×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Opinie czytelników - OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII

4.1

2016-09-07
Bartosz Warzocha , Właściciel firmy programistycznej, programista C/C++
Cudo dla początkujących. Systematycznie i jasno wprowadza w kolejne zagadnienia związane z podstawami programowania OpenGL. Napisana świetnym, przyjaznym językiem. Poza tym od początku zwraca uwagę czytelnika na kwestie, które z pozoru na początku nauki są nieważne - przemyślany framework, własny format pliku itd., a okazują się bardzo istotne, gdy zaczynamy myśleć o własnych projektach. Bardzo przyjazna i lekka w formie. Zapaleńców, którzy szukają szybkiego przepisu na kamerę trzecioosobową lub gotową grę muszę ostrzec, że tonie jest książka o ty, jednak po jej lekturze każdy będzie umiał samodzielnie zaprojektować i zaimplementować taką kamerę ;) Ta książka to tzw. "musiszmieć". Zdecydowany atut, to świetne materiały dodatkowe, zawierające kod o wielkich walorach dydaktycznych.
2021-08-10
bez podpisu
Ciężko się czyta, potrzebna była tylko do napisania inż i mało się z niej nauczyłem.
2018-03-23
bez podpisu , Przyszły Technik Teleinformatyk
Jestem na 163 stronie, po omówieniu tekstur. Autor mógłby pokazać w książce (ewentualnie zrobić filmik i wrzucić gdzieś, tak jak zrobił to z kodem) w jaki sposób klasa ładowania modeli/tekstur działa. Patrzyłem w kod i jedyne co rozumiałem to generowanie, bindowanie vbo, vao oraz dodawanie atrybutów. Dodatkowo w moim kodzie nie działają takie funkcje shadera jak: `texelFetch()` (wychodzi na to, że to zamiennik do działającej metody `texture()`) oraz`layout (binding = index) uniform nazwa` (zamiennik dla binding -> location, działa wyśmienicie). Moja karta obsługuje ogl 4.6 (GTX 1080) więc to nie jest problem z nią. To jednak nie jest najgorsze. Najgorszym, moim zdaniem niewybaczalnym błędem jest użycie części języka C, jak na przykład we wspomnianej klasie, która ładuje modele 3D. W metodzie `void load(const char* filename);` do odczytywania pliku użyte jest `FILE*`. C++'owym zamiennikiem jest ifstream, ofstream, fstream. Po to są klasy, metody, funkcje, które udostępnia nam c++ żeby nie używać niebezpiecznych sposobów z języka C. Książka jest przecież o języku c++. Kolejną rzeczą na którą nie mogłem patrzeć jest używanie funkcji malloc. Tutaj w ogóle facepalm i gratulacje dla autora. Początkujący programista (też takim jestem), który nie zdaje sobie sprawy, że jest to bardzo niebezpieczny sposób może zacząć to używać w dużej ilości klas, metod, funcji etc.
2016-05-23
Damian , informatyk
ocena wydania 7: plusy: - czytelny kod - opengl 4.5 core profile (i zgodność z wcześniejszymi wersjami na płycie) - biblioteka do operacji matematycznych i prostego uruchomienia programów z książki - informacje na temat debugowania i wielowątkowości - rendering aplikacji czasu rzeczywistego i (bardzo prosty) ray tracer oparty na shaderach minusy: - własny format plików 3d - opis formatu tekstur tylko ze specyfikacją Kronos (brak informacji w książce o teksturach w jpg/bmp/tga) ocena końcowa 4.5
2016-05-24
bez podpisu
W książce jest bardzo lakoniczny opis uruchamiania przykładów, a w paczce z przykładami jest nawet błędny. Najwięcej problemów miałem z biblioteką GLFW. W /etc/ld.so.conf powinna być ścieżka do /usr/lib64 a potem trzeba uruchomić ldconfig gcc main.cpp -lGLEW -lglfw3 -lGL -lX11 -lXi -lXrandr -lXxf86vm -lXinerama -lXcursor -lrt -lm -pthread -o main Jeśli ktoś chce korzystać z QT Creatora i CTRL+B, musi dodać flagi kompilatora w pliku PRO do zmiennej LIBS (LIBS += )
2016-05-24
bez podpisu
Wydanie 7: Książka nadaje się co najwyżej do nauki teorii. Przykłady nie tak łatwo uruchomić, gdyż dołączony framework sb7 wymaga ręcznego poprawienia, a to jest trudne dla osoby początkującej w OpenGL (czyli adresata tej książki).
