Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2014

Lauret zaufanych opinii
Jak założyć skuteczny i dochodow...

Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy

Autorzy: Wojciech Kyciak, Karol Przeliorz

Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy
Ocena:
   4.5/6  Opinie  (28)
Stron: 280
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)

Rozpocznij działalność handlową w internecie

Internet zmienił oblicze działalności handlowej. Sklepy internetowe, tańsze w utrzymaniu od tradycyjnych placówek, zaczęły wyrastać jak grzyby po deszczu. Wiele z nich przetrwało i obecnie przynoszą ogromne zyski, ale inne błyskawicznie upadły. Dlaczego? Co sprawiło, że pomysłodawcy niektórych przedsięwzięć e-commerce dorobili się fortun, a inni stanęli na skraju bankructwa? Źle dobrana oferta? Brak promocji? To tylko niektóre powody. Zakładając sklep internetowy, można popełnić sporo błędów i tym samym zaprzepaścić szansę na odniesienie sukcesu.

Dzięki książce "Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy" dowiesz się, jak uniknąć tych błędów i jak czerpać zyski z handlu elektronicznego. Znajdziesz tu wskazówki dotyczące doboru oprogramowania, organizacji sklepu i promowania przedsięwzięcia. Poznasz zasady funkcjonowania programów partnerskich, ustalania strategii cenowych i rozwiązywania problemów logistycznych. Nauczysz się korzystać z najtańszych i wyjątkowo skutecznych form reklamy online. Dowiesz się także, jak promować sklep i pozycjonować go w wyszukiwarkach internetowych.

