Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2016

Lauret zaufanych opinii
Rewolucja social media

Rewolucja social media

Autor: 

Ocena:
   4.5/6  Opinie  (43)
Stron: 216 Stron (w wersji papierowej): 216
Czas nagrania: 4 godz. 51 min. Czyta: Marcin Fugiel
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi Audiobook Audiobook w mp3
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,80 zł
31,20 zł 39,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 15,60 zł
23,40 zł 39,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka
Cena:
29,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
31,20 zł
39,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
23,40 zł
39,00 zł
Audiobook w mp3
Audiobook
29,90 zł

Michał Sadowski został laureatem Konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2013 w kategorii "Wyjątkowa efektywność przy niskim budżecie". Klik!


Rewolucja, która sprzyja przystosowanym

Krajobraz po zmianie, jaka dokonała się za sprawą mediów społecznościowych, prezentuje się obiecująco i niepokojąco zarazem. Social media skupiają już wokół siebie ponad miliard ludzi na całym świecie. Co trzeci z nich dzieli się wrażeniami dotyczącymi konkretnych marek. Tej rewolucji towarzyszy zmiana najskuteczniejszych narzędzi i kanałów dotarcia do klienta. Modyfikacji uległ też wzór utrzymywania relacji. Pojawiły się nowe sposoby mierzenia efektywności przekazu reklamowego, a dialog z klientem online stał się ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Wszystkim rządzi wszechwładny konsument, którego jeden wpis może decydować o losach dużych i małych marek czy produktów.

  • Monitoring marki
  • Social Media ROI
  • Obsługa klienta online
  • Wsparcie sprzedaży. Social Business
  • Ochrona reputacji

 


 

Michał Sadowski - Założyciel i Prezes Zarządu Brand24 S.A., firmy zajmującej się monitoringiem internetu. Współtwórca popularnych serwisów, odwiedzanych każdego miesiąca przez miliony polskich internautów. Grafik, programista, marketer. Bloger i komentator zjawisk związanych z internetem. Wielokrotny prelegent i panelista na największych polskich konferencjach branżowych. Laureat Aulerów 2012, konkursu na najlepszą nową spółkę technologiczną centralnej Europy.

Wstęp (9)

Rewolucja social media (13)

  • Marketing się zmienia (18)
  • Marketer to researcher (18)
  • Zmiana narzędzi (18)
  • Biznes jako otwarta książka (19)
  • Transformacja działu marketingu (20)
  • Konsument ewoluuje (20)
  • Era technologii (20)
  • Zmiana psychiki (21)
  • Inicjatywy społeczne (21)
  • Social Business Intelligence (22)
  • Zmieniająca się rola strategów social media (22)
  • Siedem kluczowych trendów w social media (23)
  • Podsumowanie (26)
Monitoring internetu (31)

  • Sześć ważnych cech aplikacji monitoringu sieci, na które warto zwrócić uwagę (34)
  • Kluczowe zastosowania narzędzi monitoringu internetu (37)
  • Narzędzia monitoringu internetu (42)
  • Przyszłość monitoringu internetu (48)
  • Czy monitoring internetu może przewidzieć przyszłość? (50)
  • Monitoring social media dla e-commerce (51)
  • Pięć porad dotyczących social media dla e-commerce (53)
  • Platformy social commerce (56)
  • Podsumowanie (59)
Ochrona reputacji (61)

  • Nie ignoruj negatywów (64)
  • Nie trać czasu (64)
  • Nie odpowiadaj atakiem (65)
  • Nie zrzucaj winy na kogoś innego (65)
  • Zbuduj społeczność ambasadorów marki (66)
  • Ludzka twarz (66)
  • Umiejętnie prowadź zakulisową dyskusję (66)
  • Dowiedz się jak najwięcej o kliencie (67)
  • Spójność komunikacji (67)
  • Niewiedza lepsza od wygadywania głupot (67)
  • Pięć wskazówek dotyczących zarządzania reputacją w sieci (68)
  • Zarządzanie reputacją w sieci. Stadium przypadku (71)
  • Podsumowanie (74)
Social Business (75)

