Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes
- Autorzy:
- Kamila Mikołajczyk, Dariusz Nawojczyk
- Czasowo niedostępna
- Promocja Przejdź
- Serie wydawnicze:
- Standard
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.1/6 Opinie: 32
- Stron:
- 232
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes
Książkę tę powinien przeczytać każdy młody przedsiębiorca. Zawiera ona solidne podstawy, które pomogą Ci rozpocząć działalność na rynku w warunkach dużej niepewności. I nie chodzi jedynie o branżę technologiczną. Jeśli zastanawiasz się nad założeniem własnej firmy, jest to książka dla Ciebie. Pomoże Ci odpowiedzieć na pytania, czy, dlaczego i jak ją założyć oraz jak zadbać o jej rynkowe przetrwanie.Paweł Tkaczyk,
autor książki Zakamarki marki
To absolutnie obowiązkowa pozycja dla kogoś, kto rusza w start-upową podróż. Kompendium początkującego przedsiębiorcy, obok którego nie powinieneś przejść obojętnie. Polecam wszystkim marzącym o własnym biznesie.Przemysław Pająk,
redaktor naczelny Spider’s Web
Od zera do milionera - załóż i skutecznie rozwijaj własny e-biznes!
- Dowiedz się, jak realizować swoje pomysły biznesowe
- Naucz się zdobywać fundusze na rozwój przedsiębiorstwa
- Poznaj skuteczne sposoby sprzedaży i zarządzania firmą
- Odkryj najlepsze metody komunikacji z klientami
Chcesz założyć własny e-biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Zawsze marzyłeś o własnej firmie, ale nie miałeś odwagi zrezygnować z bezpiecznego etatu? Masz doskonałe pomysły na działalność w sieci, ale jak dotąd coś ciągle przeszkadzało Ci je realizować? Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, najwyższa pora zmienić coś w życiu! Załóż własną firmę, zdobądź fundusze na jej rozwój, przemyśl strategię działania i ruszaj do boju! Świat stoi przed Tobą otworem i być może już czeka na Twój produkt lub Twoją usługę!
Pierwszy krok już wykonałeś - udało Ci się znaleźć tę książkę. Teraz musisz już tylko zapoznać się z zawartą w niej wiedzą i zacząć wdrażać ją w życie! Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes to pozycja, która ułatwi Ci podjęcie najważniejszych decyzji dotyczących prowadzenia własnej działalności gospodarczej w internecie i pomoże ominąć przeszkody piętrzące się na drodze początkującego e-biznesmena. Dowiesz się z niej nie tylko, co robić, aby odnieść sukces, lecz również, czego zdecydowanie robić nie należy i jakie pomysły są z góry skazane na fiasko.
Nie czekaj, odważ się i zacznij działać!
- Pomysł na skuteczny e-biznes
- Tworzenie biznesplanu i pozyskiwanie środków
- Wybór odpowiedniego typu działalności gospodarczej
- Zarządzanie wizerunkiem i marką firmy
- Dobór pracowników i zarządzanie kadrami
- PR, komunikacja i marketing
- Ciekawostki, studia przypadków i rady praktyków
Sukces jest w zasięgu ręki, czy jesteś gotów po niego sięgnąć?
Kamila Mikołajczyk jest prezesem agencji Brand Gravity oraz ekspertem w dziedzinie projektowania komunikacji i corporate identity. Na co dzień doradza firmom w planowaniu działań wizerunkowych, budowaniu świadomości marki oraz działaniach PR. Z wielkim zaangażowaniem współprowadzi i rozwija również projekt Porta Kal. Z zamiłowania personal shopperka i szkoleniowiec dress code’u w biznesie.
Dariusz Nawojczyk jest dyrektorem marketingu & PR w polskiej chmurze obliczeniowej Oktawave. Od ośmiu lat buduje strategie biznesowe oraz komunikacyjne dla branży usług IT w Polsce. Specjalista w zakresie teorii komunikacji i zarządzania marketingowego. Pasjonat nowych technologii i nowych mediów. Autor i project manager w kilkunastu polskich start-upach.
Patroni medialni:
Wybrane bestsellery
-
Nowość Promocja
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A może osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ― ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Ten brakujący element znajdziesz w książce Briana Tracy’ego, światowej sławy eksperta w dziedzinie działań sprzedażowych. Przekonasz się, że domykania sprzedaży można się po prostu nauczyć — trzeba jedynie wiedzieć jak i trochę poćwiczyć. Otrzymasz również pokaźny zbiór przydatnych umiejętności wraz z podpowiedzią, w jaki sposób możesz je najszybciej opanować. Docenisz je, jeśli tylko zależy Ci na przekształceniu procesów sprzedażowych w ciąg konsekwentnie odnoszonych zwycięstw przynoszących satysfakcję i wymierne pieniądze. Zaczniesz rozwijać cechy osobowości skutecznego sprzedawcy, zastosujesz osiągnięcia psychologii finalizowania transakcji, przećwiczysz najefektywniejsze techniki w tym zakresie, a dzięki nabytej wiedzy i umiejętnościom już wkrótce zwielokrotnisz swoje dochody!- Druk
Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A potem powtarzamy to samo przy śniadaniu, w drodze do pracy, jako przerywnik w wykonywaniu zadań, w trakcie powrotu do domu, podczas gotowania obiadu, a nawet gdy oglądamy film, czytamy książkę i spotykamy się z kimś towarzysko. Może to smutne, ale prawdziwe: nasze drugie, równoległe życie toczy się w mediach społecznościowych!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funkcjonalnościom GA4. Zaprezentowano architekturę GA4, strategie danych, a także informacje dotyczące pozyskiwania, przechowywania i modelowania danych. W książce znalazło się również omówienie typowych przypadków użycia dla aktywacji danych i instrukcji przydatnych podczas implementacji tych przypadków. Co istotne, poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane praktycznymi przykładami kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wideo. W przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama ten serwis nie tnie swoim użytkownikom zasięgów, więc wrzuć filmik i pozwól, by Cię zobaczyli! Masz szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, ponieważ z TikToka korzystają ponad 2 miliardy osób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Zdarzyło Ci się kiedyś zabłądzić? Zagubić się w labiryncie uliczek, przemierzać kilka razy tę samą trasę, bezskutecznie próbować dojść do celu? Tracić przy tym nie tylko czas, ale i nerwy, a czasem także pieniądze? Taka sytuacja może się przydarzyć nie tylko w nieznanym mieście, ale również w biznesie. By przykuć uwagę odbiorcy, zainteresować go swoim produktem, wreszcie ― doprowadzić do transakcji, często stąpa się po niepewnym gruncie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Copywriting sprzedażowy. Język korzyści w praktyce Copywriting sprzedażowy. Język korzyści w praktyce
(25,74 zł najniższa cena z 30 dni)
27.89 zł
42.90 zł (-35%) -
Promocja
E-commerce wspierany przez potężną moc sztucznej inteligencji ― to dla wielu właścicieli rodzimych firm internetowych wciąż brzmi jak odległa przyszłość. Może gdzieś tam, w Kalifornii, może u technologicznych gigantów, może Apple, Amazon, a bliżej nas, powiedzmy, Allegro korzysta lub będzie korzystać z chatbotów czy data-driven marketingu. Ale nasza firma do tej pory świetnie sobie radziła, to i dalej będzie sobie radzić z prostym mechanizmem sklepu online i kilkoma osobami obsługi. Marzenie ściętej głowy. Do 2025 roku w Polsce brakować będzie 200 tysięcy specjalistów w dziedzinie AI. I to nie w wielkich korporacjach. Głód programistów potrafiących kodować algorytmy sztucznej inteligencji odczują przede wszystkim firmy mniejsze i średnie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Promocja
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów i jeszcze szybszym wycofywaniu się z tych nietrafionych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20,90 zł najniższa cena z 30 dni)
20.90 zł
69.00 zł (-70%) -
Promocja
