Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2014

Lauret zaufanych opinii
Photoshop CS2/CS2 PL. Biblia

Photoshop CS2/CS2 PL. Biblia

Autorzy: Deke McClelland, Laurie Ulrich Fuller, Robert C. Fuller

Photoshop CS2/CS2 PL. Biblia
Ocena:
   5/6  Opinie  (67)
Stron: 1080
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: twarda)

Kompendium informacji o najnowszej wersji
najpopularniejszego narzędzia dla grafików

  • Wykorzystaj możliwości narzędzi Bridge i Camera RAW
  • Zastosuj nowe narzędzia do retuszu cyfrowych zdjęć
  • Poznaj nowe palety, tryby mieszania i funkcje programu Photoshop CS 2

Nazwa Photoshop jest niemal synonimem uniwersalnego narzędzia do obróbki grafiki i cyfrowych obrazów. Flagowy produkt firmy Adobe od dawna cieszy się zasłużoną sławą i uznaniem w świecie grafików i projektantów, a ostatnio również fotografów. Narzędzie to jest obecne na rynku od wielu lat. Jego producent -- firma Adobe --praktycznie co roku prezentuje nową, udoskonaloną wersję. Najnowsza wersja Photoshopa, oznaczona symbolem CS 2, tradycyjnie już oferuje poprawione narzędzia znane z poprzednich wersji oraz wiele nowych, w tym doskonałą przeglądarkę obrazów -- Bridge oraz długo oczekiwany tryb 32-bitowy.

"Photoshop CS 2. Biblia" to wyczerpujące omówienie najnowszej wersji tej aplikacji. Zawiera wszystko, co może przydać się projektantowi i fotografowi w codziennej pracy. Autor książki, doświadczony użytkownik Photoshopa i ceniony szkoleniowiec, opisuje nie tylko narzędzia i funkcje programu, ale także sposoby ich wykorzystania w praktyce -- podczas tworzenia własnych projektów i obrabiania cyfrowych fotografii. Wielu informacji zawartych w tej książce nie znajdziemy w dokumentacji -- autor dzieli się z nami wiedzą wynikającą z długoletniego korzystania z tej wspaniałej aplikacji.

  • Elementy interfejsu użytkownika
  • Definiowanie preferencji programu
  • Zarządzanie obrazami za pomocą przeglądarki Bridge
  • Korzystanie z metadanych
  • Modele barw
  • Malowanie za pomocą narzędzia Brush (Pędzel) i definiowanie własnych pędzli
  • Wypełnianie obiektów i obrysowywanie ich konturów
  • Retusz i korekcja obrazów
  • Zaznaczanie, maski i edycja fragmentów obrazu
  • Filtry i efekty
  • Korzystanie z warstw i trybów mieszania
  • Narzędzia tekstowe
  • Edycja zdjęć w formacie RAW
  • Kalibracja kolorów i korekcja barwna obrazów
  • Druk

Poznaj ogrom możliwości Photoshopa CS 2.

