Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2016

Lauret zaufanych opinii
Sztuka pozowania w fotografii po...

Sztuka pozowania w fotografii portretowej

Autor: 

Stron: 128
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)
Wydawca: Helion
Cena:
39,90 zł

Zajrzyj za kulisy studiów najlepszych fotografów i naucz się planować pozy atrakcyjne oraz przyciągające wzrok!

Upozowanie ludzi do portretów to sztuka, która wymaga umiejętności i doświadczenia. Niezbędne jest w niej wyczucie taktu i kompozycji, a także doskonały refleks, aby uchwycić dokładnie ten moment, na którym nam zależy. Ba, trzeba nawet zaplanować pozy najlepsze dla fotografowanej osoby! Do tej pory nikt nie przygotował książki, która skupiałaby się na pozowaniu do fotografii. Wbrew pozorom nie jest to temat prosty, ale bardzo istotny. Dzięki ustawieniu modela we właściwej pozie możesz ukryć jego wady i uwydatnić zalety, a to tylko jeden z przykładów wykorzystania tej umiejętności.

W tej unikalnej książce znajdziesz najlepsze pozy dla różnych grup wiekowych - od dzieci, przez nastolatki i dorosłych, po osoby starsze. Dowiesz się, jak ustawić fotografowanego człowieka w trakcie tworzenia portretu oraz jak zaaranżować zdjęcie grupowe. Sprawdzisz, jakich rekwizytów użyć, jak zaplanować sesję oraz jak idealnie dobrać oświetlenie. Wszystkie przykłady upozowania ludzi w studio czy plenerze zostały omówione przez dziesięcioro ekspertów oraz zilustrowane ich fotografiami. Każdy rozdział zawiera wiele osobistych porad i sztuczek, które pomogą Ci stworzyć niesamowite ujęcia.

  • Spraw, by klient czuł się swobodnie w trakcie twórczej sesji, pełnej naturalnie wyglądających póz
  • Używaj pozowania do tuszowania problemów z wyglądem klientów
  • Poznaj wskazówki dotyczące pozowania państwa młodych, rodzin, nastolatków, dzieci i innych
  • Wykorzystuj na zdjęciach rekwizyty i zrozum ich wpływ na pozę
  • Uwieczniaj odpowiedni nastrój i wyraz twarzy
  • Stosuj modyfikacje cyfrowe do udoskonalenia zdjęcia
  • Sprawdź pomysły dotyczące naprowadzania modeli na odpowiednie pozy
  • Poszerz wiedzę o kwestiach dotyczących prowadzenia działalności fotograficznej

Dobrze dobrana poza to pierwszy krok ku udanej fotografii!

WPROWADZENIE (7)

  • Pozowanie to sztuka (7)
  • Uśmiechy (7)
  • Gromadzenie doświadczenia (8)
  • Przewidywania (9)
  • Oświetlenie (9)
  • Autorzy (9)
  • Inspiracje (9)
  • Wskazówki dotyczące portretów (10)
  • Ćwiczenia (10)
  • Dalszy rozwój (10)
JULIA GREER (13)

  • Twoja historia (13)
  • Opisz swoje studio (14)
  • Twoje specjalności (14)
  • Zapoznawanie się z klientami (15)
  • Pierwsze pozy portretowe (15)
  • Zachęcanie do improwizacji (18)
  • Inspirowanie dobrych póz (18)
  • Znaczenie oświetlenia (18)
  • Używanie rekwizytów (21)
  • Omawianie tego, co robisz (21)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (22)
  • Pozy dla nastolatków (22)
  • Pozowanie małych dzieci (22)
  • Pozowanie grup (22)
  • Ubiór do portretów (22)
  • Modyfikacje cyfrowe (22)
  • Mowa ciała (23)
  • Aparaty, obiektywy, lampy błyskowe i tła (23)
MARISSA BOUCHÉR (25)

  • Twoja historia (25)
  • O Twoim studiu (26)
  • Twoje specjalności (26)
  • Zapoznawanie się z klientami (26)
  • Przygotowywanie póz (28)
  • Pierwsze pozy portretowe (28)
  • Pozy tradycyjne (31)
  • Korzystne pozy (31)
  • Używanie rekwizytów (32)
  • Omawianie tego, co robisz (32)
  • Pozowanie grup (32)
  • Przygotowania i ceny (35)
  • Znaczenie oświetlenia (35)
  • Tła (35)
  • Aparaty, obiektywy i lampy błyskowe (35)
CAROLYN WRIGHT (37)

  • Opisz swoje studio (37)
  • Twoja specjalność (38)
  • Zapoznawanie się z klientami (38)
  • Przygotowywanie póz (38)
  • Pierwsze pozy portretowe (41)
  • Improwizacja (41)
  • Inspirowanie dobrych wyrazów twarzy (42)
  • Znaczenie oświetlenia (42)
  • Używanie rekwizytów (43)
  • Omawianie tego, co robisz (43)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (44)
  • Pozy dla nastolatków (44)
  • Pozowanie małych dzieci (44)
  • Pozowanie grup (45)
  • Ubiór do portretów (45)
  • Modyfikacje cyfrowe (45)
  • Mowa ciała (45)
  • Aparaty, obiektywy i lampy błyskowe (45)
ELIZABETH ETIENNE (47)

  • Twoja historia (47)
  • Opisz swoje studio (48)
  • Zapoznawanie się z klientami (48)
  • Przygotowywanie póz do sesji (50)
  • Początkowe pozy portretowe (51)
  • Znaczenie oświetlenia (52)
  • Używanie rekwizytów (54)
  • Omawianie tego, co robisz (54)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (54)
  • Pozowanie osób starszych (55)
  • Pozowanie małych dzieci (55)
  • Pozowanie grup (55)
  • Ubiór do portretów (55)
  • Modyfikacje cyfrowe (55)
  • Mowa ciała (57)
  • Aparaty, obiektywy i lampy błyskowe (57)
MELANIE LITCHFIELD I SARA BRENNAN-HARRELL (59)

  • Obowiązki (59)
  • Wasze studio (60)
  • Wasze specjalności (60)
  • Zapoznawanie się z klientami (61)
  • Pozowanie portretów (61)
  • Uwiecznianie nastrojów (62)
  • Portrety rodzinne (62)
  • Kluczem jest różnorodność (64)
  • Pierwsze pozy portretowe (64)
  • Zachęcanie do improwizacji (65)
  • Inspirowanie dobrych wyrazów twarzy (65)
  • Znaczenie oświetlenia (66)
  • Niedoskonałości i nadwaga (68)
  • Używanie rekwizytów (68)
  • Pokazywanie zdjęć w trakcie fotografowania (68)
  • Modyfikacje cyfrowe (68)
  • Pozowanie osób starszych (69)
  • Postprodukcja (69)
  • Aparaty i obiektywy (69)
RON JACOBSON (71)

  • Dalsza historia (71)
  • Opisz swoje studio (71)
  • Podział pracy (73)
  • Twoje specjalności (73)
  • Zapoznawanie się z klientami (73)
  • Pierwsze pozy portretowe (75)
  • Zachęcanie do improwizacji (75)
  • Inspirowanie dobrych wyrazów twarzy (75)
  • Znaczenie oświetlenia (76)
  • Używanie rekwizytów (76)
  • Omawianie tego, co robisz (77)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (77)
  • Pozy dla nastolatków (77)
  • Pozowanie małych dzieci (78)
  • Pozowanie grup (78)
  • Ubiór do portretów (79)
  • Modyfikacje cyfrowe (79)
  • Mowa ciała (79)
  • Aparaty, obiektywy i lampy błyskowe (80)
TODD JOYCE (81)

  • Dalsza historia (81)
  • Opisz swoje studio (82)
  • Twoje specjalności (82)
  • Zapoznawanie się z klientami (83)
  • Przygotowywanie póz (83)
  • Znaczenie oświetlenia (84)
  • Używanie rekwizytów (85)
  • Omawianie tego, co robisz (85)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (85)
  • Pozy dla nastolatków i dzieci (86)
  • Pozowanie grup (87)
  • Ubiór do portretów (87)
  • Modyfikacje cyfrowe (87)
  • Mowa ciała (90)
  • Aparaty, obiektywy i lampy błyskowe (91)
LARRY PETERS (93)

  • Twoja historia (93)
  • O Twoim studiu (93)
  • Twoje specjalności (94)
  • Zapoznawanie się z klientami (94)
  • Przygotowywanie póz (94)
  • Pierwsze pozy portretowe (96)
  • Zachęcanie do improwizacji (96)
  • Inspirowanie dobrych wyrazów twarzy (97)
  • Znaczenie oświetlenia (97)
  • Używanie rekwizytów (98)
  • Omawianie tego, co robisz (100)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (100)
  • Portrety nastolatków (101)
  • Pozowanie grup (102)
  • Ubiór do portretów (102)
  • Modyfikacje cyfrowe (103)
  • Mowa ciała (103)
  • Aparaty, obiektywy i lampy błyskowe (103)
DAN HEFER (105)

  • Dalsza historia (105)
  • Opisz swoje studio (106)
  • Twoje specjalności (106)
  • Zapoznawanie się z klientami (106)
  • Przygotowywanie póz (108)
  • Pierwsze pozy portretowe (109)
  • Zachęcanie do improwizacji (109)
  • Inspirowanie dobrych wyrazów twarzy (109)
  • Znaczenie oświetlenia i kątów ustawienia aparatu (110)
  • Używanie rekwizytów (110)
  • Omawianie tego, co robisz (111)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (111)
  • Pozy dla nastolatków (112)
  • Pozy w plenerze (112)
  • Pozowanie grup (112)
  • Portrety biznesowe (113)
  • Sprzęt i tła (113)
  • Postprodukcja
ANGELA STOTT (115)

  • Dalsza historia (115)
  • O Twoim studiu (116)
  • Twoje specjalności (117)
  • Zapoznawanie się z klientami (117)
  • Przygotowywanie póz (118)
  • Pierwsze pozy portretowe (120)
  • Inspirowanie wyrazów twarzy (120)
  • Znaczenie oświetlenia (121)
  • Pozowanie małych dzieci i używanie rekwizytów (121)
  • Omawianie tego, co robisz (121)
  • Niedoskonałości twarzy i nadwaga (121)
  • Pozy dla nastolatków (122)
  • Pozowanie grup (122)
  • Porady dotyczące ubioru itd. (123)
  • Aparaty, obiektywy i tła (123)
  • Uwagi końcowe (124)
  •  
  • Podsumowanie (125)
Najczęściej kupowane razem:
Sztuka pozowania w fotografii portretowej plus Fotografia przyrodnicza dla wytrwałych. Jak skutecznie fotografować plus Sztuka fotografowania. 60 pomysłów na lepsze zdjęcia
Cena zestawu: 142,71 zł 167,90 zł
Oszczędzasz: 25,19 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Sztuka pozowania w fotografii portretowej
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
“Książka o wyrazistych, niebieskich oczach patrzących na Ciebie” to swego rodzaju poradnik, a zarazem źródło inspiracji. Autor Lou Jacobs zaprosił do współpracy przy tworzeniu książki 10 fotografów, specjalizujących się w różnego typu fotografii portretowej. Każdy z nich kładzie inny nacisk na poszczególne fazy tworzenia portertu.

Książka dzieli się na podrozdziały, w których z pewnością możesz spodziewać się informacji na temat podejścia do współpracy z klientem, przygotowania do sesji, technik, które stosują oraz jakiego sprzętu wspomniani fotografowie używają.

Dla kogo jest ta książka?

Książka skierowana jest do fotografów, którzy chcą odpowiednio współpracować ze swoimi klientami-modelami w czasie zdjęć. Nie ma tutaj konkretnych informacji dla osób chcących nabyć umiejętność pozowania przed obiektywem aparatu czy kamery.

Jakie potrzeby z pewnością spełni ta pozycja książkowa?
  • potrzebę doznań estetycznych - idealna w dotyku, dzięki użyciu papieru podobnego do papieru fotograficznego matowego;
  • potrzebę inspiracji - każdy z współautorów przedstawia swój typ fotografii portretowej, np. fotografia dzieci i rodzin, fotografia burduarowa, biznesowa itd.;
  • potrzebę motywacji do własnych prób fotograficznych;
  • potrzebę pozyskania wiedzy merytorycznej – konkretne informacje odnośnie sprzętu, właściwości studia fotograficznego czy też ciekawych póz dla klientów. 
Co ją wyróżnia?
  • zawiera przykłady zdjęć autorów poszczególnych podrozdziałów,
  • format książki przybliżony do A4
  • idealna w dotyku, gładka okładka oraz satynowe wnętrze;
  • nawiązuje do doświadczeń, realiów biznesowych oraz klienta amerykańskiego, jednak w dużej mierze możemy je przełożyć również na naszą europejską rzeczywistość;
  • zawiera przydatne wskazówki dla każdego fotografa.
Książka pełni funkcję poradnika dla osób początkujących z fotografią portretową oraz istotną inspirację i podsumowanie wiedzy dla bardziej zaawansowanych portrecistów.

Kiedy warto ją przeczytać?

Od razu! Szczerze, długo odkładałam przeczytanie tej książki, tak naprawdę z niewiadomych dla mnie przyczyn. Chciałam po prostu zabrać się za nią w odpowiednim momencie, takim konkretnie dedykowanym na pozyskiwanie wiedzy z zakresu fotografii. Nie popełnij mojego błędu i nie czekaj aż tyle. Z czystym sumieniem zachęcam Cię do skuszenia się na nią w każdej wolnej chwili, ponieważ stanowi ciekawy zbiór wskazówek i inspiracji, które można wykorzystać od zaraz.

Kreatorka Jutra Bogumiła Kwiatkowska-Koterba

pokaż wszystkie