W 1926 roku George S. Clason opublikował pierwszą z serii broszur poświęconych oszczędzaniu, które najpewniejszą drogą prowadzą do sukcesu finansowego. Aby dowieść swych racji, autor posłużył się przypowieściami osadzonymi w realiach starożytnego Babilonu. Owe broszury zyskały nieprawdopodobne powodzenie i były masowo kolportowane przez banki i firmy ubezpieczeniowe.- ePub + Mobi pkt
(19,90 zł najniższa cena z 30 dni)
30.40 zł
38.00 zł (-20%) -
Promocja
Nawyki mogą niepostrzeżenie ułatwić wszystko, co wymaga systematyczności: zdobycie pięknej sylwetki, zdrowe odżywianie się, nauczenie się nowego języka. Wystarczy tylko świadomie wybrać i wypracować mądre zachowania. Wymaga to włożenia pewnego wysiłku w wykształcenie nowego nawyku. Jest to dość proste, jeśli każdy dzień wygląda podobnie. Co jednak zrobić, jeśli codziennie trzeba stawiać czoła zmieniającej się rzeczywistości? Jak utrzymać dobre nawyki podczas życiowych zawirowań, kiedy wydaje się, że w żaden sposób nie pasują do nowych warunków?- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Elastyczne nawyki. Jak kształtować dobre nawyki w życiu pełnym zmian Elastyczne nawyki. Jak kształtować dobre nawyki w życiu pełnym zmian
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.90 zł (-70%)
O autorze książki
Kamila Mikołajczyk znana jest pod pseudonimem Sinkingindreams, pod którym publikuje w portalu wattpad.com. Tysiące fanów, jakich zyskała wśród jego bywalców, cenią ją zwłaszcza za obrazowe opisy uczuć i emocji bohaterów. Kocha książki, koty i seriale. Z wykształcenia pedagog, z natury niepoprawna optymistka. Inspiracji (z powodzeniem!) szuka po prostu w życiu.
Zobacz pozostałe książki z serii Standard
-
C# - wieloparadygmatowy język programowania opracowany przez firmę Microsoft - z roku na rok zdobywa coraz większą popularność wśród profesjonalistów z branży IT. Przejrzysta struktura kodu, wygoda stosowania, potężne możliwości i wsparcie ze strony platformy .NET - wszystko to sprawia, że są duże szanse, by ten trend utrzymywał się przez kolejne lata, zapewniając osobom znającym C# stały strumień ofert pracy w najlepszych firmach informatycznych świata. Jeśli chcesz należeć do tego grona, sięgnij po odpowiednie źródło wiedzy.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
C#. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III C#. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III
Czasowo niedostępna
-
Mathcad to wszechstronny program komputerowy do przeprowadzania obliczeń matematycznych i wizualizacji ich wyników. Jego możliwości i elastyczność sprawiły, że narzędzie zdobyło rzeszę wiernych użytkowników oraz znalazło szereg zastosowań w różnych dziedzinach nauki i techniki. Jak każde złożone oprogramowanie, Mathcad wymaga nauki, a tę najlepiej prowadzić na praktycznych przykładach.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Unity to popularne środowisko do tworzenia gier komputerowych, które umożliwia szybkie rozpoczęcie pracy nawet zupełnie początkującym użytkownikom. Równocześnie pozwala w krótkim czasie uzyskać ciekawe efekty.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(13,90 zł najniższa cena z 30 dni)
13.90 zł
44.90 zł (-69%) -
Solver to dodatek do programu Microsoft Excel sprawiający, że ten doskonały arkusz kalkulacyjny zyskuje możliwość wyznaczania wartości wielu zmiennych decyzyjnych w taki sposób, aby przy zadanych ograniczeniach osiągać określony cel. Narzędzie nadaje się do rozwiązywania niewielkich i średnich problemów optymalizacyjnych i znajduje zastosowanie w ekonomii, finansach, zarządzaniu i planowaniu produkcji przemysłowej.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Excel Solver w praktyce. Zadania ekonometryczne z rozwiązaniami Excel Solver w praktyce. Zadania ekonometryczne z rozwiązaniami
Niedostępna
-
Promocja
Python to obecnie jeden z najpopularniejszych języków programowania, a jego znajomość zapewnia zatrudnienie w największych firmach i przy najciekawszych projektach w branży informatycznej. Szerokie możliwości, duża elastyczność i wszechstronność, przejrzystość i zwięzłość składni, czytelność i klarowność kodu, rozbudowany pakiet bibliotek standardowych, niemal nieograniczone zastosowanie w różnych dziedzinach nauki i biznesu - wszystko to sprawia, że język ten z pewnością utrzyma swoją pozycję, a programujące w nim osoby jeszcze długo będą należały do najbardziej pożądanych specjalistów na rynku IT.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Python. Zadania z programowania. Przykładowe funkcyjne rozwiązania Python. Zadania z programowania. Przykładowe funkcyjne rozwiązania
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%) -
Promocja
Python to obecnie jeden z najpopularniejszych języków programowania, a jego znajomość zapewnia zatrudnienie w największych firmach i przy najciekawszych projektach w branży informatycznej. Szerokie możliwości, duża elastyczność i wszechstronność, przejrzystość i zwięzłość składni, czytelność i klarowność kodu, rozbudowany pakiet bibliotek standardowych, niemal nieograniczone zastosowanie w różnych dziedzinach nauki i biznesu - wszystko to sprawia, że język ten z pewnością utrzyma swoją pozycję, a programujące w nim osoby jeszcze długo będą należały do najbardziej pożądanych specjalistów na rynku IT.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Python. Zadania z programowania. Przykładowe imperatywne rozwiązania Python. Zadania z programowania. Przykładowe imperatywne rozwiązania
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%) -
CodeIgniter to niewielki, lecz potężny framework, który ułatwia tworzenie aplikacji zarówno początkującym, jak i zaawansowanym programistom PHP. Dzięki implementacji wzorca model-view-controller wspiera podział kodu na warstwy odpowiedzialne za operacje związane z zarządzaniem danymi, wyświetlanie strony oraz obsługę logiki biznesowej, co upraszcza nie tylko pisanie, lecz również utrzymywanie i rozwój wykorzystujących go aplikacji.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
CodeIgniter 4. Zaawansowane tworzenie stron WWW w PHP CodeIgniter 4. Zaawansowane tworzenie stron WWW w PHP
Niedostępna
-
Promocja
Autorem, wydawcą i dystrybutorem rozmaitych publikacji dziś może być właściwie każdy. Stało się to możliwe dzięki niezwykle łatwemu dostępowi do odpowiednich narzędzi, takich jak wydajne komputery i specjalistyczne oprogramowanie, jak również do mniej lub bardziej profesjonalnych usług poligraficznych. Jednak to nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Bez właściwego przygotowania, wiedzy, talentu i opanowania warsztatu efekty tego rodzaju działalności mogą okazać się niewystarczające, co niejednokrotnie przekłada się na niewielką sprzedaż i finansowe niepowodzenie całego przedsięwzięcia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Jeśli masz już dość bezproduktywnego wpatrywania się w ekran komputera lub tabletu i chciałbyś zacząć robić coś naprawdę ciekawego, dobrze trafiłeś! A jeśli przy tym chcesz zabłysnąć w klasie i zostać prawdziwą gwiazdą na lekcji informatyki, to trafiłeś jeszcze lepiej!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II
Radosław Kulesza, Sebastian Langa, Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Adrian Czechowski
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%)
Ebooka "Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes (10) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: jakzarabiacpieniadze.com.pl Mateusz KiszłoRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Zakładanie własnej firmy to temat niezwykle obszerny i dla osób, które dopiero przed sobą mają przygodę z przedsiębiorczością przytłaczający. Omawiana pozycja wykłada wszystkie niezbędne podstawy czarno na białym:
Jak zweryfikować pomysł?
