Recenzje:
Tworzenie trójwymiarowych animacji wymaga odpowiedniego oprogramowania oraz nabycia pewnych umiejętności. Wszystkim zainteresowanym proponujemy książkę, która przeprowadza przez proces modelowania oraz animowania konkretnej sceny z wykorzystaniem najnowszej wersji popularnego programu 3ds max.

Po opanowaniu podstaw i poznaniu interfejsu graficznego aplikacji zajmiesz się modelowaniem z użyciem różnych linii (zwanych w książce splajnami od ang. splines). Następnie zaczniesz modelowanie organiczne, z wykorzystaniem siatki, bardzo często stosowanej podczas projektowania różnych postaci. Kolejne rozdziały książki omawiają system dodawania kości oraz morfingu. W ten sposób przygotowujesz swoją postać do animowania. Po kolei projektujesz poszczególne części ciała i uczysz się, jak pokrywać je włosami oraz odzieżą. Dość obszerna część książki opisuje modelowanie wnętrz. Przy tej okazji omówiono wszelkie techniki związane z oświetleniem sceny i ustawieniem kamer.

Dwa ostatnie rozdziały poświęcono już samej animacji przygotowanej postaci w konkretnym otoczeniu oraz renderingowi gotowej sceny. Do książki dołączona jest płyta CD, gdzie znajdziesz wiele dodatkowych materiałów.

PC World Komputer Sebastian Górski; 01/2008