Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2016

Lauret zaufanych opinii
Biznes IT » Inne »
Oprogramowanie szyte na miarę. J...

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce

Autor: 

Ocena:
   5/6  Opinie  (18)
Stron: 232 Stron (w wersji papierowej): 232
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Helion
Wydawca: Helion
Cena:
39,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
39,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
31,92 zł
39,90 zł

Jeśli zapytasz stu ludzi, jak wyobrażają sobie piłkę, każdy powie Ci co innego. Ile osób, tyle różnych spojrzeń na każdy temat. Dlaczego więc zakładasz, że dokładnie wiesz, czego potrzebuje Twój klient? Dlaczego zakładasz, że Twój klient wie, co masz na myśli, gdy proponujesz mu wizję nowego systemu informatycznego???

Między biznesem a IT

W wynikach badań na temat przyczyn porażek projektów IT najczęściej przewijają się trzy najważniejsze czynniki: problemy komunikacyjne, niekompletne wymagania i brak zaangażowania użytkowników. Projekty nie udają się wcale nie dlatego, że temat jest trudny i nie ze względu na kłopoty techniczne czy finanse. Najwięcej problemów powstaje wtedy, gdy klient i usługodawca nie są w stanie się porozumieć.

Punktem wyjścia dla każdego systemu są wymagania klientów i użytkowników. Wiele już napisano o zarządzaniu wymaganiami, klasyfikowaniu wymagań, diagramach i niezliczonej ilości narzędzi informatycznych. Jednak aby wymaganiami zarządzać, trzeba je najpierw zebrać. Ta książka koncentruje się na etapie kompletowania wymagań. Podsuwa sposoby takiego zbierania informacji, aby w trakcie wywiadu z klientem lub użytkownikiem bardzo dokładnie zrozumieć ich problemy i potrzeby. To jedyny sposób, aby stworzyć dla nich oprogramowanie na miarę.

W branży IT jak dogmat powtarza się przekonanie, że "klient nie wie, czego chce". Przyszedł czas, aby się z nim zmierzyć.



Michał Bartyzel - konsultant i trener w firmie szkoleniowo-doradczej BNS IT. Zajmuje się doskonaleniem programistów i zespołów programistycznych, wdrażaniem metodyk pracy oraz rozwijaniem kompetencji pracowników branży IT. Prowadzi szkolenia oraz konsultacje z zakresu inżynierii oprogramowania, zwiększania efektywności zespołów projektowych i zarządzania projektami programistycznymi.

