Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2016

Lauret zaufanych opinii
Sekrety mistrza fotografii cyfro...

Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym

Autor: 

Ocena:
   5/6  Opinie  (13)
Stron: 230 Stron (w wersji papierowej): 230
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Helion
Cena:
39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
niedostępna
eBook
Pdf ePub Mobi
39,90 zł

Niedościgniony Scott Kelby, autor dobrze znanej serii "Sekrety mistrza fotografii cyfrowej", proponuje Ci dzisiaj kolejną swoją książkę — kontynuację bestsellerowej, trzeciej części porad dla początkujących fotografów. Ta publikacja, podobnie jak poprzednie, zawiera porcję przydatnych wskazówek i technik, a podczas jej czytania niejeden raz wykrzykniesz: "No jasne, tak to się robi!". Scott, jak zawsze, tłumaczy wszystko językiem prostym i zrozumiałym, całkowicie pozbawionym technicznego żargonu, a bezpretensjonalny, łatwo rozpoznawalny styl wciąż przyczynia się do wzrostu popularności jego książek na całym świecie.

Ta książka pozwoli Ci zdobyć solidną wiedzę na temat portretów, wykorzystania lampy błyskowej oraz fotografowania w studio. Na szczególną uwagę zasługuje rozdział poświęcony obiektywom. Autor rozwiewa w nim wiele mitów i wskazuje kryteria, jakimi należy kierować się przy ich wyborze. Podpowiada, jak sobie radzić w sytuacji, gdy nie stać nas na wymarzony obiektyw. Znajdziesz tu także ogrom informacji na temat uwieczniania krajobrazów, podróży oraz wydarzeń sportowych. Nowością jest rozdział poświęcony filmowaniu lustrzanką. Dzięki blisko dwustu poradom i wskazówkom ta książka pomoże Ci robić lepsze, ostrzejsze, ciekawsze, bardziej kolorowe i profesjonalnie wyglądające zdjęcia. Umów się na czytelnicze spotkanie ze świetnym fotografem — i przygotuj na wspaniałe chwile!

Tom 4 tej wyjątkowej serii zawiera:

  • dodatkowe informacje na temat portretów, lampy błyskowej i fotografowania w studio
  • kryteria wyboru właściwego obiektywu
  • informacje na temat wykorzystania lustrzanki do filmowania
  • wiadomości o fotografii HDR
  • niezliczone przepisy na udane zdjęcia!

Krok bliżej do doskonałej fotografii!


Scott Kelby jest najpoczytniejszym na świecie autorem książek poświęconych fotografii, redaktorem naczelnym czasopisma "Photoshop User" oraz przewodniczącym i współzałożycielem stowarzyszenia NAPP (National Association of Photoshop Professionals). Scott, wraz z innymi specjalistami zajmującymi się Photoshopem, prowadzi też popularną audycję "The Grid" (cotygodniowy talk-show poświęcony fotografii) i jest uznanym wykładowcą, prowadzącym seminaria oraz prelekcje na całym świecie. Scott jest autorem ponad pięćdziesięciu książek, takich jak Fotografia cyfrowa. Edycja zdjęć, Sekrety cyfrowej ciemni Scotta Kelby’ego. Edycja i obróbka zdjęć w programie Adobe Photoshop Lightroom czy Światła, ujęcie, retusz. Od pustego studia do gotowej fotografii.


 

 


Rozdział 1. Profesjonalne portrety (15)

  • Dziewięć spraw, o których powinieneś wiedzieć... (16)
  • ...zanim przeczytasz tę książkę! (17)
  • To było tylko sześć spraw. Oto ostatnie trzy (18)
  • Jak uzyskać małą głębię ostrości przy lampach studyjnych? (19)
  • Sztuczka z wielokrotną ekspozycją w aparacie (20)
  • Kilka ujęć tej samej osoby w jednym kadrze (21)
  • Jak zamrozić ruch na zdjęciu portretowym? (22)
  • Jak sprawić, by w kadrze nie było widać zbyt dużo białek oczu? (23)
  • Kolejna garść przepisów na świetne portrety grupowe (24)
  • Czym zastąpić samowyzwalacz w zdjęciach grupowych? (25)
  • Ustaw ostrość na oczach, a potem wykadruj... (26)
  • ...chyba że fotografujesz z przysłoną f/1,4 (27)
  • Efekt prześwietlenia (28)
  • Skuteczny sposób na pokierowanie pozowaniem (29)
  • Tylko fotografowie troszczą się o wygląd iskierek w oczach... (30)
  • Czego nie należy fotografować obiektywem 50 mm? (31)
  • Jak objąć ostrością i to, co z przodu, i to, co z tyłu? (32)
  • Dwie drobne porady dotyczące kompozycji (33)
  • Jak poprawić wygląd portretów obejmujących całą sylwetkę? (34)
  • Jak zapanować nad wielkością głównego tematu? (35)
Rozdział 2. Profesjonalne użycie lampy błyskowej, część 3. (37)

