Dzieciaki na start! Programowanie dla najmłodszych
- Autor:
- Konrad Jagaciak
- Niedostępna
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 96
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
Dzieciaki na start! Programowanie dla najmłodszych
Programowanie? To dziecinnie proste!
- Opanuj podstawy programowania
- Naucz się korzystać z narzędzi
- Stwórz własne gry komputerowe
- Zacznij myśleć jak programista
Choć programowanie może się wydawać bardzo poważną sprawą, nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygodę z informatyką zaczynać już od najmłodszych lat. Tworzeniem gier komputerowych na tablety, telefony i komputery mogą się zajmować nawet dzieci, a pierwsze kroki stawiać na... domowym dywanie, z użyciem zwykłych kartek papieru i flamastrów. Podstawy są naprawdę proste, o ile znajdzie się odpowiedni przewodnik.
Może nim być ta książka! Prosto, bez zbędnej teorii, w sposób przyswajalny dla najmłodszych, krok po kroku wprowadzi Cię, młody programisto, w świat informatyki. Opanujesz niezbędne podstawy, zrozumiesz, jak działają algorytmy, dowiesz się, jakie narzędzia umożliwią Ci pisanie kodu, a także nauczysz się projektować i tworzyć własne gry komputerowe działające na różnych platformach. Przekonaj się, że to nic trudnego!
- Podstawy tworzenia algorytmów
- Zasada działania komputera
- Korzystanie z narzędzia ScratchJr
- Tworzenie gry na tablecie
- Środowisko Kodu Game Lab
- Tworzenie gry na komputerze
- Używanie programu Pocket Code
- Tworzenie gry na smartfonie
Projektuj, programuj, testuj - zostań młodym programistą!
Wybrane bestsellery
-
Promocja
Dziś nawet małe dziecko wie, że w umiejętności programowania tkwi moc. Moc kreowania wirtualnego świata, moc wpływania na własną przyszłość, moc współpracy z maszynami, które coraz silniej wkraczają w nasze życie. W przyszłości umiejętności programistyczne zapewnią dzisiejszym dzieciom - tym małym i tym większym - pracę, czyli moc samodzielnego utrzymania się, i to na niezłym poziomie finansowym. Jak wprowadzić najmłodszych w świat informatyki? Pierwsze doświadczenia i oprogramowanie, z jakim dziecko się zetknie, mają niesamowite znaczenie. Mogą zachęcić do podejmowania kolejnych wyzwań, ale mogą też zniechęcić. Mogą zaopatrzyć w solidne i uniwersalne podstawy, lecz mogą również zaśmiecić głowę niepotrzebną wiedzą, której przyszły programista nigdy nie wykorzysta.- Videokurs pkt
App Inventor. Kurs video. Stwórz grę mobilną bez kodowania App Inventor. Kurs video. Stwórz grę mobilną bez kodowania
(49,05 zł najniższa cena z 30 dni)
39.90 zł
109.00 zł (-63%) -
Promocja
Ludzie grali, grają i będą grać. Ponieważ dziś grają więcej niż w przeszłości, można prognozować, że w przyszłości będą grać jeszcze intensywniej niż obecnie - i domagać się nowych pomysłów na rozrywkę. Nowych gier. Wydaje się zatem, że związanie zawodowej ścieżki z produkcją gier komputerowych ma głęboki sens, a ich projektantom pracy raczej nie zabraknie. Dlatego jeśli lubisz spędzać wolny czas w świecie wirtualnym, jeśli interesują Cię techniczne aspekty tworzenia gier komputerowych, wreszcie myślisz o tym, by iść w tę stronę - koniecznie zainteresuj się naszym kursem video!- Videokurs pkt
(39,60 zł najniższa cena z 30 dni)
39.90 zł
99.00 zł (-60%) -
Promocja
Trzecie wydanie Programowania z Minecraftem dla dzieci to kolejna odsłona cieszącego się uznaniem przewodnika, dzięki któremu Twoje dziecko rozpocznie przygodę z programowaniem. To książka adresowana do dzieci od ósmego roku życia, ale i starsi znajdą coś dla siebie. Przeprowadzi sprawnie młodych czytelników przez omówienie poszczególnych klas, funkcji i typów zmiennych, instrukcji warunkowych czy pętli. Co więcej, każde zagadnienie zostało uzupełnione o praktyczne zadania, a to pozwoli na bieżąco weryfikować przyswojone informacje. Dzięki osadzeniu w systemach Minecrafta, gry dobrze znanej wielu dzieciom, nauka z tym przewodnikiem jest niezwykle efektywna - właśnie dlatego, że łączy przyjemne z pożytecznym.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom podstawowy. Wydanie III Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom podstawowy. Wydanie III
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.94 zł
54.90 zł (-40%) -
Promocja
Czy wiesz, czym się zajmuje programista? To ktoś, kto, używając swojego umysłu i odpowiedniego języka programowania, rozwiązuje rozmaite problemy. Programista to taki współczesny superbohater. Przychodzi, siada do komputera, szybko przebiega palcami po klawiaturze i proszę ― działa. Oczywiście, to pewne uproszczenie, ale… Brzmi ciekawie? Słusznie. Bo praca programisty, kodera, developera jest ciekawa. I fajna. I daje dużo satysfakcji. A najlepsze jest to: podstaw programowania można się szybko nauczyć, po prostu się bawiąc. We własny, ulubiony sposób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Python dla nastolatków. Projekty graficzne z Python Turtle Python dla nastolatków. Projekty graficzne z Python Turtle
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%) -
Promocja
Python to bardzo popularny, wydajny i elastyczny język programowania ogólnego przeznaczenia, którego prosta, czytelna i zwięzła składnia zdobyła uznanie rzesz programistów na całym świecie. Duże możliwości, przenośność kodu, możliwość pisania skryptów - wszystko to sprawia, że Python znajduje zastosowanie w najróżniejszych dziedzinach i wspiera rozwój wielu popularnych serwisów internetowych. Bez wątpienia warto się go nauczyć!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Python w zadaniach. Programowanie dla młodzieży. Poziom podstawowy Python w zadaniach. Programowanie dla młodzieży. Poziom podstawowy
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