2007-03-06
Maciej Wilk
Znakomita i zdecydowanie najlepsza na rynku książka wprowadzająca w arkany programowania w OpenGL. Wszystko wyjaśnione od podstaw, z uwzględnieniem niezwykle ważnych spraw teoretycznych, czyli geometrii i matematyki, napisane zrozumiale, językiem przyjaznym dla czytelnika, podparte bardzo dużą ilością przykładów. <p> Idealne dla początkujących, przydatne dla zaawansowanych, nie zabrakło tu bowiem opisu shaderów i zaawansowanego oprogramowania OpenGL. Są też dokładne prototypy i opisy funkcji. <p> Wadą jest stosowanie w wielu kodach źródłowych własnych bibliotek, nie wykorzystując standardowego gluta. Może to sprawić trudności początkowym adeptom sztuki programowania. Niemniej jednak ta książka plus tutorial nehe - doprowadzi Cię do wysokich umiejętności w programowaniu przy użyciu OpenGL.
2005-03-23
Seba
Książka wybitna napisana przez odpowiednie osoby. Książka posiada bardzo duża ilość przykładów. Uczy OpenGL niezależnie od platformy czego brakowało w wydaniu I. Polecam ją nawet tym, którzy dopiero co poznali C/C++. Dzięki używanym w książce biblioteką możemy się skupić na samym OpenGL a nie na jego wywołaniach w poszczególnych systemach. Książka na starcie próbuje zarazić choroba na OpenGL. To co gryzie to wydanie tej książki przez HELION. Nie rozumiem jak książka opisująca tworzenie środowiska 3D może posiadać czarno-białe ilustracje. Autor opisuje, że obiekt jest na niebieskim tle lub obiekt zmienił barwę, patrzymy na obrazek a tam tło czarne a obiekt szary. Ciekawy jestem jak człowiek, który zaczyna z OpenGL zrozumie rozdział poświecony oświetleniu i kolorom. Mistrzostwo świata w dziedzinie ignorancji. Ciekawe czy autor wie, w jakiej postaci nasza rodzima firma wydaje jego dzieło. Za cenę 119zł dostajemy grubo ponad 1000 tyś. stron ilustrowanej czarno białymi ilustracjami książkę. Sama pozycja jest godna polecenia ale jeżeli ktoś ma możliwość polecam wersję angielską bezpośrednio od wydawnictwa SAMS. Cena jest bardzo podobna. Sama ocena dotyczy książki, ocena wydania to 3/6.
2005-02-22
Piotr Jarosik
Książka wybitnie wspaniała. Autor wspaniale ujmuje temat OpenGL API. Jednak to co mnie naprawdę zaskoczyło to oprawa tej książki. W żadnej innej książce nie zauważyłem takiego wykonania: twarda oprawa, papier pierwsza klasa &#040;kartki się nie sklejają&#041;, idealnie dobrana czcionka i fajna zakładka! Do niesamowitego szczęścia mi jedynie brakuje kolorowych obrazków, ale szczerze mówiąc to już jest czepialstwo na siłę. Szczerze polecam
2005-07-19
Jakub Ruszkowski
Zaletą tej książki jest wprowadzenie do wiata 3D. Dzięki niemu nawet 3-latek mógłby zrozumieć układ współrzędnych x, y, z. Kolejną zaletą jest wręcz w idealny sposób wytłumaczone teksturowanie. Pomimo tego, iż nie korzystam z funkcji przygotowanych przez autora &#040;ja korzystam z nehe&#041; idealnie pojąłem teksturowanie. Książka zawiera czarno-białe obrazki lecz walory książki są i tak na wysokim poziomie. Czepianie się do kolorystyki nie ma sensu. Uważam, iż książka jest bdb. Przydało by jej się bardziej opisane wspomaganie sprzętowe.