  • Fotografowanie z lampą w trybie manualnym (38)
  • Sztuczka pozwalająca uniknąć oświetlania podłoża (39)
  • Użytkowanie studyjnych softboksów ze zwykłymi lampami (40)
  • Montowanie flesza na monopodzie (41)
  • Jak uzyskać rozmyte tło przy fotografowaniu z lampą błyskową? (42)
  • Nie wziąłeś filtrów żelowych? Zmień balans bieli (43)
  • Tryb sterowania błyskiem w aparacie Nikon - zawsze pod ręką! (44)
  • Jak sprawić, by lampa błyskała za każdym razem? (45)
  • Jak uzyskać wąski snop światła? (46)
  • Zalety posługiwania się fleszem w plenerze (47)
  • Jak posługiwać się światłem pilotującym flesza? (48)
  • Jak zapobiec wyłączaniu się flesza? (49)
  • Jak daleko od lampy należy zamontować parasol? (50)
  • Czy używanie błyskowych lamp studyjnych poza studiem ma sens? (51)
Rozdział 3. Jeszcze więcej porad dotyczących fotografowania w studiu (53)

  • Profesjonalne wytłumianie światła (54)
  • Jak zmienić stylistykę ujęcia bez przesuwania lamp? (55)
  • Celowe zastosowanie efektu flary w warunkach studyjnych (56)
  • Jak daleko od tła powinna stać modelka? (57)
  • Daj głównemu światłu podwójną rolę (58)
  • Najprostszy przepis na konturowe oświetlenie profilu (59)
  • Zastosowanie lampy pierścieniowej (60)
  • Załóż niemal dowolny softboks na posiadaną lampę studyjną (61)
  • W softboksach sprawdza się powiedzenie, że duży może więcej (62)
  • Co zrobić, gdy nie da się bardziej zmniejszyć mocy lampy studyjnej? (63)
  • Jak oświetlić parę ludzi lub niewielką grupę? (64)
  • Jak uniknąć kłopotów z oświetleniem? (65)
  • Gdzie umiejscowić softboks? Rozwiązanie zagadki, część 1. (66)
  • Gdzie umiejscowić softboks? Rozwiązanie zagadki, część 2. (67)
  • Skorzystaj z automatycznej korekcji kolorów w programie Lightroom w trakcie fotografowania (68)
  • Jak skalibrować niestandardowy balans bieli w aparacie? (69)
  • Zabierz lampy studyjne na sesję poza studiem (70)
Rozdział 4. Jeszcze o obiektywach... (73)

  • Jak to się dzieje, że tło jest ostre pomimo przysłony f/2,8? (74)
  • Co warto wiedzieć o zjawisku kompresji perspektywy? (75)
  • Podgląd rzeczywistej głębi ostrości (76)
  • Automatyczne korygowanie efektu rybiego oka w Photoshopie (77)
  • Wykorzystaj możliwości jasnego obiektywu! (78)
  • Jak uniknąć zaparowania obiektywu? (79)
  • Jak zapobiec zapyleniu matrycy kurzem z zaślepek obiektywu i korpusu? (80)
  • Jak ustawić ostrość na nieskończoność? (81)
  • Nie fotografuj przy amatorskich ogniskowych (82)
  • Jak trzymać długi teleobiektyw, by zapewnić mu stabilność? (83)
  • Jakiego obiektywu używać do portretów w plenerze? (84)
Rozdział 5. Profesjonalne fotografowanie w naturalnym świetle (87)

