Jednym kliknięciem. Historia Jeffa Bezosa i rosnącej potęgi Amazon.com
- Autor:
- Richard L. Brandt
- Niedostępna
- Promocja 2za1
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 4.3/6 Opinie: 45
- Stron:
- 184
- Czas nagrania:
- 06:17:54
- Czyta:
- Marcin Fugiel
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
- Audiobook w mp3
Opis
książki
:
Jednym kliknięciem. Historia Jeffa Bezosa i rosnącej potęgi Amazon.com
Richard Brandt w intrygujący sposób przedstawia sylwetkę jednej z największych postaci epoki internetu.Stephen Leeb,
autor książek The Oil Factor oraz Red Alert
Zostać najbardziej skupioną na kliencie firmą na świecie - firmą, która umożliwi mu dotarcie do wszystkiego, co chciałby kupić przez internet.deklaracja misji Amazon.com
Po prostu kup!
Dlaczego Amazon odniósł tak wielki sukces, podczas gdy konkurencja już dawno zwinęła interes? Niekwestionowanym ojcem sukcesu jest Jeff Bezos (zawód: dyrektor generalny i innowator). Dzięki umiejętności perspektywicznego myślenia oraz bezwzględnemu wyczuciu biznesowemu Bezos zmienił swoją firmę w internetowego giganta dyktującego rynkowe warunki.
Oto opowieść o człowieku, który z komputerowego maniaka stał się przedsiębiorcą z misją zrewolucjonizowania świata. Jeśli chcesz się dowiedzieć, w jaki sposób pracuje ten genialny biznesowy umysł i jak podejmuje strategiczne decyzje, ta książka będzie dla Ciebie prawdziwym objawieniem. Z pewnością dzisiejsze rewolucyjne pomysły Bezosa będą jutro kopiowane przez resztę świata. Pozwól porwać się tej inspirującej opowieści i wyjdź poza tysięczne grono kopistów!
Richard L. Brandt jest wielokrotnie nagradzanym dziennikarzem, który od ponad dwudziestu lat pisze o Dolinie Krzemowej. Dał się poznać przedstawicielom społeczności technologicznej jako korespondent magazynu "BusinessWeek". Za swoją pracę otrzymał National Magazine Award. Napisał również książkę Potęga Google\'a o założycielach firmy Google.
Wybrane bestsellery
-
Nowość Promocja Promocja 2za1
Prowadzenie firmy bywa przytłaczające: musisz odpowiedzieć na stertę e-maili, gasić kolejne pożary, a kilkunastu klientów i pracowników dorzuca zadań. Co więcej, często powrót do domu niczego nie zmienia: myśli o pracy nie opuszczają Cię ani na chwilę. Przez to zaczynasz czuć wyczerpanie. A przecież kochasz to, co robisz! Mieć własną firmę to od zawsze było Twoje marzenie i nie możesz po prostu tego rzucić. Coś jednak musi się zmienić, firma bowiem zabija Ciebie, Twoją rodzinę lub relacje z innymi, a zadania służbowe pochłaniają cały Twój czas i energię. Nie możesz tak dłużej żyć. Konieczna jest zmiana.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(32,43 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Ostatnie kilka lat było dla naszej cywilizacji bardzo trudne. Co więcej, problemy bezustannie się pogłębiają, przez co rośnie niepewność. Wciąż jednak pojawiają się kolejne, nieznane wcześniej możliwości. W naszej nowej, szalonej rzeczywistości klarowność i poczucie bezpieczeństwa w sferze życia zawodowego stają się marzeniem niemal każdej osoby, na każdym etapie rozwoju kariery.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Model Biznesowy Ty. Wydanie II
Timothy Clark, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Bruce Hazen, Alan Smith
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Oto wynik ambitnego projektu gwiazdy TV i dziennikarza: ekspedycji śledczej, której celem było zbadanie świata krypto i jego zadziwiającego krachu. To świetnie napisana opowieść o grupie szarlatanów, którzy przekonali miliony ludzi do lekkomyślnego pozbycia się ogromnych pieniędzy. Mówi o braku odpowiedzialności, o barwnych wizjonerach i wyznawcach, ale też o zwykłych traderach, ludziach pokrzywdzonych, sygnalistach antykrypto i rządowych agentach. Książka została oparta na oryginalnych materiałach dziennikarskich zebranych w kilku krajach, zawiera wywiady z Samem Bankmanem-Friedem, współzałożycielem Tethera Brockiem Pierce’em i Alexem Mashinskym z Celsiusa. To bardzo aktualna pozycja, napisana w idealnym momencie i wyjątkowo potrzebna!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Prawo w IT. Praktycznie i po ludzku to prawdziwe kompendium wiedzy nie tylko dla prawników, ale także konsultantów IT, menedżerów do spraw bezpieczeństwa informacji, wreszcie wszystkich tych, którym zależy na zrozumieniu i stosowaniu prawa w obszarze technologii informatycznych. Lektura niezbędna dla osób chcących się efektywnie poruszać w cyfrowej rzeczywistości i skutecznie chronić swoje interesy w świecie internetu i nowych mediów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A może osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ― ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Tę książkę docenią przede wszystkim inżynierowie oprogramowania, programiści i administratorzy systemów, którzy muszą szybko zrozumieć praktyki DevOps. Znajdziesz tu bezcenną wiedzę, która ułatwi Ci efektywną pracę z nowoczesnym stosem aplikacji i sprawne przystąpienie do zadań związanych z DevOps. Poznasz najważniejsze praktyki stosowane podczas projektowania bezpiecznych i stabilnych systemów — implementację infrastruktury jako kodu (IaC) i rozwiązania z zakresu zarządzania konfiguracją. Zagłębisz się w tematy pobierania informacji o stanie systemu i definiowania powiadomień, gdy coś nie działa zgodnie z oczekiwaniami. Lektura pozwoli Ci przyswoić zagadnienia związane z konteneryzacją i przygotowaniem zautomatyzowanego potoku ciągłej integracji i ciągłego wdrażania (CI/CD), dzięki czemu skompilujesz, przetestujesz i wdrożysz kod.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto zaktualizowane wydanie bestsellerowego przewodnika dla architektów rozwiązań. Dzięki niemu dobrze poznasz wzorce projektowe wbudowane w chmurę, czyli model AWS Well-Architected Framework. Zaznajomisz się z sieciami w chmurze AWS z uwzględnieniem sieci brzegowych i tworzeniem hybrydowych połączeń sieciowych w jej obrębie. W tym wydaniu dodano rozdziały dotyczące metodyki CloudOps i takich technologii jak uczenie maszynowe czy łańcuch bloków. Poznasz również inne ważne zagadnienia, w tym przechowywanie danych w chmurze AWS, kontenery obsługiwane przez usługi ECS i EKS, wzorce „jeziora” danych (w tym usługę AWS Lake Formation), architekturę lakehouse i architekturę siatki danych. Ten przewodnik z pewnością ułatwi Ci zaprojektowanie systemu spełniającego wyśrubowane wymagania techniczne i branżowe.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
AWS dla architektów rozwiązań. Tworzenie, skalowanie i migracja aplikacji do chmury Amazon Web Services. Wydanie II
Saurabh Shrivastava, Neelanjali Srivastav, Alberto Artasanchez, Imtiaz Sayed
(90,35 zł najniższa cena z 30 dni)
83.40 zł
139.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Nasze życie w dużym stopniu toczy się w internecie. Także interesy załatwiamy w sieci ― tu poszukujemy produktów i usług, opinii o nich i miejsc, w których możemy zaspokoić daną potrzebę. E-zakupy stają się codziennością. Przedsiębiorcy, świadomi preferencji zakupowych Polaków, dostosowują się do ich oczekiwań. Nowe sklepy on-line wyrastają jak grzyby po deszczu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.00 zł (-70%) -
