JavaFX 9. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika
- Autorzy:
- Urszula Piechota, Jacek Piechota
- Czasowo niedostępna
- Promocja 2za1
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 4
- Stron:
- 680
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
JavaFX 9. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika
Twórz doskonałe GUI z wykorzystaniem JavaFX!
Przykłady zgodne z Java 10!
- Naucz się wykorzystywać w praktyce platformę JavaFX
- Dowiedz się, jak osiągać konkretne efekty
- Poznaj rozwiązania najczęstszych problemów
JavaFX to platforma umożliwiająca proste tworzenie atrakcyjnych interfejsów użytkownika dla aplikacji budowanych w języku Java. Wsparcie wzorca projektowego MVC, obsługa XML-a oraz formatowanie kontrolek za pomocą arkuszy stylów CSS - to tylko wybrane cechy, które sprawiają, że zastosowanie tego rozwiązania upraszcza architekturę aplikacji, przyspiesza ich tworzenie, ułatwia konserwację, umożliwia wydajną pracę nad projektami i pozwala osiągać ciekawe efekty w stosunkowo krótkim czasie.
Jeśli zaczynasz swoją przygodę z Javą i chcesz szybko poznać platformę JavaFX 9, sięgnij po tę książkę! Bezboleśnie wprowadzi Cię ona w świat tworzenia aplikacji wykorzystujących rozwiązania JavaFX, nauczy praktycznego zastosowania najważniejszych funkcji oraz zaprezentuje informacje, pozwalające rozpocząć własne eksperymenty. Dzięki pracy z kodem szybko opanujesz niezbędne umiejętności, a przykłady z życia wzięte pozwolą krok po kroku zbudować bezcenne doświadczenie.
- Właściwości, wiązanie danych i korzystanie z kolekcji
- Obsługa zdarzeń, gestów i dotyku
- Zastosowanie kształtów 2D
- Kształty 3D, kamery i światła
- Przekształcenia, efekty i animacje
- Korzystanie z różnych elementów GUI
- Wykresy, obrazy i rysowanie, audio i wideo
- Przeglądanie stron WWW i ułatwienia dostępu
- Wielowątkowość i modularyzacja
Przekonaj się, jakie efekty można osiągnąć dzięki JavaFX!
Wybrane bestsellery
-
JavaFX to platforma umożliwiająca proste tworzenie atrakcyjnych interfejsów użytkownika dla aplikacji budowanych w języku Java. Wsparcie wzorca projektowego MVC, obsługa XML-a i możliwość formatowania atrakcyjnych wizualnie kontrolek za pomocą arkuszy stylów CSS - to tylko niektóre cechy sprawiające, że zastosowanie rozwiązania upraszcza architekturę aplikacji, przyspiesza ich tworzenie, ułatwia konserwację, umożliwia wydajną pracę nad projektami i pozwala osiągać ciekawe efekty w stosunkowo krótkim czasie.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
Matematyka nie jest ulubioną dziedziną wiedzy większości ludzi, a społeczność informatyczna nie stanowi tu wyjątku. Funkcje matematyczne, obliczenia statystyczne, działania na macierzach — każda z tych czynności może wywołać popłoch nawet wśród najbardziej doświadczonych programistów, z wieloletnim stażem w zawodzie. Jest tak, mimo że zarówno zasada działania komputerów, jak i języki programowania opierają się właśnie na królowej nauk.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Spójrzmy prawdzie w oczy: większość ludzi nie lubi matematyki. Co dziwne, nie jest ona również ulubioną dziedziną wiedzy wielu osób zawodowo parających się informatyką. Niejedną z nich w prawdziwy popłoch wpędza konieczność posłużenia się choćby najbardziej niewinnie wyglądającą funkcją matematyczną, nie wspominając o przeprowadzeniu bardziej skomplikowanych obliczeń statystycznych, wykreśleniu przebiegu funkcji czy implementowaniu działań na macierzach.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
Książka Aplikacje Mobilne dla studenta i technika programisty to jest przeznaczona dla każdego kto chce zapoznać się z tematem tworzenia aplikacji mobilnych dla systemu Android. W pierwszej części książki czytelnik zapoznaje się z tajnikami Języka Java. Dogłębnie zapoznaje się z tematyką: programowania obiektowego, oraz współbieżnego. Poruszane są(48,10 zł najniższa cena z 30 dni)
49.41 zł
74.00 zł (-33%) -
Promocja Promocja 2za1
Książka Java. Teoria w praktyce została pomyślana tak, by krok po kroku przybliżać specyfikę tego języka programowania. Zaczniesz od podstaw - poznasz między innymi główne założenia, zgodnie z którymi działa Java: maszynę wirtualną, zmienne, operatory, instrukcje sterujące i tablice - by następnie przejść do bardziej zaawansowanych zagadnień. Dowiesz się, czym jest programowanie zorientowane obiektowo, zapoznasz się z paradygmatem programowania funkcyjnego i z zagadnieniem przetwarzania strumieniowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
70.85 zł
109.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
To dziewiąte wydanie znakomitego podręcznika programowania dla początkujących, starannie zaktualizowane i uzupełnione o informacje dotyczące Java Platform, Standard Edition 17. Książka rozpoczyna się od solidnej dawki wiedzy o kompilacji i uruchamianiu programu w Javie, słowach kluczowych i istotnych konstrukcjach w tym języku. Krok po kroku przedstawia kolejne, coraz bardziej zaawansowane zagadnienia dotyczące obiektów, dziedziczenia czy wyjątków, a także współbieżności, typów sparametryzowanych, wyrażeń lambda i modułów. Poszczególne partie materiału są bogato uzupełnione przykładami kodu z komentarzami, praktycznymi ćwiczeniami, testami sprawdzającymi, wskazówkami i dodatkowymi informacjami. Przejrzysty układ podręcznika, jasny i zrozumiały język dodatkowo ułatwia naukę.