Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2014

Lauret zaufanych opinii
MS Project 2013 i MS Project Ser...

MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów

Autor: Sebastian Wilczewski

Ocena:
   6/6  Opinie  (1)
Stron: 496
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)
Cena:
89,00 zł

Planuj, zarządzaj i realizuj z Microsoft Project i Project Server 2013!

  • Odkryj nowe funkcje środowiska Microsoft Project 2013
  • Zarządzaj projektami przy użyciu wydajnych narzędzi
  • Przejmij pełną kontrolę nad pracą swojego zespołu
  • Identyfikuj potencjalne problemy z wyprzedzeniem i im przeciwdziałaj

Microsoft Project jest najpopularniejszym i najbardziej rozbudowanym programem wspomagającym zarządzanie projektami. Aplikacja oferuje wydajne narzędzia do tworzenia harmonogramów, budżetów i raportów oraz umożliwia sprawne kontrolowanie przebiegu, zasobów, terminów i finansów różnego rodzaju przedsięwzięć, a jej integracja z elementami pakietu Microsoft Office znacznie ułatwia codzienną pracę kadry zarządzającej. Możliwości oprogramowania są rozszerzane z każdą kolejną wersją; nie inaczej jest w przypadku edycji 2013, która oprócz nowego interfejsu użytkownika zapewnia między innymi dodatkowe raporty, nowe funkcje komunikacyjne oraz możliwość śledzenia ścieżek zadań.

MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów to książka, która kompleksowo opisuje możliwości programu oraz oferowane przez niego narzędzia, uzupełniając wiedzę czytelnika o informacje związane z metodyką prowadzenia przedsięwzięć. Układ podręcznika odzwierciedla specyfikę pracy kierowników projektów, krok po kroku przedstawiając zadania, które mają oni do wykonania, a także najbardziej efektywne metody prowadzące do założonych celów. Książka prezentuje nowe możliwości i zmieniony interfejs użytkownika rozwiązań należących do rodziny Microsoft Project 2013 oraz praktyczne wskazówki ułatwiające opanowanie poszczególnych narzędzi i poleceń.

  • Interfejs środowiska Microsoft Project 2013
  • Tworzenie projektu i ustalanie czasu pracy
  • Definiowanie zadań i przypisywanie im zasobów
  • Kontrolowanie kosztów i optymalizacja projektu
  • Analiza postępu prac i koordynacja projektów
  • Role użytkowników Microsoft Project Server 2013

Poznaj możliwości najbardziej rozbudowanego narzędzia do zarządzania projektami!

Wstęp (11)

Rozdział 1. Zanim rozpoczniesz zarządzanie projektem za pomocą aplikacji Microsoft Project 2013 (23)

  • Uruchamianie programu Microsoft Project (24)
  • Interfejs użytkownika (24)
    • Pasek narzędzi Szybki dostęp (26)
    • Dostosowywanie wstążki i kart (27)
  • Widoki (29)
    • Widoki wykresu (30)
    • Widoki arkusza (30)
    • Widoki formularza (31)
    • Widoki zadań i zasobów (33)
    • Zmiana wyświetlanego widoku. Widok złożony (34)
  • Omówienie kart i sekcji kart (36)
    • Karta Zadanie (36)
    • Karta Zasób (40)
    • Karta Raport (42)
    • Karta Projekt (44)
    • Karta Widok (46)
    • Karta Deweloper (48)
Rozdział 2. Początek tworzenia projektu (51)

  • Tworzenie nowego projektu (52)
    • Tworzenie projektu od podstaw (52)
    • Tworzenie projektu na podstawie szablonu (54)
    • Tworzenie projektu na podstawie zadań z listy programu SharePoint (54)
  • Definiowanie właściwości projektu (56)
  • Definiowanie projektu (57)
  • Zapisywanie projektu (61)
  • Tworzenie szablonów projektów (63)
  • Ochrona projektu hasłem (65)
  • Otwieranie zapisanego projektu (68)
  • Wyłączanie ochrony hasłem (69)
  • Wyszukiwanie plików (70)
  • Usuwanie poufnych informacji z pliku (70)
Rozdział 3. Ustalanie czasu pracy i dni wolnych - kalendarze (73)