Skąd wziąć finansowanie [bardzo szeroko]
Jaką formę prawną wybrać? [czy dg, czy sp zoo itd.]
Wizerunek firmy
Jak budować zespół?
Marketing startupu
PR, social media, reklama
W moim życiu był taki moment, gdy podchodziłem do własnej firmy po raz pierwszy i nie miałem do dyspozycji podobnej lektury, a jedynie własne błędy. Na pewno stanowi fenomenalny fundament początkującym. To książka od której się zaczyna, a potem uzupełniasz informacje o bardziej wyspecjalizowane pozycje. Doświadczeni nie mają tutaj raczej czego szukać. -
Recenzja: mamamoja.pl Marcin RysińskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Idealna książka dla każdego początkującego przedsiębiorcy. Napisana przez dwójkę młodych, lecz już działających w biznesie autorów. Kamilę Mikołajczyk i Dariusza Nawojczyka.
Książka Start-up po Polsku zawiera solidne podstawy wiedzy jaką każdy początkujący przedsiębiorca powinien posiąść przed inwestowaniem swojego czasu i pieniędzy (czasem również nie swoich :)). Zapoznanie się z wiedzą i przykładami zawartymi w tej książce znacznie ułatwi rozpoczęcie własnej działalności, wyczuli na pewne niuanse oraz pomoże w uniknięciu dużych rozczarowań – z bankructwem włącznie.
Dużą zaletą tej pozycji jest to, że opisane przykłady różnych projektów pochodzą z Polski. Właściciele tych przedsiębiorstw na samym początku swej drogi w biznesie zmagali się z takimi samymi problemami z jakimi przyjdzie się uporać ludziom dopiero startującym, rozkręcającym swój biznes. Wysokie podatki, niejasne przepisy oraz często duża konkurencja w danej branży.
Na plus zaliczyć można to, że prawie każdy rozdział kończy podsumowanie, które zawiera case study oraz rady praktyków. Case study czyli analizę pojedynczego, konkretnego przypadku na podstawie którego można wyciągnąć wnioski i przemyślenia oraz wykorzystać dobre rozwiązania a uniknąć tych złych. Rady praktyków to wskazówki jak postępować z danym tematem od osób, które z powodzeniem prowadzą i rozwijają swoje firmy.
Bardzo przydatne szczególnie na początku gdy firma startuje i nie stać nas na „przepalanie pieniędzy” stają się takie zagadnienia jak reklama i komunikacja w Internecie oraz social media. Stosunkowo niedużym kosztem można dotrzeć do potencjalnych klientów poprzez pozycjonowanie naszej strony www, czy poprzez pozycjonowanie organiczne – SEO i reklamy Google Adwords. Dotarcie do potencjalnych klientów poprzez social media jest możliwe dzięki takim serwisom jak: Facebook, Google+, Youtube i Twiter.
Na zakończenie dodam, że nie ma co się zrażać tytułem tej książki. To znaczy, że nawet jeżeli nie planujecie uruchomić typowego start-up’u i szukać inwestora (inwestorów), tylko zamierzacie otworzyć zwykły lokalny mały biznes, który ma zapewnić wam środki na przeżycie i zaspokoić wasze potrzeby to ta pozycja też jest dla was! Nie zapominajcie, że obecne duże i wielkie firmy też kiedyś były małe i powstały dzięki pomysłowości i determinacji takich ludzi jak wy :). -
Recenzja: mamopracuj.pl Joanna Gotfryd, 2014-01-31Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książek o tym, jak założyć i prowadzić własny biznes jest na rynku bardzo wiele. Jak wybrać pozycję, która rzeczywiście nas czegoś nauczy? I czym prowadzenie tradycyjnego biznesu różni się od prowadzenia start-upa?
Dla biznesu
Ostatnio miałam okazję przeczytać książkę autorstwa Kamili Mikołajczyk i Dariusza Nawojczyka pt. "Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes". Zostały w niej omówione wszystkie zagadnienia, jakie przydadzą się każdemu początkującemu przedsiębiorcy: w jaki sposób przejść od pomysłu do biznesu, jaką formę działalności wybrać, jak napisać biznes plan i gdzie szukać klientów. Autorzy uczą nas, czym kierować się przy tworzeniu nazwy firmy, projektowaniu logo czy innych elementów brandingu. Oczywiście, nie mogło zabraknąć też tematów związanych z reklamą i szeroko pojętym zarządzaniem marketingowym. W rozdziale poświęconym zasobom ludzkim autorzy dzielą się przemyśleniami na temat tego,czy lepiej działać samodzielnie, czy też w grupie i kiedy będzie potrzebne zatrudnienie dodatkowych pracowników. A jeśli już się na to zdecydujemy, to gdzie znaleźć tych najlepszych?
I dla e-biznesu
No dobrze, o tym jest we wszystkich książkach z tej dziedziny. Czym zatem "Start-up po polsku" wyróżnia się na tle innych poradników tego typu? I dlaczego jest to podręcznik e-biznesu? Autorzy, będący specjalistami i project managerami w wielu start-upach, piszą dużo o reklamie w erze nowych technologii –o pozycjonowaniu strony www, Google AdWords i reklamie w social media. Odrębny rozdział poświęcony jest mediom społecznościowym – co, jak i kiedy publikować na Facebooku. Mogłoby się to wydawać banalne, ponieważ już prawie każdy z nas ma tam swój profil. Jednakże prowadzenie konta firmowego oraz wzmocnienie rozpoznawalności marki i zwiększenie sprzedaży dzięki obecności firmy na FB to zupełnie inna historia.
Pieniądze, Prasa i Praktyczne wskazówki
Dla tych, którzy do uruchomienia bądź rozwoju własnego biznesu potrzebują zewnętrznego finansowania, przygotowano rozdział o tym, gdzie sięgnąć, by znaleźć pieniądze. I mowa w nim nie tylko o dotacjach z Unii Europejskiej, ale też m.in. o inkubatorach przedsiębiorczości i aniołach biznesu.
Tym, co szczególnie zwróciło moją uwagę, jest sposób, w jaki omówiono kwestie związane z organizacją konferencji prasowych oraz utrzymaniem dobrych relacji z dziennikarzami.
Rozdziały kończą się radami praktyków oraz casestudy z danego zagadnienia. Niewątpliwą zaletą książki jest odniesienie do polskich realiów. Oprócz tego znajdziemy w niej dużo przydatnych adresów internetowych oraz instytucje i organizacje, które powinien znać każdy początkujący przedsiębiorca.
