  • Używanie rekwizytów (76)
  • Omawianie tego, co robisz (77)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (77)
  • Pozy dla nastolatków (77)
  • Pozowanie małych dzieci (78)
  • Pozowanie grup (78)
  • Ubiór do portretów (79)
  • Modyfikacje cyfrowe (79)
  • Mowa ciała (79)
  • Aparaty, obiektywy i lampy błyskowe (80)
TODD JOYCE (81)

  • Dalsza historia (81)
  • Opisz swoje studio (82)
  • Twoje specjalności (82)
  • Zapoznawanie się z klientami (83)
  • Przygotowywanie póz (83)
  • Znaczenie oświetlenia (84)
  • Używanie rekwizytów (85)
  • Omawianie tego, co robisz (85)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (85)
  • Pozy dla nastolatków i dzieci (86)
  • Pozowanie grup (87)
  • Ubiór do portretów (87)
  • Modyfikacje cyfrowe (87)
  • Mowa ciała (90)
  • Aparaty, obiektywy i lampy błyskowe (91)
LARRY PETERS (93)

  • Twoja historia (93)
  • O Twoim studiu (93)
  • Twoje specjalności (94)
  • Zapoznawanie się z klientami (94)
  • Przygotowywanie póz (94)
  • Pierwsze pozy portretowe (96)
  • Zachęcanie do improwizacji (96)
  • Inspirowanie dobrych wyrazów twarzy (97)
  • Znaczenie oświetlenia (97)
  • Używanie rekwizytów (98)
  • Omawianie tego, co robisz (100)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (100)
  • Portrety nastolatków (101)
  • Pozowanie grup (102)
  • Ubiór do portretów (102)
  • Modyfikacje cyfrowe (103)
  • Mowa ciała (103)
  • Aparaty, obiektywy i lampy błyskowe (103)
DAN HEFER (105)

  • Dalsza historia (105)
  • Opisz swoje studio (106)
  • Twoje specjalności (106)
  • Zapoznawanie się z klientami (106)
  • Przygotowywanie póz (108)
  • Pierwsze pozy portretowe (109)
  • Zachęcanie do improwizacji (109)
  • Inspirowanie dobrych wyrazów twarzy (109)
  • Znaczenie oświetlenia i kątów ustawienia aparatu (110)
  • Używanie rekwizytów (110)
  • Omawianie tego, co robisz (111)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (111)
  • Pozy dla nastolatków (112)
  • Pozy w plenerze (112)
  • Pozowanie grup (112)
  • Portrety biznesowe (113)
  • Sprzęt i tła (113)
  • Postprodukcja
ANGELA STOTT (115)

  • Dalsza historia (115)
  • O Twoim studiu (116)
  • Twoje specjalności (117)
  • Zapoznawanie się z klientami (117)
  • Przygotowywanie póz (118)
  • Pierwsze pozy portretowe (120)
  • Inspirowanie wyrazów twarzy (120)
  • Znaczenie oświetlenia (121)
  • Pozowanie małych dzieci i używanie rekwizytów (121)
  • Omawianie tego, co robisz (121)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (121)
  • Pozy dla nastolatków (122)
  • Pozowanie grup (122)
  • Porady dotyczące ubioru itd. (123)
  • Aparaty, obiektywy i tła (123)
  • Uwagi końcowe (124)
  •  
  • Podsumowanie (125)
Najczęściej kupowane razem:
Sztuka pozowania w fotografii portretowej plus Blisko, coraz bliżej. Od fotografii zbliżeniowej do mikrofotografii plus ABC grafiki komputerowej i obróbki zdjęć
Cena zestawu: 126,47 zł 148,80 zł
Oszczędzasz: 22,33 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Sztuka pozowania w fotografii portretowej
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Cena: 69,00 zł
3D Studio MAX. Czarna księga animatora
S. Kennedy, G. Maestri, R. Frantz
Cena: 95,00 zł
JavaScript. Wzorce
Stoyan Stefanov
Cena: 39,00 zł
Doskonaląc się w sztuce fotografii portretowej, w pewnym momencie dotrzemy do miejsca, w którym niezbędne okaże się umiejętność pozowania modeli. Fotografowanie ludzi to nie tylko świetna i dająca nieraz zaskakujące efekty zabawa, ale przede wszystkim sztuka, w której wymaga się od fotografa umiejętności „łapania” najlepszych chwil, komponowania ciekawych kadrów, a - co za tym idzie - w dużej mierze także pozowania ludzi. O jednym z najtrudniejszych elementów pracy fotografa-portrecisty przeczytać można w publikacji Lou Jacobsa Sztuka pozowania w fotografii portretowej.

