Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu
- Autor:
- Piotr Waglowski
- Niedostępna
Opis
książki
:
Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu
Dynamiczny rozwój internetu sprawił, że organy ustawodawcze wielu państw nie nadążały z przygotowywaniem regulacji prawnych dotyczących korzystania z niego. Początkowy okres rozwoju sieci przypominał kolonizację nowego lądu -- pełna bezkarność, chaos i brak jakichkolwiek ograniczeń. Ten stan rzeczy doprowadził do sytuacji, w której nawet najgorętsi orędownicy wolności w sieci zaczęli się zastanawiać, jak uniknąć płynących z niej zagrożeń. Zaczęto więc tworzyć prawa, regulacje i przepisy, które jednak nie zawsze spełniają swoją rolę. Na całym świecie toczy się dyskusja nad kształtem regulacji prawnych społeczeństwa informacyjnego (czymkolwiek ono jest).
Książka "Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu" to zbiór felietonów publikowanych przez autora w ramach prowadzonego przez niego od 1997 roku serwisu internetowego. Przedstawia opisy sporów sądowych oraz interpretacje przepisów prawnych dotyczących sieci. Autor nie ogranicza się do suchego przytaczania kolejnych paragrafów, lecz omawia je, posługując się językiem zrozumiałym nie tylko dla prawników, ale także dla zwykłych użytkowników sieci.
- Obieg informacji w internecie i granice wolności słowa
- Własność intelektualna i prawa wyłączne a dostęp do dóbr kultury i ochrona praw człowieka
- Handel elektroniczny oraz marketing a ochrona konsumentów i pewność obrotu gospodarczego
- Zagrożenia czyhające w sieci
- Rozwój prawa dotyczącego internetu -- globalizacja
- Historia regulacji prawnych w Polsce i na świecie
Warto znać regulacje prawne związane z internetem,
nawet gdy nie jest się prawnikiem.
O autorze:
Piotr "VaGla" Waglowski: prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, członek założyciel i członek zarządu stowarzyszenia Internet Society Poland. [więcej...]
Wybrane bestsellery
-
Promocja Promocja 2za1
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funkcjonalnościom GA4. Zaprezentowano architekturę GA4, strategie danych, a także informacje dotyczące pozyskiwania, przechowywania i modelowania danych. W książce znalazło się również omówienie typowych przypadków użycia dla aktywacji danych i instrukcji przydatnych podczas implementacji tych przypadków. Co istotne, poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane praktycznymi przykładami kodu.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
W tej książce znajdziesz wszystkie informacje, które są Ci potrzebne do stworzenia środowiska sprzyjającego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Dowiesz się, jak dostrzegać i wykorzystywać naturalne talenty każdego członka zespołu. Zapoznasz się z szeregiem praktycznych wskazówek, dzięki którym zidentyfikujesz wszelkie kwestie organizacyjne i kulturowe utrudniające pracę zespołu produktowego. Prześledzisz też liczne przykłady ułatwiające zrozumienie omawianych przez autorów koncepcji i wdrażanie ich we własnej organizacji. Przede wszystkim jednak nauczysz się tego, co najważniejsze: funkcjonowania przywództwa produktowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Biznes nie istnieje bez twardych danych, założeń, KPI i ich realizacji. Także ta jego część, która jest związana z promocją. Szczególnie online. Dziś nie można być marketerem z prawdziwego zdarzenia i nie znać chociażby narzędzi oferowanych przez Google ― Analytics, Tag Manager, Search Console i Trends. Te nazwy kojarzą Ci się z czymś niezrozumiałym albo budzą obawy? Nie martw się i sięgnij po tę książkę! Dowiesz się z niej, jak efektywnie korzystać z internetowych rozwiązań analitycznych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(34,20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Instagram. Medium społecznościowe, które jest z nami już od kilkunastu lat, właśnie przeżywa boom. W rytmie, w jakim zamiera Facebook, Instagram rośnie, docierając do coraz większej liczby osób. Prosty, fotograficzny lub filmowy przekaz okraszony kilkoma słowami komentarza, oczywiście hashtagami oraz linkiem w bio. Tyle wystarczy, by dotrzeć do tzw. grupy docelowej i stać się instagramowym influencerem. Czy to naprawdę takie proste?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Tę książkę docenią programiści, menedżerowie, inżynierowie i liderzy techniczni. Znajdziesz w niej cenne informacje o filozofii inżynierii oprogramowania, jak również o postępach w sposobie myślenia na jej temat. Na tej bazie oparto zestaw zasad ułatwiających skuteczne radzenie sobie z dwoma podstawowymi procesami inżynierii oprogramowania: uczenia się i eksploracji oraz radzenia sobie ze złożonością. W ten sposób dowiesz się, jak usprawnić wszystkie aspekty swojej pracy, a także jak stosować sprawdzone podejścia prowadzące do sukcesu z uwzględnieniem uwarunkowań ekonomicznych. Dzięki tej przełomowej publikacji nauczysz się technik rozwiązywania problemów z wykorzystaniem zarówno obecnych, jak i przyszłych technologii. W efekcie będziesz szybciej tworzyć lepsze oprogramowanie, i to w bardziej przyjemny i satysfakcjonujący sposób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
