PHP, MySQL i MVC. Tworzenie witryn WWW opartych na bazie danych
- Autor:
- Włodzimierz Gajda
- Niedostępna
- Promocja Przejdź
- Serie wydawnicze:
- Standard
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 3.1/6 Opinie: 19
- Stron:
- 528
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
PHP, MySQL i MVC. Tworzenie witryn WWW opartych na bazie danych
- Model architektoniczny MVC
- Szablony PHP i szablony Smarty
- Wizualne projektowanie baz danych
- Mapowanie relacyjno-obiektowe
- Oprogramowanie Propel oraz Doctrine
- Formaty TXT, XML oraz XLS
Duża część popularnych serwisów internetowych dostępnych obecnie w sieci działa w oparciu o relacyjne bazy danych i język PHP. Tandem ten stał się już niemal standardem w dziedzinie tworzenia rozbudowanych, dynamicznych witryn i aplikacji WWW zarówno w przypadku wielkich przedsiębiorstw, jak i hobbystów pragnących dzielić się swoimi doświadczeniami za pośrednictwem internetu. PHP i MySQL doskonale nadają się do praktycznej realizacji wzorca architektonicznego MVC, ułatwiającego opracowywanie nawet najbardziej złożonych projektów. Dzięki odseparowaniu poszczególnych komponentów aplikacji i podzieleniu jej na mniejsze elementy funkcjonalne tworzona witryna jest znacznie wygodniejsza w zarządzaniu i modyfikacji niż serwisy oparte na innych wzorcach.
Wzorzec architektoniczny MVC — choć opracowany z myślą o uproszczeniu życia programistom i twórcom witryn WWW — początkowo bardzo trudno zrozumieć, a postęp w dziedzinie tworzenia stron internetowych wymusza ciągłe dostosowywanie się do panujących na rynku trendów i stałe odświeżanie wiedzy na ten temat. Pomocą posłuży tu odpowiednia książka — z pewnością może nią być "PHP, MySQL i MVC. Tworzenie witryn WWW opartych na bazie danych ". W przystępny sposób prezentuje ona podstawy zastosowania architektury MVC, pokazuje wykorzystanie dwóch najważniejszych rozwiązań do mapowania obiektowo-relacyjnego, podsuwa techniki tworzenia funkcjonalnych interfejsów użytkownika aplikacji WWW oraz proponuje stosowanie różnych formatów do przechowywania danych. Poszczególne zagadnienia ilustrowane są przykładami i praktycznymi projektami, dzięki czemu łatwiej zrozumieć opisywane techniki i wykorzystać je w swoich aplikacjach. Zdobytą wiedzę pomagają utrwalić liczne ćwiczenia do samodzielnego wykonania.
- Podstawy użycia wzorca MVC
- Moduły, akcje, widoki, szablony PHP i szablony Smarty
- Reguły translacji przyjaznych adresów URL
- Używanie baz danych w projektach WWW
- Wizualne projektowanie baz danych i mapowanie relacyjno-obiektowe
- Wykorzystanie oprogramowania Propel oraz Doctrine
- Metody zwiększania funkcjonalności interfejsów aplikacji internetowych
- Stronicowanie wyników i przewijanie rekordów
- Chmura tagów
- Korzystanie z formatów TXT, XML, XLS
- Odczyt plików i wypełnianie bazy danych
- Pliki skompresowane i osadzanie danych binarnych w plikach XML
Poznaj w praktyce nowoczesne metody
tworzenia zaawansowanych aplikacji WWW!
Wszystkie projekty omówione w książce umieszczono na płycie dołączonej do książki. Każdy z projektów jest dostępny jako kompletne, działające rozwiązanie, dokładnie przetestowane.
Wybrane bestsellery
-
Promocja
To książka adresowana do początkujących programistów, którzy chcą zacząć pisać czysty kod w PHP. Znajdziesz w niej przystępnie wyjaśnione koncepcje, a także szereg wskazówek, opisów dobrych praktyk, wzorców projektowych i technik pracy. Treść została podzielona na dwie części. W pierwszej wyjaśniono paradygmat pisania czystego kodu i zasady, które stosuje się w tym zakresie w języku PHP. W drugiej części omówiono najlepsze narzędzia, wzorce i praktyki, pokazano też, jak należy skonfigurować swoje zintegrowane środowisko programistyczne (IDE) i jak pozyskiwać wskaźniki mówiące o kondycji kodu. Sporo miejsca poświęcono testom automatycznym, pisaniu dokumentacji i innym istotnym zagadnieniom.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czysty kod w PHP. Wskazówki ekspertów i najlepsze rozwiązania pozwalające pisać piękny, przystępny i łatwy w utrzymaniu kod PHP Czysty kod w PHP. Wskazówki ekspertów i najlepsze rozwiązania pozwalające pisać piękny, przystępny i łatwy w utrzymaniu kod PHP
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja
Ten znakomity podręcznik programowania dla początkujących sprawi, że nauka PHP i MySQL będzie przyjemna i efektywna. Został pomyślany tak, aby po zapoznaniu się z najpotrzebniejszymi, kluczowymi informacjami szybko przystąpić do tworzenia stron internetowych ― i w ten sposób wraz z przyswajaniem wiedzy rozwijać umiejętności. Książka zawiera mnóstwo wyjaśnień i wskazówek, zilustrowanych schematami, infografikami i krótkimi przykładami kodu. Opisano w niej, jak zaprojektować i dynamiczne strony internetowe, sklepy internetowe czy serwisy społecznościowe. Dzięki lekturze zdobędziesz gruntowne podstawy sztuki programowania i przygotujesz się do opanowania bardziej złożonych zagadnień.- Druk
PHP i MySQL. Aplikacje internetowe po stronie serwera PHP i MySQL. Aplikacje internetowe po stronie serwera
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja
PHP, niezwykle popularny język programowania umożliwiający tworzenie stron i aplikacji webowych, wraz z bazą danych SQL stanowi fundament zdecydowanej większości działających obecnie serwisów internetowych, w tym tych największych i najbardziej znanych. Wraz z wydaniem PHP 8 programiści otrzymali szereg nowych funkcji i możliwości, wśród których najważniejszy wydaje się mechanizm JIT, zapewniający większą wydajność dzięki uruchamianiu kodu skompilowanego do postaci maszynowej zamiast standardowego wykonywania go przez interpreter.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
PHP 8 i SQL. Programowanie dla początkujących w 43 lekcjach PHP 8 i SQL. Programowanie dla początkujących w 43 lekcjach
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja
To kolejne, rozbudowane i uaktualnione wydanie świetnego podręcznika projektowania i programowania stron internetowych, zawierające wiedzę niezbędną do rozpoczęcia samodzielnej pracy. Opisano tu zasady tworzenia witryn WWW oraz przedstawiono język HTML i techniki CSS. Sporo miejsca poświęcono multimediom: grafice, plikom dźwiękowym i wideo. Znalazł się tutaj także znakomity wstęp do języka JavaScript, łącznie z jego bibliotekami, nakładkami i skryptami DOM. Warto też zwrócić uwagę na opis przydatnych narzędzi, takich jak procesory CSS, wykrywanie funkcjonalności, powłoka, menedżer zadań i system kontroli Git ? nieodzownych każdemu, kto pisze nowoczesne witryny internetowe. Treść książki została uzupełniona licznymi przykładami, ćwiczeniami i bogatym materiałem dodatkowym.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Projektowanie stron internetowych. Przewodnik dla początkujących webmasterów po HTML5, CSS3 i grafice. Wydanie V Projektowanie stron internetowych. Przewodnik dla początkujących webmasterów po HTML5, CSS3 i grafice. Wydanie V
(38,90 zł najniższa cena z 30 dni)
38.90 zł
129.00 zł (-70%) -
Laravel to wydajny, nowoczesny i dostępny za darmo framework do tworzenia aplikacji internetowych, napisany w języku PHP i bazujący na wzorcu architektonicznym Model-View-Controller. Zalety tego rozwiązania ceni coraz większa rzesza programistów tworzących różne aplikacje webowe. Swoją popularność framework zawdzięcza stałemu rozwojowi, spójnemu i przystępnemu kodowi, świetnej dokumentacji oraz aktywnej społeczności, zapewniającej wsparcie również mniej doświadczonym programistom.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Laravel. Wstęp do programowania aplikacji internetowych Laravel. Wstęp do programowania aplikacji internetowych
Niedostępna
-
Promocja
W poprzednim tomie Nanonauci, którzy założyli własne Dojo Nano, wymyślili i napisali stronę internetową. Teraz przyszedł czas na grę. Będzie to prosta gra działająca w przeglądarce internetowej. Do kodowania posłuży Ci świetny język JavaScript, którym posługują się najlepsi programiści! W książce znajdziesz dokładne wyjaśnienie, jak przygotować komputer do pracy, do czego służą poszczególne części kodu i w jaki sposób rozwiązywać problemy. Stworzysz specjalny świat i takie zjawiska jak grawitacja. Dowiesz się, jak rysować i animować postaci w grze: będą biegać, skakać i zderzać się z robotami. Oczywiście, zaprogramujesz również punktację i „utratę części zdrowia” po kolizji gracza z robotem. Szybko zauważysz, że grę można rozwijać i uzupełniać o nowe elementy — jeśli tylko tego zapragniesz!- Druk
(7,90 zł najniższa cena z 30 dni)
7.90 zł
24.90 zł (-68%) -
Promocja
Ta książka jest kolejnym, uzupełnionym i zaktualizowanym wydaniem znakomitego wprowadzenia do projektowania dynamicznych stron internetowych. Oprócz przystępnego omówienia technik tworzenia responsywnych stron WWW znalazły się tu solidne podstawy PHP, MySQL, JavaScriptu, CSS i HTML5; opisano też możliwości bibliotek jQuery i jQuery Mobile. Pokazano, jak połączyć możliwości tych technologii, oraz opisano zalecane metody programowania. Co istotne, w książce zawarto wskazówki dotyczące optymalizacji stron WWW pod kątem urządzeń mobilnych. Dzięki licznym przykładom uzyskaną wiedzę można na bieżąco testować w praktyce.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,90 zł najniższa cena z 30 dni)
35.90 zł
119.00 zł (-70%) -
Promocja
Ta książka jest niezwykłym podręcznikiem programowania. Być może wygląda nieco dziwacznie, ale prędko się przekonasz, że to podręcznik jest wyjątkowo skuteczny: w końcu jego formuła została opracowana na podstawie najlepszych osiągnięć neurologii i kognitywistyki. W ten sposób Twój mózg się zaangażuje i błyskawicznie przyswoi sobie zasady programowania w Pythonie. Autor wykorzystał oczywistą prawdę, że najszybciej uczymy się wtedy, gdy uwzględnimy specyfikę działania własnego mózgu! Najpierw więc się zainteresujesz, potem zaangażujesz, wreszcie przygotujesz sobie warsztat pracy, czyli zainstalujesz Pythona. Później zaczniesz ćwiczyć myślenie komputacyjne i oczywiście napiszesz swój pierwszy program. A dalej będzie coraz ciekawiej...- Druk
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
71.40 zł
119.00 zł (-40%) -
Relacyjne bazy danych są wszędzie wokół nas, a do podstawowych umiejętności wymaganych od współczesnych programistów należy dobra znajomość języka SQL. Na świecie nie ma jednak osób, którym nie zdarza się czegoś zapomnieć. Jeśli potrzebujesz pomocy w codziennej pracy lub chcesz odświeżyć wiedzę na temat SQL-a, sięgnij po te tablice! Szybko znajdziesz w nich niezbędne informacje i sprawdzisz instrukcje, które umożliwią sprawne osiągnięcie celu. Jedno spojrzenie pozwoli Ci przypomnieć sobie sposób tworzenia zapytań i zastosowanie różnych konstrukcji języka.