Promocja Promocja 2za1
Jak to się stało, że to właśnie Allegro osiągnęło sukces? Co sprawiło, że polski portal sprzedażowy skutecznie się opierał ― i wciąż się opiera ― ekspansji światowego giganta, jakim jest Amazon? W czym jest równie dobry, a nawet lepszy od najlepszych w branży? I jakie narzędzia oferuje swoim użytkownikom? Ta książka udziela odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące pomarańczowego portalu i podpowiada, jak efektywnie korzystać z proponowanych na nim rozwiązań, by sprzedawać więcej, szybciej i mniejszym kosztem własnym.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(11,90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł (-70%) -
Promocja Promocja 2za1
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wideo. W przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama ten serwis nie tnie swoim użytkownikom zasięgów, więc wrzuć filmik i pozwól, by Cię zobaczyli! Masz szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, ponieważ z TikToka korzystają ponad 2 miliardy osób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%)
Ebooka "Jednym kliknięciem. Historia Jeffa Bezosa i rosnącej potęgi Amazon.com" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Jednym kliknięciem. Historia Jeffa Bezosa i rosnącej potęgi Amazon.com" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Jednym kliknięciem. Historia Jeffa Bezosa i rosnącej potęgi Amazon.com" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Jednym kliknięciem. Historia Jeffa Bezosa i rosnącej potęgi Amazon.com (14) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: jakzarabiacpieniadze.com.pl Mateusz Kiszło; 2017-01-29Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jednym kliknięciem, historia Jeffa Bezosa i rosnącej potęgi Amazon.com, Richard L. Brandt – jest mieszanką biografii założyciela Amazonu i jego firmy. Nie jest przy tym laurką, ani próbą kwestionowania pozycji Amazona – to po prostu reporterska robota, która mówi sporo dobrego i sporo złego. Czasem przez kilka stron opowiada o szczegółach technicznych niezrozumiałych dla zwykłego Kowalskiego, aby po chwili opowiadać o złożonych decyzjach biznesowych. Autor niekiedy wydaje się zapominać, ze nie każdy musi rozumieć wszystko co opisuje. Komu mogę ją polecić? Osobom zaintrygowanym działalnością Amazonu. To nie jest poradnik – nie nauczy cię niczego konkretnego. Może być inspirującą lekturą pokazującą jak od Amazon zaczynał … ale ten etap szybko mija i opisuje firmę jako molocha. Lektura tej książki to sposób spędzenia czasu wolnego dla osób zafascynowanych biznesem. Można po nią sięgnąć zamiast belterystyki.
-
Recenzja: zakladnik-ksiazek.pl Robert Fryga, 2013-03-05Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Amazon – tuż po Google i Apple – jest jedną z tych najpopularniejszych firm, które wśród geeków i twórców start-upów są znane i podziwiane, chociaż – jak to często bywa – nie całkiem zrozumiałe. Jeśli szukasz publikacji, która w przystępny sposób wprowadzi Cię w zakręcony świat Jeffa Bezosa i jego firmy, to książka Richarda L. Brandta jest odpowiednią pozycją.
Nie jest to ani biografia Bezosa, ani kompletna historia jego słynnej firmy. Nie jest to również przepis na sukces nowej firmy w Internecie. To raczej hybryda, która pokazuje czytelnikowi jak pewne epizody z życia Jeffa doprowadziły do powstania firmy Amazon i w jaki sposób osiągnęła ona obecny kształt i niekwestionowany sukces na rynku internetowym. Jest kilka interesujących rozdziałów o młodości Jeffa Bezosa i kilka o początkach Amazona, chociaż przypuszczalnie najbardziej zainteresują czytelnika epizody dotyczące przeobrażenia firmy w największą firmę sprzedającą książki, a następnie różne inne media, oraz jak doszło do powstania czytnika Kindle. ‘Prawdziwych’ fanów tej firmy powinna również zainteresować m.in. historia powstania patentu jednego kliknięcia i ściśle powiązana z nim filozofia Amazona, której centralnym elementem jest zadowolenie klienta.
Ta książka powinna zainteresować nie tylko uważnych obserwatorów firmy Amazon, ale też każdego miłośnika biznesów internetowych z mających swój początek w końcu poprzedniego wieku. Publikację Brandta czyta się praktycznie jednym tchem. Ten człowiek ewidentnie zna się na swojej pracy. Od wielu lat pisze o Dolinie Krzemowej, nie poprzestając tylko na najjaśniejszych jej gwiazdach. Mi osobiście, jest znany przede wszystkim z lektury jego poprzedniej książki „Potęga Google’a”. Przy okazji „Jednym kliknięciem” ponownie pokazał, że napisanie interesującej pozycji literatury branżowej nie jest dla niego aż tak trudnym wyzwaniem. Chociaż, zarówno życie Jeffa Bezosa jak i działalność Amazona nie jest okryte tajemnicą podobną do chociażby Apple’a, to Brandt dał radę przykuć mnie do lektury i sprawić, że na nowo odkrywałem postać nieszablonowego człowieka z własną wizją.
Oczywiście, nie może być nazbyt pięknie. Książki-ideały zdarzają się rzadko. I tu pojedynczym mankamentem jest postać audiobooka. Nie mam nic do lektora, Marcina Fugiela, który w swym fachu jest całkiem niezły i nie usypia słuchacza nawet przy wersji audio czasopisma ‘technicznego’ („Proseed”), jest to głos wręcz idealny do tego typu publikacji. Natomiast muszę się przyczepić do jakości audiobooka. Dla geeków – 64 Kb/s, dla mniej wtajemniczonych – jakość rozmowy telefonicznej. Nie rozumiem i zrozumieć chyba nie dam rady z użyciem chłopskiej logiki. Szczególnie, gdy jakość audio z płyty CD jest już absolutnym minimum. W efekcie dostajemy do odsłuchu coś, co brzmi jak stare słuchowisko Polskiego Radia. Nie jest to poważny mankament, ale raczej przeszkadza po paru godzinach w słuchawkach.
Jeśli jednak słaba jakość nagrania nie jest przeszkodą, a biografia Jobsa kurzy się na półce obok innych książek o Apple, Google czy Starbucksie, to „Jednym kliknięciem” świetnie nadaje się na kolejny punkt takiej „branżowej” kolekcji. -
Recenzja: czlowiekitechnologie.com 2013-09-22Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Richard Brandt w książce „Jednym kliknięciem: historia Jeffa Bezosa i rosnącej potęgi Amazon.com” opisuje drogę, jaką przeszedł Bezos i jego firma. Amazon zrewolucjonizował przemysł wydawniczy, sprzedaż on-line i wreszcie to, czym obecnie jest książka, a z dzisiejszej notki dowiecie się, że to dopiero początek.
Jeff Bezos chciał zbudować najlepszą firmę na świecie. Przedsiębiorstwo miało na pierwszym miejscu stawiać zadowolenie klienta, obszar jego działalności był kwestią drugorzędną. Bezos zakładał przy tym, że na początku biznes nie musi być dochodowy, wszelkie dostępne środki przeznaczał na inwestycje, tak by być zawsze o kilka kroków przed konkurencją. Amazon.com powstał w 1994 r., dziś jest jedną z najbogatszych amerykańskich spółek. W ubiegłym roku firma zanotowała 61 miliardów przychodu i… kilkadziesiąt milionów dolarów strat.