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Java. Podręcznik na start to pozycja idealna dla każdego, kto chce podjąć takie kroki. W przystępny sposób zaznajamia nie tylko z językiem, ale też z podstawowymi koncepcjami stosowanymi podczas programowania - w obrazowy sposób przyrównuje je do sytuacji znanych spoza świata wirtualnego. Autor nie poprzestaje na podstawach i objaśnia także bardziej zaawansowane zagadnienia, dokonuje również przeglądu zmian, jakie w ciągu ostatnich lat zaszły w kolejnych wersjach Javy. Ostatnie rozdziały poświęca bardziej złożonym aspektom korzystania z tego języka programowania, w tym funkcjonowaniu mechanizmów odśmiecania pamięci, maszynie wirtualnej Javy i jej kompilatorom.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto dwunaste wydanie wyczerpującego kompendium, w pełni zaktualizowane, uzupełnione o nowości wprowadzone w Java SE 17. Opisano w nim cały język Java: jego składnię, słowa kluczowe i najistotniejsze zasady programowania. Znalazły się tu także informacje dotyczące biblioteki Java API, takie jak operacje wejście-wyjścia, biblioteka strumieni i techniki programowania współbieżnego. Nie zabrakło opisu biblioteki Swing, JavaBeans i serwletów, jak również licznych przykładów praktycznego zastosowania Javy. Wyczerpująco omówiono najnowsze możliwości języka, takie jak rekordy, klasy zapieczętowane czy też wyrażenia switch. Podręcznik został napisany w sposób przejrzysty, jasnym i zrozumiałym językiem, co znakomicie ułatwia naukę, a poszczególne zagadnienia zilustrowano licznymi przykładowymi fragmentami kodu źródłowego. To sprawia, że z kompendium skorzystają wszyscy programiści Javy, zarówno początkujący, jak i profesjonalni deweloperzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(119,40 zł najniższa cena z 30 dni)
129.35 zł
199.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Ta książka, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, została przygotowana zgodnie z jedyną w swoim rodzaju metodyką nauczania, wykorzystującą zasady funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki zagadkom, tajemnicom do rozwiązania, zabawnym ćwiczeniom i przystępnie podanej wiedzy bez trudu przyswoisz nawet dość złożone koncepcje, takie jak wyrażenia lambda, typy ogólne czy programowanie sieciowe i funkcyjne. Znajdziesz tu zabawne i niekonwencjonalne ilustracje, świetne analogie, pogawędki prowadzone przy kominku przez programistę i kompilator. To wszystko sprawia, że ta pozycja jest absolutnie wyjątkowym i niezwykle skutecznym podręcznikiem!- Druk
(89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
96.85 zł
149.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Ta książka jest kolejnym, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem kultowego podręcznika dla profesjonalnych programistów Javy. To pierwszy tom, w którym opisano podstawy języka i najważniejsze zagadnienia związane z programowaniem interfejsu użytkownika, a także kolekcje, wyrażenia lambda, techniki programowania współbieżnego i funkcyjnego. W tym wydaniu poszczególne zagadnienia zoptymalizowano pod kątem Javy 17, opisano też takie nowości jak bloki tekstu, rozszerzenia konstrukcji switch, rekordy, dopasowywanie wzorców operatora instanceof, klasy zapieczętowane i wiele więcej. Podręcznik zawiera mnóstwo przykładów kodu, obrazujących zasady działania niemal każdej opisywanej funkcji czy biblioteki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
To dwunaste, rozszerzone wydanie znakomitego podręcznika do nauki Javy, w pełni przejrzane, poprawione i zaktualizowane (uwzględnia nowości wprowadzone w Javie SE 9, 10 i 11). Ułatwia zdobycie solidnych podstaw języka i płynne przejście do tworzenia programów służących do rozwiązywania konkretnych problemów z takich dziedzin jak matematyka, ekonomia, finanse, tworzenie gier i animacji. W książce precyzyjnie wyjaśniono zasady korzystania z różnych struktur danych i tworzenia algorytmów. Zamieszczono również wskazówki dotyczące ich implementacji i wydajności. Zrozumienie prezentowanych treści jest łatwiejsze dzięki licznym przykładom i ćwiczeniom do samodzielnego wykonania. Znakomitym uzupełnieniem materiału są także uwagi, ostrzeżenia i wskazówki programistyczne, zawierające cenne porady i przemyślenia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,90 zł najniższa cena z 30 dni)
59.90 zł
199.00 zł (-70%) -
Promocja Promocja 2za1
Język Java jest konsekwentnie udoskonalany i unowocześniany dzięki zaangażowaniu wielu ludzi. Nowoczesny język Java staje się coraz bardziej wieloparadygmatowy, co oznacza, że stosowanie najlepszych praktyk w coraz większym stopniu determinuje jakość kodu. Obecnie napisanie kodu, który prawidłowo działa i może być łatwo zrozumiany przez innych programistów, nie wystarczy — należy zbudować program w taki sposób, aby można było go łatwo modyfikować. Jako że Java stała się obszerną i złożoną platformą, konieczne stało się uaktualnienie najlepszych praktyk.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
A comprehensive guide empowering developers with the advanced capabilities of Java Key Features Gain insights into the significant changes and features introduced in Java versions 8 to 21. Learn how to build Java applications with Spring and Spring Boot. Monitor, diagnose, and optimize the performance of your Java applications in production enviro- ePub + Mobi pkt
(71,91 zł najniższa cena z 30 dni)
76.49 zł
84.99 zł (-10%)
O autorach książki
Urszula Piechota – magister filologii polskiej i informatyki. Specjalizuje się w języku Java. Obecnie programistka Android w jednej z warszawskich firm.
Jacek Piechota – programista-amator. Autor książek łączących matematykę i programowanie: “Matematyka dla programistów z przykładami w języku Java” i “Matematyka dla programistów z przykładami w języku JavaScript", książek dla początkujących programistów: “Java. Instalacja i konfiguracja narzędzi”, “HTML5 Canvas 2D. Wprowadzenie” oraz około 200 artykułów poświęconych Javie i JavaScript umieszczanych w czasopismach internetowych oraz na stronach WWW.
