Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes Kamila Mikołajczyk, Dariusz Nawojczyk
- Czasowo niedostępna
- Promocja Przejdź
- Autorzy:
- Kamila Mikołajczyk, Dariusz Nawojczyk
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.1/6 Opinie: 34
- Stron:
- 232
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes
Książkę tę powinien przeczytać każdy młody przedsiębiorca. Zawiera ona solidne podstawy, które pomogą Ci rozpocząć działalność na rynku w warunkach dużej niepewności. I nie chodzi jedynie o branżę technologiczną. Jeśli zastanawiasz się nad założeniem własnej firmy, jest to książka dla Ciebie. Pomoże Ci odpowiedzieć na pytania, czy, dlaczego i jak ją założyć oraz jak zadbać o jej rynkowe przetrwanie.Paweł Tkaczyk,
autor książki Zakamarki marki
To absolutnie obowiązkowa pozycja dla kogoś, kto rusza w start-upową podróż. Kompendium początkującego przedsiębiorcy, obok którego nie powinieneś przejść obojętnie. Polecam wszystkim marzącym o własnym biznesie.Przemysław Pająk,
redaktor naczelny Spider’s Web
Od zera do milionera - załóż i skutecznie rozwijaj własny e-biznes!
- Dowiedz się, jak realizować swoje pomysły biznesowe
- Naucz się zdobywać fundusze na rozwój przedsiębiorstwa
- Poznaj skuteczne sposoby sprzedaży i zarządzania firmą
- Odkryj najlepsze metody komunikacji z klientami
Chcesz założyć własny e-biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Zawsze marzyłeś o własnej firmie, ale nie miałeś odwagi zrezygnować z bezpiecznego etatu? Masz doskonałe pomysły na działalność w sieci, ale jak dotąd coś ciągle przeszkadzało Ci je realizować? Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, najwyższa pora zmienić coś w życiu! Załóż własną firmę, zdobądź fundusze na jej rozwój, przemyśl strategię działania i ruszaj do boju! Świat stoi przed Tobą otworem i być może już czeka na Twój produkt lub Twoją usługę!
Pierwszy krok już wykonałeś - udało Ci się znaleźć tę książkę. Teraz musisz już tylko zapoznać się z zawartą w niej wiedzą i zacząć wdrażać ją w życie! Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes to pozycja, która ułatwi Ci podjęcie najważniejszych decyzji dotyczących prowadzenia własnej działalności gospodarczej w internecie i pomoże ominąć przeszkody piętrzące się na drodze początkującego e-biznesmena. Dowiesz się z niej nie tylko, co robić, aby odnieść sukces, lecz również, czego zdecydowanie robić nie należy i jakie pomysły są z góry skazane na fiasko.
Nie czekaj, odważ się i zacznij działać!
- Pomysł na skuteczny e-biznes
- Tworzenie biznesplanu i pozyskiwanie środków
- Wybór odpowiedniego typu działalności gospodarczej
- Zarządzanie wizerunkiem i marką firmy
- Dobór pracowników i zarządzanie kadrami
- PR, komunikacja i marketing
- Ciekawostki, studia przypadków i rady praktyków
Sukces jest w zasięgu ręki, czy jesteś gotów po niego sięgnąć?
Kamila Mikołajczyk jest prezesem agencji Brand Gravity oraz ekspertem w dziedzinie projektowania komunikacji i corporate identity. Na co dzień doradza firmom w planowaniu działań wizerunkowych, budowaniu świadomości marki oraz działaniach PR. Z wielkim zaangażowaniem współprowadzi i rozwija również projekt Porta Kal. Z zamiłowania personal shopperka i szkoleniowiec dress code’u w biznesie.
Dariusz Nawojczyk jest dyrektorem marketingu & PR w polskiej chmurze obliczeniowej Oktawave. Od ośmiu lat buduje strategie biznesowe oraz komunikacyjne dla branży usług IT w Polsce. Specjalista w zakresie teorii komunikacji i zarządzania marketingowego. Pasjonat nowych technologii i nowych mediów. Autor i project manager w kilkunastu polskich start-upach.
Patroni medialni:
Wybrane bestsellery
-
Nowość Promocja
Ta intrygująca i bardzo nietypowa książka jest równocześnie kompendium wiedzy o tym, co o biznesie ma do powiedzenia nauka, a także praktycznym podręcznikiem osiągania sukcesów. Znajdziesz w nim odniesienie do wielu akademickich debat i płynące z nich wnioski zastosowane w użytecznych koncepcjach biznesowych. W każdym z 12 rozdziałów wyjaśniono jedno lub grupę podstawowych praw, takich jak teoria genów biznesu, psychologia ewolucyjna, zasady dynamiki Newtona, paradoks bogacenia się, teoria chaosu czy prawo rosnących zysków. Wszystkie 92 koncepcje ujęte w książce wywodzą się z ustaleń naukowych i wszystkie w znaczący sposób wpływają na nasze życie, choć często bywają sprzeczne z intuicją.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Analityka mocno się zmieniła. Kiedyś skupiała się głównie na tworzeniu raportów i wykresów, które prezentowały dane w atrakcyjnej formie. Teraz stała się bardziej zaawansowana ― zespoły pracują w nowy sposób, łącząc różnorodne umiejętności, takie jak analiza danych, programowanie i znajomość biznesu. Dzięki temu decyzje podejmowane w firmach mogą być lepsze, a osiąganie celów ― łatwiejsze. Jednak by to działało, potrzebne są zmiany w strukturze organizacji i podejściu do pracy. Oto najbardziej praktyczny poradnik korzystania z analityki w funkcjonowaniu organizacji! Bill Schmarzo, dyrektor do spraw innowacji w Hitachi Vantara- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Rozwój firm — od startupów do korporacji ― nie jest możliwy bez wprowadzania nowych pomysłów w życie. Jednak wiele z nich po wdrożeniu okazuje się nie przynosić korzyści, bo albo nikt nie chce kupić nowego produktu, albo wprowadzone rozwiązanie techniczne nie dostarcza spodziewanej wartości. Ponad 90 procent startupów bankrutuje, połowa firm, które 20 lat temu były na liście Fortune 500, już nie istnieje i jedną z głównych przyczyn tego stanu rzeczy jest niewystarczająca innowacyjność.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Prowadzenie firmy bywa przytłaczające: musisz odpowiedzieć na stertę e-maili, gasić kolejne pożary, a kilkunastu klientów i pracowników dorzuca zadań. Co więcej, często powrót do domu niczego nie zmienia: myśli o pracy nie opuszczają Cię ani na chwilę. Przez to zaczynasz czuć wyczerpanie. A przecież kochasz to, co robisz! Mieć własną firmę to od zawsze było Twoje marzenie i nie możesz po prostu tego rzucić. Coś jednak musi się zmienić, firma bowiem zabija Ciebie, Twoją rodzinę lub relacje z innymi, a zadania służbowe pochłaniają cały Twój czas i energię. Nie możesz tak dłużej żyć. Konieczna jest zmiana.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja
Ostatnie kilka lat było dla naszej cywilizacji bardzo trudne. Co więcej, problemy bezustannie się pogłębiają, przez co rośnie niepewność. Wciąż jednak pojawiają się kolejne, nieznane wcześniej możliwości. W naszej nowej, szalonej rzeczywistości klarowność i poczucie bezpieczeństwa w sferze życia zawodowego stają się marzeniem niemal każdej osoby, na każdym etapie rozwoju kariery.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Model Biznesowy Ty. Wydanie II
Timothy Clark, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Bruce Hazen, Alan Smith
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja
Dane to potęga. Kto ma do nich dostęp, kto potrafi je zbierać, przetwarzać i sięgać po nie w momentach, w których jego biznes potrzebuje pewnych odpowiedzi opartych na faktach – ten zyskuje ogromną przewagą konkurencyjną. W dzisiejszej cyfrowej rzeczywistości, kiedy tak wiele procesów biznesowych dzieje się w sieci, jesteśmy wprost zalewani danymi. Cała rzecz w tym, byśmy byli w stanie z nich skorzystać. Po to, by nam to ułatwić, powstały liczne narzędzia. Wśród nich do najpopularniejszych należy Google Analytics. Z wersji na wersję potężniejsze i doskonalsze. Jego najnowsza odsłona to Google Analytics 4 (GA4) i to na niej skupimy się w naszym kursie.- Videokurs pkt
(10,00 zł najniższa cena z 30 dni)
153.29 zł
219.00 zł (-30%) -
Promocja