W tej książce znadziesz omówienie wszystkich najważniejszych funkcji i możliwości Pythona. Zobaczysz, jak pracować w środowisku tego języka, jak używać zmiennych, instrukcji warunkowych, funkcji i typów danych. Zobaczysz, w jakich sytuacjach warto wykorzystywać pętle i moduły, jak wykonywać operacje na plikach i jak obsługiwać wyjątki. Sprawdzisz, do czego przydaje się programowanie strukturalne, a do czego obiektowe, i zobaczysz, jak łatwo połączyć je w Pythonie! Krótko mówiąc, zanim się obejrzysz, zaczniesz samodzielnie pisać zaawansowane skrypty. Sprawdź, programuj i baw się dobrze!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(23,40 zł najniższa cena z 30 dni)
23.40 zł
39.00 zł (-40%) -
Promocja
Dzięki książce Scratch. Superprzygoda z programowaniem! dzieci mogą nauczyć się podstaw programowania, tworząc grywalne gry komputerowe. Będą wykonywać projekty inspirowane klasycznymi grami z automatów, które można zaprogramować w jedno popołudnie (a potem w nie zagrać!). Wyczerpujące instrukcje opiszą krok po kroku partie kodu, co w połączeniu z zabawą płynącą z kolejnych wyzwań programistycznych szybko skłoni dzieci do tworzenia własnych gier.- Druk
(11,90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
37.00 zł (-68%) -
Promocja
Dorośli, doceniając rozrywkowe walory gry, dostrzegli także jej aspekty edukacyjne. Minecraft stał się na przykład bazą zajęć z programowania dla dzieci i młodzieży. Ta książka powstała na podstawie warsztatów dla średnio zaawansowanych i jest przeznaczona dla dzieci od dziesiątego roku życia. Uczy programowania, przekazuje także trudniejsze zagadnienia w prosty, przyjazny dla młodego umysłu sposób. Do każdego zadania podane zostało rozwiązanie, bardziej skomplikowane zaś można rozwiązywać wspólnie z autorami podręcznika.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom średnio zaawansowany. Wydanie II Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom średnio zaawansowany. Wydanie II
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.94 zł
54.90 zł (-40%) -
Promocja
Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja technologiczna, rozpoczęła się era sztucznej inteligencji. By móc z nią współpracować na odpowiednim poziomie, już uczniowie i studenci powinni opanować umiejętność programowania niezbędną do poruszania się w dzisiejszym świecie pełnym nowych rozwiązań technologicznych. Dlatego właśnie powstał ten kurs – przygotowany z myślą o młodym odbiorcy, zaprojektowany tak, by był atrakcyjny i angażujący, dodatkowo „podkręcony” grafikami nawiązującymi do świata gier komputerowych. Szkolenie nieprzypadkowo uczy programowania w Pythonie – jest to bowiem język wszechstronny, używany zarówno do tworzenia stron internetowych i aplikacji desktopowych, jak i pisania kodu gier, analizy danych i wielu innych zastosowań. Nader często korzystają z niego specjaliści w dziedzinie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.- Videokurs pkt
Przygoda z Pythonem. Kurs video. Algorytmy dla młodych programistów Przygoda z Pythonem. Kurs video. Algorytmy dla młodych programistów
(53,55 zł najniższa cena z 30 dni)
39.90 zł
119.00 zł (-66%) -
Promocja
Programowanie to dziś niezwykle ważna umiejętność. I wszystko wskazuje na to, że jego znaczenie będzie tylko rosło. Warto więc zawczasu pomyśleć o przyszłości swojego dziecka i pomóc mu rozpocząć przygodę z programowaniem. Tym bardziej że istnieje Scratch ― język kodowania, wokół którego skupia się liczna społeczność internetowa ― pozwalający tworzyć własne interaktywne historie, gry i animacje i dzielić się nimi z ludźmi na całym świecie. A że Scratch powstał z myślą o młodych programistach, w wieku 8 – 16 lat, idealnie się sprawdza jako pierwszy język przyszłego informatyka.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(22,20 zł najniższa cena z 30 dni)
22.20 zł
37.00 zł (-40%) -
Promocja
Pod intrygująco brzmiącą nazwą micro:bit kryje się niewielkich rozmiarów płytka będąca mikrokontrolerem ― czy inaczej: mikrokomputerem. Sercem wielu urządzeń, takich jak różne roboty i inteligentne modele samochodów. Micro:bit stanowi punkt wyjścia dla ich konstrukcji i jest urządzeniem niezwykle często pojawiającym się przy okazji rozmaitych projektów związanych z nauką programowania ― korzystają z niego nauczyciele i uczniowie na całym świecie. Mikrokontroler micro:bit pozwala im się sprawnie uczyć i rozwiązywać pojawiające się przy okazji realizacji zadań problemy poprzez zabawę. Bo programowania, podobnie jak każdej innej dziedziny wiedzy, najlepiej uczyć się przez sprawiające radość praktykowanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Micro:bit. Nauka programowania i elektroniki dla małych oraz dużych Micro:bit. Nauka programowania i elektroniki dla małych oraz dużych
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja
Jeśli masz już dość bezproduktywnego wpatrywania się w ekran komputera lub tabletu i chciałbyś zacząć robić coś naprawdę ciekawego, dobrze trafiłeś! A jeśli przy tym chcesz zabłysnąć w klasie i zostać prawdziwą gwiazdą na lekcji informatyki, to trafiłeś jeszcze lepiej!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II
Radosław Kulesza, Sebastian Langa, Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Adrian Czechowski
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%)
O autorze książki
Konrad Jagaciak - z wykształcenia programista (absolwent Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki), a z zamiłowania nauczyciel. Obecnie nauczyciel przedmiotów zawodowych w zawodzie technik informatyk (Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. ks. Edmunda Domańskiego w Iłowie-Osadzie), a także organizator kursów programowania dla dzieci.
Autor wielu artykułów o tematyce programistycznej, które przeczytać można w tytułach z serii Komputer Świat, ale także w czasopismach Programista Junior, Nauczyciel na Plus i portalu Forbot.pl."
