Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2014

Lauret zaufanych opinii
ProBlogger. Jak czerpać zyski ze...

ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga

Autorzy: Darren Rowse, Chris Garrett

Ocena:
   5/6  Opinie  (0)
Stron: 208
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Cena:
39,00 zł
Cena:
31,99 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
39,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
31,99 zł

Wybloguj swoją drogę do sukcesu

Nie wierz pogłoskom mówiącym, że blogi najlepsze czasy mają już za sobą. Wręcz przeciwnie, zapotrzebowanie na ciekawe, unikalne, dobrej jakości treści nieustannie rośnie. Internetowe dzienniki przyciągają rzesze fanów i przysparzają dochodów. Teraz już nie musisz na własną rękę odkrywać, jak robią to zawodowcy. Ta książka, napisana przez starych wyjadaczy w branży, to nieocenione źródło informacji, dzięki któremu unikniesz wielu nieprzewidzianych pułapek, zaoszczędzisz cenny czas, zapewnisz sobie apetyczne źródło dochodów i staniesz się złotym dzieckiem blogosfery.

  • Poznaj najbardziej dochodowe strategie blogowania!
  • Zobacz, jak promować stronę na portalach społecznościowych!
  • Dowiedz się, w jaki sposób wymiernie ocenić sukces Twojego bloga!
  • Naucz się pisać w sposób przyciągający czytelników!
  • Sprawdź, jak znaleźć niszę, w której się wyróżnisz!

Idź i zarabiaj więcej!



Darren Rowse w 2004 roku założył blog ProBlogger.com, na którym publikuje wskazówki dotyczące wszystkiego, co wiąże się z blogowaniem. Jest także założycielem popularnego bloga Digital-Photography-School.com. Jego blogi są czytane przez ponad trzy miliony osób miesięcznie, a on sam od 2005 roku utrzymuje się wyłącznie z blogowania.

Christ Garrett to pełnoetatowy bloger i konsultant do spraw nowych mediów. Od 1994 roku zajmuje się komercyjnym zastosowaniem internetu. Więcej informacji znajdziesz na stronie: www.probloggerbook.com.

O autorach (7)
Podziękowania (8)
Wprowadzenie (9)
1. Blogowanie dla pieniędzy (17)
2. Niszowe blogowanie (35)
3. Zakładanie bloga (51)
4. Pisanie bloga (79)
5. Strategie zarabiania na blogu (103)
6. Kupowanie i sprzedawanie blogów (127)
7. Promocja i marketing bloga (145)
8. Media społecznościowe a Twój blog (163)
9. Sekrety sukcesów w blogowaniu (175)
10. Tworzenie czegoś wartego zachodu (187)
11. Przejście na wyższy poziom: studium przypadku (195)
Najczęściej kupowane razem:
ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga plus The Smashing Book #1. Edycja polska plus Podręcznik freelancera. Tajniki sukcesu niezależnego projektanta stron WWW. Smashing Magazine
Cena zestawu: 108.71 zł 127.90 zł
Oszczędzasz: 19.19 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga
Najczęściej kupowane razem:
ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga plus TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu plus Google Analytics dla marketingowców
Cena zestawu: 87.53 zł 102.98 zł
Oszczędzasz: 15.45 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Jak zarabia się na blogu i czy się do tego nadaję?

Blogów ci u nas dostatek. W Internecie zapotrzebowanie na wartościowe treści nie maleje, stąd przybywa chętnych do ich dostarczania. Szczególnie, gdy istnieje możliwość osiągnięcia w ten sposób indywidualnych korzyści.
Wiele osób, którym przeszło przez myśl podjęcie wyzwania, jakim jest odniesienie sukcesu pieniężnego za pomocą bloga, ma mylne pojęcie o całym procesie dorabiania się w ten sposób. Zakładają, że całość sprowadza się do trzech prostych kroków: 1) założenie bloga 2) zdobycie popularności 3) część finansowa. Gdyby punkt drugi faktycznie był tak prosty, świat pełen byłby blogerów, którzy odnieśli spektakularny sukces.

Powiedzmy od razu: jeżeli uważasz, że na blogu da się szybko zarobić, to grubo się mylisz. To proces czasochłonny i wymagający dużego zaangażowania, na początku zupełnie niewspółmiernego do osiąganych korzyści. Większość zraża się właśnie na tym newralgicznym etapie, który trwać może długo. Tylko nieliczni, wytrwali dostawcy najciekawszych treści i do tego – co równie ważne – umiejętnie je promujący zwyciężają tę bitwę.

Warto więc zastanowić się, czy jesteś gotów poświęcić swój wolny czas na prowadzenie bloga, nie licząc na szybki zwrot z inwestycji. Jeżeli myślisz o blogowaniu, to pewnie masz jakiś pomysł na tematykę. To świetnie: pomyśl jednak nad najważniejszym: czy wyobrażasz sobie, że wciąż piszesz o tych zagadnieniach za, dajmy na to, dwa lata Jeżeli wahasz się z odpowiedzią, to już wiesz, że powinieneś rozejrzeć się za czymś innym.

Ważną sprawą w kwestii doboru tematyki jest również konkurencja. To świetnie, że interesujesz się modą i chciałbyś o niej pisać. Pomyśl jednak jak wielka liczba osób o tym pisze. Oczywiście nie znaczy to, że nie uda Ci się stać się równie sławnym. Droga do tego celu będzie jednak dłuższa i trudniejsza. Dlatego dobrze jest spróbować znaleźć taki obszar, w którym nie będzie zbyt wielu innych blogerów rządzących rynkiem.

Istnieje oczywiście ryzyko, że dana nisza jest po prostu… zbyt niszowa i na dłuższą metę nie jest w stanie przyciągnąć publiczności. Trzeba o tym pamiętać i odpowiednio ocenić potencjał tematu. Jeżeli zaś rzeczywiście masz ochotę wejść w tematykę, w której obrodziło już blogerami, skup się na analizie zawartości ich blogów. Być może uda Ci się znaleźć kilka aspektów, rzeczy, które pomijają i w ten sposób swoim blogiem będziesz w stanie wypełnić powstałą lukę.

Unikaj też blogów rozmytych tematycznie, które będą poruszać zbyt wiele spraw. Oczywiście są odstępstwa od tej reguły, są to jednak wyjątki ją potwierdzające. Generalnie potencjalni czytelnicy chcą mieć pewność, że natkną się u Ciebie na ściśle określone treści. Jeśli nie będą o tym przekonani, najzwyczajniej nie wrócą już na Twoją witrynę.

Dobrze, jesteś już świadomy zagrożeń czyhających na Ciebie w pierwszych miesiącach blogowej przygody i mimo to pozostajesz przekonany, że podołasz. Zakładając więc, że odniesiesz sukces (czego życzę), jak właściwie możesz zarobić na blogu?

Istnieją bezpośrednie i pośrednie sposoby. Bezpośrednie to te, które pozwalają zarobić na samym blogu. Pośrednie – okazje, na które trafisz dzięki temu, że bloga prowadzisz.

Repertuar środków wchodzących w zakres bezpośredniego zarabiania jest dość ograniczony. Wśród najpopularniejszych metod znajdują się oczywiście reklamy, zarówno Google AdSense, czyli kontekstowe, jak i bannery, co do obecności których na swojej stronie dogadasz się sam z potencjalnym reklamodawcą. Być może uda Ci się uzyskać jakiś sponsoring, może Ci to dać korzyść zarówno w postaci gotówki, jak i na przykład sprzętu, który będziesz promował.

Pamiętaj tylko, żeby nie przegiąć z liczbą tego typu środków. Kiedy uda Ci się już zawiązać pierwsze tego typu transakcje może Cię najść ochota, by jak najszybciej zjeść jak największy kawałek tortu. To błąd. Myśl przede wszystkim o czytelnikach, którym nadmiar bannerów może nie przypaść do gustu, a, jak wiadomo, blog nieczytany (niepopularny) to blog martwy, nieliczący się. Szybki spadek popularności może pogrzebać Twoje nadzieje na zarobek i zaprzepaścić kilka miesięcy/lat pracy.

Jakie są pośrednie sposoby zarabiania na blogu? To wszystkie te szanse, które Ci się trafiają dzięki temu, że jesteś blogerem właśnie. Zdobywając publikę i budując opinię eksperta tudzież charyzmatycznej osoby prędzej czy później za pomocą bloga zetkniesz się z osobami, które będą chciały skorzystać z Twojej wiedzy i/lub doświadczenia, wesprzeć się Tobą jako internetowym celebrytą.

Przypuśćmy, że prowadzisz bloga, gdzie dzielisz się wiedzą na temat programowania. Znajdą się tacy (tudzież sam postarasz się trafić do takich osób, będąc już pewnym swojej pozycji i marki), którzy zaoferują ci możliwość prowadzenia szkoleń, seminariów, wykładów. Oprócz tego, jeżeli utrzymasz treść swoich tekstów na odpowiednim poziomie, pojawią się oferty przedruków lub konkretnych artykułów tematycznych dla branżowych pism.

Na koniec zapamiętaj tylko, że wszystkie powyższe rady odnoszą się do bloga prywatnego, w którym budujesz swoją markę. Innym sposobem na zarabianie na blogu, być może łatwiejszym, jest prowadzenie bloga na zlecenie, np. bloga firmowego. Być może tę drogę uznasz za ciekawszą dla siebie.

Więcej na temat w książce ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga.

biznes.onet.pl Artur Jabłoński, 2012-07-09

pokaż wszystkie