Nasze życie w dużym stopniu toczy się w internecie. Także interesy załatwiamy w sieci ― tu poszukujemy produktów i usług, opinii o nich i miejsc, w których możemy zaspokoić daną potrzebę. E-zakupy stają się codziennością. Przedsiębiorcy, świadomi preferencji zakupowych Polaków, dostosowują się do ich oczekiwań. Nowe sklepy on-line wyrastają jak grzyby po deszczu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.00 zł (-70%) -
Promocja
Jak to się stało, że to właśnie Allegro osiągnęło sukces? Co sprawiło, że polski portal sprzedażowy skutecznie się opierał ― i wciąż się opiera ― ekspansji światowego giganta, jakim jest Amazon? W czym jest równie dobry, a nawet lepszy od najlepszych w branży? I jakie narzędzia oferuje swoim użytkownikom? Ta książka udziela odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące pomarańczowego portalu i podpowiada, jak efektywnie korzystać z proponowanych na nim rozwiązań, by sprzedawać więcej, szybciej i mniejszym kosztem własnym.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(11,90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł (-70%) -
Promocja
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wideo. W przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama ten serwis nie tnie swoim użytkownikom zasięgów, więc wrzuć filmik i pozwól, by Cię zobaczyli! Masz szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, ponieważ z TikToka korzystają ponad 2 miliardy osób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przedsięwzięć biznesowych i tworzyć w firmie kulturę innowacyjności. Wyjaśniono także, w jaki sposób takie firmy jak Amazon, IKEA, Airbnb, Microsoft czy Logitech zmieniały swoje branże i wprowadzały innowacje we własnych modelach biznesowych. W książce pokazano zasady tworzenia nowych silników wzrostu, wprowadzania zmian w dostarczaniu produktów i usług oraz wyciągania maksymalnych zysków z każdego typu modelu biznesowego: wszystko, aby zaprojektować niezwyciężoną firmę!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26,90 zł najniższa cena z 30 dni)
26.90 zł
89.00 zł (-70%)
O autorze książki
Kamila Mikołajczyk znana jest pod pseudonimem Sinkingindreams, pod którym publikuje w portalu wattpad.com. Tysiące fanów, jakich zyskała wśród jego bywalców, cenią ją zwłaszcza za obrazowe opisy uczuć i emocji bohaterów. Kocha książki, koty i seriale. Z wykształcenia pedagog, z natury niepoprawna optymistka. Inspiracji (z powodzeniem!) szuka po prostu w życiu.
Zobacz pozostałe książki z serii
-
Nowość Promocja
Rola administratora sieci komputerowej zaczyna się od jej skonfigurowania, jednak na tym absolutnie się nie kończy. Dalej musi on zadbać o to, by sieć działała poprawnie - jeśli cokolwiek pójdzie nie tak, administrator szybko dowie się o tym od użytkowników i zostanie poproszony, by równie szybko przywrócił ją do stanu poprzedniego. Drobnostka, jeśli problem okazuje się błahy i prosty do rozwiązania. Prawdziwe wyzwanie zaczyna się wtedy, kiedy naprawa usterki wymaga dogłębnej znajomości sieci, jej silnych i mocnych stron, a także metod radzenia sobie z awariami. Na szczęście powstała ta książka.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(101,40 zł najniższa cena z 30 dni)
101.40 zł
169.00 zł (-40%) -
Promocja
Jedni się jej obawiają, inni patrzą na nią z nadzieją. Sztuczna inteligencja, z angielskiego artificial intelligence (AI), to technologia, która oferuje niespotykane dotąd możliwości i imponującą wydajność. Jeśli w odpowiedni sposób zadać jej pytanie, jest w stanie precyzyjnie na nie odpowiedzieć i podsunąć rozwiązanie. Po otrzymaniu konkretnych wskazówek może wygenerować wysokiej jakości grafiki i filmy. Kluczowe jest, aby nauczyć się właściwie zadawać pytania i poprawnie formułować polecenia. Innymi słowy ― promptować.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
29.40 zł
49.00 zł (-40%) -
Promocja
Witaj w internecie rzeczy! Tutaj możliwości ogranicza jedynie Twoja wyobraźnia - a także to, czy potrafisz sprawnie się poruszać po świecie, którym rządzą mikrokontrolery. Dzisiejsze rozwiązania stosowane w modelach IoT stanowią klucz do zrozumienia i kształtowania przyszłości. Stosowane w nich układy ESP8266 i ESP32 wyróżniają się wszechstronnością, niskim kosztem i potężną mocą obliczeniową. To czyni je idealnym narzędziem dla entuzjastów, hobbystów i profesjonalistów pragnących testować swoje pomysły w praktyce.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(24,95 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Bestseller Promocja
Sztuczna inteligencja jest na ustach wszystkich. Odkąd pojawił się ChatGPT, newsy ze świata informatyki trafiają na pierwsze strony gazet, pojawiają się w serwisach informacyjnych, programach radiowych i telewizyjnych. Na temat AI dyskutują już nie tylko programiści, ale także fizycy, filozofowie i specjaliści zajmujący się rynkiem pracy. Wojskowi i naukowcy odkrywają dla niej kolejne zastosowania w swoich dziedzinach, futurolodzy zaś na zmianę straszą wizjami rodem z Terminatora i Czarnego lustra i uspokajają, że to wszystko dla naszego dobra, a sztuczna inteligencja pozostaje przecież pod ludzką kontrolą.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Promocja
FPGA pochodzi od angielskiego field-programmable gate array. Polski odpowiednik to: bezpośrednio programowalna macierz bramek. FPGA jest rodzajem programowalnego układu logicznego. Ma tę samą funkcjonalność co układ scalony, tyle że może być wielokrotnie programowany bez demontażu. Z tego powodu znajduje zastosowanie tam, gdzie wymagana jest możliwość zmiany działania, na przykład w satelitach kosmicznych. Budujesz, instalujesz w urządzeniu docelowym, a potem modyfikujesz układ w zależności od potrzeb. Brzmi praktycznie, prawda?- Druk
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja
Jeśli wszystkie Twoje zestawy LEGO® zostały już zbudowane, a Ty szukasz inspiracji do tego, by ze swoich klocków skonstruować coś zupełnie nowego, to świetnie ― Ciocia od Klocków i Brodaty Geek mają mnóstwo pomysłów i nieograniczoną wyobraźnię. Dzięki ich wskazówkom i pomysłom nauczysz się patrzeć na klocki LEGO® w zupełnie nowy sposób i kreować fantastyczne światy bez żadnych ograniczeń!- Druk
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Promocja
Trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez możliwości operowania na danych - tym samym bez arkuszy kalkulacyjnych, do których każdy z nas ma dostęp w swoich komputerach. Najpopularniejszy z nich, czyli Excel, jest masowo używany zarówno w firmach, jak i instytucjach publicznych, ale także w gospodarstwach domowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%) -
Promocja
Jeżeli jesteś pracownikiem dozoru lub elektromonterem albo po ukończeniu nauki planujesz zajmować się eksploatacją urządzeń elektroenergetycznych u pracodawcy lub w ramach własnej działalności, musisz posiadać odpowiednie kwalifikacje. Świadectwa kwalifikacyjne uprawniające Cię do samodzielnej eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych „E” lub sprawowania dozoru nad ich eksploatacją „D” możesz uzyskać po pozytywnym zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego URE Grupy 1. Ta książka ma za zadanie pomóc Ci się do niego przygotować.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%)
Ebooka "Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Recenzje książki: Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes (10)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Zakładanie własnej firmy to temat niezwykle obszerny i dla osób, które dopiero przed sobą mają przygodę z przedsiębiorczością przytłaczający. Omawiana pozycja wykłada wszystkie niezbędne podstawy czarno na białym:
Jak zweryfikować pomysł?