Ebooka "Dzieciaki na start! Programowanie dla najmłodszych" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Dzieciaki na start! Programowanie dla najmłodszych" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Dzieciaki na start! Programowanie dla najmłodszych" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Dzieciaki na start! Programowanie dla najmłodszych (9) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: odkrywczamama.blogspot.com Agata KujawskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W ostatnich latach, jeszcze przed wybuchem pandemii, w szkole zagościła nauka programowania* dla dzieci. I to wcale nie na zajęciach pozalekcyjnych, prowadzonych przez prywatne firmy- nie, nie! Programowania uczą się już najmłodsi uczniowie na "normalnych" lekcjach w szkole podstawowej, a nawet w przedszkolu! Sama wraz z koleżankami po fachu bierzemy udział w programie edukacyjnym "Zaprogramuj przyszłość", wykorzystując podstawy kodowania na co dzień w nauczaniu klas I-III. Co to jest kodowanie? Ogólnie mówiąc to zapisywanie informacji w postaci kodu lub odczytywanie zaszyfrowanego zapisu. Można kodować za pomocą kolorów, piktogramów, liter, cyfr, klocków, kubeczków, zabawek, darów natury (owoców, warzyw, liści, szyszek, kamieni itd.), tak naprawdę wszystko się nada. Nie potrzebujemy nawet komputera! Zakodowana informacja może być wiadomością (np. listem), poleceniem, historią czy drogą do przebycia. Nie trzeba posiadać przy tym zbyt wielu umiejętności, ale za to można się wiele nauczyć! Przy tym jest mnóstwo zabawy i radości. Kodowanie to sama przyjemność! Dzięki programowaniu można tworzyć własne i dowolne gry komputerowe. To wcale nie jest takie trudne! Można to zrobić na komputerze, tablecie, telefonie. W domu, czy w szkole, wszędzie. Może to robić samo dziecko, możecie się bawić razem, a zapewniam, że i dorosły szybko się wciągnie. Najbardziej popularnym chyba i dostępnym programem komputerowym do nauki programowania jest Scratch. Występuje on w wersji zwykłej oraz Junior. Do stawiania pierwszych kroków, polecam tę drugą opcję. Warto skorzystać z tutoriali, które można znaleźć w sieci, można też podpierać się poradnikiem "Dzieciaki na start!" polskiego programisty. Ta niepozorna książeczka, krok kroku pokaże Tobie lub Twojemu młodemu programiście jak się poruszać po ScratchuJr, by zaprogramować swoją prawdziwą, działającą, ruszającą się, mają cel i dającą mnóstwo satysfakcji grę! N-A-P-R-A-W-D-Ę! Najpierw stworzycie bohatera lub bohaterów (możecie to zrobić na kartce papieru, robiąc sobie zdjęcia lub w samym programie). Jeżeli jeszcze nie włączyłeś ScratchaJr, można go zainstalować na swoim sprzęcie albo korzystać z wersji online (niestety o tym w książce nie napisali), także w języku polskim. Kiedy mamy już bohaterów (czyli tzw. duszki), możemy stworzyć scenę (czyli tło wydarzeń). Może być ich wiele lub jedna, to zależy od Was. Teraz kolej na skrypty, czyli ruchy i efekty. Układamy je za pomocą puzzli istniejących w programie w różnych kategoriach- możliwości jest wiele, więc nie będę ich opisywać. Oczywiście gra jest pewnego rodzaju opowieścią, może być krótsza lub dłuższa, prosta lub bardziej skomplikowana- możliwości jest nieskończona ilość, wszystko zależy od autora! Innym programem, w którym można stworzyć własną grę jest Kod Game Lab. "Jest to oprogramowanie pozwalające na tworzenie gier z grafiką 3D". Częściowo działa ono w języku polskim. Ta aplikacja jest mi mniej znana, ale też daje wiele możliwości oraz satysfakcji. I również została ona opisana w książeczce "Dzieciaki na start!". Jeżeli Wasze dziecko nie ma dostępu do komputera, lecz ma smartfon czy tablet, można zainstalować aplikację PocketCode. Obsługa wymaga jednak pewnych podstaw, czy znajomości tematu kodowania. Tutaj skrypty opierają się na słowach, a nie piktogramach i są one bardziej rozbudowane. Mimo tego, podobnie jak powyższe programy i ten jest całkiem intuicyjny. "Dzieciaki na start!" to niewielkich rozmiarów książeczka, ale zawarte w niej treści pozwolą na naukę programowania od podstaw już dzieciom. Brak tu teorii, jest za to sama praktyka, a to właśnie lubią młodzi, prawda? 😉 *Chociaż programowanie i kodowanie nieco się od siebie różni, to w tym poście będę ich używać zamiennie, jako synonimy.