  • Piękne zdjęcia w świetle z tyłu (88)
  • Sylwetki w oświetleniu tylnym (89)
  • Jay Maisel i jego sposób na udane zdjęcia (90)
  • Jak sprawić, by zdjęcie zachodu słońca wyszło odpowiednio ciemne? (91)
  • Wskazówka dotycząca używania blendy w plenerze (92)
  • Sterowanie "mocą" blendy (93)
  • Jak unikać niedoświetlania zdjęć plenerowych? (94)
  • Trik z fotografią nocną (95)
  • Fotografowanie smug świateł (96)
  • Fotografowanie trajektorii gwiazd (97)
  • Sprzęt przydatny przy fotografowaniu trajektorii gwiazd (98)
  • Kolejny powód, by wystrzegać się fotografowania przy wysokich czułościach ISO (99)
Rozdział 6. Profesjonalne fotografowanie krajobrazów (101)

  • Do zdjęć krajobrazowych nie są potrzebne jasne obiektywy (102)
  • Aksamitnie rozmyte strumienie i wodospady - trzy kolejne porady (103)
  • Czarno-białe zdjęcia z długim czasem naświetlania, część 1. - akcesoria (104)
  • Czarno-białe zdjęcia z długim czasem naświetlania, część 2. - ustawienia (105)
  • Czarno-białe zdjęcia z długim czasem naświetlania, część 3. - przygotowania (106)
  • Czarno-białe zdjęcia z długim czasem naświetlania, część 4. - sesja (107)
  • Zadbaj o to, by sprzęt nie zamókł w plenerze (108)
  • Prostowanie linii horyzontu na podstawie siatki (109)
  • Błyskawiczna bichromia dla zdjęć krajobrazowych (110)
  • Jak podkreślić ogrom krajobrazu? (111)
  • Zależy Ci na przyciemnieniu nieba? Zmniejsz wartość parametru Brightness (Jasność) (112)
  • Fotografuj przed burzą lub tuż po niej (113)
  • Animacje poklatkowe (114)
  • Wypatruj okazji do sfotografowania odbić w tafli wody (115)
  • Jak ułatwić sobie fotografowanie krajobrazów z niskiej perspektywy? (116)
  • Jak dodatkowo ocieplić balans bieli dla pochmurnej pogody? (117)
  • Sekret udanej edycji zdjęć krajobrazowych (118)
  • Co miało największy wpływ na jakość moich zdjęć krajobrazowych? (119)
Rozdział 7. Profesjonalne zdjęcia z podróży (121)

  • Poczekaj na głównych aktorów spektaklu (122)
  • Poszukaj okazji do zrobienia klasycznego zdjęcia typu "samotne drzewo" (123)
  • Torby fotograficzne, które nie będą przyciągały uwagi (124)
  • Jak unikać rozmytych zdjęć w podróży? (125)
  • Moje ulubione obiektywy podróżne (126)
  • Sposób na zrobienie autentycznych, życiowych zdjęć (127)
  • Sposoby na usunięcie turystów z kadru (128)
  • Techniki doskonalenia ujęcia (129)
  • Wyszukiwanie najbardziej udanych zdjęć z podróży (130)
  • Fotografowanie z dachu hotelu, w którym przebywasz (131)
Rozdział 8. Profesjonalne zdjęcia sportowe (133)

  • Panoramowanie - jedna wskazówka i jeden sekret (134)
  • Dobieranie idealnego czasu naświetlania do panoramowania (135)
  • Sztuczka z zamrażaniem ruchu na zdjęciach z wyścigów samochodowych (136)
  • Kłopoty ze zdjęciami nocnymi i w halach (137)
  • Fotografujesz sport? Wyłącz stabilizację obrazu (138)
  • Zaleta posługiwania się szybkimi kartami pamięci (139)
  • W jaki sposób zawodowi fotografowie ustawiają ostrość? (140)
  • Dlaczego wielu zawodowych fotografów sportowych używa formatu JPEG? (141)
  • Zastosowanie zdalnego aparatu (142)
  • Marzysz o zdjęciach z bliska? Zastosuj telekonwerter (143)
  • Dlaczego warto fotografować rozgrzewki? (144)
  • Fotografuj detale kojarzące się z wydarzeniem (145)
  • Jak przywieźć większą liczbę ostrych zdjęć z meczu futbolowego? (146)
Rozdział 9. Profesjonalne tworzenie obrazów HDR (149)

