×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Opinie czytelników - Profesjonalne tworzenie gier internetowych dla systemu Android w językach HTML5, CSS3 i JavaScript

4.7

2015-05-12
Maciek Bukowski
Bardzo przyjemnie się czyta, wiele przydatnych pomysłów na "klasy".
2015-01-18
bez podpisu
Książka jest świetna, wiele można się z niej nauczyć. Zdecydowanie polecam.
2014-04-09
Robert Adrianowski , WebMaster
Polecam ta pozycje wszystkim. Jest dobrze napisana i wyjasniajaca duzo zagadnien JS.
2013-11-27
bez podpisu
Książka tłumaczona przez jednego z najlepszych autorów Helionu, Krzysztofa Rychlickiego-Kiciora, twórcy znakomitych książek o Java Microedition, będąca nieformalną drugą częścią fantastycznej książki Rexa van der Spuya, Apressowego "Foundation Game Design with HTML5 and JavaScript" w której jest polecana, a dla której pewną alternatywą kładącą bardzo solidne fundamenty są w stajni Helionu "Wprowadzenie do HTML5. Nauka HTML5 i JavaScriptu na przykładzie gier" i "HTML5 Canvas. Receptury". Jak dla mnie ten podręcznik to ukoronowanie oferty Helionu w dziedzinie tworzenia gier z użyciem języków webowych, klasą na równi z "HTML5. Tworzenie gier" Jacoba Seidelina. Książka kompletna, co z drugiej strony paradoksalnie wcale nie oznacza, że wyczerpująca, co zaznacza sam autor w rozdziale o grafice trójwymiarowej, czy też na samym jej końcu "w książce tej omówiliśmy podstawowe techniki tworzenia gier przeglądarkowych dla systemu Android". JavaScriptowo siłą rzeczy książka rewelacyjna, starzy wyjadacze i średniozaawansowani w JS ziewną, początkujący dostaną wypieków na rozdziale "Tworzymy pierwszą grę!", a jak pisze autor kod ma być piękny i dołożył wszelkich starań,a robi to naprawdę świetnie, by zaawansowany wzorzec za jaki uchodzi MVC na owe "dzień dobry", techniki związane z optymalizacją wydajności na które kładzie wielki nacisk i cały JS jakim wypakowana po brzegi jest ta książka był przyjemnością. Słowem kluczem w tej książce jest - "izometria", to według autora optymalny wybór pomiędzy klasycznymi grami 2D a złożonością związaną z użyciem silników i tworzeniem gier trójwymiarowych oraz równie optymalny stosunek nakładu włożonej pracy do jakości efektów wizualnych jakie można otrzymać stawiając na grę izometryczną. Pewną konsternację może wzbudzić rozdział 14 o javascriptowych silnikach tworzenia gier i według mnie ten rozdział jest praktycznie esencją tej książki gdzie nakładem nieco ponad stu linijek kodu tworzy się wizualnie, jednak nie pod kątem złożoności rozgrywki, grę która zachwyciłaby niejednego gracza i byłaby obiektem marzeń każdego amatora-programisty. Potężny Crafty ze swoim nieskrywanym podobieństwem do jQuery + grafiki z www.spriters-resource.com polecane we wspomnianym Helionowym podręczniku "HTML5 Canvas. Receptury " Erica Rovella na stronie 234 i okazuje się, że naprawdę bardzo przyjemna dla oka gra jest w zasięgu praktycznie każdego, silnik + grafiki = magia ! Ceniący jQuery, nie cenić tej biblioteki jest zresztą niemożliwe :-), poczują się z selektorami i łańcuchowaniem w Crafty jak ryba w wodzie. Czy to oznacza, że wszystkie poprzednie rozdziały były, ulubione powiedzenie autora, "odkrywaniem koła na nowo"? Odpowiedzi udziela autor i niech każdy czytelnik sam sprawdzi czy jest ona przekonująca - nie ma programisty który nie odniósłby korzyści ze zrozumienia sposobu działania silnika gry. Jeden w jeden rozdziały z solidną porcją świetnej wiedzy, na deser i poszerzenie wiedzy można sobie dołożyć "Podręcznik Node.js. Smashing Magazine" Guillermo Raucha, wprowadzenie do platformy Node i frameworka Express wykonane przez Juriya Burę naprawdę fantastyczne, a jeśli ktoś jednak mimo wszystko bardzo obawiałby się zobaczyć co dzieje się pod maską w nomen omen silniku (gry) to zawsze w odwodzie będzie miał "Tworzenie gier internetowych. Receptury" Evana Burcharda. Końcowa ocena, zasłużona szóstka.
