Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2016

Lauret zaufanych opinii
Crowdfunding. Zrealizuj swój pom...

Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego Tłumu

Autorzy: ,

Ocena:
   5/6  Opinie  (1)
Stron: 280 Stron (w wersji papierowej): 280
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
39,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
39,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
31,92 zł
39,90 zł

ECONOMICUS 2016 - III miejsce w kategorii "Najlepszy poradnik ekonomiczny"


WE the CROWD

Czym jest crowdfunding? Na to pytanie prościej jest odpowiedzieć przez zaprzeczenie. Crowdfunding nie jest: finansowaniem społecznościowym, piramidą finansową ani bezzwrotną pożyczką uzyskaną od wielu osób. Jest za to demokratyczną i cyfrową metodą finansowania projektów, w ramach której dowolna osoba głosuje swoimi pieniędzmi na jakiś pomysł w zamian za konkretną korzyść. Jest także demokratyczną formą marketingu, łączącą zaufanie i dialog z gospodarką doświadczeń i mechanizmami społecznościowymi. Innymi słowy, crowdfunding to taka forma kapitalizmu, w której o realizacji danego pomysłu decyduje Tłum.

Crowdfunding w Polsce rośnie w siłę w miarę rozwoju inwencji i zaradności cyfrowego Tłumu. Coraz więcej artystów, startupów, a nawet organizacji charytatywnych zwraca się bezpośrednio do swoich społeczności w celu pozyskania funduszy na realizację kapitalnych, potrzebnych projektów. To jednak wciąż za mało! Autorzy tej książki zebrali i usystematyzowali wiedzę, którą dzielą się za pośrednictwem poświęconego crowdfundingowi bloga www.wethecrowd.pl. Dziś oddają w Twoje ręce nie tylko bazę teoretyczną, ale przede wszystkim zestaw narzędzi pozwalających przekonać się, co o Twoich pomysłach sądzi Tłum, który może zadecydować o przyszłości Twoich projektów.

UWAGA – wydanie tej książki zostało częściowo sfinansowane w ramach crowdfundingu!

Bartosz Filip Malinowski (ur. 1987) – współzałożyciel think tanku WE the CROWD, doktorant zarządzania. Publikuje na łamach „Nowego Marketingu” i „Antywebu”. Prowadzi bloga www.apofenique.pl. Racjonalista, humanista, ateista i idealista, szukający właściwych środków do właściwych celów.

Marcin Giełzak (ur. 1987) – współzałożyciel think tanku WE the CROWD. Aktywnie uczestniczy w kampaniach crowdfundingowych i prowadzi szkolenia z tego zakresu. Współorganizował pierwsze w Polsce wydarzenia poświęcone ekonomii współdzielonej. Współpracuje m.in. z „Nowym Marketingiem”, „Mam StartUp”, „Nowym Obywatelem”. Autor książki Antykomuniści lewicy (Poznań 2014).

Patroni medialni:

Wstęp (7)

Rozdział 1. Wprowadzenie teoretyczne (15)

  • Tłum finansował od zawsze (15)
  • Definiując crowdfunding (21)
  • Crowdfunding to (prawie) same zalety (26)
  • Proces crowdfundingu (32)
  • Typy i rodzaje crowdfundingu (42)
Rozdział 2. Niezbędnik (49)

  • Wstęp (49)
  • 5P crowdfundingu (53)
    • Pomysł (58)
    • Plemię (60)
    • Plan (60)
    • Prezentacja (61)
    • Promocja/PR (61)
    • 5P i tysiące niewiadomych (62)
  • Dlaczego Tłum? (I inne trudne pytania) (63)
    • Łyżka dziegciu, beczka miodu (63)
    • Pytanie 1. Czemu akurat crowdfunding? (65)
    • Pytanie 2. Czy możesz właściwie sformułować swoje cele? (66)
    • Pytanie 3. Dlaczego Tłum miałby wesprzeć Twój pomysł? (67)
    • Pytanie 4. Czy rozumiesz i akceptujesz zasady? (68)
    • Komentarze (69)
  • Wybór modelu i sposobu finansowania przez Tłum (74)
    • Wybór platformy (74)
    • "Trzecia droga"1 i druga też (79)
    • Komentarze (83)
  • Wyznaczenie celu finansowego i czasu trwania zbiórki (86)
    • Wyznaczenie celu finansowego (funding goal) (86)
    • Wyznaczenie celów dodatkowych (stretch goals) (90)
    • Wyznaczenie czasu trwania zbiórki (93)
    • Komentarze (97)
  • Dobór nagród i budowanie struktury nagród (100)
    • Dobór nagród (perk selection) (101)
    • Konstruowanie poziomów nagród (perk pricing & structuring) (104)
    • Komentarze (112)
  • Przygotowanie prezentacji (115)
    • Ty (117)
    • Opowieść projektu (story) (118)
    • Materiały i aspekt wizualny (121)
    • Opis projektu (project description) (123)
    • Wideoprezentacja (video pitch) (128)
    • Komentarze (131)
  • Promocja/PR przed startem zbiórki (136)
    • Z czym, do kogo, jak i po co? (136)
    • Mobilizacja Twojego Plemienia (139)
    • Pokrewne Plemiona i partnerzy (142)
    • Media i liderzy opinii (145)
    • Tuż przed startem (149)
    • Komentarze (150)
  • Promocja/PR po starcie zbiórki (155)
    • Pierwsze kilkadziesiąt godzin (155)
    • Kolejne kilkadziesiąt godzin (158)
    • Co dalej? (163)
    • Zarządzanie kryzysowe (165)
    • Komentarze (166)
  • Koniec kampanii... początek pracy (170)
    • Scenariusz nr 1: Sukces (170)
    • Scenariusz nr 2: Porażka (175)
    • Komentarze (179)
  • Imperialne rozmowy przy piwie. Wywiad z organizatorami zbiórki "Piwne imperium" (183)
  • "Baliśmy się, że dojdziemy do 100 tys. zł". Wywiad z organizatorami zbiórki Space is More (202)
  • Budując zbrojownię. Wywiad z organizatorem zbiórki The Armory (217)
  • Wizytówka w postaci wydanej płyty. Wywiad z zespołem Yoga Terror (224)
Rozdział 3. Dziennik kampanii (235)

  • Ostatnie dni przed startem (235)
  • 30 dni kampanii (247)
  • Co dalej? (263)
Zakończenie (267)

Słowniczek pojęć (271)

Honorowa lista wspierających (280)

Najczęściej kupowane razem:
Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego Tłumu plus Video marketing nie tylko na YouTube plus Wizualny młotek. Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu
Cena zestawu: 101,73 zł 119,70 zł
Oszczędzasz: 17,97 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego Tłumu
Najczęściej kupowane razem ebooki:
Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego Tłumu plus Video marketing nie tylko na YouTube plus Wizualny młotek. Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu
Cena zestawu: 101,73 zł 119,70 zł
Oszczędzasz: 17,97 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego Tłumu
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
6
(0)
5
(1)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 1

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 5 

Bardzo dobra pozycja, jedynym jej minusem była spóźniona dostawa (brałem udział w zbiórce), poza tym treść jest pełna interesujących uwag i ciekawych porad , okraszonych realnymi przykładami. Świetnie się czyta