O sztuce bycia z innymi. Dobre maniery na nowy wiek
- Wydawnictwo:
- Sensus
- Wydawnictwo:
- Sensus
- Ocena:
- Stron:
- 152
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
O sztuce bycia z innymi. Dobre maniery na nowy wiek
Takt, uprzejmość, umiejętność zachowania się w każdej sytuacji sprawiają, że wszystkim żyje się łatwiej i przyjemniej. Bo savoir-vivre oznacza „wiedzieć, jak żyć” – i sztuka ta polega nie tyle na umiejętności wybierania właściwych sztućców do kraba czy ostrygi, ile na uważności na drugiego człowieka. Sprawdzaniu, czy naszym zachowaniem nie naruszamy - choćby niechcący - czyjegoś komfortu, przestrzeni i poczucia godności. Uważność to zwracanie uwagi na potrzeby innych ludzi.
Książka O sztuce bycia z innymi. Dobre maniery na nowy wiek porusza wiele codziennych i współczesnych dylematów – uwzględnia postęp cywilizacyjny, chaos komunikacyjny, różnorodność kulturową i światopoglądową, a w końcu także erę cyfryzacji, czyli zjawiska, które mają wpływ na nasze zachowania. Czy w dobie Facebooka, YouTuba i powierzchownych kontaktów jest jeszcze miejsce na głębokie relacje? Czy nadal obowiązuje zasada „panie przodem”? Czy ubiór wciąż coś o nas komunikuje, czy może być niezależnie od sytuacji dowolny? Czy wypada zwrócić uwagę sąsiadowi, że hałasuje, a koledze w pracy, że nie używa dezodorantu? Czy młodsi i starsi mogą porozumiewać się według podobnych reguł, czy dzieli nas międzypokoleniowa przepaść?
O tym wszystkim rozmawiają autorzy książki, psychoterapeutka i socjolog, którzy zaprosili do tych rozważań także przedstawicieli starszego i młodszego pokolenia, by nas przekonujać, że trudno się porozumieć, gdy mówimy „różnymi językami”. Dlatego warto znać kilka zasad, dzięki którym życie wśród innych ludzi będzie dla nas wszystkich bardziej wartościowe i przyjemne.
Jak mówią autorzy: Sami sobie stwarzamy świat, w którym żyjemy – my chcemy tworzyć świat wartości, świat dla nas piękny i ważny – co nie znaczy sztywny i napakowany manierami. Przeciwnie, barwny i zabawny, ale przede wszystkim UWAŻNIE przeżywany.
Czy to się może udać? Przeczytaj, przemyśl, zastosuj, a Twoje relacje z ludźmi nabiorą nowego, głębszego znaczenia.
Renata Mazurowska - psychoterapeutka i trenerka rozwoju kompetencji osobistych, prowadzi szkolenia, grupy wsparcia i sesje indywidualne. Autorka artykułów o tematyce psychologicznej, a także książek Blisko, nie za blisko. Terapeutyczne rozmowy o związkach (z psychoterapeutą Pawłem Droździakiem) oraz Alfabet miłości (z prof. Bogdanem Wojciszke, psychologiem). Chce towarzyszyć ludziom w ich przemianach i wspierać ich w poczuciu wpływu na własne życie.
Tomasz Sobierajski - socjolog z zawodu i z pasji, wytrawny badacz oraz wnikliwy analityk społecznej rzeczywistości, wykładowca akademicki, bloger i felietonista. Autor książek z zakresu socjologii edukacji, komunikacji interpersonalnej, wakcynologii społecznej i socjologii religii. Fascynują go ludzkie historie: te z życia i te z literatury. Maratończyk, pasjonat gry w squasha.
Partner medialny:
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas:
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: O sztuce bycia z innymi. Dobre maniery na nowy wiek Renata Mazurowska, Tomasz Sobierajski (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.