- Druk
Czasowo niedostępna
-
Ta pozycja jest doskonałym przewodnikiem, który wprowadzi Cię w świat projektowania i budowania stron WWW. W trakcie lektury dowiesz się też, jak uzyskać dostęp do serwera i opublikować swoją witrynę. Cała książka została podzielona na trzy części. Pierwsza poświęcona jest językowi HTML. Z nią poznasz niezbędne znaczniki oraz techniki tworzenia układu strony. Druga została poświęcona kaskadowym arkuszom stylów (CSS). Dzięki nim Twoja witryna nabierze kształtów i kolorów. Zobacz, co potrafi CSS3 — jeszcze niedawno takie cuda nie śniły się webmasterom. Ostatnia część to praktyczne porady oraz wskazówki, które pozwolą Ci uniknąć najczęstszych problemów. Ta książka to Twój klucz do świata webmasterów!
- Druk
HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW. Podręcznik Front-End Developera HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW. Podręcznik Front-End Developera
Niedostępna
O autorze książki
Włodzimierz Gajda - Certyfikowany inżynier PHP oraz Zend Framework mający ponad dziesięć lat doświadczenia w nauczaniu programowania aplikacji internetowych.
Wykładowca w Katedrze Analizy Numerycznej i Programowania Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
Prowadzi wykłady dotyczące programowania aplikacji internetowych w PHP, symfony, Zend Framework.
Pomysłodawca i właściciel firmy szkolenia-informatyczne.eu zajmującej się prowadzeniem szkoleń IT.
Włodzimierz Gajda - pozostałe książki
-
PHP. Praktyczne projekty to naprawdę wyjątkowy podręcznik do nauki PHP. Nie spodziewaj się tu suchych, typowo podręcznikowych teorii! Znajdziesz w nim za to omówienie wszystkich elementów języka PHP, działania skryptów, funkcji i bibliotek wraz z dowcipnymi i przejrzystymi przykładami ich użycia. Pierwsza część książki wprowadzi Cię w świat PHP oraz wyjaśni, jak stosować i łączyć poszczególne polecenia w dobrze działający kod. Z następnych rozdziałów wyniesiesz już umiejętności czysto praktyczne, dotyczące wszystkich obszarów wykorzystania tego języka przy tworzeniu najróżniejszych projektów.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Zadaniem tej książki jest szybkie i praktyczne wprowadzenie Cię w świat Symfony 2 oraz pokazanie na konkretnych przykładach, jak można wykorzystać jego wspaniałe możliwości. Sprawdź, jak zainstalować aplikację i stworzyć z niej wygodne narzędzie, dołączyć zewnętrzne zasoby, przygotować szablon witryny czy opublikować projekt. Poznaj zmienne, wyrażenia i operatory Twig, instrukcje sterujące, znaczniki, funkcje i filtry. Naucz się pracować z bazą danych, wykorzystywać różne rozszerzenia i relacje, tworzyć aplikacje interaktywne i te przeznaczone wyłącznie do odczytu. Wszystko to masz na wyciągnięcie ręki - przeczytaj i stosuj we własnych projektach!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Książka Symfony w przykładach jest możliwie najbardziej skondensowaną instrukcją obsługi Symfony. Żeby ją zrozumieć, nie musisz dysponować oszałamiającą wiedzą — wystarczą podstawy PHP i XHTML/CSS. Jej autor poprowadzi Cię od najprostszych projektów („Hello world”), przez nieco bardziej zaawansowane zagadnienia, dotyczące zewnętrznych zasobów, połączenia projektu z bazą danych, publikacji projektu na serwerze hostingowym, aż po tworzenie różnego typu paneli administracyjnych. Krótko mówiąc, na samych konkretnych przykładach przejdziesz drogę do stworzenia własnej, niezawodnie działającej aplikacji internetowej.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Niniejsza publikacja ma za zadanie przybliżyć Ci Zend Framework, począwszy od absolutnych podstaw, aż po kwestie związane z pieczołowitym zabezpieczaniem dostępu do aplikacji. Znajdziesz tu jasne i czytelne przykłady zastosowania frameworka w różnych sytuacjach oraz propozycje gotowych rozwiązań konkretnych problemów programistycznych. Nauczysz się tworzyć zarówno proste strony WWW, jak i zaawansowane aplikacje, wymieniać szablony oraz implementować wtyczki. Poznasz sposoby tworzenia i wykorzystywania klas, współpracy z bazą danych, publikowania aplikacji w Internecie oraz używania formularzy. Krótko mówiąc, masz w ręku kompletny przewodnik po jednym z najlepszych frameworków PHP!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Zend Framework od podstaw. Wykorzystaj gotowe rozwiązania PHP do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych Zend Framework od podstaw. Wykorzystaj gotowe rozwiązania PHP do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych
Czasowo niedostępna
-
Drugie wydanie książki „HTML, XHTML i CSS. Praktyczne projekty” pozwoli Ci od podszewki poznać tajniki projektowania naprawdę przemyślanych stron internetowych, uwzględniających potrzeby ich użytkowników. Dowiesz się, jak zachować poprawność składniową XHTML i CSS. Poznasz semantykę kodu XHTML i opanujesz metodologię pracy zgodnej ze standardami. Zrozumiesz, dlaczego ważne jest zapewnienie dostępności Twoich stron dla osób niepełnosprawnych i co zrobić, by wyszukiwarki mogły bez trudu przeanalizować oraz zaklasyfikować zawartość serwisu. Nauczysz się wybierać czcionki, tło, projektować wygodny interfejs i poszczególne fragmenty strony, a także zapisywać szczególnie udane projekty w formie szablonów.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
HTML, XHTML i CSS. Praktyczne projekty. Wydanie II HTML, XHTML i CSS. Praktyczne projekty. Wydanie II
Niedostępna
-
To zbiór ponad 100 ćwiczeń, które pomogą Ci zrozumieć działanie programu i opanować jego narzędzia. Będziesz pracować na fotografiach umieszczonych na dołączonej do książki płycie — znajdziesz tam blisko 3 tysiące zdjęć do dowolnego wykorzystania! Nauczysz się poprawiać ich jakość i dowiesz się, jak przekształcić jedną fotografię w taki sposób, by otrzymać najróżniejsze, całkiem inne efekty końcowe.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Książka GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie II to zbiór ponad 100 ćwiczeń, które pomogą Ci zrozumieć działanie programu i opanować jego narzędzia. Podczas każdego z nich będziesz pracować nad przykładowymi fotografiami, które znajdują się na płycie DVD dołączonej do tej książki, i poznasz kilkadziesiąt sposobów na poprawienie ich jakości. Autor wytłumaczy Ci, jak wykorzystywać warstwy i gradienty, kadrować i skalować, pracować ze ścieżkami i zaznaczeniami, rozmywać i wyostrzać obraz oraz dodawać fantazyjne napisy. W dodatku dostaniesz do dyspozycji i dowolnego (w tym komercyjnego) wykorzystania bazę około 3 tysięcy znakomitych zdjęć.