Podziękowania (9)
Rozdział 1. Między biznesem a IT (11)
  • Dla kogo jest przeznaczona ta książka? (12)
  • Ile zarządzania jest w zarządzaniu wymaganiami? (15)
  • Klient, który wie, czego chce (17)
  • Podsumowanie (20)
Rozdział 2. Co to znaczy "myśleć biznesowo"? (21)
  • Nonszalancja programistów (21)
  • Podsumowanie (25)
Rozdział 3. Wspólna wizja (27)
  • Czym jest wizja? (27)
  • Wizja a zakres systemu (29)
  • Formułowanie wizji (31)
  • Nazwa jest ważna (33)
  • Kiedy wizja bywa niebezpieczna? (35)
  • Podsumowanie (36)
Rozdział 4. Rozpoznanie procesu biznesowego (37)
  • Proces biznesowy, czyli co się dzieje u klienta? (38)
  • Podsumowanie (43)
Rozdział 5. Sztuka zadawania pytań (45)
  • Kto prowadzi rozmowę? (45)
  • Podstawowa struktura rozmowy (46)
  • Konkretyzowanie (51)
  • Uogólnianie (89)
  • Pełen cykl konkretyzowania i uogólniania (105)
  • Podsumowanie (108)
Rozdział 6. Techniki rozszerzające podstawowe algorytmy rozmowy (113)
  • Więcej na temat pytań (113)
  • Parafrazowanie (129)
  • Technika pozytywnej intencji (136)
  • Przejmowanie kierunku rozmowy (141)
  • Ramy odniesienia i zmiana ram (144)
  • Podsumowanie (156)
Rozdział 7. Ustalanie priorytetów wymagań (157)
  • Pytanie i eliminowanie (158)
  • Ważność a pilność (163)
  • Excelowe czary-mary (171)
  • Podsumowanie (174)
Rozdział 8. Spotkania (177)
  • Efektywne spotkania i te, podczas których tylko tracisz czas (179)
  • Przygotowanie spotkania (181)
  • Prowadzenie spotkania (191)
  • Podsumowanie końcowe (197)
  • Zamykanie spotkania (198)
  • Formuły spotkań na różne okazje (200)
  • Podsumowanie (207)
Rozdział 9. Techniki prowadzenia rozmowy na temat wymagań w pigułce (209)
  • Wizja (210)
  • Konkretyzowanie (210)
  • Technika skrzynki (212)
  • Ekrany użytkownika (213)
  • Uogólnianie (214)
  • Powiększanie przestrzeni możliwych rozwiązań (215)
  • Różne rodzaje pytań (215)
  • Parafrazowanie (217)
  • Technika pozytywnej intencji (218)
  • Przejmowanie kierunku rozmowy (219)
  • Zmiana ram odniesienia (220)
  • Ustalanie priorytetów za pomocą pytań (221)
  • Spotkania (222)
Rozdział 10. Kiedy techniki przedstawione w tej książce NIE zadziałają? (225)
Lektura uzupełniająca (227)
Najczęściej kupowane razem ebooki:
Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce plus Getting Things Programmed. Droga do efektywności plus Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
Cena zestawu: 105,22 zł 123,80 zł
Oszczędzasz: 18,58 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
6
(7)
5
(9)
4
(1)
3
(1)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 18

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Nie zdarza mi sie czytac dwa razy tej samej ksiazki. Lecz ta jest inna. Takich przydatnych technik nikt do tej pory nie publikowal. Bardzo podoba mi sie forma tej ksiazki. Rzeczowe informacje poprate przykladami. Obecnie pracuje za granica i moi koledzy maja ogromne poroblmy w precyzowaniem pytan a taksiazka mogla by byc dedkowana dla nich. Moze autor rozwazyl by napisanie wersji angielskiej?
  Ocena : 6 

Jak dla mnie rewelacyjna książka. W przyjemny sposób (bardzo szybko się czyta) systematyzuje sposoby oraz zagadnienia związane ze zbieraniem wymagań biznesowych. Wszystkie techniki opisane są w czytelny sposób, uzupełnione rysunkami, które wspomagają ich zapamiętywanie. Mnie, jako osobie doświadczonej w pracy z klientem książka pomogła na usystematyzowanie posiadanej wiedzy oraz spojrzenie na cały proces zbierania wymagań z wyższej perspektywy, dzięki czemu łatwiej będzie mi się dalej rozwijać w tej dziedzinie. Szczerze polecam :).
  Ocena : 6 

Bardzo dobra książka, przedstawiająca jak rozmawiać z klientem, tak aby klient i wykonawca wiedzieli jakie zadania do wykonania zawarte są w umowie. Przedstawiono kilka fajnych technik rozmów z klientem. Po przeczytaniu tej książki, uważam że to fajna pozycja dla początkujących ( i nie tylko analityków). Polecam.
  Ocena : 6 

Omawia jedną z najtrudniejszych części tworzenia oprogramowania dla klienta - kontakt z klientem.
  Ocena : 6 

