2006-01-18
bez podpisu
Znakomita książka.
2005-05-04
Rafal Górniak
Super książka, dla początkujących idealna. Po jej przeczytaniu i zrozumieniu ci, którzy nawet nie wiedzieli co to jest visual c++ powinni bez problemu tworzyć jakieś mniej lub bardziej skomplikowane programy czy tez gry.
2004-07-12
bez podpisu
super!
2009-06-18
Janusz
Mogę polecić książkę zarówno zaczynającym zabawę z grafiką komputerową jak i bardziej zaawansowanym. Naprawdę jasno tłumaczy zagadnienia związane z grafiką, dotyczące nie tylko OpenGL. Powiem tak, dzięki niej zdałem z sukcesem egzamin z grafiki komputerowej (PW). Jedyny mankament, który mógłby obniżyć ocenę książki do "jedynie" dobrej, to wspominane już przez innych błędy. Myślę, że technika druku cyfrowego umożliwia wprowadzenie w tekście poprawek tych 41 błędów zawartych w erracie, trzeba tylko chcieć (choć większość błędów, przy dobrej znajomości podstaw programowania w C++, rzuca się w oczy, aż szczypie).
2009-01-05
bez podpisu
Fajna książka, czytałem tylko 2 część, bo c++ znam, a chciałem się nauczyć programować gry. Polecam wszystkim.
2008-09-11
bez podpisu
Według mnie książka jest świetną pozycją dla początkujących programistów gier w C++ i DirectX.
2005-09-19
Łukasz Filiks
Ksiązka z pewnością warta uwagi. Znajdują się tu zarówno
podstawy programowania jak i bardziej zaawansowane zagadnienia c++.
Książka uczy także w przestępny sposób jak używać grafiki w grach windows
za pomocą DirectX 8.0. Dodatkową atrakcją jest zamieszczenie w niej
sposobów na zarabianie przez programowanie, pisząc w pojedynkę, lub też w
grupach (mogą to być grupy 2-3 osobowe jak i kilkuset osobowe projekty).
Zachęcam do lektóry. Pozdrawiam!
2005-06-08
bez podpisu
Ta książka zasługuje na ocenę 5. Jest w niej wszystko i zwięźle napisane nawet dla tych co chcą i poznać podstawy C++ i zarazem zrobić grę. Idealna.
2004-10-07
bez podpisu
Książka bardzo mi się podoba i oceniam ją na 5. Niektóre aspekty nie są dokładnie wytłumaczone i trzeba poświęcić czas samemu na przestudiowanie materiału. Mimo to gorąco polecam osobom zaczynającym przygodę z C++.
2004-05-26
Jakub Such
Dla osób, które naprawdę chcą zacząć od zera. Osoby które znają C++, podstawy WinAPI i troszkę DirectX powinni zainteresować się inną pozycją Heliona. Dla początkujących lektura obowiązkowa...
2004-03-08
Marcin Głuszek
Książka jest super dla osób dopiero zaczynających swą przygodę z programowaniem w ogóle. W pierwszych rozdziałach, krok po kroku pokazywane są podstawy C++, na początku w okienku DOS-owym, później tematyka rozszerza się do Windowsa. W kolejnych rozdziałach przedstawione są już zasadnicze aspekty potrzebne do tworzenia gier (DirectX, algorytmy, matematyczna i fizyczna strona programowania gier). Na końcu pokazane jest jak stworzyć własną grę działającą pod WINDOWSEM (po kilku przeróbkach i ulepszeniach może śmiało rywalizować z grami (arcadami) dostępnymi w internecie).
2003-09-29
Rafał Kocielnik
Bardzo dobra książka, w sposób wyczerpujący uczy programowania gier, od nauki języka, aż do stworzenie własnej gry w środowisku Windows.
2006-02-17
Marcin Biniaś
Fajna książka dla osób, które w ogóle nie znają c++ (wśród
nich byłem ja), jednak troszeczkę nie przypadł mi do gustu styl w jakim
autor wykorzystuje grafikę DirectX. Złotym środkiem jest połączenie
informacji z tej książki z "Open Gl - Programowanie Gier", która mimo że
jest trudniejsza i również ma małe błędy. Ale ogólnie jest super i
jeszcze coś. Może mi ktoś napisać na maila gdzie można legalnie nabyć
Visual Cpp 6, 2003, lub 2005?
2005-12-29
bez podpisu
Nie polecam książki początkującym programistom, jeżeli się
nie uczyłeś jeszcze c++ lepiej przeczytaj książkę o tym języku, a późnej
tę.
Sam miałem czasami problem z jej zrozumieniem dlatego kupiłem C++ Dla
Każdego i bez problemowo przerobiłem tę książkę :)
2005-02-07
bez podpisu
Książka mi się podoba jest jasno napisana i przejrzyście, jednak zdarzają się w niej przykłady programów zawierające błędy, a przykłady nagrane na płycie dołączonej do książki są napisane w języku C a nie C++ jak zawarte wszystkie przykłady w książce, stąd też moja ocena.
2004-08-03
bez podpisu
Nie tak dobra jak pozostałe części serii, spodziewałem się po niej czego innego, ale i tak polecam na początek wystarczy.