- Druk
Niedostępna
-
Jeśli chcesz wykorzystać atuty GIMP-a, pora poznać jego interfejs i nauczyć się go używać. Najłatwiej zrobić to za pomocą praktycznych ćwiczeń, których mnóstwo znajdziesz w tej książce. Dowiesz się stąd, jak zainstalować i skonfigurować program, stosować narzędzia selekcji i pracować na warstwach. Odkryjesz, jak można zrobić szkic na podstawie zdjęcia, używać aerografu do malowania skopiowanymi obrazami i wstawiać oraz modyfikować ścieżki. Poznasz sposoby odbijania, obracania i skalowania obrazu, wielowymiarowej korekcji jego kolorystyki, poprawiania ostrości i usuwania zabrudzeń. Każde ćwiczenie zajmie Ci dosłownie parę minut. A efekt? Murowany!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
W tej książce znajdziesz mnóstwo ćwiczeń, których zadaniem jest przybliżenie Ci sposobu działania poszczególnych elementów języka HTML5 i właściwości CSS3, a także większych projektów, które pozwolą Ci opanować i przetestować wiedzę na temat większych partii materiału. Obok szczegółowego omówienia języka HTML znajdziesz tu porady na temat tego, jak pilnować poprawności kodu HTML5 i CSS3, pracować w trybie standardów, tworzyć układy strony czy projektować szablony. Dowiesz się także sporo na temat semantyki języka HTML.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Możliwości programu git i sposoby jego praktycznego zastosowania w różnych projektach przedstawione zostały w tej książce. Znajdziesz tu podstawowe informacje o instalacji środowiska i tworzeniu repozytoriów, pracy z plikami, identyfikowaniu rewizji i zmienianiu historii projektu. Dowiesz się, kiedy i jak tworzyć czy łączyć gałęzie oraz całe repozytoria, korzystać z repozytorium lokalnego i zdalnego, a także synchronizować je w odpowiedni sposób. Poznasz możliwe konflikty między wersjami pliku i nauczysz się radzić sobie z nimi. Zrozumiesz, jak wykorzystywać najbardziej znane serwery hostingowe dla projektów git oraz dostępne w nich, wbudowane systemy śledzenia błędów. I wreszcie przestaniesz miewać koszmary, w których tracisz tygodnie na odszukanie zagubionego pliku. Git zrobi to za Ciebie!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%)
Zobacz pozostałe książki z serii Standard
-
C# - wieloparadygmatowy język programowania opracowany przez firmę Microsoft - z roku na rok zdobywa coraz większą popularność wśród profesjonalistów z branży IT. Przejrzysta struktura kodu, wygoda stosowania, potężne możliwości i wsparcie ze strony platformy .NET - wszystko to sprawia, że są duże szanse, by ten trend utrzymywał się przez kolejne lata, zapewniając osobom znającym C# stały strumień ofert pracy w najlepszych firmach informatycznych świata. Jeśli chcesz należeć do tego grona, sięgnij po odpowiednie źródło wiedzy.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
C#. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III C#. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III
Czasowo niedostępna
-
Mathcad to wszechstronny program komputerowy do przeprowadzania obliczeń matematycznych i wizualizacji ich wyników. Jego możliwości i elastyczność sprawiły, że narzędzie zdobyło rzeszę wiernych użytkowników oraz znalazło szereg zastosowań w różnych dziedzinach nauki i techniki. Jak każde złożone oprogramowanie, Mathcad wymaga nauki, a tę najlepiej prowadzić na praktycznych przykładach.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Unity to popularne środowisko do tworzenia gier komputerowych, które umożliwia szybkie rozpoczęcie pracy nawet zupełnie początkującym użytkownikom. Równocześnie pozwala w krótkim czasie uzyskać ciekawe efekty.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(13,90 zł najniższa cena z 30 dni)
13.90 zł
44.90 zł (-69%) -
Solver to dodatek do programu Microsoft Excel sprawiający, że ten doskonały arkusz kalkulacyjny zyskuje możliwość wyznaczania wartości wielu zmiennych decyzyjnych w taki sposób, aby przy zadanych ograniczeniach osiągać określony cel. Narzędzie nadaje się do rozwiązywania niewielkich i średnich problemów optymalizacyjnych i znajduje zastosowanie w ekonomii, finansach, zarządzaniu i planowaniu produkcji przemysłowej.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Excel Solver w praktyce. Zadania ekonometryczne z rozwiązaniami Excel Solver w praktyce. Zadania ekonometryczne z rozwiązaniami
Niedostępna
-
Promocja
Python to obecnie jeden z najpopularniejszych języków programowania, a jego znajomość zapewnia zatrudnienie w największych firmach i przy najciekawszych projektach w branży informatycznej. Szerokie możliwości, duża elastyczność i wszechstronność, przejrzystość i zwięzłość składni, czytelność i klarowność kodu, rozbudowany pakiet bibliotek standardowych, niemal nieograniczone zastosowanie w różnych dziedzinach nauki i biznesu - wszystko to sprawia, że język ten z pewnością utrzyma swoją pozycję, a programujące w nim osoby jeszcze długo będą należały do najbardziej pożądanych specjalistów na rynku IT.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Python. Zadania z programowania. Przykładowe funkcyjne rozwiązania Python. Zadania z programowania. Przykładowe funkcyjne rozwiązania
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%) -
Promocja
Python to obecnie jeden z najpopularniejszych języków programowania, a jego znajomość zapewnia zatrudnienie w największych firmach i przy najciekawszych projektach w branży informatycznej. Szerokie możliwości, duża elastyczność i wszechstronność, przejrzystość i zwięzłość składni, czytelność i klarowność kodu, rozbudowany pakiet bibliotek standardowych, niemal nieograniczone zastosowanie w różnych dziedzinach nauki i biznesu - wszystko to sprawia, że język ten z pewnością utrzyma swoją pozycję, a programujące w nim osoby jeszcze długo będą należały do najbardziej pożądanych specjalistów na rynku IT.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Python. Zadania z programowania. Przykładowe imperatywne rozwiązania Python. Zadania z programowania. Przykładowe imperatywne rozwiązania
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%) -
CodeIgniter to niewielki, lecz potężny framework, który ułatwia tworzenie aplikacji zarówno początkującym, jak i zaawansowanym programistom PHP. Dzięki implementacji wzorca model-view-controller wspiera podział kodu na warstwy odpowiedzialne za operacje związane z zarządzaniem danymi, wyświetlanie strony oraz obsługę logiki biznesowej, co upraszcza nie tylko pisanie, lecz również utrzymywanie i rozwój wykorzystujących go aplikacji.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
CodeIgniter 4. Zaawansowane tworzenie stron WWW w PHP CodeIgniter 4. Zaawansowane tworzenie stron WWW w PHP
Niedostępna
-
Promocja
Autorem, wydawcą i dystrybutorem rozmaitych publikacji dziś może być właściwie każdy. Stało się to możliwe dzięki niezwykle łatwemu dostępowi do odpowiednich narzędzi, takich jak wydajne komputery i specjalistyczne oprogramowanie, jak również do mniej lub bardziej profesjonalnych usług poligraficznych. Jednak to nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Bez właściwego przygotowania, wiedzy, talentu i opanowania warsztatu efekty tego rodzaju działalności mogą okazać się niewystarczające, co niejednokrotnie przekłada się na niewielką sprzedaż i finansowe niepowodzenie całego przedsięwzięcia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Jeśli masz już dość bezproduktywnego wpatrywania się w ekran komputera lub tabletu i chciałbyś zacząć robić coś naprawdę ciekawego, dobrze trafiłeś! A jeśli przy tym chcesz zabłysnąć w klasie i zostać prawdziwą gwiazdą na lekcji informatyki, to trafiłeś jeszcze lepiej!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II
Radosław Kulesza, Sebastian Langa, Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Adrian Czechowski
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%)
Ebooka "PHP, MySQL i MVC. Tworzenie witryn WWW opartych na bazie danych" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "PHP, MySQL i MVC. Tworzenie witryn WWW opartych na bazie danych" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "PHP, MySQL i MVC. Tworzenie witryn WWW opartych na bazie danych" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: PHP, MySQL i MVC. Tworzenie witryn WWW opartych na bazie danych (8) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Łukasz MisztelaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
"Książka o Fotografowaniu Wydnie III rozszerzone Andrzej A. Mroczek" To doskonały materiał dla osoby, która rozpoczęła swoją przygodę z fotografowaniem. Autor wyjaśnia podstawowe oraz bardziej zaawansowane zagadnienia dotyczące doboru aparatu, programów oraz ich ustawień. Dostępnym językiem tłumaczy na czym polega fotografowanie i jak się do tego zabrać. Polecam
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Andrzej BłaszczykRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
To już mój drugi zakup tej pozycji. Tym razem dla znajomego. To co na początku zaskakuje to fakt, iż jest to książka polskiego autora, oczywiście jest to zaskoczenie pozytywne. Książka porusza bardzo ciekawy temat wzorców architektonicznych MVC. Pomimo tego, że niezalecałbym jej dla osoby początkującej - to jednak autor stara się w przystępny sposób wyjaśnić wszelkie tajniki podejścia do programowania obiektowego. Bardzo dobrze zostały przedstawione różnice między oprogramowaniem Propel i Doctrine, i co ważne, poparte przykładami. Dlatego zachęcam do zapoznania się z tą rodzimą pozycją w szczególności dlatego, że książek poruszających ten temat można szukać na próżno.
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Kasia BullaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Zdarzyło się, że zostałem programistą Java. Z racji mojego stosunkowo niewielkiego doświadczenia z tym językiem, "Thinking in Java" Bruce′a Eckela była pierwszą rzeczą, jaka z inspiracji przełożonego wylądowała na moim biurku. Przerażenie monumentalnością tego dzieła (ponad 1200 stron musi zajmować trochę miejsca!) szybko ustąpiło uznaniu dla jego przydatności, bogactwa zawartych w nim informacji i uniwersalności. Jest to bowiem nie tylko doskonały podręcznik dla dopiero zagłębiających się w tajniki języka Java, ale także bogate źródło wiedzy dla zaawansowanych, o czym przekonałem się widząc doświadczonych kolegów programistów szukających potrzebnych rozwiązań w tej właśnie książce. Pomimo że pozycja ta jest na wyposażeniu mojego stanowiska pracy, jej najnowsze wydanie kupiłem sobie do domu. Pomimo tego, że jej starsze wydania autor udostępnia za darmo w Internecie. Świadczy to o profesjonalizmie autora i pewności jego oraz wydawcy, że książka ta jest potrzebna i na tyle przydatna, że czytelnicy nie zrezygnują z kupna nowego wydania. Potwierdzam. Nie posiadam konta na facebooku, dla wielu z Was być może więc w ogóle nie istnieję. Tę recenzję zamieściła za mnie koleżanka. Czytam kilkadziesiąt książek rocznie, nie licząc literatury fachowe i nigdy żadnej z nich nie poleciłem publicznie. Dlaczego polecam "Thinking in Java" Eckela? Nie chodzi o doznania literackie i zachwyty, których brak. To również nie szybki kurs nauki w weekend. Ta książka zwyczajnie przyda się Wam w pracy z językiem Java. Do tego celu ją polecam.