  • Oprogramowanie sklepu -- rozwiązania gotowe i tworzone na zlecenie klienta
  • Projekt graficzny sklepu internetowego
  • Zasady nawigacji w sklepie internetowym
  • Proces zamawiania produktów
  • Regulamin sklepu
  • Marketing w sklepie internetowym
  • Programy partnerskie
  • Reklamowanie sklepu
  • Płatności i obsługa klienta
  • Wysyłka towaru
Wstęp (11)
Część I Marketing - promocja sklepu i komunikacja z klientem (13)
Rozdział 1. Strategie cenowe w sklepie internetowym (15)
  • Czym są strategie cenowe? (15)
  • Na co zwracać uwagę przy doborze strategii cenowej? (16)
  • Rodzaje strategii cenowych (16)
    • Strategia penetracji rynku (16)
    • Strategia prestiżowa (16)
    • Strategia dominacji (17)
  • Którą strategię wybrać? (17)
  • Literatura (17)
Rozdział 2. Budujemy zaufanie klienta do sklepu (19)
  • Od wejścia do sklepu do momentu decyzji o zamówieniu (20)
  • Zamawianie produktów (22)
  • Po zamówieniu towaru (23)
Rozdział 3. Wyszukiwarki - jak optymalizować i pozycjonować sklep? (25)
  • Wyszukiwarki dziś (25)
  • Wyszukiwarki - jaka będzie przyszłość? (26)
  • Jak się w tym wszystkim nie pogubić - definicje (26)
  • Historyjka (27)
  • Działaj kompleksowo - postaw na SEO (27)
  • SEO to triki i sztuczki? (28)
  • Zlecić czy promować samemu? (28)
    • Formy współpracy sklepu z firmą pozycjonującą (29)
  • Jak promować w wyszukiwarkach? (29)
  • W jakie wyszukiwarki inwestować? (31)
  • A może płacić wyszukiwarkom? (31)
  • Literatura (31)
Rozdział 4. Program partnerski (33)
  • Czym jest program partnerski? (33)
  • Dlaczego warto prowadzić program partnerski? (33)
  • Czy na pewno dla wszystkich? (34)
  • Cechy dobrego programu partnerskiego (34)
  • Rodzaje prowizji w programach partnerskich (36)
  • Jak rozwijać program partnerski? Na kogo stawiać? (36)
  • Program partnerski a program lojalnościowy (37)
  • Czego potrzebujemy? (37)
  • Prawo a programy partnerskie (37)
    • Jak skonstruować regulamin programu partnerskiego? (38)
  • Dobre programy partnerskie (zestawienie) (38)
Rozdział 5. Pasaże handlowe, katalogi sklepów i wyszukiwarki produktów (39)
  • O pasażach handlowych (39)
    • Jaka jest przyszłość pasaży internetowych? (40)
    • Skuteczne? (40)
    • Zestawienie pasaży (41)
  • O katalogach sklepów (42)
    • Katalog sklepów a pasaż handlowy (42)
    • Jak działają katalogi sklepów? (42)
    • Korzyści z uczestnictwa (42)
    • Dlaczego powstają katalogi sklepów? (43)
    • Katalogi zaawansowane (43)
  • O wyszukiwarkach produktów (44)
    • Kto zyskuje? (44)
    • Jak to działa od strony klienta? (44)
    • Jak to działa od strony sklepu? (44)
    • Czy każdy może współpracować z porównywarkami? (45)
    • Ile na tym zarobimy? (45)
    • Zestawienie porównywarek (46)
    • Polityka cenowa a pasaże, katalogi i porównywarki (46)
Rozdział 6. Aukcje internetowe (47)
  • Tylko dla małych sklepów? (47)
  • Jak zwiększyć obroty w sklepie internetowym poprzez serwisy aukcyjne? (47)
  • Ekspansja w serwisie aukcyjnym (48)
    • Selekcja produktów (48)
    • Założenie konta (48)
    • Wygląd aukcji (49)
    • System komentarzy (49)
    • O czym wiedzą serwisy aukcyjne? (49)
  • Kto i jak promuje się na aukcjach? (50)
  • Z jakich serwisów aukcyjnych korzystać? (51)
Rozdział 7. Public relations - współpraca z prasą (53)
  • Czym jest public relations? (53)
  • Przygotowujemy zaplecze (54)
    • Na naszej stronie (54)
    • Wydelegowanie odpowiedzialnej osoby (54)
    • Kompletujemy bazę dziennikarzy (54)
  • Jak pisać informacje prasowe? (55)
    • Schemat wiadomości prasowej (55)
    • O czym pisać? (55)
    • Jak to robić? (56)
  • Korzyści (56)
  • Case studies (57)
  • Literatura (57)
Rozdział 8. Inne metody promocji (59)
  • Reklama graficzna (59)
  • Mailing (60)
  • RSS (61)
  • Katalogi stron internetowych (61)
  • Własne publikacje, poradniki, informacje (62)
  • Serwisy internetowe (63)
  • A może blogi? (63)
Rozdział 9. Kompleksowa analiza danych statystycznych (65)
  • Po co mi statystyki? (65)
