Python. Receptury
- Autorzy:
- Alex Martelli, Anna Martelli Ravenscroft, David Ascher
- Niedostępna
- Serie wydawnicze:
- Receptury
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 848
- Druk:
- oprawa miękka
Opis
książki
:
Python. Receptury
Skarbnica wiedzy dla programistów Pythona
Python został opracowany na początku lat "90 i szybko zyskał uznanie programistów. Elastyczny i uniwersalny, pozwalał na stosowanie zasad programowania obiektowego, strukturalnego i funkcyjnego. Był i nadal jest wykorzystywany nie tylko do tworzenia skryptów, ale również przy dużych projektach, takich jak na przykład serwer aplikacji Zope. Decydując się na korzystanie z Pythona, stajemy się częścią niezwykłej społeczności programistów, chętnie pomagającej każdemu, kto chce doskonalić umiejętność posługiwania się tym językiem.
Książka "Python. Receptury" to zbiór rozwiązań problemów, z jakimi w codziennej pracy borykają się programiści korzystający z tego języka. Materiały do niej przygotowało ponad 300 członków społeczności Pythona odpowiadających na pytania zadawane na forum internetowym. Rozwiązania zostały przetestowane w praktyce, co ułatwia ich zaimplementowanie we własnych projektach.
W książce umówiono m.in.:
- Przetwarzanie tekstów
- Operacje na plikach
- Programowanie obiektowe
- Przeszukiwanie i sortowanie
- Łączenie skryptów z bazami danych
- Testowanie i usuwanie błędów
- Programowanie wielowątkowe
- Realizację zadań administracyjnych
- Obsługę interfejsów użytkownika
- Tworzenie aplikacji sieciowych
- Przetwarzanie dokumentów XML
Każdy programista Pythona, niezależnie od umiejętności,
znajdzie w tej książce coś dla siebie.
Wybrane bestsellery
-
Promocja Promocja 2za1
Oto uzupełnione i zaktualizowane wydanie bestsellerowego przewodnika dla inżynierów sieci. Dzięki niemu przejdziesz trudną (ale ekscytującą!) drogę od tradycyjnej platformy do platformy sieciowej opartej na najlepszych praktykach programistycznych. Zaczniesz od zagadnień podstawowych, aby następnie zagłębić się w tajniki stosowania bibliotek Pexpect, Paramiko czy Netmiko do komunikacji z urządzeniami sieciowymi. W kolejnych rozdziałach znajdziesz solidny przegląd różnych narzędzi wraz ze sposobami ich użycia: Cisco NX-API, Meraki, Juniper PyEZ, Ansible, Scapy, PySNMP, Flask, Elastic Stack i wielu innych. Rozeznasz się również w kwestiach związanych z kontenerami Dockera, a także usługami sieciowymi chmur AWS i Azure. Lektura tej książki pozwoli Ci się w pełni przygotować na następną generację sieci!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie przewodnika po bibliotece Pandas. Dzięki tej przystępnej książce nauczysz się w pełni korzystać z możliwości oferowanych przez bibliotekę, nawet jeśli dopiero zaczynasz przygodę z analizą danych w Pythonie. Naukę rozpoczniesz z użyciem rzeczywistego zbioru danych, aby wkrótce rozwiązywać złożone problemy danologii, takie jak obsługa brakujących danych, stosowanie regularyzacji czy też używanie metod nienadzorowanego uczenia maszynowego do odnajdywania podstawowej struktury w zbiorze danych. Pracę z poszczególnymi zagadnieniami ułatwia to, że zostały one zilustrowane prostymi, ale praktycznymi przykładami.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
65.40 zł
109.00 zł (-40%) -
Promocja 2za1
Zanurz się w fascynujący świat programowania w języku Python i osiągnij imponujący poziom umiejętności w zaledwie 24 godziny! Oto kilka zalet, które sprawiają, że ta książka jest niezbędna dla każdego aspirującego programisty: Szybki start: podstawy Pythona już w pierwszych godzinach nauki Krok po kroku: zrozumiałe instrukcje pomogą przejść przez- PDF + ePub + Mobi pkt
-
Promocja Promocja 2za1
To książka przeznaczona dla osób, które pracują ze zbiorami danych. Jest praktycznym przewodnikiem po koncepcjach algebry liniowej, pomyślanym tak, by ułatwić ich zrozumienie i zastosowanie w użytecznych obliczeniach. Poszczególne zagadnienia przedstawiono za pomocą kodu Pythona, wraz z przykładami ich wykorzystania w nauce o danych, uczeniu maszynowym, uczeniu głębokim, symulacjach i przetwarzaniu danych biomedycznych. Dzięki podręcznikowi nauczysz się arytmetyki macierzowej, poznasz istotne rozkłady macierzy, w tym LU i QR, a także rozkład według wartości osobliwych, zapoznasz się też z takimi zagadnieniami jak model najmniejszych kwadratów i analiza głównych składowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(46,20 zł najniższa cena z 30 dni)
46.20 zł
77.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja Promocja 2za1
Ta książka stanowi wszechstronne omówienie wszystkich bibliotek Pythona, potrzebnych naukowcom i specjalistom pracującym z danymi. Znalazł się tu dokładny opis IPythona, NumPy, Pandas, Matplotlib, Scikit-Learn i innych narzędzi. Podręcznik uwzględnia przede wszystkim ich aspekty praktyczne, dzięki czemu świetnie się sprawdzi w rozwiązywaniu codziennych problemów z manipulowaniem, przekształcaniem, oczyszczaniem i wizualizacją różnych typów danych, a także jako pomoc podczas tworzenia modeli statystycznych i modeli uczenia maszynowego. Docenią go wszyscy, którzy zajmują się obliczeniami naukowymi w Pythonie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja Promocja 2za1
To trzecie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie bestsellerowego podręcznika programowania w Pythonie. Naukę rozpoczniesz od podstawowych koncepcji programowania. Poznasz takie pojęcia jak zmienne, listy, klasy i pętle, a następnie utrwalisz je dzięki praktycznym ćwiczeniom. Dowiesz się, jak zapewnić interaktywność programom, i nauczysz się poprawnego testowania kodu przed dodaniem go do projektu. W kolejnych rozdziałach przystąpisz do praktycznej realizacji trzech projektów: gry zręcznościowej inspirowanej klasyczną Space Invaders, wizualizacji danych za pomocą dostępnych dla Pythona niezwykle użytecznych bibliotek i prostej aplikacji internetowej, gotowej do wdrożenia na serwerze WWW i opublikowania w internecie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
71.40 zł
