Jak uniknąć czyjejś odmowy?

Dodane przez: Brian w dniu

Pierwsza kluczowa reguła w sprzedaży mówi, że jeśli klient wychodzi z pustymi rękami, to najprawdopodobniej już nie wróci. Dlatego w trakcie pracy nad klientem trzeba być nieco agresywnym, ale też nie należy przesadzić, aby klienta nie wystraszyć.

Jeden ze sposobów na podtrzymywanie rozmowy polega na tym, aby nie zadawać pytań, na które klient może odpowiedzieć tak lub nie. Jeżeli na przykład sprzedajesz usługę na określony czas, nigdy nie zadawaj pytania "Czy jest Pan/Pani zainteresowany/a naszą usługą na 3 lub 5 lat?" Zamiast tego należy zapytać "Czy jest Pan/Pani zainteresowany/a usługą na 3 lata, czy też usługą na 5 lat, która jest tańsza?" Na pierwszy rzut oka obydwa pytania dotyczą tego samego i klient może odmówić zakupu, jednak w przypadku drugiej wersji pytania klientowi będzie trudniej odmówić, ponieważ będzie musiał powiedzieć coś więcej niż tylko "nie."