Skąd wziąć finansowanie [bardzo szeroko]
Jaką formę prawną wybrać? [czy dg, czy sp zoo itd.]
Wizerunek firmy
Jak budować zespół?
Marketing startupu
PR, social media, reklama
W moim życiu był taki moment, gdy podchodziłem do własnej firmy po raz pierwszy i nie miałem do dyspozycji podobnej lektury, a jedynie własne błędy. Na pewno stanowi fenomenalny fundament początkującym. To książka od której się zaczyna, a potem uzupełniasz informacje o bardziej wyspecjalizowane pozycje. Doświadczeni nie mają tutaj raczej czego szukać.Recenzja: jakzarabiacpieniadze.com.pl Mateusz KiszłoRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna: -
Idealna książka dla każdego początkującego przedsiębiorcy. Napisana przez dwójkę młodych, lecz już działających w biznesie autorów. Kamilę Mikołajczyk i Dariusza Nawojczyka.
Książka Start-up po Polsku zawiera solidne podstawy wiedzy jaką każdy początkujący przedsiębiorca powinien posiąść przed inwestowaniem swojego czasu i pieniędzy (czasem również nie swoich :)). Zapoznanie się z wiedzą i przykładami zawartymi w tej książce znacznie ułatwi rozpoczęcie własnej działalności, wyczuli na pewne niuanse oraz pomoże w uniknięciu dużych rozczarowań – z bankructwem włącznie.
Dużą zaletą tej pozycji jest to, że opisane przykłady różnych projektów pochodzą z Polski. Właściciele tych przedsiębiorstw na samym początku swej drogi w biznesie zmagali się z takimi samymi problemami z jakimi przyjdzie się uporać ludziom dopiero startującym, rozkręcającym swój biznes. Wysokie podatki, niejasne przepisy oraz często duża konkurencja w danej branży.
Na plus zaliczyć można to, że prawie każdy rozdział kończy podsumowanie, które zawiera case study oraz rady praktyków. Case study czyli analizę pojedynczego, konkretnego przypadku na podstawie którego można wyciągnąć wnioski i przemyślenia oraz wykorzystać dobre rozwiązania a uniknąć tych złych. Rady praktyków to wskazówki jak postępować z danym tematem od osób, które z powodzeniem prowadzą i rozwijają swoje firmy.
Bardzo przydatne szczególnie na początku gdy firma startuje i nie stać nas na „przepalanie pieniędzy” stają się takie zagadnienia jak reklama i komunikacja w Internecie oraz social media. Stosunkowo niedużym kosztem można dotrzeć do potencjalnych klientów poprzez pozycjonowanie naszej strony www, czy poprzez pozycjonowanie organiczne – SEO i reklamy Google Adwords. Dotarcie do potencjalnych klientów poprzez social media jest możliwe dzięki takim serwisom jak: Facebook, Google+, Youtube i Twiter.
Na zakończenie dodam, że nie ma co się zrażać tytułem tej książki. To znaczy, że nawet jeżeli nie planujecie uruchomić typowego start-up’u i szukać inwestora (inwestorów), tylko zamierzacie otworzyć zwykły lokalny mały biznes, który ma zapewnić wam środki na przeżycie i zaspokoić wasze potrzeby to ta pozycja też jest dla was! Nie zapominajcie, że obecne duże i wielkie firmy też kiedyś były małe i powstały dzięki pomysłowości i determinacji takich ludzi jak wy :).Recenzja: mamamoja.pl Marcin RysińskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna: -
Książek o tym, jak założyć i prowadzić własny biznes jest na rynku bardzo wiele. Jak wybrać pozycję, która rzeczywiście nas czegoś nauczy? I czym prowadzenie tradycyjnego biznesu różni się od prowadzenia start-upa?
Dla biznesu
Ostatnio miałam okazję przeczytać książkę autorstwa Kamili Mikołajczyk i Dariusza Nawojczyka pt. "Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes". Zostały w niej omówione wszystkie zagadnienia, jakie przydadzą się każdemu początkującemu przedsiębiorcy: w jaki sposób przejść od pomysłu do biznesu, jaką formę działalności wybrać, jak napisać biznes plan i gdzie szukać klientów. Autorzy uczą nas, czym kierować się przy tworzeniu nazwy firmy, projektowaniu logo czy innych elementów brandingu. Oczywiście, nie mogło zabraknąć też tematów związanych z reklamą i szeroko pojętym zarządzaniem marketingowym. W rozdziale poświęconym zasobom ludzkim autorzy dzielą się przemyśleniami na temat tego,czy lepiej działać samodzielnie, czy też w grupie i kiedy będzie potrzebne zatrudnienie dodatkowych pracowników. A jeśli już się na to zdecydujemy, to gdzie znaleźć tych najlepszych?
I dla e-biznesu
No dobrze, o tym jest we wszystkich książkach z tej dziedziny. Czym zatem "Start-up po polsku" wyróżnia się na tle innych poradników tego typu? I dlaczego jest to podręcznik e-biznesu? Autorzy, będący specjalistami i project managerami w wielu start-upach, piszą dużo o reklamie w erze nowych technologii –o pozycjonowaniu strony www, Google AdWords i reklamie w social media. Odrębny rozdział poświęcony jest mediom społecznościowym – co, jak i kiedy publikować na Facebooku. Mogłoby się to wydawać banalne, ponieważ już prawie każdy z nas ma tam swój profil. Jednakże prowadzenie konta firmowego oraz wzmocnienie rozpoznawalności marki i zwiększenie sprzedaży dzięki obecności firmy na FB to zupełnie inna historia.