Jednym słowem, jeśli planujesz założyć własną firmę – czy to w najbliższym czasie, czynieco później, ponieważ pomysł dopiero kiełkuje w Twojej głowie – polecam lekturę "Start-upa po polsku". Nawet, jeśli zamierzasz rozpocząć biznes "analogowy", to nigdy nie wiadomo, w jakim kierunku się on rozwinie i kiedy informacje zawarte w książce, a dotyczące e-biznesów, uznasz za przydatne. -
Recenzja: moznaprzeczytac.pl Marta Ratomska, 2014-02-06Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
"Ojciec chrzestny nauczył nas, że rzeczywistość to działanie i wygrywają ci, którzy podejmują wyzwania. Że rzeczy mają konsekwencje i nikt ich nie poniesie za nas.
Kurt Vonnegut nauczył nas (…), że coś może być równocześnie i śmieszne i poważne, i że trzeba szukać optymalności.
Werner Herzog nauczył nas odróżniania dobra od zła, i że jest to w ogóle możliwe.
Dobrze byłoby, gdyby każdy znalazł odpowiednią dla siebie inspirację do działania."
To fragment zaczerpnięty z jednej z pierwszych stron książki Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes. Kamila Mikołajczyk i Dariusz Nawojczyk, założyciele dobrze prosperujących firm Porta Kal i Oktawave już na początku zaczynają swoją opowieść o przedsiębiorczości w sposób zachęcający do skorzystania z ich wiedzy i doświadczenia. Idąc za przykładem wspomnianego Kurta Vonneguta, napisali poradnik w sposób i śmieszny i poważny, zachowując odpowiednie proporcje między rzetelną i konkretną wiedzą, zabawnymi dygresjami, motywującymi historiami i prowokującymi do refleksji pytaniami. Posługują się w nim językiem przypominającym ton starszego kolegi, udzielającego dobrych i szczerych (?) rad, co sprawia, że książkę się czyta płynnie i uważnie.
Osobiście mogę przyznać, że dzięki lekturze zdobyłam pogłębioną i sprecyzowaną wiedzę na tematy, w których wcześniej miałam tylko pobieżne rozeznanie. Wiadomości są co prawda przedstawione w bardzo skondensowanej formie, ale w sposób przystępny i nie umniejszający ich wartości edukacyjnej. Z pewnością wartość książki wzbogacają analizy przypadków i wypowiedzi innych biznesmanów z Polski i zagranicy, choć te rodem z USA wydają się zupełnie nie przystawać do naszej rzeczywistości i kojarzą się z banałem „american dream” – ale cóż, taki już ich urok.
Na pozytywną ocenę zasługuje fakt, że autorzy nie upraszczają rzeczywistości i starają się pokazać zawsze dwie strony medalu. A mianowicie, że prowadzenie własnej firmy jest z jednej strony szansą na zaspokojenie wielu potrzeb (nie tylko tych materialnych, ale także tych składających się na poczucie samorealizacji), jednak jak to zwykle bywa – tam, gdzie można dużo zyskać, można także dużo stracić. Autorzy uświadamiają, jak wiele zagrożeń czyha na młodego przedsiębiorcę zarówno po stronie jego mylnych przekonań o rzeczywistości, jak i po stronie zewnętrznych ograniczeń rynkowych. Jakkolwiek sama świadomość przeszkód nie zawsze wystarcza do tego, aby człowiek umiał je pokonać. W tej kwestii książka spełnia swoją rolę w zadowalający sposób. Nie spodziewajmy się jednak, że znajdziemy tu idealny przepis na sukces. Nie dostaniemy też uniwersalnych porad ani sposobów rozwiązania każdej trudności, ponieważ takowych nie ma. Jak na rzetelny poradnik przystało, książka dostarcza nam fachowej wiedzy na podstawowym poziomie – pozwala wyjść z poziomu żółtodzioba na poziom człowieka zorientowanego w temacie na tyle, że będzie w stanie zacząć szukać konkretnych rozwiązań, rozwijać kontakty, myśleć o swoim projekcie w kategoriach spraw do załatwienia i pytań do rozstrzygnięcia.
Czego konkretnie dowiemy się po przeczytaniu Start-up’u po polsku? Między innymi tego, jak precyzyjny musi być nasz biznesplan (i czy w ogóle musi taki być), z czyich rad warto korzystać (a z czyich nie), czym różni się wizja firmy od misji, jakie cechy powinna mieć dobra nazwa i jak powinno wyglądać atrakcyjne logo, jak wybrać odpowiedni dla naszego produktu kanał sprzedaży, dlaczego oprócz wizerunku marki ważna jest świadomość, jak ustalić cenę produktu i od czego zależy to, ile nasz klient będzie w stanie za niego zapłacić.
Ponadto autorzy podsuwają kilka cennych pomysłów na to, jak wyjść z produktem do ludzi i jak sprawić, aby ich zainteresowanie naszą ofertą nie było chwilowe. Jeszcze do niedawna funkcjonowało przekonanie, że jeśli klient nie ma potrzeby korzystania z naszego produktu, to należy mu ową potrzebę uświadomić. Twórcy niniejszej książki pokazują znacznie bardziej dojrzałe spojrzenie na tą kwestię. Podkreślają, że najważniejszą umiejętnością jest zdolność dopasowania się twórcy danego produktu lub usługi do potrzeb rynku, a nie odwrotnie. Dobrze oddaje to cytat; „Klient, który widzi, że firma o nim pamięta i dostosowuje się do niego, podczas gdy on się rozwija i zmieniają się jego potrzeby, zostanie z naszym start-upem na zawsze.” Według nich, punktem wyjścia nie powinien być nasz genialny pomysł, ale rzetelna analiza potrzeb rynku i prognoza jego rozwoju, a kluczem do stabilności pozycji firmy na rynku jest nieustanne podążanie za klientem i poszanowanie jego wymagań.
Do zalet zaliczyłabym także fakt, że poradnik przekazuje pewne prawdy, które momentami dodają nam skrzydeł, ale niekiedy też sprowadzają na ziemię i odzierają ze złudzeń. Dzięki temu książka nie jest naiwna, ale życiowa i rzeczywiście przydatna. Warto do niej wracać na każdym etapie prowadzenia działalności, aby przypomnieć sobie pewne „oczywistości”, o których czasami się zapomina i przez to zaczyna popełniać banalne błędy.
Żeby moja ocena nie była jednostronna, chciałabym też „wytknąć” drobne mankamenty. Dla przykładu, gdy czytałam rozdział na temat strategii ustalania ceny, miałam wrażenie, że podane informacje poszerzają moją wiedzę i są przedstawione w zrozumiały sposób, natomiast mimo wszystko trudno by mi było, jako laikowi, zastosować opisane strategie bez znajomości chociażby zasad ekonomii, czy wiedzy na temat tego, z jakich narzędzi badawczych warto skorzystać, aby w miarę szybko i rzetelnie odpowiedzieć na listę pytań typu: „Jaka jest liczba nabywców? Ile dany nabywca może wydać pieniędzy na dany produkt? O ile zmieni się wysokość sprzedaży jeśli zmienimy cenę?…” Niemniej jednak zdaję sobie sprawę, że po takie informacje należało by sięgnąć bo bardziej fachową literaturę, a o odniesienia do takowej autorzy również zadbali. Dzięki bogatej bibliografii na końcu książki osoby zainteresowane tematem znajdą inne wydania i strony internetowe, po które mogą (a nawet powinni) sięgnąć, bo jak wiadomo, po przeczytaniu jednej pozycji nikt nie zostanie skutecznym przedsiębiorcą.