Zobacz pozostałe książki z serii
-
Nowość Promocja Promocja 2za1
FPGA pochodzi od angielskiego field-programmable gate array. Polski odpowiednik to: bezpośrednio programowalna macierz bramek. FPGA jest rodzajem programowalnego układu logicznego. Ma tę samą funkcjonalność co układ scalony, tyle że może być wielokrotnie programowany bez demontażu. Z tego powodu znajduje zastosowanie tam, gdzie wymagana jest możliwość zmiany działania, na przykład w satelitach kosmicznych. Budujesz, instalujesz w urządzeniu docelowym, a potem modyfikujesz układ w zależności od potrzeb. Brzmi praktycznie, prawda?- Druk
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja Promocja 2za1
Jeśli wszystkie Twoje zestawy LEGO® zostały już zbudowane, a Ty szukasz inspiracji do tego, by ze swoich klocków skonstruować coś zupełnie nowego, to świetnie ― Ciocia od Klocków i Brodaty Geek mają mnóstwo pomysłów i nieograniczoną wyobraźnię. Dzięki ich wskazówkom i pomysłom nauczysz się patrzeć na klocki LEGO® w zupełnie nowy sposób i kreować fantastyczne światy bez żadnych ograniczeń!- Druk
W przygotowaniu
Powiadom mnie, gdy książka będzie dostępna -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez możliwości operowania na danych - tym samym bez arkuszy kalkulacyjnych, do których każdy z nas ma dostęp w swoich komputerach. Najpopularniejszy z nich, czyli Excel, jest masowo używany zarówno w firmach, jak i instytucjach publicznych, ale także w gospodarstwach domowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Jeżeli jesteś pracownikiem dozoru lub elektromonterem albo po ukończeniu nauki planujesz zajmować się eksploatacją urządzeń elektroenergetycznych u pracodawcy lub w ramach własnej działalności, musisz posiadać odpowiednie kwalifikacje. Świadectwa kwalifikacyjne uprawniające Cię do samodzielnej eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych „E” lub sprawowania dozoru nad ich eksploatacją „D” możesz uzyskać po pozytywnym zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego URE Grupy 1. Ta książka ma za zadanie pomóc Ci się do niego przygotować.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Wirtualizacja serwerów pozwala lepiej wykorzystać posiadany sprzęt. Dzięki niej możliwe jest zwiększenie elastyczności systemu i usprawnienie zarządzania infrastrukturą IT. Spośród wielu platform wirtualizacyjnych dostępnych na rynku wyróżnia się VMware ESXi 8 - jeden z najbardziej zaawansowanych i wszechstronnych produktów, oferujący administratorom systemów kompleksowe rozwiązania. Wśród jego zaawansowanych funkcji znajdują się między innymi obsługa kontenerów, automatyzacja zarządzania, wsparcie dla najnowszych technologii sprzętowych, a także zintegrowane narzędzia do monitorowania i optymalizacji wydajności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Jak sądzisz, co stanowi bazę informatyki? Od czego powinien zacząć przyszły programista? Może od opanowania jednego z najpopularniejszych języków programowania? Oczywiście mógłby od tego rozpocząć, tyle że to trochę tak, jakby uczyć się korzystać z narzędzia bez świadomości, do czego ono właściwie służy. Języki programowania to praktyka. Tymczasem niezbędną wiedzą, którą także powinien opanować każdy przyszły informatyk, są podstawy dotyczące teorii informacji i kodowania.- Druk
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Klocków LEGO chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Znane i lubiane, zawsze są gwarancją świetnej zabawy. Dzięki Unity i stworzonemu we współpracy z marką LEGO® projektowi LEGO® Microgame każdy może opracować własną minigrę komputerową, której akcja dzieje się w świecie znanym z kolekcji popularnych klocków.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Ebooka "JavaFX 9. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "JavaFX 9. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "JavaFX 9. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-3835-7, 9788328338357
- Data wydania książki drukowanej :
- 2018-05-11
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-4762-5, 9788328347625
- Data wydania ebooka :
- 2018-05-11 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 62468
- Rozmiar pliku Pdf:
- 7.1MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 9.9MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 20MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Spis treści książki
- JavaFX (27)
- Cechy JavaFX (27)
- Szkielet aplikacji (29)
- Metody init() i stop() (30)
- Metoda start() (30)
- Cykl życiowy aplikacji (31)
- Kończenie pracy aplikacji (33)
- Wyrażenia lambda (34)
- Parametry uruchomieniowe (34)
- Wykorzystanie parametrów (36)
- Klasyczne ziarenka JavaBean (39)
- Śledzenie zmian właściwości (40)
- Właściwości indeksowane (41)
- Interfejs Observer i klasa Observable oraz inne sposoby śledzenia zmian (42)
- Flow API (42)
- Właściwości JavaFX (42)
- Właściwości R/W (42)
- Właściwości R (44)
- Śledzenie zmian właściwości JavaFX (45)
- Śledzenie ważności zmiennej (46)
- Wiązanie zmiennych (47)
- Wiązanie jednostronne (47)
- Wiązanie dwustronne (48)
- Wiązanie wysokopoziomowe (50)
- Wiązanie niskopoziomowe (51)
- Zapobieganie wyciekom pamięci (52)
- Adaptacja JavaBean do JavaFX Bean (53)
- Tworzenie adaptera (53)
- ObservableList (55)
- Tworzenie arraylisty (56)
- Obserwacja zmian w arrayliście (56)
- Obserwacja zmian właściwości w arrayliście (57)
- Inne sposoby tworzenia arraylisty (58)
- Tworzenie innych list (58)
- Inne sposoby tworzenia list (59)
- Czynności wykonywane na listach (59)
- ObservableSet (59)
- Tworzenie zbioru (59)
