Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2016

Lauret zaufanych opinii
Head First Design Patterns. Edyc...

Head First Design Patterns. Edycja polska (Rusz głową!)

Autorzy: , , ,

Head First Design Patterns. Edycja polska (Rusz głową!)
Ocena:
   5/6  Opinie  (26)
Stron: 656
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)
Wydawca: Helion

Poznaj w niekonwencjonalny sposób zasady stosowania wzorców projektowych

  • Dowiedz się, czym są wzorce projektowe
  • Poznaj typy wzorców projektowych
  • Zastosuj wzorce projektowe w praktyce
  • Naucz się projektować aplikacje w oparciu o wzorce projektowe

Otwórz swój umysł. Poznaj wszystko, co jest związane z wzorcami projektowymi, w sposób gwarantujący szybkie i skuteczne opanowanie zasad ich stosowania. Zapomnij o listingach liczących tysiące linii, długich i nużących opisach teoretycznych oraz rozbudowanych schematach zależności. Czytając książkę "Head First Design Patterns. Edycja polska", poznasz wzorce projektowe w inny sposób. Wzorce projektowe to gotowe opisy rozwiązań najczęściej spotykanych zagadnień związanych z tworzeniem oprogramowania. Aby je prawidłowo stosować, należy poznać założenia, na podstawie których zostały stworzone, oraz nauczyć się implementować je we właściwy sposób.

Dzięki książce "Head First Design Pattern. Edycja polska" wszystkie pojęcia związane ze wzorcami projektowymi przestaną być dla Ciebie wiedzą tajemną. Autorzy książki, wykorzystując najnowsze elementy teorii uczenia, przedstawią Ci wszystkie zagadnienia niezbędne do rozpoczęcia projektowania i tworzenia aplikacji w oparciu o wzorce projektowe. Poznasz najczęściej stosowane wzorce projektowe, metody ich implementacji i zadania, do jakich są przeznaczone. Jednak, co najważniejsze, nauczysz się stosować tę wiedzę w praktyce.

  • Cele stosowania wzorców projektowych
  • Założenia, na których opierają się wzorce projektowe
  • Najważniejsze i najczęściej wykorzystywane wzorce projektowe
  • Przechowywanie i prezentacja danych
  • Mechanizm RMI
  • Wzorzec MVC
  • Implementacja wzorców projektowych w aplikacjach

Przekonaj się, że nowoczesne metody nauczania mogą zmienić również sposób poznawania nowoczesnych technik programistycznych.