To nie jest podręcznik dla programistów. Celem autorów jest zaprezentowanie jedynej w swoim rodzaju perspektywy firmy Google, od lat rozwijającej trwały ekosystem oprogramowania, co pozwoliło zebrać pożyteczne wnioski dotyczące skali działalności i czasu jej trwania. W książce zwrócono uwagę na to, że proces tworzenia oprogramowania jest wysiłkiem zespołowym, omówiono najlepsze praktyki związane z utrzymywaniem bazy kodu o dużych rozmiarach i długim stażu, pokazano także narzędzia, które mogą się okazać przydatne w jej utrzymywaniu. Omówione tu zagadnienia uwzględniają doświadczenia, jakie typowy inżynier oprogramowania zdobywa w ramach swojej pracy, służą też wskazaniu różnorodnych sposobów rozwiązywania poszczególnych problemów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Początkowo DevOps dotyczyło branży IT i miało zapobiegać konfliktom zespołów w ramach firmy. Dziś zasady i wzorce DevOps pozwalają na przełamanie problemów, które bez interwencji powodowały opóźnienia w dostarczaniu produktów, ich niską jakość i powiększanie się długu technicznego, a także mniejszą wydajność, rosnące niezadowolenie pracowników i ic- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
DevOps. Światowej klasy zwinność, niezawodność i bezpieczeństwo w Twojej organizacji. Wydanie II
Gene Kim, Jez Humble, Patrick Debois, John Willis, Nicole Forsgren, PhD
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ich rozwiązań rzadko kiedy prowadzą do sukcesu. Najważniejsze bowiem jest to, co niedostrzegalne: o skuteczności procesu sprzedaży decydują systemy i procesy, których nie widać i o których wiedzą jedynie najlepsi praktycy marketingu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć KPI i w miarę lektury nabędziesz umiejętności ich interpretacji w celu oceny najważniejszych aspektów działalności każdego przedsiębiorstwa. Równie wartościowym elementem poradnika są wskazówki dotyczące gromadzenia danych, ustalania wartości docelowej i poziomów odniesienia, a także częstotliwości dokonywania pomiarów. Nie zabrakło podpowiedzi dotyczących rodzajów ryzyka związanego z poszczególnymi KPI. Książka może służyć jako lektura uzupełniająca wiedzę o zarządzaniu i rentowności firmy albo jako podręczna encyklopedia, w której w każdej chwili możesz sprawdzić interesujące Cię KPI.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%)
Ebooka "Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu (11) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Gazeta Oławska Tomasz Horoszkiewicz; 02-2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Doskonała książka Piotra Waglowskiego na temat prawnych aspektów korzystania z internetu, a także konsekwencji prawnych prowadzenia działalności społecznej i gospodarczej w globalnej sieci. Lekka forma, napisana przystępnym językiem pozwala nawet laikowi przybliżyć sobie zagadnienia uchodzące dotychczas z tematy tabu.
Formuła stworzenia książki z niezależnych artykułów pozwala z równą satysfakcją czytać ją ciągiem, a także od przypadku do przypadku. Poszczególne części poruszają różne zagadnienia prawne społeczeństwa informacyjnego, czytając "Prawo w sieci" dowiemy się dokąd sięgają granice wolności słowa, jakie prawa rządzą rynkiem domen internetowych, a także o zagrożeniach czających się po zalogowaniu do sieci.
Niezwykłą wartością tej książki są liczne przykłady orzecznictwa sądowego z całego świata, które obrazują praktyczny wymiar poruszanych zagadnień.
-
Recenzja: Wprost ss; 05-11-06Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Nieznajomość prawa szkodzi -- ta stara rzymska zasada dotyczy także użytkowników Internetu. I to nie tylko tych, którzy tworzą serwisy internetowe, ale także tych, których aktywność w sieci ogranicza się do wysyłania e-maili, robienia zakupów czy komentowania wiadomości w serwisach internetowych.
Książkę "Prawo w sieci" Piotr Waglowski napisał dla każdego internauty. Zajął się w niej m.in. prawami autorskimi i problemem niechcianej reklamy interesującym przede wszystkim przedsiębiorców działających w sieci, ale też prawami konsumentów i zagrożeniami czyhającymi na przeciętnych użytkowników. A pułapek jest tak wiele i są tak różnorodne, że książkę Waglowskiego czyta się jak dobry kryminał.
-
Recenzja: Palestra Artur Kmieciak; 3-4/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jest to pozycja na naszym rynku zupełnie wyjątkowa. Piotr Waglowski, autor i administrator serwisu internetowego www.prawo.vagla.pl, od wielu lat zajmuje się zagadnieniami z pogranicza prawa oraz nowoczesnych technologii. "Prawo w sieci" jest zbiorem publikacji (w większości felietonów) Piotra Waglowskiego udostępnionych uprzednio w wersji elektronicznej. Imponuje różnorodność tematów poruszonych przez autora - nie może to jednak dziwić, biorąc pod uwagę dynamikę zmian, jaką niesie ze sobą gwałtowny rozwój nowoczesnych technologii. Rozwój ten wkracza w coraz nowe obszary życia publicznego i prywatnego, prowokując problemy, jakie trudno nawet opisać.