2005-05-04
Przemek Florek
Książka jak za tę cenę powinna dostać ocenę dobrą. Zgadzam się z Sebą co do czarnobiałych obrazków - moim zdaniem tandeta! Kolejnym minusem będzie brak spójności między tekstem a obrazkami &#040;rozdział o tworzeniu okna chyba przy pomocy gluta&#041; w jednym przypadku jaki znalazłem - próbując zrozumieć tekst posiłkując się ilustracjami można się trochę pogubić. Nie zgadzam się natomiast z tym jakoby osoby słabo znające język c/c++ nie miały większych problemów. Otóż ja miałem i to spore. Uczę się c++ od ok. roku i przygotowanie kompilatora &#040;BCB6&#041; do samej pracy z bibliotekami gluta zajęło mi dwa długie wieczory. Fakt, że 95%, jak nie więcej osób piszących przy pomocy OpenGL korzysta z MVC++, ale to nie powód żeby tak ignorancko potraktować sprawę innych kompilatorów. W książce jest może cztery zdania na temat, co należy zrobić żeby przystosować kompilator do pisania programów z tymi bibliotekami. Dla mnie za mało. Poza tym nie mam praktycznie żadnych zastrzeżeń. Ciekawy język, przykłady nie za łatwe, ale chyba tak powinno być jeśli chcemy się czegoś nauczyć &quot;od zera&quot;. Ogółem - bardzo dobra pozycja, o ile zna się trochę C.
2006-05-30
Michał Sobiecki
Książka dobra, naprawdę wiele można się dowiedzieć, natomiast moim zdaniem zawiódł tłumacz, w książce jest parę błędów etc. Dużym minusem jest biblioteka GLTools, napisana przez autora &#040;powinno być pokazane jak pewne rzeczy rozwiązać a nie dane gotowe funkcje&#041;. Jeszcze jedna rzecz, która przeszkadza to podejście autora do czytelnika, którego ten traktuje nieraz dość niepoważnie. Poza tymi wadami, książka naprawdę dobrze opisuje temat.
2006-01-09
bez podpisu
Naprawdę zawiodłem się na tej publikacji. Nie polecam dla początkujących. Jest kilka błędów w tekście. Programy zamieszczone na krążku &#040;kod źródłowy&#041; nie działają - po malej ingerencji w kodzie odpalają się. Obrazki czarno-białe.
2006-05-11
bez podpisu
Książka posiada jedną i bardzo ważną wadę, przykładowe kody na podstawie których należy zdobywać wiedzę napisane są na podstawie autorskich bibliotek, a nie bezpośrednio wykorzystują funkcję glut32. Zostało to napisane pod kątem: &quot;patrzcie ile ja umiem, a wy ile macie jeszcze do nauczenia&quot;. Dlatego moja ocena książki to 1 i żałuję, że ją kupiłem.
2013-04-18
Karolina , studentka informatyki
Wbrew pozorom, do OpenGLa nie ma dużo materiałów. A dokładnie nie ma dużo wartościowych materiałów. Ta książka jest absolutną podstawą do nauki! Bardzo miło wspominam pracę z nią, autorzy krok po kroku wprowadzili mnie w świat Programowania Gier. Polecam!
2012-01-09
bez podpisu
Najpierw wymienię wady książki: - w początkowych rozdziałach jest używana dodatkowa biblioteka do obsługi rysowania, mnie to przeszkadzało dość mocno. - niektóre zagadnienia mogły by być poruszone mocniej, autor wspomina o nich, zaczyna pisać kilka zdań i nagle zaprzestaje pisząc, że nie o tym jest książka. W sumie to zgadzam się z autorem, ale jak już zaczyna opisywać to mógłby dokończyć. Poza tymi wadami książka godna polecenia. Dość szczegółowo opisuje GLSL oraz teksturowanie, trochę mniej jest o geometrii i buforach, lecz jest wystarczający zakres informacji.
2011-07-19
Paweł Ł. , programista grafiki
Książka całkiem dobra, zawiera dużo ciekawych informacji o jednej z nowszych wersji biblioteki OpenGL. Niestety, zawiera też trochę błędów, które mogą sprawić, że osoby zaczynające pracę z OpenGL będą nieco zdezorientować. Dlatego polecałbym tę książkę raczej tym, którzy OpenGL znają, ale chcą się doszkolić lub poznać możliwość nowszych wersji.