Wprowadzenie
  • Dla kogo przeznaczona jest ta książka? (22)
  • Wiemy także, co sobie myśli Twój mózg (23)
  • Metapoznanie (25)
  • Zmuś swój mózg do posłuszeństwa (27)
  • Zespół recenzentów technicznych (30)
  • Podziękowania (31)
Rozdział 1. Witamy w krainie wzorców projektowych
  • Prosta aplikacja o nazwie SymulatorKaczki (34)
  • Jacek rozmyśla o dziedziczeniu... (37)
  • A może by tak interfejs? (38)
  • Jedyny pewny element w procesie tworzenia oprogramowania (40)
  • Oddzielanie tego, co się zmienia, od tego, co pozostaje niezmienione (42)
  • Projektowanie zachowania Kaczki (43)
  • Testowanie kodu klasy Kaczka (50)
  • Dynamiczne ustawianie zachowania (52)
  • Wielki diagram "ukrytych" zachowań (54)
  • Relacja MA może być lepsza niż JEST (55)
  • Rozmawiając o wzorcach projektowania (56)
  • Potęga wspólnego słownika wzorców (60)
  • W jaki sposób mogę wykorzystywać wzorce projektowe? (61)
  • Twoja skrzynka narzędziowa (64)
  • Rozwiązania ćwiczeń (66)
Rozdział 2. Jak sprawić, by Twoje obiekty były zawsze dobrze poinformowane
  • Aplikacja sprawdzająca warunki pogodowe (69)
  • Spotkanie z wzorcem Obserwator (74)
  • Wydawca + Prenumerator = wzorzec Obserwator (75)
  • Pięciominutowe przedstawienie - obserwowany kontra obserwujący (78)
  • Definicja wzorca Obserwator (81)
  • Siła luźnych zależności (83)
  • Projektowanie stacji meteorologicznej (86)
  • Implementacja stacji meteorologicznej (87)
  • Java - zastosowanie wbudowanego wzorca Obserwator (94)
  • Ciemna strona klasy java.util.Observable (101)
  • Twoja skrzynka narzędziowa (104)
  • Rozwiązania ćwiczeń (107)
Rozdział 3. Dekorowanie zachowania obiektów
  • Witamy w "Star Café" (110)
  • Reguła otwarte-zamknięte (116)
  • Spotkanie z wzorcem Dekorator (118)
  • Konstruowanie zamówienia przy użyciu Dekoratorów (119)
  • Definicja wzorca Dekorator (121)
  • Dekorujemy nasze Napoje (122)
  • Tworzymy kod aplikacji "Star Café" (125)
  • Dekoratory w świecie rzeczywistym: obsługa wejścia-wyjścia w języku Java (130)
  • Tworzenie własnych dekoratorów obsługi wejścia-wyjścia (132)
  • Twoja skrzynka narzędziowa (135)
  • Rozwiązania ćwiczeń (136)
Rozdział 4. Pizzeria zorientowana obiektowo
  • Kiedy widzisz "nowy" obiekt, myśl o nim jako o "konkretnym" (140)
  • Pizza w Obiektowie (142)
  • Hermetyzacja procesu tworzenia obiektów (144)
  • Budujemy prostą fabrykę pizzy (145)
  • Tworzymy definicję "wzorca" SimpleFactory (147)
  • Nowa struktura Pizzerii (150)
  • Zezwalamy klasom podrzędnym na podejmowanie decyzji (151)
  • Tworzymy Pizzerię (153)
  • Deklarowanie metody typu Factory (fabryka) (155)
  • Spotkanie z wzorcem Metoda Fabrykująca (161)
  • Równoległa hierarchia klas (162)
  • Definicja wzorca Metoda Fabrykująca (164)
  • Pizzeria mocno uzależniona (167)
  • Sprawdzamy zależności pomiędzy obiektami (168)
  • Zastosowanie reguły DIP (170)
  • A w międzyczasie, na zapleczu Pizzerii... (174)
  • Rodziny składników... (175)
  • Budujemy fabryki składników pizzy (176)
  • Fabryka Abstrakcyjna (183)
  • Za kulisami (184)
  • Definicja wzorca Fabryka Abstrakcyjna (186)
  • Porównanie Metody Fabrykującej oraz Fabryki Abstrakcyjnej (190)
  • Twoja skrzynka narzędziowa (192)
  • Rozwiązania ćwiczeń (193)
Rozdział 5. Obiekty jedyne w swoim rodzaju
  • Jeden i tylko jeden (198)
  • Mały Singleton (199)
  • Analiza klasycznej implementacji wzorca Singleton (201)
  • Wyznania obiektu Singleton (202)
  • Fabryka czekolady (203)
  • Definicja wzorca Singleton (205)
  • Ups, mamy problem... (206)
  • Zostań wirtualną maszyną Java (207)
  • Jak sobie radzić z wielowątkowością? (208)
  • Wzorzec Singleton - pytania i odpowiedzi (212)