(...)
"Prawo w sieci" to książka bardziej popularyzatorska niż naukowa, co autor dobitnie podkreśla, podobnie zresztą jak i to, że w wielu miejscach uciekająca się do zamierzonych uproszczeń. W żaden jednak sposób nie osłabia to jej wyjątkowej wartości. Przeciwnie - przyjęta przez autora forma felietonu, jego polemiczny temperament, swoboda, z jaką traktuje większość poruszanych przez siebie tematów, jest wielką zaletą tej książki. Czytelnikowi zostaje oszczędzone przebijanie się przez gąszcz zdań typu: "certyfikat stanowią dane potwierdzające przynależność danych służących do weryfikacji podpisu elektronicznego do określonej osoby fizycznej". Publicystyczny charakter książki czyni ją po prostu zrozumiałą dla czytelnika nie posiadającego specjalistycznego przygotowania. Dotyczy to zarówno prawników, jak i informatyków. To czyni z książki wartościową pozycję, godną polecenia zarówno jednym, jak i drugim. Wartą zresztą polecenia każdemu, kogo interesują problemy współczesnego świata.
Przeczytaj pełny tekst recenzji.
-
Recenzja: Gazeta IT Jarosław BylinaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka "Prawo w sieci" to jedna z nielicznych pozycji na rynku, która przedstawia prawne regulacje internetowe dotyczące naszego kraju (nie tłumaczenia z obcych języków na temat prawodawstwa obcych państw), będąc jednocześnie wydawnictwem aktualnym. Jest to zbiór felietonów opisujących aspekty prawne, spory sądowe, przepisy, aktualne wydarzenia - wszystko, co dotyczy działania w Internecie, w tym wolności słowa w sieci, własności intelektualnej, handlu i marketingu elektronicznego, ochrony danych itd.
Książka składa się z siedmiu rozdziałów, w każdym z nich znajduje się kilkanaście felietonów, które łączy pewien temat przewodni. W pierwszym rozdziale (Jak sobie pościelisz...) tym tematem są podstawowe zagadnienia związane z nowymi technologiami w aspekcie prawnym. Rozdział drugi (Dynamika obiegu informacji) dotyczy kwestii odpowiedzialności za wypowiedzi internetowe. Kolejny (Nowa "własność") dotyczy własności intelektualnej i praw pokrewnych. Rozdział Niezwykły ferment rynku przedstawia prawne problemy związane z działalnością komercyjną. Następne rozdziały dotyczą poważniejszych zagrożeń jakie niesie Internet (Proza życia) oraz środowiska i norm prawnych (Rozwój środowiska). Ostatni rozdział to roczne Podsumowania lat 2000-2004. Całość kończą Podziękowania, Wybrana bibliografia oraz całkiem przydatny Skorowidz.
Książka ta nie jest dla prawników (choć zapewne także oni ją chętnie przeczytają) - napisana jest w sposób zrozumiały dla zwykłych ludzi. Autor używa żywego języka, opisując ze swadą sprawy, które wielu z nas mogą dotyczyć (warto zaznaczyć, że obszarem zainteresowania książki jest przede wszystkim Polska i polskie prawo - chociaż bez zamykania się na świat), a napisane inną ręką wydałyby się nudne.
Książkę tę wypada zdecydowanie polecić każdemu, kto ma jakikolwiek kontakt z Internetem - a więc prawdopodobnie każdemu, kto czyta niniejsze słowa…
-
Recenzja: Magazyn Internet KK; 09/2005Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Internet bywa czasem postrzegany jako medium pozbawione kontroli i oferujące bezgraniczną wolność, zarówno w zakresie wypowiedzi, jak i podejmowanych działań. Sprzyja temu fakt, że organy ustawodawcze wielu państw często nie nadążają z tworzeniem stosownych regulacji prawnych związanych z internetem. O tym, jak złożone są problemy prawne dotyczące sieci, możemy przekonać się sięgając po publikację "Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu". Stanowi ona zbiór felietonów publikowanych przez Piotra Waglowskiego na łamach serwisu internetowego, prowadzonego przez niego od 1997 roku.
Autor w przystępny sposób przybliża liczne spory sądowe oraz interpretacje przepisów prawnych związanych z internetem. Omawiane zagadnienia obejmują m.in. działalność sklepów internetowych, problematykę własności intelektualnej, zagrożenia czyhające w sieci oraz historię regulacji prawnych w Polsce i na świecie. Publikacja w istotny sposób przyczynia się do obalenia mitu o bezkarności w sieci. Pomówienia, rozsyłanie spamu czy też wysyłanie pogróżek za pośrednictwem sieci to tylko przykłady działań, które mogą zakończyć się wyrokiem skazującym. Prawne aspekty sieci wiążą się jednak nie tylko z przestępstwami, lecz również m.in. z ochroną konsumentów w relacji z handlowcami prowadzącymi działalność w internecie. Czynnik ten stanowi dodatkową zachętę do lektury prezentowanej publikacji, dzięki której mamy okazję zwiększyć świadomość znaczenia i skutków działań podejmowanych przez nas w sieci. -
Recenzja: IDG Poland S.A. Anna Meller; 28-07-2005Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Kupujesz coś w sklepie internetowym i chcesz to zwrócić - ile masz na to czasu? Komentujesz czyjeś postępowania na forum - sprawdź, czym jest internetowe pomówienie i jak za to odpowiadasz prawnie. I wreszcie: czujesz, że twój szef potajemnie monitoruje twoje działania w pracy - czy to jest dozwolone? Odpowiedzi na te pytania i całą masę innych związanych z szeroko pojętą działalnością internetową znajdziesz w najnowszej publikacji Piotra Waglowskiego pt. "Prawo w sieci".