119.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Jaki jest najgorętszy temat w informatyce ostatnich lat? Bez wątpienia palmę pierwszeństwa dzierży sztuczna inteligencja. Jej możliwości, rozwój, sposoby, za których pośrednictwem działa. A skoro o AI mowa, to nie sposób nie poruszyć zagadnienia uczenia maszynowego: obszaru sztucznej inteligencji poświęconego algorytmom, które poprawiają się automatycznie poprzez doświadczenie, czyli ekspozycję na dane. Dalej dochodzimy do web scrapingu (zdrapywania), polegającego na ekstrakcji danych ze stron internetowych, by je przechować i na dalszych etapach wykorzystywać choćby do analizy. Zarówno uczenie maszynowe, jak i zdrapywanie danych to niezwykle praktyczne kwestie, których znaczenie w informatyce – i szerzej: w nauce i biznesie – wciąż rośnie.- Videokurs pkt
(89,49 zł najniższa cena z 30 dni)
62.64 zł
179.00 zł (-65%) -
Promocja Promocja 2za1
Stoisz przed wyborem przedmiotów maturalnych i jako jeden z nich rozważasz informatykę? To będzie świetna decyzja! Bo tu nie chodzi tylko o samą maturę, naprawdę. Zdać ją oczywiście trzeba, i to zdać dobrze – szczególnie jeśli planujesz kontynuować naukę programowania na studiach – ale umiejętność kodowania sama w sobie to jest to! Otworzy Ci niejedne drzwi do atrakcyjnych praktyk studenckich i dobrze płatnej pracy. Niezależnie od tego, czy już wiesz, że chcesz zostać programistą, czy po prostu pragniesz sprawdzić, na ile jest to dla Ciebie dobra droga i zdobyć podstawowe umiejętności programistyczne, ten kurs będzie doskonałym wsparciem Twoich planów. Zawiera wiedzę i umiejętności obejmujące program całej szkoły średniej – cztery, pięć lat programowania skondensowane w wideopigułce.- Videokurs pkt
(48,65 zł najniższa cena z 30 dni)
48.65 zł
139.00 zł (-65%) -
Promocja Promocja 2za1
Django służy do tworzenia aplikacji internetowych w Pythonie. Pozwala w pełni skorzystać z zalet tego języka, a przy tym jest łatwy do nauki. Praca z Django jest atrakcyjna dla programistów o różnym stopniu zaawansowania, co potwierdzają badania ankietowe serwisu Stack Overflow. Aby zapewnić swoim aplikacjom odpowiednią jakość, trzeba poznać sposób- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(64,50 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce zrozumiesz, że w rekurencji nie kryje się żadna magia. Dowiesz się, na czym polega jej działanie i kiedy warto zastosować algorytm rekursywny, a kiedy lepiej tego nie robić. Poznasz szereg klasycznych i mniej znanych algorytmów rekurencyjnych. Pracę z zawartym tu materiałem ułatwią Ci liczne przykłady programów napisanych w Pythonie i JavaScripcie, pokazujące, jak rozwiązywać przeróżne problemy związane z przechodzeniem przez drzewa, kombinatoryką i innymi trudnymi zagadnieniami. Nauczysz się także skutecznie poprawiać wydajność kodu i algorytmów rekurencyjnych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%)
Alex Martelli, Anna Martelli Ravenscroft, David Ascher - pozostałe książki
-
Promocja Promocja 2za1
Język Python został ostatnio sklasyfikowany w indeksie TIOBE jako najpopularniejszy obecnie język programowania, co zawdzięcza szerokim możliwościom stosowania go w projektowaniu, prototypowaniu, testach, wdrażaniu i konserwacji oprogramowania. To zaktualizowane i rozszerzone czwarte wydanie pokazuje, jak najlepiej używać Pythona, niezależnie od te- PDF + ePub pkt
Python w pigułce. Podręczny przewodnik po wersjach 3.10 i 3.11
Alex Martelli, Anna Martelli Ravenscroft, Steve Holden, Paul McGuire
(152,10 zł najniższa cena z 30 dni)
152.10 zł
169.00 zł (-10%) -
Promocja Promocja 2za1
Python was recently ranked as today's most popular programming language on the TIOBE index, thanks to its broad applicability to design and prototyping to testing, deployment, and maintenance. With this updated fourth edition, you'll learn how to get the most out of Python, whether you're a professional programmer or someone who needs this language- ePub + Mobi pkt
(195,16 zł najniższa cena z 30 dni)
279.65 zł
329.00 zł (-15%) -
Promocja Promocja 2za1
This book offers Python programmers one place to look when they needhelp remembering or deciphering the syntax of this open source languageand its many powerful but scantily documented modules. Thiscomprehensive reference guide makes it easy to look up the mostfrequently needed information--not just about the Python languageitself, but also the mos- ePub + Mobi pkt
(83,37 zł najniższa cena z 30 dni)
118.15 zł
139.00 zł (-15%) -
Promocja Promocja 2za1
Portable, powerful, and a breeze to use, Python is the popular open source object-oriented programming language used for both standalone programs and scripting applications. Python is considered easy to learn, but there's no quicker way to mastery of the language than learning from an expert teacher. This edition of Learning Python puts you in the- ePub + Mobi pkt
(70,13 zł najniższa cena z 30 dni)
101.15 zł
119.00 zł (-15%) -
Niniejsza książka stanowi wprowadzenie do języka Python. Jest to popularny język programowania obiektowego, używany zarówno w programach działających samodzielnie, jak i w skryptach obejmujących różne dziedziny zastosowań. Python jest bezpłatny, przenośny, bardzo wydajny i wyjątkowo łatwy w użyciu. Bez względu na to, czy ktoś jest nowicjuszem w pro
- Druk pkt
Niedostępna
Zobacz pozostałe książki z serii Receptury
-
Promocja Promocja 2za1
To gruntownie zaktualizowane i uzupełnione wydanie praktycznego przewodnika po wdrażaniu i testowaniu kontenerów Dockera. Przedstawia proces przygotowania pakietu aplikacji ze wszystkimi ich zależnościami, a także jego testowania, wdrażania, skalowania i utrzymywania w środowiskach produkcyjnych. Zawiera omówienie Docker Compose i trybu Docker Swarm, opis zagadnień związanych z Kubernetes, jak również przykłady optymalizacji obrazów Dockera. W tym wydaniu zaprezentowano ponadto najlepsze praktyki i narzędzie BuildKit, opisano wsparcie obrazów wieloarchitekturowych, kontenerów rootless i uwzględniono wiele innych ważnych informacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(52,20 zł najniższa cena z 30 dni)
56.55 zł
87.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto kolejne wydanie zwięzłego podręcznika dla programistów Javy, który ma ułatwić maksymalne wykorzystanie technologii tego języka w wersji 17. Treść została skrupulatnie przejrzana i uzupełniona o materiał dotyczący nowości w obiektowym modelu Javy. Pierwsza część książki obejmuje wprowadzenie do języka i do pracy na platformie Javy. Druga zawiera opis podstawowych pojęć i interfejsów API, których znajomość jest niezbędna każdemu programiście Javy. Mimo niewielkiej objętości w podręczniku znalazły się liczne przykłady wykorzystania potencjału tego języka programowania, a także zastosowania najlepszych praktyk programistycznych w rzeczywistej pracy.- Druk