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Marlenn BoguckaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Znakomita pozycja dla wszystkich zainteresowanych tworzeniem witryn internetowych jak również tych, którzy zajmują się tym zawodowo. Rzetalna, bogata w praktyczne porady książka. Takiej fachowej literatury brakuje na polskim rynku publikacji informatycznych. Jest to poradnik na najwyższym poziomie.
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Łukasz GórowskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka opisuje bardzo ciekawe zagadnienia związane z tworzeniem stron WWW opartych na bazach danych, takie których nie ma w większości książek na temat PHP i MySQL. Niestety czasem zbyt lakonicznie opisuje ważne zagadnienia, a rozwodzi się nad prostymi rzeczami. Mimo tych wad książkę warto polecić każdemu, kto poważni myśli o obiektowym programowaniu w PHP. Szczególnie interesujące jest obiektowe podejście do bazy danych.
-
Recenzja: www.instagram.com/katherine_the_bookworm/ Emily MalecRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka "Siła sekretu" jest niesamowita, fantastyczna i jak tylko ją wzięłam do ręki to już widok okładki i tytuł wzbudziły moją ciekawość i zainteresowanie więc musiałam ją kupić i przeczytać. Polecam ją każdemu, kto chce poznać sekret i coś zmienić w swoim życiu.
-
Recenzja: NetWorld PIOTR KOCIATKIEWICZ, 2010-08-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka zawiera zwięzły opis i liczne przykłady prezentujące nowoczesne rozwiązania w dziedzinie projektowania stron WWW. Dążąc do zapewnienia spójności projektowanego oprogramowania, autor poleca stosowanie wzorca MVC (Model-View-Controller), który - dzieląc aplikację na moduły i akcje - ułatwia określenie jej struktury. Czytelnik pozna podstawy użycia MVC Nauczy się tworzyć ścieżki w znacznikach, obsługiwać komunikaty o błędach i stosować szablony PHP do tworzenia widoków. Pozna kilka powszechnie stosowanych technik zwiększenia funkcjonalności interfejsu aplikacji internetowych. Dowie się, w jaki sposób można w PHP przechowywać dane w formatach .txt, .xml i .xls. Utrwaleniu wiedzy i przyswojeniu prezentowanych w publikacji technik służą szczegółowo omówione projekty i ćwiczenia, które zachęcają do samodzielnego doskonalenia umiejętności projektowania zaawansowanych aplikacji internetowych.
-
Recenzja: Computer Arts 2010-06-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka ta w przystępny sposób prezentuje podstawy zastosowania architektury MVC, pokazuje wykorzystanie dwóch najważniejszych rozwiązań do mapowania obiektowo-relacyjnego, podsuwa techniki tworzenia funkcjonalnych interfejsów użytkownika aplikacji WWW oraz proponuje stosowanie różnych formatów do przechowywania danych. Poszczególne zagadnienia są ilustrowane przykładami i praktycznymi projektami, dzięki czemu łatwiej zrozumieć opisywane techniki i wykorzystać je w swoich aplikacjach. Zdobytą wiedzę pomagają utrwalić liczne ćwiczenia do samodzielnego wykonania.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-1258-0, 8324612580
- Data wydania książki drukowanej :
- 2010-04-30
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-2409-1, 9788328324091
- Data wydania ebooka :
- 2015-11-24 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 3913
- Rozmiar pliku Pdf:
- 5.3MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 6.2MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 14MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Bazy danych » MySQL - Programowanie
Technologie webowe » PHP - Programowanie
Technologie webowe » Tworzenie stron WWW
- Serie wydawnicze: Standard
Spis treści książki
- Projekt 1.1. Hello world! (18)
- Krok pierwszy: utworzenie modułu main (19)
- Krok drugi: utworzenie akcji hello w module main (19)
- Krok trzeci: utworzenie układu witryny WWW (20)
- Krok czwarty: reguła translacji adresu pierwszy-projekt.html na wykonanie akcji main/hello (20)
- Krok piąty: skrypt index.php (21)
- Pliki, które należy utworzyć (22)
- Uruchomienie projektu (23)
- Przebieg wykonania (24)
- Projekt 2.1. Wlazł kotek na schody... (28)
- Analiza ścieżek zawartych w kodzie HTML (31)
- Projekt 3.1. Żółta Turnia (36)
- Oglądanie strony błędu oraz nagłówka HTTP (38)
- Projekt 4.1. Data i godzina - szablon PHP (42)
- Projekt 4.2. Data i godzina - szablon Smarty (45)
- Projekt 4.3. Ojciec i syn - szablon PHP (47)
- Projekt 4.4. Ojciec i syn - szablony Smarty (49)
- Projekt 4.5. Stefan Żeromski: Zmierzch - szablon PHP (50)
- Projekt 4.6. Stefan Żeromski: Zmierzch - szablony Smarty (53)
- Projekt 4.7. Kolory CSS (54)
- Projekt 4.8. Kolory CSS - szablony Smarty (56)
- Projekt 5.1. Fraszki (60)
- Projekt 5.2. Fraszki - szablony Smarty (68)
- Projekt 6.1. Kolędy (73)
- Analiza różnych rodzajów adresów URL (77)
- Dwukierunkowość konwersji adresów (78)
- Konwersje adresów w generowanych stronach WWW (79)
- Włączanie i wyłączanie translacji wyjściowych (80)
- Konwersja adresów URL przy użyciu funkcji pomocniczych (81)
- Implementacja funkcji pomocniczych w postaci wtyczek Smarty (82)
- Kilka zmiennych w adresach URL (83)
- Projekt 6.2. Ligi piłkarskie (84)
- Zmienne $path_prefix oraz ###PATH_PREFIX### (92)
- Wizualne projektowanie bazy danych (95)
- Oprogramowanie ORM (99)
- Konwersja pliku .mwb do formatu Propel XML (100)
- Konwersja pliku .mwb do formatu Doctrine YML (101)
- db-frame-tool (101)
- Propel - generowanie klas dostępu do bazy (102)
- ORM Propel - pierwsze kroki (104)
- Zestawienie wygenerowanych klas oraz najważniejszych metod (104)
- Podstawy użycia klas wygenerowanych przez Propel (105)
- Doctrine - generowanie klas dostępu do bazy (106)
- ORM Doctrine - pierwsze kroki (107)
- Zestawienie wygenerowanych klas oraz najważniejszych metod (107)
- Podstawy użycia klas wygenerowanych przez Doctrine (108)
- Projekt 7.1. Tatry (szablony PHP, Propel) (109)
- Krok pierwszy: projekt bazy danych (110)
- Krok drugi: generowanie klas dostępu do bazy danych (110)
- Krok trzeci: tworzenie pustej bazy danych (110)
- Krok czwarty: wypełnianie bazy danych na podstawie pliku tekstowego (110)
- Krok piąty: zrzut wypełnionej bazy danych (113)
- Krok szósty: aplikacja prezentująca zawartość bazy danych (114)
- Projekt 7.2. Tatry (szablony PHP, Doctrine) (116)
- Krok pierwszy: projekt bazy danych (116)
- Krok drugi: generowanie klas dostępu do bazy danych (116)
- Krok trzeci: tworzenie pustej bazy danych (117)
- Krok czwarty: wypełnianie bazy danych na podstawie pliku tekstowego (117)
- Krok piąty: zrzut wypełnionej bazy danych (118)
- Krok szósty: aplikacja prezentująca zawartość bazy danych (118)
- Projekt 7.3. Tatry (szablony Smarty, Propel) (119)
- Projekt 7.4. Tatry (szablony Smarty, Doctrine) (120)
- Propel - sortowanie rekordów (132)
- Doctrine - sortowanie rekordów (134)
- Projekt 9.1. Słownik (Propel, PHP) (134)
- Krok pierwszy: projekt bazy danych (135)
- Krok drugi: generowanie klas dostępu do bazy danych (135)
- Krok trzeci: tworzenie pustej bazy danych (137)
- Krok czwarty: wypełnianie bazy danych na podstawie pliku tekstowego (137)
- Krok piąty: zrzut wypełnionej bazy danych (138)
- Krok szósty: aplikacja prezentująca zawartość bazy danych (138)
- Projekt 9.2. Słownik (Doctrine, PHP) (141)
- Krok pierwszy: projekt bazy danych (141)
- Krok drugi: generowanie klas dostępu do bazy danych (141)
- Krok trzeci: tworzenie pustej bazy danych (142)
- Krok czwarty: wypełnianie bazy danych na podstawie pliku tekstowego (142)
- Krok piąty: zrzut wypełnionej bazy danych (142)
- Krok szósty: aplikacja prezentująca zawartość bazy danych (143)
- Propel (145)
- Doctrine (147)
- Projekt 10.1. Treny (Propel, PHP) (147)
- Identyfikacja trenu wewnątrz akcji tren/show (151)
- Projekt 10.2. Treny (Doctrine, PHP) (153)
- Metody generowane przez Propel dla relacji 1:n (158)
- Doctrine i relacje 1:n (160)
- Projekt 11.1. Kontynenty, państwa, miasta (Propel, PHP) (162)
- Przygotowanie bazy danych (163)
- Aplikacja (167)
- Projekt 11.2. Kontynenty, państwa, miasta (Doctrine, PHP) (173)
- Rozszerzanie właściwości klas generowanych przez Doctrine (174)
- Wstawianie rekordów (176)