Możemy śmiało powiedzieć, że w końcu mamy długo wyczekiwany niezbędnik prawny podpowiadający, jak w granicach prawa bezpiecznie poruszać się w sieci - bo z pewnością takim mianem można nazwać najnowszą publikację Piotra Waglowskiego "Prawo w sieci". Bazująca na ogromnej ilości przykładów (zarówno z polskiego poletka jak i innych krajów europejskich, USA oraz Australii), może niekiedy nieco przypominająca wyliczankę casusów niż ich prawną analizę, książka przyda się zarówno tym, którzy prowadzą działalność w sieci jak i samym użytkownikom.
Nasi ustawodawcy o wiele rzadziej debatują nad prawnymi aspektami internetu niż amerykańscy parlamentarzyści, krajowe sądy nie narzekają na brak spraw, których przedmiotem jest działalność w sieci. Na wokandę trafią zarówno przestępstwa czy wyłudzenia, jak i naruszenie praw do domeny, sprawy związane z własnością intelektualną czy naruszenie dóbr osobistych.
Coraz więcej pojawia się spraw związanych z "anonimowym" komentowaniem w sieci. Piotr Waglowski przypomina przypadek prezydenta Ostrołęki, który pod koniec ubiegłego roku wytoczył proces założycielowi strony internetowej www.moja-ostroleka.pl, bo na wspomnianej witrynie pod artykułem opisującym decyzję prezydenta o otwarciu jednej z ulic dla ruchu kołowego padły wyzwiska i nieprzychylne komentarze pod adresem głowy miasta. Czy właściciel serwisu, w którym znalazły się niewybredne opinie, odpowiada za komentarze użytkowników i ponosi za to odpowiedzialność prawną? Na co narażają się sami internauci bezpardonowo komentujący w internecie?
Autor "Prawa w sieci" wyjaśnia zagrożenia i obowiązki prawne dla obu stron. W sytuacji komentującego mamy do czynienia z pomówieniem (art. 212 kodeksu karnego) za pomocą środków masowego komunikowania - a za to grozi grzywna, kara ograniczenia bądź pozbawienia wolności do lat 2. W przypadku, gdy autor serwisu, na którym znajdziemy wyzwiska pod adresem osoby trzeciej, na życzenie osoby obrażonej w komentarzach nie usunie tych treści dochodzi do zaniechania.
Piotr Waglowski zwraca również uwagę na fakt, że pojawiające się w serwisach internetowych klauzule, w których właściciele zastrzegają, iż nie ponoszą odpowiedzialności za opinie użytkowników, mają moc ograniczoną. Okazuje się bowiem, że w świetle prawa, ten, kto ma kontrolę nad danym serwisem, odpowiadać może za inne czyny czy zaniechania, np. za to, że dany komunikat pozostaje dostępny w internetowym serwisie.
Rosnąca liczba spraw o zniesławienie w sieci przeczy wciąż powszechnie panującemu przekonaniu o anonimowości w internecie. Wciąż jednak, zwłaszcza wszelkiego rodzaju dowcipnisiom internetowym czy prześladowcom wydaje się, że mogą uniknąć kary za swoje działania. Nic bardziej błędnego. Piotr Waglowski przytacza przykłady wytropionych i ujętych prześladowców: użytkownika, który na forum Gazety Wyborczej namawiał do zabójstwa papieża w 2002 roku, mężczyzny, który w Sopocie groził SMS-ami swojemu sąsiadowi czy internauty, który na czacie internetowym wysyłał pogróżki do młodej osoby z Częstochowy.
"Prawo w sieci" pokazuje również, co wolno i jakie są zobowiązania poszczególnych podmiotów na e-rynku. Jak się okazuje, internetowi sprzedawcy mają więcej obowiązków niż tradycyjni handlowcy, choć nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę. I tak w Polsce konsument ma prawo zwrócić zakupioną przez internet rzecz w ciągu 10 dni, bez podania przyczyny. Za manipulowanie informacjami giełdowymi właścicielom serwisów internetowych grozi grzywna do 5 mln zł albo kara pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat bądź obie.
W książce Waglowskiego znajdziemy przegląd przypadków z różnych dziedzin prawa. Autor omawia zarówno kwestie związane z cenzurą, podsłuchiwaniem w sieci oraz ochroną danych osobowych. Nie pomija również ostatnio głośnych spraw dotyczących możliwości nielegalnego zakupu leków w sieci, hazardu online czy ochrony dzieci przed pedofilią. "Prawo w sieci" przygląda się wszelkim ludzkim działaniom w internecie, które wychodzą poza granice prawa - tym samym nic dziwnego, że pod uwagę wzięte zostały też przypadki uzależnienia od sieci, które doprowadziło (m.in. jak w przypadku matki czwórki dzieci z Krakowa) do przymusowej dla rodzica terapii rodzinnej czy (jak w innym przypadku) pozbawienia praw rodzicielskich.
