Facebook
ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Sens życia i sens wszechświata. Studia z teologii współczesnej (ebook)(audiobook)(audiobook)

Okładka książki/ebooka Sens życia i sens wszechświata. Studia z teologii współczesnej

Okładka książki Sens życia i sens wszechświata. Studia z teologii współczesnej

Okładka książki Sens życia i sens wszechświata. Studia z teologii współczesnej

Okładka książki Sens życia i sens wszechświata. Studia z teologii współczesnej

Ocena:
Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
Stron:
262
Druk:
oprawa twarda
3w1 w pakiecie:
     PDF
     ePub
     Mobi

Książka

44,90 zł

Dodaj do koszyka

Ebook

39,90 zł

Dodaj do koszyka lub Kup na prezent Kup 1-kliknięciem

Przenieś na półkę

Do przechowalni

Do przechowalni

O ile oczami wiary widzi się świat inaczej, niż oczami wiedzy naukowej?
Jak, w perspektywie teologicznej, sens człowieka wiąże się z sensem Wszechświata?
Jaki jest związek „teologii sensu” z „teologią stworzenia”?


Pytania o sens człowieka i sens Wszechświata są ze sobą ściśle związane. Właściwie stanowią one jedno Wielkie Pytanie. Człowiek jest genetycznie związany z Wszechświatem. Korzenie człowieka wyrastają z historii Wszechświata. Jeżeli Wszechświat ma sens, to sens ten prawdopodobnie obejmuje także człowieka, ponieważ człowiek jest częścią, więcej: elementem struktury Wszechświata. A czy mógłby istnieć człowiek obdarzony sensem w bezsensownym Wszechświecie? Polecamy wznowienie klasycznej książki słynnego filozofa i kosmologa, poprawione i poprzedzone nowym wstępem Autora.

Jednym z głównych problemów stojących przed teologią XXI wieku jest jej dialog z naukami, zwłaszcza z naukami przyrodniczymi. Fakt, że wielka liczba teologów (może nawet większość) nie dostrzega tego problemu, świadczy jedynie o tym, że jest to problem naprawdę palący. Zignorowanie go może zepchnąć teologię niedalekiej przyszłości na marginesy kulturowego życia ludzkości. Albo jeszcze wyraźniej – może włączyć teologię w ciągle przybierający na sile nurt irracjonalizmu, zrównując ją tym samym z wielu modnymi zabobonami. Należy więc problemowi dialogu teologii z naukami stawić czoło.
0 Michał Heller

Zamknij

Wybierz metodę płatności