  • Osiem dobrych praktyk budowy społecznościowego biznesu (79)
  • Podsumowanie (86)
Dobre praktyki budowy marki w Social Media (87)

  • Lepsze zrozumienie odbioru marki (89)
  • Wyjdź ze swojego biura (90)
  • Opuść swoją bezpieczną strefę (90)
  • Trzy wskazówki jak uczłowieczyć markę za pomocą wideo (91)
  • Pięć porad dla marek na Pinterest (93)
  • Trzy sposoby promowania marek przez Instagram (102)
  • Podsumowanie (105)
Consumer insights (107)

  • Styl życia powiązany z marką (109)
  • Trwałe wartości firmy (110)
  • Sześć dobrych praktyk związanych z pozyskiwaniem insightów konsumenckich (112)
  • Podsumowanie (116)
Analiza i pomiar skuteczności działań w social media (119)

  • Wstęp do analizy i pomiaru (122)
  • 30 przykładów ROI w social media (134)
  • Podsumowanie (148)
Obsługa klienta w social media (149)

  • Luki w klasycznej obsłudze klienta (152)
  • Konsument online (153)
  • Zmiana kultury pracy (154)
  • Elementy w realizacji zmiany kultury pracy (155)
  • Netykieta (158)
  • Jak radzić sobie w "trudnych sytuacjach", czyli co z trollami i spamerami? (163)
  • Wpływowi autorzy (164)
  • Pięć typów influencerów w social media (165)
  • Siedem dobrych praktyk budowania zaangażowania influencerów (165)
  • Dotarcie do influencerów dla wybranej marki lub tematu (167)
  • ROI obsługi klienta w social media (170)
  • Podsumowanie (176)
Wsparcie sprzedaży (179)

  • Krok 1: dołącz do społeczności i zbuduj wizerunek (182)
  • Krok 2: określ najlepszy sposób na kontakt z potencjalnymi nabywcami (182)
  • Krok 3: łącz się (183)
  • Krok 4: buduj związek (184)
  • Krok 5: włącz się do rozmowy (184)
  • Cztery porady związane ze sprzedażą w social media (185)
  • Osiem przypadków wykorzystania kuponów w social media (188)
  • Podsumowanie (192)
Przyszłość social media (193)

  • Biznes skonsoliduje aktywności w mediach społecznościowych (195)
  • Zwiększy się popularność społecznościowych serwisów ze zdjęciami i wideo (196)
  • Marki zaadaptują realtime marketing (196)
  • Rozwój strategii social media (197)
  • Zaawansowana analityka dostępna dla mas (197)
  • Regularne wytwarzanie unikalnych treści (198)
  • Nowe możliwości marketingowe na Facebooku (198)
  • YouTube jako portal społecznościowy (198)
  • Marketingowcy zaadaptują wszechstronne narzędzia social media (199)
  • Pojawią się nowe metody odbioru treści (199)
  • Intensyfikacja wszystkiego co związane z social media (200)
  • Pojawi się więcej "markowych" aplikacji na Facebooka (200)
  • Marketingowcy wykorzystają urządzenia mobilne (201)
  • Postępująca integracja poczty e-mail i mediów społecznościowych (201)
  • Powszechność wykorzystania mediów społecznościowych przez małe i średnie przedsiębiorstwa (202)
  • Marketingowcy nauczą się tworzyć wiadomości, które przebiją się przez szum (202)
  • Wzrośnie przepaść pomiędzy biznesami działającymi w social media (203)
  • Biznesy zainwestują w treści o wysokiej jakości (203)
  • Wzrośnie znaczenie specjalistów ds. marketingu (204)
  • Podsumowanie (205)
Polecane źródła informacji (207)