Szef Amazon.com postanowił zostać przedsiębiorcą, gdy podczas ostatnich lat studiów w Princeton zrozumiał, że nie zostanie wybitnym fizykiem kwantowym. Konkurencja była zbyt duża, a on nie zamierzał dzielić się sukcesem. Następnie przez kilka lat zajmował się informatyzacją Wall Street, by wreszcie opracować własny biznesplan.
Bezos przygotował listę kilkunastu produktów, które można byłoby sprzedawać wysyłkowo za pośrednictwem usługi, którą nazwano później sklepem internetowym. Książka znalazła się na pierwszym miejscu – rynek zbytu był wtedy ogromny, brakowało zaś odpowiedniego systemu dystrybucji, który mógł zostać usprawniony dzięki nowemu wynalazkowi ostatniej dekady XX w. – internetowi.
Pierwszą siedzibą Amazon.com był oczywiście… garaż, firma zatrudniała początkowo kilku pracowników. Rekrutacja przypominała skomplikowany i wieloetapowy proces, z którego słynie dziś Google. Pracownicy zasiadali przy biurkach zbitych ze starych drzwi. Opis klasyczny dla codzienności Doliny Krzemowej lat 80 i 90, prawda? Tyle tylko, że siedzibą Amazon.com zostało Seattle. Miasto stanowiło ciekawą i co najważniejsze – tańszą alternatywę dla Kalifornii. Nie zapominajmy także, że w pobliżu znajdowała się siedziba Microsoftu i kilka dobrych uczelni wyższych.
Brandt wielokrotnie wspomina o charyzmie i zaangażowaniu Bezosa, porównując go do założycieli Apple (Steve Jobs) oraz Google (Larry Page, Siergiej Brin). Jako CEO każdego dolara inwestował w innowacje i usprawnienia. Przez 6 lat firma nie przynosiła dochodów, przy stałym wzroście kursu akcji. Amazon był modelowym przykładem przedsiębiorstwa ery dotcomów końca lat 90. Jednak w przeciwieństwie do większości obiecujących przedsięwzięć z tamtego okresu, przetrwał rozpad bańki IT przełomu wieków i ciągle funkcjonuje.
Autor książki upatruje sukcesu firmy w niezwykłej konsekwencji Bezosa i w założeniach, na których oparł on funkcjonowanie sklepu: wysokiemu standardowi obsługi klienta oraz innowacyjności. Amazon jako pierwszy wprowadził system zakupowy, oparty na koszyku oraz „jednym kliknięciu”. Obecnie większość sklepów internetowych wykorzystuje tę metodę. Bezos umożliwił czytelnikom publikację rekomendacji i recenzji, także takich, w których negatywnie oceniali oni sprzedawaną książkę. Innowacje opisane powyżej to jedynie przykłady, których więcej znajdziecie w książce.
Brandt opisuje także ciemną stronę Amazona. Firma oferowała niskie wynagrodzenia przy jednoczesnej konieczności pracy po kilkanaście godzin na dobę. Sklep dopuszczał się także walki z podmiotami, z którymi współpracował – usuwał ze sklepu całe oferty wydawnictw, jeśli te nie chciały renegocjować warunków, czy obniżyć swojej marży. Czasami zupełnie niespodziewanie na stronach pojedynczych książek znikał przycisk ‚Kup”. Mało mówi się o Amazonie w kontekście zbierania informacji na temat swoich klientów, ocenia się, że praktyki firmy w niczym nie ustępują metodom Facebooka, czy Google, np. dzięki czytnikowi Kindle, Amazon może analizować praktyki czytelnicze jego użytkowników (podkreślenia fragmentów, użycie słownika, nawet czas spędzony na każdej ze stron).
Warto pamiętać, że Amazon to nie tylko internetowa księgarnia. Obserwując firmę z polskiej perspektywy, zapominamy, że za jej pośrednictwem możemy kupić właściwie wszystko (w formie tradycyjnej oraz elektronicznej), wyłączając produkty spożywcze oraz nieruchomości. Przedsiębiorstwo oferuje także własne serwery oraz chmury obliczeniowe (Amazon Web Services), z których korzysta np. Netflix, operator usługi streamingowej czy Instagram. Szacuje się, że 1/3 użytkowników internetu korzysta każdego dnia z usług pośrednio lub bezpośrednio powiązanych z Amazonem.
W Ameryce Północnej Amazon poważnie zagraża największej na świecie sieci sklepów sprzedaży detalicznej Walmart, zatrudniającej ponad dwa miliony pracowników. Jeśli misją Google jest „uporządkowanie” całej naszej wiedzy, misją Amazon.com jest skupienie w swojej sieci globalnej sprzedaży detalicznej. Obecnie firma jest największym sklepem online na świecie.
Amazon jak dotąd nie posiada polskiego oddziału, dlatego stoi nieco w cieniu innych korporacji IT, takich jak Facebook, Google, Microsoft czy Apple. Wkrótce jednak ma się to zmienić. Dlatego uważam, że warto poznać zarówno historię samej firmy, jak i jej założyciela. Dzięki lekturze „Jednym kliknięciem: historia Jeffa Bezosa i rosnącej potęgi Amazon.com”, wiem już, że Bezos w niczym nie ustępuje pozostałym ikonom ery technologicznej, wydaje się, że jego historia z racji oddalenia od specyficznego klimatu Krzemowej Doliny jest nawet ciekawsza. -
Recenzja: Gazeta Wyborcza Dorota Sierakowska, 2013-07-03Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Amazon niewątpliwie odniósł spektakularny sukces. W ciągu zaledwie kilkunastu lat przekształcił się z niedochodowej księgarni internetowej w zyskowną platformę handlową oferującą również elektronikę, filmy, gry komputerowe, muzykę, odzież, zabawki i wiele innych produktów. Niewątpliwie sukces firmy jest zasługą jej założyciela. Jeff Bezos jest bowiem wizjonerem z ogromnym wyczuciem biznesowym. Zdziwiłby się jednak ten, kto pomyślałby, że historia Amazonu jest kolejną historią z serii "od zera do milionera". Od samego początku inwestycje w firmę przekraczały kwoty dostępne dla przeciętnego start-upa, a aby wygenerować zyski, inwestorzy wyłożyli setki milionów dolarów.
Kim jest Jeff Bezos? Dlaczego postanowił zająć się handlem internetowym? Dlaczego zaczął od sprzedaży książek? Czy historia Amazonu to samo pasmo sukcesów, czy może jego założycielowi zdarzyły się także porażki? Autor książki stara się szczegółowo odpowiedzieć na te oraz wiele innych pytań związanych z niewątpliwym sukcesem firmy. Książka jest szczególnie warta polecenia osobom, które niewiele wiedzą o sukcesie serwisu. Pozostali czytelnicy z pewnością większą uwagę zwrócą na sylwetkę założyciela, której autor poświęcił bardzo dużo miejsca.