Pieniądze, Prasa i Praktyczne wskazówki
Dla tych, którzy do uruchomienia bądź rozwoju własnego biznesu potrzebują zewnętrznego finansowania, przygotowano rozdział o tym, gdzie sięgnąć, by znaleźć pieniądze. I mowa w nim nie tylko o dotacjach z Unii Europejskiej, ale też m.in. o inkubatorach przedsiębiorczości i aniołach biznesu.
Tym, co szczególnie zwróciło moją uwagę, jest sposób, w jaki omówiono kwestie związane z organizacją konferencji prasowych oraz utrzymaniem dobrych relacji z dziennikarzami.
Rozdziały kończą się radami praktyków oraz casestudy z danego zagadnienia. Niewątpliwą zaletą książki jest odniesienie do polskich realiów. Oprócz tego znajdziemy w niej dużo przydatnych adresów internetowych oraz instytucje i organizacje, które powinien znać każdy początkujący przedsiębiorca.
Jednym słowem, jeśli planujesz założyć własną firmę – czy to w najbliższym czasie, czynieco później, ponieważ pomysł dopiero kiełkuje w Twojej głowie – polecam lekturę "Start-upa po polsku". Nawet, jeśli zamierzasz rozpocząć biznes "analogowy", to nigdy nie wiadomo, w jakim kierunku się on rozwinie i kiedy informacje zawarte w książce, a dotyczące e-biznesów, uznasz za przydatne.Recenzja: mamopracuj.pl Joanna Gotfryd, 2014-01-31Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna: -
"Ojciec chrzestny nauczył nas, że rzeczywistość to działanie i wygrywają ci, którzy podejmują wyzwania. Że rzeczy mają konsekwencje i nikt ich nie poniesie za nas.
Kurt Vonnegut nauczył nas (…), że coś może być równocześnie i śmieszne i poważne, i że trzeba szukać optymalności.
Werner Herzog nauczył nas odróżniania dobra od zła, i że jest to w ogóle możliwe.
Dobrze byłoby, gdyby każdy znalazł odpowiednią dla siebie inspirację do działania."
To fragment zaczerpnięty z jednej z pierwszych stron książki Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes. Kamila Mikołajczyk i Dariusz Nawojczyk, założyciele dobrze prosperujących firm Porta Kal i Oktawave już na początku zaczynają swoją opowieść o przedsiębiorczości w sposób zachęcający do skorzystania z ich wiedzy i doświadczenia. Idąc za przykładem wspomnianego Kurta Vonneguta, napisali poradnik w sposób i śmieszny i poważny, zachowując odpowiednie proporcje między rzetelną i konkretną wiedzą, zabawnymi dygresjami, motywującymi historiami i prowokującymi do refleksji pytaniami. Posługują się w nim językiem przypominającym ton starszego kolegi, udzielającego dobrych i szczerych (?) rad, co sprawia, że książkę się czyta płynnie i uważnie.
Osobiście mogę przyznać, że dzięki lekturze zdobyłam pogłębioną i sprecyzowaną wiedzę na tematy, w których wcześniej miałam tylko pobieżne rozeznanie. Wiadomości są co prawda przedstawione w bardzo skondensowanej formie, ale w sposób przystępny i nie umniejszający ich wartości edukacyjnej. Z pewnością wartość książki wzbogacają analizy przypadków i wypowiedzi innych biznesmanów z Polski i zagranicy, choć te rodem z USA wydają się zupełnie nie przystawać do naszej rzeczywistości i kojarzą się z banałem „american dream” – ale cóż, taki już ich urok.
Na pozytywną ocenę zasługuje fakt, że autorzy nie upraszczają rzeczywistości i starają się pokazać zawsze dwie strony medalu. A mianowicie, że prowadzenie własnej firmy jest z jednej strony szansą na zaspokojenie wielu potrzeb (nie tylko tych materialnych, ale także tych składających się na poczucie samorealizacji), jednak jak to zwykle bywa – tam, gdzie można dużo zyskać, można także dużo stracić. Autorzy uświadamiają, jak wiele zagrożeń czyha na młodego przedsiębiorcę zarówno po stronie jego mylnych przekonań o rzeczywistości, jak i po stronie zewnętrznych ograniczeń rynkowych. Jakkolwiek sama świadomość przeszkód nie zawsze wystarcza do tego, aby człowiek umiał je pokonać. W tej kwestii książka spełnia swoją rolę w zadowalający sposób. Nie spodziewajmy się jednak, że znajdziemy tu idealny przepis na sukces. Nie dostaniemy też uniwersalnych porad ani sposobów rozwiązania każdej trudności, ponieważ takowych nie ma. Jak na rzetelny poradnik przystało, książka dostarcza nam fachowej wiedzy na podstawowym poziomie – pozwala wyjść z poziomu żółtodzioba na poziom człowieka zorientowanego w temacie na tyle, że będzie w stanie zacząć szukać konkretnych rozwiązań, rozwijać kontakty, myśleć o swoim projekcie w kategoriach spraw do załatwienia i pytań do rozstrzygnięcia.
Czego konkretnie dowiemy się po przeczytaniu Start-up’u po polsku? Między innymi tego, jak precyzyjny musi być nasz biznesplan (i czy w ogóle musi taki być), z czyich rad warto korzystać (a z czyich nie), czym różni się wizja firmy od misji, jakie cechy powinna mieć dobra nazwa i jak powinno wyglądać atrakcyjne logo, jak wybrać odpowiedni dla naszego produktu kanał sprzedaży, dlaczego oprócz wizerunku marki ważna jest świadomość, jak ustalić cenę produktu i od czego zależy to, ile nasz klient będzie w stanie za niego zapłacić.
Ponadto autorzy podsuwają kilka cennych pomysłów na to, jak wyjść z produktem do ludzi i jak sprawić, aby ich zainteresowanie naszą ofertą nie było chwilowe. Jeszcze do niedawna funkcjonowało przekonanie, że jeśli klient nie ma potrzeby korzystania z naszego produktu, to należy mu ową potrzebę uświadomić. Twórcy niniejszej książki pokazują znacznie bardziej dojrzałe spojrzenie na tą kwestię. Podkreślają, że najważniejszą umiejętnością jest zdolność dopasowania się twórcy danego produktu lub usługi do potrzeb rynku, a nie odwrotnie. Dobrze oddaje to cytat; „Klient, który widzi, że firma o nim pamięta i dostosowuje się do niego, podczas gdy on się rozwija i zmieniają się jego potrzeby, zostanie z naszym start-upem na zawsze.” Według nich, punktem wyjścia nie powinien być nasz genialny pomysł, ale rzetelna analiza potrzeb rynku i prognoza jego rozwoju, a kluczem do stabilności pozycji firmy na rynku jest nieustanne podążanie za klientem i poszanowanie jego wymagań.
Do zalet zaliczyłabym także fakt, że poradnik przekazuje pewne prawdy, które momentami dodają nam skrzydeł, ale niekiedy też sprowadzają na ziemię i odzierają ze złudzeń. Dzięki temu książka nie jest naiwna, ale życiowa i rzeczywiście przydatna. Warto do niej wracać na każdym etapie prowadzenia działalności, aby przypomnieć sobie pewne „oczywistości”, o których czasami się zapomina i przez to zaczyna popełniać banalne błędy.