O autorach (19)
Wstęp (21)
Część I Witamy w Photoshopie (27)
Rozdział 1. Wprowadzenie do Photoshopa CS2 (29)
  • Co to jest Photoshop? (29)
  • Trochę teorii (30)
    • Mapy bitowe a obiekty wektorowe (30)
    • Zalety i wady malowania (31)
    • Zalety i wady rysowania (32)
    • Zastosowania Photoshopa (33)
    • Zastosowania programów wektorowych (33)
  • Co nowego w Photoshopie CS2? (34)
  • Podsumowanie (36)
Rozdział 2. Witaj w świecie Photoshopa! (37)
  • Winieta programu (38)
  • Ekran powitalny (38)
  • Ekran roboczy Photoshopa (39)
    • Paleta Info (42)
    • Narzędzia (46)
    • Elementy kontrolne przybornika (54)
    • Pasek opcji (57)
    • Predefiniowane ustawienia narzędzi (58)
    • Preset Manager (Zarządzanie ustawieniami) (60)
    • Pływające palety (61)
    • Rozmieszczanie i dokowanie palet (62)
  • Nawigacja w Photoshopie (66)
    • Skalowanie widoku (66)
    • Narzędzie Zoom (Lupka) (67)
    • Polecenia powiększania i pomniejszania (69)
    • Pole współczynnika powiększenia (69)
    • Tworzenie okna odniesienia (71)
    • Przewijanie wewnątrz okna (71)
    • Paleta Navigator (Nawigator) (72)
  • Dostosowanie interfejsu do potrzeb użytkownika (74)
  • Podsumowanie (96)
Rozdział 3. Zarządzanie obrazami (97)
  • Rozmiar kontra rozdzielczość (98)
  • Zmiana rozdzielczości na potrzeby druku (99)
  • Zmiana rozdzielczości przy umieszczaniu obrazka w dokumentach (100)
  • Jak określić idealną rozdzielczość? (101)
  • Rozdzielczość obrazków wyświetlanych na ekranie (102)
  • Otwieranie, powielanie i zapisywanie obrazków (103)
    • Tworzenie nowego obrazka (105)
    • Otwieranie istniejącego obrazka (110)
  • Posługiwanie się programem Bridge (116)
    • Typowa sesja z programem Bridge (117)
    • Wczytywanie obrazów za pośrednictwem programu Bridge (119)
    • Dostępne widoki (120)
    • Wybieranie obrazów (123)
    • Obracanie obrazów (125)
    • Dodawanie obrazów do listy Ulubionych (126)
    • Zarządzanie buforem cache (135)
    • Zmienianie wielu nazw plików naraz (137)
    • Korzystanie z polecenia File Info (Info o pliku) (138)
    • Powielanie obrazka (141)
  • Zapisywanie obrazka na dysk (141)
    • Dodawanie rozszerzeń do nazw plików w Mac OS (142)
    • Zapisywanie podglądu obrazków (143)
    • Inne opcje zapisu (143)
    • Okno dialogowe Save for Web (Zapisz dla Weba) (146)
  • Przegląd formatów plików (147)
    • PSD - format własny Photoshopa (148)
    • Specjalne formaty (149)
    • Formaty obsługiwane przez różne programy (157)
    • Najbardziej popularne formaty (165)
    • Specyficzne formaty (170)
    • Nadal nie możesz otworzyć pliku? (174)
  • Dodawanie informacji i adnotacji do pliku (174)
    • Wprowadzanie notatek do obrazka (174)
    • Wygłoś swoją opinię (175)
    • Obsługiwanie notatek (176)
  • Ponowne próbkowanie (resampling) i kadrowanie obrazka (177)
    • Zmiana rozmiaru a ponowne próbkowanie (177)
    • Kadrowanie (180)
  • Podsumowanie (188)
Część II Malowanie i retusz (189)
Rozdział 4. Definiowanie kolorów (191)
  • Wybieranie kolorów (192)
  • Używanie próbnika kolorów (193)
  • Ręczne wpisywanie wartości kolorów (195)
  • Praca z różnymi modelami kolorów (196)
    • RGB (197)
    • HSB (198)
    • CMYK (199)
    • CIE Lab (202)
    • Anatomia modelu Lab (202)
    • Kolor indeksowany (204)
    • Skala szarości (206)
    • 16 i 32 bity na kanał (207)
    • Bitmapa (obraz czarno-biały) (208)
  • Korzystanie z Bibliotek kolorów (212)
    • Predefiniowane kolory (212)
    • Paleta Color (Kolor) (214)
    • Paleta Swatches (Próbki) (216)
    • Predefiniowane ustawienia próbek kolorów (218)
    • Narzędzie Eyedropper (Kroplomierz) (219)
    • Narzędzie Color Sampler (Próbkowanie kolorów) (220)
  • Kanały kolorów (222)
    • Dlaczego miałoby Cię to obchodzić? (222)
    • Jak działają kanały? (223)
    • Jak uaktywniać i przeglądać kanały? (223)
  • Sztuczki z kanałami (225)
    • Kanały RGB (225)
    • Kanały CMYK (227)
    • Kanały Lab (227)
  • Inne funkcje kanałów (227)
  • Edycja kanałów kolorów (232)
    • Poprawianie wyglądu kolorowych skanów (232)
    • Tryb wielokanałowy (233)
  • Podsumowanie (235)
Rozdział 5. Malowanie i dostępne pędzle (237)
  • Poznaj swoje narzędzia (238)
    • Narzędzia do malowania (239)
    • Narzędzia edycyjne (240)
  • Podstawowe techniki (243)
    • Malowanie linii prostych (243)
    • Malowanie linii pionowych i poziomych (244)
    • Malowanie za pomocą narzędzia Smudge (Smużenie) (246)
    • Praca z narzędziem Sponge (Gąbka) (248)
    • Korzystanie z narzędzia Color Replacement (Zastępowanie koloru) (249)
    • Cofanie popełnionych błędów (252)
  • Kształt i rozmiar pędzla (252)
    • Wybór kształtu pędzla (252)
    • Tworzenie własnych końcówek pędzli (255)
    • Tworzenie własnych pędzli (259)
    • Zapisywanie i wczytywanie zestawów pędzli (260)
  • Dynamika pędzla (262)
    • Podstawy (263)
    • Dynamika kształtu (263)
    • Dodatkowe opcje (268)
    • Noise (Szum), Wet Edges (Mokre krawędzie) i cała reszta (270)
    • Anulowanie linii o "zmiennej czułości" (271)
  • Krycie, nacisk i ekspozycja (272)
  • Tryby pędzla (275)
    • 25 trybów pędzla (276)
    • Trzy tryby ściemniania i rozjaśniania (283)
  • Podsumowanie (283)
Rozdział 6. Wypełnienia i kontury (285)
  • Wypełnianie zaznaczeń kolorem lub wzorem (286)
    • Narzędzie Paint Bucket (Wiadro z farbą) (287)
    • Polecenie Fill (Wypełnij) (292)
    • Klawisze Backspace i Delete (294)
    • Użycie narzędzia wypełnienia wewnątrz zaznaczenia (295)
  • Nakładanie wypełnień gradientowych (296)
    • Praca z narzędziem Gradient (297)
    • Opcje narzędzia Gradient (298)
    • Style gradientów (300)
    • Tworzenie własnych gradientów (303)
    • Edycja gradientów kryjących (304)
    • Tworzenie losowych gradientów (308)
    • Zapisywanie gradientów i zarządzanie nimi (310)
    • Gradacje a tryby mieszania (312)
  • Kontury i strzałki (315)
    • Tworzenie konturu wokół zaznaczenia (315)
    • Dodawanie grotów strzałek do linii (318)
    • Dodawanie strzałek do linii zakrzywionych (319)
  • Podsumowanie (322)
Rozdział 7. Retuszowanie i restaurowanie obrazów (323)
  • Klonowanie i korygowanie (325)
    • Narzędzie Clone Stamp (Stempel) (326)
    • Narzędzie Healing Brush (Pędzel korygujący) (330)
    • Narzędzie Spot Healing Brush (Punktowy pędzel korygujący) (334)
    • Narzędzie Patch (Łatka) (336)
    • Narzędzie Red Eye (Czerwone oczy) (337)
  • Retuszowanie fotografii (340)
    • Odnawianie starej fotografii (342)
    • Eliminowanie odwracających uwagę elementów tła (347)
  • Cofanie się w czasie (351)
    • Tradycyjne funkcje cofania (353)
    • Paleta History (Historia) (354)
    • Malowanie poza przeszłością (357)
  • Podsumowanie (366)
Część III Zaznaczenia, maski i filtry (369)
Rozdział 8. Narzędzia zaznaczania i ścieżki (371)
  • Jak działają zaznaczenia? (372)
  • Geometryczne kontury zaznaczenia (376)
  • Kontury o nieregularnym kształcie (379)
  • Magnetyczne zaznaczenia (381)
    • Zastosowanie narzędzia Magnetic Lasso (Lasso magnetyczne) (381)
    • Modyfikowanie opcji lassa magnetycznego (382)
  • Magiczny świat różdżki (384)
    • Regulacja parametru Tolerance (Tolerancja) (384)