-
Recenzja: QulturaSlowa Justyna GulRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Dla wielu osób programowanie kojarzy się z czarną magią, z czymś niezmiernie skomplikowanym. Nie rozumiemy o co tak naprawdę w nim chodzi, z góry zatem zakładamy, że nie mamy nawet szans się go nauczyć, że nie jest to zupełnie dla nas. Tymczasem programowanie może okazać się wspaniałą zabawą, która – kto wie – może przerodzić się w pasję, a nawet sposób na życie. Paradoksalnie, największe szanse na to, by programowanie stało się czymś naturalnym, czymś przyjaznym, przydatnym (a niekiedy niezbędnym), jest zainteresowanie nim dzieci. Te bowiem uczą się bawiąc, nie mają oporów przed próbowaniem, zaś odpowiednio podana wiedza sprawia, że eksplorując nowe tereny, zajmując się nowym tematem, doskonale się przy tym bawią. O tym jednak, w jaki sposób przedstawić to programowanie, by nie straszyło, jak zainteresować dzieci informatyką, przeczytać możemy w książce pt. „Dzieciaki na start! Programowanie dla najmłodszych”, autorstwa Konrada Jagaciaka. Opublikowana nakładem Wydawnictwa Helion pozycja adresowana jest teoretycznie do dzieci, choć tak naprawdę sięgnąć mogą po nią również dorośli. I to nie tylko nauczyciele informatyki szukający pomysłu na zajęcia, ale wszyscy pragnący wiedzieć więcej, a być może eksplorować tę dziedzinę wraz z dzieckiem. Atrakcyjna graficznie książka składa się z czterech części, wprowadzających nas krok po kroku w tajniki programowania. Zaczniemy od … dywanu, bowiem to na nim siedząc będziemy rysować naszego zmyślonego przyjaciela. Kiedy już powstanie rysunek, pobawimy się skryptami, dzięki którym programować będziemy naszego przyjaciela. Skrypty mówią nam o tym, jak działać mają wszystkie rzeczy w grze, nauczymy się zatem sprawiać, by nasz przyjaciel podskakiwał, a nawet chodził i to w różnych kierunkach! Jednocześnie za tą nauką skryptów bawić się możemy w poszukiwanie prawdziwego skarbu, przemieszczając się w określony strzałkami sposób. Kolejna część książki dotyczy programowania na tablecie lub smartfonie z systemem Android lub iOS z zainstalowaną aplikacją ScratchJr. Znajdziemy tu dokładny opis (z widokiem) okna ekranu, podejmiemy też wyzwanie, jakim będzie zaprogramowanie swojej pierwszej gry! Z pomocą autora wybierzemy tło, dodamy duszki i bohatera, ułożymy skrypty, a następnie uruchomimy grę. Możemy ja nawet wzbogacić o takie efekty, jak np. nagrody. Część trzecia mówi o tym, w jaki sposób programować możemy na komputerze z systemem Windows i zainstalowaną aplikacją Kodu Game Lab , która pozwala na tworzenie gier z grafiką 3D. Niezwykłe jest to, że program (podobnie zresztą jak opisywana książka – przy udziale opiekunów) może zostać wykorzystany nawet przez dzieci, które dopiero uczą się czytać i pisać, bowiem obsługa w dużej mierze oparta jest na systemie obrazkowym. W programie tym możemy wybrać swój świat gry, stworzyć scenę, obiekty, a nawet przeciwnika naszego bohatera. Dowiemy się ponadto, jak dodać do gry dodatkowe elementy, które pomogą graczom osiągnąć zwycięstwo. Dla tych, którzy preferują smartfon, jest czwarta część książki, dotycząca programowania na urządzeniu z zainstalowaną aplikacją Pocket Code. To już nieco bardziej zaawansowany program, pozwalający na tworzenie gier. Autor szczegółowo objaśnia, w jaki sposób stworzyć już dość złożoną grę, zaś przywołane ilustracje pozwalają nam odtworzyć opisywane działania i … wykonać je samodzielnie, tworząc własny produkt, Książkę charakteryzuje prostota języka, pozwalająca nam zrozumieć rzeczy, które dotąd wydawały się być niezrozumiałe. Ilustracje weryfikują ponadto nasze zrozumienie tekstu, a dzięki temu możemy szybko zauważyć pierwsze rezultaty działań (i sukcesy!).
-
Recenzja: Sztukater.pl ANETA SAWICKARecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Czy programowanie jest zajęciem przeznaczonym wyłącznie dla osób dorosłych? Oczywiście, że nie! Okazuje się, że już kilkuletnie dzieci mogą stawiać swoje pierwsze kroki w tej ciekawej dziedzinie. Odpowiedź na pytanie „czy warto?” jest oczywista ‒ wszelkie umiejętności informatyczne są w naszych czasach naprawdę bardzo ważne i przydatne. Informatyka to zawód przyszłości, warto więc wyposażyć dzieci w jej podstawy. Do tego celu doskonale nadaje się przewodnik „Dzieciaki na start! Programowanie dla najmłodszych” napisany przez Konrada Jagaciaka i wydany nakładem wydawnictwa Helion. Ta niedługa książka, to doskonały sposób na to, aby pomóc naszym dzieciom poznać podstawy dziedziny zwanej programowaniem. Książka podzielona jest na cztery odrębne części. Pierwsza z nich to wstęp do programowania, czyli zabawa bez używania elektroniki. Jest to krótka zachęta do tego, aby wejść w temat, zaangażować do pomocy najbliższych oraz opanować pierwsze, podstawowe zasady, na których opierać się będzie dalsza nauka programowania. Są to zabawy, do których potrzeba tylko ulubionej zabawki, kartek i kredek. W kolejnej części przechodzimy już do programowania na tablecie lub smartfonie przy użyciu aplikacji ScratchJr. Jest to bardzo ciekawa, prosta w obsłudze aplikacja, w której dziecko może tworzyć własne animowane scenki. Mój syn kilka miesięcy temu bardzo lubił bawić się tą aplikacją, a teraz po otrzymaniu książki „Dzieciaki na start!” ponownie zajął się tworzeniem scenek. W książce pokazano podstawy korzystania z aplikacji i elementy, których można używać przy tworzeniu swoich animacji. Kolejną opisaną w książce aplikacją jest Kodu Game Lab, której można używać na komputerze z systemem Windows. Umożliwia ona tworzenie prostych gier z efektem 3D. Przy pomocy książki moje dziecko zaczęło już stawiać pierwsze kroki w tej aplikacji, a także zapoznało się z podstawami tworzenia w tym programie i stworzyło swoje pierwsze