Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java
- Autorzy:
- Bernd Bruegge, Allen H. Dutoit
- Czasowo niedostępna
- Serie wydawnicze:
- Standard
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 3.0/6 Opinie: 6
- Stron:
- 872
- Druk:
- oprawa twarda
Opis
książki
:
Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java
Sprawdź, jak sprawnie i bezbłędnie projektować systemy informatyczne!
- Czym jest inżynieria oprogramowania?
- Jak zapanować nad wszystkimi aspektami procesu projektowania?
- Jak wygląda cykl życia oprogramowania?
Projektowanie systemów informatycznych to zadanie bardzo skomplikowane. Ogromna liczba zależności, zasad i wyjątków od nich sprawia, że nie jest możliwe podejście do tego zadania ot tak, z marszu. Zbieranie i analiza wymagań, przygotowanie diagramów klas, aktywności, stanów czy interakcji to tylko część etapów, z którymi musi poradzić sobie projektant. Jeżeli nałożyć na to wszystko wzorce projektowe, stajemy przed prawie nierozwiązywalnym zadaniem. Na szczęście — prawie!
Dzięki tej książce dowiesz się, jak sprostać temu karkołomnemu zadaniu! W trakcie lektury poznasz język UML, który wprowadził porządek w tym skomplikowanym procesie, oraz podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania. Nauczysz się zarządzać procesem tworzenia oprogramowania, zbierać oraz analizować wymagania, identyfikować podsystemy, specyfikować interfejsy oraz testować. Znajdziesz tu wszystko na temat zarządzania zmianami. W trakcie lektury sprawdzisz, jak wygląda cykl życia oprogramowania oraz jak zarządzać konfiguracją. Dodatkowo poznasz metodologię działań, które doprowadzą Cię do wyznaczonego celu. Książka ta stanowi obowiązkową pozycję dla każdego projektanta oraz analityka. Jednak programiści również znajdą tu wiele cennych wskazówek!
- Niepowodzenia w inżynierii oprogramowania
- Podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania
- Modelowanie przy użyciu języka UML
- Organizacja projektu
- Narzędzie do komunikacji grupowej
- Proces zbierania wymagań
- Identyfikacja aktorów, scenariuszy oraz przypadków użycia
- Określanie obiektów modelu analitycznego
- Analiza wymagań
- Dekompozycja systemu na podsystemy
- Identyfikacja celów projektowych
- Projektowanie obiektów
- Wzorce projektowe
- Specyfikowanie interfejsów
- Odwzorowywanie modelu na kod
- Testowanie
- Zarządzanie zmianami i konfiguracją
- Cykl życia oprogramowania
- Metodologie
Dobry projekt systemu to podstawa sukcesu!
Wybrane bestsellery
-
Nowość Promocja
Jeśli w swojej pracy masz lub miewasz do czynienia z danymi, z pewnością orientujesz się, że do tego celu stworzono dotąd całkiem sporo narzędzi. Nic dziwnego – przy tej liczbie danych, z jaką spotykamy się w dzisiejszym cyfrowym świecie, zdolność do ich sprawnego analizowania i wyciągania z nich konstruktywnych wniosków daje przewagę konkurencyjną. I tu na scenę wkracza Grafana: wieloplatformowa aplikacja internetowa typu open source, służąca dokładnie temu: analizie i wizualizowaniu danych w czasie rzeczywistym. W tym zakresie Grafana – dzięki elastyczności, możliwości integracji z rozmaitymi źródłami danych, a także łatwości w tworzeniu czytelnych i interaktywnych dashboardów – pozostaje bezkonkurencyjna.- Videokurs pkt
Grafana. Kurs video. Monitorowanie, analiza i wizualizacja danych w czasie rzeczywistym Grafana. Kurs video. Monitorowanie, analiza i wizualizacja danych w czasie rzeczywistym
(39,90 zł najniższa cena z 30 dni)
90.34 zł
139.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Książka stanowi zbiór praktycznych informacji dotyczących najpopularniejszych wzorców projektowych. Lekturę rozpoczniesz od zapoznania się z możliwościami korzystania z wzorców projektowych na platformie Javy. Dowiesz się także, jakich zasad trzeba przestrzegać, aby zapewnić czytelność i łatwość utrzymania kodu Javy. W kolejnych rozdziałach znajdziesz praktyczne wskazówki i przykłady dotyczące stosowania wzorców kreacyjnych, strukturalnych, operacyjnych, a także wzorców współbieżności. Nauczysz się ich używać do praktycznego rozwiązywania problemów często spotykanych podczas projektowania oprogramowania. Końcowy rozdział został poświęcony antywzorcom, a zawarte w nim informacje pomogą Ci w ich identyfikacji i podjęciu najlepszych środków zaradczych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Wzorce projektowe dla programistów Javy. Udoskonal swoje umiejętności projektowania oprogramowania Wzorce projektowe dla programistów Javy. Udoskonal swoje umiejętności projektowania oprogramowania
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Czym jest inżynieria wymagań? To systematyczne podejście do pozyskiwania i dokumentowania wymagań, a także zarządzania nimi. Polega na zrozumieniu potrzeb i oczekiwań interesariuszy, a następnie opisaniu, za pomocą wymagań, systemu, który je spełnia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Certyfikowany inżynier wymagań. Na podstawie IREB CPRE. Poziom podstawowy Certyfikowany inżynier wymagań. Na podstawie IREB CPRE. Poziom podstawowy
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