Książkę czyta się przyjemnie, choć momentami wymaga dużego skupienia. Autor bowiem często przeskakuje z wątku do wątku, ponadto nie zawsze zachowana jest chronologia wydarzeń. Nie psuje to jednak przyjemności z samego czytania. Dużo faktów i rzeczowość to niewątpliwe zalety książki. Jeff Bezos jest momentami idealizowany, ale nikt nie zaprzeczy, że jest to rewelacyjny biznesmen. Autor nie zapomniał o jego wadach, jak i zarzutach wobec samej firmy. Warte uwagi jest podejście do pracowników i dostawców. Jest to pozycja obowiązkowa dla wszystkich przedsiębiorców. -
Recenzja: ksiazka-online.pl 2013-03-10Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Ostatnio wiadomości podały, że niemiecki oddział Amazonu prawem pracy nie stał. To znaczy nie stali pracownicy, którzy mieli dziennie do pokonania maraton bez przerw na jedzenie i picie. Czasem kończyło się to zasłabnięciem, innym razem dyscyplinarnym zwolnieniem. Bo ktoś nie wyrabiał normy. Richard Brandt w swojej książce przed czytelnikiem rozlicza Jeffa Bezosa – twórcę tego całego ustrojstwa zwanego amazon.
Wielu na wieści o niemieckim oddziale popularnej firmy zamarło – czyżby ciekawy Amazon okazał się (po raz kolejny) zimną korporacją? Książka „Jednym kliknięciem” wyjaśnia wiele w tej kwestii. I nie tylko tej.
Jeff Bezos – jak na potomka kubańskiego emigranta – do dzisiaj ma żyłkę do robienia interesów oraz taką, która każe mu rywalizować na wszystkich polach. Walczy o miejsce pierwsze, bo tak lubi i musi. Wspomina o tym wielokrotnie w wywiadach. Chce być najlepszy w internecie i poza nim. Czasem się mu to udaje – rzadko słyszymy, że skrewił. Prostota obsługi Amazona, idealne kontakty z klientami pozwoliły mu na monopol i nieomylność, której nie miał nawet Jobs czy nie ma Gates.
A przecież nie tak dawno wielu zarzucało mu, że bez wiedzy klientów śledzi ich poruszanie się i zakupowe decyzje. Wojna o patenty również przeszła do historii. O wystawianiu na stronie głównej wydawcy, który da więcej nie wspominam. Czy więc Bezos jest taki zły? Czy jednak umie w kryzysowych sytuacjach operować PR tak, że odbiorca w końcu gubi trop i zapomina o całej sytuacji?
Osądzić może go czytelnik po lekturze całej książki Brandta. Jest jednak w tym charyzmatycznym człowieku wiele niejasności, które należałoby wyjaśnić. Niestety autor w wielu przypadkach milczy bądź informacji nie posiada. Opiera się na plotce czy zasłyszanej opinii.
Ciekawie robi się, gdy zaczynamy zastanawiać się nad przyszłością firmy. Co to będzie? Zajrzyjcie do “Jednego kliknięcia” a potem hop na amazon.com. Klikanie wygląda po tej lekturze znacznie inaczej. -
Recenzja: infosocialmedia.blogspot.com Łukasz Dębski, 2013-03-06Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Na początku książki dowiadujemy się trochę o życiu osobistym Jeffa Bezosa (np. że nazwisko Bezos ma po drugim mężu swojej matki - imigrancie z Kuby, który dzięki uporowi i chęci nauki ukończył studia inżynierskie i pracował w Exxon), oraz o tym, że już od młodych lat przejawiał ponadprzeciętny poziom inteligencji.
Bezos na początku swojej edukacji zakochał się w fizyce (zarabiał jedne z pierwszych pieniędzy na organizowaniu zajęć dla dzieci interesujących się zjawiskami fizycznymi). Gdy zauważył, że na studiach nie może być doskonały we wszystkim (byli lepsi od niego w dziedzinie fizyki) spróbował informatyki. I tu się wszystko zaczęło;)
Robił programy ułatwiające analizy bankowe finansistom ale nadal chciał zrobić coś, dzięki czemu będzie sławny. Po 1-2 latach znudziła mu się ta praca i mimo, że rozsyłając swoje CV headhunterom nie chciał aby znowu pracować w finansach, przyjął pracę w interesującej firmie D.E. Shaw, która także pomagała maklerom w szybszym obracaniu pieniędzmi przy wahaniach giełdy.
Pracując w D.E. Shaw dostał polecenie, żeby sprawdzić, co to jest ten "Internet", narzędzie, które rok do roku wzrastało w tamtym czasie o 2300%! Bezos wtedy zauroczył się Internetem, jego możliwościami i wiedział, że aby się wzbogacić, trzeba go wykorzystać. Zrobił analizę dostępności produktów inwestycyjnych i wyszło mu, że bardzo dobrą inwestycją będzie stworzenie internetowej księgarni. Nie zgodził się w to inwestować szef D.E. Shaw i Bezos postanowił w 1994 roku odejść z firmy.
Jak wyglądała ta analiza dostępności produktów inwestycyjnych? Bezos sprawdził czy produkt, z którym chce związać swoją przyszłość to znany produkt; czy rozmiary rynku na którym można z nim działać jest duży; czy ma konkurencję; czy łatwo jest pozyskiwać asortyment; czy łatwo jest stworzyć bazy danych oferowanych tytułów; czy jest możliwości oferowania atrakcyjnej ceny; jaki jest potencjał internetowy.
W kolejnym rozdziale czytamy o tym jak na początku się organizował Amazon, jak to się stało ze firma rozpoczęła swoją działalność w Seattle a nie w Dolinie Krzemowej i jaką w tym wszystkim odegrał rolę Microsoft. Dodatkowo widzimy jak Bezos organizował pierwszych pracowników, skąd czerpał pieniądze na działanie firmy i dlaczego od rodziny;)
W kolejnych rozdziałach czytamy o tym, jak Amazon zyskiwał popularność wśród internautów, jak, dzięki np. wpisom w katalogach Yahoo ilość zamówień wzrastała lawinowo, w jaki sposób mógł oferować książki o 30-40% tańsze nić księgarnie (nawet te, które proponują tańsze książki - w marketach).
Następnie czytamy o okresie w którym Amazon poszukiwał inwestora, jak Bezos szukał firmy mogącej zaoferować najlepszą wycenę, jak przygotowywali się i jak weszli na giełdę. W tym samym czasie ciągle się rozrastali, wprowadzili interesujące opcje w rekrutacji, powiększali obszar własnego biura i postanowili stworzyć swoje pierwsze magazyny z książkami.
W kolejnych rozdziałach widzimy jak Amazon rozszerza swoje asortymenty i daje możliwość kupienia też płyt dvd i filmów video. Dokonuje też pierwszych przejęć, min serwisu IMDb i innych serwisów które pomogą ulepszyć obsługę klienta na poziom idealny, bez żadnych skarg.
Następnie Bezos zainteresował się ekspansją na rynki europejskie - UK i Niemcy. Miał nawet propozycje współpracy z największym wydawcą z Niemiec ale ją odrzucił. Inwestor zainwestował więc w konkurenta Barnes & Noble i pomógł mu w ciągu 12 miesięcy zwiększyć zyski 3x. Amazon zwiększył w tym samym czasie zyski 3,5 raza do ponad 200 mln dolarów... ;)
Amazon zaczął przejmować firmy dzięki którym mógł oferować sprzęt sportowy, biżuterię, prezenty ślubne, oprogramowanie, wyposażenie wnętrz i inne. Zmieniono później także logo Amazon na wyraz "Amazon" w którym od A do z pociągnięta została linia - użytkownicy mogą kupować wszystko. Nieraz nie od samego Amazonu bo sklep pozwolił innym firmom na sprzedaż swoich produktów za pośrednictwem Amazon.com w zamian za 5-25% marżę. Może to się wydać niektórym dziwne, ale dzięki temu sprzedaż zawsze odbywała się na Amazon a nie na innym serwisie.