  • Z jakich statystyk korzystać? (65)
  • Jak analizować? (66)
Rozdział 10. Tracking i personalizacja w sklepie internetowym (69)
  • O trackingu (69)
    • Jak śledzić? (69)
    • Gdzie śledzić? (70)
  • O personalizacji (70)
    • Dawno temu na Amazon.com (70)
    • Jak to działa? (71)
    • Przykładowe rozwiązania (71)
    • Personalizacja a etyka (72)
Rozdział 11. Obliczamy zyski (73)
  • Zanim zaczniemy liczyć (73)
  • Założenia (74)
  • Obliczamy koszty (74)
    • Koszty początkowe (74)
    • Koszty stałe (75)
    • Koszt jednostkowy (75)
  • Szacujemy ruch w sklepie (75)
    • Wyszukiwarki (75)
    • Program partnerski (76)
    • Aukcje internetowe (76)
    • Pasaże handlowe, porównywarki cen (76)
  • Liczba zamówień (77)
  • Przychody (77)
Rozdział 12. Płatność w sklepie internetowym (79)
  • Rodzaje płatności w sklepach internetowych (79)
    • Pobranie (79)
    • Zwykły przelew (80)
    • Przelew błyskawiczny (80)
    • Płatność kartą (80)
  • Systemy płatności (81)
  • Z czego skorzystać - wybieramy formy płatności w naszym sklepie (81)
Rozdział 13. Obsługa klienta (83)
  • E-mail (83)
  • Telefon (84)
  • LiveChat (85)
  • Tradycyjne komunikatory internetowe (85)
  • Skype (86)
Rozdział 14. Program lojalnościowy (87)
  • Czym są programy lojalnościowe? (87)
  • Rodzaje nagród (87)
  • Członkostwo w klubach (88)
  • Punkty (88)
  • Współpraca mieszana (89)
  • Budowanie relacji (89)
  • Jak wydzielać korzyści? (89)
  • Tworzymy program lojalnościowy (90)
Rozdział 15. Działania promocyjne (91)
  • Upominki, gratisy - jak oferować? (91)
  • Rabaty, promocje, wyprzedaże (92)
Rozdział 16. Obsługa i ankietowanie po sprzedaży (95)
  • Obsługa po sprzedaży (95)
    • O czym informować? (96)
  • Ankietowanie po sprzedaży (96)
    • Jak ankietować? (97)
    • Co zyskamy, ankietując? (97)
Rozdział 17. Przygotowujemy kampanię reklamową (99)
Rozdział 18. Grafika w sklepach internetowych (101)
    • Jakie elementy graficzne są niezbędne? (101)
    • Kolory w sklepie internetowym (102)
    • Kilka wytycznych, zanim zaczniemy projektować (103)
    • Reklamy w sklepie internetowym (103)
Część II Użyteczność (105)
Rozdział 19. Rozmieszczenie najważniejszych elementów w sklepie internetowym (107)
  • Logotyp (108)
  • Co to za sklep? (tagline) (108)
  • Menu (108)
  • Wyszukiwarka (109)
  • Ikona lub łącze "koszyk" (109)
  • Ikona lub łącze "moje konto" (109)
  • Ikona lub łącze "pomoc" (110)
  • Prezentacja towaru (110)
  • Newsletter (110)
  • Ważne informacje (111)
  • A zatem - utoniemy w szarzyźnie? (111)
Rozdział 20. Strona główna sklepu (113)
Rozdział 21. Nawigacja w sklepie internetowym (119)
  • Łącze do strony głównej (120)
  • Główne menu nawigacyjne (odnośniki do głównych kategorii) (120)
    • Sklepy z niewielką ilością kategorii głównych (121)
    • Sklepy z wieloma kategoriami głównymi (122)
  • Menu z podkategoriami (123)
    • Spójny system nawigacyjny (123)
    • Elastyczny system nawigacji (124)
  • Kiedy kategoria to zarazem podkategoria (126)
    • A może ruchome menu? (127)
  • "Breadcrumb" (128)
  • O innych odnośnikach (128)
Rozdział 22. Strona kategorii (129)
  • Przykłady standardowe (130)
  • Strona kategorii zamiast strony produktu? (131)
  • A może tak jak na aukcjach? (133)
  • Sortowanie (133)
  • Podsumowanie (135)
Rozdział 23. Strona produktu (137)
  • Opis towaru (138)
  • Opinie klientów (139)
    • Moderować opinie czy pozostawiać je samym sobie? (141)
  • Przejście do koszyka i cena produktu (141)
  • Zdjęcie produktu (143)
  • Kiedy to będzie za mało (145)
Rozdział 24. Formy, metody i środki wspomagania sprzedaży (149)
  • Nazewnictwo (149)
    • Klasyczne przykłady wspomagania (149)
    • Inne sposoby (150)
  • Gdzie wspomagać? (150)
    • Strona produktu (151)
    • Koszyk (152)
    • Od "do koszyka" do koszyka (153)
  • Listy bestsellerów (155)
    • Odwieczne pytanie - gdzie zamieścić? (155)
    • Sztuczne toplisty (156)
  • Promocje (156)
  • Inne sposoby (157)
Rozdział 25. Koszyk (159)
  • Jak oznakować koszyk? (159)