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funkcjonalnościom GA4. Zaprezentowano architekturę GA4, strategie danych, a także informacje dotyczące pozyskiwania, przechowywania i modelowania danych. W książce znalazło się również omówienie typowych przypadków użycia dla aktywacji danych i instrukcji przydatnych podczas implementacji tych przypadków. Co istotne, poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane praktycznymi przykładami kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce dowiesz się, w jaki sposób uczynić architekturę oprogramowania wystarczająco plastyczną, aby mogła odzwierciedlać zachodzące zmiany biznesowe i technologiczne. W nowym wydaniu rozbudowano pojęcia zmiany kierowanej i przyrostowej, a także przedstawiono najnowsze techniki dotyczące funkcji dopasowania, automatycznego zarządzania architekturą i danych ewolucyjnych. Zaprezentowano praktyki inżynieryjne umożliwiające ewoluowanie systemów oprogramowania, jak również podejścia strukturalne, w tym zasady projektowe, które ułatwiają zarządzanie tą ewolucją. Opisano ponadto, w jaki sposób zasady i praktyki architektury ewolucyjnej wiążą się z różnymi elementami procesu tworzenia oprogramowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Właśnie w tym celu powstał ten przewodnik po filozofii oprogramowania. Znajdziesz w nim 21 pragmatycznych reguł, którymi kierują się najlepsi programiści. Dzięki spostrzeżeniom zawartym w książce zmienisz podejście do programowania i szybko się przekonasz, że pozwoli Ci to na pisanie lepszego, czytelniejszego i niezawodnego kodu. Poszczególne reguły zostały zilustrowane jego rzeczywistymi przykładami, ułatwiającymi zrozumienie prezentowanych treści. Ten zajmująco i zabawnie napisany przewodnik nie tylko zainspiruje Cię do programistycznego rozwoju, ale również będzie nieocenioną pomocą przy szkoleniu nowych członków zespołu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Ta książka, napisana z myślą o inżynierach oprogramowania, jest trzecim, gruntownie zaktualizowanym wydaniem praktycznego przewodnika, który szybko przeprowadzi Cię od podstaw aż do zaawansowanych technik pracy z Gitem. Po zapoznaniu się z filozofią systemu i jego najważniejszymi funkcjami płynnie przejdziesz do takich zagadnień jak modyfikowanie drzew, korzystanie z dziennika odwołań i schowka. Znajdziesz tu również kilka przydatnych scenariuszy projektowych i sporo ciekawych wskazówek i porad. W efekcie nauczysz się korzystać z elastyczności Gita i w praktyczny sposób zarządzać procesem tworzenia kodu z zastosowaniem wielu różnych metod.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.35 zł
119.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Książka jest adresowana do wszystkich, którzy chcą budować, rozwijać i skalować systemy NLP w środowisku biznesowym, a także dostosowywać je do swojej branży. Opisuje tworzenie rzeczywistych aplikacji NLP. Omawia pełny cykl życia typowego projektu NLP, od zbierania danych po wdrożenie i monitorowanie modelu. Przedstawia studia przypadków i przewodniki dziedzinowe, pozwalające na zbudowanie systemu NLP od podstaw.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Przetwarzanie języka naturalnego w praktyce. Przewodnik po budowie rzeczywistych systemów NLP
Sowmya Vajjala, Bodhisattwa Majumder, Anuj Gupta, Harshit Surana
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
70.85 zł
109.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Ta książka jest doskonałym uzupełnieniem podręcznej biblioteczki każdego programisty C++. Opisano w niej znaczenie dobrego projektu oprogramowania oraz zasady tworzenia takich projektów. Omówiono szereg przydatnych wzorców projektowych, dzięki którym łatwiej można zrozumieć, jak zarządzać zależnościami i abstrakcjami, zwiększać możliwości modyfikowania i rozszerzania tworzonego kodu oraz stosować nowoczesne wzorce projektowe. Zaprezentowano wzorce wykorzystujące wiele różnych paradygmatów, w tym programowanie: obiektowe, uogólnione oraz funkcyjne. Pokazano też największą zaletę nowoczesnego języka C++: możliwość łączenia różnych paradygmatów oraz tworzenia oprogramowania, które przetrwa dziesięciolecia.- Druk
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja Promocja 2za1
Głębokie sieci neuronowe mają niesamowity potencjał. Osiągnięcia ostatnich lat nadały procesom uczenia głębokiego zupełnie nową jakość. Obecnie nawet programiści niezaznajomieni z tą technologią mogą korzystać z prostych i niezwykle skutecznych narzędzi, pozwalających na sprawne implementowanie programów uczących się z danych.- Druk
(107,40 zł najniższa cena z 30 dni)
107.40 zł
179.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Ta książka jest trzecim, starannie zaktualizowanym wydaniem wyczerpującego przewodnika po narzędziach analitycznych Pythona. Uwzględnia Pythona 3.0 i bibliotekę pandas 1.4. Została napisana w przystępny sposób, a poszczególne zagadnienia bogato zilustrowano przykładami, studiami rzeczywistych przypadków i fragmentami kodu. W trakcie lektury nauczysz się korzystać z możliwości oferowanych przez pakiety pandas i NumPy, a także środowiska IPython i Jupyter. Nie zabrakło wskazówek dotyczących używania uniwersalnych narzędzi przeznaczonych do ładowania, czyszczenia, przekształcania i łączenia zbiorów danych. Pozycję docenią analitycy zamierzający zacząć pracę w Pythonie, jak również programiści Pythona, którzy chcą się zająć analizą danych i obliczeniami naukowymi.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
71.40 zł
119.00 zł (-40%)
Ebooka "Python. Receptury" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Python. Receptury" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Python. Receptury" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Python. Receptury (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Dziennik Łódzki pio; 19/07/06Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Python nie jest może tak popularnym językiem programowania jak rodzina C, jednak ma swoich zwolenników. Świadczy o tym choćby fakt, że jest rozwijany jako projekt Open Source. Wszystkim, którzy używają go na co dzień, przyda się na pewno książka wydana przez Helion "Python. Receptury", której autorami są: Alex Martelli, Anna Martelli Ravenscroft i David Ascher.