Żeby moja ocena nie była jednostronna, chciałabym też „wytknąć” drobne mankamenty. Dla przykładu, gdy czytałam rozdział na temat strategii ustalania ceny, miałam wrażenie, że podane informacje poszerzają moją wiedzę i są przedstawione w zrozumiały sposób, natomiast mimo wszystko trudno by mi było, jako laikowi, zastosować opisane strategie bez znajomości chociażby zasad ekonomii, czy wiedzy na temat tego, z jakich narzędzi badawczych warto skorzystać, aby w miarę szybko i rzetelnie odpowiedzieć na listę pytań typu: „Jaka jest liczba nabywców? Ile dany nabywca może wydać pieniędzy na dany produkt? O ile zmieni się wysokość sprzedaży jeśli zmienimy cenę?…” Niemniej jednak zdaję sobie sprawę, że po takie informacje należało by sięgnąć bo bardziej fachową literaturę, a o odniesienia do takowej autorzy również zadbali. Dzięki bogatej bibliografii na końcu książki osoby zainteresowane tematem znajdą inne wydania i strony internetowe, po które mogą (a nawet powinni) sięgnąć, bo jak wiadomo, po przeczytaniu jednej pozycji nikt nie zostanie skutecznym przedsiębiorcą.
W kilku słowach podsumowania, jest to wartościowy przewodnik dla początkującego biznesmana, na temat tego, o czym warto pomyśleć, co należy wziąć pod uwagę, jakie trzeba zadać sobie pytania, aby móc dobrze zaprojektować swój biznes. Pozwala przefiltrować nasze wyobrażenia przez pryzmat tego, co „można/trzeba/nie można”,a co „nie przeszkadza”. Zawiera konkretne porady w większości dostosowane do poziomu wiedzy amatora. Co ważne, natkniemy się na momenty, kiedy czytelnik ma okazję zastanowić się nad tym, do jakiej kategorii przedsiębiorcy on sam się zalicza ze względu na swoje cechy charakteru, zainteresowania lub styl życia, bo przecież (jak twierdzą autorzy), nie ma jednego typu człowieka predysponowanego do prowadzenia udanego biznesu.
Niewątpliwym plusem poradnika jest to, że pokazuje nam, jak istotna jest nie tylko świadomość potrzeb klienta i dynamiki rynku, ale przede wszystkim znajomość samego siebie, swoich słabych i mocnych stron, swoich celów i pragnień, a także wierność wartościom i zasadom.Recenzja: moznaprzeczytac.pl Marta Ratomska, 2014-02-06Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna: -
Dajcie spokój złudzeniom, jakie stwarza popularna gra „Monopoly Od zera do milionera", zakładając i skutecznie rozwijając własny e-biznes! Na pytanie - od czego zacząć? - Wydawnictwo Onepress Helion odpowiada: od lektury książki „Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes". Wystart-upować pomagają Kamila Mikołajczyk i Dariusz Nawojczyk. Autorzy ułatwiają podjęcie najważniejszych decyzji dotyczących prowadzenia własnej działalności gospodarczej w internecie i pomagają ominąć przeszkody piętrzące się na drodze początkującego ebiznesmena. Dowiadujemy się nie tylko, co robić, aby odnieść sukces, lecz również, czego zdecydowanie robić nie należy i jakie pomysły są z góry skazane na fiasko. Więc po lekturze - książka do biurka, a my - do dzieła! Na wirtualnym rynku dla każdego wystarczy miejsca, a perspektywy są o wiele bardziej obiecujące niż w realu.
Recenzja: POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI (N)Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna: -
Czy książka może nam pomóc w zakładaniu własnej firmy? Pierwsza z nich to "Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku".
Napisali ją Steve Blank i Bob Dorf. Zaplanowana została jako szczegółowe kompendium dla przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki w swoim biznesie – planującym produkt, prowadzącym testy tego produktu we wczesnej fazie, aby potem wprowadzić go na rynek. To bardzo szczegółowa lektura, na okładce znajduje się zresztą ostrzeżenie, że nie jest to lektura do poduszki na jedną bezsenną noc. Rzeczywiście wymaga wysiłku i refleksji, i ja czytałam ją dość powoli – maksymalnie po jednym rozdziale na raz. Autorzy książki prezentują w niej swoją metodologię zarządzania projektem, określaną jako Customer Development, proces przełożenia wizji startupu na szablon modelu biznesowego oraz weryfikację przyjętych założeń z klientami. Książka zawiera masę list kontrolnych, ułatwiających przechodzenie kolejnych etapów działań. Ale uwaga: nie jest to książka wyłącznie dla startupowców. Powinien po nią sięgnąć każdy kierownik produktu z obszaru nowych technologii, zwłaszcza w momencie, kiedy planuje nowe wdrożenie lub wprowadzenie nowego produktu na rynek.
Druga książka, ‶Start-up po polsku” Kamili i Dariusza Mikołajczyków , chociaż też przeznaczona dla początkujących przedsiębiorców, omawia zupełnie inne tematy – a mianowicie proces zakładania nowej firmy od bardzo praktycznej strony: tworzenia i weryfikowania biznesplanu, rejestracji firmy, gdzie można uzyskać dofinansowanie, typy działalności (czyli spółki i inne wynalazki bardzo przejrzyście wytłumaczone). Druga część książki poświęcona jest tworzeniu odpowiedniej nazwy firmy i jej identyfikacji wizualnej, zarządzaniu marketingowemu, reklamie, działaniom public relations. Autorzy polecają też różnorodne źródła informacji. Ta książka ma bardziej wymiar praktyczny, podpowiadający konkretne rozwiązania , podczas gdy „Podręcznik startupu” skupia się bardziej na pracy nad koncepcją produktu lub usług, jakie startup ma oferować.
Gdyby teraz przyszło mi tworzyć swoją firmę, zapewne zaczęłabym od lektury tych dwóch książek równolegle. Przy tworzeniu i weryfikowaniu samego pomysłu na działalność sięgnęłabym po ‶Podręcznik startupu”, natomiast, aby zorientować się w możliwościach dostępnych dla młodych firm na polskim rynku, sięgnęłabym już po ‶Start-up po polsku”. A może wcale nie kierowałabym się książkami, a własną intuicją Bardzo fajnie o zakładaniu startupów badawczych mówił podczas ostatniego Kongresu Badaczy Rynku i Opinii Robert Droździkowski – że nie ma co tworzyć skomplikowanych koncepcji, tylko właśnie zaufać intuicji. Jak Wskazówką może być pierwsza faktura, którą wystawimy.Recenzja: annamiotk.pl Anna Miotk, 2013-12-06Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna: -
Ostatnio na półkach w księgarniach pojawiło się mnóstwo publikacji na temat e-biznesu, stat-upów, small biznesów. Pisałam nawet o tym kilka tygodni temu we wpisie niskobudżetowy startup. Wiele z nich to tłumaczenia zagranicznych bestsellerów, które mogą stanowić inspirację dla polskiego przedsiębiorcy, ale niekoniecznie przewodnik po codziennych wyzwaniach. Książka Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes Kamili Mikołajczyk i Dariusza Nawojczyka wypełnia lukę w tym zakresie, ponieważ odwzorowuje nasze krajowe realia i opisuje przypadki naszych rodaków, którzy zakładali własne biznesy.