- Tworzenie innych zbiorów (59)
- Obserwacja zmian w zbiorze (60)
- ObservableMap (61)
- Tworzenie hashmapy (61)
- Tworzenie innych map (61)
- Obserwacja zmian w hashmapie (61)
- ObservableArray (62)
- Tworzenie tablic (62)
- Obserwowanie tablic (63)
- Praca z tablicami (63)
- Kolekcje jako właściwości (64)
- SimpleListProperty (64)
- SimpleSetProperty i SimpleMapProperty (66)
- Wiązanie właściwości kolekcji (66)
- Wiązanie referencji do kolekcji (67)
- Wiązanie zawartości kolekcji (67)
- Wiązanie do elementu kolekcji (68)
- Filtrowanie kolekcji (69)
- Sortowanie kolekcji (70)
- Window (71)
- Pokazywanie i ukrywanie okna (71)
- Wymiary okna (72)
- Położenie okna (72)
- Informacje o wyświetlaczu (73)
- Właściwość opacity (74)
- Właściwość focused (75)
- Właściwość scene (75)
- Właściwość showing (75)
- Właściwości okna (76)
- Dane użytkownika (76)
- Stage (76)
- Wielkość okna (77)
- Styl okna (78)
- Właściciel okna (79)
- Modalność (80)
- Tytuł okna (82)
- Ikona okna (82)
- Zamknięcie okna (83)
- Metody toTop() i toBack() (83)
- Zmiana rozmiarów okna (83)
- Użycie "dekoracji" okna (84)
- Mocowanie okna (85)
- Tryb pełnoekranowy (85)
- showAndWait() (87)
- Uwagi (88)
- Drzewo (89)
- Drzewo elementów (90)
- Zdarzenie (Event) (91)
- Typ zdarzenia (EventType) (92)
- Cel zdarzenia (EventTarget) i uchwyt zdarzenia (EventHandler) (92)
- Obieg zdarzeń (93)
- Faza przechwytywania (93)
- Faza bąbelkowania (94)
- Filtry zdarzeń i uchwyty zdarzeń (94)
- Konsumpcja zdarzeń (95)
- Usuwanie filtrów i uchwytów (96)
- Metody skrótowe (96)
- Dyspozytor zdarzenia EventDispatcher (97)
- Łańcuch dyspozytorów EventDispatchChain (97)
- Zdarzenia okien WindowEvent (97)
- Typy zdarzeń (97)
- Dodawanie uchwytów i filtrów zdarzeń (98)
- Usuwanie uchwytów i filtrów zdarzeń (99)
- Zestawienie właściwości uchwytów (99)
- Metody skrótowe (100)
- Metoda fireEvent(Event) (100)
- Zdarzenia wejścia InputEvent (100)
- Zdarzenia myszy MouseEvent (101)
- Klasa MouseDragEvent (107)
- Zdarzenia klawiatury KeyEvent (110)
- Inne zdarzenia (112)
- Scena (Scene) (113)
- Scenograf (113)
- Elementy 2D i 3D (114)
- Kursor (114)
- Typy kursora (114)
- Ustawianie kursora dla sceny (115)
- Ustawianie kursora dla węzła (115)
- Własny kursor (116)
- Trochę więcej o scenie (116)
- Kombinacje klawiszy (116)
- Dane użytkownika (117)
- Migawka ze sceny (118)
- Arkusze CSS (120)
- Klasa Node - schemat dziedziczenia (121)
- Podział węzłów (122)
- Identyfikacja węzłów (122)
- Widzialność (122)
- System współrzędnych (123)
- Przeliczanie współrzędnych (123)
- Granice węzła (126)
- Otoczka (126)
- Właściwość layoutBounds (126)
- Właściwość boundsInLocal (127)
- Właściwość boundsInParent (127)
- Rozszerzalność (128)
- Ustawianie wymiarów (128)
- Opieka rodzicielska (129)
- Przecięcia węzłów (129)
- Przycinanie (130)
- Buforowanie (131)
- Zmiana położenia w scenografie (132)
- Aktywny, nieaktywny (133)
- Cykl fokusu (133)
- Pole powierzchni (134)
- Tworzenie migawek (134)
- Metoda snapshot(SnapshotParameters, WritableImage) (135)
- Metoda snapshot(Callback, SnapshotParameters, WritableImage) (135)
- Schemat dziedziczenia (137)
- Wybrane właściwości i metody klasy Shape (137)
- fill (137)
- smooth (138)
- strokeDashOffset (138)
- strokeLineCap (139)
- strokeLineJoin (139)
- strokeMiterLimit (140)
- stroke (140)
- strokeType (141)
- strokeWidth (141)
- Metoda substract(Shape, Shape) (142)
- Metoda union(Shape, Shape) (142)
- Linia (Line) (143)
- Linia przerywana (143)
- Linia łamana (Polyline) (144)
- Czcionki (145)
- Terminologia czcionek (145)
- Dostępne czcionki (145)
- Czcionka domyślna (146)
- Tworzenie czcionki (146)
- Tekst (Text) (147)
- baselineOffset (147)
- boundsType (148)
- font (148)
- fontSmoothingType (149)
- lineSpacing (149)
- strikethrough (149)
- textAlignment (149)
- textOrigin (150)
- text (150)
- underline (151)
- wrappingWidth (151)
- x, y (151)
- Przykład (151)
- Prostokąt (Rectangle) (152)
- Kontur prostokąta (153)
- Koło (Circle) (154)
- Elipsa (Ellipse) (155)
- Łuk, wycinek koła (Arc) (155)
- Wielokąt (wielobok) (Polygon) (158)
- Krzywe Béziera (159)
- Kwadratowa krzywa Béziera (QuadCurve) (159)
- Sześcienna krzywa Béziera (CubicCurve) (160)
- Ścieżka (Path) (161)
- Klasa PathElement (161)
- Klasa ArcTo (162)
- Przykład 1. (163)
- Przykład 2. (163)
- Klasa FillRule (164)
- Ścieżka SVG (SVGPath) (165)
- Modele kolorów (169)
- Modele RGB i RGBA (169)
- Model HSL/HSV (170)
- Palety kolorów (171)
- Paleta 16 kolorów nazwanych (171)
- Paleta Web Safe Colors (171)
- Paleta kolorów nazwanych CSS (172)
- Rozszerzona paleta kolorów nazwanych EN (172)
- Paleta kolorów mających polskie nazwy (172)
- Paleta nazwanych kolorów HSL (172)
- Paleta kolorów HSL (172)
- Kolory w JavaFX (172)
- Tworzenie kolorów (173)
- Zmiany jasności (176)
- Zmiany nasycenia (176)
- Odcienie szarości (176)
- Interpolacja koloru (177)
- Odwrócenie koloru (177)
- Wypełnienie obrazem (178)
- Desenie proporcjonalne (179)
- Desenie nieproporcjonalne (181)
- Gradienty (181)
- Obiekt Stop (181)
- Gradienty liniowe (182)
- Gradienty radialne (185)
- Przeliczenia kolorów (190)
- Schemat dziedziczenia (191)
- Algebra liniowa (191)
- Wektor kolumnowy punktu (192)
- Wektor punktu 3D (192)
- Wektor punktu 2D (192)
- Macierz transformacji (192)
- Macierz transformacji 3D (192)
- Macierz transformacji 2D (192)
- Mnożenie wektora 3D przez macierz 3D (193)
- Mnożenie wektora 2D przez macierz 2D (193)
- Mnożenie macierzy 2D przez macierz 2D (194)
- Mnożenie macierzy (194)
- Translacja (przesunięcie) (196)
- Macierz translacji 3D (196)