- Aplikacja (178)
- Metody generowane przez Propel dla relacji n:m (182)
- Doctrine i relacje n:m (183)
- Projekt 12.1. Filmy (Propel, PHP) (184)
- Przygotowanie bazy danych (184)
- Aplikacja (187)
- Projekt 12.2. Filmy (Doctrine, PHP) (189)
- Propel. Sortowanie rekordów stojących w relacji n:m (192)
- Projekt 12.3. Filmy (Propel, PHP, sortowanie) (192)
- Doctrine. Sortowanie rekordów stojących w relacji n:m (193)
- Projekt 12.4. Filmy (Doctrine, PHP, sortowanie) (194)
- Czyszczenie zawartości bazy danych (197)
- Konwersja obiektu w napis (198)
- Konwersje toArray(), fromArray() (198)
- Warunkowe wstawianie nieistniejących obiektów (200)
- Wielokrotne wykorzystanie widoku (201)
- Projekt 13.1. Aparaty foto (Propel, PHP) (202)
- Warstwa M (202)
- Wypełnianie bazy danych (205)
- Aplikacja (206)
- Projekt 13.2. Aparaty foto (Doctrine, PHP) (208)
- Rozszerzanie funkcjonalności klas wygenerowanych przez Doctrine (209)
- Wstawianie rekordów do bazy danych (211)
- Aplikacja (212)
- Zapisywanie w bazie danych zdjęć JPG (215)
- Prezentowanie zdjęć JPG zapisanych w bazie danych na stronie WWW (216)
- Zapisywanie w bazie danych dowolnych plików binarnych (218)
- Wysyłanie danych binarnych z bazy do przeglądarki (220)
- Projekt 14.1. NotH (Propel, PHP) (221)
- Skrypt wstaw.php (223)
- Aplikacja (224)
- Tytuły stron (225)
- Rozwijane menu pionowe (226)
- Wartości atrybutów href oraz src w tekstach zapisanych w bazie danych (227)
- Projekt 14.2. NotH (Doctrine, PHP) (229)
- Skrypt wstaw.php (230)
- Aplikacja (230)
- Projekt 15.1. Czcionki projektów CSS Zen Garden (Propel, PHP) (234)
- Aplikacja (235)
- Menu główne witryny oraz tytuły podstron (240)
- Projekt 17.1. Angaże (szablony PHP, Propel) (248)
- Unikatowość kolumny slug (248)
- Pliki tekstowe o bardziej złożonej strukturze (250)
- Rozszerzenia warstwy M (251)
- Filtry konwertujące generowany kod HTML (260)
- Aplikacja (261)
- Hiperłącza kontekstowe (263)
- Menu kontekstowe (264)
- Projekt 18.1. PHP. Praktyczne projekty (269)
- Ograniczenia kluczy obcych (270)
- Wstępne opracowanie aplikacji (271)
- Implementacja hiperłączy następny/poprzedni (276)
- Hiperłącza link zawarte w nagłówku strony WWW (285)
- Projekt 19.1. Kolekcja płyt DVD z fotografiami (288)
- Rozszerzanie klas dostępu do bazy danych (291)
- Wypełnianie bazy danych rekordami (295)
- Aplikacja (302)
- Translacje adresów stosujących cztery zmienne URL (304)
- Tabela zdjęć wykonana bez użycia tabel HTML (305)
- Wskaźniki następny/poprzedni do przewijania zdjęć i kategorii (306)
- Efekt rollover ze wskaźnikiem wybranej opcji (307)
- Fotografie podążające za wskaźnikiem myszki (307)
- Wskaźnik breadcrumbs (310)
- Projekt 20.1. Piłka nożna - sezon 2002/2003 (312)
- Wielokrotne klucze obce z tej samej tabeli (314)
- Sortowanie złączeń dla wielokrotnych kluczy (314)
- Wypełnianie bazy danych (317)
- Zarys aplikacji (320)
- Implementacja sortowalnych tabelek HTML (320)
- Projekt 21.1. 33 ? (332)
- Automatyczne generowanie identyfikatorów slug dla rekordów o zdublowanych tytułach (333)
- Klasa Pager (335)
- Widok wskaźnika stronicowania (343)
- Prezentacja rekordów poddanych stronicowaniu (345)
- Kontekstowe stronicowanie rekordów (348)
- Projekt 22.1. Imiona (351)
- Wybieranie alfabetu liter (352)
- Komponent wyświetlający alfabet (353)
- Prezentacja liter rozpoczynających się od wybranej litery na stronie WWW (354)
- Umieszczanie kontrolki z listą liter w szablonie layout.html (355)
- Projekt 23.1. Katalog Open Clipart (358)
- Wypełnianie bazy danych (360)
- Waga słów kluczowych (363)
- Aplikacja (365)
- Projekt 24.1. Artykuły (372)
- Wypełnianie bazy danych rekordami (373)
- Funkcje odpowiedzialne za odczytywanie i usuwanie fragmentów kodu HTML (376)
- Funkcje odpowiedzialne za tworzenie spisu treści (378)
- Kolorowanie składni (380)
- Aplikacja (381)
- Klasa SimpleXML (387)
- Tworzenie obiektu SimpleXMLElement (388)
- Dostęp do węzłów drzewa (389)
- Lista identycznych elementów (390)
- Dostęp do atrybutów (391)
- Przetwarzanie wszystkich elementów i ich atrybutów (391)
- Wielokrotne zagnieżdżenia (392)
- Język XPath (395)
- Przykładowe dokumenty XML dostępne w internecie (395)
- Kursy walut (395)
- Książki wydawnictwa Helion (397)
- Projekt 26.1. Turniej Czterech Skoczni (398)
- Aplikacja (400)
- Statyczne pliki XML (403)
- Generowanie dokumentu XML w PHP (405)
- Echo - drukowanie kodu XML (406)
- Generowanie XML na podstawie tablicy (407)
- Generowanie XML na podstawie pliku tekstowego (408)
- Zapisywanie kodu XML do pliku (409)
- Konwersja pliku tekstowego do formatu XML (409)
- Dane w formacie XML opisujące witrynę WWW (410)
- Mapa witryny: sitemap.xml (410)
- Kanał RSS (411)
- Projekt 27.1. Kursy walut (412)
- Ustalanie adresów dokumentów XML z kursami walut (412)
- Projekt bazy danych (413)
- Wypełnianie bazy danych rekordami (413)
- Aplikacja (415)
- Kanał RSS (415)
- Mapa witryny (416)
- Wykresy kursów walut (418)
- XML_Serializer (423)
- Konwersja tablicy w kod XML (423)
- Tablica asocjacyjna (424)
- Opcje (425)
- Tablica opcji (426)
- Jednowymiarowa tablica indeksowana (426)
- Wielowymiarowe tablice indeksowane (427)
- Atrybuty (428)
- Wybiórcze stosowanie atrybutów (429)
- Przekształcenia (430)
- XML_Serializer - przykłady (431)
- Projekt 28.1. Konwersja pliku nobel.txt (431)
- Projekt 28.2. Konwersja pliku mecze.txt (432)
- Projekt 28.3. Konwersja pliku tcs.txt (434)
- Klasa XML_Unserializer (436)
- Podstawowe użycie (436)
- Odczyt pliku (437)
- Parsing atrybutów (437)
- Konwersja formatu XML (439)
- Projekt 28.4. Konwersja jeden-w-wiele (439)
- Projekt 28.5. Konwersja wiele-w-jeden (440)
- Projekt 28.6. Klasyfikacja zwierząt (441)
- Wypełnianie bazy danych rekordami (442)
- Moduły i akcje aplikacji (443)
- Akcja main/drzewo (444)
- Kanał RSS (444)
- Generowanie statycznego dokumentu sitemap.xml (447)
- Odczyt pliku XLS (449)
- Odczyt kilku arkuszy (451)
- Tworzenie pliku XLS (452)
- Wysyłanie arkusza do przeglądarki (453)
- Konwersja pliku tekstowego do formatu XLS (453)
- Konwersja pliku XLS do formatu tekstowego (454)
- Projekt 29.1. Generowanie danych autokomisu (455)
- Projekt 29.2. Autokomis (460)
- Wypełnianie bazy danych rekordami (460)
- Aplikacja (465)
- Format danych tekstowych (467)
- Format danych XML (469)
- Format danych XLS (470)
- Projekt 30.1. Konwersja formatu TXT do formatu XML (470)
- Projekt 30.2. Konwersja formatu TXT do formatu XLS (474)
- Projekt 30.3. Konwersja formatu XML do formatu TXT (476)
- Projekt 30.4. Konwersja formatu XML do formatu XLS (477)
- Projekt 30.5. Konwersja formatu XLS do formatu TXT (478)
- Projekt 30.6. Konwersja formatu XLS do formatu XML (480)
- Projekt 30.7. Zestawienia artykułów "Magazynu INTERNET" (480)
- Aplikacja (483)
- Akcja list prezentująca sortowalną i stronicowaną tabelkę HTML (484)
- Akcja show prezentująca sortowalną i stronicowaną tabelkę HTML (486)
- Kodowanie base64 (490)
- Dekodowanie base64 (490)
- Kompresja danych (491)
- Dekompresja danych (492)
- Projekt 31.1. Format danych systemu do publikowania artykułów (493)
- Umieszczanie ilustracji, listingów, ramek i tabel w treści artykułu (495)
- Projekt 31.2. Konwersja artykułu z formatu tekstowego do spakowanego pliku XML (495)
- Projekt 31.3. System publikacji artykułów w postaci witryny WWW (498)
- Baza danych (499)
- Propel i dostęp tylko do wybranych kolumn tabeli (499)
- Wypełnianie bazy danych (501)
- Aplikacja (508)
- Projekt 1.1. Hello world! (18)
- Krok pierwszy: utworzenie modułu main (19)
- Krok drugi: utworzenie akcji hello w module main (19)
- Krok trzeci: utworzenie układu witryny WWW (20)
- Krok czwarty: reguła translacji adresu pierwszy-projekt.html na wykonanie akcji main/hello (20)
- Krok piąty: skrypt index.php (21)
- Pliki, które należy utworzyć (22)
- Uruchomienie projektu (23)
- Przebieg wykonania (24)
- Projekt 2.1. Wlazł kotek na schody... (28)
- Analiza ścieżek zawartych w kodzie HTML (31)
- Projekt 3.1. Żółta Turnia (36)
- Oglądanie strony błędu oraz nagłówka HTTP (38)
- Projekt 4.1. Data i godzina - szablon PHP (42)
- Projekt 4.2. Data i godzina - szablon Smarty (45)