2012-04-27
Rafał Skowrońśki , programista
Za te pieniądze, i to czego by się oczekiwało , czyli kompletne źródło informacji które wystarczy do napisania czegoś przeciętnego, da dobre podstawowe przykłądy - DNO. 50% przykładów z tej książki NIE DA SIĘ URUCHOMIĆ. ZAWIERAJĄ BŁĘDY. Całą książka opiera się głównie na bibliotece GLTools która ma praktycznie zerowe wsparcie producentów kart graficznych co jest powodem dla którego przykłady z książki nie działają. Ściągnijcie je sobie ze strony autora najpierw żeby się przekonać że to co mówię jest PRAWDĄ. 50% nigdy nie uruchomicie. Książka jest dobra jak ktoś w teorii chce się dowiedzieć co to jest SHader, vertexy ( pośmiać się trochę z tłumaczenia), ogólnie dowiedzieć się o architekturze OpenGL. ale NIC, NIC więcej. Największa wada jest to że książka opiera się na bibliotekach, które NIE SĄ WSPIERANE, więc jest prawie zupełnie nie praktyczna.
2024-04-26
Maciej Kurczab
Wszystko czego było mi potrzeba !!!
2024-04-26
Fabian Fordos
Ta książka może się pewnym osobom podobać lub nie. Ja programuje w Delphi i się nauczyłem OpenGL właśnie z tej książki. Na początku nie mogłem się pokapować, o co w tym chodzi. Książka ta dobrze opisuje środowisko OGL i WinApi. Chociaż jest dość stara to informacje w niej zawarte są wciąż aktualne. OpenGL jest dość prosty i jest dobry do grafiki 2D i 3D.<P> Książka zawiera dobrze opisane funkcje OGL. Nie musisz dobrze znać matematyki, by napisać cos fajnego, książka ta prawie w ogóle nie zawiera matematyki.<P> Rób jak chcesz ja wybrałem OpenGL i nie żałuje!. Książka jest the best. Tak naprawdę to umiejętności programisty decydują o tym co napisze a nie w czym pisze! Jak masz jakieś pytania dotyczące tej książki, czy pisania programów przy użyciu Delphi i OpenGL to pisz: goten@webmedia.pl
2024-04-26
elwiz
Rarytas!
2024-04-26
Adam Rowicki
Posiadam wiele pozycji opisujących przeróżne kanony programowania i nigdy wcześniej nie spotkałem książki tak dobrze napisanej. Czytając tą książkę uczę się znacznie szybciej niż przy jakiejkolwiek innej.
2024-04-26
bez podpisu
Nauczylem sie z niej OpenGL-a.
2024-04-26
Hasio Maszkietniczek
Nauczylem sie z niej OpenGL'a.
2011-02-08
Sebastian
Świetna książka zarówno dla zaawansowanych jak i dla początkujących. Nie czytałem kolejnych wydań tej książki mimo to uważam że też będą świetnym wyborem
2005-05-10
bez podpisu
OK, dobrze się czyta.
2002-11-29
bez podpisu
W tej książce nie podobało mi się tylko to, że opisuje OGL w wersji 1.0. Poza tym jest idealna.
2024-04-26
bez podpisu
W przystępny sposób wprowadza w gl. Dla zaawansowanych i początkujących. Super
2024-04-26
Grzegorz Futa
Recenzja wkrótce...
2024-04-26
Artur Ulanicki
Książka jest świetna dla osób nie bardzo znających programowania Windows API. Fachowe, ale za razem przystępne wyjaśnienia. Wiele przykładów. Niestety cena nie jest równie przystępna -- a szkoda.
2024-04-26
Bull Gates
Książka jest rzeczywiście dobra, ale autor baaaaardzo przesadził z przechwałkami, jaki to wspaniały jest wInDoWs... wszyscy wiedzą, jak jest naprawdę :)<p> Bardzo fajną rzeczą w tej książce jest dokładny opis każdej nowo użytej komendy na końcu każdego rozdziału...<p> Polecam ją (&#8230;)
2024-04-26
Adam
Książka bardzo dobra. Mam nadzieję, iż wydawnictwo HELION w niedługim czasie zaproponuje jakieś bardziej rozwinięte wydanie z OpenGL. Wtedy to będzie pełna Księga Eksperta :)
2024-04-26
Michał Iwanicki
Fajna książka. Częsc "kursową" dałoby się napisać lepiej, ale nie jest źle. Częsć "podręcznikowa" wrecz genialna. Dodatkowy plus za fakt, ze to pierwsza książka o OpenGL w Polsce. Szkoda, że tego typu pozycji wydawane jest u nas tak mało...
2005-01-19
Wojtek Sterna
Książka jest naprawdę świetna. Można się z niej nauczyć posługiwania openglem na bardzo dobrym poziomie. I proszę niektórych, aby nie pisali &#040;...&#041;, że książka zawiera przykłady napisane w C, a nie w C++..: 1. co za różnica?! style prog. są takie same! 2. czym właściwie jest C++? to po prostu C z klasami, a tych W OGÓLE nie potrzeba do kodzenia w ogl. Książka ponad to posiada bardzo ciekawe opisy; dużo w niej fizyki w bardzo &quot;przyjemnym&quot; znaczeniu :-&#041; możecie mi wierzyć. btw: zanim zaczniecie czytać te książkę radzę najpierw przerobić &quot;MS Visual C++. Ćwiczenia&quot;, aby dowiedzieć się co nieco o WinAPI. wtedy będzie wam dużo łatwiej dobrym uzupełnieniem tej książki jest &quot;OpenGL. Ćwiczenia&quot;
2003-09-19
Wojciech Kowalczyk
Solidna książka na temat OpenGL'a. Autor systematycznie krok po kroku wprowadza czytelnika w zagadnienia programowania grafiki przy pomocy tej biblioteki. Robi to bez pośpiechu i dlatego książka jest dobra dla początkujących.
2003-06-27
Wojtek Przystas
Ksiazka stanowi wprowadzenie do programowania OpenGL w srodowisku Windows, dobrze i jasno przedstawione tematy, nawet zaawansowane takie jak cienie. Jednak nie jest to ksiazka zbyt nowa i nie zaglebia tematow OpenGL, bazujac na prostych przykladach.
2024-04-26
Robert Heber
Szkoda, że jest to jedynie tłumaczenie "OpenGL Superbible" Richarda S. Wrighta, które można było kupić i to nawet w Polsce ponad rok wcześniej niż ukazała się wersja polska. Ale to chyba jest problem z posuchą i marnym wyborem nowych książek informatycznych w naszym kraju. Natomiast merytorycznie książka jest niezła. Na początek :)
2024-04-26
Wiktor Zychla
Napisana bardzo przywoicie i starannie. Zawartość merytoryczna - bez zastrzeżeń. Niemniej podtytuł "...experta" jest bardzo mylący - ta książka to właściwie takie mikropodstawy OpenGLa. Cały czas brakuje pozycji bardziej skondensowanej, prawdziwej "księgi experta". Podtytuł powinien brzmieć: "OpenGL - ABC..."
2024-04-26
Daniel Mironowicz
Książka jest niezłym wprowadzeniem do programowania, niestety opisuje wersję 1.0 API, a na dzień dzisiejszy standartem jest wersja 1.1 (od jakiegos czasu istnieje wersja 1.2.1), przez co nie opisuje ona dokładnie pewnych sposobów optymalizacji, które pojawiły się w nowszych wersjach OpenGL.
2024-04-26
Maciej Misztal
Książka jest bardzo ciekawa i pożyteczna, ale zawiera parę niedociągnięć. Głownym niedociągnięciem jest brak pod koniec każdego rozdziału KOMPLETNEGO KODU programów które zostały w nim omówione. Poza tym książka jest super i z niecierpliwoscią czekam na jakąś jej kontynuację lub 2gą część.
2024-04-26
Tomasz Karpiuk
Jakieś pól roku temu pisałem do państwa z prośba o wydanie książki dotyczącej programowania z użyciem biblioteki openGL, ponieważ taka pozycja nie isniała jak dotychczas na polskim rynku. I oto pewnego chłodnego dnia spotkało mnie w księgarni miłe zaskoczenie w postaci właśnie tej pozycji. To co za chwilę napisze nie będzie na pewno recezją, ponieważ książka jest w moim posiadaniu od niespełna godziny. Moja ocena byłaby równa 6 gdyby nie pewien fakt, o którym za chwilę. Sześć wynika z mojego entuzjazmu i z tego, że jesteście pierwsi na rynku. Fakt dotyczy tego, ze książka została oparta o API Windows9x/NT. Isnieje biblioteka "glut", która prawie w pełni uniezależnia programistę od platformy podczas pisania aplikacji z wykorztstaniem biblioteki openGL. To w moich oczach obniża wartość książki, ale wcale nie stoi na przeszkodzie by się z niej uczyć programowania w openGL.
2024-04-26
bez podpisu
Dla początkujących w sam raz. Jednak w miare zbliżania się do końca autorzy robią wszystko "na odwal się", wspomijając o niektórych tylko możliwościach, nie dając żadnych przykładów, co może denerwować. Na pewno nie jest to pozycja dla znających OpenGL. Efekty specjalne jak mgła, cienie itp. opisane dosyć pobieżnie, zreszta prawie wszystkie przykłady to te znane od dawna, tylko kilka nieznanych nie wnoszących jednak nic nowego. Dobra płyta (min. zawartość Magazynu "3D" w pdf), ale to już chyba zasługa wydawnictwa a nie autorów książki. Ale myślę, że było warto, w sumie to pierwsza pozycja o OpenGL po polsku...
2024-04-26
bez podpisu
Po książce z serii księga eksperta spodziewałem się czegoś więcej niż tylko ciągłych prób wmówienia mi, że nie jestem wystarczająco inteligentny żeby zrozumieć o co w tym naprawdę chodzi. Gdyby należała do serii "dla opornych"; zasługiwałaby na wyższą ocenę ale jak na książkę dla kogoś kto chciałby zostać ekspertem - bo chyba tak należy rozmumieć tą serię - zbyt mało konkretnych informacji, zbyt dużo lania wody.
2024-04-26
Piotr Barczyński
Książka dla amatorów, aczkolwiek w miarę dobrze napisana. Bez zbędnych komplikacji!!!
2005-02-03
bez podpisu
No cóż... ocena wystawiona przeze mnie nie jest zbyt imponująca gdyż: 1&#041; błędny tytuł, to co znajduje się w książce sugeruje, że powinna ona nosić tytuł &quot;OpenGL dla raczkujących&quot;, niestety autor traktuje czytelnika czasem jak przysłowiowego debila 2&#041; zbyt wysoka cena jak na ilość zagadnień omówionych w książce Ogólnie książkę tą czyta się w szkole na przerwie, jest dobra dla początkujących, żeby zachęcić ich do dalszego zgłębiania OpenGL ale niestety nie oferuje nic dla bardziej zaawansowanych w programowaniu OGLa. Polecam wypożyczyć w bibliotece niż wydawać ponad 100 zloty. Dużo więcej informacji, łącznie z podstawami OpenGL można znaleźć na bardzo dobrej stronie w internecie:&#041; Odrobina wysiłku na Googlu i nie można jej ominąć :&#041; Pozdrawiam.
2004-02-17
Kamil Wandtke
Niestety książka jest bardzo przeciętna. Raczej nie dowiesz się z niej więcej niż z pierwszego lepszego internetowego tutoriala! Zupełnie bez sensu zostały tu umieszczone szczegółowe opisy funkcji (które równie dobrze można poczytać w darmowej dokumentacji biblioteki OpenGL). Opisy funkcji zajmują około 2/3 całej książki.
2024-04-26
Paweł
Oprogramowanie się rozwija, OpenGL również. A jak widać, wydawnictwo Helion o tym nie wie. To tak jakby w tej chwili wydana została książka o Windows 95. Proszę Państwa, proponuje wydać książkę, która będzie aktualna.
2024-04-26
bez podpisu
Książka jest po prostu nieaktualna...
2024-04-26
Sebastian Pełczyński
Gorszej książki do OpenGL nie widziałem w życiu. 1. Obrazki są czarnobiałe, 2. Książka ukazała się za granicą około 5 lat temu, 3. Bardzo słabo rozwinięte i omówione tematy, szczególnie o teksturowaniu. Rozdział ten to prawdziwa tragedia. 4. Słabe omówienie przykładów (zresztą kody przykładów w całości są całkiem niepotrzbne, a opis do nich to kolejna tragedia, np. brak wyjaśnienia działania tzw. kodu spłaszczającego), 5. Brak matematyki grafiki 3d (rażący brak opisu macierzy do programowania grafiki 3d).
2004-01-21
Jarek Łazur
Ta książka jest rozczarowaniem sezonu. Tym gorszym, że niska jakość jest winą zarówno (nie czarujmy się) niedostatecznej wiedzy autorów oraz fatalnego tłumaczenia. Naprawdę, czy doczekam się kiedyś, że polskiej książce popularny termin &quot;framebuffer&quot; nie będzie niezrozumiale tłumaczony na &quot;bufor ramki&quot;, ale na &quot;pamięć obrazu&quot;? Ach, szkoda mówić...
2003-09-29
bez podpisu
No wiec oprócz tego, że książka nie uczy niczego oprócz uruchamiania przykładów to nie mam większych pretensji, ale dlaczego aż na 800 stronach.