- Macierz translacji 2D (196)
- Translacja w JavaFX (196)
- Skalowanie (197)
- Macierz skalowania 3D (197)
- Macierz skalowania 3D z uwzględnieniem punktu skalowania (197)
- Macierz skalowania 2D (198)
- Macierz skalowania 2D z uwzględnieniem punktu skalowania (198)
- Skalowanie w JavaFX (198)
- Przekrzywienie (200)
- Macierz przekrzywienia 2D (200)
- Macierz przekrzywienia 2D z uwzględnieniem punktu przekrzywienia (200)
- Przekrzywienia w JavaFX (200)
- Obrót (201)
- Macierze obrotu 3D (201)
- Macierze obrotu 3D z uwzględnieniem punktu obrotu (202)
- Macierz obrotu 2D (203)
- Macierz obrotu 2D z uwzględnieniem punktu obrotu (204)
- Obrót w JavaFX (204)
- Przekształcenia afiniczne (205)
- Odbicie względem prostej przechodzącej przez punkt (0, 0) (205)
- Odbicie względem prostej nieprzechodzącej przez punkt (0, 0) (207)
- TransformChangeEvent (209)
- Łączenie transformacji (209)
- Dołączanie transformacji (210)
- Metoda void append(Transform) klasy Affine (210)
- Metoda void prepend(Transform) klasy Affine (211)
- Inwersja macierzy 2D (211)
- Macierz jednostkowa (211)
- Wyznacznik macierzy (211)
- Transpozycja macierzy (213)
- Dzielenie macierzy (214)
- Macierz odwrotna (214)
- Schemat dziedziczenia (219)
- Klasa Shape3D (219)
- Tworzenie obiektu 3D (220)
- Sposób renderowania (DrawMode) (221)
- Widoczność figury (CullFace) (222)
- Kamery (223)
- Kamera równoległa (ParallelCamera) (223)
- Kamera perspektywiczna (PerspectiveCamera) (223)
- Operowanie kamerą (224)
- Światła (226)
- AmbientLight (226)
- PointLight (227)
- Materiał (227)
- PhongMaterial (228)
- A jednak się kręci - ruch obiektu 3D (229)
- Klasa SubScene (230)
- Ważne uwagi (231)
- Schemat dziedziczenia (231)
- Zdarzenia dotyku TouchEvent (232)
- Typy zdarzeń (232)
- Informacje o zdarzeniu (232)
- Punkt dotyku TouchPoint (233)
- Cel zdarzenia (233)
- TouchPoint.STATE (234)
- Wynik próbkowania PickResult (234)
- Zdarzenia wielodotykowe (234)
- Zdarzenia gestów GestureEvent (235)
- Zdarzenia obrotu RotateEvent (236)
- Zdarzenia przewijania ScrollEvent (238)
- Zdarzenia przeciągania palcem SwipeEvent (240)
- Zdarzenia rozszerzania ZoomEvent (241)
- Zdarzenia myszy a zdarzenia gestów (242)
- Klasy efektów (243)
- Efekt DropShadow - padający (rzucany) cień (244)
- Efekt InnerShadow - cień wewnętrzny (246)
- Shadow - cień (247)
- BoxBlur - rozmycie pudełkowe (248)
- GaussianBlur - rozmycie Gaussa (249)
- MotionBlur - rozmycie smugowe (249)
- Bloom - odblask (250)
- Glow - poświata (251)
- Reflection - odbicie (251)
- SepiaTone - filtr sepia (252)
- FloatMap (253)
- DisplacementMap - mapa przemieszczeń (pikseli) (254)
- ColorAdjust - podkręcenie koloru (255)
- ColorInput - kolor wejściowy (256)
- ImageInput - obraz wejściowy (257)
- BlendMode - tryb mieszania (257)
- Blend - mieszanina (259)
- Mieszanie kolorów (259)
- Mieszanie obrazów (260)
- Wtapianie w tło (261)
- PerspectiveTransform - zmiana perspektywy (262)
- Lighting - oświetlenie (263)
- Klasa Light (265)
- Light.Distant (265)
- Light.Point (266)
- Light.Spot (266)
- Łączenie efektów (267)
- Schemat dziedziczenia (269)
- Wprowadzenie (270)
- Klasa Duration (271)
- Interpolacja (273)
- Klasa Interpolator.LINEAR (273)
- Klasa Interpolator.DISCRETE (275)
- Klasy Interpolator.EASE_xxx (276)
- Metody klasy Interpolator (279)
- Metody statyczne klasy Interpolator (280)
- Klasa KeyValue (282)
- Klasa KeyFrame (282)
- eventHandler (282)
- name (283)
- keyValues (284)
- duration (284)
- Klasa Timeline (284)
- Klasa Animation (284)
- Właściwości (285)
- Metody (286)
- Przykład (286)
- Klasa AnimationTimer (287)
- Klasa Transition (287)
- StrokeTransition (288)
- FillTransition (289)
- FadeTransition (289)
- ScaleTransition (290)
- RotateTransition (291)
- TranslateTransition (292)
- PathTransition (292)
- PauseTransition (293)
- SequentialTransition (293)
- ParallelTransition (295)
- Schemat dziedziczenia (297)
- Klasa Parent (298)
- Klasa Group (298)
- Klasa Region (299)
- Pole zawartości i dopełnienie (300)
- Tło i obramowanie (301)
- Kształt regionu (301)
- Dzieci regionu (302)
- Tworzenie regionu (302)
- Klasa Background (304)
- Klasa BackgroundFill (304)
- Klasa BackgroundImage (305)
- Klasa Border (308)
- Klasa BorderStroke (309)
- Klasa BorderImage (310)
- Zarządcy rozkładów (313)
- Rozkład dowolny (Pane) (314)
- Wyliczenie (Pos) (315)
- Rozkład warstwowy (StackPane) (316)
- Rozkład poziomy (HBox) (318)
- Rozkład pionowy (VBox) (320)
- Rozkład przepływowy (FlowPane) (323)
- Rozkład tekstowy (TextFlow) (325)
- Rozkład brzegowy (BorderPane) (326)
- Rozkład kotwowy (AnchorPane) (328)
- Rozkład kafelkowy (TilePane) (329)
- Rozkład siatkowy (GridPane) (331)
- Schemat dziedziczenia (335)
- Wyskakujące okno (PopupWindow) (335)
- Okno podręczne (Popup) (337)
- Okno kontrolne (PopupControl) (338)
- Podpowiedź (Tooltip) (338)
- OverrunStyle (339)
- Podpowiedzi zawierające obraz i klasa ContentDisplay (340)
- Menu kontekstowe (ContextMenu) (342)
- Element menu (MenuItem) (342)
- Klasa Control (345)
- Klasa Labeled (345)
- TitledPane - panel z nazwą (346)
- Accordion - akordeon (348)
- ScrollBar - pasek przewijania (349)
- ScrollPane - panel przewijany (351)
- SplitPane - panel dzielony (352)
- Tab - zakładka (353)
- TabPane - panel zakładek (kartoteka) (354)
- ButtonBase (357)
- Button - przycisk (358)
- ButtonBar - pasek przycisków (359)
- Hyperlink - łącze (361)
- ToggleButton - przełącznik (365)
- ToggleGroup - grupa przycisków (366)
- RadioButton - przycisk radiowy (opcja wyboru) (367)
- CheckBox - pole wyboru (368)