elementy. Ostatnia część książki dotyczy aplikacji Pocket Code używanej na tablecie lub smartfonie. Jest to kolejny program, który pozwala na tworzenie gier. Podobnie jak w poprzednich rozdziałach, tutaj również zostało krok po kroku wyjaśnione korzystanie z aplikacji. Największym atutem tej książki jest jej prosta, dostosowana do młodego odbiorcy treść. Korzystanie z wszystkich aplikacji wyjaśnione zostało w zrozumiały sposób. Tekst uzupełniono licznymi grafikami, które jeszcze bardziej ułatwiają korzystanie z tej publikacji. Bez wątpienia „Dzieciaki na start! Programowanie dla najmłodszych” to książka bardzo inspirująca i zachęcająca do tego, aby spróbować swoich sił w opisanych aplikacjach. Większości dzieci raczej nie trzeba namawiać, aby korzystały z tabletu, smartfona czy komputera, warto więc to wykorzystać i przy okazji wyposażyć je w umiejętności, które kiedyś mogą im się bardzo przydać. Korzystanie z tych trzech opisanych aplikacji to dla dzieci szansa na nauczenie się czegoś ciekawego, ale również świetna, kreatywna i rozwijająca zabawa dająca ogromną satysfakcję. Mój syn od kilku dni codziennie sięga po książkę i próbuje przy jej pomocy tworzyć nowe rzeczy. Choć sporo już umiał, chociażby we wspomnianej aplikacji ScratchJr,, to dzięki książce przyswoił kolejne umiejętności. Książka jest bardzo dobrze wydana, nastawiona na to, aby korzystały z niej dzieci. Myślę, że warto ten tytuł zaproponować wszystkim dzieciakom, które wykazują zainteresowanie zagadnieniami informatycznymi. Kto wie, może dzięki tej książce pokochają one informatykę tak bardzo, że w przyszłości zajmą się nią zawodowo
-
Recenzja: Mama, żona - Kobieta Kaczor AnnaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Dzieciaki na start! Programowanie dla najmłodszych” to książka, która w ciekawy a przy tym prosty sposób wprowadzi dzieci w świat programowania. Pokaże jak programować na telefonie, tablecie, komputerze, a także na dywanie (tak to jest możliwe). Wraz z nią dzieci stworzą pierwsze gry i wiele więcej. Książka jest bardzo bogata w treść. Wszelkie informacje są napisane jasno i zrozumiale, poparte zdjęciami, ilustracjami, a przy tym bez zbędnego rozciągania tekstu. Według mnie to spora zaleta książki. Moim zdaniem nauka programowania jest ważna, świat idzie coraz bardziej do przodu, coraz częściej korzystamy ze sprzętu elektronicznego. Taka wiedza przyda się zarówno do zabawy (np. do tworzenia gier), jak i nauki, a w przyszłości pracy. „Dzieciaki na start! Programowanie dla najmłodszych” to książka, która moim zdaniem ma same plusy i z przyjemnością polecam. Moja ocena – 9\10
-
Recenzja: MobileTrends.pl - Najnowsze trendy w technologiach mobilnych Bartłomiej DrążkiewiczRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Właśnie ruszyła premiera książki o programowaniu dla najmłodszych. Pokazuje to, że nawet dzieci mogą wejść w świat IT, co jednoznacznie burzy ścianę strachu, którą reprezentuje ogrom społeczeństwa w stosunku do informatyki i kodowania. Programowanie to trudne słowo Programowanie – słowo trudne, lecz piękne (zwłaszcza dla programisty). Dla Konrada Jagaciaka, autora książki „Dzieciaki na start! Programowanie dla najmłodszych” programowanie oznacza przygodę, którą przeżywa już od dzieciństwa. Kiedy wiele lat temu jeszcze jako dziecko, które nie chodziło nawet do szkoły zaczynał swoją przygodę z grami komputerowymi, nie pomyślał, że kiedyś będzie mógł je tworzyć samodzielnie. Fascynacja autora grami trwała przez kilka lat – aż do momentu, gdy poczuł ogromny niedosyt. Cały świat, wszystko to, co otaczało postacie, jakimi się stawał, sięgając po kolejne tytuły gier, było kreacją stworzoną przez innych. Były to ramy, w których autor musiał się poruszać. Odtwórcze i ograniczające – bo choć wiele z nich pozwalało na duży stopień personalizacji, to jednak nigdy nie dało się przeskoczyć tego, że jednak w którymś momencie wystąpiły ograniczenia. Konrad Jagaciak miał 10 lat, gdy zapragnął tworzyć własne gry. Tworzyć światy, w których nikt nie będzie mógł go ograniczać, a zasady będzie ustalał sam. I tak rozpoczął naukę, choć na rynku nie było zbyt wielu narzędzi, które mogłyby wprowadzić dzieci w świat programowania. Programista niczym dziecko? Nie ma nic obraźliwego w tym twierdzeniu. Każdy z nas ma w sobie bowiem nutkę pozostałości z dzieciństwa, co w psychologii nawet nazywa się wewnętrznym dzieckiem, zgodnie z teorią Jeffreya Younga. Niespełnienie potrzeb z dzieciństwa powoduje jego wewnętrzne krzyki, których emanacją są różnego rodzaju problemy natury emocjonalnej i psychosomatycznej. Zatem czy programowanie może nam pomóc poczuć się jak dzieci? Odpowiedź brzmi – to zależy, ale z pewnością stwarza takie możliwości, zwłaszcza gdy mamy okazję odnosić się do wyobraźni, widząc rezultaty swojej pracy przed ekranem komputera. Programiści – splendor czy przymus? W obliczu wyzwań technologicznych i zmieniającego się rynku pracy, umiejętności cyfrowe, a zwłaszcza programistyczne, będą stawały się coraz bardziej wymagane i powszechne. Obecnie nadal jest to domena wybrańców, choć powoli ulega to zmianie. Warto więc wprowadzić swoje pociechy w świat informatyki ułatwiając im start w przyszłej karierze. Na szczęście obecnie programowanie stało się popularne i wszechobecne. A ta książka może sprawić, aby także Twoje dziecko, wnuk czy też młodsze rodzeństwo poznało ten świat. Powiem więcej, sam chętnie zajrzysz do jej zawartości. W książce opisane jest programowanie na dywanie, czyli podstawy z kartkami, kredkami i zabawką. Później mamy możliwość wejścia w programowanie na tablecie, komputerze i na końcu – na telefonie. Dzięki tej książce każde dziecko będzie mogło stworzyć i zagrać we własną grę, wobec czego Redakcja Mobile Trends zaprasza do lektury!
