Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2016

Lauret zaufanych opinii
Projektowanie stron WWW. Użytecz...

Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce

Autorzy: ,

Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce
Ocena:
   5.5/6  Opinie  (24)
Stron: 368
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)
Wydawca: Helion

Poznaj metody prototypowania, aby tworzyć perfekcyjne strony WWW

  • Jak zbadać i zdefiniować oczekiwania użytkowników?
  • Jak formatować formularze?
  • Jak zaprojektować obsługę błędów?

Prototypowanie to efektywna metoda pozyskiwania wiedzy o przyszłym serwisie na początku tworzenia witryny internetowej. Dzięki temu można sprawdzić, w jaki sposób klienci będą poruszać się po nowej stronie WWW, przeanalizować ich preferencje i oczekiwania. Prototypowanie jako specyfikacja jest istotne także dla działu kreacji i działu technologii (IT). Programem umożliwiającym tworzenie prototypów w prosty sposób, zainstalowanym na większości komputerów klasy PC, jest PowerPoint -- element pakietu Microsoft Office. Chociaż aplikacja ta służy przede wszystkim do tworzenia prezentacji, można wykorzystać ją do budowy interaktywnych prototypów stron.

Z książki "Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce" nauczysz się, jak tworzyć schematy witryn internetowych oraz interfejsów użytkownika tak, aby były zgodne z oczekiwaniami klientów. Poznasz wiele metod i narzędzi przydanych podczas prototypowania i tworzenia strony. Zyskasz wiedzę na temat użytkownika, czyli tego, jak ludzie postrzegają świat, jak oddziałują na nich kolory, co przyciąga ich uwagę, jak dobierać elementy graficzne oraz typograficzne i -- co najważniejsze -- jak to wszystko wykorzystać podczas projektowania, a następnie tworzenia atrakcyjnej strony WWW.

  • Projektowanie jako proces
  • Prototypowanie i rodzaje prototypów
  • Elementy stron WWW
  • Graficzny interfejs użytkownika
  • Elementy GUI
  • Reklama
  • Typografia
  • Grafika i kolory
  • Projektowanie obsługi błędów
  • Analiza danych -- dendrogramy
  • Papierowe makiety
  • Persony i formularze
  • Badania wykorzystywane przy projektowaniu stron

Wykorzystaj całą dostępną wiedzę i stwórz strony, które przyciągną klientów!

O autorach (5)
  • Podziękowania (6)
Wstęp (9)
  • O czym jest ta książka? (10)
  • Grupa projektowa (12)
  • Projektowanie jako proces (13)
  • Prototypowanie (17)
  • Zalecane lektury (22)
Rozdział 1. Elementy strony WWW (23)
  • 1.1. Układ strony (23)
  • 1.2. Nawigacja (27)
  • 1.3. Pozostałe elementy strony (39)
  • 1.4. Graficzny interfejs użytkownika (44)
  • 1.5. Reklama (63)
  • 1.6. Typografia (71)
  • 1.7. Kolory (113)
  • 1.8. Grafika (150)
  • 1.9. Projektowanie obsługi błędów (154)
  • 1.10. Formularze (168)
Rozdział 2. Prototypowanie - metody i narzędzia (187)
  • 2.1. Sortowanie kart (card sorting) (187)
  • 2.2. Papierowe makiety (204)
  • 2.3. Prototypowanie komputerowe (digital prototyping) (221)
  • 2.4. Persony (252)
Rozdział 3. Badania wykorzystywane przy projektowaniu stron (263)
  • 3.1. Badania jakościowe (263)
  • 3.2. Testy funkcjonalności (268)
  • 3.3. Clicktracking (284)
  • 3.4. Testy A/B (292)
  • 3.5. Eyetracking (298)
  • 3.6. Badania z analizą statystyk (303)
Dodatek A Tomasz Karwatka, Projektowanie dla urządzeń mobilnych (331)
  • Scenariusze użycia i flowcharts (335)
  • Architektura informacji (337)
  • Prototypowanie (338)
  • Prototypowanie a urządzenia docelowe (341)
  • Projektowanie graficzne na bazie prototypów (341)
  • Wdrożenie a prototypowanie (343)
  • Testowanie serwisu mobilnego (346)
Dodatek B Tematyczna literatura polskojęzyczna (349)
  • Kognitywne podstawy projektowania (350)
Spis przydatnych narzędzi (351)
Skorowidz (355)
6
(12)
5
(9)
4
(2)
3
(1)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 24

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Bardzo dobra pozycja dla fachowców.
  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Przeczytałam z dużą przyjemnością. Takiej piguły wiedzy o projektowaniu jeszcze do tej pory nie widziałam.
  Ocena : 6 