2004-06-28
Mikołaj Radwan
Generalnie jestem zadowolony z książki (choć jeszcze nie doczytałem do końca), tylko ogromnie irytuje fakt, że zamieszczone przykłady się nie kompilują. Próbuję na bieżąco pisać te programiki i aktualnie stoję na rozdziale 11, przy tworzeniu szkieletu okna z klasy... i nic nie mogę zrobić, bo kod się kompiluje, ale nie działa tak jak powinien. (Sprawdzałem 100 razy czy jest dobrze napisany). W dodatku nie mogę nawet sprawdzić czy przykład z książki się kompiluje, bo jak już mówiłem - te z płyty w ogóle się nie dają. Mam po 90 błędów...
2005-01-24
Jarek Jędroś
Ta książka powinna się nazywać inaczej - to fakt, ponieważ na miano kompendium raczej nie zasługuje. Kurs C++, początki (w zasadzie można powiedzieć - liźnięcie tematu), DirectX i dalsza (moim zdaniem najciekawsza) część jest o sztucznej inteligencji i modelowanie fizyczne świata. Jednak to się da wybaczyć, jednak tej masy błędów - od literówek przez błędy logiczne na błędach w kodach źródłowych skończywszy. Po dłuższym czasie staje się to strasznie uciążliwe. Traci się dużo czasu na znalezienie błędu (chociaż to też uczy cierpliwości - co jest potrzebne w programowaniu) i jego programu i trochę to psuje smak całości. Poza tym całkiem dobra książka - chociaż jak już wspomniałem to nazwa nie odzwierciedla w pełni zawartego w niej materiału (cena chyba także, ale ma dużo stron, można wybaczyć :)
2003-09-16
Robert Drygała
60 % książki to wstęp do programowania w Windows i C++ parę ciekawych rozdziałów. Za dużo już takich książek na rynku. Prosimy więcej wiedzy tematycznej a nie kolejnego podręcznika do programowania w C++.
2003-09-01
Robert Drygała
60 % książki to wstęp do programowania w Windows i C++, parę ciekawych rozdziałów. Za dużo jest już takich książek na rynku. Prosimy więcej wiedzy tematycznej, a nie kolejnego podręcznika do programowania w C++.
2005-07-15
bez podpisu
Książka z pewnością nie dla początkujących. Jeżeli ktoś nie miał nigdy do czynienia z C++ (a nawet jeżeli podstawy zna) nie ma co tu czekać. Więc polecam najpierw nauczyć się C++ ANSI.
2004-10-15
Tomasz Jaśniewski
To nie jest kompendium programowania gier, tylko jakieś wstawki ogólne do programowania pod Windows w C++... ech.
2004-03-12
Łukasz Gromowski
Dlaczego tak nisko? Bo ta książka to niemal dosłowna kompilacja fragmentów różnych innych publikacji: podstaw C++, DirectX oraz części rozdziałów poprzedniej książki "OpenGL - P.G". Jeśli tworzy się książkę, która ma w tytule słowo 'kompendium', to niech to będzie faktycznie kwintesencja danego zagadnienia. A jeśli książkę wydaje się w jakiejś serii to wypadałoby, żeby była kompatybilna ze swoimi poprzedniczkami. Tymczasem to publikacja mix, którą każdy może kupić sobie w częściach.<br />
A konkludując, istotą serii jest to, że pojedynczy jej element opisuje zagadnienie serii tylko częściowo, kolejne książki serii uzupełniają ten opis. A tu widzimy "Programowanie Gier - Kompendium" - jeśli Kompendium to znaczy, że jest w niej wszystko, co dotyczy programowania gier, więc po co było wydawać "OpenGL - Programowanie Gier" i po co wydawać jakiekolwiek inne książki...?<br />
{A tak na marginesie czy Helion płaci niektórym za umieszczanie 'laurek' pod ich pozycjami książkowymi? Bo przy jakiej książce nie oglądam opinii, to zawsze jest jakaś superpozytywna i bezkrytyczna... Jak choćby ten powyższy wpis...)
2003-09-19
Wojtek Krywult
Książka zdecydowanie "za prosta". Właściwie tytuł powinien brzmieć "Podstawy programowania. Kompendium". Znaczna część to podstawy C++ (co to jest tablica itp.) oraz struktur danych (np.: listy). W dodatku jak ktoś czytał poprzednią książkę z tej serii "Programowanie gier w OpenGL" to z kolejnych rozdziałów (DX Input, DX Sound oraz podstawy fizyki) też niczego specjalnie nowego się nie dowie. Przydać może się jedynie bardzo początkującym, chociaż im polecam raczej przeczytanie jakiegoś podręcznika w całości poświęconego C++.
2014-02-25
Lord Sumo
, supervillain
Książka jest mętna jak woda w Wiśle, przestarzała o ponad dekadę, naszpikowana błędami począwszy od literówek (również w kodzie!), przez błędy i niedociągnięcia tłumaczenia (również w kodzie!!), skończywszy na technicznych i logicznych błędach autora (RÓWNIEŻ W KODZIE!!!). Zdecydowanie NIE polecam.
2013-04-20
bez podpisu
Spodziewałem się znacznie więcej po tej książce.
Pokazane przykładowe gry w niczym nie pomagają.
Początkującym w programowaniu jej nie proponuję.
2009-02-13
bez podpisu
Książka zawiera fatalne błędy w kodzie, które trzeba szukać samemu. Odradzam początkującym. Chociaż przyznam, że czasem niezła zabawa jest z tymi błędami.
2004-12-10
marcin
To nie jest książka dobra!!! prawie cały czas C++ a po drugie znudziło mi się programowanie.
2003-09-19
bez podpisu
Mało o programowaniu gier, jest natomiast wstęp do C++ i wstęp do programowania w Windows, KSIAŻKA DOSTAJE OCENĘ 1
3.8