To dziewiąte wydanie znakomitego podręcznika programowania dla początkujących, starannie zaktualizowane i uzupełnione o informacje dotyczące Java Platform, Standard Edition 17. Książka rozpoczyna się od solidnej dawki wiedzy o kompilacji i uruchamianiu programu w Javie, słowach kluczowych i istotnych konstrukcjach w tym języku. Krok po kroku przedstawia kolejne, coraz bardziej zaawansowane zagadnienia dotyczące obiektów, dziedziczenia czy wyjątków, a także współbieżności, typów sparametryzowanych, wyrażeń lambda i modułów. Poszczególne partie materiału są bogato uzupełnione przykładami kodu z komentarzami, praktycznymi ćwiczeniami, testami sprawdzającymi, wskazówkami i dodatkowymi informacjami. Przejrzysty układ podręcznika, jasny i zrozumiały język dodatkowo ułatwia naukę.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej książce zrozumiesz bazowe koncepcje programowania funkcyjnego i przekonasz się, że możesz włączać je do kodu bez rezygnacji z paradygmatu obiektowego. Dowiesz się również, kiedy w swojej codziennej pracy używać takich opcji jak niemutowalność i funkcje czyste i dlaczego warto to robić. Poznasz różne aspekty FP: kompozycję, ekspresyjność, modułowość, wydajność i efektywne manipulowanie danymi. Nauczysz się korzystać z FP w celu zapewnienia wyższego bezpieczeństwa i łatwiejszego utrzymywania kodu. Te wszystkie cenne umiejętności ułatwią Ci pisanie bardziej zwięzłego, rozsądnego i przyszłościowego kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Java. Podejście funkcyjne. Rozszerzanie obiektowego kodu Javy o zasady programowania funkcyjnego Java. Podejście funkcyjne. Rozszerzanie obiektowego kodu Javy o zasady programowania funkcyjnego
(52,20 zł najniższa cena z 30 dni)
56.55 zł
87.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Oto uzupełnione i zaktualizowane wydanie bestsellerowego przewodnika dla inżynierów sieci. Dzięki niemu przejdziesz trudną (ale ekscytującą!) drogę od tradycyjnej platformy do platformy sieciowej opartej na najlepszych praktykach programistycznych. Zaczniesz od zagadnień podstawowych, aby następnie zagłębić się w tajniki stosowania bibliotek Pexpect, Paramiko czy Netmiko do komunikacji z urządzeniami sieciowymi. W kolejnych rozdziałach znajdziesz solidny przegląd różnych narzędzi wraz ze sposobami ich użycia: Cisco NX-API, Meraki, Juniper PyEZ, Ansible, Scapy, PySNMP, Flask, Elastic Stack i wielu innych. Rozeznasz się również w kwestiach związanych z kontenerami Dockera, a także usługami sieciowymi chmur AWS i Azure. Lektura tej książki pozwoli Ci się w pełni przygotować na następną generację sieci!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Zaawansowana inżynieria sieci w Pythonie. Automatyzacja, monitorowanie i zarządzanie chmurą. Wydanie IV Zaawansowana inżynieria sieci w Pythonie. Automatyzacja, monitorowanie i zarządzanie chmurą. Wydanie IV
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Zanurz się w fascynujący świat programowania w języku Python i osiągnij imponujący poziom umiejętności w zaledwie 24 godziny! Oto kilka zalet, które sprawiają, że ta książka jest niezbędna dla każdego aspirującego programisty: Szybki start: podstawy Pythona już w pierwszych godzinach nauki Krok po kroku: zrozumiałe instrukcje pomogą przejść przez
- PDF + ePub + Mobi pkt
Python w 1 dzień. Nauka programowania w Pythonie w 24 godziny od A do Z Python w 1 dzień. Nauka programowania w Pythonie w 24 godziny od A do Z
-
Promocja
Książka obejmuje tematykę inżynierii wymagań według programu certyfikacji IREB® CPRE® Foundation Level na poziomie podstawowym. Omawia zagadnienia wyszczególnione w planie nauczania IREB® CPRE® z naciskiem na aspekt praktyczny, a także przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego. Co ważne, zagadnienia teoretyczne zostały zobrazowane przykładami w stopniu określonym przez poziom poznawczy (K1, K2, K3).- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Certyfikowany inżynier wymagań. Opracowanie na podstawie planu nauczania IREB® CPRE®. Przykładowe pytania egzaminacyjne z odpowiedziami Certyfikowany inżynier wymagań. Opracowanie na podstawie planu nauczania IREB® CPRE®. Przykładowe pytania egzaminacyjne z odpowiedziami
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Jeśli jesteś programistą, na przykład pracujesz jako specjalista w dziedzinie DevOps i do Twoich zadań należy między innymi utrzymanie środowiska produkcyjnego – także z użyciem rozwiązań chmurowych – nazwa Kubernetes z pewnością nie jest Ci obca. Przypomnijmy jednak dla porządku: zyskujący popularność na całym świecie Kubernetes (zwany także K8s) jest otwartym oprogramowaniem służącym do automatyzacji procesów uruchamiania, skalowania i zarządzania aplikacjami w kontenerach. Co decyduje o sukcesie Kubernetesa? Po pierwsze własną implementację K8s posiada każde rozwiązanie chmurowe. Po drugie współpracuje on z wieloma narzędziami kontenerowymi, w tym oczywiście z Dockerem. Ale najważniejsze jest to, po co Kubernetes został stworzony. Pomaga on mianowicie utrzymać porządek w kontenerach stanowiących części danej aplikacji, zbierając je w logiczne grupy, co ułatwia ich odnajdywanie i zarządzanie nimi.- Videokurs pkt
Kubernetes. Kurs video. Wdrażanie zaawansowanych aplikacji Kubernetes. Kurs video. Wdrażanie zaawansowanych aplikacji
(39,90 zł najniższa cena z 30 dni)
70.95 zł
129.00 zł (-45%) -
Promocja
Java. Podręcznik na start to pozycja idealna dla każdego, kto chce podjąć takie kroki. W przystępny sposób zaznajamia nie tylko z językiem, ale też z podstawowymi koncepcjami stosowanymi podczas programowania - w obrazowy sposób przyrównuje je do sytuacji znanych spoza świata wirtualnego. Autor nie poprzestaje na podstawach i objaśnia także bardziej zaawansowane zagadnienia, dokonuje również przeglądu zmian, jakie w ciągu ostatnich lat zaszły w kolejnych wersjach Javy. Ostatnie rozdziały poświęca bardziej złożonym aspektom korzystania z tego języka programowania, w tym funkcjonowaniu mechanizmów odśmiecania pamięci, maszynie wirtualnej Javy i jej kompilatorom.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%)
Zobacz pozostałe książki z serii Standard
-
C# - wieloparadygmatowy język programowania opracowany przez firmę Microsoft - z roku na rok zdobywa coraz większą popularność wśród profesjonalistów z branży IT. Przejrzysta struktura kodu, wygoda stosowania, potężne możliwości i wsparcie ze strony platformy .NET - wszystko to sprawia, że są duże szanse, by ten trend utrzymywał się przez kolejne lata, zapewniając osobom znającym C# stały strumień ofert pracy w najlepszych firmach informatycznych świata. Jeśli chcesz należeć do tego grona, sięgnij po odpowiednie źródło wiedzy.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