  • Co powinien zawierać użyteczny koszyk? (160)
  • Koszyk w praktyce (161)
  • "Zaczątek" koszyka - jak to ugryźć? (165)
  • Jak rozwiązać problem opuszczonych koszyków? (167)
Rozdział 26. Logowanie, moje konto, założenie konta (169)
  • Szkoła nr 1 - zakładanie konta poprzez długi formularz (169)
  • Szkoła nr 2 - zakładanie konta poprzez krótki formularz (170)
Rozdział 27. Proces zamówienia (173)
  • Etapy realizacji zamówienia (173)
    • Cały proces zamówienia na jednej stronie (173)
    • Proces zamówienia rozbity na części bez informowania o tym użytkownika (174)
    • Proces zamówienia rozbity na części wraz z informacją dla użytkowników (174)
    • Etapowość zamówienia w praktyce (174)
  • Założenie konta i podanie danych wysyłkowych (176)
    • Wymuszać zakładanie konta czy też dać wolną rękę kupującym? (177)
  • Potwierdzenie zamówienia przez kupującego (179)
    • Warto? (179)
    • Jak to rozwiązać? (180)
  • Płatność (180)
    • Płatność razem z formularzem zamówieniowym? (180)
    • A może osobna strona płatności? (181)
  • Potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez sklep (182)
  • Jak nie projektować procesu zamówienia (183)
Rozdział 28. Wyszukiwarka (185)
Rozdział 29. Pomoc (189)
  • Gdzie umieścić pomoc? (189)
  • Czy pomoc jest konieczna? (190)
  • Co w pomocy? (190)
  • Strona wizualna (192)
  • Korzyści z dobrego działu "pomoc" (194)
Rozdział 30. Bezpieczeństwo (195)
  • Płatność (195)
  • Ochrona danych osobowych (197)
Rozdział 31. Centrum informacyjne (199)
  • Dane kontaktowe - dział "kontakt" (199)
  • Informacje o sklepie i firmie - dział "o nas" (202)
  • Informacje prasowe dla prasy i prasa o nas (204)
  • Praca - informacje o oferowanej pracy (205)
  • Mapa strony (206)
  • Regulamin sklepu internetowego (208)
Rozdział 32. Wersje obcojęzyczne sklepu (211)
Rozdział 33. Obliczamy skuteczność działań (215)
  • Obliczamy skuteczność naszej oferty (215)
  • Co jeszcze warto badać? (216)
  • Jak zdobyć te informacje? (216)
  • Co dalej? (217)
Część III Wybieramy sklep (219)
Rozdział 34. Cechy dobrego oprogramowania sklepowego (221)
  • Cechy uniwersalne (221)
  • Po stronie klienta (223)
  • Część administracyjna (224)
Rozdział 35. Darmowe rozwiązania (227)
Rozdział 36. Rozwiązania "pudełkowe" (229)
  • Amm.net.pl (229)
  • Aptus.com.pl (229)
  • Easyshop.info.pl (230)
  • Epro.com.pl (230)
  • E-solution.pl (230)
  • Fineshop.pl (230)
  • Iai-shop.com (230)
  • I-dotcom.pl (231)
  • Intelimedia.pl (231)
  • Istore.pl (231)
  • Marketon.pl (231)
  • Neta.pl (232)
  • Netidea.pl (232)
  • Oscpremium.com (232)
  • Shoper.pl (232)
  • Sote.pl (232)
  • Triger.com.pl (233)
  • Twojsklepinternetowy.pl (233)
  • Zigzag.net.pl (233)
Rozdział 37. Sklep na zamówienie (235)
  • Gdzie znajdziesz więcej informacji o doborze oprogramowania? (235)
Część IV Logistyka w sklepie internetowym (237)
Rozdział 38. Pakujemy i wysyłamy towar (239)
  • Pakujemy towar (239)
    • Jak ułatwić i usprawnić sobie pracę? (240)
  • Wysyłka towaru (241)
    • Poczta Polska (241)
    • Firmy kurierskie (242)
    • Samodzielne dostarczenie towaru (242)
    • A może wysyłka przez hurtownię? (243)
    • Na co się zdecydować? (243)
    • Jak sprawnie współpracować z pocztą? (244)
Rozdział 39. Problemy logistyczne (245)
  • Najczęstsze problemy logistyczne na linii hurtownia - sklep (245)
    • Zbyt długie oczekiwanie na towar zamówiony w hurtowni - magazyn w sklepie internetowym (245)
    • Pomyłki hurtowni przy wysyłce towaru (246)
    • Kiedy hurtowni będzie kilka (247)
    • Kwestia informatyzacji w hurtowniach (247)
  • Najważniejsze problemy logistyczne na linii sklep - klient (248)
    • Towar nie dotrze do klienta lub dotrze, ale zniszczony (248)
    • Przesyłka pobraniowa nie zostanie rozpoznana przez klienta i ten nie przyjmie jej (248)
    • Problem zwrotów i reklamacji (248)
Na koniec (251)
Dodatki (253)
Dodatek A Prawo w kontekście sklepu internetowego (255)
Skorowidz (273)
6
(8)
5
(5)
4
(10)
3
(3)
2
(2)
1
(0)