W 2000 pękła bańka dotcomow, co oznaczało że wiele firm opartych tylko na necie upadło. Amazon nie upadł, ceny akcji spadły ale wzrost firmy osiągnął tylko... 68% - przychody to 2,1 mld a straty to 1,4 mld:)
Na kolejnych kartach książki czytamy o powstaniu czytnika eBooków Kindle, który miał zrewolucjonizować czytelnictwo. Wielu analityków nie wróżyło temu wielkiej przyszłości ale dzięki dopracowaniu czytnika, wykorzystaniu technologii eInk, stał się on źródłem znacznych przychodów Amazon (sprzedaż czytnika ale też sprzedaż e-książek)
Dalej w książce mamy informacje na temat tego jakim managerem jest Bezos w oczach swoich obecnych i byłych pracowników, czemu chwalił się oszczędnością ale nieraz kupował rzeczy droższe ale wyglądające jak tańsze:) Następnie czytamy o tym, jak zajmowali się chmurą, jak powstawała koncepcja chmury Amazonu, tego jak wykorzystują ja teraz inne serwisy jak Netflix.
Na zakończenie dowiadujemy się, że Bezos nie osiada na laurach i nie myśli tylko o sprzedawaniu w Amazo.com - interesują go loty w kosmos, pasażerskie loty, na które mógłby pozwolić sobie mniej więcej każdy;)
Podsumowanie
Książka wciąga niesamowicie. Przeczytałem ją w ciągu 5 dni w czasie jazdy do i z pracy. Jestem pełny podziwu dla Bezosa za jego instynkt przedsiębiorczości i zmysł przewidywania tego, co w przyszłości będzie przyciągało internautów przed ekrany komputerów. Warto przeczytać książkę, polecam. -
Recenzja: Magazyn Sukces KRZYSZTOF JENDRZEJCZAKRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Równie inspirująca jest historia Jeffa Bezosa, charyzmatycznego twórcy zdumiewającej firmy Amazon. com, największej księgarni online. W „Jednym kliknięciu" (tytuł nawiązuje do kontrowersyjnego patentu Amazona „one-click purchasing") Richard L. Brandt przedstawia sylwetkę człowieka, który z komputerowego maniaka rozpoczynającego swoją działalność w garażu stał się kluczowym graczem na rynku dotcomów. Co ciekawe, jak zauważa Brandt, Amazon nie był wcale pionierem w dziedzinie e-booków. Już na długo przed pojawieniem się Kindlea", bo w 1968 r., Alan Kay wymyślił Dynabook, graficzny komputer przenośny, który miał w przyszłości służyć jako elektroniczny czytnik z możliwością pobierania książek w postaci cyfrowej. I co jeszcze ciekawsze, pomysł ten zapożyczył później Steve Jobs, by stworzyć iPoda! Ajednak to nie Kay, tylko Bezos i Jobs, stali się ikonami współczesnego świata. Dlaczego To proste: oprócz wyjątkowej wiedzy technicznej posiedli również wyrafinowane zdolności strategiczne i przywódcze. Książkę czyta się lekko, łatwo i przyjemnie, zawiera bowiem dużo ciekawostek oraz anegdot. Ale uwaga: ci, którzy spodziewają się pogłębionej biografii na miarę „Steve'a Jobsa" Waltera Isaaksona mogą się nieco rozczarować.
-
Recenzja: magazynt3.pl 2013-02-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W kategorii osób, które dzięki błyskotliwym decyzjom i ciężkiej pracy osiągnęły sukces. Jeff Bezos stanowi prawdziwy wzór do naśladowania.
-
Recenzja: Dziennik Gazeta Prawna Rafał WośRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Skąd się wziął Amazon
Założyciel największej internetowej księgarni na świecie Amazon.com Jeff Bezos jest postacią trochę mniej znaną niż Sergey Brin z Coog-le'a albo Mark Zuckerberg z Facebooka. Niesłusznie, bo to jedna z najważniejszych postaci amerykańskiego biznesu przełomu wieków. Jeśli ktoś jeszcze nie zna jego historii, „Jednym kliknięciem" Richarda Brandta to świetny sposób, by to nadrobić.
Bezos był jednym z tych dwudziestoparolatków, którzy w odpowiednim momencie zdali sobie sprawę, że na internecie będzie można nieźle zarobić. Jego wybór padł na książki. Ale na dobrą sprawę mógł zająć się równie dobrze czymś zupełnie innym. Bo założyciel i prezes Amazona nie należy do grona tych biznesowych geniuszy, którzy - jak Bill Gates, Howard Schultz (Starbucks) czy Brin - siedzieli w swojej działce od zawsze i z czasem przełożyli wiedzę ekspercką dotyczącą komputerów, kawy albo oprogramowania na sukces biznesowy. Bezos zrobił dokładnie odwrotnie. Najpierw wymyślił, że będzie robił pieniądze na sprzedawaniu książek w sieci, a dopiero potem zaczął się zastanawiać, jak to się w ogóle robi. Dość powiedzieć, że dwa miesiące po zarejestrowaniu działalności gospodarczej, a dziesięć miesięcy przed rynkowym startem Amazona zapisał się na kurs dla adeptów księgarstwa sponsorowany przez American Booksellers Association.
Cdybyż amerykańscy księgarze wiedzieli, jaką żmiję wyhodowali sobie na piersi. W ciągu prawie 20 lat swojego istnienia Amazon całkowicie zmienił reguły gry w branży księgarskiej na jednym kliknięciem
Richard L. Brandt, „Jednym kliknięciem. Historia Jeffa Bezosa i rosnącej potęgi Amazon.com", Helion, Gliwice 2013 całym świecie. Wielu konkurentów posłał w ogóle do piachu (potężna niegdyś księgarska sieć Borders ogłosiła wniosek o upadłość w 2011 r.). Wszyscy inni (łącznie z wydawnictwami i autorami) musieli zacząć ustawiać pod niego swoje modele biznesowe. Bo Amazon nie był po prostu jednym z licznych rynkowych graczy. On stał się częścią samej czynności kupowania książek w XXI wieku.
Jak mu się to udało O tym właśnie opowiada doświadczony dziennikarz ekonomiczny Richard Brandt. Jego teza jest intrygująca. Bezos wygrał, bo udowodnił, że przy sprzedaży książek można obejść się bez całej księgarskiej otoczki: przyjemnie drażniącego nos zapachu farby drukarskiej czy wysokich pod sufit półek, wśród których można się zgubić w poszukiwaniu ciekawych pozycji. Tworząc Amazona, zaproponował rzeczywistość alternatywną, w której najważniejszymi wartościami był przejrzysty interfejs, czytelny system poleceń i szybka dostawa. To nie koniec, bo Bezos, idąc za ciosem, z czasem zaczął rezygnować z samych książek, stając się głównym graczem w branży e-booków i czytników (Kindle).