C#. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III C#. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III
Czasowo niedostępna
-
Mathcad to wszechstronny program komputerowy do przeprowadzania obliczeń matematycznych i wizualizacji ich wyników. Jego możliwości i elastyczność sprawiły, że narzędzie zdobyło rzeszę wiernych użytkowników oraz znalazło szereg zastosowań w różnych dziedzinach nauki i techniki. Jak każde złożone oprogramowanie, Mathcad wymaga nauki, a tę najlepiej prowadzić na praktycznych przykładach.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Unity to popularne środowisko do tworzenia gier komputerowych, które umożliwia szybkie rozpoczęcie pracy nawet zupełnie początkującym użytkownikom. Równocześnie pozwala w krótkim czasie uzyskać ciekawe efekty.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(13,90 zł najniższa cena z 30 dni)
13.90 zł
44.90 zł (-69%) -
Solver to dodatek do programu Microsoft Excel sprawiający, że ten doskonały arkusz kalkulacyjny zyskuje możliwość wyznaczania wartości wielu zmiennych decyzyjnych w taki sposób, aby przy zadanych ograniczeniach osiągać określony cel. Narzędzie nadaje się do rozwiązywania niewielkich i średnich problemów optymalizacyjnych i znajduje zastosowanie w ekonomii, finansach, zarządzaniu i planowaniu produkcji przemysłowej.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Excel Solver w praktyce. Zadania ekonometryczne z rozwiązaniami Excel Solver w praktyce. Zadania ekonometryczne z rozwiązaniami
Niedostępna
-
Promocja
Python to obecnie jeden z najpopularniejszych języków programowania, a jego znajomość zapewnia zatrudnienie w największych firmach i przy najciekawszych projektach w branży informatycznej. Szerokie możliwości, duża elastyczność i wszechstronność, przejrzystość i zwięzłość składni, czytelność i klarowność kodu, rozbudowany pakiet bibliotek standardowych, niemal nieograniczone zastosowanie w różnych dziedzinach nauki i biznesu - wszystko to sprawia, że język ten z pewnością utrzyma swoją pozycję, a programujące w nim osoby jeszcze długo będą należały do najbardziej pożądanych specjalistów na rynku IT.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Python. Zadania z programowania. Przykładowe funkcyjne rozwiązania Python. Zadania z programowania. Przykładowe funkcyjne rozwiązania
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%) -
Promocja
Python to obecnie jeden z najpopularniejszych języków programowania, a jego znajomość zapewnia zatrudnienie w największych firmach i przy najciekawszych projektach w branży informatycznej. Szerokie możliwości, duża elastyczność i wszechstronność, przejrzystość i zwięzłość składni, czytelność i klarowność kodu, rozbudowany pakiet bibliotek standardowych, niemal nieograniczone zastosowanie w różnych dziedzinach nauki i biznesu - wszystko to sprawia, że język ten z pewnością utrzyma swoją pozycję, a programujące w nim osoby jeszcze długo będą należały do najbardziej pożądanych specjalistów na rynku IT.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Python. Zadania z programowania. Przykładowe imperatywne rozwiązania Python. Zadania z programowania. Przykładowe imperatywne rozwiązania
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%) -
CodeIgniter to niewielki, lecz potężny framework, który ułatwia tworzenie aplikacji zarówno początkującym, jak i zaawansowanym programistom PHP. Dzięki implementacji wzorca model-view-controller wspiera podział kodu na warstwy odpowiedzialne za operacje związane z zarządzaniem danymi, wyświetlanie strony oraz obsługę logiki biznesowej, co upraszcza nie tylko pisanie, lecz również utrzymywanie i rozwój wykorzystujących go aplikacji.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
CodeIgniter 4. Zaawansowane tworzenie stron WWW w PHP CodeIgniter 4. Zaawansowane tworzenie stron WWW w PHP
Niedostępna
-
Promocja
Autorem, wydawcą i dystrybutorem rozmaitych publikacji dziś może być właściwie każdy. Stało się to możliwe dzięki niezwykle łatwemu dostępowi do odpowiednich narzędzi, takich jak wydajne komputery i specjalistyczne oprogramowanie, jak również do mniej lub bardziej profesjonalnych usług poligraficznych. Jednak to nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Bez właściwego przygotowania, wiedzy, talentu i opanowania warsztatu efekty tego rodzaju działalności mogą okazać się niewystarczające, co niejednokrotnie przekłada się na niewielką sprzedaż i finansowe niepowodzenie całego przedsięwzięcia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Jeśli masz już dość bezproduktywnego wpatrywania się w ekran komputera lub tabletu i chciałbyś zacząć robić coś naprawdę ciekawego, dobrze trafiłeś! A jeśli przy tym chcesz zabłysnąć w klasie i zostać prawdziwą gwiazdą na lekcji informatyki, to trafiłeś jeszcze lepiej!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II
Radosław Kulesza, Sebastian Langa, Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Adrian Czechowski
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%)
Ebooka "Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Object-Oriented Software Engineering Using UML, Patterns, and Java (3rd Edition)
- Tłumaczenie:
- Andrzej Grażyński
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2872-8, 9788324628728
- Data wydania książki drukowanej :
- 2011-03-17
- Format:
- 172x245
- Numer z katalogu:
- 5912
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Java - Programowanie
Programowanie » Techniki programowania
Programowanie » UML - Programowanie
Programowanie » Wzorce projektowe
Programowanie » Inżynieria oprogramowania
- Serie wydawnicze: Standard
Spis treści książki
- 1.1. Wprowadzenie: niepowodzenia w inżynierii oprogramowania (36)
- 1.2. Czym jest inżynieria oprogramowania? (38)
- 1.2.1. Modelowanie (38)
- 1.2.2. Rozwiązywanie problemów (40)
- 1.2.3. Pozyskiwanie wiedzy (41)
- 1.2.4. Racjonalizacja (42)
- 1.3. Podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania (43)