Najczęściej kupowane razem:
Rewolucja social media plus Video marketing nie tylko na YouTube plus Dzielenie tortu. Jak rozdysponować udziały w bezkosztowym start-upie
Cena zestawu: 98,51 zł 115,90 zł
Oszczędzasz: 17,39 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Rewolucja social media
Najczęściej kupowane razem ebooki:
Rewolucja social media plus Video marketing nie tylko na YouTube plus Dzielenie tortu. Jak rozdysponować udziały w bezkosztowym start-upie
Cena zestawu: 98,51 zł 115,90 zł
Oszczędzasz: 17,39 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Rewolucja social media
Najczęściej kupowane razem audiobooki:
Rewolucja social media plus Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności plus Jednym kliknięciem. Historia Jeffa Bezosa i rosnącej potęgi Amazon.com
Cena zestawu: 74,53 zł 87,70 zł
Oszczędzasz: 13,17 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Rewolucja social media
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
6
(15)
5
(13)
4
(5)
3
(4)
2
(3)
1
(3)

Liczba ocen: 43

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Jedna z niewielu książek która na prawdę dokładnie opisuje o co chodzi w mediach społecznościowych.
  Ocena : 6 

Świetna książka. Dużo ciekawych znanych i mniej znanych przykładów z SM. Polecam
  Ocena : 6 

To najbardziej kompletna publikacja o tym, jak współpracować i komunikować się z konsumentami w czasach, gdy większość Twoich klientów bezwiednie współtworzy treści w social media jadać samochodem, tramwajem, stojąc w kolejce przy kasie, czy nudząc się na spotkaniu/zajęciach, często obgadując lub pytając o Twoja markę. To nie jest książka wyłącznie dla firm prowadzących biznes w internecie, obecnie każdy bez wyjątku biznes jest już w internecie - Twoi klienci już tam są i tylko od Ciebie zależy, czy wejdziesz z nimi w konwersacje, czy pozostawisz ich samym sobie i konkurencji. Tylko jeden rozdział poświęcony jest stricte "social media dla e-commerce" i nie jest to przypadek, zakres możliwości wykorzystania wszechobecności social mediów jest dużo większy. Książka zawiera bardzo, bardzo praktyczne rady, opisuje mechanizmy komunikacji, a przede wszystkim konkretny case'y - a wszystko to przeniesione jest na polski grunt przez praktyka, który prowadzi Cie krok po kroku. Dzięki tej książce unikniesz wielu bardzo bolesnych błędów i zrozumiesz, ze social media nie jest kolejnym kanałem sprzedany dla Twojej, a czymś zdecydowanie cenniejszym. Dużo ciekawych informacji, wszystko opisane przystępnym językiem, kawal dobrej lektury dla wszystkich od członków zarządu i marketingowców do właścicieli małych i zupełnie jednoosobowych biznesów. Bardzo udany zakup.
  Ocena : 6 

swietna ksiazka
  Ocena : 6 

O dzięki Michał, bardzo brakowało tej książki. Jednak polskie spojrzenie na SM jest o niebo bardziej praktyczne. Szczerze polecam, rewolucjonistom, jak i ewolucjonistom.
  Ocena : 6 

Ciekawa ;)
  Ocena : 6 

Pozycja obowiązkowa dla wszystkich blogerów, marketingowców itp. W Stanach wiedza o social mediach jest nieporównywalnie większa niż w Polsce. Ta książka daje realną przewagę nad konkurencją.
  Ocena : 6 

Świetna ksiazka, inne traktujace o Social media to w porownaniu z nia amatorszczyzna pisana przez osoby mające podstawową wiedze o temacie. Natomiast po ksiazce Rewolucja Social Media widocznie widać iż Pan Michał Sadowski posiada bogate doświadczenie w temacie oraz spore doświadczenie jako redaktor, dzieki któremu swoja wiedze o Social Media przekazuje nam w świetnej oprawie. Polecam, to niewatpliwie najlepsza pozycja poruszająca temat Social Media, inne ksiazki na ten temat"Godzina dziennie z Facebook marketingiem", "Era Facebooka" trafiły u mnie do kosza po zapoznaniu sie z ksiazka Michała Sadowskiego.
  Ocena : 6 

Książka wyśmienita, przeczytałem ją praktycznie od deski do deski jednym tchem z wielkim zaciekawieniem. Pozycja napisana fajnym językiem. Wiele świetnych przykładów działań!! Serdecznie polecam książkę Michała!
  Ocena : 6 