W kilku słowach podsumowania, jest to wartościowy przewodnik dla początkującego biznesmana, na temat tego, o czym warto pomyśleć, co należy wziąć pod uwagę, jakie trzeba zadać sobie pytania, aby móc dobrze zaprojektować swój biznes. Pozwala przefiltrować nasze wyobrażenia przez pryzmat tego, co „można/trzeba/nie można”,a co „nie przeszkadza”. Zawiera konkretne porady w większości dostosowane do poziomu wiedzy amatora. Co ważne, natkniemy się na momenty, kiedy czytelnik ma okazję zastanowić się nad tym, do jakiej kategorii przedsiębiorcy on sam się zalicza ze względu na swoje cechy charakteru, zainteresowania lub styl życia, bo przecież (jak twierdzą autorzy), nie ma jednego typu człowieka predysponowanego do prowadzenia udanego biznesu.
Niewątpliwym plusem poradnika jest to, że pokazuje nam, jak istotna jest nie tylko świadomość potrzeb klienta i dynamiki rynku, ale przede wszystkim znajomość samego siebie, swoich słabych i mocnych stron, swoich celów i pragnień, a także wierność wartościom i zasadom. -
Recenzja: POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI (N)Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Dajcie spokój złudzeniom, jakie stwarza popularna gra „Monopoly Od zera do milionera", zakładając i skutecznie rozwijając własny e-biznes! Na pytanie - od czego zacząć? - Wydawnictwo Onepress Helion odpowiada: od lektury książki „Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes". Wystart-upować pomagają Kamila Mikołajczyk i Dariusz Nawojczyk. Autorzy ułatwiają podjęcie najważniejszych decyzji dotyczących prowadzenia własnej działalności gospodarczej w internecie i pomagają ominąć przeszkody piętrzące się na drodze początkującego ebiznesmena. Dowiadujemy się nie tylko, co robić, aby odnieść sukces, lecz również, czego zdecydowanie robić nie należy i jakie pomysły są z góry skazane na fiasko. Więc po lekturze - książka do biurka, a my - do dzieła! Na wirtualnym rynku dla każdego wystarczy miejsca, a perspektywy są o wiele bardziej obiecujące niż w realu.
-
Recenzja: annamiotk.pl Anna Miotk, 2013-12-06Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Czy książka może nam pomóc w zakładaniu własnej firmy? Pierwsza z nich to "Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku".
Napisali ją Steve Blank i Bob Dorf. Zaplanowana została jako szczegółowe kompendium dla przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki w swoim biznesie – planującym produkt, prowadzącym testy tego produktu we wczesnej fazie, aby potem wprowadzić go na rynek. To bardzo szczegółowa lektura, na okładce znajduje się zresztą ostrzeżenie, że nie jest to lektura do poduszki na jedną bezsenną noc. Rzeczywiście wymaga wysiłku i refleksji, i ja czytałam ją dość powoli – maksymalnie po jednym rozdziale na raz. Autorzy książki prezentują w niej swoją metodologię zarządzania projektem, określaną jako Customer Development, proces przełożenia wizji startupu na szablon modelu biznesowego oraz weryfikację przyjętych założeń z klientami. Książka zawiera masę list kontrolnych, ułatwiających przechodzenie kolejnych etapów działań. Ale uwaga: nie jest to książka wyłącznie dla startupowców. Powinien po nią sięgnąć każdy kierownik produktu z obszaru nowych technologii, zwłaszcza w momencie, kiedy planuje nowe wdrożenie lub wprowadzenie nowego produktu na rynek.
Druga książka, ‶Start-up po polsku” Kamili i Dariusza Mikołajczyków , chociaż też przeznaczona dla początkujących przedsiębiorców, omawia zupełnie inne tematy – a mianowicie proces zakładania nowej firmy od bardzo praktycznej strony: tworzenia i weryfikowania biznesplanu, rejestracji firmy, gdzie można uzyskać dofinansowanie, typy działalności (czyli spółki i inne wynalazki bardzo przejrzyście wytłumaczone). Druga część książki poświęcona jest tworzeniu odpowiedniej nazwy firmy i jej identyfikacji wizualnej, zarządzaniu marketingowemu, reklamie, działaniom public relations. Autorzy polecają też różnorodne źródła informacji. Ta książka ma bardziej wymiar praktyczny, podpowiadający konkretne rozwiązania , podczas gdy „Podręcznik startupu” skupia się bardziej na pracy nad koncepcją produktu lub usług, jakie startup ma oferować.
Gdyby teraz przyszło mi tworzyć swoją firmę, zapewne zaczęłabym od lektury tych dwóch książek równolegle. Przy tworzeniu i weryfikowaniu samego pomysłu na działalność sięgnęłabym po ‶Podręcznik startupu”, natomiast, aby zorientować się w możliwościach dostępnych dla młodych firm na polskim rynku, sięgnęłabym już po ‶Start-up po polsku”. A może wcale nie kierowałabym się książkami, a własną intuicją Bardzo fajnie o zakładaniu startupów badawczych mówił podczas ostatniego Kongresu Badaczy Rynku i Opinii Robert Droździkowski – że nie ma co tworzyć skomplikowanych koncepcji, tylko właśnie zaufać intuicji. Jak Wskazówką może być pierwsza faktura, którą wystawimy. -
Recenzja: mapymysli.com katarzyna, 2013-11-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Ostatnio na półkach w księgarniach pojawiło się mnóstwo publikacji na temat e-biznesu, stat-upów, small biznesów. Pisałam nawet o tym kilka tygodni temu we wpisie niskobudżetowy startup. Wiele z nich to tłumaczenia zagranicznych bestsellerów, które mogą stanowić inspirację dla polskiego przedsiębiorcy, ale niekoniecznie przewodnik po codziennych wyzwaniach. Książka Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes Kamili Mikołajczyk i Dariusza Nawojczyka wypełnia lukę w tym zakresie, ponieważ odwzorowuje nasze krajowe realia i opisuje przypadki naszych rodaków, którzy zakładali własne biznesy.
Książka jest napisana bardzo przystępnym językiem, nieodstraszającym nawet wtedy, kiedy porusza tematy formalne takie jak zdobywanie źródła finansowania, pisanie biznes planu, czy zakładanie działalności gospodarczej (lub innej formy działalności). Bardzo fajnie opisane są zmagania młodego start-upu z pozyskiwaniem właściwych ludzi do zespołu, a potem motywowanie ich. Start-upy w końcu nie są dojrzałymi firmami, a początkującymi, dopiero rozwijającymi się, w których na efekty ciężkiej pracy, a często także zamrożone budżety – trzeba jakiś czas poczekać. Na uwagę zasługują także opisy przypadków polskich start-upów, a także opinie ekspertów, które znajdują się na końcu każdego rozdziału.
Autorzy odzierają ze złudzeń każdego, kto myśli, że nad wizerunkiem swojej firmy zdąży popracować w wolnej chwili. Pokazują jakie są konsekwencje nie realizowania działań brandingowych, nie wykorzystywanie mediów społecznościowych i możliwości narzędzi dostępnych w Internecie. Wszystkie elementy budowania i rozwijania firmy są istotne i żadnemu nie można odebrać należnej uwagi.