- Projekt 4.3. Ojciec i syn - szablon PHP (47)
- Projekt 4.4. Ojciec i syn - szablony Smarty (49)
- Projekt 4.5. Stefan Żeromski: Zmierzch - szablon PHP (50)
- Projekt 4.6. Stefan Żeromski: Zmierzch - szablony Smarty (53)
- Projekt 4.7. Kolory CSS (54)
- Projekt 4.8. Kolory CSS - szablony Smarty (56)
- Projekt 5.1. Fraszki (60)
- Projekt 5.2. Fraszki - szablony Smarty (68)
- Projekt 6.1. Kolędy (73)
- Analiza różnych rodzajów adresów URL (77)
- Dwukierunkowość konwersji adresów (78)
- Konwersje adresów w generowanych stronach WWW (79)
- Włączanie i wyłączanie translacji wyjściowych (80)
- Konwersja adresów URL przy użyciu funkcji pomocniczych (81)
- Implementacja funkcji pomocniczych w postaci wtyczek Smarty (82)
- Kilka zmiennych w adresach URL (83)
- Projekt 6.2. Ligi piłkarskie (84)
- Zmienne $path_prefix oraz ###PATH_PREFIX### (92)
- Wizualne projektowanie bazy danych (95)
- Oprogramowanie ORM (99)
- Konwersja pliku .mwb do formatu Propel XML (100)
- Konwersja pliku .mwb do formatu Doctrine YML (101)
- db-frame-tool (101)
- Propel - generowanie klas dostępu do bazy (102)
- ORM Propel - pierwsze kroki (104)
- Zestawienie wygenerowanych klas oraz najważniejszych metod (104)
- Podstawy użycia klas wygenerowanych przez Propel (105)
- Doctrine - generowanie klas dostępu do bazy (106)
- ORM Doctrine - pierwsze kroki (107)
- Zestawienie wygenerowanych klas oraz najważniejszych metod (107)
- Podstawy użycia klas wygenerowanych przez Doctrine (108)
- Projekt 7.1. Tatry (szablony PHP, Propel) (109)
- Krok pierwszy: projekt bazy danych (110)
- Krok drugi: generowanie klas dostępu do bazy danych (110)
- Krok trzeci: tworzenie pustej bazy danych (110)
- Krok czwarty: wypełnianie bazy danych na podstawie pliku tekstowego (110)
- Krok piąty: zrzut wypełnionej bazy danych (113)
- Krok szósty: aplikacja prezentująca zawartość bazy danych (114)
- Projekt 7.2. Tatry (szablony PHP, Doctrine) (116)
- Krok pierwszy: projekt bazy danych (116)
- Krok drugi: generowanie klas dostępu do bazy danych (116)
- Krok trzeci: tworzenie pustej bazy danych (117)
- Krok czwarty: wypełnianie bazy danych na podstawie pliku tekstowego (117)
- Krok piąty: zrzut wypełnionej bazy danych (118)
- Krok szósty: aplikacja prezentująca zawartość bazy danych (118)
- Projekt 7.3. Tatry (szablony Smarty, Propel) (119)
- Projekt 7.4. Tatry (szablony Smarty, Doctrine) (120)
- Propel - sortowanie rekordów (132)
- Doctrine - sortowanie rekordów (134)
- Projekt 9.1. Słownik (Propel, PHP) (134)
- Krok pierwszy: projekt bazy danych (135)
- Krok drugi: generowanie klas dostępu do bazy danych (135)
- Krok trzeci: tworzenie pustej bazy danych (137)
- Krok czwarty: wypełnianie bazy danych na podstawie pliku tekstowego (137)
- Krok piąty: zrzut wypełnionej bazy danych (138)
- Krok szósty: aplikacja prezentująca zawartość bazy danych (138)
- Projekt 9.2. Słownik (Doctrine, PHP) (141)
- Krok pierwszy: projekt bazy danych (141)
- Krok drugi: generowanie klas dostępu do bazy danych (141)
- Krok trzeci: tworzenie pustej bazy danych (142)
- Krok czwarty: wypełnianie bazy danych na podstawie pliku tekstowego (142)
- Krok piąty: zrzut wypełnionej bazy danych (142)
- Krok szósty: aplikacja prezentująca zawartość bazy danych (143)
- Propel (145)
- Doctrine (147)
- Projekt 10.1. Treny (Propel, PHP) (147)
- Identyfikacja trenu wewnątrz akcji tren/show (151)
- Projekt 10.2. Treny (Doctrine, PHP) (153)
- Metody generowane przez Propel dla relacji 1:n (158)
- Doctrine i relacje 1:n (160)
- Projekt 11.1. Kontynenty, państwa, miasta (Propel, PHP) (162)
- Przygotowanie bazy danych (163)
- Aplikacja (167)
- Projekt 11.2. Kontynenty, państwa, miasta (Doctrine, PHP) (173)
- Rozszerzanie właściwości klas generowanych przez Doctrine (174)
- Wstawianie rekordów (176)
- Aplikacja (178)
- Metody generowane przez Propel dla relacji n:m (182)
- Doctrine i relacje n:m (183)
- Projekt 12.1. Filmy (Propel, PHP) (184)
- Przygotowanie bazy danych (184)
- Aplikacja (187)
- Projekt 12.2. Filmy (Doctrine, PHP) (189)
- Propel. Sortowanie rekordów stojących w relacji n:m (192)
- Projekt 12.3. Filmy (Propel, PHP, sortowanie) (192)
- Doctrine. Sortowanie rekordów stojących w relacji n:m (193)
- Projekt 12.4. Filmy (Doctrine, PHP, sortowanie) (194)
- Czyszczenie zawartości bazy danych (197)
- Konwersja obiektu w napis (198)
- Konwersje toArray(), fromArray() (198)
- Warunkowe wstawianie nieistniejących obiektów (200)
- Wielokrotne wykorzystanie widoku (201)
- Projekt 13.1. Aparaty foto (Propel, PHP) (202)
- Warstwa M (202)
- Wypełnianie bazy danych (205)
- Aplikacja (206)
- Projekt 13.2. Aparaty foto (Doctrine, PHP) (208)
- Rozszerzanie funkcjonalności klas wygenerowanych przez Doctrine (209)
- Wstawianie rekordów do bazy danych (211)
- Aplikacja (212)
- Zapisywanie w bazie danych zdjęć JPG (215)
- Prezentowanie zdjęć JPG zapisanych w bazie danych na stronie WWW (216)
- Zapisywanie w bazie danych dowolnych plików binarnych (218)
- Wysyłanie danych binarnych z bazy do przeglądarki (220)
- Projekt 14.1. NotH (Propel, PHP) (221)
- Skrypt wstaw.php (223)
- Aplikacja (224)
- Tytuły stron (225)
- Rozwijane menu pionowe (226)
- Wartości atrybutów href oraz src w tekstach zapisanych w bazie danych (227)
- Projekt 14.2. NotH (Doctrine, PHP) (229)
- Skrypt wstaw.php (230)
- Aplikacja (230)
- Projekt 15.1. Czcionki projektów CSS Zen Garden (Propel, PHP) (234)
- Aplikacja (235)
- Menu główne witryny oraz tytuły podstron (240)
- Projekt 17.1. Angaże (szablony PHP, Propel) (248)
- Unikatowość kolumny slug (248)
- Pliki tekstowe o bardziej złożonej strukturze (250)
- Rozszerzenia warstwy M (251)
- Filtry konwertujące generowany kod HTML (260)
- Aplikacja (261)
- Hiperłącza kontekstowe (263)
- Menu kontekstowe (264)
- Projekt 18.1. PHP. Praktyczne projekty (269)
- Ograniczenia kluczy obcych (270)
- Wstępne opracowanie aplikacji (271)
- Implementacja hiperłączy następny/poprzedni (276)
- Hiperłącza link zawarte w nagłówku strony WWW (285)
- Projekt 19.1. Kolekcja płyt DVD z fotografiami (288)
- Rozszerzanie klas dostępu do bazy danych (291)
- Wypełnianie bazy danych rekordami (295)
- Aplikacja (302)
- Translacje adresów stosujących cztery zmienne URL (304)
- Tabela zdjęć wykonana bez użycia tabel HTML (305)
- Wskaźniki następny/poprzedni do przewijania zdjęć i kategorii (306)
- Efekt rollover ze wskaźnikiem wybranej opcji (307)
- Fotografie podążające za wskaźnikiem myszki (307)
- Wskaźnik breadcrumbs (310)
- Projekt 20.1. Piłka nożna - sezon 2002/2003 (312)
- Wielokrotne klucze obce z tej samej tabeli (314)
- Sortowanie złączeń dla wielokrotnych kluczy (314)
- Wypełnianie bazy danych (317)
- Zarys aplikacji (320)
- Implementacja sortowalnych tabelek HTML (320)
- Projekt 21.1. 33 ? (332)
- Automatyczne generowanie identyfikatorów slug dla rekordów o zdublowanych tytułach (333)
- Klasa Pager (335)
- Widok wskaźnika stronicowania (343)
- Prezentacja rekordów poddanych stronicowaniu (345)
- Kontekstowe stronicowanie rekordów (348)
- Projekt 22.1. Imiona (351)
- Wybieranie alfabetu liter (352)
- Komponent wyświetlający alfabet (353)
- Prezentacja liter rozpoczynających się od wybranej litery na stronie WWW (354)
- Umieszczanie kontrolki z listą liter w szablonie layout.html (355)
- Projekt 23.1. Katalog Open Clipart (358)
- Wypełnianie bazy danych (360)
- Waga słów kluczowych (363)
- Aplikacja (365)
- Projekt 24.1. Artykuły (372)
- Wypełnianie bazy danych rekordami (373)
- Funkcje odpowiedzialne za odczytywanie i usuwanie fragmentów kodu HTML (376)
- Funkcje odpowiedzialne za tworzenie spisu treści (378)
- Kolorowanie składni (380)
- Aplikacja (381)
- Klasa SimpleXML (387)
- Tworzenie obiektu SimpleXMLElement (388)
- Dostęp do węzłów drzewa (389)
- Lista identycznych elementów (390)
- Dostęp do atrybutów (391)
- Przetwarzanie wszystkich elementów i ich atrybutów (391)
- Wielokrotne zagnieżdżenia (392)
- Język XPath (395)
- Przykładowe dokumenty XML dostępne w internecie (395)
- Kursy walut (395)
- Książki wydawnictwa Helion (397)
- Projekt 26.1. Turniej Czterech Skoczni (398)
- Aplikacja (400)
- Statyczne pliki XML (403)
- Generowanie dokumentu XML w PHP (405)