Najlepsza pozycja na rynku polskim a do tego traktuje na coraz bardziej popularny i ważny temat aktywności w social media! Na taką książkę czekałem od dawna a tutaj miłe zaskoczenie gdyż napisał ją człowiek, który zjadł na tym zęby :) Książka napisana przez Michała jest bardzo prostym, wyrazistym językiem, dzięki czemu nawet najwięksi laicy będą mieli z tej książki wiele pożytku.
  Ocena : 6 

Bardzo dobra książka. Social Media opowiedziane prostym językiem, a podparte wieloma przykładami. Kody QR świetna sprawa. Jedyny minus tej książki to jej rozmiar, kilka tematów omówionych "na szybko".
  Ocena : 6 

Książka w bardzo przystępny sposób przybliża zasady funkcjonowania marki w dzisiejszym świecie mediów społecznościowych.
  Ocena : 6 

Rewelacyjnie usystematyzowana książka, wciągająca jak słoneczki pod trzepakiem ;). Kupiłem w przedsprzedaży, byłem więc jedną z pierwszych osób, które mogą książkę zaopiniować. I powiem szczerze, czytać w ciemno, brać, by efektywniej i pewniej działać w Social Media. Sporo pomysłów, case'ów i rad. W cenie pizzy prawdziwa rewolucja!
  Ocena : 6 

Świetna książka!
  Ocena : 6 

Książka wyśmienita, przeczytałem ją praktycznie od deski do deski jednym tchem z wielkim zaciekawieniem. Pozycja napisana fajnym językiem. Wiele świetnych przykładów działań!! Serdecznie polecam książkę Michała!
  Ocena : 5 

  Ocena : 5 

Internet ewoluuje. Ale na skalę niemożliwą już do wyobrażenia. Facebook, Youtube, Twitter, Google, LinkedIn, portale, blogi i wiele innych tworzą przyszłość i kształtują konsumenckie postawy. Walka o klienta trwa. Tym razem jest jednak o wiele ciekawsza. Do niedawna Internet traktowano, jak zabawę. Dzisiaj Twitter, Facebook, Google, Youtube zmieniają rzeczywistość. Dobrze dopasowane do strategii jakiejkolwiek firmy media to podstawa jej egzystencji. Przy pomocy Internetu nawet niewielki biznes w niewielkiej miejscowości może dzisiaj świadczyć swoje usługi całemu światu. Superblogi, social commerce, geotagowanie, social gaming, czy wyszukiwarki społecznościowe mogą wprawić nieobytego z materią czytelnika w zakłopotanie. Tymczasem wiele osób korzysta z Facebooka, przegląda filmy na Youtube, prowadzi bloga, dodaje posty na Twitterze i gra w gry na Facebooku tworząc internetową rzeczywistość. Dzisiaj Internet jest bezsprzecznie potęgą. Dzięki niemu realia i promocja biznesu to już nie tylko akademickie podejście do marketingu, znane każdemu studentowi, jako produkt, miejsce, cena i promocja. Dziś, cytując guru marketingu, ta sfera dotyczy doświadczenia, bycia wszędzie, wymiany i edukacji. Bezsprzecznie w umysłach i psychice ludzkiej nastąpiły dzięki temu ogromne zmiany. Za pomocą Internetu coraz więcej firm szuka rozwiązań na styku psychologii oraz technologii w kontekście, właśnie social media. Obecnie to zjawisko można nazwać społeczną rewolucją w kontekście usług społecznościowych. Konsument ewoluuje, staje się świadomy sposobów rozwiązywania problemów dzięki internetowym narzędziom. Co więcej, zdaje sobie sprawę z siły swojego głosu. Książka Michała Sadowskiego w sposób bardzo oryginalny przybliża czytelnikowi sferę social media. Mówi o rewolucji, która sprzyja na rynku tym przystosowanym. Wskazuje na skuteczny dialog online i prezentuje wiele możliwości oraz kanałów komunikacji. W dodatku autor omawia po krótce każdą z możliwości dodając coraz bardziej popularne odnośniki do tekstów tzw. QRcode. Za ich pomocą i coraz bardziej popularnego smartfona czytelnik przenieść się może z wymiaru książki w świat interaktywny, gdzie tekst jest ilustrowany np. filmem. Bez wątpienia nadszedł czas rewolucji. Czas social media. Internet jest medium potężnym, stale ewoluującym i w dużej mierze niezależnym. Wszystko na to wskazuje, że jego znaczenie będzie rosnąć z ogromną siłą wraz ze stale zwiększającym się dostępem do niego i wraz z umiejętnościami i świadomością korzystania z tego zasobu przez użytkownika. Potencjał jest ogromny. To właśnie tutaj dojrzewają biznesy i kształtują się światopoglądy. Warto sięgnąć po doskonale dokumentującą ten fakt książkę Sadowskiego i zgłębić wiadomości tu zawarte, aby z pełną świadomością podążać za nowymi trendami. Walka o klienta trwa. Za pomocą rewolucji. Rewolucji rozpoczętej właśnie w social media.
  Ocena : 5 