Dowiedziałem się z niej wielu ciekawych rzeczy. Na prawdę polecam! Maciej Sobala.
  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Świetna pozycja, która powinna stanowić uzupełnienie wiedzy dla wielu projektantów, grafików i programistów WWW, a także managerów prowadzących projekty internetowe. Proszę o więcej :)
  Ocena : 6 

Po prostu najlepsza książka o psychologii użytkowania stron WWW!
  Ocena : 6 

To powinna być obowiązkowa pozycja dla każdego, kto ma coś wspólnego z projektowaniem i tworzeniem stron internetowych. Szkoda, że to jedna z niewielu, o ile nie jedyna taka pozycja.
  Ocena : 6 

Książka warta polecenia zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych. Ładnie i przystępnie napisana. Czasem wydaje się, że niektóre informacje są zbyteczne a innych jest za mało i czuje się niedosyt- ale wszystko to kwestia gustu.
  Ocena : 6 

Książka, którą mogę się nasycić, przyjemnie się ją ogląda. Wymagająca tak jak zajęcie, które wymaga zaabsorbowania czyli projektowanie stron. Trudna dla mnie, a nawet bardzo trudna w najwyższej ocenie, ale warto, graficznie znakomita, współczesna czego po prostu potrzebuję.
  Ocena : 5 

  Ocena : 5 

Książkę oceniam bardzo dobrze. Jeśli ktoś tworzy strony internetowe to warto by ją przeczytał chociażby po to by ugruntować swoją wiedzę. Są jednak pewne minusy: - Wstęp - nudny i nieco mnie zniechęcił. - W całej książce dużo powtórzeń. Pisana tak aby książka była większa objętościowo. Teraz plusy (byś najpierw przeczytał minusy ;): - konkretna wiedza, bardzo szerokie ujęcie sprawy - świetny pomysł z bibliografią do jakiej warto sięgnąć - bardzo dobra oprawa - duuuuzo screenow - dożo programów i aplikacji internetowych które są przydatne w pracy projektanta stron www - bardzo profesjonalne podejście do tematu - sporo statystyk które warto wziąć pod uwagę Nie żałuje, ze kopiłem. Przeczytałem w 2 dni co jest moim rekordem jeśli chodzi o książki "informatyczne". Polecam.
  Ocena : 5 

Ciekawie napisana, poparta konkretnymi przykładami - problemami, które po analizie wychwyciłem również na swoich stronach. Bogaty zbiór linków do omawianych problemów. Małym minusem jest wydanie, wewnętrzne marginesy są dosyć małe i trzeba mocno wyginać książkę ;)
  Ocena : 5 

Ze względu na bezpośredni związek mojej działalności z tematem książki, bardzo zainteresował mnie udostępniony na stronie rozdział. Przeczytałem go z dużą uwagą ze względu na bardzo ciekawe (nie jest to najwłaściwsze określenie, ale ze względu na pośpiech pozostawiam ten przymiotnik), przedstawione w bezpośredni sposób informacje. Co prawda w obecnej chwili mam za sobą zaledwie 12 stron książki, mimo to moja pozytywna opinia na temat treści książki, którą zbudowałem na podstawie wspomnianego rozdziału, nie ulega zmianie. Względy estetyczne wykonania (papier, elementy graficzne, okładka) oceniam na 6+. Serdeczne podziękowania dla autorów od jednego z wielu czytelników :)
  Ocena : 5 

Polecam! Ksiazka opisuje proces projektowania strony od prototypow, badan konkurencji az po samo wdrozenie. Sporo przydatnych rad i co wazne duza dawka bibliografii do poszerzenia wiedzy.
  Ocena : 5 