Liczba ocen: 28

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

To jest to! Chyba takiej właśnie książki brakowało na naszym rynku. Teraz już wiem dlaczego do pewnych sklepów wracam chętnie, a inne odwiedzam tylko dwa razy... pierwszy i ostatni. Każdy, kto zechce założyć własny sklep internetowy lub poprawić już istniejący, znajdzie tu konkretne porady. Wystarczy tylko dostosować się do nich i zarabiać, zarabiać, zarabiać...
  Ocena : 6 

Po prostu brak mi słów!!! Książka jest naprawdę idealna. Polecam ją każdemu kto ma zamiar założyć sklep internetowy. Gratuluję autorom !!! :)
  Ocena : 6 

Świetna książka. Mimo, że miałem już jeden sklep internetowy, który splajtował, książką się bardzo zainteresowałem. Pokazała mi jakie błędy popełniłem i jak je można poprawić. <p> Brakuje mi jednak większego porównania polskich sklepów z kolasami jak merlin.pl czy amazon.com. Polecam tę książkę.
  Ocena : 6 

Książka świetna - i dla tych, którzy myślą o własnym sklepie, i dla tych, którzy je tworzą (lub modyfikują), bo mogą klientom doradzić to i owo. Napisana przejrzyście i klarownie, zwraca uwagę na wiele aspektów - nawet na te tak oczywiste, że nieraz gdzieś nam umykają. Gorąco polecam.
  Ocena : 6 

Bardzo dobra książka, dużo praktycznych rad popartych przykładami, pozycja "must have" nie tylko dla kogoś kto zaczyna swoja przygodę z e-commerce ale także dla kogoś kto prowadzi już swój e-biznes.
  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Po prostu brak mi słów!!! Książka jest naprawdę idealna. Polecam ją każdemu kto ma zamiar założyć sklep internetowy. Gratuluję autorom !!! :)
  Ocena : 6 

Warta przeczytania, jeżeli myślisz o połączeniu pracy na etacie i prowadzenia sklepu internetowego.
  Ocena : 5 

  Ocena : 5 

  Ocena : 5 

Książka godna uwagi dla osoby, która myśli o założeniu własnego sklepu internetowe. Książkę polecam również tym, którzy już prowadzą sklep internetowy ale robią to beznadziejnie.
  Ocena : 5 

  Ocena : 5 

Książka bardzo dobra
  Ocena : 4 

Pod względem merytorycznym książka wypada całkiem nieźle, zawiera dużo przydatnych informacji dotyczących samego sklepu, jak i również jego promocji. Książka napisana jest językiem prostym co przekłada się na dobry odbiór treści. Minusem jest natomiast brak pełnej oferty dostępnego na rynku oprogramowania sklepów internetowych, co powoduje, że odbiorca otrzymuje niepełne informacje (przykładem jest choćby RedCart z całkiem sporym już udziałem w rynku sklepów internetowych, chociaż firm, których zabrakło w książce jest znacznie więcej). Bardzo ciekawa pozycja, czekamy na kolejne wydania!
  Ocena : 4 

Generalnie pomysł super, aczkolwiek żadna nowość... raczej pasuje działu Ekonomia niż Informatyka praktyczna... Mimo to przyda się do napisania pracy magisterskiej lub pracy w e-handlu.
  Ocena : 4 

Owszem, niezła książka! :-)
  Ocena : 4 

Polecam książkę tym, którzy chcą rozpocząć e-handel, ci którzy prowadzą już swoje sklepy nie dowiedzą się nic nowego, chyba że nie mają zamówień :) wtedy znaczy, że coś jest nie tak. zresztą tytuł jest jednoznaczny: "jak założyć... " a nie np. "jak prowadzić sklep...". niektóre tematy są potraktowane zbyt płytko z luźno rzuconymi uwagami, podpunktami.
  Ocena : 4 

Książka dobra ale to tylko teoria najlepiej zgłosić się do kogoś z doświadczeniem
  Ocena : 4 

  Ocena : 4 

Generalnie książka dobra. Nie spodziewałem się, że będzie to typowo książka informatyczna, bo wystarczyło wcześniej przeglądnąć spis treści i przykładowy rozdział. Przyznam racje jednak, że o informatycznej części można było napisać trochę więcej. Brakuje wg mnie jeszcze sporej listy sklepów darmowych i płatnych np. KQS.pl, ESKLEP.ojeju.pl, Isr.Shop czy Quick.Cart. Myślę, że można było zrobić choćby listę takich sklepów dla orientacji, ale może się zbytnio czepiam.
  Ocena : 4 