Pozycja ta jest niczym książka kucharska z gotowymi "przepisami" na różnorakie "dania" w Pythonie. Teraz programiści nie muszą wyważać drzwi otwartych przez innych, mogąc korzystać z powszechnie znanej wiedzy. Książkę podzielono na rozdziały z rozwiązaniami w zakresie: przetwarzania tekstu, operacji na plikach, szukania i sortowania, programowania obiektowego, baz danych, testowania i szukania błędów, procesów, wątków i synchronizacji, administracji systemem, interfejsu użytkownika, formatu XML, programowania sieciowego i WWW, oprogramowania rozproszonego, rozszerzeń języka, algorytmów, generatorów czy deskryptorów. Jak widać, na tej bogatej liście każdy znajdzie coś dla siebie.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Python Cookbook
- Tłumaczenie:
- Wojciech Moch, Marek Pętlicki
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0214-3, 8324602143
- Data wydania książki drukowanej :
- 2006-05-15
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 3170
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Python - Programowanie
- Serie wydawnicze: Receptury
Spis treści książki
- 1.1. Przetwarzanie tekstu po jednym znaku (37)
- 1.2. Konwersja pomiędzy znakami a kodami numerycznymi (38)
- 1.3. Sprawdzanie, czy obiekt jest podobny do ciągu znaków (39)
- 1.4. Wyrównywanie ciągów znaków (41)
- 1.5. Usuwanie spacji z końców ciągu znaków (42)
- 1.6. Łączenie ciągów znaków (42)
- 1.7. Odwracanie kolejności słów lub znaków w ciągu znaków (45)
- 1.8. Sprawdzanie, czy ciąg znaków zawiera pewien zestaw znaków (47)
- 1.9. Upraszczanie użycia metody translate (50)
- 1.10. Filtrowanie ciągu znaków na podstawie znaków z określonego zbioru (52)
- 1.11. Sprawdzanie, czy ciąg znaków jest tekstowy czy binarny (55)
- 1.12. Kontrolowanie wielkości znaków (57)
- 1.13. Odczytywanie podciągów (58)
- 1.14. Zmiany wcięć w wielowierszowym ciągu znaków (61)
- 1.15. Rozszerzanie i zawężanie tabulacji (63)
- 1.16. Wstawianie zmiennych do ciągu znaków (65)
- 1.17. Wstawianie zmiennych do ciągu znaków w Pythonie 2.4 (67)
- 1.18. Podmiana wielu wzorców w jednym przebiegu (69)
- 1.19. Sprawdzanie końcówek w ciągu znaków (72)
- 1.20. Obsługa tekstów międzynarodowych za pomocą Unikodu (73)
- 1.21. Konwertowanie pomiędzy Unikodem i prostym tekstem (76)
- 1.22. Wypisywanie znaków Unikodu na standardowe wyjście (78)
- 1.23. Kodowanie danych w formatach XML i HTML (79)
- 1.24. Przygotowanie ciągu znaków nierozróżniającego wielkości liter (82)
- 1.25. Konwertowanie dokumentów HTML na zwykły tekst na terminalu uniksowym (85)
- 2.1. Czytanie z pliku (93)
- 2.2. Zapisywanie do pliku (97)
- 2.3. Wyszukiwanie i podmiany tekstu w pliku (98)
- 2.4. Odczytanie z pliku określonego wiersza (99)
- 2.5. Zliczanie wierszy w pliku (100)
- 2.6. Przetwarzanie wszystkich słów z pliku (103)
- 2.7. Wejście i wyjście o dostępie swobodnym (105)
- 2.8. Aktualizowanie pliku o dostępie swobodnym (106)
- 2.9. Odczytywanie danych z plików .zip (108)
- 2.10. Obsługa plików .zip wewnątrz ciągu znaków (110)
- 2.11. Archiwizowanie drzewa plików w skompresowanym pliku .tar (111)
- 2.12. Wysyłanie danych binarnych na standardowe wyjście w systemach Windows (113)
- 2.13. Stosowanie składni podobnej do składni obiektów iostream z języka C++ (114)
- 2.14. Przewijanie pliku wejściowego do początku (115)
- 2.15. Przystosowywanie obiektów plikopodobnych do obiektów rzeczywistych plików (118)
- 2.16. Przeglądanie drzew katalogów (119)
- 2.17. Zamiana jednego rozszerzenia plików na inne w całym drzewie katalogów (121)
- 2.18. Wyszukiwanie pliku na podstawie ścieżki wyszukiwania (122)
- 2.19. Wyszukiwanie plików na postawie ścieżki wyszukiwania i wzorca (123)
- 2.20. Wyszukiwanie plików zgodnie ze ścieżką wyszukiwania Pythona (124)
- 2.21. Dynamiczne modyfikowanie ścieżki wyszukiwania Pythona (125)
- 2.22. Wyznaczanie ścieżki względnej z jednego katalogu do drugiego (127)
- 2.23. Odczytywanie znaków niebuforowanych w sposób niezależny od platformy (129)
- 2.24. Zliczanie stron dokumentów PDF w systemie Mac OS X (130)
- 2.25. Modyfikowanie atrybutów plików w systemach Windows (131)
- 2.26. Pobieranie tekstu z dokumentów OpenOffice.org (132)
- 2.27. Pobieranie tekstu z dokumentów Microsoft Word (133)
- 2.28. Blokowanie plików za pomocą międzyplatformowego API (134)
- 2.29. Wersjonowanie nazw plików (136)
- 2.30. Wyliczanie sum kontrolnych CRC-64 (138)
- 3.1. Wyliczanie dnia jutrzejszego i wczorajszego (147)
- 3.2. Którego był ostatni piątek? (149)
- 3.3. Wyliczanie przedziału czasu i zakresu dat (151)
- 3.4. Sumowanie czasów trwania piosenek (152)
- 3.5. Wyznaczanie liczby dni roboczych pomiędzy dwoma datami (153)
- 3.6. Automatyczne wyznaczanie dat świąt (155)
- 3.7. Elastyczne odczytywanie dat (158)
- 3.8. Sprawdzanie, czy aktualnie mamy czas letni czy zimowy (159)
- 3.9. Konwersja stref czasowych (160)
- 3.10. Powtarzanie wywołania polecenia (162)
- 3.11. Tworzenie terminarza poleceń (163)
- 3.12. Arytmetyka dziesiętna (165)
- 3.13. Formatowanie liczb dziesiętnych jako waluty (167)
- 3.14. Python jako prosta maszyna sumująca (170)
- 3.15. Sprawdzanie sumy kontrolnej karty kredytowej (173)
- 3.16. Sprawdzanie kursów wymiany walut (174)
- 4.1. Kopiowanie obiektu (179)
- 4.2. Konstruowanie list za pomocą list składanych (182)
- 4.3. Zwracanie elementu listy, o ile istnieje (184)
- 4.4. Przeglądanie w pętli elementów sekwencji i ich indeksów (185)
- 4.5. Tworzenie list bez współdzielenia referencji (186)
- 4.6. Spłaszczanie zagnieżdżonej sekwencji (188)
- 4.7. Usuwanie lub przestawianie kolumn na liście wierszy (191)
- 4.8. Transponowanie tablic dwuwymiarowych (192)
- 4.9. Pobieranie wartości ze słownika (194)
- 4.10. Dodawanie pozycji do słownika (196)
- 4.11. Budowanie słownika bez nadużywania cudzysłowów (197)
- 4.12. Budowanie słownika na podstawie listy kluczy i wartości (199)
- 4.13. Wydobywanie podzbioru elementów słownika (201)
- 4.14. Odwracanie słownika (203)
- 4.15. Wiązanie kilku wartości z kluczami słownika (204)
- 4.16. Stosowanie słowników do wywoływania metod lub funkcji (206)
- 4.17. Wyszukiwanie sum i części wspólnych słowników (208)
- 4.18. Kolekcja elementów nazwanych (210)