- Echo - drukowanie kodu XML (406)
- Generowanie XML na podstawie tablicy (407)
- Generowanie XML na podstawie pliku tekstowego (408)
- Zapisywanie kodu XML do pliku (409)
- Konwersja pliku tekstowego do formatu XML (409)
- Dane w formacie XML opisujące witrynę WWW (410)
- Mapa witryny: sitemap.xml (410)
- Kanał RSS (411)
- Projekt 27.1. Kursy walut (412)
- Ustalanie adresów dokumentów XML z kursami walut (412)
- Projekt bazy danych (413)
- Wypełnianie bazy danych rekordami (413)
- Aplikacja (415)
- Kanał RSS (415)
- Mapa witryny (416)
- Wykresy kursów walut (418)
- XML_Serializer (423)
- Konwersja tablicy w kod XML (423)
- Tablica asocjacyjna (424)
- Opcje (425)
- Tablica opcji (426)
- Jednowymiarowa tablica indeksowana (426)
- Wielowymiarowe tablice indeksowane (427)
- Atrybuty (428)
- Wybiórcze stosowanie atrybutów (429)
- Przekształcenia (430)
- XML_Serializer - przykłady (431)
- Projekt 28.1. Konwersja pliku nobel.txt (431)
- Projekt 28.2. Konwersja pliku mecze.txt (432)
- Projekt 28.3. Konwersja pliku tcs.txt (434)
- Klasa XML_Unserializer (436)
- Podstawowe użycie (436)
- Odczyt pliku (437)
- Parsing atrybutów (437)
- Konwersja formatu XML (439)
- Projekt 28.4. Konwersja jeden-w-wiele (439)
- Projekt 28.5. Konwersja wiele-w-jeden (440)
- Projekt 28.6. Klasyfikacja zwierząt (441)
- Wypełnianie bazy danych rekordami (442)
- Moduły i akcje aplikacji (443)
- Akcja main/drzewo (444)
- Kanał RSS (444)
- Generowanie statycznego dokumentu sitemap.xml (447)
- Odczyt pliku XLS (449)
- Odczyt kilku arkuszy (451)
- Tworzenie pliku XLS (452)
- Wysyłanie arkusza do przeglądarki (453)
- Konwersja pliku tekstowego do formatu XLS (453)
- Konwersja pliku XLS do formatu tekstowego (454)
- Projekt 29.1. Generowanie danych autokomisu (455)
- Projekt 29.2. Autokomis (460)
- Wypełnianie bazy danych rekordami (460)
- Aplikacja (465)
- Format danych tekstowych (467)
- Format danych XML (469)
- Format danych XLS (470)
- Projekt 30.1. Konwersja formatu TXT do formatu XML (470)
- Projekt 30.2. Konwersja formatu TXT do formatu XLS (474)
- Projekt 30.3. Konwersja formatu XML do formatu TXT (476)
- Projekt 30.4. Konwersja formatu XML do formatu XLS (477)
- Projekt 30.5. Konwersja formatu XLS do formatu TXT (478)
- Projekt 30.6. Konwersja formatu XLS do formatu XML (480)
- Projekt 30.7. Zestawienia artykułów "Magazynu INTERNET" (480)
- Aplikacja (483)
- Akcja list prezentująca sortowalną i stronicowaną tabelkę HTML (484)
- Akcja show prezentująca sortowalną i stronicowaną tabelkę HTML (486)
- Kodowanie base64 (490)
- Dekodowanie base64 (490)
- Kompresja danych (491)
- Dekompresja danych (492)
- Projekt 31.1. Format danych systemu do publikowania artykułów (493)
- Umieszczanie ilustracji, listingów, ramek i tabel w treści artykułu (495)
- Projekt 31.2. Konwersja artykułu z formatu tekstowego do spakowanego pliku XML (495)
- Projekt 31.3. System publikacji artykułów w postaci witryny WWW (498)
- Baza danych (499)
- Propel i dostęp tylko do wybranych kolumn tabeli (499)
- Wypełnianie bazy danych (501)
- Aplikacja (508)
Wstęp (13)
Część I: Akcje, widoki, translacje adresów URL i bazy danych, czyli podstawy użycia MVC (15)
Rozdział 1. Hello world - pierwsza aplikacja korzystająca z MVC (17)
Rozdział 2. Dołączanie zewnętrznych zasobów .css, .jpg, .js (27)
Rozdział 3. Błędy 404 (35)
Rozdział 4. Zmienne i widoki (41)
Rozdział 5. Pre- i postprzetwarzanie (59)
Rozdział 6. Translacja adresów URL (71)
Rozdział 7. Bazy danych (95)
Rozdział 8. Czego powinieneś nauczyć się z części pierwszej? (123)
Część II: Operowanie klasami wygenerowanymi przez Propel oraz Doctrine (129)
Rozdział 9. Wybieranie wszystkich rekordów z tabeli w zadanym porządku (131)
Rozdział 10. Wybieranie pojedynczego rekordu (145)
Rozdział 11. Relacje 1:n (157)
Rozdział 12. Relacje n:m (181)
Rozdział 13. Zagadnienia dodatkowe dotyczące warstw M oraz V (197)
Rozdział 14. Zapisywanie w bazie danych obrazów i plików binarnych (215)
Rozdział 15. Akcje list i show, czyli publikowanie zawartości bazy danych w postaci witryny WWW (233)
Rozdział 16. Czego powinieneś nauczyć się z części drugiej? (243)
Część III: Zwiększanie funkcjonalności interfejsu aplikacji internetowej (245)
Rozdział 17. Kontekstowe hiperłącza do stron ze szczegółowymi informacjami (247)
Rozdział 18. Następny, poprzedni, czyli przewijanie zawartości witryny WWW (267)
Rozdział 19. Wskaźnik położenia (287)
Rozdział 20. Sortowanie tabel (311)
Rozdział 21. Stronicowanie (331)
Rozdział 22. Alfabet (351)
Rozdział 23. Chmura tagów (357)
Rozdział 24. Spis treści (371)
Rozdział 25. Czego powinieneś nauczyć się z części trzeciej? (383)
Część IV: Formaty danych (385)
Rozdział 26. Podstawy przetwarzania dokumentów XML w PHP (387)
Rozdział 27. Generowanie dokumentów XML w PHP (403)
Rozdział 28. XML_Serializer, XML_Unserializer - dwukierunkowe transformacje tablic w XML (423)
Rozdział 29. Arkusze kalkulacyjne MS Excel XLS (449)
Rozdział 30. Konwersja plików z danymi (467)
Rozdział 31. Skompresowane dokumenty XML zawierające dane binarne (489)
Rozdział 32. Czego powinieneś nauczyć się z części czwartej? (511)
Skorowidz (513)
zzWstęp (13)
Część I: Akcje, widoki, translacje adresów URL i bazy danych, czyli podstawy użycia MVC (15)
Rozdział 1. Hello world - pierwsza aplikacja korzystająca z MVC (17)
Rozdział 2. Dołączanie zewnętrznych zasobów .css, .jpg, .js (27)
Rozdział 3. Błędy 404 (35)
Rozdział 4. Zmienne i widoki (41)
Rozdział 5. Pre- i postprzetwarzanie (59)
Rozdział 6. Translacja adresów URL (71)
Rozdział 7. Bazy danych (95)
Rozdział 8. Czego powinieneś nauczyć się z części pierwszej? (123)
Część II: Operowanie klasami wygenerowanymi przez Propel oraz Doctrine (129)
Rozdział 9. Wybieranie wszystkich rekordów z tabeli w zadanym porządku (131)
Rozdział 10. Wybieranie pojedynczego rekordu (145)
Rozdział 11. Relacje 1:n (157)
Rozdział 12. Relacje n:m (181)
Rozdział 13. Zagadnienia dodatkowe dotyczące warstw M oraz V (197)
Rozdział 14. Zapisywanie w bazie danych obrazów i plików binarnych (215)
Rozdział 15. Akcje list i show, czyli publikowanie zawartości bazy danych w postaci witryny WWW (233)
Rozdział 16. Czego powinieneś nauczyć się z części drugiej? (243)
Część III: Zwiększanie funkcjonalności interfejsu aplikacji internetowej (245)
Rozdział 17. Kontekstowe hiperłącza do stron ze szczegółowymi informacjami (247)
Rozdział 18. Następny, poprzedni, czyli przewijanie zawartości witryny WWW (267)
Rozdział 19. Wskaźnik położenia (287)
Rozdział 20. Sortowanie tabel (311)
Rozdział 21. Stronicowanie (331)
Rozdział 22. Alfabet (351)
Rozdział 23. Chmura tagów (357)
Rozdział 24. Spis treści (371)
Rozdział 25. Czego powinieneś nauczyć się z części trzeciej? (383)
Część IV: Formaty danych (385)
Rozdział 26. Podstawy przetwarzania dokumentów XML w PHP (387)
Rozdział 27. Generowanie dokumentów XML w PHP (403)
Rozdział 28. XML_Serializer, XML_Unserializer - dwukierunkowe transformacje tablic w XML (423)
Rozdział 29. Arkusze kalkulacyjne MS Excel XLS (449)
Rozdział 30. Konwersja plików z danymi (467)
Rozdział 31. Skompresowane dokumenty XML zawierające dane binarne (489)
Rozdział 32. Czego powinieneś nauczyć się z części czwartej? (511)
Skorowidz (513)
Helion - inne książki
-
Nowość Bestseller Promocja
Tę książkę docenią praktycy: inżynierowie uczenia maszynowego i analitycy danych, poszukujący sposobu praktycznego zaadaptowania modeli transformacyjnych do swoich potrzeb. Autorzy skupili się na praktycznej stronie tworzenia aplikacji językowych, a w poszczególnych rozdziałach ujęto wszystkie najważniejsze zastosowania transformerów w NLP. Zaczniesz od łatwych w użyciu potoków, następnie przystąpisz do pracy z tokenizatorami, klasami modeli i interfejsu Trainer API, pozwalającymi na trenowanie modeli do konkretnych zastosowań. Dowiesz się również, jak zastąpić interfejs Trainer biblioteką Accelerate, która zapewnia pełną kontrolę nad pętlą treningową i umożliwia trenowanie dużych transformerów od zera!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Przetwarzanie języka naturalnego z wykorzystaniem transformerów. Budowanie aplikacji językowych za pomocą bibliotek Hugging Face Przetwarzanie języka naturalnego z wykorzystaniem transformerów. Budowanie aplikacji językowych za pomocą bibliotek Hugging Face