Piotr Waglowski zwraca również uwagę na niedoskonałości naszych przepisów prawnych i problem z ponad państwową egzekucją prawa.
-
Recenzja: IDG Poland S.A. Anna Meller; 28-07-2005Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Kupujesz coś w sklepie internetowym i chcesz to zwrócić - ile masz na to czasu? Komentujesz czyjeś postępowania na forum - sprawdź, czym jest internetowe pomówienie i jak za to odpowiadasz prawnie. I wreszcie: czujesz, że twój szef potajemnie monitoruje twoje działania w pracy - czy to jest dozwolone? Odpowiedzi na te pytania i całą masę innych związanych z szeroko pojętą działalnością internetową znajdziesz w najnowszej publikacji Piotra Waglowskiego pt. "Prawo w sieci".
Możemy śmiało powiedzieć, że w końcu mamy długo wyczekiwany niezbędnik prawny podpowiadający, jak w granicach prawa bezpiecznie poruszać się w sieci - bo z pewnością takim mianem można nazwać najnowszą publikację Piotra Waglowskiego "Prawo w sieci". Bazująca na ogromnej ilości przykładów (zarówno z polskiego poletka jak i innych krajów europejskich, USA oraz Australii), może niekiedy nieco przypominająca wyliczankę casusów niż ich prawną analizę, książka przyda się zarówno tym, którzy prowadzą działalność w sieci jak i samym użytkownikom.
Nasi ustawodawcy o wiele rzadziej debatują nad prawnymi aspektami internetu niż amerykańscy parlamentarzyści, krajowe sądy nie narzekają na brak spraw, których przedmiotem jest działalność w sieci. Na wokandę trafią zarówno przestępstwa czy wyłudzenia, jak i naruszenie praw do domeny, sprawy związane z własnością intelektualną czy naruszenie dóbr osobistych.
Coraz więcej pojawia się spraw związanych z "anonimowym" komentowaniem w sieci. Piotr Waglowski przypomina przypadek prezydenta Ostrołęki, który pod koniec ubiegłego roku wytoczył proces założycielowi strony internetowej www.moja-ostroleka.pl, bo na wspomnianej witrynie pod artykułem opisującym decyzję prezydenta o otwarciu jednej z ulic dla ruchu kołowego padły wyzwiska i nieprzychylne komentarze pod adresem głowy miasta. Czy właściciel serwisu, w którym znalazły się niewybredne opinie, odpowiada za komentarze użytkowników i ponosi za to odpowiedzialność prawną? Na co narażają się sami internauci bezpardonowo komentujący w internecie?
Autor "Prawa w sieci" wyjaśnia zagrożenia i obowiązki prawne dla obu stron. W sytuacji komentującego mamy do czynienia z pomówieniem (art. 212 kodeksu karnego) za pomocą środków masowego komunikowania - a za to grozi grzywna, kara ograniczenia bądź pozbawienia wolności do lat 2. W przypadku, gdy autor serwisu, na którym znajdziemy wyzwiska pod adresem osoby trzeciej, na życzenie osoby obrażonej w komentarzach nie usunie tych treści dochodzi do zaniechania.
Piotr Waglowski zwraca również uwagę na fakt, że pojawiające się w serwisach internetowych klauzule, w których właściciele zastrzegają, iż nie ponoszą odpowiedzialności za opinie użytkowników, mają moc ograniczoną. Okazuje się bowiem, że w świetle prawa, ten, kto ma kontrolę nad danym serwisem, odpowiadać może za inne czyny czy zaniechania, np. za to, że dany komunikat pozostaje dostępny w internetowym serwisie.
Rosnąca liczba spraw o zniesławienie w sieci przeczy wciąż powszechnie panującemu przekonaniu o anonimowości w internecie. Wciąż jednak, zwłaszcza wszelkiego rodzaju dowcipnisiom internetowym czy prześladowcom wydaje się, że mogą uniknąć kary za swoje działania. Nic bardziej błędnego. Piotr Waglowski przytacza przykłady wytropionych i ujętych prześladowców: użytkownika, który na forum Gazety Wyborczej namawiał do zabójstwa papieża w 2002 roku, mężczyzny, który w Sopocie groził SMS-ami swojemu sąsiadowi czy internauty, który na czacie internetowym wysyłał pogróżki do młodej osoby z Częstochowy.
"Prawo w sieci" pokazuje również, co wolno i jakie są zobowiązania poszczególnych podmiotów na e-rynku. Jak się okazuje, internetowi sprzedawcy mają więcej obowiązków niż tradycyjni handlowcy, choć nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę. I tak w Polsce konsument ma prawo zwrócić zakupioną przez internet rzecz w ciągu 10 dni, bez podania przyczyny. Za manipulowanie informacjami giełdowymi właścicielom serwisów internetowych grozi grzywna do 5 mln zł albo kara pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat bądź obie.