2013-11-24
bez podpisu , student informatyki
Książka jak dla mnie świetnie napisana dla kogoś, kto jak we wstępie tejże napisano, zna js, html. Mało owijania w bawełnę. Dobrze tłumaczone listingi. ps: ocena książki na podstawie tłumaczenia jednego słowa, które nawiasem mówiąc jest również później w książce używane, oraz na podstawie "nie czytanie jej" mija się chyba z celem?
2014-03-17
Wiktor
Witam. Książka super, bez owijania w bawełnę więc jak ktoś nie ma jakiejkolwiek bazowej wiedzy o programowaniu, systemie klas, zmiennych, operatorach itp. oraz javascript pozycję odradzam. Przykłady dołączone do książki świetnie ilustrują poznany kod (chociaż niektóre - przynajmniej u mnie w rozdziale 4 - nie chciały działać, lecz prosto je można naprawić, mianowicie usunąć parametr t z funkcji animate(t) oraz z przypisania do zmiennej 'now'), można by się doczepić jeszcze trochę błędów w tłumaczeniu no ale to już detal. Pozycja super. Polecam lekturę!
2016-05-23
Szczepan Księciunio , szambonurek
Trudno jednoznacznie ocenić tę książkę. Nie jest to na pewno łatwy podręcznik. Potrafi zmęczyć jak mało która lektura. Tytuł zawiera sporo podstaw programowania trójwymiarowego (zarówno arytmetyki macierzy jak i WebGL) oraz sporo wiedzy na temat HTML'owego płótna (canvas). Niestety sposób w jaki uczy autor, jest bardzo techniczny i mało przyjazny. Przez co trzeba wiele czasu na zrozumienie zagadnień. Ale (obecnie) z braku konkurencyjnych książek po polsku w tym temacie, jest się niejako skazanym na owe dzieło. Polecam naprawdę cierpliwym i zdeterminowanym na naukę. Reszta niech odpuści.
2016-01-15
Genowefa Gałąź , sprzątaczka
Dobra książka konkretnie trzymająca tematu. Świetnie wprowadza w tworzenie gier przy użyciu HTML i JavaScript, bez zbędnego wprowadzania od podstaw (co zwykle zajmuje pierwsze 1/3 książki w innych tytułach). Odjąłem 2 za czasami dziwny język autora, który potrafi nawijać jak wykładowca do siebie, nie zważając czy ktoś poza nim to rozumie. Na szczęście nie zdarza się to za często. Polecam, tytuł wart swojej ceny (tym bardziej w promocji).
2014-06-26
bez podpisu
Zaczne od samej książki - denerwująca okładka która co chwile sie zamyka i w żaden sposób to wyrównać,z czego przepisywanie kodu idzie o wiele trudniej. Co do zawartości - Dużo cennych informacji,niektóre rzeczy są pisane zbyt ogólnie. Za to są przekazywane cenne informacje. Brak mi tego,że nie ma materiałów źródłowych na płytce.
2013-09-20
Kitsune , Programista
Nie mam tej książki; przeczytałem tylko mały fragment. W pierwszym losowo wybranej stronie widzę "API płótna". Co to google translator tłumaczył? Mogli zostawić słówko "Canvas".W innej książce określenie "element Canvas" się sprawdzało.
2016-02-04
Apollo Żarłoczny , szympans w zoo
Nie ujmując wiedzy autorowi, którą bez wątpienia posiada. Ale daru uczenia mu niestety zabrakło. Po 1/3 w miarę spójnej i dobrze uczącej książki, następuje masa wyrwanego z tyłka kodu. Który np. autor omawia w sposób, że jeżeli kod jest niezrozumiały, to proszę się tym nie przejmować tylko go przepisać... Nierzadko też występują fragmenty kodu, który nie wiadomo skąd czy do czego podpiąć, a jego wytłumaczenie to częsty bełkot na dwie strony, z którego jedno może dwa zdania tego kodu dotyczą. Jak pisze Grębosz w genialnej "Symfonii C++", są dwa typy książek o programowaniu. Te w których autor pisze "patrzcie jaki jestem mądry", oraz takie w których pisze "patrzcie jakie to proste". "Profesjonalne tworzenie gier internetowych dla systemu Android w językach HTML5, CSS3 i JavaScript" to niestety ten pierwszy typ. Omawiana w książce technika tworzenia gier opiera się na elemencie Canvas, do którego opanowania wystarczy nauczenie kilku komend rysowania: linii, kwadratu i kółka. Reszta to czysty JavaScript. Tak więc do zrozumienia Canvas polecam 5-minutowy filmik z YouTube. A do opanowania JavaScript świetną "JavaScript i jQuery. Interaktywne strony WWW dla każdego" Duckett'a. ...a od tej pozycji trzymajcie się z daleka. Strata czasu.
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Ebookpoint