Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2014

Lauret zaufanych opinii
Sztuka pozowania w fotografii po...

Sztuka pozowania w fotografii portretowej

Autor: 

Stron: 128
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł

Zajrzyj za kulisy studiów najlepszych fotografów i naucz się planować pozy atrakcyjne oraz przyciągające wzrok!

Upozowanie ludzi do portretów to sztuka, która wymaga umiejętności i doświadczenia. Niezbędne jest w niej wyczucie taktu i kompozycji, a także doskonały refleks, aby uchwycić dokładnie ten moment, na którym nam zależy. Ba, trzeba nawet zaplanować pozy najlepsze dla fotografowanej osoby! Do tej pory nikt nie przygotował książki, która skupiałaby się na pozowaniu do fotografii. Wbrew pozorom nie jest to temat prosty, ale bardzo istotny. Dzięki ustawieniu modela we właściwej pozie możesz ukryć jego wady i uwydatnić zalety, a to tylko jeden z przykładów wykorzystania tej umiejętności.

W tej unikalnej książce znajdziesz najlepsze pozy dla różnych grup wiekowych - od dzieci, przez nastolatki i dorosłych, po osoby starsze. Dowiesz się, jak ustawić fotografowanego człowieka w trakcie tworzenia portretu oraz jak zaaranżować zdjęcie grupowe. Sprawdzisz, jakich rekwizytów użyć, jak zaplanować sesję oraz jak idealnie dobrać oświetlenie. Wszystkie przykłady upozowania ludzi w studio czy plenerze zostały omówione przez dziesięcioro ekspertów oraz zilustrowane ich fotografiami. Każdy rozdział zawiera wiele osobistych porad i sztuczek, które pomogą Ci stworzyć niesamowite ujęcia.

  • Spraw, by klient czuł się swobodnie w trakcie twórczej sesji, pełnej naturalnie wyglądających póz
  • Używaj pozowania do tuszowania problemów z wyglądem klientów
  • Poznaj wskazówki dotyczące pozowania państwa młodych, rodzin, nastolatków, dzieci i innych
  • Wykorzystuj na zdjęciach rekwizyty i zrozum ich wpływ na pozę
  • Uwieczniaj odpowiedni nastrój i wyraz twarzy
  • Stosuj modyfikacje cyfrowe do udoskonalenia zdjęcia
  • Sprawdź pomysły dotyczące naprowadzania modeli na odpowiednie pozy
  • Poszerz wiedzę o kwestiach dotyczących prowadzenia działalności fotograficznej

Dobrze dobrana poza to pierwszy krok ku udanej fotografii!

WPROWADZENIE (7)
  • Pozowanie to sztuka (7)
  • Uśmiechy (7)
  • Gromadzenie doświadczenia (8)
  • Przewidywania (9)
  • Oświetlenie (9)
  • Autorzy (9)
  • Inspiracje (9)
  • Wskazówki dotyczące portretów (10)
  • Ćwiczenia (10)
  • Dalszy rozwój (10)
JULIA GREER (13)
  • Twoja historia (13)
  • Opisz swoje studio (14)
  • Twoje specjalności (14)
  • Zapoznawanie się z klientami (15)
  • Pierwsze pozy portretowe (15)
  • Zachęcanie do improwizacji (18)
  • Inspirowanie dobrych póz (18)
  • Znaczenie oświetlenia (18)
  • Używanie rekwizytów (21)
  • Omawianie tego, co robisz (21)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (22)
  • Pozy dla nastolatków (22)
  • Pozowanie małych dzieci (22)
  • Pozowanie grup (22)
  • Ubiór do portretów (22)
  • Modyfikacje cyfrowe (22)
  • Mowa ciała (23)
  • Aparaty, obiektywy, lampy błyskowe i tła (23)
MARISSA BOUCHÉR (25)
  • Twoja historia (25)
  • O Twoim studiu (26)
  • Twoje specjalności (26)
  • Zapoznawanie się z klientami (26)
  • Przygotowywanie póz (28)
  • Pierwsze pozy portretowe (28)
  • Pozy tradycyjne (31)
  • Korzystne pozy (31)
  • Używanie rekwizytów (32)
  • Omawianie tego, co robisz (32)
  • Pozowanie grup (32)
  • Przygotowania i ceny (35)
  • Znaczenie oświetlenia (35)
  • Tła (35)
  • Aparaty, obiektywy i lampy błyskowe (35)
CAROLYN WRIGHT (37)
  • Opisz swoje studio (37)
  • Twoja specjalność (38)
  • Zapoznawanie się z klientami (38)
  • Przygotowywanie póz (38)
  • Pierwsze pozy portretowe (41)
  • Improwizacja (41)
  • Inspirowanie dobrych wyrazów twarzy (42)
  • Znaczenie oświetlenia (42)
  • Używanie rekwizytów (43)
  • Omawianie tego, co robisz (43)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (44)
  • Pozy dla nastolatków (44)
  • Pozowanie małych dzieci (44)
  • Pozowanie grup (45)
  • Ubiór do portretów (45)
  • Modyfikacje cyfrowe (45)
  • Mowa ciała (45)
  • Aparaty, obiektywy i lampy błyskowe (45)
ELIZABETH ETIENNE (47)
  • Twoja historia (47)
  • Opisz swoje studio (48)
  • Zapoznawanie się z klientami (48)
  • Przygotowywanie póz do sesji (50)
  • Początkowe pozy portretowe (51)
  • Znaczenie oświetlenia (52)
  • Używanie rekwizytów (54)
  • Omawianie tego, co robisz (54)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (54)
  • Pozowanie osób starszych (55)
  • Pozowanie małych dzieci (55)
  • Pozowanie grup (55)
  • Ubiór do portretów (55)
  • Modyfikacje cyfrowe (55)
  • Mowa ciała (57)
  • Aparaty, obiektywy i lampy błyskowe (57)
MELANIE LITCHFIELD I SARA BRENNAN-HARRELL (59)
  • Obowiązki (59)
  • Wasze studio (60)
  • Wasze specjalności (60)
  • Zapoznawanie się z klientami (61)
  • Pozowanie portretów (61)
  • Uwiecznianie nastrojów (62)
  • Portrety rodzinne (62)
  • Kluczem jest różnorodność (64)
  • Pierwsze pozy portretowe (64)
  • Zachęcanie do improwizacji (65)
  • Inspirowanie dobrych wyrazów twarzy (65)
  • Znaczenie oświetlenia (66)
  • Niedoskonałości i nadwaga (68)
  • Używanie rekwizytów (68)
  • Pokazywanie zdjęć w trakcie fotografowania (68)
  • Modyfikacje cyfrowe (68)
  • Pozowanie osób starszych (69)
  • Postprodukcja (69)
  • Aparaty i obiektywy (69)
RON JACOBSON (71)
  • Dalsza historia (71)
  • Opisz swoje studio (71)
  • Podział pracy (73)
  • Twoje specjalności (73)
  • Zapoznawanie się z klientami (73)
  • Pierwsze pozy portretowe (75)
  • Zachęcanie do improwizacji (75)
  • Inspirowanie dobrych wyrazów twarzy (75)
  • Znaczenie oświetlenia (76)
  • Używanie rekwizytów (76)
  • Omawianie tego, co robisz (77)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (77)
  • Pozy dla nastolatków (77)
  • Pozowanie małych dzieci (78)
  • Pozowanie grup (78)
  • Ubiór do portretów (79)
  • Modyfikacje cyfrowe (79)
  • Mowa ciała (79)
  • Aparaty, obiektywy i lampy błyskowe (80)
TODD JOYCE (81)
  • Dalsza historia (81)
  • Opisz swoje studio (82)
  • Twoje specjalności (82)
  • Zapoznawanie się z klientami (83)
  • Przygotowywanie póz (83)
  • Znaczenie oświetlenia (84)
  • Używanie rekwizytów (85)
  • Omawianie tego, co robisz (85)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (85)
  • Pozy dla nastolatków i dzieci (86)
  • Pozowanie grup (87)
  • Ubiór do portretów (87)
  • Modyfikacje cyfrowe (87)
  • Mowa ciała (90)
  • Aparaty, obiektywy i lampy błyskowe (91)
LARRY PETERS (93)
  • Twoja historia (93)
  • O Twoim studiu (93)
  • Twoje specjalności (94)
  • Zapoznawanie się z klientami (94)
  • Przygotowywanie póz (94)
  • Pierwsze pozy portretowe (96)
  • Zachęcanie do improwizacji (96)
  • Inspirowanie dobrych wyrazów twarzy (97)
  • Znaczenie oświetlenia (97)
  • Używanie rekwizytów (98)
  • Omawianie tego, co robisz (100)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (100)
  • Portrety nastolatków (101)
  • Pozowanie grup (102)
  • Ubiór do portretów (102)
  • Modyfikacje cyfrowe (103)
  • Mowa ciała (103)
  • Aparaty, obiektywy i lampy błyskowe (103)
DAN HEFER (105)
  • Dalsza historia (105)
  • Opisz swoje studio (106)
  • Twoje specjalności (106)
  • Zapoznawanie się z klientami (106)
  • Przygotowywanie póz (108)
  • Pierwsze pozy portretowe (109)
  • Zachęcanie do improwizacji (109)
  • Inspirowanie dobrych wyrazów twarzy (109)
  • Znaczenie oświetlenia i kątów ustawienia aparatu (110)
  • Używanie rekwizytów (110)
  • Omawianie tego, co robisz (111)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (111)
  • Pozy dla nastolatków (112)
  • Pozy w plenerze (112)
  • Pozowanie grup (112)
  • Portrety biznesowe (113)
  • Sprzęt i tła (113)
  • Postprodukcja
ANGELA STOTT (115)
  • Dalsza historia (115)
  • O Twoim studiu (116)
  • Twoje specjalności (117)
  • Zapoznawanie się z klientami (117)
  • Przygotowywanie póz (118)
  • Pierwsze pozy portretowe (120)
  • Inspirowanie wyrazów twarzy (120)
  • Znaczenie oświetlenia (121)
  • Pozowanie małych dzieci i używanie rekwizytów (121)
  • Omawianie tego, co robisz (121)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (121)
  • Pozy dla nastolatków (122)
  • Pozowanie grup (122)
  • Porady dotyczące ubioru itd. (123)
  • Aparaty, obiektywy i tła (123)
  • Uwagi końcowe (124)

  • Podsumowanie (125)
Najczęściej kupowane razem:
Sztuka pozowania w fotografii portretowej plus Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. 200 ujęć Scotta Kelby'ego. Wydanie II plus Cyfrowa ciemnia. Komputerowy warsztat fotografa
Cena zestawu: 114,48 zł 134,70 zł
Oszczędzasz: 20,22 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Sztuka pozowania w fotografii portretowej
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Każdy, kto próbował swoich sił w fotografii portretowej stanął przed problemem, jak ustawić modela, aby podkreślić atuty, a ukryć wady. Jak sprawić, aby fotografowana osoba czuła się swobodnie przed aparatem. Jak pokierować pozującą osobą, aby uzyskać na zdjęciu efekt naturalności.

Na te i wiele innych pytań dotyczących pozowania odpowiada Lou Jacobs na łamach książki Sztuka pozowania w fotografii portretowej. Zapoznamy się w niej ze sprawdzonymi metodami pracy fotografów - zawodowców specjalizujących się w różnych portretach. Autor zadał pytania jedenastce fotografów. Każdy z nich został zapytany o początki działalności, studio, specjalizację, pracę z klientem, zalecany ubiór i pozy, modyfikacje cyfrowe i sprzęt. Odpowiadali: Julia Greer - fotografującą dzieci w różnym wieku i rodziny, Marissa Boucher - specjalistka od fotografii buduarowej, Carolyn Wright - pracującą z osobami w każdym wieku od dziecka do seniora, Elizabeth Etienne - wykonującą portrety kobiet w ciąży i sesje noworodkowe, dwie fotografki pracujące razem, Melanie Litchfield i Sara Brennan-Harrell - fotografujące śluby i dzieci, Ron Jacobson specjalista od fotografii ślubnej, rodzinnej i dziecięcej, Todd Joyce spec od fotografii reklamowej, Larry Peters - preferujący portretowe sesje studyjne, Dan Heffer fotografujący grupy rodzinne, portrety biznesowe, zdjęcia młodzieży i dzieci oraz Angela Stott wykonująca portrety dzieci, rodzin, pojedynczych osób oraz śluby. Każdy z fotografów na łamach książki zaprezentował kilka zdjęć oddających jego styl i charakter pracy.

Książka jest bardzo pomocna, szczególnie dla fotografów rozpoczynających pracę z ludźmi. Każdy z fotografów występujących na łamach książki ujawnia swoje patenty na udane zdjęcie i podsuwa sprawdzone przez siebie pomysły. Samo przeanalizowanie zamieszczonych fotografii jest inspirujące i może być źródłem nowych koncepcji fotograficznych. Książka przeznaczona jest dla osób zajmujących się fotografią zawodowo. Uważam, że więcej skorzystają osoby budujące dopiero swoją markę, niż fotograficy mający ugruntowaną pozycję na rynku i dobrze czujący się w poruszanej tematyce. Oczywiście, sięgając po książkę, zawsze mogą podejrzeć, jak to robią inni. Osoby początkujące w temacie fotografii portretowej znajdą w książce wiele przydatnych rad, np. jak przełamać pierwsze lody, jak ukryć niedoskonałości twarzy i figury. Nie znajdą natomiast wskazówek technicznych: jakie ISO, jaka przysłona, jak rozmieścić lampy itp. Wszystkie porady podane są w sposób lekki, łatwy i przyjemny. Uważam, że wraz z inną pozycją wydaną przez Heliona, a mianowicie Fotografią rodzinną autorstwa Christie Mumm, stanowią „zestaw startowy” dla fotografów chcących zająć się szeroko rozumianą fotografią portretową.

ateliora.com Iwona Zielińska-Frołow

pokaż wszystkie