Mój ulubiony rozdział to jednak nie techniczne wskazówki jak zakładać firmę, jak ją promować i jak komunikować się z klientami. Uważam, że najciekawszy jest rozdział pierwszy, który mówi o tym, jak zweryfikować pomysł na biznes a także na siebie, jako przedsiębiorcę. Przeczytajcie go koniecznie, jeśli chcecie zrobić burzę mózgów i sprawdzić, czy rzeczywiście nadajecie się na osobę prowadzącą własną firmę. No i czy pomysł, który w Waszych oczach wydaje się na ten moment genialny – rzeczywiście taki jest dla Waszego męża, przyjaciółki, czy sąsiada, czyli przyszłych klientów twojej firmy. Przygotowałam mapę myśli na temat pomysłu na biznes, zachęcam do oglądania poniżej. -
Recenzja: Twojwybortwojaprzyszlosc.pl Paweł Zieliński, 2013-10-16Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Marzenia o własnej firmie? Chęć rozwoju siebie oraz wdrożenia wizji jakie śnią nam się po nocach?
To wszystko i wiele innych to cele ludzi ambitnych, chcących zmienić swoje życie i nie bojących się trudności.
Coraz więcej osób decyduje się na zakładanie własnej działalności ze względu na swój indywidualizm, pomysł i chęć zmiany dotychczasowych zasad na rynku. Ta pozycja to dobry sposób na rozpoczęcie swojej przygody z e-biznesem i nie tylko.
Całość zbudowana jest w sposób przejrzysty i czytelny co daje możliwość na dobre zapoznanie się z tematem.
Plusy? jasność, klarowność oraz sposób w jaki autorzy zwracają się do czytelnika. Traktują go poważnie, ale jednocześnie uświadamiają, że własna działalność to nie tylko wzloty i zachwyty, ale ciężka praca i zderzenie z wieloma nowościami na, które do tej pory nie zwracaliśmy uwagi. Minusy? Z mojego punktu widzenia była to pewna profesionalna terminologia z która spotkałem się po raz pierwszy
w tak rozbudowanej formie. Na dłuższą metę zaliczę to zapewne do plusów więc póki co pozostawiam sprawę otwartą.
Dla kogo jest ta książka?
- dla osób, które myślą o założeniu własnej firmy
- dla osób, które mają swoje strony internetowe
- dla wszystkich zainteresowanych tematyką reklamy i procesów związanych z postrzeganiem marki przez ludzi. -
Recenzja: http://blog.kurasinski.com 2013-09-30Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Nakładem wydawnictwa Helion ukazała się w tym miesiącu książka ”Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes” (Helion/Onepress 2013) autorstwa Dariusza Nawojczyka i Kamili Mikołajczyk. Książka odnosi się do start-upów w polskich realiach i zawiera informacje m.in. o pomysłach na e-biznes, pozyskiwaniu środków, wyborze typu działalności gospodarczej, zarządzaniu wizerunkiem, marketingu i komunikacji. Nie brakuje w niej też case studies i rad praktyków.
„Start-up po polsku” pomaga czytelnikowi podjąć decyzję, od czego powinien zacząć decydując się na założenie własnej firmy i jak może realizować swoje pomysły, a jednocześnie pokazuje, czego zdecydowanie nie należy robić i czego unikać. Autorzy zachęcają czytelnika do podjęcia ryzyka i robią wszystko, by mógł je skutecznie zminimalizować.
Patronami wydania są: AK74 (Artur Kurasiński), Spider’s Web, Bankier.pl i Marketer+.
Książkę tę powinien przeczytać każdy młody przedsiębiorca. Zawiera ona solidne podstawy, które pomogą Ci rozpocząć działalność na rynku w warunkach dużej niepewności. I nie chodzi jedynie o branżę technologiczną. Jeśli zastanawiasz się nad założeniem własnej firmy, jest to książka dla Ciebie. Pomoże Ci odpowiedzieć na pytania, czy, dlaczego i jak ją założyć oraz jak zadbać o jej rynkowe przetrwanie. – pisze o książce Paweł Tkaczyk, autor książki „Zakamarki marki” i „Grywalizacja”.
To absolutnie obowiązkowa pozycja dla kogoś, kto rusza w start-upową podróż. Kompendium początkującego przedsiębiorcy, obok którego nie powinieneś przejść obojętnie. Polecam wszystkim marzącym o własnym biznesie. – podsumowuje „Start-up po polsku” Przemysław Pająk, redaktor naczelny Spider’s Web.
Kamila Mikołajczyk jest prezesem agencji Brand Gravity oraz ekspertem w dziedzinie projektowania komunikacji i corporate identity. Dariusz Nawojczyk jest dyrektorem marketingu & PR w polskiej chmurze obliczeniowej Oktawave. Jest autorem i project managerem w kilkunastu polskich start-upach. Odsyłamy na stronę e-księgarni biznesowej Onepress.pl, gdzie można zapoznać się z darmowym rozdziałem książki, a także dokonać jej zakupu: w formie papierowej lub elektronicznej -
Recenzja: Spider's Web, sPlay.pl Przemysław Pająk, 2013-09-18Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Darek Nawojczyk, dziś dyrektor marketingu i PR w Oktawave, partnerze hostingowym Spider’s Web, a wcześniej m.in. wydawca serwisu Webhosting.pl, a także project manager w wielu polskich start-upach, wspólnie z Kamilą Mikołajczyk, prezes agencji Brand Gravity, wydali książkę pod tytułem „Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes”. Spider’s Web jest partonem medialnym tego wydawnictwa.
Dla kogo ta książka?
Dla tych, którzy chcą założyć własny e-biznes, ale nie wiedzą od czego zacząć. Dla tych, którzy marzyli o własnej firmie, ale nie mieli odwagi zrezygnować z bezpiecznego etatu/ Dla tych, którzy mają doskonałe pomysły na działalność w sieci, ale jak dotąd coś ciągle przeszkadzało im je realizować.