  • Tworzenie obrazów HDR: sprzęt (150)
  • Tworzenie obrazów HDR: podstawy (151)
  • Konfigurowanie bracketingu (152)
  • Pomocny gadżet HDR dla właścicieli aparatów Canon (153)
  • Co zrobić, jeśli aparat nie jest wyposażony w funkcję bracketingu? (154)
  • Jaką wartość przysłony ustawić na potrzeby zdjęć HDR? (155)
  • Zdjęć do montażu HDR nie należy wykonywać pojedynczo (156)
  • Zdjęcia HDR z ręki (157)
  • Jakie sceny mają największy potencjał w kontekście HDR? (158)
  • Panoramy HDR (159)
  • Jak ułatwić sobie odszukanie zdjęć przeznaczonych do stworzenia obrazu HDR? (160)
  • Programy, których używam do tworzenia obrazów HDR (161)
  • Garść skutecznych ustawień dla funkcji HDR Pro w Photoshopie (162)
  • Wyostrzanie obrazów HDR (163)
  • Efekt HDR bez użycia techniki HDR (164)
  • Zdjęcia HDR - o tym się nie mówi (165)
  • Usuwanie efektu poświaty i innych mankamentów obrazów HDR (166)
Rozdział 10. Profesjonalne porady poświęcone filmowaniu lustrzanką (169)

  • Okular to bardzo przydatna rzecz (170)
  • Naucz się popularnej sztuczki z płynnym przenoszeniem ostrości (171)
  • Stosowanie wbudowanych efektów specjalnych w trakcie filmowania (172)
  • Dlaczego warto mieć zewnętrzny mikrofon? (173)
  • Kiepski dźwięk = kiepski film (174)
  • Zadbaj o ostrość (175)
  • Nie filmuj w pionie (176)
  • Dlaczego blokada ekspozycji jest tak ważna? (177)
  • Wybór wartości przysłony jest ważny, ale... (178)
  • Jak unikać efektu migotania? (179)
  • Zależy Ci na uzyskaniu efektu kinowego? (180)
  • Nie zmieniaj ustawień przysłony (181)
  • Dlaczego zmiana ogniskowej w lustrzance przebiega inaczej? (182)
  • Jak posługiwać się autofokusem podczas filmowania? (183)
Rozdział 11. Profesjonalne przepisy na lepsze zdjęcia (185)

  • Jak zmieścić więcej zdjęć na karcie pamięci? (186)
  • Sprytna sztuczka do wykorzystania w miejscu, w którym nie wolno rozstawić statywu (187)
  • W pewnych sytuacjach kompensacja ekspozycji po prostu nie działa (188)
  • Unikaj znaków i napisów, gdyż niepotrzebnie przyciągają wzrok (189)
  • Kruczek związany ze stosowaniem stylów zdjęć (190)
  • O obrotach zdjęć (191)
  • Zmniejszanie ilości szumów w zdjęciach zrobionych w słabym świetle (192)
  • Na co przede wszystkim zwracają uwagę ludzie, oglądając zdjęcia? (193)
  • Jak ukryć informacje o aparacie przed niepowołanym wzrokiem? (194)
  • Dlaczego zdjęcia JPEG mogą wyglądać lepiej niż RAW-y? (195)
  • W jakich sytuacjach nie trzeba używać statywu? (196)
  • Co zrobić, jeśli jakość zdjęcia nie pozwala na zrobienie dużej odbitki? (197)
  • Kiedy warto włączyć tryb pomiaru punktowego? (198)
  • Poeksperymentuj z panoramicznym kadrowaniem zdjęć (199)
  • Wyostrzanie zdjęć na potrzeby druku (200)
  • Jak uratować zdjęcia z uszkodzonej karty pamięci? (201)
Rozdział 12. Jeszcze jedna porcja przepisów na "życiowe" zdjęcia (203)

Skorowidz (223)

Najczęściej kupowane razem ebooki:
Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym plus Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Nowe ujęcia Scotta Kelby'ego. Wydanie II plus Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Nowe spojrzenie Scotta Kelby'ego
Cena zestawu: 88,29 zł 103,88 zł
Oszczędzasz: 15,59 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
6
(5)
5
(4)
4
(3)
3
(1)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 13

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

precyzowane krótko, konkretnie i ...dowcipnie.
  Ocena : 6 

Świetna książka , napisana prostym językiem ,wypełniona konkretami , polecam dla osób rozpoczynających przygodę z fotografią .
  Ocena : 6 

ciąg rewelacyjnych książek , napisane czytelnym językiem z lekkim dowcipem i ogromną fachowością - polecam po stokroć !
  Ocena : 6 