(64,35 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
ChatGPT wywołał wstrząs w branży technologicznej. Programiści i wynalazcy otrzymali niesamowite możliwości dostępne na wyciągnięcie ręki. Interfejs API OpenAI i towarzyszące mu biblioteki stanowią gotowe rozwiązanie dla każdego twórcy aplikacji opartych na sztucznej inteligencji. Programista za pomocą zaledwie kilku linii kodu może implementować w swoich projektach wyrafinowane funkcje.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Tworzenie aplikacji z wykorzystaniem GPT-4 i ChatGPT. Buduj inteligentne chatboty, generatory treści i fascynujące projekty Tworzenie aplikacji z wykorzystaniem GPT-4 i ChatGPT. Buduj inteligentne chatboty, generatory treści i fascynujące projekty
(38,35 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Ta książka pomoże Ci się przygotować do pracy na stanowisku testera oprogramowania, a także zapewni wsparcie podczas wykonywania nowych zadań. Znajdziesz tu dokładne omówienie podstaw testowania, jego różnych rodzajów i poziomów w odniesieniu do zastosowania na różnych etapach pracy nad projektem. Kolejne rozdziały, na podstawie rzeczywistego projektu programistycznego, pokazują znacznie szerszy kontekst pracy testera. Zapoznasz się ze szczegółowymi informacjami o poszczególnych fazach testowania, ich planowaniu, przeprowadzaniu i monitorowaniu. Dowiesz się również, w jaki sposób skorzystać z wniosków z testów podczas planowania rozwoju projektu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Tester samouk. Praktyczny przewodnik po testowaniu oprogramowania na bazie gotowego projektu Tester samouk. Praktyczny przewodnik po testowaniu oprogramowania na bazie gotowego projektu
(38,35 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Książka stanowi zbiór praktycznych informacji dotyczących najpopularniejszych wzorców projektowych. Lekturę rozpoczniesz od zapoznania się z możliwościami korzystania z wzorców projektowych na platformie Javy. Dowiesz się także, jakich zasad trzeba przestrzegać, aby zapewnić czytelność i łatwość utrzymania kodu Javy. W kolejnych rozdziałach znajdziesz praktyczne wskazówki i przykłady dotyczące stosowania wzorców kreacyjnych, strukturalnych, operacyjnych, a także wzorców współbieżności. Nauczysz się ich używać do praktycznego rozwiązywania problemów często spotykanych podczas projektowania oprogramowania. Końcowy rozdział został poświęcony antywzorcom, a zawarte w nim informacje pomogą Ci w ich identyfikacji i podjęciu najlepszych środków zaradczych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Wzorce projektowe dla programistów Javy. Udoskonal swoje umiejętności projektowania oprogramowania Wzorce projektowe dla programistów Javy. Udoskonal swoje umiejętności projektowania oprogramowania
(43,55 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Czym jest inżynieria wymagań? To systematyczne podejście do pozyskiwania i dokumentowania wymagań, a także zarządzania nimi. Polega na zrozumieniu potrzeb i oczekiwań interesariuszy, a następnie opisaniu, za pomocą wymagań, systemu, który je spełnia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Certyfikowany inżynier wymagań. Na podstawie IREB CPRE. Poziom podstawowy Certyfikowany inżynier wymagań. Na podstawie IREB CPRE. Poziom podstawowy
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Dzięki tej książce nauczysz się gromadzić publicznie dostępne informacje, korzystać z wiedzy o cyklu życia wrażliwych danych i przekształcać je w informacje wywiadowcze przydatne dla zespołów zajmujących się bezpieczeństwem. Opanujesz proces gromadzenia i analizy danych, poznasz również strategie, które należy wdrożyć podczas poszukiwania informacji z publicznie dostępnych źródeł. Ugruntujesz wiedzę na temat bezpieczeństwa operacyjnego i uświadomisz sobie, w jaki sposób niektórzy używają publicznie dostępnych danych do nielegalnych celów. Książkę tę szczególnie docenią inżynierowie społeczni i specjaliści do spraw bezpieczeństwa, a także kadra kierownicza.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Prawdziwa głębia OSINT. Odkryj wartość danych Open Source Intelligence Prawdziwa głębia OSINT. Odkryj wartość danych Open Source Intelligence
(64,35 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Oto kompleksowe omówienie sposobów wdrażania najnowszych dostępnych środków zabezpieczających systemy linuksowe. Z książki dowiesz się, jak skonfigurować laboratorium do ćwiczeń praktycznych, tworzyć konta użytkowników z odpowiednimi poziomami uprawnień, chronić dane dzięki uprawnieniom i szyfrowaniu, a także skonfigurować zaporę sieciową przy użyciu najnowszych technologii. Nauczysz się też automatyzować takie czynności jak monitorowanie systemu za pomocą auditd i utwardzanie (hardening) konfiguracji jądra Linux. Poznasz również sposoby ochrony przed złośliwym oprogramowaniem i skanowania systemów pod kątem luk w zabezpieczeniach. Znajdziesz tu ponadto podpowiedź, jak używać Security Onion do skonfigurowania systemu wykrywania włamań.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Bezpieczeństwo systemu Linux. Hardening i najnowsze techniki zabezpieczania przed cyberatakami. Wydanie III Bezpieczeństwo systemu Linux. Hardening i najnowsze techniki zabezpieczania przed cyberatakami. Wydanie III
(83,85 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
To dziewiąte wydanie znakomitego podręcznika programowania dla początkujących, starannie zaktualizowane i uzupełnione o informacje dotyczące Java Platform, Standard Edition 17. Książka rozpoczyna się od solidnej dawki wiedzy o kompilacji i uruchamianiu programu w Javie, słowach kluczowych i istotnych konstrukcjach w tym języku. Krok po kroku przedstawia kolejne, coraz bardziej zaawansowane zagadnienia dotyczące obiektów, dziedziczenia czy wyjątków, a także współbieżności, typów sparametryzowanych, wyrażeń lambda i modułów. Poszczególne partie materiału są bogato uzupełnione przykładami kodu z komentarzami, praktycznymi ćwiczeniami, testami sprawdzającymi, wskazówkami i dodatkowymi informacjami. Przejrzysty układ podręcznika, jasny i zrozumiały język dodatkowo ułatwia naukę.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(83,85 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Jesteś specjalistą IT. I jesteś dobry w tym, co robisz. Masz wiedzę, doświadczenie, chcesz się nimi podzielić z innymi, pomóc im radzić sobie z problemami, które sam już dawno rozwiązałeś, może także zaprezentować się od tej strony przyszłym pracodawcom i zleceniodawcom, tylko... kto - poza Tobą - wie o tym, co potrafisz, w czym jesteś biegły? Koledzy z pracy? Klienci? Dziś, w dobie powszechnego dostępu do sieci, urządzeń i narzędzi pozwalających łatwo i szybko się zareklamować, dotarcie do osób, do których chcesz dotrzeć jako specjalista w danym obszarze IT, powinno być proste. Jednak nie każdy potrafi to zrobić ot tak. Naturalnie i bez znacznego nakładu pracy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Marka osobista w branży IT. Jak ją zbudować i rozwijać Marka osobista w branży IT. Jak ją zbudować i rozwijać
(32,43 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
MikroTik, łotewska firma z siedzibą w Rydze, od lat produkuje sprzęt sieciowy. Przystępna cena i świetna jakość sprawiły, że urządzenia sygnowane logo MikroTik zdobyły niezwykłą popularność - po produkty łotewskiej marki sięga się coraz częściej. Jeśli planujesz zmodernizować lub zbudować sieć i chcesz w tym celu użyć urządzeń MikroTik, ta książka Ci w tym pomoże.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Konfiguracja usług sieciowych na urządzeniach MikroTik Konfiguracja usług sieciowych na urządzeniach MikroTik
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas:
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: PHP, MySQL i MVC. Tworzenie witryn WWW opartych na bazie danych Włodzimierz Gajda (19) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(3)
(3)
(3)
(7)
(2)
więcej opinii
ukryj opinie