W książce Waglowskiego znajdziemy przegląd przypadków z różnych dziedzin prawa. Autor omawia zarówno kwestie związane z cenzurą, podsłuchiwaniem w sieci oraz ochroną danych osobowych. Nie pomija również ostatnio głośnych spraw dotyczących możliwości nielegalnego zakupu leków w sieci, hazardu online czy ochrony dzieci przed pedofilią. "Prawo w sieci" przygląda się wszelkim ludzkim działaniom w internecie, które wychodzą poza granice prawa - tym samym nic dziwnego, że pod uwagę wzięte zostały też przypadki uzależnienia od sieci, które doprowadziło (m.in. jak w przypadku matki czwórki dzieci z Krakowa) do przymusowej dla rodzica terapii rodzinnej czy (jak w innym przypadku) pozbawienia praw rodzicielskich.
Piotr Waglowski zwraca również uwagę na niedoskonałości naszych przepisów prawnych i problem z ponad państwową egzekucją prawa.
-
Recenzja: CHIP 08/2005Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
... Możemy powiedzieć, że jest to żelazna pozycja w biblioteczce każdego, kto interesuje się internetem. Piotr Waglowski próbuje uchwycić wieloaspektowość tego stosunkowo nowego obszaru kulturowych działań człowieka i nałożyć na niego precyzyjną siatkę pojęć prawniczych...
-
Recenzja: Teleinfo Andrzej Horodeński; nr 28/2005Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jeżeli ktoś do tej pory wątpił, że Internet to ocean problemów dotykających najbardziej fundamentalnych praw obywatelskich, albo nie wątpił, lecz nie końca nie wiedział, dlaczego te wątpliwości są uzasadnione, to powinien przeczytać tę książkę. W jakim stopniu Sieć poszerza, a w jakim ogranicza nasze prawa do informacji, do prywatności, do wolności słowa, do własnego utworu? Nie na każde z tych pytań "vagla" daje odpowiedź - prawdę mówiąc, nie daje na żadne z nich, ale podaje cenny zbiór materiałów, które jeżeli nawet nie wyjaśniają problemów do końca, to przynajmniej je formułują i naświetlają. To korzystna okoliczność, że znalazł się w kraju cyberpunk z solidnym wykształceniem prawniczym, w dodatku chętnie chwytający za pióro; znaczy się, za klawiaturę.
-
Recenzja: Magazyn Literacki Książki jh; 06/05Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Internet to wciąż w dalszej mierze nieznany ląd, stopniowo kolonizowany i cywilizowany. Regulacje prawne w internecie są tematem żywo dyskutowanym zarówno na forum krajowym, jak i międzynarodowym. Ukuto nawet pojęcie "społeczeństwo informacyjne", mające oddawać charakter obecnego konglomeratu ludzkiego zamieszkującego naszą planetę. Książka "Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu" to zbiór felietonów Piotra Waglowskiego publikowanych przez autora w ramach prowadzonego przezeń od 1997 roku serwisu internetowego. Autor, piszący o prawnych aspektach internetu z pasją i językiem zrozumiałym nie tylko dla prawników, opowiada o sporach sądowych dotyczących sieci, o regulacjach prawa polskiego i międzynarodowego z tego zakresu i ich genezie, o ochronie prawa autorskiego w sieci, handlu elektronicznym i marketingu, wreszcie o zagrożeniach czyhających on-line. A wszystko to czyta się jak dobrą powieść sensacyjną i czasami aż strach bierze, gdy klikamy na monitorze na symbol "e".
-
Recenzja: Rzeczpospolita wik; 5/06/06Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jak reklamować się w Internecie, na co zwracać uwagę przy kupowaniu czy sprzedawaniu w sieci - to tylko niektóre z tematów podjętych przez autora nowej publikacji. Problemy prawne związane z Internetem od kilku lat podejmuje w felietonach publikowanych na swojej stronie internetowej Piotr Waglowski. Teraz wydał książkę będącą zbiorem rozważań dotyczących styku prawa i globalnej sieci.