Kupiłem książkę zachęcony bardzo pochlebnymi recenzjami i się nie zawiodłem – moje oczekiwania podczas lektury tej pozycji zostały spełnione. Moim zdaniem grupą docelową książki są programiści i projektanci którzy mają kontakt z Klientem, a także początkujący analitycy. Książka "Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce" jest kierowana raczej do osób technicznych, które chcą podnieść swoje kompetencje w zakresie komunikacji z Klientem. Dzięki przyswojeniu materiału z tej książki spojrzałem na proces zbierania wymagań z szerzej perspektywy, nauczyłem się technik efektywnej rozmowy z Klientem, ale przede wszystkim poczułem się pewniej na spotkaniach analitycznych podczas których zbierane są wymagania. W trakcie czytania tej książki widać, że autor ma dużą wiedzę praktyczną w pracy z wieloma typami Klientów i co najważniejsze potrafi się tą wiedzą efektywnie dzielić. Książkę warto kupić i przeczytać jest bardzo dobrze napisana i zawiera wartościowe informacje, które można wykorzystać w codziennej pracy.
  Ocena : 6 

Praktycznie, bez lania wody.
  Ocena : 6 

Kupiłem tą książkę po otrzymaniu "kompletnej" dokumentacji projektu i żałuję... że nie zrobiłem tego wcześniej ;) zdecydowanie polecam
  Ocena : 5 

Bardzo dobre omówienie na prawdę trudnego tematu. POLECAM !!!
  Ocena : 5 

Bardzo dobra książka wskazująca na co zwrócić uwagę w czasie zbierania wymagań, jak prowadzić rozmowę z Klientem, aby była efektywna. Krótko, konkretnie i na temat.
  Ocena : 5 

Cenna pozycja, wiedza pozwalająca uniknąć wielu kłopotów, nerwów i ciągnących się w nieskończoność projektów.
  Ocena : 5 

Świetna książka, która krok po kroku prowadzi przez proces zbierania wymagań. Dosłownie mamy pokazany algorytm tej czynności.
  Ocena : 5 

polecam, szczególnie klientom :)
  Ocena : 5 

Przyjemnie się czyta i zawiera jedno bardzo ważne stwierdzenie. Klient to nie idiota, który nie wie czego chce, to osoba, która wie czego chce ale nie wie czego potrzebuje - małe zdanie a tak naprawdę wyjaśnia wszystko. Książkę warto przeczytać choćby po to aby lepiej zrozumieć swoją rolę w łańcuchu wytwórczym. Spodziewałem się znów jakiś sztywnych metody, a dostałem jedną bardzo ważną wskazówkę i powtórkę z lekcji języka polskiego. I jestem tym pozytywnie zaskoczony.
  Ocena : 5 

Krótka. Zwięzła. Na temat. Polecam.
  Ocena : 5 

Książka bardzo dobra. Mi brakuje tylko praktycznych wskazówek jak sobie radzić w sytuacji, gdy buduje się rozwiązanie dla biznesu, który ma bardzo silną pozycje w firmie alby gdy w projekcie od strony biznesu uczestniczą osoby o bardzo silnej osobowości, które mają tendencje do "gnojenia ludzi". Może to tematyka na inną pozycję, ale w praktyce zdarza się zadziwiająco często i prowadzi do budowania "dziwnych" rozwiązań.
  Ocena : 5 

Książka nie jest bardzo dobra, porusza trudny temat pracy analityka z klientem, czyli czegoś co często jest pomijane jako zagadnienie "nie techniczne". Pomaga usystematyzować i uzupełnić wiedzę, czasami spojrzeć na niektóre aspekty zbierania wymagań z innej strony. Podoba mi się że klient nie jest traktowany jak idiota, któremu trzeba coś wcisnąć, a jak osoba która wie co jest jej potrzebne tylko trzeba w odpowiedni sposób z niej te wszystkie wymagania wydobyć.
  Ocena : 4 

Dobra lektura, warto przeczytać.
  Ocena : 3 

Książka zawiera jedno bardzo ważne stwierdzenie. Klient zawsze wie czego chce, nie zawsze wie czego potrzebuje. Ciekawe też są sformułowania, po których możemy poznać w jakim kierunku zmierza klient - uogólnianie, konkretyzowanie i kiedy to przerwać. Ale poza tym nie stanowi dla mnie - jako dla handlowca - źródła informacji, o których bym nie wiedział. Handlowiec Krzysztof