    • Rozpoznawanie kilku warstw przez różdżkę (387)
  • Zmiana konturów zaznaczenia (388)
    • Szybkie zmiany (388)
    • Ręczne dodawanie i odejmowanie (389)
    • Zastosowanie klawiszy Shift+Alt lub Shift+Option jako modyfikatorów (391)
    • Dodawanie i odejmowanie za pomocą różnych poleceń (392)
    • Wygładzanie konturów zaznaczenia (395)
  • Przenoszenie i kopiowanie zaznaczeń (400)
    • Rola narzędzia Move (Przesunięcie) (400)
    • Wykonywanie precyzyjnych ruchów (400)
    • Klonowanie zaznaczenia (401)
    • Przesuwanie konturu zaznaczenia niezależnie od jego zawartości (403)
    • Skalowanie i obracanie konturu zaznaczenia (404)
  • Rysowanie i edytowanie ścieżek (406)
    • Ogólny opis ścieżek (408)
    • Rysowanie ścieżek narzędziem Pen (Pióro) (411)
    • Edycja ścieżek (417)
    • Wypełnianie ścieżek (423)
    • Malowanie wzdłuż ścieżki (424)
    • Przekształcanie i zapisywanie ścieżek (426)
  • Importowanie i eksportowanie ścieżek (430)
    • Wymiana ścieżek z programem Illustrator (430)
    • Eksportowanie do Illustratora (431)
    • Zachowywanie przezroczystych obszarów na obrazku (431)
  • Podsumowanie (434)
Rozdział 9. Maskowanie i wyodrębnianie elementów obrazu (437)
  • Malowanie i edycja wewnątrz zaznaczeń (439)
  • Praca w trybie szybkiej maski (442)
    • Działanie trybu szybkiej maski (443)
    • Edycja czerwonej nakładki (447)
    • Gradienty w funkcji masek (448)
  • Automatyczne generowanie masek (452)
    • Narzędzie Magic Eraser (Magiczna gumka) (454)
    • Jeszcze bardziej magiczna gumka tła (456)
    • Jeszcze bardziej magiczne polecenie Extract (Wydziel) (458)
    • Zastosowanie polecenia Color Range (Zakres koloru) (464)
    • Polecenie Color Range (Zakres koloru) - kilka praktycznych wskazówek (468)
  • Tworzenie niezależnego kanału maski (468)
    • Zapisywanie konturu zaznaczenia do kanału maski (469)
    • Przekształcanie maski w zaznaczenie (471)
    • Oglądanie maski i obrazka (472)
  • Tworzenie maski z obrazka (473)
  • Podsumowanie (480)
Rozdział 10. Korekcja z wykorzystaniem filtrów (481)
  • Pierwszy rzut oka na filtry (482)
    • Filtry korekcyjne (482)
    • Filtry destrukcyjne (483)
    • Filtry efektowe (484)
  • Działanie filtrów (485)
    • Moduły rozszerzające (pluginy) (485)
    • Podgląd działania filtrów (486)
    • Ponowne stosowanie ostatnio użytego filtru (488)
    • Zmienianie wartości numerycznych (488)
  • Wygaszanie filtru (488)
    • Korzystanie z warstw (489)
    • Filtrowanie obrazka w ramce (489)
    • Cofanie sekwencji filtrów (491)
  • Zwiększanie ostrości i kontrastu (491)
    • Stosowanie filtru Unsharp Mask (Maska wyostrzająca) (491)
    • Stosowanie predefiniowanych filtrów wyostrzających (497)
    • Wyostrzanie ziarnistych fotografii (498)
    • Inteligentne Wyostrzenie (501)
    • Stosowanie filtru High Pass (Górnoprzepustowy) (503)
    • Przekształcanie obrazka w kontrastową grafikę (504)
  • Rozmywanie obrazka (506)
    • Zastosowanie filtru Gaussian Blur (Rozmycie gaussowskie) (506)
    • Predefiniowane filtry rozmywające (508)
    • Wygładzanie obrazka (509)
    • Rozmycie kierunkowe (511)
    • Posługiwanie się filtrem Lens Blur (Rozmycie soczewkowe) (519)
    • Stosowanie filtra Box Blur (Rozmycie pola) (522)
    • Stosowanie filtra Shape Blur (Rozmycie kształtu) (523)
    • Stosowanie filtra Surface Blur (Rozmycie powierzchni) (525)
    • Zmiękczanie konturu zaznaczenia (529)
  • Szum (532)
    • Dodawanie szumu (534)
    • Usuwanie szumu filtrem Despeckle (Usuń kurz i rysy) (538)
    • Uśrednianie pikseli za pomocą filtru Median (Mediana) (538)
    • Wyostrzanie skompresowanego obrazka (539)
    • Czyszczenie zeskanowanych fotografii (541)
    • Posługiwanie się filtrem Average (Średnia) (544)
  • Podsumowanie (546)
Rozdział 11. Szaleństwo filtrów (547)
  • Szalone efekty (548)
    • A co z innymi? (554)
    • Ostatnia uwaga o pamięci operacyjnej RAM (557)
  • Galeria filtrów (557)
  • Filtry z menu Pixelate (Pikslowanie) (559)
  • Mezzotinta (560)
  • Filtry akcentujące krawędzie (562)
    • Wytłaczanie obrazka (562)
    • Śledzenie krawędzi (564)
    • Filtry zniekształcające (566)
      • Gabinet krzywych luster (569)
      • Wirujące spirale (570)
      • Tworzenie koncentrycznych zmarszczek na wodzie (573)
      • Tworzenie równoległych zmarszczek i fal (575)
      • Zniekształcanie obrazka wzdłuż krzywej (582)
      • Współrzędne biegunowe (583)
      • Stosowanie filtra Lens Correction (Korekcja obiektywu) (585)
      • Zniekształcanie za pomocą polecenia Liquify (Deformacja) (587)
      • Tworzenie punktu zbiegu (598)
    • Dodawanie chmur i reflektorów (601)
      • Tworzenie chmur (601)
      • Korzystanie z filtru Fibers (Włókna) (603)
      • Oświetlanie obrazka (605)
    • Podsumowanie (609)
    Część IV Warstwy, obiekty i tekst (611)
    Rozdział 12. Praca z warstwami (613)
    • Przenoszenie zaznaczonego fragmentu obrazka na nową warstwę (616)
    • Inne sposoby tworzenia warstw (617)
    • Powielanie warstw (619)
    • Praca z warstwami (620)
      • Uaktywnianie warstwy (620)
      • Poruszanie się między warstwami za pomocą klawiatury (622)
      • Zaznaczanie podobnych warstw (622)
      • Przezroczystość warstw (622)
      • Modyfikowanie warstwy tła (625)
      • Zmiana kolejności warstw (627)
      • Wyświetlanie krawędzi warstw (628)
      • Automatyczne usuwanie pozostałości tła (629)
      • Nakładanie warstw (631)
      • Stapianie warstw ze sobą (633)
      • Usuwanie warstw (634)
      • Zapisywanie "spłaszczonej" wersji obrazka (634)
    • Zaznaczanie zawartości warstwy (635)
    • Tworzenie cienia (636)
    • Przemieszczanie, sprzęganie i wyrównywanie warstw (641)
      • Łączenie (sprzęganie) warstw (641)
      • Grupowanie warstw (643)
    • Tworzenie i korzystanie z obiektów inteligentnych (646)
      • Tworzenie nowego obiektu inteligentnego (646)
      • Edytowanie obiektów inteligentnych (647)
      • Blokowanie warstw (649)
      • Zwykłe i inteligentne linie pomocnicze (651)
      • Ustawienia siatki (654)
      • Wykorzystanie narzędzia Measure (Miarka) (655)
    • Przekształcanie obrazu (658)
      • Przekształcanie całego obrazu (658)
      • Przekształcanie warstwy lub zaznaczonego obszaru (659)
      • Wypaczanie warstw (662)
      • Przekształcenia numeryczne (663)
    • Maski i warstwy (665)
      • Zachowywanie przezroczystości warstwy (665)
      • Tworzenie dodatkowych masek w warstwach (666)
      • Wklejanie w obrębie zaznaczenia (670)
      • Maskowanie grup warstw (671)
    • Praca z kompozycjami warstw (672)
    • Podsumowanie (675)
    Rozdział 13. Tryby mieszania (677)
    • Parametry Opacity (Krycie) i Fill (Wypełnij) (679)
    • Tryby mieszania warstw (682)
    • Zaawansowane opcje mieszania warstw (698)
      • Mieszanie wewnętrznych efektów warstwy (699)
      • Maskowanie efektów (701)
      • Wyrzucanie całych kanałów koloru (705)
      • Przebijanie warstw (705)
    • Wykluczanie i przebijanie pikseli (706)
      • Suwaki wykluczające piksele (709)
      • Rozmywanie (711)
    • Obliczenia wykonywane na całym obrazie (715)
      • Polecenie Apply Image (Zastosuj obrazek) (716)
      • Dodawanie i odejmowanie obrazków (720)
      • Polecenie Calculations (Obliczenia) (724)
      • Łączenie masek (727)
    • Podsumowanie (727)
    Rozdział 14. Kształty i style (731)
    • Rysowanie kształtów (732)
      • Zalety i wady kształtów (732)
      • Narzędzia do tworzenia kształtów (734)
      • Proces rysowania kształtu (735)
      • Łączenie i edycja kształtów (738)
      • Edycja wypełnienia kształtu (741)
    • Style warstw (743)
      • Zalety stylów warstw (749)
      • Wewnątrz okna Layer Style (Styl warstwy) (750)
    • Modyfikowanie i zapisywanie efektów (758)
      • Wyłączanie efektów (758)
      • Kopiowanie efektów (759)
      • Przekształcanie efektów w nowe warstwy (759)
      • Zapisywanie efektów w stylach (760)
    • Podsumowanie (761)
    Rozdział 15. W pełni edytowalny tekst (763)
    • Pięć rodzajów tekstu (765)
    • Sztuka tworzenia napisów (766)
    • Praca z narzędziem Type (Tekst) (768)
    • Tworzenie pionowych napisów (772)
    • Pisanie i edycja tekstu w ramce (773)
    • Formatowanie znaków (775)
      • Krój czcionki (Font) (776)
      • Rozmiar czcionki (778)
      • Interlinia (Leading) (780)
      • Kerning (781)
      • Opcja Fractional Widths (Szerokości ułamkowe) i System Layout (Układ systemu) (783)
      • Odstępy między wieloma literami (Tracking (Światło)) (784)
      • Skalowanie poziome i pionowe (784)
      • Linia bazowa pisma (Baseline) (785)
      • Kolor tekstu (786)
    • Formatowanie akapitów (787)
      • Wyrównanie tekstu (Alignment) (788)
      • Wyrównanie znaków interpunkcji (789)
      • Justowanie tekstu (Justification) (789)
      • Wcięcia i odstępy akapitów (791)
      • Dzielenie wyrazów (791)
      • Łamanie wierszy (793)
      • Sprawdzanie pisowni (793)
    • Wyszukiwanie i zastępowanie tekstu (794)
    • Umieszczanie tekstu na ścieżce (795)
    • Wyginanie i odkształcanie tekstu (799)
    • Edycja tekstu przekonwertowanego do kształtów (801)
    • Podsumowanie (802)
    Część V Kolory (803)
    Rozdział 16. Zarządzanie kolorami (805)
    • Typowy scenariusz dopasowywania kolorów (806)
      • Ustawienia monitora (807)
      • Dobór najlepszej przestrzeni kolorów (810)
      • Osadzanie profilu w pliku (812)
      • Ustawianie docelowej przestrzeni kolorów (813)
      • Zachowanie się programu w przypadku różnic w profilach (814)
      • Konwersja przestrzeni kolorów (814)
    • Konwersja kolorów (816)
      • Pole Description (Opis) (816)
      • Pole Working Spaces (Przestrzenie robocze) (816)
      • Pole Color Management Policies (Zasady zarządzania kolorem) (819)
      • Więcej opcji (822)
    • Własne ustawienia CMYK (824)
    • Zapisywanie i wczytywanie ustawień dotyczących kolorów (827)
    • Synchronizacja ustawień w programie Bridge (829)
    • Podsumowanie (830)
    Rozdział 17. Korekcja kolorów (831)
    • Efekty związane z korekcją kolorów (832)
    • Gdy kolory potrzebują terapii (832)
    • Szybkie efekty zmiany kolorów (834)
      • Polecenie Invert (Odwrotność) (834)
      • Polecenie Equalize (Wyrównaj) (836)
      • Polecenie Threshold (Próg) (837)
      • Polecenie Posterize (Posteryzacja) (840)
    • Szybka korekcja kolorów (842)
      • Obszary szarości (843)
      • Polecenie Auto Levels (Auto-poziomy) (843)
      • Polecenie Auto Contrast (Auto-kontrast) (844)
      • Polecenie Auto Color (Auto-kolor) (845)
    • Korekcja barwy i nasycenia (845)
      • Korzystanie z narzędzia Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie) (847)
      • Kolorowanie obrazków - opcja Colorize (Koloruj) (855)
      • Polecenie Replace Color (Zastąp kolor) (855)
      • Polecenie Selective Color (Kolor selektywny) (856)
      • Filtrowanie kolorów (858)
      • Polecenie Variations (Wariacje) (859)
      • Polecenie Match Color (Dopasuj kolor) (862)
      • Poprawa kolorów w skompresowanych obrazkach (864)
    • Korekcja poziomów jasności obrazka (865)
      • Paleta Histogram (Histogram) (866)
      • Polecenie Levels (Poziomy) (869)
      • Korekcja krzywych koloru (876)
      • Polecenie Gradient Maps (Mapa gradientu) (881)
      • Praktyczne zastosowania: krzywe o gładkim kształcie (882)
      • Praktyczne zastosowania: krzywe o dowolnym kształcie (882)
      • Polecenie Shadow/Highlight (Cień/Światło) (884)
      • Korekcja ekspozycji (888)
    • Warstwy dopasowania (890)
      • Zalety korekcji z wykorzystaniem warstw (892)
      • Korygowanie płaskich obrazków za pomocą warstw dopasowania (896)
    • Korygowanie zdjęć w formacie RAW (896)
      • Korekcja kolorów (898)
      • Wyostrzanie i wygładzanie (901)
      • Korygowanie niedoskonałości obiektywu (902)
      • Modyfikowanie profilu (904)
      • Otwieranie i zapisywanie obrazów w oknie Camera Raw (904)
      • Zapisywanie ustawień okna Camera Raw (905)
      • Stosowanie zapisanych ustawień okna Camera Raw (906)
    • Podsumowanie (907)
    Rozdział 18. Przygotowanie do druku (909)
    • Terminologia związana z drukiem (910)
    • Drukowanie obrazków kompozytowych (914)
      • Wybór drukarki w systemie Windows (915)
      • Wybór drukarki w systemie Mac OS (916)
      • Ustawienia wydruku (916)
      • Określanie funkcji transferu (927)
      • Uruchamianie wydruku (929)
    • Separacja kolorów (932)
      • Drukowanie obrazka z separacją CMYK (932)
      • Tworzenie zalewek (933)
    • Bichromia, trichromia i kwadrochromia (934)
      • Tworzenie bichromii (935)
      • Drukowanie bichromii (936)
      • Edycja poszczególnych kanałów bichromii (937)
    • Separacja kolorów dodatkowych (937)
    • Optymalizacja obrazów do zastosowań internetowych (939)
    • Wybór właściwego formatu dla sieci (939)
      • GIF (940)
      • JPEG (941)
      • PNG (943)
      • Okno dialogowe Save for Web (Zapisz dla Weba) (943)
    • Optymalizacja obrazów do formatu GIF i PNG-8 (946)
      • Predefiniowane ustawienia optymalizacyjne (946)
      • Własne ustawienia optymalizacyjne dla formatów GIF i PNG-8 (948)
    • Optymalizacja obrazów do formatu JPEG i PNG-24 (953)
      • Predefiniowane ustawienia optymalizacyjne (953)
      • Własne ustawienia optymalizacyjne dla formatów JPEG i PNG-24 (954)
    • Skalowanie obrazów (955)
    • Tworzenie animowanych obrazów GIF (955)
    • Rozcinanie obrazu na plasterki (957)
      • Tworzenie odcięć (958)
      • Edycja odcięć (960)
      • Opcje dotyczące odcięć (960)
      • Zapisywanie odcięć (963)
    • Publikowanie obrazów z poziomu programu Bridge (963)
      • Drukowanie stykówek (966)
      • Tworzenie pakietu obrazków (967)
      • Tworzenie internetowej galerii zdjęć (970)
      • Tworzenie pokazu slajdów w formacie PDF (973)
      • Scalanie obrazów w panoramy (974)
    • Podsumowanie (978)
    Dodatki (979)
    Dodatek A Skróty klawiszowe, menu i personalizacja programu (981)
    • Niewidoczne skróty i modyfikatory (982)
      • Kombinacje z klawiszem Alt (982)
      • Menu kontekstowe (983)
      • Skróty odnoszące się do przybornika (983)
      • Skróty odnoszące się do palet (985)
    • Definiowanie własnych skrótów klawiszowych (987)
      • Personalizacja menu (989)
      • Tworzenie nowego zestawu (990)
    • Prababcia wszystkich tabel skrótów (991)
    Skorowidz (1029)
6
(31)
5
(21)
4
(8)
3
(3)
2
(3)
1
(1)

Liczba ocen: 67

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Polecam! Prawdziwa biblia dla każdego grafika korzystającego z Photoshopa. Świetna nawigacja po zagadnieniach.
  Ocena : 6 

Książka - Photoshop CS2/CS2 PL. Biblia - jest publikacją, która zaskoczyła mnie praktycznie pod każdym względem. Zaskoczyła niezwykle pozytywnie. Czytelnik, przechodząc przez ponadtysięczny zbiór kompletnej wiedzy o Photoshopie dowiaduje się istotnych, praktycznych - a czasem i zaskakujących informacji. I to nie tylko początkowy użytkownik. Nawet i starzy "wyjadacze" Photoshopa często znajdują coś, o czym wcześniej nawet nie myśleli. Tymczasem początkowym userom wiedza przekazana w książce szybko pozwoli stać się prawdziwym znawcą programu. Książka jest dobra również dla osób które "przesiadają się" z poprzednich, starszych wersji Photoshopa. Jak tytuł mówi omawia ona najnowszą (w momencie pisania tejże recenzji) wersję tego chyba najczęściej wykorzystywanego w grafice rastrowej programu - CS2, zarówno w oryginalnej, angielskiej jak i spolszczonej wersji językowej. Opisuje pracę w wersji zarówno na komputery PC jak i Mac, toteż kiedy ktoś "przerobi" tę książkę - po trafi dostosować się do wielu czynników :). Wydanie Biblii - jak zwykle doskonałe. Wysokiej jakości druk, wytrzymała kartka, gruba, sztywna oprawa i - ale mnie to ucieszyło - zakładka :). Jeśli szukasz maksimum wiedzy o Photoshopie - zacznij od tej książki!
  Ocena : 6 

Nic dodać, nic ująć. Kompendium wiedzy o Photoshopie, dla każdego stopnia wtajemniczenia.
  Ocena : 6 

Naprawdę dobra pozycja. Szczerze polecam dla osób bardziej lub mniej zaawansowanych w PS.
  Ocena : 6 

Książka ta to jedna z najlepszych, jakie miałem. Po jej przeczytaniu nauczyłem się więcej niż z jakiejkolwiek innej książki. Polecam
  Ocena : 6 

Wreszcie trafiłem na książkę, która nie opisuje po kolei wszystkich pozycji menu, a podpowiada co i jak można zrobić. Dobra także dla początkujących (no może nie absolutnych nowicjuszy).
  Ocena : 6 

Dla mnie świetna książka. Może dlatego, że jestem fotografem nie webmasterem :). Kupiłam najpierw coś innego, męczyłam się niemiłosiernie, nic nie rozumiałam. Zamieniłam na Biblię - czyta się z przyjemnością. Napisana prosto, lekko, czasem dowcipnie, wyczerpująco. Chciałabym teraz znaleźć tak samo napisane książki o Corelu i Illustratorze.
  Ocena : 6 

Bardzo dobra pozycja . W sposob bardzo precyzyjny wyklada to co mozna wykonac w programie.Polecam
  Ocena : 6 

Zamówiłem pierwszego dnia jak się tylko ukazała. Pochłonąłem ją w większości jednym tchem. Pozycja ta jest wspaniała dla początkujących i nie tylko. Idealnie wyjaśnia wszystkie opcje Photoshopa, techniki, uczy jak korzystać z programu. Nie wiem czy są jeszcze jakieś zagadnienia, których ta pozycja nie porusza. Gorąco polecam.
  Ocena : 6 

Miałem Biblię do PS5 i ta jest dużo lepsza. Język bardziej przystępny dla początkujących i wiele cennych informacji dla zaawansowanych. Szkoda, że nie ma wszystkich kolorowych zdjęć, ale za to wkładka z kolorowymi ilustracjami jest rewelacyjna. Tę pozycję trzeba MIEĆ!
  Ocena : 6 

Książka, która pozwoliła mi poznać Photoshopa w sposób pełny, napisana przystępnym językiem, opatrzona cennymi przykładami w oparciu o ilustracje. Rzeczywiście niezbędna w bibliotece każdego szanującego się grafika. Tą pozycję po prostu trzeba mieć. Gorąco polecam!
  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Super książeczka...
  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Nie znam jeszcze książki ale znam autora. Jeżeli natomiast sama książka komuś nie wystarcza polecam kursy na DVD z firmy Total Training z Davem w roli głównej (niestety chyba niedostępne w Polsce, nawet w UK miałem problemy). Piękna sprawa, w sumie chyba z 10 godzin treningu (może troszkę przesadzam, ale 8 jest nie wyjęte).
  Ocena : 6 

Książka jest super. Autor bardzo profesjonalnie podszedł do sprawy.
  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Książka jest dobrze i jasno napisana. Nie jest jednak tylko suchym tekstem, lecz ma w sobie "to coś" :D. Czyta się ją bardzo przyjemnie i szybko [mimo iż liczy ponad 1000 stron!], a treści w niej zawarte zadowolą każdego. To, co w Biblii mnie zaskoczyło, to... poczucie humoru! Autor zadbał, by ta z pozoru poważna pozycja, w rzeczywistości stała się fascynującą książką o podróżowaniu i odkrywaniu tajemnic Photoshopa CS :D. Polecam!
  Ocena : 6 

Książka rozbiera Photoshop CS2 na "części pierwsze" zrozumiałe nawet dla początkujących grafików. Precyzyjnie opisane zastosowanie narzędzi pozwala nam je maksymalnie wykorzystać. Inne książki opisują fragmentarycznie ten program ta, zaś skrupulatnie i precyzyjnie odkrywa nam tajniki Photoshop-a. Długo czekałem na tą pozycje i się nie zawiodłem. Polecam tą książkę każdemu, kto chce pogłębić swoją znajomość obsługi programu i wydatniej na nim pracować.
  Ocena : 6 

To jest naprawdę wybitna księga! Na początku nic nie umiesz! Przeczytasz i już wiesz wszystko, jak mało kto!<P>
  Ocena : 6 

Po przeczytaniu tej książki każdy będzie wiedział dlaczego oceniłem ją na 6 (książka wybitna). Co jakiś czas w tekście pojawia się mały żarcik dla odprężenia umysłu. Książkę tę czyta się szybko i przyjemnie, mimo że ma aż 1040 stron :-)
  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Książka godna polecenia każdemu użytkownikowi Photoshopa. Od takiego, który dopiero go zainstalował po profesjonalistę, który pracuje z nim na codzień. Bardzo dużo się z niej nauczyłem choć pracuje w bardzo dobrze prosperującej firmie fotograficznej i często korzystałem wcześniej z niego na codzień. Teraz nie dość, że robię lepsze fotki to jeszcze robię to wiele szybciej a co za tym idzie, szef jest bardziej zadowolony i często daje mi wcześniej wolne.
  Ocena : 6 

Świetna pozycja, rewelacyjnie opisane każde narzędzie. Jestem pewien, iż pomoże rozwiązać każdy kłopot przy edycji zdjęć. Gorąco polecam. Rewelacja!
  Ocena : 6 

Książka ta jak piszą przedmówcy jest bardzo, bardzo dobra. Jestem właśnie w trakcie czytania i cały czas próbuje to czego się nauczyłem. Kiedyś wcześniej PS-a badałem po omacku. Teraz odkrywam jego na nowo, a żarty wtrącone pomiędzy textami pozwalają łatwiej przyswoić ta wiedzę. <p> Powiem tak... jeśli nie interesuje Ciebie Photoshop to nie zainteresuje Ciebie ta książka, a po drugie warto raz przeczytać wszystko od a do z poznając nawet te rzeczy banalne, o których już wszystko wiemy, potem możemy tę książkę traktować wyrywkowo aby nakierować się na jakiś istotny problem i go rozwiązać. <p> A do tego ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć na konkretnych dziełach,które będą Was szokować jak i mnie szokują :)
  Ocena : 6 

Mam tą książkę od wczoraj i uważam, że jest rewelacyjna! Bardzo fajnie napisana, konkretnie i na temat. Żadnych nudnych wykładów, dziwnych opcji itd. Książka fantastyczna w każdym calu! Czekam teraz na Biblię Corel Draw!
  Ocena : 6 

Doskonała książka.
  Ocena : 6 

Książkę tę przeczytałam już jakiś czas temu, mimo to bardzo gorąco ją wspominam. Styl pisania znakomitego autora, Dekea McClellanda, sprawia, że pozycję tą czyta się szybko i przyjemnie. Trafnie wplecione w tekst żarty sprawiają, że nie da się usnąć nawet nad niekiedy żmudnie opisywanymi mniej ważnymi funkcjami (w końcu to "biblia"!). Po prostu wszystko w jednym miejscu. Serdecznie polecam :)
  Ocena : 6 

Najlepsza książka o Photoshopie napisana przez prawdziwego zawodowca. Dla całkiem początkujących jak i dla profesjonalistów.
  Ocena : 6 

Książka, która w sposób prosty i stopniowy wprowadza czytelnika w tajniki obróbki obrazu w programie Photoshop 6/6CE. Autor nie pozostawia żadnej z funkcji programu bez niedomówień, zakładając przy tym, że czytelnik nic nie wie na omawiane tematy. Dzięki temu sam możesz dostosować zakres wiedzy, która jest ci potrzebna do pełnego zrozumienia możliwości tytułowego programu. Wszystkie funkcje i możliwości udokumentowane są obrazami poddanymi obróbce daną funkcją. <p> Język książki bardziej przypomina monolog przyjacielski niż mentorski ton profesorski. Całość okraszona mnóstwem uwag i wskazówek. <p> Jednak największą zaletą tej książki jest to co w przypadku innych jest wadą -- a bardzo dużo stron. A strony te są pełne wiedzy na temat programu i nie jest to techniczny bełkot udowadniający czytającemu, że nie powinien zabierać się do obróbki obrazu bez odpowiedniego przygotowania teoretycznego. <p> Dlaczego nie boję ocenić się jej jako książki wybitnej? Bo jak Biblia jest prosta, intrygująca i dająca czytelnikowi możliwość uwolnienia własnej wyobraźni i inwencji. Mówiąc krótko: lepiej już się nie da.
  Ocena : 6 

Zaczynając czytać tą książkę byłem całkowitym nowicjuszem, może nie grafiki, ale Photoshopa. Teraz wszystko się zmieniło. Książka, jak na biblię przystało porusza niemal, wszystkie zagadnienia. Nie trzeba kupować kilka publikacji, aby poznać różne zagadnienia. Biblia jest rozwiązaniem. Może cena niektórych wystraszy, ale od razu mówię, że warto. Jak mówi powiedzionko -- "raz, ale zdrowo".<P> Ale się rozpisałem - jednym słowem -- super kniga.<P>
  Ocena : 5 

Książka jest doskonała pod względem treści.Jest napisana w przystępy sposób i porusza bardzo wiele tematów, od prostych po zaawansowane, tak, że i laik szybko przyswoi sobie wiedzę. Rzeczywistym minusem jest biało czarny wydruk. Rozważałam zakup różnych pozycji zniechęcona poprzednią opinią zamieszczoną na stronie...no brakowało tylko byście wydrukowali ją na papierze toaletowym - to tylko żart, pan chyba miał wersję bez płyty. Na szczęście płyta jako tako nadrabia biało czarny wydruk. Polecam. Po prostu wszystko w jednym.
  Ocena : 5 

Świetna pozycja. Rażąco niski poziom jakości zdjęć, będących zilustrowaniem omawianych zagadnień - słabszej jakości nie widziałem w żadnej innej książce o fotografii.
  Ocena : 5 

Książka jest naprawdę dobra ale jako książka do grafiki powinna mieć kolorową grafikę a nie czarno-białą; to jest karygodne ta książka powinna być kolorowa.
  Ocena : 5 

Jest to książka, której nie czyta się jak suchy instruktaż... a wesoły Dave jakby wyczuwa kiedy nadmiar wiedzy przeciąża nasze zwoje mózgowe i wrzuca szybko jakiś żart, by można było się oderwać i zrelaksować. Mimo luźnej atmosfery potężnie wyczerpujący temat podręcznik, zarówno dla użytkowników Windows jak Mac OS.
  Ocena : 5 

Książka bardzo dobra. Szczegółowo przedstawia każdy temat. Co jakiś czas są krótkie żarciki, które pomagają się odprężyć. Jedyna wada to, że cała książka nie jest kolorowa. Jeśli jest omawiana grafika to taka powinna być.
  Ocena : 5 

Czy biblia jest książką przeznaczoną dla osób zaczynających przygodę z photoshopem? - TAK Czy książka jest przeznaczona dla średnio zaawansowanych? - tak, tylko jeden mały minusik - trzeba 1040 stron przeglądać aby przeczytać 30 ciekawych stron ze wskazówkami - ale są one tego warte. Sadze, że mimo to iż wiele osób umie zrobić dobrą grafikę mam na myśli "standardową" grafikę, która fajnie wygląda dzięki strasznie prostym tuturialom z sieci) w photoshopie, to tak czy siak powinni ją kupić aby znać wszystkie zaułki photoshopa, które ułatwią i przyspieszą ich pracę. Podstawy w tym programie to filar stworzenia dobrej grafiki komputerowej a nie jakiejś standardowej grafiki z tuturiali. Po dogłębnym zanalizowaniu książki można się zabrać za tuturiala i śmigać ;] Mimo tego, że już mam trochę owych tutków za sobą, podstawy Photoshopa także, to polecam ową książkę - być nie być książka pisana jest przez guru photoshopa.
  Ocena : 5 

  Ocena : 5 

Książkę kupiłem i przeczytałem zachęcony poprzednimi opiniami :) Ogólny obraz - świetna! Po wbiciu się w szczegóły wypada jednak nieco gorzej... Jest kilka drobnych błędów, czasem też czytelnik może czuć się dziwnie gdy się go instruuje w obsłudze podstaw systemu operacyjnego ;)) <br>Aczkolwiek poza tymi drobiazgami lekko psującymi obraz całości mogę powiedzieć, że lepszej książki do Photoshopa do tej pory nie widziałem. Pełne kompendium wiedzy, ot co!</br>
  Ocena : 5 

Bardzo polecam wszystkim użytkownikom ta pozycję.
  Ocena : 5 

To jest książka bardzo dobra, ale miałaby potencjał na dzieło wybitne. W związku z tym recenzja jest zasadniczo krytyczna. Problemem jest tłumaczenie. Bez wątpienia opracowanie tłumaczenia w ciągu niespełna roku od wydania oryginalnego jest dużym wyzwaniem, ale chyba pośpiech wziął górę nad rzetelnością. Liczne kalki językowe z angielskiego, a także zwykłe literówki nie powinny mieć miejsca w dziele pretendującym do roli podstawowego podręcznika. Treść jest oczywiście na najwyższym poziomie, ale to już zasługa McClellanda. Jednym słowem, dzieło mogłoby być wybitne, gdyby nie niedbałość edytora z polskiej strony.
  Ocena : 5 

Dla początkujących grafików świetna, pisana bardzo przystępnym językiem, warto ja mieć.
  Ocena : 5 

Książka na prawdę SUPER !!! W przystępny sposób omawia wszystkie funkcje i możliwości 7 wersji Photoshopa. Poza tym autor nie nudzi czytelnika jakimiś nudnymi wykładami, a sprawy wydające się być nudne ożywia zabawnymi żartami i komentarzami - "ale obraz wygląda jak wnętrze rury zlewozmywaka". Książka jest naprawdę warta polecenia. Dobre wykonanie, świetna zawartość merytoryczna, ale ma jeden minus - mianowicie brak płyty z przykładami obrazów użytych w książce (byłoby to dobre, gdyby można było poeksperymentować na tych samych obrazach, nad którymi pracował Deke McClelland.
  Ocena : 5 

Biblia jest naprawdę OK. Nie trzeba komentować. Po prostu warto ją kupić.
  Ocena : 5 

  Ocena : 5 

  Ocena : 5 

Kolejna książka o Photoshopie 6. Jest ona dobrą książką dla każdego, który miał już do czynienia z poprzednimi wersjami Photoshopa, a chciałby się dowiedzieć na temat nowych funkcji w wersji 6. Oczywiście początkujący "użytkownik Photoshopa znajdzie tu także coś dla siebie. Autor omawia wszystkie ważniejsze narzędzia -- w jaki sposób je używać i do czego mogą posłużyć. Książka jest warta polecenia dla osób, które chcą wykorzystać wszystkie możliwości Photoshopa, aby tworzyć wspaniałe grafiki (ale tutaj sama książka i Photoshop nie wystarczy -- liczy się inwencja twórcza ;-).<P>
  Ocena : 5 

Książka jest napisana dobrym językiem, zrozumiałym dla średnio zaawansowanej osoby. Dla mnie stała się czymś więcej. Jako grafik zajmujący się obróbką fotografii mogę stwierdzić, że jest to super pozycja. Jest wiele opisów filtrów, masek itp., itd. Szkoda, że nie zostały opisane nowsze filtry kompatybilne z Photoshopem 6 EN i 6 PL jak np. KPT. W każdym razie książka jest przydatna i podsuwa wiele pomysłów.
  Ocena : 5 

Książka bardzo pomocna. Warto ją mieć w zasięgu ręki w trakcie pracy w PS. Najpełniej opisuje program ze wszystkich książek wydanych po polsku. Teraz ciekawsza część -- minusy.<p> Książka nie opisuje wszystkiego. Nie ma na przykład nic o akcjach. Jest kilka błędów merytorycznych i kilkadziesiąt drobnych. Niektóre akapity są niepotrzebne -- opisy w stylu amerykańskim nie związane z programem. Niestety trochę kartek to zajmuje i podraża książkę -- mógłby na nich być na przykład opis akcji. Na płycie CD nie ma niektórych plików, które są używane w ćwiczeniach. Na kolorowej wkładce wielkość rysunków to kpina -- nie widać na nich niczego, o co chodziło autorowi. Wolałbym trochę dopłacić, ale mieć z tych obrazków jakiś pożytek.
  Ocena : 5 

Nie będę się rozpisywał -- „książeczka” po prostu genialna zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych grafików!
  Ocena : 5 

Nic dodać nic ująć, po prostu ocena 5. Książka wyczerpuje tematy, które powinny się w niej znaleźć. Zasługuje z cala pewnością na słowo Biblia.
  Ocena : 5 

No cóż można dodać - nakład wyczerpany, zainteresowanie ogromne - to chyba najlepsze dowody, że książka jest pożądaną pozycją nie tylko przez zaawansowanych w grafice i pracą nad zdjęciami. Spodobało mi się w niej szczególnie to, jak prostym a jednocześnie trafiającym do odbiorcy słowem jest pisana. Jest dla mnie prawdziwą skarbnicą wiedzy i sięgam po nią zawsze, gdy natrafiam w pracy z programem na problem nie do pokonania - ale również po to by wprowadzić w swoje prace życie... Oby tak dalej... i oby więcej takich pozycji pojawiało się na rynku!
  Ocena : 4 

Opis przepotężnego narzędzia Photoshop 7, dotyczącego w +/-95% fotografii kolorowej, wzbogaconego wyłącznie w ilustracje czarno-białe (nie licząc tych 24 kolorowych wkładek) - jest jednym wielkim nieporozumieniem, po prostu anachronizmem! No i ta cena ca 150 zł, która mogłaby być do przyjęcia wyłącznie dla podręcznika w pełnym kolorze! Treściowo Biblia jest do przyjęcia - z zastrzeżeniami P.T Recenzentów.
  Ocena : 4 

Bardzo dobra książka. Dokładnie opisane zastosowanie wszystkich narzędzi. Szczegółowo krok po kroku, żeby każdy umiał zrozumieć. Lecz minusem jest to, że jest to kolejna książka z Photoshopa gdzie nie ma prawie teorii. Brakuje takich rzeczy jak np. opis budowy filtrów itp. Ogólnie ok.
  Ocena : 4 

Książkę oceniam na 4. Myślę, że książka powinna być kolorowa. Moim zdaniem to przeznaczona jest dla początkujących użytkowników PHOTOSHOPA, mało tu jest praktycznych zastosowań a więcej przykładów, które w większości się nie przydają w praktyce. Bardzo dużym plusem książki jest to, że szybko się ją czyta.
  Ocena : 4 

Owa książka jest niezła ale nie zachwyca. Jak na taką wielkość jest zdecydowanie za mało zdjęć, a jeśli są to są czarno-białe. Do tego musze się nie zgodzić z przedmówcą, ponieważ książki tej wcale tak szybko się nie czyta, no może na początku ale im dalej się zajdzie tym bardziej nudno. Do tego jest tylko kilka ćwiczeń, bo większości są to opisy narzędzi, filtrów i opcji, których i tak nikt nie zapamięta. Jak dla mnie to ta książka mogłaby być o połowę krótsza i nic by nie straciła.
  Ocena : 4 

Brak CD ze zdjęciami z przykładów.
  Ocena : 4 

Książka jest świetna tylko ma jedną podstawową, zasadniczą i fatalną wadę - NIE JEST W KOLORZE. Jak można popełnić taki błąd!!! Książka o grafice, fotografii - autor pisze o kolorach, odcieniach, przejściach kolorów - ty patrzysz na obrazek i widzisz ... niewiele, a właściwie prawie nic. Należy tutaj jeszcze jasno powiedzieć - samo wydanie jest fatalne - wnętrze książki sprawia wrażenie jakby była kserowana na starej maszynie z kończącym się tonerem.(to samo jak w poprzedniej edycji Photoshop CS2/CS2 PL. Biblia) Tak więc podsumowując: dobry szeroki opis, tylko nic na obrazkach nie zobaczysz i wszystkiego musisz się domyślać i wyobrażać sobie. W takim wydaniu zastanawiam się po co są w ogóle obrazki... Gdyby była w kolorze - ocena byłaby mocnym 6! Jakby w kolorze kosztowała nawet 210 zł, dałbym tyle. Ale za 120 zł i to nie w kolorze to mówię zdecydowanie NIE! Już lepiej kupić książkę "Oko w oko z Adobe Photoshop CS3 autora Deke McClelland'a
  Ocena : 4 

Książka jest świetna tylko ma jedną podstawową, zasadniczą i fatalną wadę - NIE JEST W KOLORZE. Jak można popełnić taki błąd!!! Książka o grafice, fotografii - autor pisze o kolorach, odcieniach, przejściach kolorów - ty patrzysz na obrazek i widzisz ... niewiele, a właściwie prawie nic. Należy tutaj jeszcze jasno powiedzieć - samo wydanie jest fatalne - wnętrze książki sprawia wrażenie jakby była kserowana na starej maszynie z kończącym się tonerem. Tak więc podsumowując: dobry szeroki opis, tylko nic na obrazkach nie zobaczysz i wszystkiego musisz się domyślać i wyobrażać sobie. W takim wydaniu zastanawiam się po co są w ogóle obrazki... Gdyby była w kolorze - ocena byłaby mocnym 6 - pozostaje jedynie nadzieja, że do CS3 wydawnictwo pokusi się o kolor
  Ocena : 4 

Książka dobra i myślę, że każdy, kto interesuje się fotografią i cyfrową obróbką zdjęć, powinien ją mieć. Brak CD! - da się pominąć, ale jakość zdjęć w przykładach jest fatalna. Mam już inne książki z cyklu "Biblia..." i każda była na przyzwoitym poziomie. Mało profesjonalna oprawa klasyfikuje zdecydowanie tę pozycję w niskiej kategorii. To jest książka o fotografii - detale są przecież ważne!
  Ocena : 3 

Książka bardzo średnia, encyklopedyczny opis funkcji programu. Autor nie panuje nad wykładanym materiałem i nawet najlepszy dowcip tego nie uratuje (nieprzemyślane przykłady nie prowadzą do wykonania jakiegoś sensownego dzieła, a rozdział o mieszaniu i ta twarz jakiejś babeczki poddana działaniu różnych metamorfoz Autora jest żenująca). Nie ma dogłębnego opisu najważniejszych kwestii (curves, tryby przenikania). W rozdziale o mieszaniu warstw Autor zachęca jedynie do eksperymentów stwierdzając, że często nie da się przewidzieć rezultatów (może dlatego mistyczna nazwa "Biblia" jest tu na miejscu). Książka przegadana, miałem ochotę wyrwać 80% kartek, bo przebijanie się po raz wtóry przez tą treść nie ma sensu. Z książki nie można nauczyć się korzystać z ogromnych możliwości programu, można jedynie dowiedzieć się gdzie czego szukać, ale jak to wykorzystać w pracy - tego książka już nie powie. Są książki o tej tematyce, które skrzą się pomysłami i zmieniają na zawsze użytkownika tworząc w jego umyśle nowe, cenne połączenia synaptyczne. Ta książka wali w łeb jak cegła albo najgorsza kawa. Obawiam się, że osoby zaczynające pracę z programem zniechęcą się do dalszych eksperymentów i odniosą wrażenie, że program jest bardzo trudny. A należało po prostu wybrać na początek inną lekturę. Oceniam na 3 jedynie za ilość pracy Autora włożoną w to mało natchnione tomiszcze.
  Ocena : 3 

Książka dość dokładnie opisuje możliwości Photoshopa. Omówione są chyba wszystkie zagadnienia ale... Wiedza przedstawiona w bardzo nudny sposób. Zasypiam co 20 min. Największym błędem i porażką jednocześnie jest brak kolorowych obrazków. Autor bardzo często opisuje kolory, które niby widać na obrazkach w skali szarości. Moim skromnym zdaniem na obrazkach nie widać nic. Są po prostu tragiczne! Jedyne przydatne/użyteczne obrazki to zrzuty ekranu z wyświetlanych okien photoshopa. Same ilustracje po prostu leżą aż korci o cytat. Ale chyba sobie daruję. Problem ten rozwiązała by chociażby nawet dołączona CD do książki z przykładami... jednak i tego brak. Przy cenie książki CD powinien być obowiązkiem!
  Ocena : 3 

Podobnie jak jeden z czytelników zapragnąłem tej książki li tylko wyłącznie dla celów tworzenia stron WWW z wykorzystaniem narzędzi oferowanych przez Photoshopa 7. Rozczarowałem się bardzo tą "biblią". Owszem książka rozszerza horyzonty każdego fotografika korzystającego z tego programu ale dla webmastera nie oferuje konkretnych rozwiązań. Poza tym gdzie jest rozdział 19 opisujący narzędzie Slice (używane właśnie m.in. dla cięcia obrazków na potrzeby WWW). Ech... Skupcie się drodzy autorzy i wydawcy na potrzebach naprawdę sporej rzeszy webmasterów tych zaawansowanych i początkujących.
  Ocena : 2 

Książka jest beznadziejna.<P>
  Ocena : 2 

Kupiłem ją w nadziei, że znajdę w niej to co mnie interesuje najbardziej a mianowicie zagadnienia dotyczące stron WWW. Myślałem, że jeżeli jest to biblia to będzie w nie zawarte wszystko. Jednak bardzo się rozczarowałem. Z trudem czytam książkę, myślę tylko o tym kiedy skończy się dany dział a zacznie następny w nadziei, że będzie choć odrobinę ciekawszy. Jednak niestety książka jak dla mnie totalną porażką i strata pieniędzy. NIE POLECAM. (po co np. autor 150 razy przypomina jak przełączać się pomiędzy gradientem a puszką, i na dodatek podaje to dla Windy i Maca!, echhh).
  Ocena : 2 

Zbyt wiele funkcji programu zostało pominiętych. O wiele więcej można się dowiedzieć z instrukcji. Nie znajdzie się tu również zbyt wielu interesujących porad dotyczących edycji grafiki. Dla zaawansowanych -- za słaba, dla początkujących -- lepsza byłaby po prostu instrukcja do programu.
  Ocena : 1 

Książka jest na prawdę BEZNADZIEJNA! Napisana przez jakiegoś artystę, zero merytoryki. Przykłady omówione są nieprzejrzyście, znacznie ich za mało. Polecam zajrzeć do "Po prostu" tam już sprawa wygląda dużo lepiej. Jeśli macie ochotę na masło maślane za prawie stówę to polecam "Photoshop 6 Biblia". No ale za to samo w supermarkecie płacicie 2 z groszami. Jak się nie znacie na Photoshopie to nie radzę tracić czasu na tę pozycję, jak się znacie, to nie wyrzucajcie kasy w błoto. Opinie pozytywne o tej książce są nie uzasadnione w praktyce, najgorsza z serii "Biblia" a czytałem już kilka i zawsze byłem zadowolony, mniej lub bardziej.