Zaletą „Jednym kliknięciem" jest to, że Richard Brandt nie napisał (na szczęście) biznesowej hagiografii. Podobnie jak w wydanej na polskim rynku dwa lata temu „Potędze Coogle'a" (Znak) udało mu się pokazać sukces ekonomiczny z różnych perspektyw. Mamy więc nie tylko Bezosa wizjonera, lecz także Bezosa wyzyskiwacza (który bezlitośnie wyrzucał z pracy, gdy ktoś nie wypełnił wyśrubowanych norm albo mamił swoich pracowników opcją kupna akcji, a potem się z tego wykręcił) czy Bezosa fajtłapę, który nie potrafił przekonać do swojego pomysłu inwestorów (teraz pewnie żałują). Brandt jest też autorem na tyle wytrawnym, że napisaną przez niego historię można czytać na wiele sposobów: jako biznesową inspirację (nawet ojciec Amazona chciał kilka razy zwijać swój interes), kawał historii amerykańskiej przedsiębiorczości albo po prostu opowieść o tym, że nowe modele biznesowe powstają przez cały czas, zastępując te działające dotychczas. -
Recenzja: Dziennik Gazeta Prawna Rafał WośRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Historia Amazona. Jak Jeff Bezos stworzył największą księgarnię świata
Jeff Bezos, twórca Amazon.com, był jednym z tych dwudziestoparolatków, którzy w odpowiednim momencie zdali sobie sprawę, że na internecie będzie można nieźle zarobić.
Książki, komputer, internet
Założyciel największej internetowej księgarni na świecie Amazon.com Jeff Bezos jest postacią trochę mniej znaną niż Sergey Brin z Google’a albo Mark Zuckerberg z Facebooka. Niesłusznie, bo to jedna z najważniejszych postaci amerykańskiego biznesu przełomu wieków. Jeśli ktoś jeszcze nie zna jego historii, „Jednym kliknięciem” Richarda Brandta to świetny sposób, by to nadrobić. Amazon przejął IVONA Software, polskiego lidera syntezy mowy Bezos był jednym z tych dwudziestoparolatków, którzy w odpowiednim momencie zdali sobie sprawę, że na internecie będzie można nieźle zarobić. Jego wybór padł na książki. Ale na dobrą sprawę mógł zająć się równie dobrze czymś zupełnie innym. Bo założyciel i prezes Amazona nie należy do grona tych biznesowych geniuszy, którzy – jak Bill Gates, Howard Schultz (Starbucks) czy Brin – siedzieli w swojej działce od zawsze i z czasem przełożyli wiedzę ekspercką dotyczącą komputerów, kawy albo oprogramowania na sukces biznesowy. Bezos zrobił dokładnie odwrotnie. Najpierw wymyślił, że będzie robił pieniądze na sprzedawaniu książek w sieci, a dopiero potem zaczął się zastanawiać, jak to się w ogóle robi. Dość powiedzieć, że dwa miesiące po zarejestrowaniu działalności gospodarczej, a dziesięć miesięcy przed rynkowym startem Amazona zapisał się na kurs dla adeptów księgarstwa sponsorowany przez American Booksellers Association. Gdybyż amerykańscy księgarze wiedzieli, jaką żmiję wyhodowali sobie na piersi. W ciągu prawie 20 lat swojego istnienia Amazon całkowicie zmienił reguły gry w branży księgarskiej na całym świecie. Wielu konkurentów posłał w ogóle do piachu (potężna niegdyś księgarska sieć Borders ogłosiła wniosek o upadłość w 2011 r.). Wszyscy inni (łącznie z wydawnictwami i autorami) musieli zacząć ustawiać pod niego swoje modele biznesowe. Bo Amazon nie był po prostu jednym z licznych rynkowych graczy. On stał się częścią samej czynności kupowania książek w XXI wieku. Jak mu się to udało O tym właśnie opowiada doświadczony dziennikarz ekonomiczny Richard Brandt. Jego teza jest intrygująca. Bezos wygrał, bo udowodnił, że przy sprzedaży książek można obejść się bez całej księgarskiej otoczki: przyjemnie drażniącego nos zapachu farby drukarskiej czy wysokich pod sufit półek, wśród których można się zgubić w poszukiwaniu ciekawych pozycji. Tworząc Amazona, zaproponował rzeczywistość alternatywną , w której najważniejszymi wartościami był przejrzysty interfejs, czytelny system poleceń i szybka dostawa. To nie koniec, bo Bezos, idąc za ciosem, z czasem zaczął rezygnować z samych książek, stając się głównym graczem w branży e-booków i czytników (Kindle). Zaletą „Jednym kliknięciem” jest to, że Richard Brandt nie napisał (na szczęście) biznesowej hagiografii. Podobnie jak w wydanej na polskim rynku dwa lata temu „Potędze Google’a” (Znak) udało mu się pokazać sukces ekonomiczny z różnych perspektyw. Mamy więc nie tylko Bezosa wizjonera, lecz także Bezosa wyzyskiwacza (który bezlitośnie wyrzucał z pracy, gdy ktoś nie wypełnił wyśrubowanych norm albo mamił swoich pracowników opcją kupna akcji , a potem się z tego wykręcił) czy Bezosa fajtłapę, który nie potrafił przekonać do swojego pomysłu inwestorów (teraz pewnie żałują). Brandt jest też autorem na tyle wytrawnym, że napisaną przez niego historię można czytać na wiele sposobów: jako biznesową inspirację (nawet ojciec Amazona chciał kilka razy zwijać swój interes), kawał historii amerykańskiej przedsiębiorczości albo po prostu opowieść o tym, że nowe modele biznesowe powstają przez cały czas, zastępując te działające dotychczas. -
Recenzja: granice.pl Sławomir KrempaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Koncentracja na potrzebach klienta. Ta zasada wydaje się dziś najzupełniej elementarną, oczywistą. Wydaje się, że każda firma (nie wspominając o największych korporacjach, rządzących światowym biznesem) ma koncentrację na potrzebach klienta zapisaną w swoim credo. Pytanie, czy zasada ta, wciąż powtarzana, znajduje odzwierciedlenie w codziennym kontakcie klienta z firmą. Czy czasem nie jest widoczna wyłącznie "na papierze"? Jedną z pierwszych firm, które troskę o klienta nie tylko zapisały w statucie, ale które też gotowe są poświęcić wiele dla wygody kupującego jest Amazon.com - kiedyś jedna z największych internetowych księgarń, dziś potentat na rynku sprzedaży internetowej w ogóle. O fenomenie Amazonu - i o fenomenie jego twórcy, Jeffa Bezosa - opowiada świetna książka Richarda L. Brandta Jednym kliknięciem. Historia Jeffa Bezosa i rosnącej potęgi Amazon.com.
Zostać najbardziej skupioną na kliencie firmą na świecie, która umożliwi mu odnalezienie i dotarcie do wszystkiego, co chciałby kupić przez internet" - taki właśnie cytat z deklaracji misji Amazon.com otwiera książkę amerykańskiego dziennikarza. Na kolejnych stronach Brandt pokazuje, w jaki sposób Bezos przygotowywał się do prowadzenia własnego biznesu. Opisuje losy Bezosa jako młodego, przedsiębiorczego człowieka, który chciał być najlepszy w tym, co robił i dlatego zdecydował się na zmianę kierunku studiów. Pokazuje, jak wyglądała praca twórcy Amazonu w D.E. Shaw - firmie, która mogła wykorzystać potencjał, jaki tkwił w innowacyjnych pomysłach Bezosa. Opisuje początki jego przygody z internetem oraz sposób pracy nad wdrożeniem kolejnych koncepcji. Wskazuje na znaczenie systemu "One click", który okazał się kluczowy dla sukcesu firmy, ale też podkreśla, że samo jego skopiowanie nie wystarczyło innym przedsiębiorcom do zniwelowania przewagi, jaką Amazon.com miał nad nimi. Wskazuje na znaczenie całościowej wizji, która sprawiła, że Bezos postanowił umożliwić użytkownikom kupowanie za pośrednictwem Amazonu produktów u innego sprzedawcy, jeśli ten jest w stanie zaoferować klientowi lepszą cenę. Pisze też o tym, jak zgubne mogło okazać się nadmierne nastawienie na zysk na pierwszym etapie rozwoju firmy i jak rosnący kurs akcji umożliwił Amazonowi funkcjonowanie, mimo, że firma wciąż przynosiła straty. Pokazuje też, jak w kluczowym momencie Bezos sprawnie zmienił swój biznes, czyniąc ze startupu prężnie działającą, skuteczną w realizacji zamierzonych celów firmę.