Pisze m.in. o własności intelektualnej, handlu elektronicznym, marketingu, prawach konsumenta i zagrożeniach czyhających w Internecie. Przytacza orzecznictwo polskich sądów dotyczące problemów prawnych związanych z siecią. Sądy zajmowały się już m.in. sporami o adresy domenowe, spam (przesyłanie nie zamówionych informacji), sporami pracodawców i pracowników w związku z korzystaniem z Internetu. Atutem książki są też licznie przywoływane wyroki sądów zagranicznych.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1854-6, 8373618546
- Data wydania książki drukowanej :
- 2005-04-27
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 2755
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Podstawy komputera » Podstawy internetu
Biznes IT » Inne
Spis treści książki
- Internet? Nie widzę problemów! - czyli niewidomi korzystają z sieci (21)
- Netykieta - nie stosujesz na własne ryzyko (24)
- Neutralność technologiczna państwa (27)
- Powszechna znajomość prawa - jak to zrobić? (30)
- Nie było wyjścia, musieliśmy wejść: Unia Europejska, tłumaczenie i harmonizacja prawa (36)
- Dziękujemy za już, prosimy o jeszcze. Dlaczego prawo sieci może być niedoskonałe? (41)
- Czym skorupka za młodu nasiąknie - jak dzieci nadużywają sieci? (44)
- Bo nauka to potęgi klucz! Szkolne problemy z internetem (47)
- Cisza! Internet nie śpi. Kampania wyborcza online (52)
- Trudny wybór elektroniczny. Głosowanie i nowe technologie (54)
- Sto i jeden serwisów administracji publicznej. Dostępność instytucji państwowych (58)
- Nie każdy uzna, że deszcz pada. Zniesławienie oraz pomówienie (63)
- Nieskuteczna klauzula nieodpowiedzialności (67)
- Wystarczy uzasadniona obawa. Groźba karalna również w sieci (71)
- Zeskanuję Twojego chipa, czyli o prywatności użytkowników sieci (74)
- Chowanie głowy w piasek, czyli filtrowanie, blokada, cenzura (77)
- Walcz o (s)pokój. Nikogo nie można niepokoić nowymi technologiami (84)
- Pozyskiwanie v. rozpowszechnianie. Trudny konflikt uznanych wartości (86)
- Niebezpieczne ideologie i nawoływanie do waśni (89)
- Zarzucają sieci w sieci. Przejmowanie osobistych danych (93)
- Nadchodzi czas wielkiej kwarantanny (97)
- Warto wiedzieć, co w trawie piszczy. O podsłuchiwaniu sieci (104)
- Intelektualna... własność? Należy ograniczyć zasięg pojęcia (111)
- Wielu chętnych do jednej domeny. Zasady potrzebne (114)
- Prosta informacja prasowa. Nie wszystko jest przedmiotem prawa autorskiego (121)
- Czy jest o co kruszyć kopie? Naruszenie prawa autorskiego przez automaty (126)
- Walka z plagiatami. Uprawnienia autora, decyzja sądu (128)
- Sieć użytkowników i administratorów. Odpowiedzialność za aktywność nie tylko na WWW (131)
- Patenty na logikę. O wynalazkach wdrażanych za pomocą komputera (134)
- Płaskie, relacyjne, chronione. Sui generis ochrona baz danych (139)
- Jeden do jednego. Zmiana granic dozwolonego użytku? (143)
- Różne historie twardych dysków. Trzeba chronić nośniki! (147)
- Archiwizacja oceanów informacji. Brak dostępu do zasobów (152)
- Normatywna promocja konkurencji. Przepisy nie powinny wskazywać komercyjnych rozwiązań (159)
- Reklamowe metadane, czyli o problemach pozycjonowania serwisów internetowych (161)
- Bijące źródła i problemy odnośników. Linkowanie a technika obrony (165)
- Kto da więcej elektronicznego handlu? Na razie brak orzeczeń (171)
- Konsumencie! Bądź czujny! Coraz więcej obowiązków (178)
- Byk i niedźwiedź w internecie. Manipulacja informacjami o spółkach (182)
- Niebieski dymek regulacji. O ograniczeniach marketingu wyrobów tytoniowych (185)
- Leki z wirtualnej apteki. Problemy z dystrybucją leków w sieci (188)
- Na razie - wyższa stawka ryzyka. Premium rate services (192)
- To jest napad! Bankowość elektroniczna (196)
- Czerwone wygrywa, czarne przegrywa. O hazardzie online (199)
- Nie trać nadziei i daj... szansę. Haracz, wymuszenie, okup (207)
- Pedofile również online. Co robi Twoje dziecko? (209)
- Cyberpornografia dziecięca. Wizerunek dziecka jako przedmiot ochrony (215)
- Co też oni robią w pracy? Nie można kontrolować pracowników (217)
- Informatyka prawo do strajku. Co się stanie, jak przestaną pracować? (220)
- Gdy się skończy stosunek... Ochrona tajemnicy pracodawcy (222)
- Wirtualny terror. Błędy programistów i obsługi a podatność infrastruktury (225)
- Globalny wyścig zbrojeń. Obrót bronią a transgraniczność sieci (228)
- Ważny jest kolor kapelusza. O problemach z hakingiem (232)
- Podstawowa komórka w internecie. Rodzina zaczyna się od małżeństwa (234)
- Sprawca nie jest wirtualny. Internet w cieniu zbrodni (237)
- Co zrobić z uzależnieniem od internetu? (240)
- Moda na prawo internetowe (247)
- Prawdziwa krytyka cnoty się nie boi. Pluralizm polityczny online (250)
- To legalna zabawa! Sieć w służbie legislacji (253)
- Proszę wstać! Sąd idzie! Informatyzacja sądów (256)
- And justice for all dot com. Ktoś powinien patrzeć na ręce biegłym sądowym (260)
- Informatyka prawnicza czy informatyczna? O edukacji informatycznej humanistów (262)
- Marketingowe podejście do zawodu. Ograniczenia rynkowe prawników (265)
- Prawnicy, wirusy i poufność danych. Obowiązek zachowania bezpieczeństwa danych (268)