  • Informacje ogólne o kalendarzach (73)
  • Standardowe kalendarze dostępne z Microsoft Project (76)
  • Dostosowywanie godzin pracy w projekcie (77)
  • Tworzenie i modyfikowanie kalendarza (83)
    • Definiowanie świąt, dni wolnych od pracy i dni z niestandardowym czasem pracy (84)
    • Definiowanie tygodnia roboczego (85)
  • Kalendarz projektu (88)
  • Kalendarz zasobu (89)
  • Kalendarz zadania (89)
  • Opcje kalendarza (90)
  • Zależność pomiędzy opcjami kalendarza a godzinami pracy zawartymi w kalendarzu (92)
  • Typy kalendarzy (92)
Rozdział 4. Zarządzanie zakresem projektu - praca z zadaniami (95)

  • Definiowanie zakresu projektu - wprowadzanie zadań (96)
  • Budowanie WBS - planowanie "od góry do dołu" oraz "z dołu do góry" (97)
  • Planowanie automatyczne i planowanie ręczne (98)
  • Definiowanie faz projektu (główne węzły WBS) - zadania sumaryczne (100)
    • Wprowadzanie zadań sumarycznych (100)
    • Wyświetlanie zadań sumarycznych i konspektu projektu (102)
  • Zadania typu "punkt kontrolny" (105)
  • Zadania zwykłe (107)
    • Czasy trwania zadań (108)
    • Szacowanie czasów trwania (111)
  • Dodawanie kolejnych zadań (114)
  • Usuwanie niechcianych zadań (117)
  • Zmienianie zdefiniowanych zadań (119)
  • Dzielenie zadań (120)
  • Łączenie, przenoszenie i zmienianie czasu trwania podzielonego zadania (121)
    • Tworzenie zadań sumarycznych (122)
    • Likwidowanie zadań sumarycznych (126)
    • Zadania podrzędne będące jednocześnie zadaniami sumarycznymi (126)
  • Wyznaczanie kolejności wykonywania zadań - łączenie zadań (127)
    • Łączenie zadań w widoku Wykres Gantta (127)
    • Inne sposoby łączenia zadań (132)
  • Rozłączanie zadań (136)
  • Typy relacji (136)
    • Zakończenie-rozpoczęcie (137)
    • Rozpoczęcie-rozpoczęcie (137)
    • Zakończenie-zakończenie (138)
    • Rozpoczęcie-zakończenie (138)
  • Definiowanie i zmienianie relacji (138)
  • Wyprzedzenie lub zwłoka (142)
  • Typy ograniczeń (149)
  • Termin ostateczny (153)
  • Zakładka Uwagi (154)
  • Wstawianie hiperłączy (156)
  • Zadania cykliczne (158)
  • Zadania planowane ręcznie (161)
  • Zadania nieaktywne (163)
  • Kody struktury podziału pracy (SPP - WBS) (164)
  • Inspektor zadań (167)
  • Wyróżnianie zmian (168)
  • Cofanie wielu operacji (169)
  • Oś czasu (170)
  • O czym warto pamiętać, tworząc harmonogram projektu w Microsoft Project 2013. Lista kontrolna (172)
Rozdział 5. Zarządzanie zasobami (173)

  • Definiowanie zasobów (173)
  • Robocizna i sprzęt - zasoby typu Praca (177)
  • Zasoby materiałowe - zasoby typu Materiał (178)
  • Zasoby kosztowe - zasoby typu Koszt (178)
  • Zasoby ogólne (179)
  • Zasoby budżetowe (180)
  • Typy rezerwacji (182)
  • Wprowadzanie zasobów (183)
  • Dostępność zasobów w czasie - uwzględnianie urlopów i przeglądów technicznych (188)
  • Zmienność stawek zasobów w czasie (191)
  • Zmienność stawek zasobów w zależności od wykonywanych zadań (193)
  • Definiowanie dodatkowych informacji o zasobach (193)
Rozdział 6. Przydzielanie zasobów do zadań (195)