Książka jest napisana bardzo przystępnym językiem, nieodstraszającym nawet wtedy, kiedy porusza tematy formalne takie jak zdobywanie źródła finansowania, pisanie biznes planu, czy zakładanie działalności gospodarczej (lub innej formy działalności). Bardzo fajnie opisane są zmagania młodego start-upu z pozyskiwaniem właściwych ludzi do zespołu, a potem motywowanie ich. Start-upy w końcu nie są dojrzałymi firmami, a początkującymi, dopiero rozwijającymi się, w których na efekty ciężkiej pracy, a często także zamrożone budżety – trzeba jakiś czas poczekać. Na uwagę zasługują także opisy przypadków polskich start-upów, a także opinie ekspertów, które znajdują się na końcu każdego rozdziału.
Autorzy odzierają ze złudzeń każdego, kto myśli, że nad wizerunkiem swojej firmy zdąży popracować w wolnej chwili. Pokazują jakie są konsekwencje nie realizowania działań brandingowych, nie wykorzystywanie mediów społecznościowych i możliwości narzędzi dostępnych w Internecie. Wszystkie elementy budowania i rozwijania firmy są istotne i żadnemu nie można odebrać należnej uwagi.
Mój ulubiony rozdział to jednak nie techniczne wskazówki jak zakładać firmę, jak ją promować i jak komunikować się z klientami. Uważam, że najciekawszy jest rozdział pierwszy, który mówi o tym, jak zweryfikować pomysł na biznes a także na siebie, jako przedsiębiorcę. Przeczytajcie go koniecznie, jeśli chcecie zrobić burzę mózgów i sprawdzić, czy rzeczywiście nadajecie się na osobę prowadzącą własną firmę. No i czy pomysł, który w Waszych oczach wydaje się na ten moment genialny – rzeczywiście taki jest dla Waszego męża, przyjaciółki, czy sąsiada, czyli przyszłych klientów twojej firmy. Przygotowałam mapę myśli na temat pomysłu na biznes, zachęcam do oglądania poniżej.Recenzja: mapymysli.com katarzyna, 2013-11-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna: -
Marzenia o własnej firmie? Chęć rozwoju siebie oraz wdrożenia wizji jakie śnią nam się po nocach?
To wszystko i wiele innych to cele ludzi ambitnych, chcących zmienić swoje życie i nie bojących się trudności.
Coraz więcej osób decyduje się na zakładanie własnej działalności ze względu na swój indywidualizm, pomysł i chęć zmiany dotychczasowych zasad na rynku. Ta pozycja to dobry sposób na rozpoczęcie swojej przygody z e-biznesem i nie tylko.
Całość zbudowana jest w sposób przejrzysty i czytelny co daje możliwość na dobre zapoznanie się z tematem.
Plusy? jasność, klarowność oraz sposób w jaki autorzy zwracają się do czytelnika. Traktują go poważnie, ale jednocześnie uświadamiają, że własna działalność to nie tylko wzloty i zachwyty, ale ciężka praca i zderzenie z wieloma nowościami na, które do tej pory nie zwracaliśmy uwagi. Minusy? Z mojego punktu widzenia była to pewna profesionalna terminologia z która spotkałem się po raz pierwszy
w tak rozbudowanej formie. Na dłuższą metę zaliczę to zapewne do plusów więc póki co pozostawiam sprawę otwartą.
Dla kogo jest ta książka?
- dla osób, które myślą o założeniu własnej firmy
- dla osób, które mają swoje strony internetowe
- dla wszystkich zainteresowanych tematyką reklamy i procesów związanych z postrzeganiem marki przez ludzi.Recenzja: Twojwybortwojaprzyszlosc.pl Paweł Zieliński, 2013-10-16Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna: -
Nakładem wydawnictwa Helion ukazała się w tym miesiącu książka ”Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes” (Helion/Onepress 2013) autorstwa Dariusza Nawojczyka i Kamili Mikołajczyk. Książka odnosi się do start-upów w polskich realiach i zawiera informacje m.in. o pomysłach na e-biznes, pozyskiwaniu środków, wyborze typu działalności gospodarczej, zarządzaniu wizerunkiem, marketingu i komunikacji. Nie brakuje w niej też case studies i rad praktyków.
„Start-up po polsku” pomaga czytelnikowi podjąć decyzję, od czego powinien zacząć decydując się na założenie własnej firmy i jak może realizować swoje pomysły, a jednocześnie pokazuje, czego zdecydowanie nie należy robić i czego unikać. Autorzy zachęcają czytelnika do podjęcia ryzyka i robią wszystko, by mógł je skutecznie zminimalizować.
Patronami wydania są: AK74 (Artur Kurasiński), Spider’s Web, Bankier.pl i Marketer+.
Książkę tę powinien przeczytać każdy młody przedsiębiorca. Zawiera ona solidne podstawy, które pomogą Ci rozpocząć działalność na rynku w warunkach dużej niepewności. I nie chodzi jedynie o branżę technologiczną. Jeśli zastanawiasz się nad założeniem własnej firmy, jest to książka dla Ciebie. Pomoże Ci odpowiedzieć na pytania, czy, dlaczego i jak ją założyć oraz jak zadbać o jej rynkowe przetrwanie. – pisze o książce Paweł Tkaczyk, autor książki „Zakamarki marki” i „Grywalizacja”.
To absolutnie obowiązkowa pozycja dla kogoś, kto rusza w start-upową podróż. Kompendium początkującego przedsiębiorcy, obok którego nie powinieneś przejść obojętnie. Polecam wszystkim marzącym o własnym biznesie. – podsumowuje „Start-up po polsku” Przemysław Pająk, redaktor naczelny Spider’s Web.
Kamila Mikołajczyk jest prezesem agencji Brand Gravity oraz ekspertem w dziedzinie projektowania komunikacji i corporate identity. Dariusz Nawojczyk jest dyrektorem marketingu & PR w polskiej chmurze obliczeniowej Oktawave. Jest autorem i project managerem w kilkunastu polskich start-upach. Odsyłamy na stronę e-księgarni biznesowej Onepress.pl, gdzie można zapoznać się z darmowym rozdziałem książki, a także dokonać jej zakupu: w formie papierowej lub elektronicznejRecenzja: http://blog.kurasinski.com 2013-09-30Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna: -
Darek Nawojczyk, dziś dyrektor marketingu i PR w Oktawave, partnerze hostingowym Spider’s Web, a wcześniej m.in. wydawca serwisu Webhosting.pl, a także project manager w wielu polskich start-upach, wspólnie z Kamilą Mikołajczyk, prezes agencji Brand Gravity, wydali książkę pod tytułem „Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes”. Spider’s Web jest partonem medialnym tego wydawnictwa.
Dla kogo ta książka?
Dla tych, którzy chcą założyć własny e-biznes, ale nie wiedzą od czego zacząć. Dla tych, którzy marzyli o własnej firmie, ale nie mieli odwagi zrezygnować z bezpiecznego etatu/ Dla tych, którzy mają doskonałe pomysły na działalność w sieci, ale jak dotąd coś ciągle przeszkadzało im je realizować.