  Ocena : 5 

  Ocena : 5 

Ogólnie książkę oceniam bardzo dobrze. Wiedza w niej zawarta przedstawiona jest w sposób usystematyzowany. Nawet szata graficzna i organizacja treści dają bardzo przyjemny efekt wizualny. Tyle jeśli chodzi o przedmiot - książkę. Co do treści... Autor (autorzy) niewątpliwie objawia się jako profesjonalista, na każdym kroku wykazując uczestnictwo w wielu projektach, dokumentując tym samym swoje doświadczenie w tej dziedzinie. Bardzo ucieszył mnie fakt, że moje przypuszczenia dotyczące projektowania interfejsu strony, zostały w bezpośredni sposób potwierdzone wraz z konkretnym uzasadnieniem. Muszę przyznać, że z książki dowiedziałem się również kilku nowych rzeczy. Książka dostarcza wspaniałego katalogu narzędzi, które ułatwią życie każdemu projektantowi strony. Rozdziały poświęcone badaniom były bardzo ciekawe, lecz (niestety) w większości przypadków znajdują zastosowanie do projektów już istniejących i niestety - dochodowych. Połowa zaprezentowanych przykładów badań zakłada, że właściciel badanej strony powinien złapać się za portfel (opłacanie osób biorących udział w badaniu, zakup sprzętu do eyetrackingu). Szkoda, że tak niewiele napisano na temat badań, które można wykonać jeszcze przed (lub w trakcie) projektowaniem strony lub na samym początku jej istnienia. Zaprezentowane metody prototypowania są bardzo ciekawe, choć muszę przyznać, że do mnie osobiście nie przemawia prototypowanie profesjonalnych stron w PowerPoincie :). Szkoda, że nie ma żadnej wzmianki na temat projektowania (prototypowania) strony w Photoshopie. Muszę również podzielić zdanie mojego przedmówcy - niektóre rozdziały sprawiają wrażenie, jakby miały stanowić typowy zapychacz. W samym rozdziale poświęconym typografii znalazło się kilka podrozdziałów, które bez szkody dla czytelnika spokojnie można by wyrzucić. Szczególnie, że część informacji jest kilkukrotnie powtarzana. I jeszcze jedna mała uwaga - trochę przeszkadzał mi sposób, w jaki autor wyrażał się na temat samego siebie (chodzi mi o używanie trzeciej osoby). Czy na prawdę tak trudno napisać "zrobiłem", "napisałem", "uczestniczyłem"? Moim zdaniem stwarza to tylko niepotrzebny dystans między autorem a czytelnikiem i brzmi co najmniej nienaturalnie. Tak więc podsumowując - książka jest doskonałym usystematyzowaniem wiedzy z dziedziny projektowania stron WWW. Z pewnością stosując się do sugestii w niej zawartych Twój projekt będzie posiadał znamiona profesjonalizmu, lecz jeśli chcesz skorzystać ze wszystkiego co w książce napisano, musisz posiadać pewien budżet. Ogólnie książka warta wydania tych kilku złotych.
  Ocena : 5 

Bardzo interesująca pozycja o użyteczności i projektowaniu/prototypowaniu www. Szczególnie podobały mi się konkretne przykłady sytuacji z życia autora, np. gdy miał zrobić prototyp na wczoraj itp. (Ci którzy czytali wiedza o co chodzi) natomiast chciałbym by było ich jeszcze więcej. Niektóre tematy potraktowane aż nazbyt szczegółowo, np. schemat budowy oka(?), zbyt dokładne opisy zaburzeń widzenia kolorów (choć nie neguję podjęcia tego tematu, bo jest ważny ale nie aż tak szczegółowo). Również rozdział o mobilnym projektowaniu wepchnięty trochę na siłę, gdyż powinien być trochę szerszy. A autorzy powinni go trochę przeredagować, gdyż dużą część informacji pokrywała sie/dublowała to co znalazło się we wcześniejszych rozdziałach. Bardzo podobały mi się opisy psychologii barw, dział typografii, ale prawdziwą perełką były dla mnie opisy jak zaaranżować przestrzeń i testy funkcjonalne z badanym użytkownikiem. Jeszcze co do wad...autorzy powinni przewidzieć to jak szybko dezaktualizują się statystyki i badania i ograniczyć je do minimum oraz namówić czytelnika by odwiedził wspomniane strony i sprawdził jak obecnie wygląda sytuacja. Ogólnie książka bardzo dobra i bardzo ciekawie opisuje cały proces prototypowania i projektowania strony, nie mylić z tworzeniem strony które jest podjęte przez inne książki.
  Ocena : 4 

Książkę przeczytałem od deski do deski, kilka rzeczy uważam za naprawdę przydatne i pożyteczne, reszta to teoria, którą możemy się posłużyć popisując się wiedzą przed znajomymi. Przydałoby się też odświeżenie treści bo jest kilka rzeczy lekko przeterminowanych. Polecam osobom totalnie "zielonym" lub pracującym dla bardzo dużych klientów.
  Ocena : 4 

Książka dobra. Zawiera wiele przydatnych informacji, dużo się z niej dowiedziałem. Czasami miałem wrażenie, że niektóre treści są wpychane na siłę, tak aby "wygenerować" większą liczbę stron (np. na kilku stronach wydrukowane przykłady możliwych palet). Jednak całkowity efekt dobry. Polecam.
  Ocena : 3 

Nic ciekawego. Dla początkujących, albo studentów.