Porządna, techniczna książka, kontynuacja poprzednich trzech tomów. Autor dzieli się z czytelnikiem swoimi sekretami fotografii w taki sposób, jakby czytelnik uczestniczył z nim razem na prywatnych warsztatach. Książka nie wyczerpuje zagadnień oraz sztuczek jakie są skuteczne w tej profesji, dlatego wierzę, że Scott jeszcze nie jeden raz nas zaskoczy wspaniałą publikacją. Z wielu książek o tematyce foto jakie przeczytałem, tą mogę śmiało polecić!
  Ocena : 6 

Lubię książki Scotta Kelby'ego za jego niewymuszony styl, ale i za porządną dawkę nauki. Jeśli ktoś decyduje się częściej używać lampy błyskowej (a zdjęcia Scotta pokazują, że warto) zwłaszcza do fotografii portretowej, to koniecznie trzeba tę książkę przejrzeć.
  Ocena : 5 

Ciekawa kontynuacja serii, można w niej znaleźć coś co już było omawiane, jak i wiele nowości, na pewno warto przeczytać.
  Ocena : 5 

Polecam, dla wielbicieli tematu.
  Ocena : 5 

Bardzo przystępnie i zrozumiale dla czytającego napisana książka. Zawiera wiele cennych porad i praktycznych wskazówek dla osób chcących poszerzać swoją wiedzę w dziedzinie fotografii. Polecam wszystkie części z serii "Sekrety mistrza fotografii cyfrowej".
  Ocena : 5 

Obowiązkowy podręcznik pasjonata i początkującego fotografa. W bardzo przystępny sposób przedstawiony świat fotografii.
  Ocena : 4 

Książka ciekawa, chociaż momentami autor podaje bardzo podstawowe wskazówki.
  Ocena : 4 

Tradycyjnie już, następna świetna książka-poradnik. Czyta się to to lekko i przyjemnie, pozycja adresowana dla początkującego jak i zaawansowanego fotografa, gdyż zarówno pierwszy jak i drugi będzie czerpał pełnymi garściami „amerykańskie” przepisy na udaną fotografię. W dniu, w którym przeczytałem ostatni rozdział postanowiłem wypróbować parę przepisów na pięknej aktorce… http://www.dphotographer.co.uk/users/21109/thm1024/1347666626_Joanna.JPG W pewnym miesięczniku ukazała się niezbyt pochlebna recenzja. Niestety, tym samym wystawili sobie, a raczej strzelili w kolano. Np., Scott pisze”…po zmniejszeniu wartości przysłony do f/1,8 lub f/ 2,8 …użyć przycisku głębi ostrości…”-bo ta się zmienia-i, co w tym dziwnego? Jeśli ZMNIEJSZYŁ to znaczy, że obiektyw miał światło f/1,4 a więc należy użyć podglądu głębi. Zmniejszamy wartość przesłony-f 1,8>2,8>3,2>3,5>4,0 itd. Zwiększamy wartość przesłony-4,0>3,5>3,2>2,8>1,8 i 1,4 (1,0). Im większa średnica wejściowa obiektywu tym mniejsza wartość f określająca przysłonę. Czyli mniejsza wartość f oznacza więcej światła wpada do aparatu. Ta zależność jest dość oczywista. Tak trudno to zapamiętać? Następny zarzut to fotografia gwiazd. Scott radzi maksymalnie zmniejszyć czułość matrycy, redaktorzy wręcz odwrotnie. Długie naświetlanie plus wysoka czułość to CIEPŁO na matrycy a więc w najlepszym szum a w najgorszym … Następny zarzut…, a zresztą szkoda słów. Wystarczy obejrzeć fotografie autora książki i redaktora czasopisma-to najprostsza i najlepsza metoda oceny przydatności i kompetencji autora.
  Ocena : 4 

Dobra pozycja traktujaca o podstawach fotografi. Odpowiednia dla osob ktore dopiero nabyly swoj pierwszy aparat i chca doskonalic swoj warsztat lecz nie wiedza jeszcze w ktora strone chca isc.
  Ocena : 3 

Typowo amerykański poradnik z wszystkimi wadami i zaletami