- 4.19. Przypisywanie i testowanie za pomocą jednej instrukcji (212)
- 4.20. Stosowanie w Pythonie instrukcji printf (214)
- 4.21. Losowe wybieranie elementów z zadanym prawdopodobieństwem (215)
- 4.22. Obsługiwanie wyjątków wewnątrz wyrażeń (217)
- 4.23. Sprawdzanie, czy nazwa jest zdefiniowana w danym module (219)
- 5.1. Sortowanie słownika (226)
- 5.2. Sortowanie listy ciągów znaków bez uwzględniania wielkości liter (227)
- 5.3. Sortowanie listy obiektów na podstawie ich atrybutów (229)
- 5.4. Sortowanie kluczy lub indeksów na podstawie związanych z nimi wartości (231)
- 5.5. Sortowanie ciągów znaków zawierających liczby (234)
- 5.6. Przetwarzanie wszystkich elementów listy w kolejności losowej (235)
- 5.7. Utrzymywanie porządku w sekwencji w czasie dodawania do niej nowych elementów (237)
- 5.8. Pobieranie kilku najmniejszych elementów sekwencji (239)
- 5.9. Wyszukiwanie elementów w sekwencji posortowanej (241)
- 5.10. Wybieranie n-tego najmniejszego elementu w sekwencji (243)
- 5.11. Algorytm quicksort w trzech wierszach kodu (246)
- 5.12. Wykonywanie częstych testów obecności elementów sekwencji (249)
- 5.13. Wyszukiwanie podsekwencji (251)
- 5.14. Wzbogacanie typu dict o możliwość wprowadzania ocen (253)
- 5.15. Sortowanie nazwisk i rozdzielanie ich za pomocą inicjałów (257)
- 6.1. Konwertowanie między skalami temperatury (266)
- 6.2. Definiowanie stałych (268)
- 6.3. Ograniczanie dodawania atrybutów (270)
- 6.4. Łączenie wyszukiwań danych w słowniku (272)
- 6.5. Automatyczne delegacje jako alternatywa dla dziedziczenia (274)
- 6.6. Delegowanie metod specjalnych w obiektach proxy (277)
- 6.7. Implementowanie krotek z nazywanymi elementami (280)
- 6.8. Unikanie stosowania powtarzalnych metod dostępu do właściwości (282)
- 6.9. Tworzenie szybkiej kopii obiektu (284)
- 6.10. Przechowywanie referencji metod powiązanych bez wstrzymywania mechanizmu oczyszczania pamięci (286)
- 6.11. Implementowanie bufora cyklicznego (289)
- 6.12. Wykrywanie dowolnych zmian stanu egzemplarza (292)
- 6.13. Sprawdzanie, czy obiekt ma wymagane atrybuty (295)
- 6.14. Implementowanie wzorca Projektu Stanu (299)
- 6.15. Implementowanie wzorca projektowego Singleton (301)
- 6.16. Zastępowanie wzorca projektowego Singleton idiomem Borg (302)
- 6.17. Implementowanie wzorca projektowego Obiektu Zerowego (307)
- 6.18. Automatyczne inicjowanie zmiennych egzemplarzy na podstawie argumentów metody __init__ (310)
- 6.19. Wywoływanie metody __init__ w klasie bazowej, jeśli taka metoda istnieje (312)
- 6.20. Spójne i bezpieczne kooperatywne wywołania metod w klasach nadrzędnych (315)
- 7.1. Serializowanie danych za pomocą modułu marshal (320)
- 7.2. Serializowanie danych za pomocą modułów pickle i cPickle (322)
- 7.3. Stosowanie kompresji w połączeniu z serializacją (325)
- 7.4. Wykorzystanie modułu cPickle wobec klas i ich egzemplarzy (326)
- 7.5. Przechowywanie metod powiązanych w sposób pozwalający na ich serializację (329)
- 7.6. Serializacja obiektów kodu (331)
- 7.7. Modyfikowanie obiektów za pomocą modułu shelve (334)
- 7.8. Użytkowanie bazy danych Berkeley DB (336)
- 7.9. Uzyskiwanie dostępu do bazy danych MySQL (339)
- 7.10. Zapisywanie danych typu BLOB w bazie danych MySQL (341)
- 7.11. Zapisywanie danych typu BLOB w bazie danych PostgreSQL (342)
- 7.12. Zapisywanie danych typu BLOB w bazie danych SQLite (344)
- 7.13. Generowanie słownika odwzorowującego nazwy pól na numery kolumn (345)
- 7.14. Wykorzystywanie modułu dtuple w celu uzyskania elastycznego dostępu do wyników zapytania (347)
- 7.15. Wypisywanie zawartości kursora bazy danych (349)
- 7.16. Ujednolicenie stylu przekazywania parametrów w różnych modułach DB API (352)
- 7.17. Wykorzystywanie Microsoft Jet poprzez interfejs ADO (354)
- 7.18. Dostęp do bazy danych JDBC z poziomu servletu Jythona (356)
- 7.19. Wykorzystywanie w Jythonie interfejsu ODBC do odczytywania danych z Excela (358)
- 8.1. Wyłączanie wykonania niektórych instrukcji warunkowych i pętli (362)
- 8.2. Pomiar wykorzystania pamięci w Linuksie (363)
- 8.3. Debugowanie procesu oczyszczania pamięci (365)
- 8.4. Przechwytywanie i zachowywanie wyjątków (366)
- 8.5. Śledzenie wyrażeń i komentarzy w trybie debugowania (368)
- 8.6. Pobieranie dokładniejszych informacji ze śladów (371)
- 8.7. Automatyczne uruchamianie debugera po nieprzechwyconym wyjątku (374)
- 8.8. Najprostsze uruchamianie testów modułowych (375)
- 8.9. Automatyczne uruchamianie testów modułowych (377)
- 8.10. Używanie w Pythonie 2.4 modułu doctest w połączeniu z modułem unittest (378)
- 8.11. Sprawdzanie w ramach testów modułowych, czy wartość mieści się w przedziale (380)
- 9.1. Synchronizowanie wszystkich metod w obiekcie (387)
- 9.2. Zatrzymywanie wątku (390)
- 9.3. Używanie klasy Queue.Queue jako kolejki priorytetowej (392)
- 9.4. Praca ze zbiorem wątków (394)
- 9.5. Równoległe wykonywanie jednej funkcji z wieloma zestawami argumentów (397)
- 9.6. Koordynacja wątków przez proste przekazywanie komunikatów (399)
- 9.7. Zachowywanie informacji w poszczególnych wątkach (402)
- 9.8. Kooperatywna wielozadaniowość bez wątków (405)
- 9.9. Sprawdzanie, czy w systemach Windows działa już inny egzemplarz skryptu (407)
- 9.10. Przetwarzanie komunikatów systemu Windows za pomocą funkcji MsgWaitForMultipleObjects (409)
- 9.11. Uruchamianie zewnętrznego procesu za pomocą funkcji popen (412)
- 9.12. Przechwytywanie strumieni wyjściowego i błędów z polecenia uniksowego (413)
- 9.13. Rozwidlanie procesu demona w Uniksie (416)
- 10.1. Generowanie losowych haseł (420)
- 10.2. Generowanie haseł łatwych do zapamiętania (422)
- 10.3. Uwierzytelnianie użytkowników za pomocą serwera POP (424)
- 10.4. Obliczanie liczby odsłon stron serwera Apache z poszczególnych adresów IP (426)
- 10.5. Obliczanie współczynnika zbuforowanych żądań klientów serwera Apache (428)
- 10.6. Uruchomienie edytora tekstów ze skryptu (429)
- 10.7. Kopie zapasowe plików (431)
- 10.8. Selektywne kopiowanie pliku skrzynki pocztowej (433)
- 10.9. Budowanie białej listy adresów e-mail w oparciu o zawartość skrzynki pocztowej (434)
- 10.10. Blokowanie duplikatów e-maili (435)