- 1.3.1. Uczestnicy i role (44)
- 1.3.2. Systemy i modele (46)
- 1.3.3. Produkty (46)
- 1.3.4. Aktywności, zadania i zasoby (47)
- 1.3.5. Wymagania funkcyjne i pozafunkcyjne (48)
- 1.3.6. Notacje, metody i metodologie (48)
- 1.4. Aktywności inżynierii oprogramowania (49)
- 1.4.1. Zbieranie wymagań (50)
- 1.4.2. Analiza (51)
- 1.4.3. Projekt systemu (51)
- 1.4.4. Projektowanie obiektów (53)
- 1.4.5. Implementowanie (53)
- 1.4.6. Testowanie (54)
- 1.5. Zarządzanie tworzeniem oprogramowania (54)
- 1.5.1. Komunikacja (55)
- 1.5.2. Zarządzanie racjonalizacją (55)
- 1.5.3. Zarządzanie konfiguracją oprogramowania (56)
- 1.5.4. Zarządzanie projektem (56)
- 1.5.5. Cykl życiowy oprogramowania (56)
- 1.5.6. Podsumowanie (57)
- 1.6. Analiza przypadku - system ARENA (57)
- 1.7. Literatura uzupełniająca (58)
- 1.8. Ćwiczenia (59)
- 2.1. Wprowadzenie (64)
- 2.2. Ogólnie o UML (65)
- 2.2.1. Diagramy przypadków użycia (65)
- 2.2.2. Diagramy klas (65)
- 2.2.3. Diagramy interakcji (67)
- 2.2.4. Diagram stanów (67)
- 2.2.5. Diagramy aktywności (68)
- 2.3. Podstawowe koncepcje modelowania (69)
- 2.3.1. Systemy, modele i widoki (69)
- 2.3.2. Typy danych, abstrakcyjne typy danych i instancje (72)
- 2.3.3. Klasy, klasy abstrakcyjne i obiekty (73)
- 2.3.4. Klasy zdarzeniowe, zdarzenia i komunikaty (75)
- 2.3.5. Modelowanie zorientowane obiektowo (76)
- 2.3.6. Falsyfikacja i prototypowanie (77)
- 2.4. UML - głębszy wgląd (78)
- 2.4.1. Diagramy przypadków użycia (79)
- 2.4.2. Diagramy klas (86)
- 2.4.3. Diagramy interakcji (95)
- 2.4.4. Diagramy stanów (98)
- 2.4.5. Diagramy aktywności (101)
- 2.4.6. Organizacja diagramów (104)
- 2.4.7. Rozszerzenia diagramów (106)
- 2.5. Literatura uzupełniająca (107)
- 2.6. Ćwiczenia (108)
- 3.1. Wstęp - katastrofa Ariane (114)
- 3.2. O projekcie ogólnie (115)
- 3.3. Koncepcje organizacyjne projektu (119)
- 3.3.1. Organizacja projektów (119)
- 3.3.2. Role w realizacji projektu (122)
- 3.3.3. Zadania i produkty (124)
- 3.3.4. Harmonogramy (126)
- 3.4. Koncepcje komunikacyjne projektu (128)
- 3.4.1. Komunikacja planowa (128)
- 3.4.2. Komunikacja pozaplanowa (135)
- 3.4.3. Mechanizmy komunikacyjne (138)
- 3.5. Aktywności organizacyjne (146)
- 3.5.1. Dołączanie do zespołu (146)
- 3.5.2. Dołączanie do infrastruktury komunikacyjnej (146)
- 3.5.3. Udział w zebraniach zespołu (147)
- 3.5.4. Organizacja przeglądów (149)
- 3.6. Literatura uzupełniająca (151)
- 3.7. Ćwiczenia (152)
- 4.1. Wstęp: przykłady problemów z użytecznością (158)
- 4.2. O zbieraniu wymagań ogólnie (159)
- 4.3. Koncepcje zbierania wymagań (161)
- 4.3.1. Wymagania funkcyjne (161)
- 4.3.2. Wymagania pozafunkcyjne (162)
- 4.3.3. Kompletność, spójność, jednoznaczność i poprawność (164)
- 4.3.4. Realizm, weryfikowalność i identyfikowalność (165)
- 4.3.5. Inżynieria pierwotna, inżynieria wtórna i inżynieria interfejsu (165)
- 4.4. Aktywności związane ze zbieraniem wymagań (166)
- 4.4.1. Identyfikacja aktorów (167)
- 4.4.2. Identyfikacja scenariuszy (169)
- 4.4.3. Identyfikacja przypadków użycia (171)
- 4.4.4. Doskonalenie przypadków użycia (173)
- 4.4.5. Identyfikacja relacji między aktorami a przypadkami użycia (176)
- 4.4.6. Początkowa identyfikacja obiektów modelu analitycznego (179)
- 4.4.7. Identyfikacja wymagań pozafunkcyjnych (182)
- 4.5. Zarządzanie zbieraniem wymagań (183)
- 4.5.1. Negocjowanie specyfikacji z klientem: metoda Joint Application Design (185)
- 4.5.2. Zarządzanie identyfikowalnością (187)
- 4.5.3. Dokumentowanie zbierania wymagań (188)
- 4.6. Analiza przypadku - system ARENA (190)
- 4.6.1. Wstępna deklaracja problemu (190)
- 4.6.2. Identyfikacja aktorów i scenariuszy (192)
- 4.6.3. Identyfikacja przypadków użycia (195)
- 4.6.4. Doskonalenie przypadków użycia i identyfikacja relacji (198)
- 4.6.5. Identyfikacja wymagań pozafunkcyjnych (204)
- 4.6.6. Wnioski (204)
- 4.7. Literatura uzupełniająca (205)
- 4.8. Ćwiczenia (207)
- 5.1. Wstęp: złudzenie optyczne (212)
- 5.2. O analizie wymagań ogólnie (212)
- 5.3. Koncepcje analizy wymagań (214)
- 5.3.1. Analityczny model obiektowy i modele dynamiczne (214)
- 5.3.2. Obiekty encji, obiekty brzegowe i obiekty sterujące (215)
- 5.3.3. Generalizacja i specjalizacja (216)
- 5.4. Aktywności analizy wymagań:
od przypadków użycia do obiektów (217)
- 5.4.1. Identyfikacja obiektów encji (218)
- 5.4.2. Identyfikacja obiektów brzegowych (220)
- 5.4.3. Identyfikacja obiektów sterujących (222)
- 5.4.4. Odwzorowywanie przypadków użycia w obiekty za pomocą diagramów sekwencji (224)
- 5.4.5. Modelowanie interakcji między obiektami za pomocą kart CRC (228)
- 5.4.6. Identyfikacja skojarzeń (228)
- 5.4.7. Identyfikacja agregacji (231)
- 5.4.8. Identyfikacja atrybutów (232)
- 5.4.9. Modelowanie zachowania poszczególnych obiektów uzależnionego od ich stanu (233)
- 5.4.10. Modelowanie relacji dziedziczenia między obiektami (234)
- 5.4.11. Przeglądy modelu analitycznego (235)
- 5.4.12. Podsumowanie analizy (236)
- 5.5. Zarządzanie analizą wymagań (237)
- 5.5.1. Dokumentowanie analizy wymagań (238)
- 5.5.2. Przydzielanie odpowiedzialności (239)
- 5.5.3. Komunikacja w związku z analizą wymagań (240)
- 5.5.4. Iteracje modelu analitycznego (241)
- 5.5.5. Uzgodnienie modelu analitycznego z klientem (243)
- 5.6. Analiza przypadku - system ARENA (245)
- 5.6.1. Identyfikacja obiektów encji (245)
- 5.6.2. Identyfikacja obiektów brzegowych (250)
- 5.6.3. Identyfikacja obiektów sterujących (251)
- 5.6.4. Modelowanie interakcji między obiektami (252)
- 5.6.5. Weryfikacja i konsolidacja modelu analitycznego (254)
- 5.6.6. Wnioski (256)
- 5.7. Literatura uzupełniająca (258)
- 5.8. Ćwiczenia (258)
- 6.1. Wstęp: projekt mieszkania (264)
- 6.2. O projektowaniu systemu ogólnie (266)
- 6.3. Koncepcje projektowania systemu (267)
- 6.3.1. Podsystemy i klasy (268)
- 6.3.2. Usługi i interfejsy podsystemów (270)
- 6.3.3. Sprzężenie i spoistość (271)
- 6.3.4. Warstwy i partycje (275)
- 6.3.5. Style architektoniczne (279)
- 6.4. Aktywności projektowania systemu:
od obiektów do podsystemów (288)
- 6.4.1. Punkt wyjścia: model analityczny systemu planowania podróży (288)
- 6.4.2. Identyfikowanie celów projektowych (290)
- 6.4.3. Identyfikowanie podsystemów (294)
- 6.5. Literatura uzupełniająca (296)
- 6.6. Ćwiczenia (297)
- 7.1. Wstęp: przykład redundancji (302)
- 7.2. O aktywnościach projektowania systemu ogólnie (303)
- 7.3. Koncepcje: diagramy wdrażania UML (304)
- 7.4. Aktywności realizacji celów projektowych (306)
- 7.4.1. Odwzorowywanie podsystemów w procesory i komponenty (306)
- 7.4.2. Identyfikowanie trwałych danych i ich przechowywanie (309)
- 7.4.3. Definiowanie założeń kontroli dostępu (312)
- 7.4.4. Projektowanie globalnego przepływu sterowania (319)
- 7.4.5. Identyfikowanie usług (321)
- 7.4.6. Identyfikowanie warunków granicznych (323)
- 7.4.7. Weryfikowanie projektu systemu (326)
- 7.5. Zarządzanie projektowaniem systemu (328)
- 7.5.1. Dokumentowanie projektu systemu (328)
- 7.5.2. Przydzielanie odpowiedzialności (330)
- 7.5.3. Komunikacja w projektowaniu systemu (331)
- 7.5.4. Iteracje projektowania systemu (333)
- 7.6. Analiza przypadku - system ARENA (334)
- 7.6.1. Identyfikowanie celów projektowych (335)
- 7.6.2. Identyfikowanie podsystemów (336)
- 7.6.3. Odwzorowanie podsystemów w procesory i komponenty (337)
- 7.6.4. Identyfikowanie i przechowywanie trwałych danych (339)
- 7.6.5. Definiowanie założeń kontroli dostępu (340)
- 7.6.6. Projektowanie globalnego przepływu sterowania (341)
- 7.6.7. Identyfikowanie usług (343)
- 7.6.8. Identyfikowanie warunków granicznych (345)
- 7.6.9. Wnioski (347)
- 7.7. Literatura uzupełniająca (348)
- 7.8. Ćwiczenia (348)
- 8.1. Wstęp: wpadki produkcyjne (354)
- 8.2. O projektowaniu obiektów ogólnie (355)
- 8.3. Koncepcja wielokrotnego wykorzystywania
- dziedziczenie, delegowanie i wzorce projektowe (359)
- 8.3.1. Obiekty aplikacyjne i obiekty realizacyjne (359)
- 8.3.2. Dziedziczenie implementacyjne i dziedziczenie specyfikacyjne (360)
- 8.3.3. Delegowanie (363)
- 8.3.4. Zasada zastępowania Liskov (364)
- 8.3.5. Delegowanie i dziedziczenie we wzorcach projektowych (364)
- 8.4. Wybór wzorców projektowych i gotowych komponentów (367)
- 8.4.1. Hermetyzacja przechowywania danych za pomocą wzorca projektowego Most (368)
- 8.4.2. Hermetyzacja niekompatybilnych komponentów za pomocą wzorca projektowego Adapter (371)
- 8.4.3. Hermetyzacja kontekstu za pomocą wzorca projektowego Strategia (373)
- 8.4.4. Hermetyzacja platformy za pomocą wzorca projektowego Fabryka abstrakcyjna (376)
- 8.4.5. Hermetyzacja przepływu sterowania za pomocą wzorca projektowego Polecenie (377)
- 8.4.6. Hermetyzacja hierarchii za pomocą wzorca projektowego Kompozyt (378)
- 8.4.7. Heurystyki wyboru wzorców projektowych (379)
- 8.4.8. Identyfikowanie i przystosowywanie frameworków aplikacyjnych (381)
- 8.5. Zarządzanie wykorzystywaniem gotowych rozwiązań (386)
- 8.5.1. Dokumentowanie wykorzystywania gotowych rozwiązań (388)
- 8.5.2. Przydzielanie odpowiedzialności (389)
- 8.6. Analiza przypadku - system ARENA (390)
- 8.6.1. Zastosowanie wzorca projektowego Fabryka abstrakcyjna (390)
- 8.6.2. Zastosowanie wzorca projektowego Polecenie (392)
- 8.6.3. Zastosowanie wzorca projektowego Obserwator (393)
- 8.6.4. Wnioski (393)
- 8.7. Literatura uzupełniająca (394)
- 8.8. Ćwiczenia (395)
- 9.1. Wstęp: kolej miejska i tramwaje (400)
- 9.2. O specyfikowaniu interfejsów ogólnie (401)
- 9.3. Koncepcje specyfikowania interfejsów (403)
- 9.3.1. Implementator, ekstender i użytkownik klasy (403)
- 9.3.2. Typy, sygnatury i widzialność (403)
- 9.3.3. Kontrakty: niezmienniki, warunki wstępne i warunki końcowe (406)
- 9.3.4. Język OCL (Object Constraint Language) (407)
- 9.3.5. Kolekcje OCL: zbiory, wielozbiory i ciągi (411)
- 9.3.6. Kwantyfikatory OCL: forAll() i exists() (415)
- 9.4. Aktywności specyfikowania interfejsów (416)
- 9.4.1. Identyfikowanie brakujących atrybutów i operacji (417)
- 9.4.2. Specyfikowanie typów, sygnatur i widzialności (418)
- 9.4.3. Specyfikowanie warunków wstępnych i warunków końcowych (419)
- 9.4.4. Specyfikowanie niezmienników (421)
- 9.4.5. Dziedziczenie kontraktów (424)
- 9.5. Zarządzanie projektowaniem obiektów (425)
- 9.5.1. Dokumentowanie projektowania obiektów (425)
- 9.5.2. Przydzielanie odpowiedzialności (431)
- 9.5.3. Wykorzystywanie kontraktów w analizie wymagań (432)
- 9.6. Analiza przypadku - system ARENA (433)
- 9.6.1. Identyfikowanie brakujących operacji w klasach TournamentStyle i Round (434)
- 9.6.2. Specyfikowanie kontraktów dla klas TournamentStyle i Round (435)
- 9.6.3. Specyfikowanie kontraktów dla klas KnockOutStyle i KnockOutRound (438)
- 9.6.4. Wnioski (439)
- 9.7. Literatura uzupełniająca (440)
- 9.8. Ćwiczenia (440)
- 10.1. Wstęp: Władca Pierścieni (446)
- 10.2. O odwzorowywaniu ogólnie (447)
- 10.3. Koncepcje odwzorowywania (448)
- 10.3.1. Transformowanie modelu (449)
- 10.3.2. Refaktoryzacja (450)
- 10.3.3. Inżynieria postępująca (452)
- 10.3.4. Inżynieria odwracająca (452)
- 10.3.5. Zasady transformacji (453)
- 10.4. Aktywności odwzorowywania (454)
- 10.4.1. Optymalizowanie modelu obiektowego (455)
- 10.4.2. Odwzorowywanie skojarzeń na kolekcje (458)
- 10.4.3. Odwzorowywanie kontraktów w wyjątki (465)
- 10.4.4. Odwzorowywanie modelu obiektowego w schematy bazy danych (469)
- 10.5. Zarządzanie transformacjami (475)
- 10.5.1. Dokumentowanie transformacji (475)
- 10.5.2. Przydzielanie odpowiedzialności (477)
- 10.6. Analiza przypadku - system ARENA (478)
- 10.6.1. Statystyki systemu ARENA (478)
- 10.6.2. Odwzorowywanie skojarzeń na kolekcje (480)
- 10.6.3. Odwzorowywanie kontraktów w wyjątki (482)
- 10.6.4. Odwzorowywanie modelu obiektowego w schemat bazy danych (484)
- 10.6.5. Wnioski (485)
- 10.7. Literatura uzupełniająca (485)
- 10.8. Ćwiczenia (486)
- 11.1. Wstęp: testowanie wahadłowców (492)
- 11.2. O testowaniu ogólnie (494)
- 11.3. Koncepcje związane z testowaniem (498)
- 11.3.1. Usterki, błędne stany i awarie (500)
- 11.3.2. Przypadki testowe (503)
- 11.3.3. Namiastki testowe i sterowniki testowe (505)
- 11.3.4. Poprawki (505)
- 11.4. Aktywności związane z testowaniem (506)
- 11.4.1. Inspekcja komponentu (507)
- 11.4.2. Testowanie użyteczności (508)
- 11.4.3. Testowanie jednostkowe (510)
- 11.4.4. Testowanie integracyjne (519)
- 11.4.5. Testowanie systemu (526)
- 11.5. Zarządzanie testowaniem (531)
- 11.5.1. Planowanie testów (532)
- 11.5.2. Dokumentowanie testowania (532)
- 11.5.3. Przydzielanie odpowiedzialności (536)
- 11.5.4. Testowanie regresyjne (537)
- 11.5.5. Automatyzacja testowania (538)
- 11.5.6. Testowanie bazujące na modelach (539)
- 11.6. Literatura uzupełniająca (541)
- 11.7. Ćwiczenia (543)
- 12.1. Wstęp: przycinanie wędzonej szynki (550)
- 12.2. O racjonalizacji ogólnie (551)
- 12.3. Koncepcje racjonalizacji (554)
- 12.3.1. CTC - system centralnego sterowania ruchem (555)
- 12.3.2. Definiowanie problemów: zagadnienia (556)
- 12.3.3. Eksploracja przestrzeni rozwiązań: propozycje (557)
- 12.3.4. Wartościowanie elementów przestrzeni rozwiązań: kryteria i argumenty (559)
- 12.3.5. Kolapsacja przestrzeni rozwiązań: rozstrzygnięcie (560)
- 12.3.6. Implementowanie rozstrzygnięć: elementy działania (561)
- 12.3.7. Przykłady modeli zagadnień i ich realizacje (562)
- 12.4. Aktywności racjonalizacji - od zagadnień do decyzji (567)
- 12.4.1. Projekt systemu CTC (568)
- 12.4.2. Kolekcjonowanie racjonalizacji w ramach zebrań (569)
- 12.4.3. Asynchroniczne kolekcjonowanie racjonalizacji (577)
- 12.4.4. Racjonalizacja dyskutowanych zmian (579)
- 12.4.5. Rekonstruowanie racjonalizacji (582)
- 12.5. Kierownicze aspekty zarządzania racjonalizacją (585)
- 12.5.1. Dokumentowanie racjonalizacji (585)
- 12.5.2. Przypisywanie odpowiedzialności (587)
- 12.5.3. Heurystyki komunikowania racjonalizacji (588)
- 12.5.4. Modelowanie i negocjowanie zagadnień (589)
- 12.5.5. Strategie rozwiązywania konfliktów (590)
- 12.6. Literatura uzupełniająca (592)
- 12.7. Ćwiczenia (593)
- 13.1. Wstęp: samoloty (598)
- 13.2. O zarządzaniu konfiguracją ogólnie (600)
- 13.3. Koncepcje zarządzania konfiguracją (602)
- 13.3.1. Elementy konfiguracji i agregaty CM (603)
- 13.3.2. Wersje i konfiguracje (604)
- 13.3.3. Żądania zmian (604)
- 13.3.4. Promocje i emisje (605)
- 13.3.5. Repozytoria i przestrzenie robocze (606)
- 13.3.6. Schematy identyfikowania wersji (606)
- 13.3.7. Zmiany i zbiory zmian (608)
- 13.3.8. Narzędzia wspomagające zarządzanie konfiguracją (610)
- 13.4. Aktywności tworzące zarządzanie konfiguracją (611)
- 13.4.1. Identyfikowanie elementów konfiguracji i agregatów CM (613)
- 13.4.2. Zarządzanie promocjami (615)
- 13.4.3. Zarządzanie emisjami (616)
- 13.4.4. Zarządzanie gałęziami (619)
- 13.4.5. Zarządzanie wariantami (623)
- 13.4.6. Zarządzanie propozycjami zmian i ich implementowaniem (626)
- 13.5. Kierownicze aspekty zarządzania konfiguracją (627)
- 13.5.1. Dokumentowanie zarządzania konfiguracją (627)
- 13.5.2. Przypisywanie odpowiedzialności (628)
- 13.5.3. Planowanie aktywności w ramach zarządzania konfiguracją (629)
- 13.5.4. Integracja ciągła jako optymalizacja zarządzania promocjami i ich testowaniem (630)
- 13.6. Literatura uzupełniająca (632)
- 13.7. Ćwiczenia (633)
- 14.1. Wstęp: uruchomienie misji STS-51L (638)
- 14.2. O zarządzaniu projektem ogólnie (639)
- 14.3. Koncepcje zarządzania projektem (646)
- 14.3.1. Zadania i aktywności (646)
- 14.3.2. Produkty, pakiety pracy i role (646)
- 14.3.3. Struktura podziału pracy (648)
- 14.3.4. Model zadań (649)
- 14.3.5. Macierz kwalifikacji (650)
- 14.3.6. Plan zarządzania projektem (651)
- 14.4. Aktywności klasycznego zarządzania projektem (653)
- 14.4.1. Planowanie projektu (654)
- 14.4.2. Organizowanie projektu (659)
- 14.4.3. Kontrolowanie projektu (665)
- 14.4.4. Kończenie projektu (671)
- 14.5. Aktywności "zwinnej" realizacji projektu (673)
- 14.5.1. Planowanie projektu: wykazy zaległości produktu i przebiegu (674)
- 14.5.2. Organizowanie projektu (675)
- 14.5.3. Kontrolowanie projektu: dni robocze i wykresy wygaszania (675)
- 14.5.4. Kończenie projektu: przeglądy przebiegów (677)
- 14.6. Literatura uzupełniająca (677)
- 14.7. Ćwiczenia (679)
- 15.1. Wstęp: nawigacja polinezyjska (684)
- 15.2. IEEE 1074: standard cykli życiowych (688)
- 15.2.1. Procesy i aktywności (688)
- 15.2.2. Modelowanie cyklu życiowego (690)
- 15.2.3. Zarządzanie projektem (690)
- 15.2.4. Prerealizacja (691)
- 15.2.5. Realizacja - tworzenie systemu (692)
- 15.2.6. Postrealizacja (693)
- 15.2.7. Procesy integralne (międzyrealizacyjne) (694)
- 15.3. Charakteryzowanie dojrzałości modeli cyklu życiowego (695)
- 15.4. Modele cyklu życiowego (698)
- 15.4.1. Sekwencyjne modele ukierunkowane na aktywności (699)
- 15.4.2. Iteracyjne modele ukierunkowane na aktywności (701)
- 15.4.3. Modele ukierunkowane na encje (706)
- 15.5. Literatura uzupełniająca (709)
- 15.6. Ćwiczenia (710)
- 16.1. Wstęp: pierwsze zdobycie K2 (714)
- 16.2. Środowisko projektu (717)
- 16.3. Zagadnienia metodologiczne (719)
- 16.3.1. Ile planowania? (719)
- 16.3.2. Ile powtarzalności? (720)
- 16.3.3. Ile modelowania? (721)
- 16.3.4. Ile procesów cyklu życiowego? (723)
- 16.3.5. Ile kontroli i monitorowania? (723)
- 16.3.6. Kiedy przedefiniować cele projektu? (724)
- 16.4. Spektrum metodologii (724)
- 16.4.1. Metodologia Royce'a (725)
- 16.4.2. Programowanie ekstremalne (XP) (731)
- 16.4.3. Metodologie rugby (737)
- 16.5. Analizy przypadku (742)
- 16.5.1. Projekt XP: ATRACT (743)
- 16.5.2. Lokalny klient: FRIEND (746)
- 16.5.3. Rozproszony projekt: JAMES (754)
- 16.5.4. Podsumowanie analiz przypadku (761)
- 16.6. Literatura uzupełniająca (766)
- 16.7. Ćwiczenia (766)
- A.1. Fabryka abstrakcyjna (Abstract Factory)
- hermetyzacja platformy (772)
- A.2. Adapter (Adapter) - otoczka dla starszego kodu (773)
- A.3. Most (Bridge) - podmiana implementacji (774)
- A.4. Polecenie (Command) - hermetyzacja przepływu sterowania (775)
- A.5. Kompozyt (Composite) - rekurencyjna reprezentacja hierarchii (776)
- A.6. Fasada (Facade) - hermetyzacja podsystemów (777)
- A.7. Obserwator (Observer) - oddzielenie encji od widoków (778)
- A.8. Proxy (Proxy) - hermetyzacja kosztownych obiektów (779)
- A.9. Strategia (Strategy) - hermetyzacja algorytmów (780)
- A.10. Heurystyki pomocne w wyborze wzorców projektowych (781)
- B.1. Terminologia (783)
- B.2. Słownik terminów angielskich (817)
Przedmowa (17)
Wstęp (19)
Podziękowania (31)
CZĘŚĆ I: Zaczynamy (33)
Rozdział 1. Wprowadzenie do inżynierii oprogramowania (35)
Rozdział 2. Modelowanie w języku UML (63)
Rozdział 3. Organizacja projektu i komunikacja (113)
CZĘŚĆ II: Zmagania ze złożonością (155)
Rozdział 4. Zbieranie wymagań (157)
Rozdział 5. Analiza wymagań (211)
Rozdział 6. Projektowanie systemu - dekompozycja na podsystemy (263)
Rozdział 7. Projekt systemu: realizacja celów projektowych (301)
Rozdział 8. Projektowanie obiektów: wielokrotne wykorzystywanie rozwiązań wzorcowych (353)
Rozdział 9. Projektowanie obiektów: specyfikowanie interfejsów (399)
Rozdział 10. Odwzorowywanie modelu na kod (445)
Rozdział 11. Testowanie (491)
CZĘŚĆ III: Zarządzanie zmianami (547)
Rozdział 12. Zarządzanie racjonalizacją (549)
Rozdział 13. Zarządzanie konfiguracją (597)
Rozdział 14. Zarządzanie projektem (637)
Rozdział 15. Cykl życiowy oprogramowania (683)
Rozdział 16. Wszystko razem, czyli metodologie (713)
Dodatki (769)
Dodatek A: Wzorce projektowe (771)
Dodatek B: Objaśnienia haseł (783)
Dodatek C: Bibliografia (831)
Skorowidz (847)
Helion - inne książki
-
Nowość Bestseller Promocja
Dzięki tej przystępnej książce zrozumiesz metody działania wielkich modeli językowych i techniki szkolenia modeli generatywnych. Następnie zapoznasz się z przypadkami użycia, w których ChatGPT sprawdzi się najlepiej, a w efekcie zwiększy produktywność i kreatywność. Dowiesz się też, jak wchodzić w interakcje z ChatGPT, tworzyć lepsze prompty i korzystać z funkcji uczenia się. Znajdziesz tu rozdziały dla marketingowców, naukowców i programistów, ułatwiające szybkie zastosowanie nabytej wiedzy w praktyce. Przekonasz się również, jak w środowisku korporacyjnym stosować interfejsy API modeli OpenAI dostępne w infrastrukturze Azure. Dla każdego scenariusza podano kompletną implementację w Pythonie, korzystającą z bibliotek Streamlit i LangChain do integracji modeli AI z aplikacjami.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Generatywna sztuczna inteligencja z ChatGPT i modelami OpenAI. Podnieś swoją produktywność i innowacyjność za pomocą GPT3 i GPT4 Generatywna sztuczna inteligencja z ChatGPT i modelami OpenAI. Podnieś swoją produktywność i innowacyjność za pomocą GPT3 i GPT4
(63,20 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Oto zaktualizowane wydanie popularnego przewodnika, dzięki któremu skorzystasz z ponad dwustu sprawdzonych receptur bazujących na najnowszych wydaniach bibliotek Pythona. Wystarczy, że skopiujesz i dostosujesz kod do swoich potrzeb. Możesz też go uruchamiać i testować za pomocą przykładowego zbioru danych. W książce znajdziesz receptury przydatne do rozwiązywania szerokiego spektrum problemów, od przygotowania i wczytania danych aż po trenowanie modeli i korzystanie z sieci neuronowych. W ten sposób wyjdziesz poza rozważania teoretyczne czy też matematyczne koncepcje i zaczniesz tworzyć aplikacje korzystające z uczenia maszynowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Uczenie maszynowe w Pythonie. Receptury. Od przygotowania danych do deep learningu. Wydanie II Uczenie maszynowe w Pythonie. Receptury. Od przygotowania danych do deep learningu. Wydanie II
(71,20 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Ta książka jest przewodnikiem dla profesjonalistów do spraw cyberbezpieczeństwa. Przedstawia podstawowe zasady reagowania na incydenty bezpieczeństwa i szczegółowo, na przykładach, omawia proces tworzenia zdolności szybkiej i skutecznej reakcji na takie zdarzenia. Zaprezentowano tu techniki informatyki śledczej, od pozyskiwania dowodów i badania pamięci ulotnej po badanie dysku twardego i dowodów pochodzących z sieci. Szczególną uwagę poświęcono zagrożeniom atakami ransomware. Nie zabrakło omówienia roli analizy zagrożeń w procesie reagowania na incydenty, a także zasad sporządzania raportów dokumentujących reakcję na incydent i wyniki analizy. Pokazano również, w jaki sposób prowadzi się polowania na zagrożenia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Informatyka śledcza. Narzędzia i techniki skutecznego reagowania na incydenty bezpieczeństwa. Wydanie III Informatyka śledcza. Narzędzia i techniki skutecznego reagowania na incydenty bezpieczeństwa. Wydanie III
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Ta książka zapewni Ci wiedzę, dzięki której z powodzeniem utworzysz blue team w swojej organizacji. Dowiesz się, z jakich defensywnych środków cyberbezpieczeństwa warto skorzystać i jakimi metodami ocenić skuteczność aktualnego stanu zabezpieczeń, dogłębnie zrozumiesz także sposoby działania cyberprzestępców. Lekturę rozpoczniesz od krótkiego przeglądu znaczenia, zadań i składu zespołu niebieskiego, poznasz też ważne techniki i najlepsze praktyki w defensywnej ochronie cyberbezpieczeństwa. Nauczysz się korzystać z metodologii NIST w celu utworzenia planów reagowania na incydenty i dowiesz się, jak je testować. Znajdziesz tutaj również wskazówki, dzięki którym dopasujesz swoje działania ściśle do potrzeb organizacji.- Druk
Cyberbezpieczeństwo i strategie blue teamów. Walka z cyberzagrożeniami w Twojej organizacji Cyberbezpieczeństwo i strategie blue teamów. Walka z cyberzagrożeniami w Twojej organizacji
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Czy wiesz, co kryje się w centrum naszej Galaktyki? Czy zastanawiasz się czasem, jak powstają czarne dziury i co one oznaczają dla naszego zrozumienia wszechrzeczy? Czy chcesz poznać tajemnice tych niesamowitych obiektów, które wykraczają poza granice wyobraźni? Jeśli tak, to bestseller Czarne dziury. Klucz do zrozumienia wszechświata jest właśnie dla Ciebie. Znany naukowiec i popularyzator nauki Brian Cox wraz z fizykiem Jeffem Forshawem zabiorą Cię w fascynującą podróż do świata czarnych dziur. Dowiesz się, jak się narodziła koncepcja czarnych dziur, jak Einstein zapoczątkował teorię ogólnej względności, która przewidziała ich istnienie, jak Hawking odkrył, że one promieniują, i jak współczesna fizyka kwantowa próbuje połączyć grawitację z informacją. Ta książka to nie tylko pasjonująca opowieść naukowa, ale także inspirująca wizja kosmosu, w której przestrzeń i czas wyłaniają się z sieci bitów kwantowych, a czarne dziury mogą być kluczem do zrozumienia natury rzeczywistości. Przygotuj się na niesamowitą przygodę, która zmieni Twój sposób patrzenia na wszechświat.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
To piąte, gruntownie zaktualizowane wydanie podręcznika, który doceni każdy student informatyki i inżynier oprogramowania. Książka obejmuje szeroki zakres zagadnień, od podstawowych pojęć po zaawansowaną problematykę związaną z najnowszymi trendami w systemach operacyjnych. Wyczerpująco omawia procesy, wątki, zarządzanie pamięcią, systemy plików, operacje wejścia-wyjścia, zakleszczenia, interfejsy użytkownika, multimedia czy kompromisy wydajnościowe. Szczegółowo, jako studia przypadków, zostały tu opisane systemy: Windows 11, Unix, Linux i Android. Jasny i przystępny styl, a także liczne przykłady i ćwiczenia ułatwiają zrozumienie nawet bardzo skomplikowanych zagadnień.- Druk
(107,40 zł najniższa cena z 30 dni)
116.35 zł
179.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Jak sądzisz, co stanowi bazę informatyki? Od czego powinien zacząć przyszły programista? Może od opanowania jednego z najpopularniejszych języków programowania? Oczywiście mógłby od tego rozpocząć, tyle że to trochę tak, jakby uczyć się korzystać z narzędzia bez świadomości, do czego ono właściwie służy. Języki programowania to praktyka. Tymczasem niezbędną wiedzą, którą także powinien opanować każdy przyszły informatyk, są podstawy dotyczące teorii informacji i kodowania.- Druk
Informacja i kodowanie. Krótkie wprowadzenie z przykładami zastosowań Informacja i kodowanie. Krótkie wprowadzenie z przykładami zastosowań
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Ta książka pomoże Ci się przygotować do pracy na stanowisku testera w zwinnym zespole programistów. Znajdziesz tu szczegółowe informacje na temat kolejnych etapów testowania, dzięki czemu zrozumiesz, jak w projektach agile te działania są planowane, przeprowadzane i monitorowane. Dowiesz się też, jak tę wiedzę stosować podczas wykonywania codziennych zadań testera w projekcie agile i na czym polegają różne procesy prowadzone przez zwinne zespoły. Co ważne, poszczególne koncepcje i zagadnienia odnoszą się do rzeczywistych projektów ― a to najlepszy sposób, by dobrze się przygotować do podjęcia pracy w zawodzie testera agile!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Tester samouk w zwinnym zespole. Testowanie agile krok po kroku na podstawie rzeczywistego projektu Tester samouk w zwinnym zespole. Testowanie agile krok po kroku na podstawie rzeczywistego projektu
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Oto drugie, zaktualizowane wydanie znakomitego przewodnika dla analityków danych. Dzięki niemu dowiesz się, w jaki sposób używać języka R do importowania, przekształcania i wizualizowania danych, a także do przekazywania uzyskanych wyników analizy. Nauczysz się też rozwiązywać najczęściej występujące problemy, a liczne ćwiczenia ułatwią Ci utrwalenie zdobytej wiedzy. Omówiono tu najnowsze funkcje języka i najlepsze praktyki w data science. Zaprezentowano również zasady korzystania z wielu bibliotek języka R, na przykład tidyverse, służącej do pobierania informacji z różnych źródeł.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Język R w data science. Importowanie, porządkowanie, przekształcanie, wizualizowanie i modelowanie danych. Wydanie II Język R w data science. Importowanie, porządkowanie, przekształcanie, wizualizowanie i modelowanie danych. Wydanie II
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Ewolucja formularzy internetowych zaczęła się od prostych znaczników języka HTML 2.0 opublikowanego w 1993 roku. Z czasem HTML oferował bardziej zaawansowane funkcje obsługi formularzy. Późniejsze wersje, HTML4, a następnie HTML5, wprowadziły nowe typy pól, takie jak pola daty, koloru czy też adresu e-mail. Rozszerzyły również natywną walidację danych poprzez wprowadzenie nowych atrybutów dla znaczników. Jednak prawdziwa rewolucja w projektowaniu formularzy internetowych nastąpiła z chwilą pojawienia się bibliotek opartych na języku JavaScript. Umożliwiły one tworzenie dynamicznych formularzy z walidacją na żywo i interaktywnymi elementami, a to pozwoliło przekształcić witryny internetowe w pełnoprawne aplikacje.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Angular i formularze reaktywne. Praktyczny przewodnik Angular i formularze reaktywne. Praktyczny przewodnik
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas:
Książka drukowana
Korzystając z tej strony zgadzasz się na używanie plików cookie, które są przechowywane na Twoim urządzeniu. Za pośrednictwem cookies zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je w celach analitycznych, marketingowych oraz aby dostosować treści do Twoich preferencji i zainteresowań. Więcej informacji, w tym sposób zmiany ustawień znajdziesz w Polityce Prywatności.
Oceny i opinie klientów: Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java Bernd Bruegge, Allen H. Dutoit (6) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(0)
(0)
(1)
(0)
(3)
więcej opinii
ukryj opinie