2003-05-23
Krzysztof Hetman
Oto moja opinia: PLUSY 1) bardzo ładnie wydana. 2) tłumaczy jak &quot;odpalić&quot; OpenGL w Windows. 3) naprawdę można się z niej trochę nauczyć. MINUSY 1) strona 208: tych macierzy nie da się pomnożyć! Do tego w innym miejscu rzutowanie nazywane jest zgniataniem. 2) rozdział 12 (mapowanie tekstur): napisany tak, że właściwie nie można się dowiedzieć jak się to robi. Jako przykładu oczekiwałem klasycznego sześcianu z teksturą a znalazłem &quot;kobyłę&quot; pt. oglądanie terenu. Wyglądało to na kiepski program zaliczeniowy a nie ilustrację problemu. 3) przykłady mogłyby być w glucie, a tak prosta procedurka to 600 linii windowsowego kodu. 4) Autor chwali się, że zdradza tajniki wczytywania plików BMP do OpenGL.Tak naprawdę wystarczyło podać organizację pikseli w pamięci i konstrukcję (prostą) pliku. Ja na przykład sam sobie napisałem wczytywajkę plików w czystym (a więc przenośnym) C. 5) OGl to niskopoziomowe API,zatem wymaga &quot;wysokopoziomowych&quot; programistów. Autor wmawia,że nie potrzeba tu znajomości matematyki(bo sam jej chyba nie zna). Dla ignorantów w tej dziedzinie chcących na przykład napisać dobrą grę dostępne są tzw enginy. Licencje na te najlepsze to wydatki rzędu milionów $. W czystym OGL tworząc np. kamerę trzeba rozumieć choćby p.liniowe (może to i proste ale nie liczy się na palcach.). 6) Opis funkcji wygląda na żywcem przepisany z dokumentacji VC++5.0 . 7) Książka jest nieaktualna. Opisuje OGL 1.0, a od dawna można pisać programy na co najmniej 1.2. Dla sprawiedliwości muszę dodać, że OGL ewouluje i jak ktoś sie nauczy 1.0 to wystarczy, że doczyta nowości z 1.1 lub 1.2 (inaczej niż w kochanym DX gdzie po krótkim czasie okazywało się że &quot;genialne&quot; API trzeba tworzyć za każdym razem od nowa.)
2024-04-26
sokopio@polbox.com
Zapraszam na stronę http://www.polbox.com/s/sokopio/opengl/kursgl/ekspert.htm na której można obejrzeć prawdziwą recenzję tej książki. Każdy pragnący nabyć tę książkę musi przeczytać to co jest zawarte na tej stronie.
2024-04-26
a d
Paskudna książka dla amatorów, nic ciekawego. Niewiele więcej ponad zupełne podstawy. Mylący tytuł.
2004-07-13
Michał Steszko
Moim zdaniem pieniądze, które wydałem na nią były wyrzucone w błoto! Książka na pewno nie zasługuje na swój tytuł, gdyż zawiera jedynie podstawowe informacje na temat OGL. Jedynie rozdział o światłach wnosi coś nowego, niż to co można się samemu domyślić lub nauczyć czytając opis bibliotek. Poza tym za mało jest komentarzy do kodów. Niestety jest to jedyna pozycja na polskim rynku. Mam nadzieję, że to się zmieni!
2004-03-17
bez podpisu
Książka wydaje się być napisana nie przez kogoś, kto zna OpenGLa lecz przez kogoś, kto się nim tylko interesuje. Poza gabarytami i ładnym tytułem nie znalazłem w niej nic pomocnego. Autor unika tematów dla niego niewygodnych takich jak teksturowanie czy kwadrygi. Omówienie trudnych zagadnień sprowadza się do przedstawienia czytelnikowi kodu źródłowego jakiegoś programu z minimalnym jego omówieniem. Brak konkretnych wskazówek, gdzie co i jak wpisać żeby działało. Ja nie polecam.
2004-01-13
mk
&#8222;Dzięki tej książce można przejść od tworzonej dotąd prostej grafiki do zaawansowanych efektów, których nie powstydziliby się nawet prawdziwi eksperci w dziedzinie trójwymiarowej grafiki&#8221; - kompletna bzdura. książka omija jak tylko się da najważniejsze zagadnienia grafiki 3d. Zaś jako podręcznik do nauki OpenGL lepsza już jest oficjalna specyfikacja.<br> Istnieje cala masa lepszych tytułów także tych, które są darmowe.
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Ebookpoint