Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL (ebook)(audiobook)(audiobook)

Autorzy:
Sobiesiak Karol, Sydow Piotr
Okładka książki Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL
Tył okładki książki Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL

Okładka książki Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL

Ocena:
2.0/6  Opinie: 1
Stron:
343
Druk:
oprawa miękka
2w1 w pakiecie:
     ePub
     Mobi

Książka

49,90 zł
42,41 zł

Dodaj do koszyka

Ebook

39,90 zł
31,92 zł

Dodaj do koszyka lub Kup na prezent Kup 1-kliknięciem

Przenieś na półkę

Do przechowalni

Do przechowalni

Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy. Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły.

Aktualnie w OpenGL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostem w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. Są one wykorzystywane głównie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściej do rozwiązywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej. Książka ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbędnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej.

Dowiesz się
  • Czym są shadery Jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej
  • Jak programować potok renderujący
  • Na czym polega i jak działa teselacja
  • Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader)
Powinieneś znać
  • API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym
  • Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej
Selling helion.pl