Oczywiście, Brandt nie zdradza w swojej książce wielkich korporacyjnych tajemnic. Nie interesuje go też przesadnie życie osobiste Bezosa. Na podstawie dostępnych materiałów tworzy za to pasjonującą historię wizjonera i innowatora, który zmienił oblicze handlu internetowego. Wspomina o tym, jakie wyzwania Bezos sobie stawiał i jakie wyzwania staną przed nim w najbliższej przyszłości. W pewnym sensie porównuje go również z innymi "gigantami internetu".
Brandt pisze w sposób przystępny, interesujący nawet dla laika, a opowieść swą przeplata korporacyjnymi anegdotami i zabawnymi historyjkami o Bezosie, które przeszły niemal do legendy Amazonu. Jego książka nie jest przesadnie obszerna, nie może więc aspirować do miana biografii twórcy Amazonu czy pełnej historii jego firmy. Podzielona na krótkie rozdziały, stanowi raczej skondensowaną, miejscami może nieco pobieżną opowieść o sukcesie Amazonu "w pigułce".
Jednym kliknięciem... to dobra okazja do wglądu w historię Amazonu dla wszystkich zainteresowanych tym tematem. To także opis zdecydowanie bardziej wnikliwy i interesujący, niż dziesiątki artykułów prasowych na temat Bezosa i jego biznesu, które znaleźć można w popularnych gazetach czy magazynach. Jednym kliknięciem... to także pouczająca lektura dla twórców internetowych startupów, marzących o wielkim sukcesie własnego biznesu. -
Recenzja: EXPRESS BYDGOSKI Jarosław Reszka, 2012-12-22Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Steve Jobs, twórca potęgi App-ple, Bill Gates, przez wiele lat uznawany za najbogatszego człowieka świata właściciel Microsoftu, wreszcie Larry Page i Sergey Brin, szefowie Google'a wcześniej doczekali się biografii przełożonych na język polski. Teraz dołączył do nich kolejny tuz branży IT - Jeff Bezos.
Nazwanie firmy Jeffa Bezosa - Amazon.com - księgarnią internetową jest dużym uproszczeniem. Owszem, od tego zaczynała i sprzedaż tradycyjnych książek wciąż jest ważnym segmentem działalności firmy. Wydawało się zresztą, że Amazon nie przetrzyma kryzysu branży, związanej z informatyką i Internetem, który nastąpił na początku XXI wieku. Sprawy potoczyły się inaczej. Interes przez wielu skazywany fta bankructwo w krótkim czasie stał się bardzo dochodowy i zaczął rozwijać się w nowych kierunkach. Firmy Bezosa sprzedają dziś tradycyjne książki, książki elektroniczne i popularne czytniki do nich. Amazon oferuje także nagrania muzyczne i filmy fabularne. Sprzedaje elektronikę. Ba, jego szef poważnie zaangażował się także w podbój kosmosu, szukając tam przestrzeni do rozwoju ekskluzywnej turystyki.
Książka Richarda L. Brandta, amerykańskiego dziennikarza, specjalisty od Krzemowej Doliny, przede wszystkim jest opowieścią o niezwykłym człowieku. Bezos mógł robić karierę naukową. W pewnym okresie uznał jednak, że jego umysł jest zbyt słaby, by został światowej sławy fizykiem. Poza tym bardziej niż nauka pociągał go biznes na wielką skalę. W jego organizacji okazał się mistrzem. Z jednej strony potrafił być mentorem dla swych pracowników - nawet tych jednym kliknięciem najbardziej wyspecjalizowanych. Na przykład jako programista komputerowy potrafił niemal to samo, co jego dobrze wyselekcjonowani inżynierowie. Z drugiej strony, świetnie motywował personel, budując wizerunek Amazonu jako wyjątkowego przedsiębiorstwa. -
Recenzja: Rzeczpospolita 2012-12-10Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Dlaczego Amazon odniósł tak wielki sukces, podczas gdy konkurencja już dawno zwinęła interes Ojcem tego sukcesu był dyrektor generalny Jeff Bezos. Jest to opowieść o tym innowatorze, który zmienił firmę w internetowego giganta.
-
Recenzja: Gazeta Giełdy PARKIET Bartosz MszycaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jeff Bezos to człowiek, którego bez wątpienia należy wymienić jednym tchem obok takich gigantów Internetu, jak Steve Jobs, Larry Page i Sergiej Brin czy Mark Zuckerberg. Historia rozwoju Amazon.com przypomina scenariusz znany, z filmów.Alfreda Hitchcocka. Zaczęła się od trzęsienia ziemi, kiedy to firma całkowicie zrewolucjonizowała tradycyjny rynek sprzedaży książek, a potem emocje rosły. Amazon dąży do absolutnej dominacji w sektorze sprzedaży detalicznej niemal wszystkich dostępnych produktów i coraz śmielej wchodzi na rynek usług.
Paradoksalnie Bezos, wchodząc w kolejne obszary działalności, Często nie był pionierem. Zawsze jednak chciał być najlepszy i zazwyczaj mu się to udawało. Jego idee fixe to bowiem nieustanny rozwój firmy, często bez względu na koszty. „Nie generujemy zysków. Moglibyśmy to robić. To byłaby najprostsza rzecz na świecie, a jednocześnie najgłupsza. Wykorzystujemy to, co mogłoby stanowić nasz zysk, na inwestycje w przyszłość firmy" - cytuje jedną z wypowiedzi Bezosa z końca lat 90. ubiegłego wieku Richard Brandt. Dość powiedzieć, że w 1999 r., gdy Jeff Bezos otrzymał tytuł Człowieka Roku przyznany przez magazyn „Time", Amazon odnotował straty na poziomie 720 mln USD. Pierwszy zysk - 5 mln USD - firma wypracowała dopiero w IV kwartale 2001 r., sześć i pół roku po rozpoczęciu działalności. Nie zmienia to faktu, że do dziś.Amazon w celu zdobycia jak największego udziału w rynku często działa poniżej progu rentowności.
Co naprawdę czuł Bezos, gdy akcje jego nierentownej spółki leciały na łeb na szyję w czasie, kiedy pękła bańka dotcomów Czy nigdy nie miał chwili zwątpienia Na te pytania w książce Brandta niestety nie znajdziemy odpowiedzi. Przyczyna jest bardzo prosta - autorowi nie udało się przeprowadzić ani jednej rozmowy z twórcą Amazon na potrzeby tej publikacji. Wszystkie jego wypowiedzi pochodzą z innych książek i artykułów prasowych. Co więcej, brakuje również bezpośrednich rozmów z kluczowymi współpracownikami Bezosa, a wypowiedzi tych jednym kliknięciem mniej istotnych z punktu widzenia czytelnika pochodzą głównie z korespondencji e-mailowej. Od autora, który od ponad 20 lat pisze o Dolinie Krzemowej, można by oczekiwać zdecydowanie więcej.