- 10.11. Kontrola działania podsystemu dźwiękowego w Windows (437)
- 10.12. Rejestrowanie i odrejestrowywanie bibliotek DLL w Windows (438)
- 10.13. Sprawdzanie i modyfikacja listy zadań uruchamianych przez system Windows podczas rozruchu (440)
- 10.14. Utworzenie udostępnianego zasobu sieciowego w systemie Windows (441)
- 10.15. Podłączenie do działającego egzemplarza Internet Explorera (442)
- 10.16. Odczyt listy kontaktów programu Microsoft Outlook (444)
- 10.17. Pobieranie szczegółowych informacji o systemie Mac OS X (446)
- 11.1. Prezentacja wskaźnika postępu na konsoli tekstowej (451)
- 11.2. Unikanie konstrukcji lambda przy tworzeniu funkcji zwrotnych (453)
- 11.3. Wykorzystanie domyślnych wartości i ograniczeń przy korzystaniu z funkcji tkSimpleDialog (454)
- 11.4. Umożliwienie zmiany kolejności pozycji w obiekcie klasy Listbox za pomocą myszy (455)
- 11.5. Wpisywanie specjalnych znaków w elementach sterujących biblioteki Tkinter (457)
- 11.6. Osadzanie obrazów GIF w kodzie skryptu (459)
- 11.7. Przekształcanie formatów graficznych (460)
- 11.8. Implementacja stopera za pomocą biblioteki Tkinter (463)
- 11.9. Wykorzystanie interfejsów graficznych wraz z asynchroniczną obsługą operacji wejścia-wyjścia za pomocą wątków (465)
- 11.10. Wykorzystanie elementu Tree z programu IDLE (469)
- 11.11. Obsługa wielokrotnych wartości w wierszu
w obiekcie Listbox modułu Tkinter (471)
- 11.12. Kopiowanie metod i opcji wymiarowania
pomiędzy kontrolkami biblioteki Tkinter (474)
- 11.13. Implementacja kontrolki notatnika z zakładkami w bibliotece Tkinter (476)
- 11.14. Wykorzystanie obiektów klasy Notebook biblioteki wxPython z panelami (479)
- 11.15. Implementacja wtyczki do programu ImageJ w Jythonie (480)
- 11.16. Przeglądanie obrazów bezpośrednio z adresu URL za pomocą Swinga i Jythona (481)
- 11.17. Pobieranie danych od użytkownika w systemie Mac OS (482)
- 11.18. Programowe generowanie interfejsu Cocoa GUI (484)
- 11.19. Implementacja stopniowo pojawiających się okien z użyciem IronPythona (486)
- 12.1. Sprawdzanie poprawności struktury danych XML (491)
- 12.2. Zliczanie znaczników w dokumencie (492)
- 12.3. Wydobywanie tekstu z dokumentu XML (494)
- 12.4. Wykrywanie standardu kodowania dokumentu XML (495)
- 12.5. Przekształcanie dokumentu XML w drzewo obiektów Pythona (497)
- 12.6. Usuwanie z drzewa DOM węzłów zawierających wyłącznie ciągi białych znaków (499)
- 12.7. Parsowanie plików XML zapisanych przez Microsoft Excel (500)
- 12.8. Walidacja dokumentów XML (502)
- 12.9. Filtrowanie elementów należących do określonej przestrzeni nazw (503)
- 12.10. Łączenie występujących po sobie zdarzeń tekstowych w jedną całość za pomocą filtra SAX (505)
- 12.11. Wykorzystanie MSHTML-a do parsowania formatu XML lub HTML (508)
- 13.1. Przekazywanie komunikatów za pośrednictwem gniazd datagramowych (513)
- 13.2. Pobieranie dokumentacji z WWW (515)
- 13.3. Filtrowanie listy serwerów FTP (516)
- 13.4. Odczytywanie czasu z serwera za pomocą protokołu SNTP (517)
- 13.5. Wysyłanie listów e-mail w formacie HTML (518)
- 13.6. Wykorzystanie wiadomości w formacie MIME do wysyłki wielu plików (521)
- 13.7. Rozkładanie na części wieloczęściowej wiadomości w formacie MIME (523)
- 13.8. Usuwanie załączników z listów elektronicznych (524)
- 13.9. Poprawianie błędnych obiektów email uzyskanych za pomocą parsera email.FeedParser z Pythona 2.4 (526)
- 13.10. Interaktywne przeglądanie skrzynki pocztowej POP3 (528)
- 13.11. Wykrywanie nieaktywnych komputerów (531)
- 13.12. Monitorowanie sieci z użyciem HTTP (535)
- 13.13. Przekazywanie i przeadresowywanie portów sieciowych (537)
- 13.14. Tunelowanie połączeń SSL przez serwer pośredniczący (540)
- 13.15. Implementacja klienta usługi dynamicznego DNS (543)
- 13.16. Połączenie z serwerem IRC i zapis dziennika rozmów na dysku (546)
- 13.17. Wykorzystanie serwerów LDAP (547)
- 14.1. Sprawdzanie, czy CGI działa poprawnie (550)
- 14.2. Obsługa adresów URL w skryptach CGI (553)
- 14.3. Przesyłanie plików na serwer WWW za pomocą CGI (555)
- 14.4. Sprawdzanie istnienia strony WWW (556)
- 14.5. Sprawdzanie typu zawartości za pomocą HTTP (558)
- 14.6. Wznawianie pobierania pliku za pomocą HTTP (559)
- 14.7. Obsługa cookies przy pobieraniu stron WWW (560)
- 14.8. Uwierzytelnianie połączenia HTTPS nawiązywanego za pośrednictwem pośrednika (563)
- 14.9. Uruchamianie serwletów z użyciem Jythona (564)
- 14.10. Wyszukiwanie cookie przeglądarki Internet Explorer (566)
- 14.11. Generowanie plików OPML (567)
- 14.12. Pobieranie wiadomości RSS (570)
- 14.13. Przekształcanie danych w strony WWW z użyciem szablonów stron (573)
- 14.14. Renderowanie dowolnych obiektów z użyciem Nevow (576)
- 15.1. Wywołanie metody XML-RPC (582)
- 15.2. Obsługa żądań XML-RPC (583)
- 15.3. Serwer XML-RPC wykorzystujący bibliotekę Medusa (585)
- 15.4. Zdalne zamykanie serwera XML-RPC (587)
- 15.5. Implementowanie mechanizmów ulepszających na potrzeby klasy SimpleXMLRPCServer (588)
- 15.6. Implementacja interfejsu graficznego wxPython dla serwera XML-RPC (589)
- 15.7. Wykorzystanie mechanizmu Twisted Perspective Broker (592)
- 15.8. Implementacja serwera i klienta CORBA (594)
- 15.9. Zdalne uruchamianie poleceń powłoki z użyciem telnetlib (597)
- 15.10. Zdalne uruchamianie poleceń powłoki z użyciem SSH (599)
- 15.11. Uwierzytelnianie z użyciem klienta SSL za pomocą protokołu HTTPS (602)
- 16.1. Sprawdzanie, czy ciąg znaków jest poprawną liczbą (611)
- 16.2. Importowanie dynamicznie wygenerowanego modułu (612)
- 16.3. Importowanie modułów, których nazwy są ustalane w trakcie wykonania (613)
- 16.4. Wiązanie parametrów z funkcjami (metoda Curry'ego) (615)
- 16.5. Dynamiczne komponowanie funkcji (618)
- 16.6. Kolorowanie kodu źródłowego w Pythonie z użyciem wbudowanego mechanizmu analizy leksykalnej (619)
- 16.7. Łączenie i dzielenie tokenów (622)
- 16.8. Sprawdzanie, czy ciąg znaków ma odpowiednio zrównoważone nawiasy (624)
- 16.9. Symulowanie typu wyliczeniowego w Pythonie (627)
- 16.10. Odczyt zawartości rozwinięcia listy w trakcie jej budowania (629)
- 16.11. Automatyczna kompilacja skryptów za pomocą py2exe do postaci programów wykonywalnych systemu Windows (631)