Wewnątrz nie tylko porady odnośnie tworzenia biznesplanu i pozyskiwania środków na działalność, ale także tak podstawowych kwestii jak wybór odpowiedniego typu działalności gospodarczej, czy doboru pracowników i zarządzanie kadrami. Autorzy przedstawiają też szereg studiów przypadków oraz ciekawostek z życia start-upowych przedsiębiorców. Sporo także rad praktyków, w tym przedstawicieli największych funduszy venture-capital inwestujących w młode polskie projekty internetowe.Recenzja: Spider's Web, sPlay.pl Przemysław Pająk, 2013-09-18Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-5155-9, 9788324651559
- Data wydania książki drukowanej :
- 2013-09-09
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-8688-9, 9788324686889
- Data wydania ebooka :
-
2013-09-09
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 14585
- Rozmiar pliku Pdf:
- 1.8MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.1MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 6.7MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Biznes IT » E-biznes
Start-up » Start-up
Spis treści książki
- Dzień dobry, Kolumbie (13)
- Dlaczego zakładam firmę? (14)
- Kim jestem? (16)
- Pomysł a rynek (18)
- Dla nieprzekonanych (23)
- Weryfikacja pomysłu (24)
- Elementy biznesplanu (27)
- Podsumowanie (32)
- Case study: tubyliśmy.pl (33)
- Case study: ŚwieżoPalona.pl (35)
- Rady praktyków: Sara Blakely (37)
- Rady praktyków: Janusz Żebrowski (39)
- Kredyty i pożyczki (42)
- Inwestor (44)
- Fundusze inwestycyjne (45)
- Venture capital (46)
- Inkubatory przedsiębiorczości (51)
- Anioły biznesu (53)
- Fundusze europejskie (58)
- Europejski Fundusz Społeczny i inni (61)
- Jak zwiększyć swoje szanse na dofinansowanie? (64)
- Jakie dokumenty dobrze jest gromadzić, gdy ubiegamy się o dofinansowanie? (65)
- Sfera socjalnego otoczenia (65)
- Podsumowanie (66)
- Rady praktyków: Janusz Żebrowski (67)
- Rady praktyków: Arkadiusz Hajduk (67)
- Jednoosobowa działalność gospodarcza (70)
- Spółka cywilna (72)
- Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (72)
- Spółka jawna, partnerska, komandytowa i komandytowo-akcyjna, czyli coś dla przedsiębiorców, którzy chcą działać na większą skalę (74)
- Plusy i minusy form działalności prawnej dla start-upów (76)
- Jednoosobowa działalność gospodarcza - zakładanie firmy krok po kroku (78)
- Spółka cywilna - zakładanie firmy krok po kroku (81)
- Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - zakładanie firmy krok po kroku (82)
- Podsumowanie (85)
- Bez wizji i misji ani rusz (87)
- Jak cię widzą, tak cię piszą (90)
- Nazwa rzecz święta (95)
- Jak zaprojektować logo? (97)
- Pracownik, nasz bohater (100)
- Twarz firmy w internecie (100)
- Materiały marketingowe (102)
- Podsumowanie (105)
- Case study: YouThink.pl (106)
- Case study: Nextur.pl (107)
- Rady praktyków: Janusz Żebrowski (109)
- Rady praktyków: Arkadiusz Hajduk (110)
- Wszystko sami? (111)
- Bez pasji ani rusz (113)
- Gdzie szukać ludzi? (114)
- Odpowiedni człowiek, czyli kto? (116)
- Odpowiedni pracownik, czyli kto? (119)
- Motywacja - rzecz ważna (125)
- Budowanie zespołu (126)
- Warto się szkolić (128)
- Podsumowanie (130)
- Rady praktyków: Janusz Żebrowski (131)
- Rady praktyków: Arkadiusz Hajduk (131)
- Zarządzanie marką (133)
- Badanie marki (134)
- Mapa percepcji (136)
- Wyróżnij się lub zgiń (141)
- Reklama dźwignią handlu (143)
- Badanie reklamy (147)
- Jak ustalić cenę produktu? (149)
- Jaki model sprzedaży wybrać? (154)
- Kanały sprzedaży, czyli co dla nas najlepsze? (156)
- Wizerunek marki a środki pieniężne przeznaczone na jego wzmocnienie (158)
- Podsumowanie (160)
- Case study: NetPress (161)
- Case study: militaria.pl (162)
- Rady praktyków: Janusz Żebrowski (163)
- Rady praktyków: Marek Rusiecki (164)
- Public relations, czyli co? (165)
- Media relations, czyli zaprzyjaźnij się z dziennikarzami (170)
- Zasady przygotowania notatki prasowej (175)
- Social media, czyli zaprzyjaźnij się z internetem (177)
- e-PR, czyli co? (181)
- Jak zorganizować konferencję prasową? (186)
- Eventy i konferencje (188)
- Badania i ocena działań PR na wszystkich polach (190)
- Z etyką za pan brat (195)
- Ciekawostki (196)
- Podsumowanie (197)
- Case study: nagroderek.pl (197)
- Rady praktyków: Arkadiusz Hajduk (199)
- Pozycjonowanie strony WWW (201)
- Google AdWords (204)
- Display (205)
- Social media (207)
- Prasa drukowana (208)
- Mierzenie efektywności (209)
- Na czym bazuje i jak działa reklama? (210)
- Etapy oddziaływania reklamy (213)
- Co mówić w reklamie? (215)
- Jak planować kampanię reklamową? (217)
- Reklama to nie promocja sprzedaży (220)
- Ciekawostki (220)
- Podsumowanie (221)
- Case study: dietadukan.pl (221)
- Case study: Lay's prosto z pieca (222)
- Rady praktyków: Arkadiusz Hajduk (224)
- Rady praktyków: Marek Rusiecki (224)
- Książki (227)
- Magazyny, czasopisma i gazety (228)
- Strony WWW (228)
Wstęp (9)
Rozdział 1. Pomysł i jego weryfikacja (13)
Rozdział 2. Źródła finansowania (41)
Rozdział 3. Formalizacja przedsiębiorstwa (69)
Rozdział 4. Wizerunek, branding i naming (87)
Rozdział 5. Zasoby ludzkie (111)
Rozdział 6. Zarządzanie marketingowe (133)
Rozdział 7. Public relations, komunikacja w internecie i social media (165)
Rozdział 8. Reklama (201)
Rozdział 9. Na zakończenie (225)
Rozdział 10. Gdzie szukać dodatkowej wiedzy? (227)
O autorach (231)
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja
Dzięki tej książce przyswoisz podstawy PowerShella i zasady pisania skryptów, a następnie przejdziesz do zagadnień związanych z PowerShell Remoting. Nauczysz się konfigurować i analizować dzienniki zdarzeń Windows, dowiesz się również, które zdarzenia są kluczowe do monitorowania bezpieczeństwa. Zgłębisz możliwości interakcji PowerShella z systemem operacyjnym, Active Directory i Azure AD / Entra ID. Poznasz protokoły uwierzytelniania, procesy enumeracji, metody kradzieży poświadczeń i eksploatacji, a także zapoznasz się z praktycznymi wskazówkami dla zespołów czerwonego i niebieskiego (ang. Red Team i Blue Team). Zrozumiesz też takie metody ochrony jak Just Enough Administration (JEA), AMSI, kontrola aplikacji i podpisywanie kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(95,20 zł najniższa cena z 30 dni)
71.40 zł
119.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Sieci komputerowe są niezwykle istotną częścią ekosystemu cyfrowego świata, w którym żyjemy. Ułatwiają nam komunikację, pozwalają sprawniej zarządzać firmą czy organizacją. Dzięki nim mamy dostęp do ogromu informacji, wyników badań, statystyk i innych materiałów, możemy wymieniać się pomysłami i pracować wspólnie na jednym pliku. Bez sieci komputerowych mielibyśmy zdecydowanie mniejsze możliwości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(161,85 zł najniższa cena z 30 dni)
149.40 zł