Lou Jacobs – skądinąd świetny fotograf i autor trzydziestu siedmiu książek poświęconych fotografii – do przygotowania najnowszej publikacji poprosił o pomoc dziesięciu fotografów-portrecistów, zajmujących się fotografią rodzinną, dziecięcą, nastolatków, par czy też ślubną. Każdy z zaproszonych do współpracy fotografów, odpowiadając na podobne, zadawane przez autora pytania, opowiada swoją historię i metody, jakie wykorzystuje w pracy z klientami. W każdym „wywiadzie” czytelnik znajdzie krótką historię, w której pytany opowiada, dlaczego fotografia stała się tak ważnym elementem jego życia, że postanowił zaangażować się w nią zawodowo. W dalszej części „wywiadu” czytelnik znajdzie sporo praktycznych rad dotyczących fotografii portretowej. Jeśli pasjonuje się fotografią dziecięcą i rodzinną, powinien sięgnąć po rozmowę z Julią Greer. Jeżeli natomiast jest zwolennikiem tradycyjnej fotografii studyjnej, z pewnością zainteresuje go rozmowa z Danem Heferem. Niezwykle inspirująca, zwłaszcza dla wszystkich początkujących fotografów ślubnych, będzie rozmowa z Melanie Litchfield.

Lou Jacobs tak ułożył pytania do swoich „wywiadów”, by przy ich pomocy zaprezentować metody pracy różnych fotografów-portrecistów. Autor pyta o to, jak pozować grupy, nastolatków, maluchy, osoby starsze czy też modeli mających nadwagę bądź niedoskonałości twarzy. Fotografowie opowiadają o oświetleniu, jakie wykorzystują w swoim studio bądź jak radzą sobie w plenerze. Opowiadają także o używaniu bądź rezygnacji podczas sesji zdjęciowych z rekwizytów. Wspominają również, jak niezwykle istotne jest odpowiednie ubranie modeli, zwłaszcza, gdy wykonuje się portrety grupowe. Uczestniczący w projekcie Lou Jacobsa fotografowie zdradzają także tajniki swojej pracy: opowiadają o szczegółach sesji, o tym, w jaki sposób nawiązują kontakt z klientami i sprawiają, by czuli się oni swobodnie przed obiektywem. Każdy rozdział zamyka informacja dotycząca sprzętu, jakim posługuje się każdy z fotografów: od modeli lustrzanek cyfrowych, przez obiektywy, aż po rodzaje lamp błyskowych.

W publikacji Lou Jacobsa nie mogło, oczywiście, zabraknąć zdjęć, które w rozmowach z autorem przywołują fotografowie. Zdjęcia różnią się między sobą przede wszystkim stylem. Każdy początkujący fotograf bez trudu znajdzie w książce prace, które go zainspirują. I to właśnie te fotografie stać się mogą podpowiedzią podczas pierwszych, „pozowanych” sesji zdjęciowych, w tym kłopotliwym momencie, gdy akurat zabraknie pomysłów.  

Sięgając po publikację Lou Jacobsa, czytelnik może spodziewać się, że otrzyma zbiór porad dotyczących pozowania modeli – osób w różnym wieku czy też w różnych sytuacjach i miejscach – oraz tajników dotyczących wykonywania ujęć całej sylwetki, półzbliżeń czy też zbliżeń. Po zapoznaniu się z treścią książki odnieść można jednak wrażenie, że tytuł – Sztuka pozowania – jest nieco mylący. Oprócz kilku ciekawych spostrzeżeń nie ma w publikacji typowego „know-how”. Jednak po dokładnym wczytaniu się w książkę czytelnik zorientuje się, że pozowanie to nie zbiór kilku póz, które należy zapamiętać i wcielić w życie podczas każdej sesji zdjęciowej. Pozowanie modeli polega na umiejętnym komponowaniu kadru, podczas gdy fotografowane osoby przyjmują swobodne i wygodne dla siebie pozycje. To dlatego tak ważne w pracy każdego fotografa są spotkania z klientami przed realizacją sesji zdjęciowej. Podczas takich właśnie spotkań, podczas swobodnej rozmowy o oczekiwaniach i pomysłach klientów fotograf ma możliwość „przyjrzenia” się swoim modelom – ich gestom, mimice, mowie ciała. Może wtedy zauważyć i zapamiętać pozy, które są dla klienta wygodne i naturalne, a później wykorzystać je podczas sesji zdjęciowej. Znacznie ułatwi to pracę, a widoczny na fotografiach efekt zazwyczaj będzie więcej niż tylko zadowalający.

Sztuka pozowania w fotografii portretowej kierowana jest przede wszystkim do początkujących pasjonatów, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z fotografią portretową, ale także do wszystkich amatorów, którzy chcieliby popracować nad estetyką swoich zdjęć. I chociaż publikacja Lou Jacobsa nie daje gotowej recepty na udane pozy, to pokazuje, jak ważnymi elementami pracy fotografa są refleks i umiejętność wnikliwej obserwacji modeli. 

granice.pl Magdalena Galiczek-Krempa

pokaż wszystkie