ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Bank Spółdzielczy 3/589, lipiec-wrzesień 2018 (ebook)(audiobook)(audiobook)

Ocena:
Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
Stron:
104
     PDF

Ebook

24,60 zł

Dodaj do koszyka lub Kup na prezent Kup 1-kliknięciem

Przenieś na półkę

Do przechowalni

Co powinniśmy wiedzieć o rozwiązaniach blockchainowych, o sposobach na bezpieczne transakcje i zagrożeniach, które niosą nowe technologie? Jak konstruować umowy, by były zrozumiałe dla klientów? Jak używać mediów społecznościowych? Czym jest fake news? Po raz kolejny oddaję w Państwa ręce kwartalnik Bank Spółdzielczy. Ten numer stanowi kontynuację ważnych tematów poruszonych w poprzednim magazynie, a w szczególności nowych wyzwań technologicznych, z którymi mierzą się dziś Banki Spółdzielcze. Stoimy w obliczu problemów trwałego nośnika, kryptowalut, rozwiązań chmurowych, bezpieczeństwa danych Polecam zatem rozmowę z prof. Małgorzatą Zaleską, dyrektorem Instytutu Bankowości SGH w Warszawie na temat technologii blockchain. Zdaniem specjalistki, będzie ona miała znaczący wpływ na rozwój bankowości komercyjnej i spółdzielczej. Aby nie ograniczać się do polskiego podwórka, warto zwrócić uwagę na artykuł pt. Ewolucja banków spółdzielczych w Finlandii autorstwa dr. hab. Eugeniusza Gostomskiego z Uniwersytetu Gdańskiego: Finlandia na tle innych krajów europejskich cechuje się bardzo wysokim udziałem banków spółdzielczych w systemie bankowym kraju przypada na nie ponad 40% wszystkich depozytów i kredytów od podmiotów niefinansowych. Zobaczmy więc jak radzą sobie na wolnym rynku skandynawskie banki spółdzielcze i które z rozwiązań warto przyjąć w Polsce. Jednym z nich może być uproszczenie języka komunikacji z klientami, którzy narzekają na trudności ze zrozumieniem sformułowań zawartych w umowach kredytowych. To chyba powszechny grzech polskiej bankowości Krytyczne spojrzenie na język umów z klientami prezentuje dr hab. Jarosław Liberek z UAM w swoim artykule pt. Kłopoty z zasadą prostej komunikacji. Liberek zaczyna od przewrotnego pytania: Czy można pogodzić ludzi zmierzających w odmiennych kierunkach?" W tym samym wątku interesująca rozmowa na podobny temat z wybitnym językoznawcą, prof. Jerzym Bralczykiem. Tak jak w poprzednim numerze, znajdą Państwo na naszych łamach teksty dotyczące spraw najważniejszych dla sektora bankowości spółdzielczej. Chcemy nie tylko integrować środowisko i być wspólnym głosem bankowej spółdzielczości. Naszym celem jest także prezentacja najciekawszych inicjatyw i trendów w rozwoju Banków Spółdzielczych. Jedną z nich są seminaria przeznaczone dla prezesów Banków Spółdzielczych, którzy od niedawna pełnią swoje obowiązki. Menadżerowie otrzymują niezbędną wiedzę przydatną do zarządzania bankami. Nie bez przyczyny jednym z wiodących tematów magazynu stała się rozmowa z młodą kadrą zarządzającą Bankiem Spółdzielczym Pojezierza Międzychodzko-Sierakowskiego w Sierakowie. Jesteśmy jednym zespołem mówią o sobie i warto ten wywiad zapamiętać będziemy śledzili ich losy! W czasach ciągle rosnącej siły mediów społecznościowych, każdy z nas może stać się ofiarą pomówień, kłamstw i fake newsów w Internecie. Często hejt uderza nie tylko w poszczególne osoby, ale też w konkretne marki, firmy lub produkty. Gdy już do niego dojdzie, działania trzeba podejmować szybko dlatego tak ważne jest wcześniejsze przygotowanie struktur bankowych do sytuacji kryzysowych. O fake newsach, i nie tylko, pisze w swoim artykule Siła dezinformacji Sebastian Bykowski dyrektor generalny PRESSSERVICE Monitoring Mediów: Z celowym rozpowszechnianiem fałszywych informacji mamy do czynienia w różnych dziedzinach życia, coraz częściej w nauce, biznesie, a przede wszystkim w polityce. W tym numerze znajdą też Państwo eksperckie materiały poświęcone specyfice komunikacji banków w mediach społecznościowych.
0 Piotr Górski, Eugeniusz Gostomski, Janusz Orłowski, Roman Szewczyk, Rafał Łopka, Robert Azembski, Małgorzata Azembska

Zamknij

Wybierz metodę płatności