  • Pracochłonność zadań (196)
  • Obliczanie kosztów zadań na podstawie kosztów zasobów (200)
  • Typy zadań (201)
    • Zadania o stałej pracy (202)
    • Zadania o stałej liczbie jednostek (203)
    • Zadania o stałym czasie trwania (203)
    • Planowanie zadań według nakładu pracy (204)
    • Definiowanie typów zadań i opcji Wg nakładu pracy (205)
  • Przydzielanie pojedynczych i różnych zasobów do jednego zadania (206)
  • Przydzielanie różnych ilości zasobów do różnych zadań (209)
  • Przydzielanie zasobów kosztowych (211)
  • Przydzielanie dodatkowych zasobów (214)
  • Zamienianie zasobów (215)
  • Stosowanie tabel stawek kosztów (217)
  • Przydzielanie zasobów budżetowych (218)
Rozdział 7. Optymalizacja projektu i rozwiązywanie problemów z nadmiernym obciążeniem zasobów (221)

  • Skracanie czasu trwania projektu i analiza ścieżki krytycznej (222)
  • Najwcześniejsze i najpóźniejsze daty rozpoczęcia i zakończenia zadań (226)
  • Identyfikowanie przeciążonych zasobów (227)
    • Arkusz zasobów i informacje o maksymalnym wykorzystaniu zasobów (228)
    • Identyfikowanie czasu i zadań, w których zasoby są przeciążone (230)
  • Rozwiązywanie konfliktów przydziału zasobów - zasoby przeciążone (233)
    • Zamiana przydzielonych zasobów (233)
    • Definiowanie pracy w nadgodzinach (233)
    • Zatrudnianie nowych pracowników i delegowanie pracowników do projektu (236)
    • Przekazanie zadań podwykonawcy (236)
    • Zmiana czasu pracy nad zadaniem (236)
    • Bilansowanie zasobów i przenoszenie zadań na termin, w którym są dostępne zasoby (236)
    • Rozkład pracy zasobów (242)
Rozdział 8. Koszty projektu (245)

  • Szacowanie kosztów (245)
  • Typy kosztów (246)
  • Koszty zadań - stałe, zmienne i całkowite (247)
  • Koszty zasobów (249)
  • Rozkład kosztów w czasie (250)
    • Skala czasu - prezentacja kosztów w układzie miesięcznym, tygodniowym itp. (251)
    • Informacje o kosztach w widoku Obciążenie zadaniami (255)
    • Informacje o kosztach w widoku Użycie zasobu (256)
  • Ogólne informacje o kosztach - statystyka projektu (257)
  • Przepływy gotówkowe - analiza danych o kosztach w arkuszu kalkulacyjnym Microsoft Excel (257)
  • Weryfikacja kosztów i budżetu projektu (258)
Rozdział 9. Wprowadzanie i śledzenie wartości rzeczywistych - informacje o realizacji projektu (261)

  • Plan bazowy (261)
    • Co to jest plan bazowy? (262)
    • Tworzenie planu bazowego (262)
    • Plan bazowy na wykresie Gantta (265)
    • Aktualizowanie planu bazowego (266)
    • Usuwanie planu bazowego (267)
    • Przeglądanie planu bazowego (267)
    • Kopiowanie planu bazowego - tworzenie migawek projektu (268)
  • Do czego służą plany pośrednie? (268)
  • Przeniesienie daty rozpoczęcia projektu (269)
  • Przeniesienie daty rozpoczęcia wybranych zadań (270)
  • Wprowadzanie danych rzeczywistych (270)
    • Wprowadzanie danych rzeczywistych na poziomie projektu (271)
    • Wprowadzanie danych rzeczywistych o datach na poziomie zadania i zasobu (272)
    • Linie postępu (277)
  • Koszty rzeczywiste (280)
Rozdział 10. Analiza odchyleń i wartości wypracowanej (283)