- Aby spać mógł ktoś. Internet a policja (271)
- Informacyjna resocjalizacja. Przywrócenie społeczeństwu informacyjnemu (276)
- Sądy właściwe i normy kolizyjne (280)
- 2000, mamy przed sobą dużo pracy! (289)
- 2001, odyseja prawno-internetowa (294)
- 2002, coś drgnęło w Polsce (308)
- 2003, jazda bez trzymanki? (323)
- 2004, beton stygnie (352)
- Czy coś z tego wynika? (379)
O Autorze (9)
Zamiast wstępu (13)
Rozdział 1. Jak sobie pościelisz... (19)
Rozdział 2. Dynamika obiegu informacji (61)
Rozdział 3. Nowa "własność" (109)
Rozdział 4. Niezwykły ferment rynku (157)
Rozdział 5. Proza życia (205)
Rozdział 6. Rozwój środowiska (245)
Rozdział 7. Podsumowania (287)
Podziękowania (385)
Wybrana bibliografia (389)
Skorowidz (401)
Onepress - inne książki
-
Promocja Promocja 2za1
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym chwilę zastanowić, takie podejście jest sensowne ― co bowiem sprzedawcy po rozpoznawalności produktu lub usługi wśród szerokiej rzeszy konsumentów, jeśli w rzeczywistości tylko co setny odbiorca reklamy (w telewizji, prasie, radiu, sieci) będzie zainteresowany zakupem? Jak wyłuskać zainteresowanych spośród poinformowanych?- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot opracowany przez firmę OpenIA, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzone przez użytkownika. Innymi słowy: super mózg z dostępem do wszystkich zasobów internetu pomyślany tak, by dzielić się nimi z człowiekiem w sposób, jakiego ten człowiek akurat sobie życzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(43,55 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym świecie handlu wygrywają ci, którzy potrafią odpowiednio zadbać o odbiorcę swojej oferty. Jeśli chcesz należeć do tego grona ― ta książka jest dla Ciebie!- Druk
(50,05 zł najniższa cena z 30 dni)
46.20 zł
77.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Tę książkę możesz potraktować jako kontynuację bestsellera Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie. Możesz też czytać jako zupełnie oddzielną pozycję. Ten poradnik został pomyślany i napisany jako swojego rodzaju kolejny krok do sukcesu we wprowadzaniu na rynek brandu, który już powstał, ma koncepcję, założenia i formę ― a teraz przyszedł czas na budowanie jego pożądanego wizerunku. Znajdziesz tu mnóstwo cennych informacji i wskazówek dotyczących trzech kluczowych dla komunikowania marki obszarów, jakimi są: zagadnienia związane z grupą docelową (definiowanie, rozpoznawanie, dobór języka przekazu itd.) znaczenie dobrej kreacji i rozwiązania sprzyjające efektywności reklamy najpopularniejsze kanały komunikacji z konsumentem- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy w mediach społecznościowych. Zasięgi, zasięgi, zasięgi ― oto Święty Graal współczesnego internetu. Nie możesz o nich zapominać, skoro wiążesz swoją przyszłość z aktywnością w sieci.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
…jeśli naprawdę chcesz nakłonić je do pracy na Twoją rzecz! Social media okazały się być nową areną wymiany luźnych myśli, koncepcji ideologicznych i wiedzy z różnych, często całkiem praktycznych dziedzin życia. Dla firm stały się idealnym kanałem komunikacji z klientami. Wiele marek robi to dobrze i potrafi korzystać z bogactwa możliwości, jakie Facebook, Instagram czy LinkedIn (a także TikTok i YouTube) oferują profesjonalnym użytkownikom. Rzecz jednak nie w tym, by opanować do perfekcji interfejsy poszczególnych mediów społecznościowych i swobodnie się po nich poruszać. Interfejsy są ważne, ale ważniejsza rzecz to ludzie i sposoby dotarcia do nich, a więc strategie komunikacji B2B i B2C.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
Psycholog, mówca, trener i mentor, którego szeroki świat internetu poznał ― i którym się zachwycił ― dziesięć lat temu. We wrześniu 2012 roku Jacek Walkiewicz opowiedział słuchaczom TEDxWSB we Wrocławiu, w czym tkwi pełna moc naszych możliwości. Zarejestrowane dwudziestominutowe wystąpienie nadal wzbudza nie lada zainteresowanie ― co minutę odtwarzają je dwie osoby. Większość oglądających do niego wraca i słucha wykładu ponownie. I znów. Za każdym razem znajdują w nim dla siebie coś nowego. Dowiadują się, dlaczego warto mieć marzenia i je spełniać. I że potrzebna jest odwaga ― wypadkowa zaufania do siebie, ryzyka, decyzji i zaangażowania. Gdy do odwagi i marzeń dodamy dążenie do sukcesu, pasję i pracę, przed naszymi oczami pojawi się pełny obraz. Pełna MOC możliwości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i skutecznych metod doskonalenia przywództwa, sprzedaży i marketingu, dzięki którym możesz budować świetną firmę w dowolnej branży i stawiać czoło każdej konkurencji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wideo. W przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama ten serwis nie tnie swoim użytkownikom zasięgów, więc wrzuć filmik i pozwól, by Cię zobaczyli! Masz szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, ponieważ z TikToka korzystają ponad 2 miliardy osób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu Piotr Waglowski (9) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(5)
(0)
(0)
(0)
(2)
więcej opinii
ukryj opinie