  • Twoja skrzynka narzędziowa (214)
  • Rozwiązania ćwiczeń (216)
Rozdział 6. Hermetyzacja wywołań
  • Automatyka w domu i zagrodzie (218)
  • Mamy nową zabawkę! Sprawdzamy, jak działa SuperPilot... (219)
  • Co zawiera otrzymany dysk CD-R (220)
  • A w międzyczasie w naszym barze szybkiej obsługi... (223)
  • Przyjrzyjmy się nieco dokładniej wzajemnym interakcjom... (224)
  • Zadania i zakresy odpowiedzialności (225)
  • Od Baru do wzorca Polecenie (227)
  • Nasze pierwsze POLECENIE (229)
  • Definicja wzorca Polecenie (232)
  • Wzorzec Command i SuperPilot (234)
  • Implementujemy SuperPilota (236)
  • Sprawdzamy możliwości naszego SuperPilota (238)
  • Nadszedł wreszcie czas, aby utworzyć trochę dokumentacji... (241)
  • Implementacja mechanizmu wycofywania przy użyciu stanów (246)
  • Każdy pilot powinien posiadać tryb Impreza! (250)
  • Zastosowanie makropoleceń (251)
  • Kolejne zastosowania wzorca Polecenie - kolejkowanie żądań (254)
  • Kolejne zastosowania wzorca Polecenie - żądania rejestracji (255)
  • Twoja skrzynka narzędziowa (256)
  • Rozwiązania ćwiczeń (258)
Rozdział 7. Zdolność do adaptacji
  • Adaptery są wśród nas (260)
  • Adaptery zorientowane obiektowo (261)
  • Wzorzec Adapter bez tajemnic (265)
  • Definicja wzorca Adapter (267)
  • Adaptery obiektów i klas (268)
  • Temat dzisiejszej wieczornej pogawędki: Adapter obiektów i Adapter klas (271)
  • Adaptery w świecie rzeczywistym (272)
  • Adaptujemy interfejs Enumeration do wymagań interfejsu Iterator (273)
  • Temat dzisiejszej wieczornej pogawędki: wzorce Dekorator i Adapter (276)
  • Nie ma to jak kino domowe (279)
  • Światła, kamera, fasada! (282)
  • Konstruujemy fasadę naszego systemu kina domowego (285)
  • Definicja wzorca Fasada (288)
  • Reguła ograniczania interakcji (289)
  • Twoja skrzynka narzędziowa (294)
  • Rozwiązania ćwiczeń (296)
Rozdział 8. Hermetyzacja algorytmów
  • Tworzymy klasy reprezentujące kawę i herbatę (w języku Java) (299)
  • Kawa i herbata, czyli klasy abstrakcyjne (302)
  • Ciągniemy nasz projekt o krok dalej... (303)
  • Wydobywanie metody recepturaParzenia() (304)
  • Czego już dokonaliśmy? (307)
  • Spotkanie z wzorcem Metoda Szablonowa (308)
  • Zróbmy sobie herbatę... (309)
  • Co nam daje zastosowanie metody szablonowej? (310)
  • Definicja wzorca Metoda Szablonowa (311)
  • Bliskie spotkania z kodem aplikacji (312)
  • Haczyk na wzorzec Metoda Szablonowa... (314)
  • Zastosowanie haczyka (315)
  • Testujemy naszą aplikację (316)
  • Reguła Hollywood (318)
  • Reguła Hollywood a wzorzec Metoda Szablonowa (319)
  • Wzorzec Metoda Szablonowa w głębokiej kniei... (321)
  • Sortowanie przy użyciu wzorca Metoda Szablonowa (322)
  • A teraz musimy posortować trochę kaczek... (323)
  • Porównywanie kaczek z innymi kaczkami (324)
  • Robimy maszynę do sortowania kaczek (326)
  • Zabawy z ramkami (328)
  • Aplety Java (329)
  • Temat dzisiejszej wieczornej pogawędki: wzorce Metoda Szablonowa oraz Strategia (330)
  • Twoja skrzynka narzędziowa (332)
  • Rozwiązania ćwiczeń (333)
Rozdział 9. Zarządzanie kolekcjami
  • Fuzja restauracji Diner i Pancake House (336)
  • Implementacje menu Łukasza i Miłosza (338)
  • Czy można hermetyzować iteracje? (343)
  • Wzorzec Iterator (345)
  • Wiązanie iteratora z obiektem menu (347)
  • Co już mamy... Szersze spojrzenie na kod naszego projektu (351)
  • Uproszczenia po wprowadzeniu interfejsu java.util.Iterator (353)
  • Jaki jest efekt końcowy? (355)
  • Definicja wzorca Iterator (356)
  • Jeden zakres odpowiedzialności (359)
  • Iteratory i kolekcje (368)
  • Iteratory i kolekcje w języku Java 5 (369)
  • I gdy już miało być tak dobrze... (373)
  • Definicja wzorca Kompozyt (376)
  • Projektujemy menu oparte na wzorcu Kompozyt (379)
  • Implementacja klasy Menu (382)
  • Powracamy do iteratora (388)
  • IteratorPusty (392)
  • Wzorce Iterator i Kompozyt razem... (394)
  • Twoja skrzynka narzędziowa (399)
  • Rozwiązania ćwiczeń (400)
Rozdział 10. Stan obiektu
  • Krótka narada (405)
  • Maszyny stanowe 101 (406)
  • Piszemy kod (408)
  • Wiedziałeś, że to jest blisko... zmiana! (412)
  • Kłopotliwy STAN rzeczy... (414)
  • Definiowanie interfejsów i klas reprezentacji stanu (417)
  • Implementowanie klas Stan (419)
  • Nowa wersja automatu sprzedającego (420)
  • Definicja wzorca Stan (428)
  • Wzorzec Stan kontra wzorzec Strategia (429)
  • Wzorzec Stan, weryfikacja projektu (435)
  • Niemal zapomnieliśmy! (438)
  • Twoja skrzynka narzędziowa (441)
  • Rozwiązania ćwiczeń (442)
Rozdział 11. Kontrola dostępu do obiektu
  • Kontrolowania stanu automatów sprzedających (448)
  • Rola "zdalnego pośrednika" (452)
  • RMI - wycieczka z przewodnikiem (455)
  • Zdalny pośrednik automatu sprzedającego (468)
  • Pośrednik zdalny, za kulisami (476)
  • Definicja wzorca Proxy (478)
  • Pośrednik wirtualny (480)
  • Projektowanie wirtualnego pośrednika do wyświetlania okładek (482)
  • Pośrednik wirtualny, za kulisami (488)
  • Wykorzystanie mechanizmów Java API (492)
  • Teatrzyk - ochrona przedmiotów (496)
  • Budowanie dynamicznego pośrednika (497)
  • ZOO pośredników (506)
  • Twoja skrzynka narzędziowa (508)
  • Rozwiązania ćwiczeń (509)
Rozdział 12. Łączenie wzorców
  • Wzorzec złożony (518)
  • Powrót kaczek (519)
  • Potrzebujemy adaptera gęsi (522)
  • Wprowadzamy zliczanie kwaknięć (524)
  • Fabryka produkująca kaczki (526)
  • Tworzymy stado kaczek (531)
  • Przygotowanie interfejsu Observable (534)
  • Co zrobiliśmy? (541)
  • Widok z lotu kaczki - diagram klas (542)
  • Model-Widok-Kontroler - piosenka (544)
  • Kluczem do schematu MVC będą wzorce projektowe (546)
  • Spojrzenie na schemat Model-Widok-Kontroler przez pryzmat wzorców (550)
  • Wykorzystujemy MVC do sterowania beatem... (552)
  • Piszemy kod elementów (555)
  • Widok (557)
  • A teraz kontroler (560)
  • Eksplorujemy możliwości wzorca Strategia (563)
  • Adaptowanie modelu (564)
  • Nowy kontroler - SerceKontroler (565)
  • Wzorzec MVC i sieć WWW (567)
  • Model 2 a wzorce projektowe (575)
  • Twoja skrzynka narzędziowa (578)
  • Rozwiązania ćwiczeń (579)
Rozdział 13. Wzorce projektowe w praktyce
  • Przewodnik na nowe życie z wzorcami (578)
  • Definicja wzorca projektowego (597)
  • Drugie spojrzenie na definicję wzorca (599)
  • Niech moc będzie z Tobą (600)
  • Katalog wzorców (601)
  • Jak tworzyć wzorce (604)
  • Zostać autorem wzorców projektowych (605)
  • Porządkowanie wzorców projektowych (607)
  • Myślenie wzorcami (612)
  • Głowa pełna wzorców (615)
  • Nie zapominaj o potędze jednolitego słownictwa (617)
  • Pięć podstawowych sposobów promowania Twojego słownictwa (618)
  • Gang Czterech w Obiektowie (619)
  • Podróż dopiero się zaczyna... (620)
  • Inne źródła informacji o wzorcach (621)
  • ZOO pełne wzorców (622)
  • Walka ze złem przy użyciu antywzorców (624)
  • Twoja skrzynka narzędziowa (626)
  • Opuszczamy Obiektowo... (627)
Rozdział 14. Dodatek - inne wzorce
  • Bridge (most) (630)
  • Builder (budowniczy) (632)
  • Chain of Responsibility (łańcuch odpowiedzialności) (634)
  • Flyweight (waga piórkowa) (636)
  • Interpreter (interpreter) (638)
  • Mediator (mediator) (640)
  • Memento (memento) (642)
  • Prototype (prototyp) (644)
  • Visitor (gość) (646)
Skorowidz (649)
6
(11)
5
(9)
4
(4)
3
(1)
2
(1)
1
(0)

Liczba ocen: 26

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Wszystko bardzo dobrze wyjaśnione, trochę teorii, jeszcze więcej praktyki. Osobiście po przeczytaniu 10 stron zaraziłem się tą książką. Czyta się bardzo lekko i przyjemnie, na początku wszystko tłumaczone od zera, a później już pomijane są rzeczy, które były wytłumaczone. Dzięki temu czytelnik się nie nudzi i nie przewraca kartek z myślą "to już było...". Bardzo polecam. W każdej skali dałbym maksimum. Idealna dla początkującego, na dodatek jest tania jak na swoją wartość i zebrane doświadczenia przez lat. Każde zdanie jest dobrze przemyślane.
  Ocena : 6 

Książka napisana w niekonwencjonalny sposób - to jest pierwsza zaleta, która powoduje że przebijając się przez kolejne strony książki oczy same się nie zamykają. Zastosowania wzorców są prezentowane przy pomocy ciekawych przykładów - zaczynają się od prostej implementacji jaka tworzy osoba nie znająca wzorców, a następnie przechodzą kolejne etapy "ulepszania" - dzięki temu ukazana jest przydatność wzorców. Nie ma w książce zbędnych listningow. Żeby coś z niej zapamiętać naprawdę należy się skupić i zrozumieć zagadnienie - książka nie jest napisana banalnym językiem. Osobiście nie znając w ogóle języka JAVA (ale dobrze znając C#) nie miałem żadnych problemów ze zrozumieniem przykładów.
  Ocena : 6 

Co tu dużo gadać. Książka świetna. Przeczytałem już dwie książki na temat wzorców projektowych, w tym oryginał Bandy Czworga (GoF) i ta pozycja zdecydowanie jest moim faworytem. Choć nie omawia wszystkich 23 podstawowych wzorców ze względu na obszerność to uważam, że można tę książkę spokojnie kupić w ciemno. Na uwagę zasługuje nowe podejście do nauczania. Jakie? Zobaczcie sami w przykładowych rozdziałach książek serii Head First. Polecam
  Ocena : 6 

No cóż, chyba nie powiem nic nowego. To chyba jedna z najlepszych książek informatycznych jakie miałem w ręku. Nie wiedziałem, że sprawy skomplikowane można tak prosto wytłumaczyć. Konwencja komiksowo-humorystyczna jest również świetna i na pewno bardzo ułatwia programowanie. Chciałbym aby było więcej autorów, którzy piszą dla czytelnika a nie dla siebie. Autorzy rzeczywiście zdają się rozumieć, że niektóre rzeczy mogą być trudne do zrozumienia. Kolejny plus to przykłady z życia, które rzeczy niepotrzebne upraszczają do maksimum możliwości, skupiając się na samych wzorcach. Mały minus to to, że w niektórych miejscach autorzy trochę przesądzają z wałkowaniem tematu - (np. wzorzec singelton) - ale z drugiej strony lepiej napisać za dużo niż za mało. Miałem też okazję czytać kilka rozdziałów z oryginału i niestety tłumaczowi umknęło trochę groteskowego humoru, ale i tak spisał się bardzo dobrze. Reasumując - jeśli wzorce są dla ciebie nowością tę książkę możesz kupić w ciemno.
  Ocena : 6 

Bardzo przyjemnie potraktowany temat. Życiowe wprowadzenie, opisy bardzo obrazowe. Nie trzeba być ekspertem w słownictwie infomatyczno-javovym by ją zrozumieć. Miałem do wyboru kilka innych, ale w tej użyto świetne metody nauczania. Książka ma również krotki spis wzorców z konkretnym ich opisem, co by łatwo można było odnaleźć ten którego szukamy. Jedno co bym jej zarzucił to brak podziału wzorców na strukturalne/behawioralne etc.. tak jak to bywa w innych książkach. Ale ogólnie i tak jej daje Max
  Ocena : 6 

W sumie moja pierwsza książka o wzorcach projektowych. Ale jestem jak najbardziej zadowolony z formy i treści tej pozycji (czytam książkę w oryginale więc trudno również ocenić tłumaczenie). Ale jestem tą książką jak najbardziej zafascynowany. Już kupiłem następną z serii Head First. Brawo!
  Ocena : 6 

Ocena mówi za siebie. Nie znam dobrze Javy, ale znając podstawy c#. Poradziłem sobie bez problemów. Materiał zawarty bardzo przydatny w projektowaniu aplikacji. Można się zastanawiać czy można jeszcze w sposób prostszy to przedstawić - ja uważam że byłoby ciężko.
  Ocena : 6 

Zdecydowanie polecam tę książkę każdemu. Nie tylko pozwala zapoznać się z bogatym zbiorem wzorców projektowych, ale przede wszystkim czyni to sposób tak niezwykle przystępny oraz z wieloma trafnymi przykładami, że po lekturze z pewnością nikt nie powinien mieć żadnych wątpliwości, który wzorzec ma zastosowanie w jakiej sytuacji. Po prostu przykłady są na tyle sugestywne, a sposób przekazu tak przystępny, iż można śmiało powiedzieć, że to jedna z najlepszych książek na temat wzorców projektowych.
  Ocena : 6 

Najlepsza książka żeby rozpocząć przygodę z tym tematem. Wszystkie przykłady składają się z 3 części: trywialne rozwiązanie konkretnego zagadnienia; duże problemy jakie powstają przy wprowadzaniu zmian; rozwiązanie oparte o wzorce i łatwość wprowadzania zmian. Dzięki temu można naprawdę zrozumieć po co stosować wzorce. Przejrzysty układ treści. Informacje o dobrych zasadach OOP. Na innych książkach się zawiodłem. Tylko GoF jest jeszcze warty polecenia.
  Ocena : 6 

Jestem nauczycielem akademickim i szczerze mówiąc nie ma na rynku lepszej pozycji, którą można byłoby wprost wykorzystać na zajęciach aby studentom pierwszego roku informatyki wytłumaczyć wzorce projektowe w połączeniu z programowaniem obiektowym.
  Ocena : 6 

Super książka dla kogoś kto chce poznać wzorce projektowe. Ciekawe przykłady zostały przedstawione w języku Java i choćby mała znajomość tego języka pozwoli w pełniejszym wykorzystaniu tej książki. Dzięki znakomitemu opisowi można się bardzo dużo nauczyć i co ważniejsze zrozumieć. Książka całkiem dobrze wydana i dopracowana. Na przeczytanie ponad 600 stron potrzeba trochę czasu, ale książkę świetnie się czyta. Polecam szczególnie dla osób lubiących Javę. Dobrym pomysłem jest też samodzielne wykonanie opisywanych przykładów w praktyce.
  Ocena : 5 

Po przeczytaniu 5 książek o wzorcach (Gof i j2ee) muszę przyznać, że ta pozycja jest zdecydowanie NAJLEPSZA na początek (i nie tylko). Autorom naprawdę zależy na tym abyś coś zrozumiał i czegoś się nauczył. Forma może sprawiać wrażenie mało poważnej, ale treść stoi na wysokim poziomie (zresztą autorzy na wstępie wyjaśniają dlaczego wybrali taka a nie inna formę i trzeba przyznać, że ich argumentacja jest sensowna). Autorzy - jak wynika z ich krótkich charakterystyk - są ludźmi o zdecydowanie poszerzonych horyzontach więc możecie liczyć na 600 stron ciekawej lektury. Zadbali oni również o przykłady osadzone w konkretnym kontekście aby później go uogólnić, dzięki czemu proces pojmowania jest o wiele łatwiejszy. Dodam, że nie są to jakieś czerstwe przykładziki a jednocześnie nie zajmują miejsca niepotrzebnymi liniami nieistotnego kodu. Całość została okraszona specyficznym poczuciem humoru, charakterystycznym dla dużej części programistów ;)
  Ocena : 5 

Nareszcie znalazła się na rynku pozycja, która w przystępny sposób wyjaśnia wzorzec MVC, rozkładając go na czynniki pierwsze (strategia, obserwator i kompozyt - Boże, jakie to teraz proste :-)). O rzeczach dość skomplikowanych autorzy mówią w sposób niezmiernie przystępny, racząc nas przy okazji nietuzinkowym poczuciem humoru. Wszystko to sprawia, że podręcznik czyta się z ogromną przyjemnością, zdobywając spory zasób wiedzy. Pomimo tego, że autorzy kierując się nowoczesnymi zasadami psychologii uczenia, zalecają studiowanie tej pozycji jako ostatnią czynność przed snem, sadzę że trudno będzie zasnąć pochłaniając tę książkę, bo wciąga jak diabli. Każdy, kto chce efektywnie programować, powinien mieć ją na półce.
  Ocena : 5 

Jest to opinia na temat ksiazki, ktora jest poprostu swietna, opisana w sposob przejzysty i wchlanianie wiedzy jest mozna powiedziec zaplanowana do ostantiej strony. Gratulacje, za zrobienie dobrej roboty DLA AUTOROW. Sporo bledow, rozumiem ze osoby nie sa programistami i nie mozna oczekiwac nie wiadomo jakich cudow, bo trzeba miec wiedze techniczna. Ale do slow bardziej ludzkich bym sie przyczepil. Troche wiecej serca w wykonywanie swojej pracy. Ksiazka na 6. Wysila do robienia notatek, myslenia i nauki. POLECAM serdecznie. Do tego Gang of 4 jako uzupelnienie praktyczne :) PS nie moglem wybrac z pola combo 6 wiec ustawiam 5, nie skomentuje tego...
  Ocena : 5 

Jeśli przeczytałeś już kilka książek na temat wzorców i ciągle masz zamęt w głowie, nie pamiętasz jak dany wzorzec jest zbudowany i w jakich okolicznościach go użyć to sięgnij po tę książkę. Poprzez skojarzenia z konkretnymi (przy tym zabawnymi) przykładami raz na zawsze pojmiesz jak działa konkretny wzorzec. Książka tylko pozornie ma naiwną, dziecinną (żeby nie powiedzieć chwilami komiksową) formę. Nie daj się zwieść i nie udawaj twardziela, który nie czyta książek z obrazkami. Dla mnie to najlepsza książka informatyczna jaką czytałem.
  Ocena : 5 

Książka napisana niekonwencjonalnie. Przeczytałem ją i na jej podstawie stworzyłem swoją pierwszą aplikację zgodną z wzorcami. Programowaniem zajmuje się zawodowo i polecam ją nie tylko studentom! Programiści poczytajcie ją i zobaczcie jakie podstawowe błędy popełniacie :)
  Ocena : 5 

Bardzo fajna książka, można się wiele z niej dowiedzieć , mimo że nie programuje w javie to przykłady bez problemu zrozumiałem. Polecam
  Ocena : 5 

Książka znakomita. Malutki minus za rozwlekłość i minus za tłumaczenie. Kilka błędów w tłumaczeniu, trochę neologizmów. I co mnie raziło tłumaczenie kodu: getDescription() na pobierzOpis(). Wychodzi na to, że kod zamiast trzymać się konwencji JavaBeans trzyma się JavaFasolki :) Ogólnie polecam raczej wersje oryginalne (angielskie). Tak czy inaczej POLECAM!!! Jeżeli programujesz w Javie, ew. innych językach obiektowych, musisz ją mieć!
  Ocena : 5 

Książka bardzo dobra, jest kilka małych błędów, które dostrzeże uważny czytelnik lub ktoś kto miał do czynienia z wzorcami. Jednak błędy nie są duże, wkurza natomiast tylko tłumaczenie: "klienty robią coś" - samo słowo klienty zamiast klienci jest denerwujące, ale na szczęście nie jest to zbyt częste. Książkę polecam, ponieważ w przejrzysty sposób są pokazane najważniejsze wzorce i jest wytłumaczone jak z nich korzystać. Polecam warto kupić jako pierwszą książkę od wzorców.
  Ocena : 5 

W prosty sposób są pokazane dosyć złożone zagadnienia, co jednocześnie jest bardzo skuteczne. Czyta się bardzo łatwo. Do nauki prawdopodobnie jest jedną z najlepszych pozycji na rynku.
  Ocena : 4 

Troszkę moje zadanie upadło, gdy dotarłem bliżej końca. Im dalej w las tym więcej bugow. Z listy ang. już jest torche co dopiero w polskiej. Ale i tak warta polecenia.
  Ocena : 4 

Książka dobra, w przystępny sposób wyjaśnia wzorce, napisana w taki sposób że łatwo jest je zapamiętać, na minus oczywiście tłumaczenie oraz czasami marnotrawienie kartek na ćwiczenia trywialne, nic nie wnoszące do tematu.
  Ocena : 4 

Pomysł i realizacja są po prostu genialne, ale Helionowi należą się baty za "wkład" w wydanie tej książki w Polsce. Czegoś takiego po prostu się po potentacie literatury informatycznej nie spodziewałem. Byle szybciej wydać i efekt jest taki, że oprócz takich drobnostek, jak nie przetłumaczone nazwy, literówki i błędy w tłumaczeniu (od kiedy pisze się "sekwenser"?) co drugi obrazek od rozdziału 10 znajduje się na wieeeeeelkim czarnym tle, które w paru miejscach zasłania leżący pod nim tekst i inne grafiki. Gdyby nie to, że wydawcą jest Helion, ocena byłaby wyższa. A tak, tylko 4/6. Jako osoba, która płaci za to niemało, bo prawie 80 złotych, mam chyba prawo żądać solidności za taką cenę?
  Ocena : 4 

Bardzo dobra i ciekawie napisana książka. Nie dość że uczy, to potrafi także zaintrygować, a materiał jest przekazany w lekki i przejrzysty sposób. Niestety, polskie wydanie pozostawia sporo do życzenia. W tłumaczeniu są błędy (brakujące strony, nieprzetłumaczone zwroty). Szczerze mówiąc chętniej kupiłbym tę książkę w oryginalnej wersji językowej. Skusiła mnie sporo niższa cena polskiego wydania i chyba był to błąd. Ocenę obniżam jedynie za polskie wydanie.
  Ocena : 3 

Książka sama w sobie zasługuje na 5 z plusem, albo nawet i na 6. Ale obniżam ocenę do 3 z powodu fatalnych błędów w tłumaczeniu.
  Ocena : 2 

Marnotrawstwo papieru (wiele stron tej publikacji zadrukowano w niewielkim stopniu lub umieszczono na nich ilustracje nie wnoszące nic nowego do treści). Odradzam każdemu, kto umie już programować i podchodzi do tej czynności poważnie.