Wewnątrz nie tylko porady odnośnie tworzenia biznesplanu i pozyskiwania środków na działalność, ale także tak podstawowych kwestii jak wybór odpowiedniego typu działalności gospodarczej, czy doboru pracowników i zarządzanie kadrami. Autorzy przedstawiają też szereg studiów przypadków oraz ciekawostek z życia start-upowych przedsiębiorców. Sporo także rad praktyków, w tym przedstawicieli największych funduszy venture-capital inwestujących w młode polskie projekty internetowe.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-5155-9, 9788324651559
- Data wydania książki drukowanej :
- 2013-09-09
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-8688-9, 9788324686889
- Data wydania ebooka :
- 2013-09-09 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 14585
- Rozmiar pliku Pdf:
- 1.8MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.1MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 6.7MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
Spis treści książki
- Dzień dobry, Kolumbie (13)
- Dlaczego zakładam firmę? (14)
- Kim jestem? (16)
- Pomysł a rynek (18)
- Dla nieprzekonanych (23)
- Weryfikacja pomysłu (24)
- Elementy biznesplanu (27)
- Podsumowanie (32)
- Case study: tubyliśmy.pl (33)
- Case study: ŚwieżoPalona.pl (35)
- Rady praktyków: Sara Blakely (37)
- Rady praktyków: Janusz Żebrowski (39)
- Kredyty i pożyczki (42)
- Inwestor (44)
- Fundusze inwestycyjne (45)
- Venture capital (46)
- Inkubatory przedsiębiorczości (51)
- Anioły biznesu (53)
- Fundusze europejskie (58)
- Europejski Fundusz Społeczny i inni (61)
- Jak zwiększyć swoje szanse na dofinansowanie? (64)
- Jakie dokumenty dobrze jest gromadzić, gdy ubiegamy się o dofinansowanie? (65)
- Sfera socjalnego otoczenia (65)
- Podsumowanie (66)
- Rady praktyków: Janusz Żebrowski (67)
- Rady praktyków: Arkadiusz Hajduk (67)
- Jednoosobowa działalność gospodarcza (70)
- Spółka cywilna (72)
- Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (72)
- Spółka jawna, partnerska, komandytowa i komandytowo-akcyjna, czyli coś dla przedsiębiorców, którzy chcą działać na większą skalę (74)
- Plusy i minusy form działalności prawnej dla start-upów (76)
- Jednoosobowa działalność gospodarcza - zakładanie firmy krok po kroku (78)
- Spółka cywilna - zakładanie firmy krok po kroku (81)
- Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - zakładanie firmy krok po kroku (82)
- Podsumowanie (85)
- Bez wizji i misji ani rusz (87)
- Jak cię widzą, tak cię piszą (90)
- Nazwa rzecz święta (95)
- Jak zaprojektować logo? (97)
- Pracownik, nasz bohater (100)
- Twarz firmy w internecie (100)
- Materiały marketingowe (102)
- Podsumowanie (105)
- Case study: YouThink.pl (106)
- Case study: Nextur.pl (107)
- Rady praktyków: Janusz Żebrowski (109)
- Rady praktyków: Arkadiusz Hajduk (110)
- Wszystko sami? (111)
- Bez pasji ani rusz (113)
- Gdzie szukać ludzi? (114)
- Odpowiedni człowiek, czyli kto? (116)
- Odpowiedni pracownik, czyli kto? (119)
- Motywacja - rzecz ważna (125)
- Budowanie zespołu (126)
- Warto się szkolić (128)
- Podsumowanie (130)
- Rady praktyków: Janusz Żebrowski (131)
- Rady praktyków: Arkadiusz Hajduk (131)
- Zarządzanie marką (133)
- Badanie marki (134)
- Mapa percepcji (136)
- Wyróżnij się lub zgiń (141)
- Reklama dźwignią handlu (143)
- Badanie reklamy (147)
- Jak ustalić cenę produktu? (149)
- Jaki model sprzedaży wybrać? (154)
- Kanały sprzedaży, czyli co dla nas najlepsze? (156)
- Wizerunek marki a środki pieniężne przeznaczone na jego wzmocnienie (158)
- Podsumowanie (160)
- Case study: NetPress (161)
- Case study: militaria.pl (162)
- Rady praktyków: Janusz Żebrowski (163)
- Rady praktyków: Marek Rusiecki (164)
- Public relations, czyli co? (165)
- Media relations, czyli zaprzyjaźnij się z dziennikarzami (170)
- Zasady przygotowania notatki prasowej (175)
- Social media, czyli zaprzyjaźnij się z internetem (177)
- e-PR, czyli co? (181)
- Jak zorganizować konferencję prasową? (186)
- Eventy i konferencje (188)
- Badania i ocena działań PR na wszystkich polach (190)
- Z etyką za pan brat (195)
- Ciekawostki (196)
- Podsumowanie (197)
- Case study: nagroderek.pl (197)
- Rady praktyków: Arkadiusz Hajduk (199)
- Pozycjonowanie strony WWW (201)
- Google AdWords (204)
- Display (205)
- Social media (207)
- Prasa drukowana (208)
- Mierzenie efektywności (209)
- Na czym bazuje i jak działa reklama? (210)
- Etapy oddziaływania reklamy (213)
- Co mówić w reklamie? (215)
- Jak planować kampanię reklamową? (217)
- Reklama to nie promocja sprzedaży (220)
- Ciekawostki (220)
- Podsumowanie (221)
- Case study: dietadukan.pl (221)
- Case study: Lay's prosto z pieca (222)
- Rady praktyków: Arkadiusz Hajduk (224)
- Rady praktyków: Marek Rusiecki (224)
- Książki (227)
- Magazyny, czasopisma i gazety (228)
- Strony WWW (228)
Wstęp (9)
Rozdział 1. Pomysł i jego weryfikacja (13)
Rozdział 2. Źródła finansowania (41)
Rozdział 3. Formalizacja przedsiębiorstwa (69)
Rozdział 4. Wizerunek, branding i naming (87)
Rozdział 5. Zasoby ludzkie (111)
Rozdział 6. Zarządzanie marketingowe (133)
Rozdział 7. Public relations, komunikacja w internecie i social media (165)
Rozdział 8. Reklama (201)
Rozdział 9. Na zakończenie (225)
Rozdział 10. Gdzie szukać dodatkowej wiedzy? (227)
O autorach (231)
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja
Dzięki tej przystępnej książce zrozumiesz metody działania wielkich modeli językowych i techniki szkolenia modeli generatywnych. Następnie zapoznasz się z przypadkami użycia, w których ChatGPT sprawdzi się najlepiej, a w efekcie zwiększy produktywność i kreatywność. Dowiesz się też, jak wchodzić w interakcje z ChatGPT, tworzyć lepsze prompty i korzystać z funkcji uczenia się. Znajdziesz tu rozdziały dla marketingowców, naukowców i programistów, ułatwiające szybkie zastosowanie nabytej wiedzy w praktyce. Przekonasz się również, jak w środowisku korporacyjnym stosować interfejsy API modeli OpenAI dostępne w infrastrukturze Azure. Dla każdego scenariusza podano kompletną implementację w Pythonie, korzystającą z bibliotek Streamlit i LangChain do integracji modeli AI z aplikacjami.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Generatywna sztuczna inteligencja z ChatGPT i modelami OpenAI. Podnieś swoją produktywność i innowacyjność za pomocą GPT3 i GPT4 Generatywna sztuczna inteligencja z ChatGPT i modelami OpenAI. Podnieś swoją produktywność i innowacyjność za pomocą GPT3 i GPT4
(63,20 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Oto zaktualizowane wydanie popularnego przewodnika, dzięki któremu skorzystasz z ponad dwustu sprawdzonych receptur bazujących na najnowszych wydaniach bibliotek Pythona. Wystarczy, że skopiujesz i dostosujesz kod do swoich potrzeb. Możesz też go uruchamiać i testować za pomocą przykładowego zbioru danych. W książce znajdziesz receptury przydatne do rozwiązywania szerokiego spektrum problemów, od przygotowania i wczytania danych aż po trenowanie modeli i korzystanie z sieci neuronowych. W ten sposób wyjdziesz poza rozważania teoretyczne czy też matematyczne koncepcje i zaczniesz tworzyć aplikacje korzystające z uczenia maszynowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Uczenie maszynowe w Pythonie. Receptury. Od przygotowania danych do deep learningu. Wydanie II Uczenie maszynowe w Pythonie. Receptury. Od przygotowania danych do deep learningu. Wydanie II