Książka jest na pewno pomocna dla osoby, która chce otworzyć e-sklep. Pomoże uniknąć najbardziej oczywistych błędów jakie mogłaby nieświadomie popełnić podczas jego tworzenia. Jednak odnoszę takie wrażenie, że książka była pisana raczej dla osób, które mają dość małą wiedzę o e-commerce. Osoby które chciałyby poszerzyć swoją już sporą wiedzę z tej dziedziny, raczej nie zyskają wiele nowych informacji po przeczytaniu tej książki. Mnie osobiście zdziwiło skromne opisanie dostępnego w Polsce oprogramowania sklepowego. Ilość wymienionych sklepów jest duża, jednak ich opis bardzo skrótowy. To czego mi najbardziej zabrakło to podsumowanie; wybranie z tych bodajże 20-tu sklepów 3-4ch najlepszych według autora. I ich szczegółowego opisania np: -który sklep ma największe możliwości ze wszystkich; -który ma najlepsze możliwości do ceny itd. Na pewno byłoby to pomocne w podjęciu decyzji, który sklep jest odpowiedni dla mnie.
  Ocena : 4 

Książka dobra, ale aktualizacja czyli kolejne wydanie wprowadziło zbyt mało zmian. Tym samym osoby, które mają poprzednie wydanie z pewnością nie muszą kupować nowego wydania. Jeśli to ma być pierwsza książka to tak!, polecam.
  Ocena : 4 

Nie powiem książka udana, aczkolwiek spodziewałem się czegoś innego, np. więcej o darmowych sklepach typu oscommerce - instalacja, moduły, rozbudowa, zmiana wyglądu. Tak samo tyczy się VirtualMark, .no cóż. Poza tym dużo ciekawych informacji, zebranych z innych książek, "doświadczenia życiowego" itp.
  Ocena : 3 

Posiadam już w miarę dobrze prosperujący sklep internetowy i kupując książkę spodziewałem się, że dowiem się więcej niż już wiem. Niestety bardzo się zawiodłem. Cała książką to nic więcej jak czysta teoria z małą ilością przykładów praktycznych. Autor jedynie co jakiś czas pokazuje gotowe rozwiązania sklepowe zamiast wykazać odrobinę wyobraźni i samemu stworzyć szkice różnych rozwiązań. Mam wrażenie, że to bardziej praca dyplomowa bazująca na istniejących rozwiązaniach bez żadnego wkładu własnego. Najbardziej uderzające jest to, że w sprawach promocji w wyszukiwarkach, płatnych reklamach i innych autor odsyła do profesjonalnych firm. Nie to kupuje się taką książkę, żeby dostać radę typu "idź do profesjonalisty:". Kupując książkę sam chce zajmować się promocją, reklamą i innymi działaniami. Książkę polecam wszystkim typ, którzy nie mają zielonego pojęcia o sklepach i chcą się jedynie dowiedzieć, że istnieją takie rzeczy jak wyszukiwarki, programy partnerskie, płatne reklamy, aukcje internetowe ale powtarzam - tylko dowiedzieć, że coś takiego istnieje bo żadnych szczegółowych informacji tutaj nie znajdą. Niestety mam wrażenie, że autor to czysty teoretyk, który trochę poczytał, trochę podpatrzył i na tej podstawie napisał odtwórczą pracę dyplomową bez żadnego wkładu własnego.
  Ocena : 3 

Czytając ta książkę ( a mam wszystkie poprzednie części ) mam wrażenie ...ze nic nowego się nie dowiedziałem. Jeśli to ma być pierwsza książka dla kogoś kto zaczyna zabawę w sklepy internetowe to jest ok - natomiast jeśli ktoś czytał poprzednie książki tego autora, to zdecydowanie odradzam. Myślę, ze ta książka wyszła trochę za szybko w stosunku do poprzedniej i dlatego brak nowości w treści. Czuje się trochę zawiedziony.
  Ocena : 3 

  Ocena : 2 

Temat liźnięty, brak odpowiedniej wiedzy autorów wychodzi niestety na jaw. Widać, że raczej pisana od strony czysto teoretycznej, a nie z punktu praktycznego. Niestety kiepska pozycja dla kogoś kto ma wiedzę w tym temacie.
  Ocena : 2 

Rozczarowałem się. Książka o wszystkim i o niczym, mało konkretna. Wiedza autorów o oprogramowaniu, prowadzeniu projektów informatycznych (a założenie i prowadzenie sklepu takim jest) budzi wiele do życzenia podobnie jak wiedza stricte informatyczna niezbędna do prowadzenia bezpiecznego, nieprzerwanie funkcjonującego sklepu, jego eksploatacji i utrzymania. Opisy dostępnego softu na rynku szczątkowe, brak porównania czy szerszego opisu możliwości tak aby każdy mógł wybrać coś dla siebie.