-
Recenzja: Mamadesigner.pl Ewa MazurRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Chociaż książka ma swoją premierę właśnie dziś (12.10.2021), to słyszałam o niej już jakiś czas temu i nie ukrywam, że bardzo ucieszyłam się ze sposobności zapoznania się z nią trochę wcześniej niż planowałam. Autorem książki jest Konrad Jagaciak – programista, nauczyciel, autor artykułów, książek i kursów wideo o tematyce programistycznej, organizator kursów programowania dla Dzieci. Jego artykuły ukazywały się w czasopismach Komputer Świat, Programista Junior, Nauczyciel na Plus i portalu Forbot.pl. U nas w domu czytuje się Programistę Junior, więc kredyt zaufania do autora był obecny od pierwszych stron książki. Dzieciaki na start! – okładka Kiedy zaczęłam czytać wstęp i pierwszy rozdział chyba dopadł mnie jakiś ponury nastrój, bo powiedziałam sobie „Nie ma szans, żeby Młoda to zrozumiała!„. Poczułam zawód, ale na szczęście nie poddałam się temu pierwszemu wrażeniu i postanowiłam sprawdzić, czy faktycznie moja córka niczego nie pojmie…. Młoda ma 5,5 roku. Już sygnalizowała chęć zrobienia wspólnej gry, a ja niejednokrotnie tłumaczyłam jej na czym polega moja praca, jako twórczyni gier. Kiedy zaproponowałam jej wspólne czytanie książki o robieniu gier była zaciekawiona. Zaczęłyśmy i… wybuchła ekscytacja! Serio. Młoda skakała po łóżku z bananem na twarzy i planowała swoją pierwszą grę. Rozmieszczenie elementów, polecenia, przebieg rozgrywki, czyli to wszystko o czym mowa w pierwszym rozdziale książki „Programowanie na dywanie”. „Dzieciaki na start!” – spis treści „Dzieciaki na start!” – spis treści Widać było w niej głód wiedzy, więc czytałyśmy dalej. Książka skonstruowana jest tak, że zaczynamy od czegoś w rodzaju poziomu 0, czyli dostępnego dla każdego, nawet dla tych, którzy z programowaniem jeszcze nigdy się nie zetknęli. Kolejny rozdział – „Programowanie na tablecie”, jest odrobinę bardziej zaawansowany, a dwa następne to jeszcze więcej wiedzy technicznej. Rozdziały są napisane w formie tutoriali, czyli spisu kolejnych kroków prowadzących do osiągnięcia konkretnego celu. Celem każdego rozdziału jest stworzenie gry i przy okazji poznanie zasad programowania i obsługi trzech aplikacji do programowania dla Dzieci: Scratch Junior, Kodu Game Lab oraz Pocket Code. Sama przeczytałam wszystkie rozdziały, a z córką zatrzymałyśmy się na Programowaniu w Skratch’u Junior. We wpisie „Robimy naszą grę – cz. 1” wspominałam Wam, że już jakiś czas temu zaliczyłyśmy naszą pierwszą przygodę ze Scratch’em, a teraz planowałam podejście drugie. Szybko okazało się, że Młoda ma tak wielką frajdę, że postanowiłam poświęcić na zabawę z tym programem kilka najbliższych dni. A z pozostałymi dwoma środowiskami zapoznam ją już wkrótce. Dzięki wytycznym z „Dzieciaków na start!” możemy krok po kroku zrobić grę i poznać wszystkie polecenia i funkcje Scratch’a Juniora. Młoda tworzy scenkę o dogoterapii w Skratch Junior Bardzo cieszę się, że „Dzieciaki na start!” przypomniały mi, jak wiele jest w stanie pojąć moje Dziecko. Niby jestem świadomą mamą, która wierzy w umiejętności własnego Dziecka, ale czasem i mnie dopada pomroczność, która wmawia mi, że na coś jest za wcześnie, że z wiedzą trzeba ostrożnie, żeby Dziecka nie zrazić. Książka „Dzieciaki na start!” pokazuje, że na pewno nigdy nie jest za wcześnie na naukę programowania i może być ona super zabawą 😉 Książka jest z rodzaju tych, z którymi należy pracować, a nie tylko czytać. Dlatego warto uzbroić się w wymienione w niej pomoce, tj. tablet/telefon/komputer i zainstalować wspomniane aplikacje do programowania – dobra zabawa murowana.
-
Recenzja: Tatadeveloper.end3r.com Andrzej MazurRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Dzieciaki na Start stopniowo wprowadza czytelnika w temat programowania zaczynając od najniższego możliwego poziomu, dzięki czemu każdy, nawet ktoś bez żadnej wiedzy o programowaniu, może wziąć udział w wyzwaniu. Dalej mamy już do czynienia z klasycznym tutorialem, który prowadzi nowego programistę za rękę.
-
Recenzja: Karolowamama.blogspot.com Anna PotockaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Programowanie...brzmi poważnie. Pierwsza myśl jaka się nasuwa to informatyka na wyższym poziomie...nic bardziej mylnego. Współcześnie już dzieciaki w przedszkolu uczą się programować. Są to pierwsze kroki, ale właściwie prowadzone mogą sporo w tej dziedzinie osiągnąć. Obecnie jest sporo możliwości na naukę programowania dla dzieci. Możemy to też zrobić sami w domu. Wydawnictwo Helion wydało wspaniałą książkę "Dzieciaki na start! Programowanie dla najmłodszych", którą Wam gorąco polecam. W książce dziecko pozna podstawy programowania, pozna narzędzia programisty i nauczy się ich obsługi i samodzielnie stworzy grę komputerową. Wystarczy pobrać odpowiednie aplikację i...tworzyć, programować, a przy tym świetnie się bawić. Wszystko jest tu dokładnie opisane, są ilustracje i krok po kroku przechodzimy z książką kolejne poziomy. Oczywiście tematyka gry, jej wygląd zależy tylko i wyłącznie od dziecka. To ono wymyśla całą fabułę, wybiera tło, grafikę, ruch... Co mi się bardzo podoba w tej książce to jej przejrzystość. Nie mamy tu zbędnej teorii, wielu stron do wprowadzenia. Za to mamy tu konkret, są proste informacje, jasny przekaz. Mały programista samodzielnie może pracować z książką, bo właśnie tak jest ona stworzona, aby ją zrozumiał. Dziecko pozna z książką tajniki programowania na dywanie, tablecie, komputerze i telefonie. Mały programista znajdzie tu podstawy tworzenia algorytmów, nauczy się korzystać z narzędzi ScratchJr, pozna środowisko Kodu Game Lab i nauczy się używać program Pocked Code. Książka ma miękką okładkę i kolorowe ilustracje. Całość jest niezwykle przemyślana i idealnie stworzona dla dziecka, które stawia swoje pierwsze kroki w programowaniu. Karol zachwycił się książką od pierwszego wejrzenia. Stworzył już swoje dwie proste gry i obecnie pracuje nad bardziej zaawansowaną grą. Ma z tego sporo frajdy, a ja się cieszę bo to też doskonały trening dla szarych komórek;) Gorąco polecamy! Świetna książka!