249.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Ta niewielka, przystępnie napisana książka jest drugim wydaniem kompleksowego przewodnika dla programistów Pythona, którzy chcą budować aplikacje bazujące na dużych modelach językowych. Zaprezentowano w niej główne cechy i zasady działania modeli GPT-4 i GPT-3.5 z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć w rozwoju technologii sztucznej inteligencji. Znalazły się tu także instrukcje, jak krok po kroku tworzyć aplikacje z zastosowaniem biblioteki OpenAI dla Pythona, włączając w to generowanie treści, odpowiadanie na pytania i inteligentnych asystentów. Dodatkowe ułatwienie stanowią przejrzyste przykłady i dołączone do wydania pliki z kodami. Dzięki tej książce z łatwością wykorzystasz moc dużych modeli językowych w swoich aplikacjach!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
W trakcie lektury tej książki przygotujesz własne laboratorium, a następnie przeanalizujesz każdy etap zabójczego łańcucha ataków i zastosujesz nową wiedzę w praktyce. Dowiesz się, jak ominąć wbudowane mechanizmy bezpieczeństwa, między innymi AMSI, AppLocker i Sysmon, przeprowadzać działania rozpoznawcze i wykrywające w środowisku domeny, a także zbierać dane uwierzytelniające w całej domenie. Przeczytasz również, jak poruszać się ruchem bocznym, aby wtopić się w ruch środowiska i pozostać niewykrytym przez radary obrońców, a ponadto jak eskalować uprawnienia wewnątrz domeny i w całym lesie domen czy osiągać stan przetrwania na poziomie domeny i w kontrolerze domeny. W efekcie nauczysz się przeprowadzać ocenę bezpieczeństwa różnych produktów i usług Microsoftu, takich jak Exchange Server, SQL Server i SCCM.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(57,84 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Lektura tej książki pozwoli Ci zrozumieć możliwości najnowocześniejszych algorytmów AI, nawet jeśli nie posiadasz wiedzy technicznej. Dowiesz się, na czym polega funkcjonowanie sieci neuronowych, poznasz również fascynującą historię pierwszego sztucznego neuronu i przekształcenia go w sieć zdolną do realizowania zadań wcześniej uznanych za niewykonalne obliczeniowo. Zapoznasz się z możliwościami i wyzwaniami związanymi z widzeniem komputerowym, a także z zasadami działania sieci neuronowej i jej treningu. Zorientujesz się też, w których obszarach sztuczna inteligencja może stanowić zagrożenie, a gdzie wykazuje olbrzymi potencjał. Na koniec spojrzysz na obecną rewolucję AI przez pryzmat wcześniejszych przełomów technologicznych, aby lepiej zrozumieć, co nas czeka i jakie mamy wobec tego zobowiązania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(38,35 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej książce zrozumiesz moc programowania sterowanego testami. Bazując na świetnie wyjaśnionym procesie budowy przykładowej aplikacji zgodnie z paradygmatem TDD, przyswoisz mechanizmy: cykl czerwone, zielone i refaktoryzacja, a także wzorzec przygotowania, działania i asercji. Dowiesz się też, jak za sprawą odwrócenia zależności i zamienników testowych uzyskać kontrolę nad systemami zewnętrznymi, takimi jak bazy danych. Poznasz ponadto zaawansowane techniki projektowania, w tym zasady SOLID, refaktoryzację i architekturę heksagonalną. Na podstawie piramidy testów nauczysz się znajdować równowagę między szybkimi i powtarzalnymi testami jednostkowymi a testami integracyjnymi. Używając Javy 17, opracujesz nowoczesną mikrousługę REST opartą na bazie danych PostgreSQL.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja
O sztucznej inteligencji jest ostatnio bardzo głośno, to nośny temat, nierzadko przedstawiany w tonie sensacyjnym. Czy AI nas zniewoli? Czy wymknie się spod kontroli? A może zabierze nam pracę i zmieni nasze życie w bezproduktywny koszmar? Rzeczywistość wygląda zgoła inaczej, niż zdają się sugerować clickbaitowe nagłówki w prasie i mediach społecznościowych. Sztuczna inteligencja jest obecna w naszym życiu od wielu lat, choć często nie zdajemy sobie z tego sprawy. Służy nam pomocą, gdy szukamy czegoś w sieci, kiedy chcemy coś przetłumaczyć, kupić, porównać albo dotrzeć z miejsca A do miejsca B. Odsiewa dla nas spam w poczcie internetowej i chroni nasze urządzenia elektroniczne przed cyberatakami. Oczywiście, ma swoje mroczne strony i tych także powinniśmy być świadomi.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Czasowo niedostępna
-
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej książce opanujesz kluczowe koncepcje myślenia systemowego i nauczysz się stosować je w praktyce. Poznasz podejście nieliniowe, które pozwala lepiej rozumieć złożoność współczesnych systemów IT i skutecznie nimi zarządzać. Nauczysz się identyfikować wzorce, przewidywać konsekwencje decyzji technologicznych, a także budować skalowalne, elastyczne architektury. Praktyczne przykłady i klarowne wyjaśnienia pomogą Ci zastosować zdobytą wiedzę w codziennej pracy, niezależnie od tego, czy tworzysz małe aplikacje, czy projektujesz wielkoskalowe systemy. To niezbędny przewodnik dla każdego, kto chce myśleć jak inżynier systemowy!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej praktycznej książce poznasz pełnię możliwości Postmana. Znajdziesz tu przystępnie wyjaśnione koncepcje, a także zestaw rzeczywistych przykładów, co ułatwi Ci korzystanie z tego narzędzia do tworzenia doskonale zaprojektowanych, udokumentowanych i przetestowanych interfejsów programowania aplikacji. Za pomocą praktycznych projektów nauczysz się dodawać automatyzację testów do istniejącego API. Poznasz również nowe funkcjonalności Postmana, stanowiące dużą pomoc w unikaniu błędów. W drugim, w pełni zaktualizowanym wydaniu znajdziesz nowe rozdziały dotyczące testowania przepływu pracy, tworzenia i używania serwerów imitacji, testowania bezpieczeństwa API, jak również testowania wydajności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(57,84 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Ten kompleksowy podręcznik docenią specjaliści do spraw bezpieczeństwa i projektanci aplikacji. Znajdziesz w nim szereg przydatnych informacji na temat testowania API, identyfikowania podatności i ich eliminowania. W książce znalazło się mnóstwo praktycznych przykładów, dzięki którym dowiesz się, jak unikać kontroli uwierzytelniania i autoryzacji, a także jak identyfikować podatności w interfejsach API przy użyciu różnych narzędzi. Nauczysz się też tworzenia rozbudowanych raportów dotyczących wykrytych podatności, a ponadto rekomendowania i stosowania skutecznych strategii ich minimalizowania. Poznasz również strategie zarządzania bezpieczeństwem interfejsów API i dowiesz się, jak je chronić przed najnowszymi zagrożeniami.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(64,35 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes Kamila Mikołajczyk, Dariusz Nawojczyk
(34)(17)
(2)
(3)
(1)
(3)
(8)
więcej opinii
ukryj opinie