„Uwaga! Książka zawiera lokowanie produktu”. Taki napis powinien być naklejony na okładkę każdego egzemplarza książki. Niezależnie od tego jest to fajnie napisany przewodnik po social media. Każdy kto zawodowo korzysta z marketingu społecznościowego powinien dla usystematyzowania swojej wiedzy przeczytać tę pozycję.
  Ocena : 5 

Powiem tak: książka bardzo dobra dla osób, które nie wiedzą jeszcze jaki potencjał drzemie w mediach społecznościowych. Natomiast osoby, które już co nieco wiedzą na ten temat będą miały okazję uporządkować wiedzę i zapoznać się z ciekawymi case studies. Ogólnie na plus.
  Ocena : 5 

dopiero zaczynam przygodę z Social Media, tak patrząc poza obręb korzystania z Facebooka, i taką sferą marketingu, więc wiem że nie mam porównania ani dostatecznej wiedzy, żeby opierać się na tym przy ocenie książki, ale wiem na pewno, że książka nie opisuje "zamierzchłych czasów prehistorii" marketingu social media sprzed 3 lat i daje solidne podstawy, wskazówki o co w tym wszystkim chodzi i jak zabrać się dalej do zgłębiania wiedzy w tym zakresie!
  Ocena : 5 

Porządnie napisana książka przez człowieka, który wie co w trawie piszczy. Nie przedstawia masy gotowych recept i prostego małpowania, ale traktuje temat holistycznie. Takie podejście daje nadzieję, że pozycja szybko się nie zdezaktualizuje.
  Ocena : 5 

Bardzo cieszy fakt, że tak dobre książki są pisane przez polskich autorów. Największą zaletą jest osadzenie tematyki w naszych polskich realiach. Ogromna korzyść to także fakt, że Autor jest praktykiem i ma za sobą sporo doświadczenia. Praktycznie jest to pozycja obowiązkowa!
  Ocena : 5 

Na prawdę dużo informacji o social media.
  Ocena : 5 

Książka napisana interesującym językiem, treść wciąga, czyniąc lekturę przyjemna i użyteczną :) Kompendium wiedzy o social mediach w pigułce! :)
  Ocena : 5 

Książka napisana prostym przyjaznym językiem nie tylko dla osób zajmujących się Social Media na co dzień. Sam przeczytałem książkę w 2 dni! Dobrze wydane pieniądze!
  Ocena : 5 

Książka dobra napisana prostym językiem. Będzie świetna dla początkujących, jednak dla osób już trochę siedzących w temacie niestety będzie tego trochę za mało. Duży nacisk został położony na pracę z klientami poprzez media społecznościowe, co robić, czego nie robić. Dużo ciekawych, ale ogólnie opisanych case study. Bardzo miło się czyta, książka na jeden wieczór nawet dla niewprawionego czytelnika Przeczytać na pewno warto!
  Ocena : 5 

Genialne podejście do tematu mediów społecznościowych. Polecam bardzo tą książkę !!!
  Ocena : 5 