(71,20 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Ta książka jest przewodnikiem dla profesjonalistów do spraw cyberbezpieczeństwa. Przedstawia podstawowe zasady reagowania na incydenty bezpieczeństwa i szczegółowo, na przykładach, omawia proces tworzenia zdolności szybkiej i skutecznej reakcji na takie zdarzenia. Zaprezentowano tu techniki informatyki śledczej, od pozyskiwania dowodów i badania pamięci ulotnej po badanie dysku twardego i dowodów pochodzących z sieci. Szczególną uwagę poświęcono zagrożeniom atakami ransomware. Nie zabrakło omówienia roli analizy zagrożeń w procesie reagowania na incydenty, a także zasad sporządzania raportów dokumentujących reakcję na incydent i wyniki analizy. Pokazano również, w jaki sposób prowadzi się polowania na zagrożenia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Informatyka śledcza. Narzędzia i techniki skutecznego reagowania na incydenty bezpieczeństwa. Wydanie III Informatyka śledcza. Narzędzia i techniki skutecznego reagowania na incydenty bezpieczeństwa. Wydanie III
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Ta książka zapewni Ci wiedzę, dzięki której z powodzeniem utworzysz blue team w swojej organizacji. Dowiesz się, z jakich defensywnych środków cyberbezpieczeństwa warto skorzystać i jakimi metodami ocenić skuteczność aktualnego stanu zabezpieczeń, dogłębnie zrozumiesz także sposoby działania cyberprzestępców. Lekturę rozpoczniesz od krótkiego przeglądu znaczenia, zadań i składu zespołu niebieskiego, poznasz też ważne techniki i najlepsze praktyki w defensywnej ochronie cyberbezpieczeństwa. Nauczysz się korzystać z metodologii NIST w celu utworzenia planów reagowania na incydenty i dowiesz się, jak je testować. Znajdziesz tutaj również wskazówki, dzięki którym dopasujesz swoje działania ściśle do potrzeb organizacji.- Druk
Cyberbezpieczeństwo i strategie blue teamów. Walka z cyberzagrożeniami w Twojej organizacji Cyberbezpieczeństwo i strategie blue teamów. Walka z cyberzagrożeniami w Twojej organizacji
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Czy wiesz, co kryje się w centrum naszej Galaktyki? Czy zastanawiasz się czasem, jak powstają czarne dziury i co one oznaczają dla naszego zrozumienia wszechrzeczy? Czy chcesz poznać tajemnice tych niesamowitych obiektów, które wykraczają poza granice wyobraźni? Jeśli tak, to bestseller Czarne dziury. Klucz do zrozumienia wszechświata jest właśnie dla Ciebie. Znany naukowiec i popularyzator nauki Brian Cox wraz z fizykiem Jeffem Forshawem zabiorą Cię w fascynującą podróż do świata czarnych dziur. Dowiesz się, jak się narodziła koncepcja czarnych dziur, jak Einstein zapoczątkował teorię ogólnej względności, która przewidziała ich istnienie, jak Hawking odkrył, że one promieniują, i jak współczesna fizyka kwantowa próbuje połączyć grawitację z informacją. Ta książka to nie tylko pasjonująca opowieść naukowa, ale także inspirująca wizja kosmosu, w której przestrzeń i czas wyłaniają się z sieci bitów kwantowych, a czarne dziury mogą być kluczem do zrozumienia natury rzeczywistości. Przygotuj się na niesamowitą przygodę, która zmieni Twój sposób patrzenia na wszechświat.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
To piąte, gruntownie zaktualizowane wydanie podręcznika, który doceni każdy student informatyki i inżynier oprogramowania. Książka obejmuje szeroki zakres zagadnień, od podstawowych pojęć po zaawansowaną problematykę związaną z najnowszymi trendami w systemach operacyjnych. Wyczerpująco omawia procesy, wątki, zarządzanie pamięcią, systemy plików, operacje wejścia-wyjścia, zakleszczenia, interfejsy użytkownika, multimedia czy kompromisy wydajnościowe. Szczegółowo, jako studia przypadków, zostały tu opisane systemy: Windows 11, Unix, Linux i Android. Jasny i przystępny styl, a także liczne przykłady i ćwiczenia ułatwiają zrozumienie nawet bardzo skomplikowanych zagadnień.- Druk
(107,40 zł najniższa cena z 30 dni)
116.35 zł
179.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Jak sądzisz, co stanowi bazę informatyki? Od czego powinien zacząć przyszły programista? Może od opanowania jednego z najpopularniejszych języków programowania? Oczywiście mógłby od tego rozpocząć, tyle że to trochę tak, jakby uczyć się korzystać z narzędzia bez świadomości, do czego ono właściwie służy. Języki programowania to praktyka. Tymczasem niezbędną wiedzą, którą także powinien opanować każdy przyszły informatyk, są podstawy dotyczące teorii informacji i kodowania.- Druk
Informacja i kodowanie. Krótkie wprowadzenie z przykładami zastosowań Informacja i kodowanie. Krótkie wprowadzenie z przykładami zastosowań
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Ta książka pomoże Ci się przygotować do pracy na stanowisku testera w zwinnym zespole programistów. Znajdziesz tu szczegółowe informacje na temat kolejnych etapów testowania, dzięki czemu zrozumiesz, jak w projektach agile te działania są planowane, przeprowadzane i monitorowane. Dowiesz się też, jak tę wiedzę stosować podczas wykonywania codziennych zadań testera w projekcie agile i na czym polegają różne procesy prowadzone przez zwinne zespoły. Co ważne, poszczególne koncepcje i zagadnienia odnoszą się do rzeczywistych projektów ― a to najlepszy sposób, by dobrze się przygotować do podjęcia pracy w zawodzie testera agile!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Tester samouk w zwinnym zespole. Testowanie agile krok po kroku na podstawie rzeczywistego projektu Tester samouk w zwinnym zespole. Testowanie agile krok po kroku na podstawie rzeczywistego projektu
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Oto drugie, zaktualizowane wydanie znakomitego przewodnika dla analityków danych. Dzięki niemu dowiesz się, w jaki sposób używać języka R do importowania, przekształcania i wizualizowania danych, a także do przekazywania uzyskanych wyników analizy. Nauczysz się też rozwiązywać najczęściej występujące problemy, a liczne ćwiczenia ułatwią Ci utrwalenie zdobytej wiedzy. Omówiono tu najnowsze funkcje języka i najlepsze praktyki w data science. Zaprezentowano również zasady korzystania z wielu bibliotek języka R, na przykład tidyverse, służącej do pobierania informacji z różnych źródeł.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Język R w data science. Importowanie, porządkowanie, przekształcanie, wizualizowanie i modelowanie danych. Wydanie II Język R w data science. Importowanie, porządkowanie, przekształcanie, wizualizowanie i modelowanie danych. Wydanie II
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Ewolucja formularzy internetowych zaczęła się od prostych znaczników języka HTML 2.0 opublikowanego w 1993 roku. Z czasem HTML oferował bardziej zaawansowane funkcje obsługi formularzy. Późniejsze wersje, HTML4, a następnie HTML5, wprowadziły nowe typy pól, takie jak pola daty, koloru czy też adresu e-mail. Rozszerzyły również natywną walidację danych poprzez wprowadzenie nowych atrybutów dla znaczników. Jednak prawdziwa rewolucja w projektowaniu formularzy internetowych nastąpiła z chwilą pojawienia się bibliotek opartych na języku JavaScript. Umożliwiły one tworzenie dynamicznych formularzy z walidacją na żywo i interaktywnymi elementami, a to pozwoliło przekształcić witryny internetowe w pełnoprawne aplikacje.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Angular i formularze reaktywne. Praktyczny przewodnik Angular i formularze reaktywne. Praktyczny przewodnik
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas:
Książka drukowana
Korzystając z tej strony zgadzasz się na używanie plików cookie, które są przechowywane na Twoim urządzeniu. Za pośrednictwem cookies zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je w celach analitycznych, marketingowych oraz aby dostosować treści do Twoich preferencji i zainteresowań. Więcej informacji, w tym sposób zmiany ustawień znajdziesz w Polityce Prywatności.
Oceny i opinie klientów: Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes Kamila Mikołajczyk, Dariusz Nawojczyk (32) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(16)
(2)
(2)
(1)
(3)
(8)
więcej opinii
ukryj opinie