-
Recenzja: Maliczytelnicy.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Przyszłość To, że w dzisiejszych czasach warto uczyć się programowania, wie już chyba każdy. Ciężko nawet wyobrazić sobie świat bez smartfonów, Internetu czy różnych gadżetów. Programowanie jest przyszłością, a naukę warto zacząć już w młodym wieku. Programowanie może zapewnić ciekawą pracę i dobre zarobki, ale także rozwija kreatywność, uczy cierpliwości i logicznego myślenia. Na rynku pojawia się coraz więcej książek uczących dzieci podstaw programowania, jedną z nich jest Dzieciaki na start. W książce dzieci nauczą się programowania na tablecie, smartfonie, komputerze, ale też na dywanie 🙂 Z pomocą kartki i kolorowych flamastrów stworzą swoją pierwszą grę, co będzie bardzo fajnym przejściem do działań na urządzeniach elektronicznych. Autor krok po kroku przeprowadzi je przez różne programy i nauczy korzystać z odpowiednich narzędzi. Dzieci stworzą kilka łatwych gier, poznają podstawy tworzenie algorytmów i kodów. Dla mnie programowanie to wciąż 'czarna magia’, ale dzięki tej książce zaczęłam je dużo lepiej rozumieć. Autor wszystko jasno tłumaczy i razem z nim można stworzyć bardzo fajne pierwsze projekty. Mój syn jest jeszcze za mały, ale w przyszłości na pewno mu tę książkę 'podrzucę’ 🙂 Jeśli Wy także chcecie zainteresować dzieci programowaniem, polecam Dzieciaki na start 🙂
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-5840-9, 9788328358409
- Data wydania książki drukowanej :
- 2021-10-12
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-8813-0, 9788328388130
- Data wydania ebooka :
- 2021-10-12 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 145777
- Rozmiar pliku Pdf:
- 28.6MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 8.2MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 14.2MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
Spis treści książki
- Wstęp (7)
- Początek przygody (13)
- Skrypt (14)
- Skarb (16)
- Inne polecenia (17)
- ScratchJr (21)
- Pierwsza gra. O czym będzie? (25)
- Wybieramy tło (26)
- Dodajemy duszki (28)
- Dodajemy bohatera (30)
- Programowanie duszków (32)
- Uruchamiamy grę (33)
- Dodajemy efekty (35)
- Koniec (37)
- Kodu Game Lab (41)
- Scena (43)
- Obiekty (46)
- Program (47)
- Przeciwnik (51)
- Zwycięstwo (55)
- Przyspieszenie (58)
- Programowanie - co dalej? (65)
- Pocket Code (66)
- Tło (68)
- Obiekty (71)
- Przyjaciel (74)
- Skrypty (76)
- Uruchomienie gry (83)
- Spadające jedzenie (85)
- Grawitacja (90)
- Łapanie (91)
- Liczenie punktów (93)
Programowanie na dywanie (11)
Programowanie na tablecie (19)
Programowanie na komputerze (39)
Programowanie na telefonie (63)
Helion - inne książki
-
Nowość Bestseller Promocja
Tę książkę docenią praktycy: inżynierowie uczenia maszynowego i analitycy danych, poszukujący sposobu praktycznego zaadaptowania modeli transformacyjnych do swoich potrzeb. Autorzy skupili się na praktycznej stronie tworzenia aplikacji językowych, a w poszczególnych rozdziałach ujęto wszystkie najważniejsze zastosowania transformerów w NLP. Zaczniesz od łatwych w użyciu potoków, następnie przystąpisz do pracy z tokenizatorami, klasami modeli i interfejsu Trainer API, pozwalającymi na trenowanie modeli do konkretnych zastosowań. Dowiesz się również, jak zastąpić interfejs Trainer biblioteką Accelerate, która zapewnia pełną kontrolę nad pętlą treningową i umożliwia trenowanie dużych transformerów od zera!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Przetwarzanie języka naturalnego z wykorzystaniem transformerów. Budowanie aplikacji językowych za pomocą bibliotek Hugging Face Przetwarzanie języka naturalnego z wykorzystaniem transformerów. Budowanie aplikacji językowych za pomocą bibliotek Hugging Face
(64,35 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
ChatGPT wywołał wstrząs w branży technologicznej. Programiści i wynalazcy otrzymali niesamowite możliwości dostępne na wyciągnięcie ręki. Interfejs API OpenAI i towarzyszące mu biblioteki stanowią gotowe rozwiązanie dla każdego twórcy aplikacji opartych na sztucznej inteligencji. Programista za pomocą zaledwie kilku linii kodu może implementować w swoich projektach wyrafinowane funkcje.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Tworzenie aplikacji z wykorzystaniem GPT-4 i ChatGPT. Buduj inteligentne chatboty, generatory treści i fascynujące projekty Tworzenie aplikacji z wykorzystaniem GPT-4 i ChatGPT. Buduj inteligentne chatboty, generatory treści i fascynujące projekty
(38,35 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Ta książka pomoże Ci się przygotować do pracy na stanowisku testera oprogramowania, a także zapewni wsparcie podczas wykonywania nowych zadań. Znajdziesz tu dokładne omówienie podstaw testowania, jego różnych rodzajów i poziomów w odniesieniu do zastosowania na różnych etapach pracy nad projektem. Kolejne rozdziały, na podstawie rzeczywistego projektu programistycznego, pokazują znacznie szerszy kontekst pracy testera. Zapoznasz się ze szczegółowymi informacjami o poszczególnych fazach testowania, ich planowaniu, przeprowadzaniu i monitorowaniu. Dowiesz się również, w jaki sposób skorzystać z wniosków z testów podczas planowania rozwoju projektu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Tester samouk. Praktyczny przewodnik po testowaniu oprogramowania na bazie gotowego projektu Tester samouk. Praktyczny przewodnik po testowaniu oprogramowania na bazie gotowego projektu
(38,35 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Książka stanowi zbiór praktycznych informacji dotyczących najpopularniejszych wzorców projektowych. Lekturę rozpoczniesz od zapoznania się z możliwościami korzystania z wzorców projektowych na platformie Javy. Dowiesz się także, jakich zasad trzeba przestrzegać, aby zapewnić czytelność i łatwość utrzymania kodu Javy. W kolejnych rozdziałach znajdziesz praktyczne wskazówki i przykłady dotyczące stosowania wzorców kreacyjnych, strukturalnych, operacyjnych, a także wzorców współbieżności. Nauczysz się ich używać do praktycznego rozwiązywania problemów często spotykanych podczas projektowania oprogramowania. Końcowy rozdział został poświęcony antywzorcom, a zawarte w nim informacje pomogą Ci w ich identyfikacji i podjęciu najlepszych środków zaradczych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Wzorce projektowe dla programistów Javy. Udoskonal swoje umiejętności projektowania oprogramowania Wzorce projektowe dla programistów Javy. Udoskonal swoje umiejętności projektowania oprogramowania
(43,55 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Czym jest inżynieria wymagań? To systematyczne podejście do pozyskiwania i dokumentowania wymagań, a także zarządzania nimi. Polega na zrozumieniu potrzeb i oczekiwań interesariuszy, a następnie opisaniu, za pomocą wymagań, systemu, który je spełnia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Certyfikowany inżynier wymagań. Na podstawie IREB CPRE. Poziom podstawowy Certyfikowany inżynier wymagań. Na podstawie IREB CPRE. Poziom podstawowy
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Dzięki tej książce nauczysz się gromadzić publicznie dostępne informacje, korzystać z wiedzy o cyklu życia wrażliwych danych i przekształcać je w informacje wywiadowcze przydatne dla zespołów zajmujących się bezpieczeństwem. Opanujesz proces gromadzenia i analizy danych, poznasz również strategie, które należy wdrożyć podczas poszukiwania informacji z publicznie dostępnych źródeł. Ugruntujesz wiedzę na temat bezpieczeństwa operacyjnego i uświadomisz sobie, w jaki sposób niektórzy używają publicznie dostępnych danych do nielegalnych celów. Książkę tę szczególnie docenią inżynierowie społeczni i specjaliści do spraw bezpieczeństwa, a także kadra kierownicza.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Prawdziwa głębia OSINT. Odkryj wartość danych Open Source Intelligence Prawdziwa głębia OSINT. Odkryj wartość danych Open Source Intelligence
(64,35 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Oto kompleksowe omówienie sposobów wdrażania najnowszych dostępnych środków zabezpieczających systemy linuksowe. Z książki dowiesz się, jak skonfigurować laboratorium do ćwiczeń praktycznych, tworzyć konta użytkowników z odpowiednimi poziomami uprawnień, chronić dane dzięki uprawnieniom i szyfrowaniu, a także skonfigurować zaporę sieciową przy użyciu najnowszych technologii. Nauczysz się też automatyzować takie czynności jak monitorowanie systemu za pomocą auditd i utwardzanie (hardening) konfiguracji jądra Linux. Poznasz również sposoby ochrony przed złośliwym oprogramowaniem i skanowania systemów pod kątem luk w zabezpieczeniach. Znajdziesz tu ponadto podpowiedź, jak używać Security Onion do skonfigurowania systemu wykrywania włamań.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Bezpieczeństwo systemu Linux. Hardening i najnowsze techniki zabezpieczania przed cyberatakami. Wydanie III Bezpieczeństwo systemu Linux. Hardening i najnowsze techniki zabezpieczania przed cyberatakami. Wydanie III
(83,85 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
To dziewiąte wydanie znakomitego podręcznika programowania dla początkujących, starannie zaktualizowane i uzupełnione o informacje dotyczące Java Platform, Standard Edition 17. Książka rozpoczyna się od solidnej dawki wiedzy o kompilacji i uruchamianiu programu w Javie, słowach kluczowych i istotnych konstrukcjach w tym języku. Krok po kroku przedstawia kolejne, coraz bardziej zaawansowane zagadnienia dotyczące obiektów, dziedziczenia czy wyjątków, a także współbieżności, typów sparametryzowanych, wyrażeń lambda i modułów. Poszczególne partie materiału są bogato uzupełnione przykładami kodu z komentarzami, praktycznymi ćwiczeniami, testami sprawdzającymi, wskazówkami i dodatkowymi informacjami. Przejrzysty układ podręcznika, jasny i zrozumiały język dodatkowo ułatwia naukę.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(83,85 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Jesteś specjalistą IT. I jesteś dobry w tym, co robisz. Masz wiedzę, doświadczenie, chcesz się nimi podzielić z innymi, pomóc im radzić sobie z problemami, które sam już dawno rozwiązałeś, może także zaprezentować się od tej strony przyszłym pracodawcom i zleceniodawcom, tylko... kto - poza Tobą - wie o tym, co potrafisz, w czym jesteś biegły? Koledzy z pracy? Klienci? Dziś, w dobie powszechnego dostępu do sieci, urządzeń i narzędzi pozwalających łatwo i szybko się zareklamować, dotarcie do osób, do których chcesz dotrzeć jako specjalista w danym obszarze IT, powinno być proste. Jednak nie każdy potrafi to zrobić ot tak. Naturalnie i bez znacznego nakładu pracy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Marka osobista w branży IT. Jak ją zbudować i rozwijać Marka osobista w branży IT. Jak ją zbudować i rozwijać
(32,43 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
MikroTik, łotewska firma z siedzibą w Rydze, od lat produkuje sprzęt sieciowy. Przystępna cena i świetna jakość sprawiły, że urządzenia sygnowane logo MikroTik zdobyły niezwykłą popularność - po produkty łotewskiej marki sięga się coraz częściej. Jeśli planujesz zmodernizować lub zbudować sieć i chcesz w tym celu użyć urządzeń MikroTik, ta książka Ci w tym pomoże.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Konfiguracja usług sieciowych na urządzeniach MikroTik Konfiguracja usług sieciowych na urządzeniach MikroTik
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas:
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Dzieciaki na start! Programowanie dla najmłodszych Konrad Jagaciak (1) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)