Polecam tą publikację, znajdziecie w niej wiele ciekawych przykładów kampanii społecznościowych i świeże spojrzenie na rolę nowych mediów społecznościowych w codziennym życiu. ps. A teraz mały test! Ciekawe ile czasu zajmie brand24 odszukanie tego postu ?:) pozdrawiam ;)
  Ocena : 4 

Książka bardzo ogólnie traktuje temat. Jest za to dobrze napisana, świetnie się czyta.
  Ocena : 4 

Wahałem się nad 3 a 4. Książka opisuje social media, ale nie ma tam mowy o żadnej rewolucji. Książka przeciętna.
  Ocena : 4 

Bardzo aktualna, przystępnie napisana i bez przynudzania.
  Ocena : 4 

Spodziewałem się czegoś więcej. Autor trochę za mocno "reklamuje" swój projekt internetowy. Przynajmniej przyjemnie się ją czytało.
  Ocena : 4 

Daje ogólny obraz funkcjonowania mediów społecznościowych.
  Ocena : 3 

Przeciętna pozycja.
  Ocena : 3 

Książka trochę "przeterminowana"- część informacji jest nieaktualna, ale sam autor dawał do zrozumienia, że social media się zmienia błyskawicznie i ciężko przewidzieć w która stronę nastąpi zmiana. W książce bardzo często przewijają się nawiązania do marki którą stworzył autor. Myślę, że są lepsze pozycje na rynku w tym temacie.
  Ocena : 3 

Zderzenie z książką po tak ogromnej ilości pozytywnych i sztucznie dmuchanych opinii było bolesne. Książka średnia, raczej dla kogoś, kto dopiero stawia pierwsze kroki. Dużym minusem jest również bardzo mocno pchana w książce autopromocja B24 (sama usługa warta największej uwagi, ale spodziewałem się, że książka będzie trochę inna).
  Ocena : 3 

Momentami interesująca podaje trochę faktów. Tematyka omówiona bardzo ogólnie, odniosłem również wrażenia, że autor sporo razy się powtarza. Kupiłem ją na promocji za 9,9 i tyle można uznać, że jest warta. Jako że miałem wersję mp3 to trochę przewijałem. Myślę jednak że jeśli ktoś nie miał w ogóle styczności z tematem warto mimo wszystko przesłuchać.
  Ocena : 2 

Szukałem inspiracji, ciekawostek, czegoś wyjątkowego niestety niczego takiego w tej książce nie znalazłem ;-( Za tą cenę absolutnie nie polecam!
  Ocena : 2 

Książka jest mocno średnia. Czasem chaotyczna i nie wiadomo o czym się czyta. Autora ratuje tylko to, że dał wskazówki ze swojej kariery, a także case-studies. Nie nadaje się dla początkujących w dziedzinie social media (jeśli już to ze względu na wskazówki i dobre praktyki, ale łącznie to raptem może 50 stron książki). Daję 2, na zachętę.
  Ocena : 2 

Autor sprawia wrażenie jakby pozjadał wszystkie umysły. Jednak wolę uwierzyć działom PR wielkich firm, które mają kasę na badania i rozwój, niż w to co tutaj wypisuje autor. Książka trochę taka w stylu napiszę Wam "sto" razy to samo i uwierzycie, że to prawda. Oczywiście ogólnie miłoby było gdyby przeczytało ją jak najwięcej ludzi. Miałbym więcej pracy. Ale dla specjalistów to lipa.
  Ocena : 1 

Słaba
  Ocena : 1 

Beznadziejna, Odradzam!
  Ocena : 1 

Spodziewałem się wartościowej treści, dostałem wątpliwą reklamę pana Michała i jego firmy. Nie dowiedziałam się niczego, czego nie można znaleźć w wielu miejscach internetu od dłuższego czasu. Podawanie wielu przykładów z zagranicy nie ma się praktycznie w żaden sposób do Polskiego rynku. Chaotyczny zapis utrudnia poruszanie się po lekturze, a egocentryzm aż wylewa się z kartek. Bardzo to przykre, bo pan Michał wydawał się interesującym ekspertem, a okazał się łasy na sławę z wydania książki bez wnoszenia wartości dla czytelnika. Duży zawód.