- ChoiceBox - krótka lista wyboru (370)
- SelectionModel i SingleSelectionModel (371)
- StringConverter (372)
- Cell (374)
- MultipleSelectionModel (376)
- FocusModel (377)
- ListView - lista wyboru (377)
- Przewijanie do indeksu, ustawianie fokusu i orientacji (379)
- Praca z modelem wyboru (380)
- Wykorzystywanie fabryki komórek (381)
- TextFieldListCell (383)
- ComboBoxListCell (385)
- ChoiceBoxListCell (386)
- CheckBoxListCell (386)
- Zdarzenia edycji (387)
- ComboBoxBase (387)
- ComboBox - złożona lista wyboru (389)
- ColorPicker - próbnik koloru (392)
- DatePicker - próbnik daty (393)
- Fabryka dat (397)
- Schemat dziedziczenia elementów menu (399)
- MenuBar - pasek menu (399)
- MenuItem - opcja menu (400)
- Menu (401)
- SeparatorMenuItem - separator opcji (402)
- CheckMenuItem - opcja wyboru (403)
- RadioMenuItem - opcja radiowa (404)
- CustomMenuItem - opcja dowolna (404)
- MenuButton - przycisk menu (406)
- SplitMenuButton - dzielony przycisk menu (407)
- TextInputControl (409)
- TextField - pole tekstowe (411)
- TextFormatter (413)
- TextFormatter.Change (413)
- UnaryOperator (414)
- PasswordField - pole hasła (416)
- TextArea - powierzchnia tekstowa (417)
- HTMLEditor - edytor HTML (418)
- ProgressIndicator - wskaźnik postępu (421)
- ProgressBar - pasek postępu (422)
- Slider - suwak (423)
- Spinner - przewijarka (425)
- SpinnerValueFactory (426)
- Label - etykieta (427)
- Separator (427)
- ToolBar - pasek narzędziowy (428)
- Optional (429)
- Obsługa obiektu (431)
- Filtrowanie i mapowanie (432)
- ButtonType (433)
- DialogPane - rozkład dialogowy (434)
- Dialog (434)
- Praca z dialogami (436)
- Konfigurowanie dialogu i rozkładu (437)
- Pobieranie wyniku (439)
- Walidacja stanu dialogu i jego zamykanie (440)
- Konwerter wyniku (442)
- Alert - dialog alarmu (442)
- ChoiceDialog - dialog wyboru (444)
- TextInputDialog - dialog tekstowy (445)
- FileChooser - okno wyboru plików (445)
- DirectoryChooser - okno wyboru folderów (447)
- Pagination - stronicowanie (449)
- TableView - tabela danych (451)
- Kolumna tabeli TableColumn (453)
- Fabryka wartości właściwości (PropertyValueFactory) (453)
- Placeholder (454)
- MapValueFactory (455)
- Zmiana widoczności i kolejności kolumn (455)
- Sortowanie (456)
- Zmiana rozmiaru kolumny i zagnieżdżanie kolumn (457)
- Komórka tablicy TableCell (459)
- Wybieranie elementów (460)
- Fokus (461)
- Edycja danych (462)
- Przewijanie (463)
- TreeView - drzewo danych (464)
- Edycja danych (467)
- Model wybierania (469)
- TreeTableView - tabela z drzewem danych (469)
- Schemat dziedziczenia (471)
- Klasa Chart (472)
- Klasa Axis (472)
- Klasa CategoryAxis (473)
- Klasa ValueAxis (473)
- Klasa NumberAxis (474)
- PieChart - wykres kołowy (474)
- Klasa PieChart.Data (475)
- Klasa XYChart (476)
- Klasa statyczna XYChart.Series (477)
- Klasa statyczna XYChart.Data (477)
- BarChart - wykres paskowy (478)
- StackedBarChart - wykres paskowy skumulowany (479)
- ScatterChart - wykres punktowy (480)
- LineChart - wykres liniowy (481)
- BubbleChart - wykres bąbelkowy (482)
- AreaChart - wykres powierzchniowy (483)
- StackedAreaChart - wykres warstwowy (484)
- Image (485)
- Pobieranie obrazu za pomocą InputStream i URL-a (487)
- ImageView (489)
- PixelFormat.Type (490)
- Zamiana A, R, G, B na int (490)
- Zamiana int na A, R, G, B (491)
- PixelFormat (492)
- WritablePixelFormat (493)
- PixelReader (494)
- WritableImage (496)
- PixelWriter (497)
- Tworzenie obrazów od zera (499)
- Zapisywanie obrazów (500)
- Canvas (503)
- GraphicsContext (504)
- Atrybut wypełnienia (505)
- Atrybuty konturu (505)
- Ogólne atrybuty renderowania (507)
- Atrybuty tekstu (511)
- Atrybut ścieżki (512)
- Wyświetlanie kształtów (513)
- Wyświetlanie tekstu (514)
- Wyświetlanie ścieżek (514)
- Wyświetlanie obrazów (515)
- Inne metody (516)
- Przykłady (516)
- Szachownica (516)
- Smok Heighwaya (517)
- Symbol jin-jang (518)
- Animowany symbol jin-jang (520)
- Rozety Grandiego (520)
- AudioClip (526)
- Track (527)
- Media (527)
- MediaPlayer (528)
- MediaPlayer.Status (531)
- MediaView (531)
- AudioEqualizer (533)
- EqualizerBand (534)
- Klasy zdarzeń i wyjątków (534)
- Przykłady (535)
- Odtwarzacz audio (535)
- Odtwarzacz wideo (537)
- Czas i szybkość odtwarzania (540)
- Typy przeciągania (543)
- TransferMode (544)
- DragEvent (544)
- Typ MIME (546)
- DataFormat (546)
- Clipboard (547)
- ClipboardContent (548)
- Dragboard (548)
- Przykłady (548)
- Przenoszenie tekstu (548)
- Przenoszenie HTML (549)
- Przenoszenie obrazów (550)
- Jak zawiesić aplikację (553)
- Jak odwiesić aplikację - tworzenie wątku roboczego (554)
- Jak zaktualizować główny wątek aplikacji (555)
- Klasa Executors (556)
- Wyliczenie Worker.State (556)
- Klasa WorkerStateEvent (557)
- Interface Worker (557)
- Klasa Task (559)
- Klasa Service (563)
- Klasa ScheduledService (565)
- CSS (569)
- Arkusze stylów (569)
- Domyślny arkusz stylów dla aplikacji (570)
- Zmiana stylu w kodzie Java (571)
- Arkusz stylów dla sceny (571)
- Ustawianie domyślnego arkusza stylów (571)
- Ustawianie dodatkowego arkusza stylów (572)
- Domyślny arkusz stylów dla podsceny (572)
- Klasa Parent a arkusze stylów (572)
- Klasa Region a arkusze stylów (573)
- Klasa Node a arkusze stylów (573)
- Właściwości id i style (573)
- Metadane CSS (574)
- Priorytety stylizacji (574)
- Standardy CSS w JavaFX (575)
- Dziedziczenie (575)
- Typy właściwości i jednostki (576)
- Selektory (577)
- Zmiany w Javie 9 (579)
- Uruchomienie skryptu ze stringa (581)
- Uruchomienie skryptu z pliku (582)
- JavaFX w skrypcie (582)
- Wiązanie (583)
- Uproszczenie skryptu (584)
- Uchwyty zdarzeń (585)
- WebView (587)
- WebEngine (588)
- Wywołania zwrotne interfejsu (589)
- Uchwyt onAlert (590)
- Uchwyt confirmHandler (591)
- Uchwyt promptHandler (592)
- Uchwyt createPopupHandler (593)
- PopupFeatures (594)
- Uchwyt onResized (595)
- Uchwyt onVisibilityChanged (596)
- Uchwyt onStatusChanged (596)
- JSObject (596)
- Uruchamianie kodu JavaFX z poziomu JavaScriptu (598)
- Uruchamianie kodu JavaScript z JavaFX (599)
- Przeglądarka (599)
- Współpraca z biblioteką SWT (601)
- Aplety (601)
- JFXPanel (601)
- SwingNode (602)
- SwingFXUtils (603)
- Ułatwienia dostępu w Windows 7 i nowszych (605)
- Pomoc dla osób niedowidzących (605)
- Pomoc dla osób z niepełnosprawnością ruchową (605)
- Pomoc dla osób niesłyszących (606)
- Narrator (606)
- Skróty klawiaturowe (608)
- Ułatwienia dostępu w JavaFX (608)
- Klasa Platform (608)
- AccessibleRole (608)
- AccessibleAttribute (614)
- AccessibleAction (619)
- Node (620)
- Współpraca z czytnikiem ekranowym (621)
- Ustawianie i odczyt właściwości (621)
- Używanie wyłącznie klawiszy (621)
- Tryb wysokiego kontrastu (622)
- Witaj, FXML-u (623)
- Import klas (624)
- Kontrolery (625)
- Element (626)
- Stylizacja (627)
- Właściwości domyślne (628)
- Ustawianie właściwości (629)
- Tworzenie obiektów (629)
- Znacznik (630)
- Znacznik (631)
- Znaczniki i (631)
- Znacznik (632)
- Znacznik (633)
- Rozróżnianie atrybutów (633)
- Wiązanie wyrażeń (635)
- Scene Builder (636)
- Zalety i wady FXML-a (636)
- Zalety (636)
- Wady (636)
- Wyliczenia (638)
- JobSettings (639)
- PrinterJob (640)
- Przykłady (641)
- Najprostsze zadanie drukowania (641)
- Wyświetlanie okna ustawień strony (641)
- Wyświetlanie okna drukowania (642)
- Drukowanie strony internetowej (643)
- Modularyzacja kodu (645)
- Co to jest moduł (645)
- Słowa kluczowe (646)
- Zależności cykliczne (646)
- Dyrektywy (648)
- Dyrektywy requires i exports (649)
- Dyrektywa requires transitive (653)
- Dyrektywa exports to (654)
- Dyrektywa opens to (655)
- Dyrektywa opens (656)
- Moduły otwarte (656)
- Tworzenie usług zlokalizowanych (656)
- Dyrektywy provides with oraz uses (657)
- Tworzenie usług (658)
- Dyrektywa requires static (660)
- Pusty plik module-info.java (661)
- Modularyzacja JDK (662)
- Moduły agregacyjne (662)
- Moduły nienazwane (662)
- Moduły automatyczne (663)
Wstęp (25)
Rozdział 1. Wiadomości wstępne (27)
Rozdział 2. Właściwości i wiązanie danych (39)
Rozdział 3. Kolekcje (55)
Rozdział 4. Okno na scenę (71)
Rozdział 5. Obsługa zdarzeń (89)
Rozdział 6. Wchodzimy na scenę (113)
Rozdział 7. Rozplątywanie węzłów (121)
Rozdział 8. Kształty 2D (137)
Rozdział 9. Feeria kolorów (169)
Rozdział 10. Przekształcenia (191)
Rozdział 11. Kształty 3D, kamery i światła (219)
Rozdział 12. Zdarzenia gestów i dotyku (231)
Rozdział 13. Efekty (243)
Rozdział 14. Animacje (269)
Rozdział 15. Kontenery i zarządcy rozkładów (297)
Rozdział 16. Wyskakujące okna (335)
Rozdział 17. Panele i przyciski (345)
Rozdział 18. Kontrolki wyboru (365)
Rozdział 19. Menu (399)
Rozdział 20. Kontrolki tekstowe, liczbowe i inne (409)
Rozdział 21. Dialogi (429)
Rozdział 22. Kontrolki prezentacji danych (449)
Rozdział 23. Wykresy (471)
Rozdział 24. Praca z obrazami (485)
Rozdział 25. Rysowanie na płótnie (503)
Rozdział 26. Obsługa audio i wideo (523)
Rozdział 27. Przeciąganie systemowe (543)
Rozdział 28. Wielowątkowość (553)
Rozdział 29. Stylizacja węzłów (569)
Rozdział 30. Nashorn (581)
Rozdział 31. Przeglądanie stron WWW (587)
Rozdział 32. Współpraca ze Swingiem (601)
Rozdział 33. Ułatwienia dostępu (605)
Rozdział 34. FXML (623)
Rozdział 35. Drukowanie węzłów (637)
Rozdział 36. Modularyzacja (645)
Skorowidz (665)
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja Promocja 2za1
Ta książka stanowi twardy dowód, że matematyka jest elastyczna, kreatywna i radosna. Potraktuj ją jako fascynującą podróż przez świat matematyki abstrakcyjnej do teorii kategorii. Przekonaj się, że bez formalnej wiedzy w tej dziedzinie możesz rozwinąć umiejętność matematycznego myślenia. Abstrakcyjne idee matematyczne pomogą Ci inaczej spojrzeć na aktualne wydarzenia, kwestie sprawiedliwości społecznej i przywilejów społecznych czy nawet na COVID-19.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,20 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Inżynieria wymagań jest jedną z podstawowych dyscyplin inżynierii oprogramowania. Cały proces wytwarzania oprogramowania powinien być oparty właśnie na niej. W ramach inżynierii wymagań korzystamy z wiedzy naukowej, technicznej i doświadczenia do zdefiniowania problemu, a także do zarządzania zakresem budowanego systemu oprogramowania. Bez znajomości reguł dotyczących zbierania, specyfikowania i analizy wymagań bardzo trudno jest zbudować system oprogramowania spełniający rzeczywiste potrzeby jego odbiorców.- Druk