  • Dlaczego analizować odchylenia? (283)
  • Odchylenia terminów (284)
  • Odchylenia kosztów (287)
    • Odchylenia kosztów dla zadań (287)
    • Odchylenia kosztów dla zasobów (290)
  • Odchylenia pracy (291)
    • Porównywanie wersji projektu (293)
  • Wartość wypracowana (Earned Value) (294)
Rozdział 11. Wymiana danych pomiędzy projektami. Pula zasobów (299)

  • Korzystanie z tych samych zasobów w wielu projektach - pula zasobów (300)
    • Co to jest pula zasobów? Tworzenie puli (300)
    • Korzystanie z zasobów dostępnych w puli (300)
    • Dokonywanie zmian w puli i pliku współużytkującym (302)
    • Przerywanie łącza między pulą zasobów a plikiem współużytkującym (303)
  • Łączenie zadań z różnych projektów. Wstawianie jednego projektu do innego (306)
Rozdział 12. Wymiana informacji pomiędzy Microsoft Office Project 2013 a innymi aplikacjami (311)

  • Przekazywanie danych do innych aplikacji - eksport (312)
    • Programy do przeglądania eksportowanych danych - typy eksportowanych plików (312)
    • Definiowanie, które dane mają zostać wyeksportowane - mapy eksportu (312)
  • Pobieranie danych z innych aplikacji - import (318)
  • Zapisywanie danych raportu wizualnego (321)
  • Zapisywanie danych w formacie Microsoft Access (324)
Rozdział 13. Analiza projektu (325)

  • Omówienie dostępnych raportów i korzystanie z nich (325)
    • Pulpity nawigacyjne (326)
    • Zasoby (327)
    • Koszty (327)
    • W toku (329)
  • Tworzenie własnych raportów (331)
Rozdział 14. Dostosowywanie programu do potrzeb użytkownika (333)

  • Pokazywanie informacji tylko o wybranych zasobach i zadaniach - filtry (334)
    • Autofiltry (334)
    • Stosowanie filtrów (337)
    • Tworzenie i edytowanie filtrów (338)
  • Tworzenie i edytowanie grup (342)
  • Wybieranie danych do wyświetlania - tabele (347)
    • Tabele (347)
    • Tworzenie i edytowanie tabel (347)
  • Tworzenie i edytowanie widoków (351)
  • Pola niestandardowe (352)
    • Typy pól (353)
    • Wybieranie wartości ze zdefiniowanej przez użytkownika listy rozwijanej (354)
    • Definiowanie formuł (wzorów) do wyliczania wartości (355)
    • Wyświetlanie zdefiniowanych przez użytkownika wskaźników graficznych (359)
  • Ustawianie wydruku i drukowanie (361)
  • Organizator (364)
  • Tworzenie własnych raportów wizualnych (366)
Rozdział 15. Project Portfolio Management i Microsoft Project Server 2013 oraz Project Online - wprowadzenie (373)

  • Wstęp, czyli co daje Microsoft Project Server 2013 i Project Online (374)
  • Project Portfolio Management (PPM) i Enterprise Project Management (EPM) (374)
    • Microsoft Project Server 2013 (lub Project Online) (375)
    • Microsoft Project 2013 Professional (378)
    • Microsoft Project Web Access 2013 (378)
  • Podłączanie Microsoft Project 2013 Professional do Microsoft Project Server 2013 (378)
  • Import istniejących projektów do Project Server 2013 (380)
  • Import zasobów do Project Server 2013 (383)
Rozdział 16. Microsoft Project Server 2013 - zarządzanie inicjatywami i budowanie portfela projektów (385)

  • O wyborze projektów, które powinny być realizowane, i o budowaniu portfela (386)
  • Definiowanie czynników strategii (386)
  • Priorytetyzacja czynników strategii (388)
  • Przygotowanie do analizy portfela (393)
  • Wykonywanie analizy portfela - optymalny wybór projektów (395)
    • Ocena korzyści płynących z realizowanych projektów (396)
    • Ocena priorytetów projektów (396)
    • Analiza i modelowanie portfela - optymalny wybór projektów (397)
    • Współzależności a analiza i modelowanie portfela (400)
Rozdział 17. Microsoft Project Server 2013 dla kierownika projektu i programu (401)

  • Zgłaszanie inicjatyw do oceny i realizacji (402)
  • Tworzenie i modyfikowanie harmonogramu projektu (403)
    • Tworzenie i modyfikowanie harmonogramu z wykorzystaniem Project Web App (403)
    • Tworzenie i modyfikowanie harmonogramu zapisanego na serwerze Microsoft Project Server 2013 z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Project 2013 Professional (405)
  • Budowanie zależności pomiędzy projektami (408)
    • Wykorzystanie projektów głównych do budowania relacji pomiędzy projektami (409)
    • Budowanie relacji pomiędzy zadaniami w różnych projektach bez wykorzystania projektów głównych (411)
    • Budowanie relacji pomiędzy projektami poprzez definiowanie elementów dostarczanych (413)
  • Otwieranie, zapisywanie i publikowanie projektu (417)
  • Budowanie zespołu z zasobów przedsiębiorstwa (419)
  • Budowanie planu zasobów (423)
  • Zarządzanie raportami o stanie (424)
    • Tworzenie żądania raportu o stanie (424)
    • Śledzenie odpowiedzi na raport o stanie (425)
  • Zarządzanie aktualizacjami (426)
    • Akceptacja aktualizacji (426)
    • Śledzenie historii akceptacji (428)
  • Definiowanie alertów (429)
    • Definiowanie alertów dla siebie (429)
    • Definiowanie alertów dla swoich zasobów (430)
Rozdział 18. Microsoft Project Server 2013 dla uczestników projektów (433)

  • Przeglądanie przydziałów (434)
  • Przeglądanie informacji o przydzielonych zadaniach (435)
  • Aktualizowanie zadań (436)
  • Zgłaszanie nowych zadań (439)
  • Dodawanie siebie do istniejącego zadania (440)
  • Zadania zespołowe (441)
  • Delegowanie zadań do innych osób (442)
  • Zarządzanie grafikami (444)
    • Przeglądanie i raportowanie prac w grafiku (444)
    • Zastępstwa w raportowaniu czasu pracy - pełnomocnicy (446)
    • Raportowanie czasu administracyjnego i czasu wolnego (448)
  • Odpowiedzi na żądanie raportu o stanie (449)
    • Odpowiedzi na zamówiony raport o stanie (449)
    • Tworzenie niezamawianego raportu o stanie (450)
  • Przesyłanie dokumentacji projektowej (450)
  • Zgłaszanie ryzyka (453)
  • Zgłaszanie problemów (454)
  • Sprawdzanie problemów, czynników ryzyka i dokumentów projektu (456)
Rozdział 19. Microsoft Project Server 2013 z perspektywy menedżera portfela projektów i zasobów (459)

  • Zarządzanie portfelem projektów i nie tylko (459)
  • Strona Projekty (460)
  • Zasoby (462)
    • Wyświetlanie przydziałów zasobów (464)
    • Wyświetlanie dostępności zasobów (465)
  • Analizy biznesowe (466)
    • Widoki OData i Excel Services (467)
    • Raporty Reporting Services (469)
    • Pulpity menedżerskie (470)
Rozdział 20. Microsoft Project Server 2013 - administrowanie merytoryczne (471)

  • Zarządzanie grafikami (472)
    • Tworzenie grafików (472)
    • Ustawienia grafików (473)
  • Dodawanie kategorii czasu administracyjnego (476)
  • Tworzenie zespołów (477)
  • Niestandardowe pola (479)
  • Kalendarze organizacji (481)
  • Wymuszanie zaewidencjonowania (482)
  • Okresy obrachunkowe (483)
  • Tworzenie widoków (484)
  • Tworzenie użytkowników i zasobów (487)
Skorowidz (491)

Najczęściej kupowane razem:
MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów plus Excel 2013. 101 porad i sztuczek które oszczędzą Twój czas plus PHP Web 2.0. Tworzenie aplikacji typu mashup
Cena zestawu: 146.96 zł 172.90 zł
Oszczędzasz: 25.94 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Cena: 54.00 zł
Cena: 49.98 zł
Cena: 99.00 zł
6
(1)
5
(0)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 1

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Jak zwykle fajna :)