- 16.12. Łączenie skryptu głównego i modułów w jeden plik wykonywalny systemu Unix (633)
- 17.1. Implementacja prostego typu rozszerzeń (640)
- 17.2. Implementacja prostego rozszerzenia za pomocą języka Pyrex (643)
- 17.3. Wykorzystanie w Pythonie biblioteki napisanej w C++ (645)
- 17.4. Wywoływanie funkcji zdefiniowanych w bibliotekach DLL systemu Windows (648)
- 17.5. Wykorzystanie modułów wygenerowanych z użyciem SWIG w środowisku wielowątkowym (650)
- 17.6. Przekształcenie sekwencji Pythona na tablicę języka C z użyciem protokołu PySequence_Fast (651)
- 17.7. Odczyt elementów sekwencji Pythona z wykorzystaniem protokołu iteratorów (655)
- 17.8. Zwracanie wartości None w funkcji rozszerzeń w języku C (658)
- 17.9. Debugowanie za pomocą gdb dynamicznie ładowanych rozszerzeń Pythona (659)
- 17.10. Debugowanie problemów z pamięcią (660)
- 18.1. Usuwanie duplikatów z sekwencji (667)
- 18.2. Usuwanie duplikatów z sekwencji z zachowaniem kolejności (669)
- 18.3. Generowanie losowych próbek z powtórzeniami (673)
- 18.4. Generowanie losowych próbek bez powtórzeń (674)
- 18.5. Zachowywanie wartości zwracanych przez funkcje (675)
- 18.6. Implementacja kontenera FIFO (677)
- 18.7. Buforowanie obiektów w kolejce FIFO (679)
- 18.8. Implementacja typu wielozbiorowego (kolekcji) (681)
- 18.9. Zasymulowanie w Pythonie operatora trójargumentowego (684)
- 18.10. Wyliczanie liczb pierwszych (687)
- 18.11. Formatowanie liczb całkowitych w postaci dwójkowej (690)
- 18.12. Formatowanie liczb całkowitych w notacji o dowolnej podstawie (692)
- 18.13. Przekształcanie liczb na notację ułamkową z użyciem ciągów Fareya (694)
- 18.14. Obliczenia arytmetyczne z propagacją błędu (696)
- 18.15. Sumowanie liczb z jak największą precyzją (698)
- 18.16. Symulacja liczb zmiennoprzecinkowych (700)
- 18.17. Wyliczanie powłoki wypukłej oraz średnicy zbioru punktów w przestrzeni dwuwymiarowej (703)
- 19.1. Implementacja funkcji range() o przyrostach zmiennoprzecinkowych (711)
- 19.2. Budowanie listy z dowolnego obiektu iterowalnego (713)
- 19.3. Generowanie ciągu Fibonacciego (715)
- 19.4. Rozpakowanie kilku wartości w operacji wielokrotnego przypisania (716)
- 19.5. Automatyczne rozpakowanie odpowiedniej liczby elementów (718)
- 19.6. Dzielenie obiektu iterowanego na rozszerzone wycinki o szerokości n (720)
- 19.7. Przeglądanie sekwencji za pomocą częściowo pokrywających się okien (722)
- 19.8. Równoległe przeglądanie wielu obiektów iterowalnych (725)
- 19.9. Przeglądanie iloczynu kartezjańskiego wielu obiektów iterowalnych (728)
- 19.10. Odczytywanie zawartości pliku po akapitach (731)
- 19.11. Odczyt wierszy ze znakami kontynuacji (733)
- 19.12. Przeglądanie strumienia bloków danych i interpretowanie go jako strumienia wierszy (734)
- 19.13. Pobieranie dużych zestawów wyników z bazy danych z wykorzystaniem generatora (735)
- 19.14. Łączenie sekwencji posortowanych (737)
- 19.15. Generowanie permutacji, kombinacji i selekcji (740)
- 19.16. Generowanie rozkładów liczb całkowitych (742)
- 19.17. Tworzenie duplikatu iteratora (744)
- 19.18. Podglądanie wartości iteratora w przód (747)
- 19.19. Uproszczenie wątków konsumentów kolejek (750)
- 19.20. Uruchamianie iteratora w innym wątku (751)
- 19.21. Obliczanie raportu podsumowującego za pomocą itertools.groupby() (753)
- 20.1. Przydzielanie nowych wartości domyślnych dla każdego wywołania funkcji (759)
- 20.2. Kodowanie właściwości za pomocą funkcji zagnieżdżonych (762)
- 20.3. Tworzenie aliasów wartości atrybutów (764)
- 20.4. Buforowanie wartości atrybutów (766)
- 20.5. Wykorzystanie jednej metody w charakterze akcesora wielu atrybutów (768)
- 20.6. Dodawanie funkcjonalności klasie przez opakowanie metody (770)
- 20.7. Wzbogacanie funkcjonalności klasy przez modyfikację wszystkich metod (773)
- 20.8. Dodawanie metod do egzemplarza klasy w czasie wykonania (775)
- 20.9. Sprawdzanie, czy zostały zaimplementowane określone interfejsy (777)
- 20.10. Odpowiednie wykorzystanie metod __new__ i __init__ we własnych metaklasach (779)
- 20.11. Zezwalanie na potokowe wykonywanie mutujących metod obiektów list (781)
- 20.12. Implementacja bardziej zwartej składni wywołań metod klasy nadrzędnej (782)
- 20.13. Inicjalizacja atrybutów egzemplarza bez użycia metody __init__() (784)
- 20.14. Automatyczna inicjalizacja atrybutów egzemplarza (786)
- 20.15. Automatyczna aktualizacja klas istniejących obiektów po ponownym załadowaniu modułu (789)
- 20.16. Wiązanie stałych w czasie kompilacji (793)
- 20.17. Rozwiązywanie konfliktów metaklas (797)
Wstęp (15)
Rozdział 1. Tekst (31)
Rozdział 2. Pliki (89)
Rozdział 3. Czas i pieniądz (141)
Rozdział 4. Skróty (177)
Rozdział 5. Szukanie i sortowanie (221)
Rozdział 6. Programowanie obiektowe (259)
Rozdział 7. Trwałość danych i bazy danych (317)
Rozdział 8. Testy i debugowanie (361)
Rozdział 9. Procesy, wątki i synchronizacja (383)
Rozdział 10. Administracja systemem (419)
Rozdział 11. Interfejsy użytkownika (449)
Rozdział 12. Przetwarzanie formatu XML (489)
Rozdział 13. Programowanie sieciowe (511)
Rozdział 14. Programowanie WWW (549)
Rozdział 15. Oprogramowanie rozproszone (579)
Rozdział 16. Programy o programach (605)
Rozdział 17. Rozszerzanie i osadzanie (637)
Rozdział 18. Algorytmy (663)
Rozdział 19. Iteratory i generatory (707)
Rozdział 20. Deskryptory, dekoratory i metaklasy (757)
Skorowidz (801)
Helion - inne książki
-
Promocja Promocja 2za1
Ten przewodnik, który docenią programiści i architekci, zawiera wyczerpujące omówienie zagadnień projektowania, funkcjonowania i modyfikowania architektury API. Od strony praktycznej przedstawia strategie budowania i testowania API REST umożliwiającego połączenie oferowanej funkcjonalności na poziomie mikrousług. Opisuje stosowanie bram API i infrastruktury typu service mesh. Autorzy dokładnie przyglądają się kwestiom zapewnienia bezpieczeństwa systemów opartych na API, w tym uwierzytelnianiu, autoryzacji i szyfrowaniu. Sporo miejsca poświęcają również ewolucji istniejących systemów w kierunku API i różnych docelowych platform.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
W tej książce opisano różne zastosowania GPT-4 w medycynie: jako źródło informacji medycznej, wsparcie w podejmowaniu decyzji dotyczących leczenia czy też pomoc w tworzeniu dokumentacji, takiej jak podsumowanie wizyty pacjenta. Podczas lektury odkryjesz niezwykły potencjał tej technologii, przekonasz się także, jak bardzo może poprawić skuteczność diagnozowania i usprawnić niektóre procedury. Znajdziesz tu spostrzeżenia o potencjalnych wadach sztucznej inteligencji i najświeższe wnioski związane z jej zastosowaniem. Nie zabrakło również opisu zagrożeń związanych z tą technologią i wskazówek, do czego GPT nie można używać. Poszczególne zagadnienia zilustrowano prawdziwymi rozmowami z GPT-4. Są one w pełni spontaniczne i pozbawione poprawek, często błyskotliwe i czasami nietaktowne, wzbogacone o cenny kontekst i szczere komentarze.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Sterownik PLC (ang. programmable logic controller) to jedno z najważniejszych urządzeń stosowanych w automatyce przemysłowej. Zawiera układ mikroprocesorowy pozwalający sterować pracą maszyn, linii produkcyjnych, oświetlenia i innych urządzeń elektrycznych w przemyśle, ale nie tylko. Tego typu sterowniki kierują również pracą sygnalizacji świetlnej, wind, systemów inteligentnego domu, czyli są niezbędne do naszego codziennego funkcjonowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Zigi to postać fikcyjna - warta poznania! Autor książki, sam będący od wielu lat testerem, wyposażył swojego bohatera we własne doświadczenia. Dołożył do nich trochę „case’ów”, które widział, o których słyszał lub czytał, ubrał je w przystępne słowa i sfabularyzował dla podkręcenia opowieści. Część historii wymyślił w taki sposób, aby pokazać konkretne zagadnienie związane z testowaniem nie w postaci nudnej teorii czy definicji, ale w kontekście sytuacji, która mogłaby się wydarzyć w prawdziwym życiu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
W tej książce omówiono ponad 20 najprzydatniejszych wzorców projektowych, dzięki którym tworzone aplikacje internetowe będą łatwe w późniejszej obsłudze technicznej i w trakcie skalowania. Poza wzorcami projektowymi przedstawiono wzorce generowania i wydajności działania, których znaczenie dla użytkowania aplikacji jest ogromne. Opisano również nowoczesne wzorce Reacta, między innymi Zaczepy, Komponenty Wyższego Rzędu i Właściwości Generowania. Sporo miejsca poświęcono najlepszym praktykom związanym z organizacją kodu, wydajnością działania czy generowaniem, a także innym zagadnieniom, które pozwalają na podniesienie jakości aplikacji internetowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Testowanie oprogramowania to jedna z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin inżynierii oprogramowania. Zarobki doświadczonych testerów są porównywalne z wynagrodzeniem, jakie otrzymują dobrzy programiści. Aby rozpocząć karierę w tym zawodzie, trzeba się legitymować odpowiednimi umiejętnościami. I dlatego warto uzyskać certyfikat ISTQB®: Certyfikowany tester - poziom podstawowy. Jest to uznawany na całym świecie dokument świadczący o opanowaniu najważniejszych kompetencji z zakresu kontroli jakości oprogramowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
70.85 zł
109.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce dowiesz się, czym jest RPA i w jakich konkretnie procesach biznesowych może mieć zastosowanie. Zapoznasz się również, korzystając z zawartych tu studiów przypadków i najlepszych praktyk branżowych, jak wyglądają praktyczne aspekty wdrażania tej technologii. Przekonasz się też, w jaki sposób firmy osiągnęły znaczny zwrot z inwestycji dzięki wdrożeniom technologii RPA, na przykład poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na pracę ludzką. Zrozumiesz, jak ważną korzyścią płynącą z tej technologii jest zwiększenie zgodności działań firmy z przepisami. W efekcie lektury uzyskasz rzetelny, realistyczny pogląd na RPA i zdobędziesz wszystkie niezbędne informacje, aby z powodzeniem wdrożyć optymalny system RPA w swojej firmie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
To kolejne, zaktualizowane wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe — najlepszej dostępnej na rynku pomocy do nauki After Effects. Książkę docenią i początkujący, i zaawansowani użytkownicy. Została podzielona na 15 lekcji, z których dowiesz się, jak komponować klipy wideo, projektować ruchome grafiki i tworzyć atrakcyjne animacje. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia pomogą Ci w opanowaniu zarówno podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych funkcji oprogramowania. Nauczysz się tworzyć, modyfikować i optymalizować ruchome grafiki na potrzeby filmu, wideo, internetu i urządzeń mobilnych, a także animować tekst i obrazy, stosować rotoskopię, zmieniać zależności czasowe, korygować kolory, wreszcie usuwać niechciane obiekty. Dowiesz się ponadto, jak uatrakcyjniać wygląd kompozycji poprzez odpowiednią konfigurację kamer i oświetlenia czy też deformować i animować obiekty i nagrania wideo przy użyciu narzędzi Puppet.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja Promocja 2za1
Rozwiązanie problemu znajdziesz w tej książce. Została ona napisana specjalnie z myślą o osobach, które administrują małymi sieciami, dysponują niewielkim budżetem i ograniczonym wsparciem profesjonalistów. Dzięki niej zrozumiesz podstawy zabezpieczania łączności sieciowej i poznasz sposoby zabezpieczania sieci przy niewielkim nakładzie pieniędzy i czasu. Opanujesz uznane techniki hartowania systemów, takie jak mapowanie sieci, śledzenie stanu urządzeń i rozpoznawanie nietypowej aktywności, która może sygnalizować atak. Zagłębisz się w sposoby eliminowania luk w zabezpieczeniach i zapobiegania dostępowi do urządzeń mobilnych i stacjonarnych, a nawet punktów końcowych IoT. Dowiesz się też, jak wdrażać własne strategie backupu, a także wykrywać i blokować złośliwe oprogramowanie i ransomware.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%)
Zamknij
Przeczytaj darmowy fragment
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Python. Receptury Alex Martelli, Anna Martelli Ravenscroft, David Ascher (1) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)