(55,20 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej przystępnej książce, przeznaczonej dla programistów i badaczy, zrozumiesz podstawy techniczne modeli LLM. Dowiesz się, do czego można je zastosować, i odkryjesz elegancję ich architektury. Nauczysz się praktycznego korzystania z frameworka LangChain, zaprojektowanego do tworzenia responsywnych aplikacji. Dowiesz się, jak dostrajać model, jak zadawać mu pytania, poznasz także sprawdzone metody wdrażania i monitorowania środowisk produkcyjnych, dzięki czemu łatwo zbudujesz narzędzia do pisania, zaawansowane roboty konwersacyjne czy nowatorskie pomoce dla programistów. Liczne praktyczne przykłady i fragmenty kodu ułatwią Ci nie tylko przyswojenie podstaw, ale także używanie modeli LLM w innowacyjny i odpowiedzialny sposób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(52,14 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Książka jest przystępnym przewodnikiem po zastosowaniu języka SQL w procesie uzyskiwania informacji zawartych w danych. Zaczniesz od przyswojenia podstawowej wiedzy o bazach danych i SQL, a następnie przystąpisz do analizy prawdziwych zbiorów danych, takich jak demografia spisu ludności w Stanach Zjednoczonych, przejazdy taksówek w Nowym Jorku i szczegóły z krajowego katalogu targów rolniczych. Dzięki ćwiczeniom i przykładom zamieszczonym w każdym rozdziale szybko zaznajomisz się ze wszystkimi, również najnowszymi, narzędziami niezbędnymi do budowania zaawansowanych baz danych PostgreSQL. Zrozumiesz również, jak w szybki i efektywny sposób dane pozwalają zdobyć potrzebne informacje.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(65,34 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Tymczasem obwody elektroniczne przenikają każdy aspekt naszego życia. Bez nich cywilizacja w obecnym kształcie przestałaby istnieć. Zagrożenie wcale nie jest aż tak małe, jak się wydaje. Elektronika to niebanalna dziedzina, wykształcenie specjalistów i przekazanie im odpowiedniej wiedzy wymaga wysiłku. Należy zacząć od podstaw - i stąd pomysł na cykl publikacji poświęconych najważniejszym zagadnieniom związanym z elektroniką.- Druk
Elektronika. Od analizy symbolicznej do obliczeń kwantowych
Anna Filipowska, Weronika Izydorczyk, Jacek Izydorczyk, Sławomir Lasota, Andrzej Malcher, Piotr Zawadzki
(65,34 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
W tej niezwykle pragmatycznej książce, przeznaczonej dla dyrektorów technicznych, praktyków uczenia maszynowego, twórców aplikacji, analityków biznesowych, inżynierów i badaczy danych, znajdziesz skuteczne techniki używania sztucznej inteligencji. Zaznajomisz się z cyklem życia projektu opartego na generatywnej AI i jej zastosowaniami, a także metodami doboru i dostrajania modeli, generowania danych wspomaganego wyszukiwaniem, uczenia przez wzmacnianie na podstawie informacji zwrotnych od człowieka, kwantyzacji, optymalizacji i wdrażania modeli. Poznasz szczegóły różnych typów modeli, między innymi dużych językowych (LLM), multimodalnych generujących obrazy (Stable Diffusion) i odpowiadających na pytania wizualne (Flamingo/IDEFICS).- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(52,14 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Na rynku książek poświęconych analizie biznesowej w sektorze IT dostępnych jest kilka pozycji. Zawierają one informacje na temat praktyk, narzędzi i podejścia stosowanego w tej dziedzinie. Dotychczas jednak brakowało kompendium, które byłoby praktycznym przewodnikiem zbierającym doświadczenia z różnych projektów, firm i od ekspertów podchodzących w odmienny sposób do analizy biznesowej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(58,74 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
To książka przeznaczona dla osób pracujących z systemami Kubernetes. Poszczególne zagadnienia przedstawiono w niej w przejrzystym formacie problem – rozwiązanie – omówienie, dzięki czemu szybko znajdziesz rozwiązanie konkretnego problemu, a to z kolei pozwoli Ci na korzystanie ze wszystkich zalet tej platformy w codziennej pracy. Znalazło się tu ponad 100 praktycznych receptur obejmujących takie tematy jak konfigurowanie klastra, zarządzanie obciążeniem w kontenerach przy użyciu obiektów Kubernetes API, użycie pamięci masowej indeksowanej wartościami klucz-wartość, konfigurowanie zabezpieczeń i wiele innych. Każda receptura jest niezależna od innych, a materiał został zorganizowany w sposób maksymalnie ułatwiający szybkie odnalezienie interesującego Cię zagadnienia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(39,53 zł najniższa cena z 30 dni)
38.94 zł
59.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Sztuczna inteligencja stale się rozwija. Właściwie codziennie słyszymy o jej rosnących możliwościach, nowych osiągnięciach i przyszłości, jaką nam przyniesie. Jednak w tej książce skupiamy się nie na przyszłości, a na teraźniejszości i praktycznym obliczu AI - na usługach, które świadczy już dziś. Większość najciekawszych zastosowań sztucznej inteligencji bazuje na ML (uczenie maszynowe, ang. machine learning), NLP (przetwarzanie języka naturalnego, ang. natural language processing) i architekturze RAG (ang. retrieval augmented generation) zwiększającej możliwości tzw. dużych modeli językowych (LLM, ang. large language model). Stanowią one podwaliny budowy systemów AI, bez których te systemy często wcale nie mogłyby powstać.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Pierwsza była wirtualizacja: oprogramowanie symuluje istnienie zasobów logicznych korzystających z zasobów fizycznych. Po niej przyszła konteneryzacja, polegająca na tworzeniu obrazów - kopii danych - zawierających wszystkie pliki potrzebne do uruchomienia danej aplikacji. Środowiska produkcyjne z obu korzystają równolegle, ale to konteneryzacja stała się swojego rodzaju rewolucją w sektorze IT. Pozwoliła bowiem na sprawniejsze wdrażanie mikroserwisów, a także na optymalizację kosztów działania wielu aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(25,92 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: JavaFX 9. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika Urszula Piechota, Jacek Piechota (4) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(4)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie