Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2016

Lauret zaufanych opinii
Grywalizacja. Mechanika gry na s...

Grywalizacja. Mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych

Autorzy: ,

Ocena:
   4.5/6  Opinie  (7)
Stron: 168 Stron (w wersji papierowej): 168
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Helion
Cena:
39,00 zł
Cena:
31,99 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
39,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
31,99 zł

Zakoduj grywalizację w umysłach swoich klientów!

Na rynku aplikacji jest już tak ciasno, że nowy produkt musi być zaskakujący, nowatorski i atrakcyjny, a ponadto gwarantować dużo przyjemności z użytkowania. Dopiero wtedy ma szansę konkurować z innymi, dostępnymi wcześniej. Warto więc zastanowić się nad tym, co sprawia, że jedna aplikacja zdobywa popularność, a druga o identycznej funkcjonalności nie może się przebić. Wszyscy autorzy pragną, aby ich dzieło należało do tej pierwszej kategorii. Jak to osiągnąć?

Wszyscy wiedzą, jak gry potrafią wciągać. Często już po pierwszym uruchomieniu gracze mają problem, żeby zakończyć rozrywkę, i wracają do niej w każdej wolnej chwili. A gdyby zastosować mechanizmy stosowane w grach także w aplikacjach? Czy użytkownicy też mogliby się od nich uzależnić? Oczywiście! Proces ten nazywa się grywalizacją i jest powszechnie stosowany! W tej książce znajdziesz wiedzę niezbędną do wykorzystania tych elementów w Twojej aplikacji. Dzięki temu łatwiej osiągniesz sukces! Niezależnie od tego, czy jesteś producentem, projektantem, kierownikiem czy deweloperem gier, książka ta pozwoli Ci zrozumieć, jak tworzyć mechanikę gry zapewniającą lojalność klientów.

  • Odkryj system motywacyjny stosowany przez projektantów gier do angażowania różnych typów klientów
  • Poznaj podstawowe elementy mechaniki gry: punkty, odznaczenia, poziomy, wyzwania i tabele wyników
  • Skuś klientów odpowiednią strukturą nagród, pozytywnym wzmocnieniem lub pętlami informacji zwrotnych
  • Połącz grę z elementami społecznymi i działaniami takimi, jak zbieractwo, heroizm, chwalenie się lub dawanie prezentów
  • Poznaj opisy systemów grywalizacji stosowanych przez Nike i Yahoo! oraz przeanalizuj rozwiązania firm Google, Facebook i Zynga
  • Zaprojektuj i zaimplementuj grywalizację na prostej witrynie

Gabe Zichermann to jeden z najlepszych ekspertów od grywalizacji. Jest przewodniczącym Gamification Summit and Workshops ( http://GSummit.com ).

Christopher Cunningham to przedsiębiorca i ekspert od technologii informatycznych, który pomógł odkryć jedno z pierwszych rozwiązań dotyczących grywalizacji.

Zachęć użytkowników do korzystania z Twojej aplikacji na okrągło!

Przedmowa (7)
Wprowadzenie (9)
1. Podstawy (15)
  • Iloraz zabawy (15)
  • Ewolucja lojalności (19)
  • Status na rozbiegu (22)
  • Gospodarz zawsze wygrywa (25)
2. Motywacja gracza (27)
  • Potężne ludzkie motywatory (27)
  • Dlaczego ludzie grają? (31)
  • Rodzaje graczy (31)
  • Gry społecznościowe (34)
  • Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna (35)
  • Droga do mistrzostwa (39)
  • Element motywacyjny - bądź przewodnikiem (42)
3. Mechanika gier: zwiększanie zaangażowania - część I (43)
  • System MDA (43)
  • Mechanika gry (44)
  • Punkty (44)
  • Poziomy (52)
  • Tabele wyników (56)
4. Mechanika gier: zwiększanie zaangażowania - część II (59)
  • Odznaczenia (59)
  • Przyuczanie (62)
  • Wyzwania (66)
  • Pętle zaangażowania społecznego (69)
  • Dostosowywanie (71)
  • Oszukanie systemu (73)
  • Zwinność i projektowanie grywalizacji (74)
  • Problem pustego paska - Foursquare (74)
  • Tablice poglądowe (76)
5. Mechanika i dynamika gier w szczegółach (77)
  • Informacje zwrotne i wzmocnienia (77)
  • Mechanika gry w szczegółach (80)
  • Łączymy wszystko razem (90)
6. Grywalizacja - studia przypadków (93)
  • Nike Plus - czerpanie zabawy z fitnessu (93)
  • Grywalizacja pytań lub odpowiedzi (96)
  • Health Month (102)
  • Wnioski (104)
7. Ćwiczenie - pisanie kodu prostej mechaniki gry (107)
  • Planowanie zmian związanych z grywalizacją (108)
  • System śledzenia wyników i poziomów (111)
  • Odznaczenia (119)
  • Wyświetlanie w witrynie punktów i poziomu gracza (122)
  • Półka z trofeami (127)
  • Podsumowanie (131)
8. Ćwiczenie - użycie gotowej platformy do grywalizacji (133)
  • Do dzieła! (133)
  • Niezbędne elementy systemu nagród online (134)
  • Planowanie projektu nagród (135)
  • Pisanie kodu programu nagradzania (146)
  • Analityka (154)
  • Gra dopiero się zaczyna (157)
Skorowidz (159)
Najczęściej kupowane razem:
Grywalizacja. Mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych plus Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagrożenia plus Google Analytics. Integracja i analiza danych
Cena zestawu: 117,97 zł 138,80 zł
Oszczędzasz: 20,83 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Grywalizacja. Mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych
Najczęściej kupowane razem ebooki:
Grywalizacja. Mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych plus Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagrożenia plus Google Analytics. Integracja i analiza danych
Cena zestawu: 95,01 zł 111,79 zł
Oszczędzasz: 16,78 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Grywalizacja. Mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
6
(1)
5
(4)
4
(1)
3
(1)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 7

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Książka ciekawa
  Ocena : 5 

Przyjemna pozycja, która w dobry sposób porusza zadany temat.
  Ocena : 5 

5/6 ciekawa - aby sie nie rozczarowac warto siegnac po darmowy fragment ;)
  Ocena : 5 

Nie rozczarowałam się. książka napisana ciekawie, wsparta ciekawym "zapleczem" na stronie autora, przykładami, a nawet kodem implementującym kod. dobry wstęp do poznawania zasad mechaniki gry na stronach www i w aplikacjach mobilnych.
  Ocena : 5 

Druga obowiązkowa, tuż po Tkaczykowej, "Grywalizacja" na polskim rynku. Jest to pozycja, która w nieco ciekawszy sposób odnosi się do konkretniejszego, marketingowego zastosowania gier w biznesie. Nie jest to lektura być tak zaawansowana, jak "Reality is broken" Jane McGonigal, ale z pewnością może posłużyć za cenne źródło wiedzy dla kogoś jeszcze niewtajemniczonego w temacie, lecz zachęconego do jego poznania przez wzrastające trendy gamyfikacyjne. Cenna pozycja - godna polecenia wszystkim pracownikom agencyjnym, kreatywnym, z działów marketingu; słowem - wszystkim, którzy chcą zacząć poważnie myśleć o marketingowym wykorzystaniu mechanizmów grywalizacyjnych.
  Ocena : 4 

Dobra lektura, która powie jak projektować gry, aby zwiększyć grywalność aplikacji w szerokim tego słowa znaczeniu. Opisane są w niej mechanizmy rządzące ludzkimi pragnieniami oraz po części metody wywierania wpływu podczas gry. Autor skupia się na długoterminowych relacjach aplikacja-użytkownik i prezentuje skuteczne techniki przywiązywania użytkownika do gry. Plusy Książka mówi jak budować gry aby użytkownik nie znudził się aplikacją po chwili. Dość interesująca jest tabelka na stronie 75, która pokazuje mechanikę gier na konkretnych przykładach. Cały rozdział 5 świetnie opisuje mechanikę i dynamikę gier w szczegółach. Autor rozkłada znane gry na czynniki pierwsze i wskazuje elementy jakie wpływają na ludzkie zachowania. Minusy Niniejsza pozycja jest średnio wciągająca, nieco lania wody, lecz dużo też przydatnych treści. Rozdział 8 jak autor napisał jest sponsorowany , co mogło wpłynąć na stronniczość pisarza. Aby wykorzystać przykłady z tej publikacji potrzebna jest znajomość ruby on rails. Podsumowanie Całokształt mówi o tym wszystkim co wpływa na przywiązanie do gry, lojalności oraz nieświadomej motywacji gracza. Książka na pewno przyda się osobom, które chcą aby użytkownik polubił ich produkt i po jakimś czasie powracał. Autor nie da nam przepisu na sukces gry, lecz przedstawia tylko mechanizmy grywalizacji. Informacje w książce przydatne są na etapie projektowania gry i nie istotny jest język programowania.
  Ocena : 3 

Sporo mi w tej książce brakowało. Trochę takie malowanie trawy na zielono. A może spodziewałem sie czegoś innego, więcej przykładów, konkretów a nie odwołań do innego portalu gdzie mam szukać dalej informacji.