Książka swoją amerykańską premierę miała pod koniec października 2011 r., nie wspomina jednak zbyt wiele o najnowszych projektach Amazona, takich jak usługi oferowane w chmurze; o rywalizacji na rynków tabletów z Apple'em czy też o narastającym konflikcie z wydawcami książek, którzy z wielkim niepokojem obserwują działania Bezosa mające umożliwić autorom bezpośrednie wydawanie swoich dzieł w Amazonie, co poważnie zagroziłoby zyskom tradycyjnych wydawców.
Czytelników dysponujących szerszą wiedzą na temat Amazona lektura „Jednym kliknięciem" rozczaruje. Tym, którzy chcą się dopiero dowiedzieć czegoś na temat jednego z największych fenomenów w historii Internetu, książka Richarda Brandta zaoferuje niezbędne podstawy. Wiedzę pogłębiać trzeba już jednak na własną rękę.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- One Click: Jeff Bezos and the Rise of Amazon.com
- Tłumaczenie:
- Magda Witkowska
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-5339-3, 9788324653393
- Data wydania książki drukowanej :
- 2012-11-29
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-5340-9, 9788324653409
- Data wydania ebooka :
- 2012-12-05 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- ISBN Audiobooka:
- 978-83-246-7020-8, 9788324670208
- Data wydania audiobooka :
- 2013-01-29 Data wydania audiobooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 122x194
- Numer z katalogu:
- 11929
- Rozmiar pliku mp3:
- 327.2MB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Biznes IT » E-biznes
DevOps » Amazon Web Services
Spis treści książki
Rozdział 1. Jedno kliknięcie to za mało (7)
Rozdział 2. Portret przedsiębiorcy jako młodego człowieka (23)
Rozdział 3. Jeff dostaje pracę (37)
Rozdział 4. Jeff odkrywa Internet (45)
Rozdział 5. Trzech dziwaków i księgowy (53)
Rozdział 6. Jak stworzyć lepszą wersję księgarni? (65)
Rozdział 7. Kolejne kłopoty (77)
Rozdział 8. Pieniądze na start (87)
Rozdział 9. Dorastanie (95)
Rozdział 10. Że niby księgarnia? (105)
Rozdział 11. Bańka pęka (119)
Rozdział 12. Bezos stawia na czytnik Kindle (131)
Rozdział 13. Czy Amazon pozbywa się księgarni? (143)
Rozdział 14. Fajny facet, który się zabawnie śmieje (151)
Rozdział 15. Jakim jest menedżerem? (159)
Rozdział 16. Z głową w chmurach (167)
Rozdział 17. Krok po kroku! Odważnie! (177)
Onepress - inne książki
-
Nowość Promocja Promocja 2za1
Szukasz słów, które sprzedają? Takich słów nie ma. To znaczy: nie ma słów, które sprzedają na autopilocie i które działają w każdej sytuacji. Ale każde słowo, właściwie dobrane, może się stać częścią komunikatu, który zmieni czyjeś myślenie albo decyzję.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(43,55 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Pochodzący z języka angielskiego termin brand purpose na polski tłumaczy się czasem niedosłownie tak: słuszna sprawa. Autorka książki definiuje to pojęcie jako pozamaterialny cel istnienia marki. Co poza oczywistą chęcią zarobkowania kryje się za działalnością danej firmy? W jaki sposób poprawia ona jakość życia? Świat przesuwa się w stronę brandów zaangażowanych, funkcjonujących w duchu odpowiedzialności. Właściciele firm, twórcy marek muszą to zrozumieć i zastanowić się, co poza towarami lub usługami wnoszą do społeczeństwa. Warto to zrobić, tym bardziej że odnalezienie swojego brand purpose może pozytywnie wpłynąć na rozwój przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Data driven marketing jest koncepcją odnoszącą się bezpośrednio do używania statystyk, faktów i obiektywnych informacji w marketingu. Te precyzyjne, ukierunkowane działania mają pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji, optymalizacji procesów czy ― idąc tropem marketingu 5.0 ― zastosowaniu AI jako wsparcia, jak również naśladowaniu pracy samych marketingowców. W efekcie marketing staje się efektywniejszy, co bezpośrednio pozytywnie wpływa na wyniki przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji dowiemy się wszystkiego o metodykach, narzędziach i konkretnych obszarach zarządzania projektami. Są specjalnie podręczniki przygotowujące do certyfikacji PMI, Prince2, IPMA i innych…- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Łańcuch bloków ma wyjątkowy potencjał. W najśmielszym scenariuszu może doprowadzić do odebrania władzy politykom i wielkim firmom, aby rozdzielić ją między użytkowników. Chodzi tu o odniesienie nie tylko do kryptowalut, ale także organizacji i społeczności. Dziś sieć Ethereum zapewnia podstawy techniczne walucie ether, tokenom NFT i zdecentralizowanym autonomicznym organizacjom. Nie wiemy jednak, jak będzie wyglądać przyszłość Ethereum. Może się stać utopią, dystopią i wszystkim, co mieści się między tymi skrajnościami.- Druk
- ePub + Mobi pkt
(20,90 zł najniższa cena z 30 dni)
20.90 zł
67.00 zł (-69%) -
Promocja Promocja 2za1
Poradnik jest przeznaczony dla osób początkujących, które zastanawiają się nad zainwestowaniem środków w papiery wartościowe. Można to zrobić za pośrednictwem rozmaitych instrumentów finansowych - autor omawia je wszystkie, a przy tym przedstawia szanse i zagrożenia, jakie wiążą się z poszczególnymi wyborami. Jeśli chcesz zrozumieć, jak działa giełda i od czego zależą wzrosty i spadki notowań spółek, a także poznać najważniejsze terminy, jakimi posługują się bywalcy rynków finansowych, i tajemnice skutecznych inwestorów - ten podręcznik będzie dla Ciebie idealny.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Branża IT jest dość nietypowa. Poza nielicznymi wyjątkami ― jak specjaliści od sprzętu ― większość osób realizujących projekty informatyczne, tworzących oprogramowania i podtrzymujących działanie systemów może pracować zdalnie. Co więcej, zdalnie oznacza czasem operowanie z drugiego końca świata, w ramach międzynarodowych zespołów, których członkowie spotykają się via komunikatory i na zebraniach online. I wszystko to potrafi zadziwiająco sprawnie funkcjonować!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(17,90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł (-70%) -
Promocja Promocja 2za1
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlatego też wypracowane przez pokolenia przedsiębiorców sposoby osiągania sukcesów dziś niekoniecznie się sprawdzą. Czy należy zatem usiąść i biernie poddać się biegowi zdarzeń? Oczywiście, że nie! Trzeba działać, ale działać mądrze. Dbając między innymi o elastyczność firmy, aby umożliwić tworzenie wartości w różnych warunkach. Jednym z najważniejszych sposobów pozwalających rozwijać elastyczność organizacji jest efektywne zarządzanie jej procesami biznesowymi, do czego wstęp stanowi modelowanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(43,92 zł najniższa cena z 30 dni)
43.92 zł
54.90 zł (-20%) -
Promocja Promocja 2za1
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot opracowany przez firmę OpenIA, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzone przez użytkownika. Innymi słowy: super mózg z dostępem do wszystkich zasobów internetu pomyślany tak, by dzielić się nimi z człowiekiem w sposób, jakiego ten człowiek akurat sobie życzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(43,55 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Jednym kliknięciem. Historia Jeffa Bezosa i rosnącej potęgi Amazon.com Richard L. Brandt (45) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(5)
(15)
(16)
(8)
(1)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie