JavaScript. Zaawansowane programowanie
- Autor:
- praca zbiorowa
- Niedostępna
Opis
książki
:
JavaScript. Zaawansowane programowanie
Książka "JavaScript. Zaawansowane programowanie" zawiera wszechstronny opis języka JavaScript, jego składni i zastosowań. Na początek zaprezentujemy najnowsze przeglądarki i standardy stosowane w WWW, a następnie przedstawimy praktyczne techniki w postaci krótkich przykładów oraz bardziej szczegółowych i złożonych analiz konkretnych rozwiązań. Niniejsza książka koncentruje się wyłącznie na wykorzystaniu JavaScriptu w przeglądarkach WWW, ponieważ głównie w nich język ten jest stosowany.
Dla kogo jest ta książka?
Dla każdego, komu potrzebny jest JavaScript do tworzenia aplikacji WWW uruchamianych po stronie klienta. Czytelnikom znającym już język JavaScript, książka ta może posłużyć jako aktualny, zaawansowany poradnik; natomiast tym, którzy znają już inny język programowania, pozwoli opanować JavaScript jako nową umiejętność.
Co opisuje ta książka?
- Podstawowe programowanie w JavaScripcie
- Wykorzystanie w skryptach obiektów przeglądarek
- Pracę z multimediami
- Standardy WWW, w tym XML, CSS i W3C DOM
- Dynamiczny HTML
- Techniki uruchamiania skryptów
- Wyrażenia regularne i walidację formularzy
- Analizę przykładów zastosowań praktycznych
- Propozycja ECMAScript Edition 4
Wybrane bestsellery
-
Promocja Promocja 2za1
W tej książce omówiono ponad 20 najprzydatniejszych wzorców projektowych, dzięki którym tworzone aplikacje internetowe będą łatwe w późniejszej obsłudze technicznej i w trakcie skalowania. Poza wzorcami projektowymi przedstawiono wzorce generowania i wydajności działania, których znaczenie dla użytkowania aplikacji jest ogromne. Opisano również nowoczesne wzorce Reacta, między innymi Zaczepy, Komponenty Wyższego Rzędu i Właściwości Generowania. Sporo miejsca poświęcono najlepszym praktykom związanym z organizacją kodu, wydajnością działania czy generowaniem, a także innym zagadnieniom, które pozwalają na podniesienie jakości aplikacji internetowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Ta książka szczególnie przyda się osobom, które rozpoczynają pracę z Angularem. Dzięki niej szybko zaczniesz tworzyć aplikacje z wykorzystaniem wiersza poleceń (CLI), pisać testy jednostkowe i używać stylów zgodnych ze standardem Material Design. Dowiesz się również, jak wdrażać aplikacje w środowisku produkcyjnym. W tym wydaniu zaprezentowano wiele nowych funkcjonalności i praktyk ułatwiających pracę twórcom frontendów. Dodano nowy rozdział poświęcony klasie Observable i bibliotece RxJS, a także rozszerzono zakres informacji o obsłudze błędów i debugowaniu w Angularze. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane przykładami rzeczywistych rozwiązań, a prezentowany kod powstał zgodnie z najlepszymi praktykami programistycznymi.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce zrozumiesz, że w rekurencji nie kryje się żadna magia. Dowiesz się, na czym polega jej działanie i kiedy warto zastosować algorytm rekursywny, a kiedy lepiej tego nie robić. Poznasz szereg klasycznych i mniej znanych algorytmów rekurencyjnych. Pracę z zawartym tu materiałem ułatwią Ci liczne przykłady programów napisanych w Pythonie i JavaScripcie, pokazujące, jak rozwiązywać przeróżne problemy związane z przechodzeniem przez drzewa, kombinatoryką i innymi trudnymi zagadnieniami. Nauczysz się także skutecznie poprawiać wydajność kodu i algorytmów rekurencyjnych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Dzięki temu przyjaznemu przewodnikowi poznasz kluczowe koncepcje programistyczne i operacje obiektowego modelu dokumentu. Nauczysz się też pisać kod działający asynchronicznie i współbieżnie. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane przykładowymi fragmentami kodu i prostymi projektami ― pozwoli Ci to natychmiast wypróbować działanie tworzonych programów, które w przyszłości mogą posłużyć jako moduły większych aplikacji. Zagadnienia dotyczące JavaScriptu uzupełniono wprowadzeniem do HTML i CSS, co pomoże Ci dokładnie zrozumieć sposób działania nowoczesnych aplikacji internetowych. Przygotujesz się także do pracy z bibliotekami, frameworkami i takimi narzędziami jak React, Angular i Node.js.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Z tym przewodnikiem nauczysz się stosowania Reacta w praktyce. Dowiesz się, w jaki sposób zbudować jednostronicową, złożoną aplikację internetową, i zdobędziesz wiedzę umożliwiającą używanie tej biblioteki w codziennej pracy. Pokazano tu, jak rozpocząć projekt i rozwijać rzeczywistą aplikację. Zaprezentowano także technologie, które znakomicie uzupełniają możliwości Reacta: JSX i narzędzie create-react-app. Omówiono również zagadnienia dotyczące komponentów funkcyjnych i klasowych i szczegółowo przedstawiono proces budowy aplikacji z tych komponentów. Szybko się przekonasz, jak duży potencjał tkwi w bibliotece React i jak bardzo ułatwia ona tworzenie łatwych w utrzymaniu, wielkoskalowych, atrakcyjnych aplikacji!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
To książka przeznaczona dla osób, które posługują się językiem JavaScript i chcą wykorzystać jego możliwości do zbudowania kompletnej aplikacji internetowej. Prezentuje język TypeScript i opisuje jego najlepsze cechy, pokazuje także, w jaki sposób za pomocą takich frameworków jak React, Redux, Node, Express i GraphQL zbudować złożoną aplikację internetową o pełnej funkcjonalności. Wyjaśniono tu tajniki pracy z poszczególnymi elementami całego stosu technologicznego, a przy tym omówiono przydatne narzędzia, techniki i biblioteki. Przedstawiono również sposoby używania bazy danych na potrzeby aplikacji. Ważnym elementem jest dokładny opis wdrażania gotowej aplikacji w chmurze AWS.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
To kolejne wydanie wyczerpującego, kompleksowego przewodnika po języku JavaScript oraz jego najważniejszych klienckich i serwerowych interfejsach API. Książka jest przeznaczona dla programistów, którzy chcą nauczyć się JavaScriptu lub udoskonalić swoje umiejętności tworzenia kodu. Ujęto w niej wersję ES2020 tego języka. Poza praktycznymi wyjaśnieniami dotyczącymi jego struktur i ich stosowania znalazły się tu liczne przykłady, wskazówki i porady. To wydanie zawiera nowe rozdziały poświęcone klasom, modułom, iteratorom, generatorom, promesom i instrukcjom async/await. W efekcie powstał całościowy obraz ekosystemu JavaScript wraz z opisem jego zawiłości, potencjalnych problemów i najlepszych metod radzenia sobie z nimi.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(83,40 zł najniższa cena z 30 dni)
69.50 zł
139.00 zł (-50%) -
Promocja Promocja 2za1
To kolejne, rozbudowane i uaktualnione wydanie świetnego podręcznika projektowania i programowania stron internetowych, zawierające wiedzę niezbędną do rozpoczęcia samodzielnej pracy. Opisano tu zasady tworzenia witryn WWW oraz przedstawiono język HTML i techniki CSS. Sporo miejsca poświęcono multimediom: grafice, plikom dźwiękowym i wideo. Znalazł się tutaj także znakomity wstęp do języka JavaScript, łącznie z jego bibliotekami, nakładkami i skryptami DOM. Warto też zwrócić uwagę na opis przydatnych narzędzi, takich jak procesory CSS, wykrywanie funkcjonalności, powłoka, menedżer zadań i system kontroli Git ? nieodzownych każdemu, kto pisze nowoczesne witryny internetowe. Treść książki została uzupełniona licznymi przykładami, ćwiczeniami i bogatym materiałem dodatkowym.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(38,90 zł najniższa cena z 30 dni)
38.90 zł
129.00 zł (-70%) -
Spójrzmy prawdzie w oczy: większość ludzi nie lubi matematyki. Co dziwne, nie jest ona również ulubioną dziedziną wiedzy wielu osób zawodowo parających się informatyką. Niejedną z nich w prawdziwy popłoch wpędza konieczność posłużenia się choćby najbardziej niewinnie wyglądającą funkcją matematyczną, nie wspominając o przeprowadzeniu bardziej skomplikowanych obliczeń statystycznych, wykreśleniu przebiegu funkcji czy implementowaniu działań na macierzach.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
W poprzednim tomie Nanonauci, którzy założyli własne Dojo Nano, wymyślili i napisali stronę internetową. Teraz przyszedł czas na grę. Będzie to prosta gra działająca w przeglądarce internetowej. Do kodowania posłuży Ci świetny język JavaScript, którym posługują się najlepsi programiści! W książce znajdziesz dokładne wyjaśnienie, jak przygotować komputer do pracy, do czego służą poszczególne części kodu i w jaki sposób rozwiązywać problemy. Stworzysz specjalny świat i takie zjawiska jak grawitacja. Dowiesz się, jak rysować i animować postaci w grze: będą biegać, skakać i zderzać się z robotami. Oczywiście, zaprogramujesz również punktację i „utratę części zdrowia” po kolizji gracza z robotem. Szybko zauważysz, że grę można rozwijać i uzupełniać o nowe elementy — jeśli tylko tego zapragniesz!
- Druk
Niedostępna
praca zbiorowa - pozostałe książki
-
Promocja Promocja 2za1
During the last decades of the 20th century, we have entered the Digital Era. The Third Technological Revolution has an enormous socioeconomic impact. It affects modern science, including mathematics. It also determines the reforms of national education systems. Mathematicians seek to focus on the so-called concrete mathematics. They explore finite(8,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.06 zł
20.00 zł (-30%) -
Linux Magazine to czasopismo ukazujące się na rynku już od 2004 roku. Dedykowane jest każdemu użytkownikowi Linuxa, programistom, administratorom baz danych i innym osobom związanym z branżą IT. Magazyn porusza kwestie dotyczące pracy w środowisku Linux – wskazuje nowe możliwości i ciekawe rozwiązania, opisuje nowoczesne języki programowania, frame
Niedostępna
-
Linux Magazine to czasopismo ukazujące się na rynku już od 2004 roku. Dedykowane jest każdemu użytkownikowi Linuxa, programistom, administratorom baz danych i innym osobom związanym z branżą IT. Magazyn porusza kwestie dotyczące pracy w środowisku Linux – wskazuje nowe możliwości i ciekawe rozwiązania, opisuje nowoczesne języki programowania, frame
Niedostępna
-
Linux Magazine to czasopismo ukazujące się na rynku już od 2004 roku. Dedykowane jest każdemu użytkownikowi Linuxa, programistom, administratorom baz danych i innym osobom związanym z branżą IT. Magazyn porusza kwestie dotyczące pracy w środowisku Linux – wskazuje nowe możliwości i ciekawe rozwiązania, opisuje nowoczesne języki programowania, frame
Niedostępna
-
Linux Magazine to czasopismo ukazujące się na rynku już od 2004 roku. Dedykowane jest każdemu użytkownikowi Linuxa, programistom, administratorom baz danych i innym osobom związanym z branżą IT. Magazyn porusza kwestie dotyczące pracy w środowisku Linux – wskazuje nowe możliwości i ciekawe rozwiązania, opisuje nowoczesne języki programowania, frame
Niedostępna
-
Linux Magazine to czasopismo ukazujące się na rynku już od 2004 roku. Dedykowane jest każdemu użytkownikowi Linuxa, programistom, administratorom baz danych i innym osobom związanym z branżą IT. Magazyn porusza kwestie dotyczące pracy w środowisku Linux – wskazuje nowe możliwości i ciekawe rozwiązania, opisuje nowoczesne języki programowania, frame
Niedostępna
-
Linux Magazine to czasopismo ukazujące się na rynku już od 2004 roku. Dedykowane jest każdemu użytkownikowi Linuxa, programistom, administratorom baz danych i innym osobom związanym z branżą IT. Magazyn porusza kwestie dotyczące pracy w środowisku Linux – wskazuje nowe możliwości i ciekawe rozwiązania, opisuje nowoczesne języki programowania, frame
Niedostępna
-
Linux Magazine to czasopismo ukazujące się na rynku już od 2004 roku. Dedykowane jest każdemu użytkownikowi Linuxa, programistom, administratorom baz danych i innym osobom związanym z branżą IT. Magazyn porusza kwestie dotyczące pracy w środowisku Linux – wskazuje nowe możliwości i ciekawe rozwiązania, opisuje nowoczesne języki programowania, frame
Niedostępna
-
Linux Magazine to czasopismo ukazujące się na rynku już od 2004 roku. Dedykowane jest każdemu użytkownikowi Linuxa, programistom, administratorom baz danych i innym osobom związanym z branżą IT. Magazyn porusza kwestie dotyczące pracy w środowisku Linux – wskazuje nowe możliwości i ciekawe rozwiązania, opisuje nowoczesne języki programowania, frame
Niedostępna
Zobacz pozostałe książki z serii Wrox
-
Z książki dowiesz się, kiedy stosować poszczególne wzorce projektowe i jak je implementować. Dzięki zdobytej wiedzy wzniesie się na wyższy poziom umiejętności i zacznie pisać jeszcze lepszy kod o doskonałej strukturze architektonicznej.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Ten kompletny podręcznik pozwoli Ci opanować umiejętności potrzebne do skutecznego zarządzania systemem SQL Server. Dowiesz się, jak zarządzać zmianami i zabezpieczeniami, jak dostrajać wydajność, jak monitorować system i jak tworzyć kopie zapasowe. Książka jest napisana przez czołowych specjalistów od systemu Microsoft SQL Server (wszyscy autorzy tej książki posiadają tytuł Microsoft MVP) i pomoże Ci poznać najnowsze rozwiązania z wersji 2014.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Microsoft SQL Server 2014. Podręcznik administratora
Adam Jorgensen, Bradley Ball, Steven Wort, Ross LoForte, Brian Knight
Czasowo niedostępna
-
Przewodnik dla poszukujących pracy! Rozmowa rekrutacyjna to ten rodzaj spotkania, który wywołuje stres nawet u najbardziej odpornych. Podchwytliwe pytania, zadania do rozwiązania, skomplikowane testy dotyczące spraw technicznych oraz nierzadko kilkugodzinny dialog wymagają dużej odporności i wiedzy. Zastanawiasz się, jak przygotować się do tej rozm
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Dzięki tej książce dowiesz się, jak to robić przy użyciu języków C# i Visual Basic. Jednak zanim napiszesz pierwszą linię kodu, warto poznać nowe środowisko pracy, tak aby tworzenie stron przebiegało szybko, wygodnie i bezproblemowo. W kolejnych rozdziałach zdobędziesz wiedzę na temat dostępnych kontrolek, metod pracy ze stronami wzorcowymi oraz sposobów stosowania kompozycji i skórek. Ponadto nauczysz się wykorzystywać źródła danych oraz zarządzać informacjami przy użyciu ADO.NET. Książka ta sprawdzi się znakomicie zarówno w rękach początkującego, jak i zaawansowanego programisty.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Oto książka, w której znajdziesz szczegółowe omówienie technologii Internetu mobilnego — technik i narzędzi, które można wykorzystać do udostępnienia na urządzeniach przenośnych rozmaitych materiałów sieciowych. Przedstawiono tu standardowe wzorce rozwijania interfejsów użytkownika, a także ułatwiające pracę szablony i platformy. Autor koncentruje się na trzech najważniejszych CMS-ach (WordPress, Joomla! oraz Drupal) i wyjaśnia, jak projektować, budować oraz publikować za ich pomocą użyteczne witryny, które zachwycą użytkowników mobilnego Internetu!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Książka "ASP.NET 2.0 AJAX. Zaawansowane programowanie" szczegółowo ukazuje, na czym polega tworzenie aplikacji WWW nowej generacji. Dzięki temu podręcznikowi będziesz wiedział, jak korzystać z różnych bibliotek, jak używać zaawansowanych kontrolek z pakietu AJAX Toolkit, a także jak budować własne kontrolki. Nauczysz się asynchronicznie uaktualniać fragmenty stron i zarządzać skryptami używanymi w przeglądarce, dowiesz się, jak testować takie aplikacje i usuwać z nich błędy. Z tą książką zdobędziesz wiedzę potrzebną do kreowania nowoczesnych, interaktywnych aplikacji.
- Druk
Niedostępna
-
Książka Visual Basic 2008. Warsztat programisty jest doskonałym podręcznikiem zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych programistów. Zawiera ona opis technologii i środowiska programistycznego, a także wiele przykładów i porad z dokładnie przedstawionym oraz przetestowanym kodem, zgodnym z wersją 2008 tego języka.
- Druk
Niedostępna
-
Książka "Excel 2007 PL. Programowanie w VBA" to znakomite kompendium wiedzy o tym, jak za pomocą potęgi języka VBA rozbudować arkusze Excela. Korzystając z niej, nauczysz się wykorzystywać nazwy, zakresy i listy danych, a także tworzyć tabele i wykresy. Poznasz opracowane na podstawie wieloletnich doświadczeń utalentowanych programistów techniki projektowania interaktywnych aplikacji wykorzystujących formularze i Windows API. W książce tej znajdziesz także niezbędne wskazówki i gruntownie omówione przykłady, pozwalające szybko zdobyć wiedzę potrzebną do tworzenia nowoczesnych i profesjonalnych aplikacji w Excelu.
- Druk
Niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
Dzięki książce "PHP i MySQL. Projekty do wykorzystania" nie zmarnujesz już ani jednej cennej minuty. Stanowi ona zbiór najpopularniejszych mechanizmów, używanych na co dzień przy tworzeniu serwisów WWW. Po przewertowaniu tego podręcznika nie będzie stanowiła dla Ciebie problemu rejestracja zdarzeń oraz wykonywanie skryptów powłoki. Pozwoli Ci to na szybkie tworzenie nowych serwisów WWW za pomocą sprawdzonych i elastycznych mechanizmów. Jeżeli cenisz swój czas - oto Twoja lektura obowiązkowa!- Druk
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Autor Joomla!. Profesjonalne tworzenie stron WWW w pierwszej kolejności zapozna Cię ze szczegółami instalacji oraz problemami, które możesz napotkać. W kolejnych rozdziałach nauczysz się tworzyć własne szablony oraz moduły, a także wykorzystywać dostępne rozszerzenia. Z każdą kolejną stroną Dan wprowadza coraz bardziej zaawansowaną tematykę, związaną z tworzeniem komponentów, zastosowaniem technologii AJAX czy też używaniem wzorców projektowych. Porusza kwestie sposobów prowadzenia profesjonalnej witryny, łączenia z zewnętrznymi zasobami czy też pozycjonowania stron korzystających z systemu. Niezwykle ważny jest rozdział poświęcony bezpieczeństwu oraz rozdział traktujący o rzeczach, których Joomla! nie potrafi. Tak profesjonalne podejście do tematu sprawia, że książka jest doskonałym źródłem informacji o systemie zarówno w rękach amatora, jak i profesjonalisty.
- Druk
Niedostępna
Ebooka "JavaScript. Zaawansowane programowanie" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "JavaScript. Zaawansowane programowanie" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "JavaScript. Zaawansowane programowanie" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: JavaScript. Zaawansowane programowanie (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Magazyn Internet KK, 12/2003Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
JavaScript to język programowania powszechnie stosowany w procesie tworzenia serwisów internetowych. Zapewnia m.in. możliwość sprawdzenia poprawności danych wprowadzanych do formularzy oraz ułatwia realizację dynamicznych menu. Z powodzeniem można go również stosować w bardziej złożonych projektach, o czym przekonują nas autorzy prezentowanej książki.
Solidnie wydana pozycja liczy ponad 1200 stron. Składa się z sześciu części oraz dodatków. Pierwsza część nosi tytuł "JavaScript w sieci". Przybliża ona zasady wykorzystywania języka w środowisku przeglądarek internetowych, a także dostarcza informacji na temat podstawowych elementów JavaScript. Czytelnik dowiaduje się ponadto, w jaki sposób należy sterować oknami i ramkami, obsługiwać formularze oraz sterować elementami multimedialnymi. Omawiane są również aspekty programowania obiektowego.
Część druga -- "Ku standaryzacji" stanowi prezentację podstawowych standardów związanych z tworzeniem rozwiązań funkcjonujących po stronie klienta, takich jak XML, XHTML, CSS, DOM i DHTML. W części trzeciej omawiane są "Strategie programowania". Czytelnik znajdzie w niej porady związane z doborem narzędzi, poprawnym stylem programowania oraz z mechanizmem obsługi błędów.
"Rady, triki i techniki" to część, w której zgrupowano szereg przykładowych programów ułatwiających tworzenie serwisów WWW. Przechodząc do części "Studium konkretnych przypadków" mamy natomiast możliwość sprawdzenia, jak prezentowane przez autorów techniki sprawdzają się w konkretnych projektach.
Ostatnia część książki pozwala zapoznać się z dwoma kierunkami rozwoju języka JavaScript. Całość uzupełniają dodatki, w których znalazły swe miejsca zestawienia elementów składowych języka oraz przegląd modelu DOM.
Publikacja zasługuje na rekomendację jako obszerne i kompleksowe źródło wiedzy na temat języka JavaScript. Przystępna prezentacja samego języka w połączeniu z pokaźną ilością przykładów jego zastosowania sprawia, że książka z powodzeniem może pełnić zarówno rolę podręcznika do nauki języka, jak i poradnika ułatwiającego codzienną pracę.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Professional JavaScript 2nd Edition
- Tłumaczenie:
- Maciej Gónicki, Adam Jarczyk, Daniel Kaczmarek, Aleksandra Tomaszewska, Tomasz Wrona
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-719-7687-9, 8371976879
- Data wydania książki drukowanej :
- 2003-08-12
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 2258
- Przykłady na ftp
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Technologie webowe » JavaScript - Programowanie
- Serie wydawnicze: Wrox
Spis treści książki
- JavaScript i Sieć (29)
- Techniczny kąsek (30)
- Stan i historia przeglądarek (34)
- Obecna użyteczność Sieci (37)
- Ograniczenia Sieci i trendy (40)
- Standardy sieciowe i JavaScript (42)
- Typy standardów (43)
- Podstawowe standardy znaczników (43)
- Pomocnicze standardy (44)
- Narzucanie standardów (46)
- Programowanie w JavaScripcie (47)
- Nad czym będziesz spędzał czas (47)
- Z kim będziesz spędzał czas (48)
- Narzędzia programowania WWW (49)
- Podsumowanie (51)
- Pisanie skryptów a standard Unicode (53)
- Dodawanie własnego kodu JavaScript do strony internetowej (55)
- Instrukcje, bloki oraz komentarze (56)
- Zmienne i stałe (57)
- Wyrażenia i warunki (59)
- Operatory arytmetyczne (59)
- Operatory relacji (60)
- Operatory logiczne (61)
- Rozmaite operatory jednoargumentowe (62)
- Operatory przypisania (64)
- Inne operatory (65)
- Typy danych (66)
- Proste typy danych (66)
- Inne podstawowe typy danych (69)
- Sterowanie przepływem (70)
- if 1 else (70)
- while (72)
- do 1 while (73)
- for (73)
- break and continue (75)
- switch (76)
- Funkcje (77)
- Tworzenie własnych funkcji (77)
- Zasięg zmiennych funkcji (79)
- Funkcje w wyrażeniach (80)
- Funkcje zaimplementowane w JavaScripcie (80)
- Obiekty (82)
- Czym są obiekty (82)
- Wbudowane obiekty w JavaScripcie (84)
- Operatory obiektowe i sterowanie przepływem (90)
- Funkcje to również obiekty (92)
- Konwersje typów danych i porównywanie (93)
- Prosta i bezpieczna zmiana typu (94)
- Konwersja prostych typów (94)
- Operatory i mieszane typy danych (96)
- Podsumowanie (98)
- Czym są obiekty? (101)
- Abstrakcja danych (102)
- Części składowe obiektu (102)
- Rozszerzenia (103)
- Kapsułkowanie (105)
- Dlaczego obiekty są takie ważne? (106)
- JavaScript (107)
- Obiekty JavaScript (107)
- Kontekst wykonania, kod funkcji i zasięg (109)
- Konstruktory obiektu (113)
- Ponowne użycie kodu (113)
- Techniki programowania obiektowego i JavaScript (115)
- Konstruktory obiektów, klasy oraz instancje (115)
- Dziedziczenie obiektów (122)
- Dodawanie chronionych elementów danych do języka JavaScript (132)
- Metody chronione (133)
- Kod źródłowy dla metody chronionej (136)
- Podsumowanie (140)
- Ramki (143)
- Jak zbudowane są zestawy ramek (144)
- Porządek ładowania ramek (157)
- Kod różnych ramek (160)
- Zdarzenia ramki (168)
- Okna (168)
- Łatwe okna (169)
- Tworzenie nowego okna przeglądarki (170)
- Kod różnych okien (176)
- Zamykanie okien (181)
- Podsumowanie (182)
- Formularze (185)
- Obiekty formularza (186)
- Elementy formularza (192)
- Otrzymywanie danych bez formularzy (200)
- Dane (204)
- Trwałość danych na stronie internetowej (204)
- Porównywanie archiwów (210)
- Sprawdzanie poprawności (210)
- Układ formularza (215)
- Podsumowanie (226)
- Krótka historia multimediów w Internecie (227)
- Dołączanie multimediów do strony internetowej (229)
- EMBED (229)
- NOEMBED (230)
- Netscape 6 (231)
- OBJECT (231)
- Alternatywne przeglądarki (233)
- Względy specjalne (233)
- Rozpoznawanie i kontrolowanie modułu przy użyciu JavaScriptu (235)
- Rozpoznawanie komponentów za pomocą IE 5.0+ (235)
- Tworzenie instancji dla rozpoznania obiektów ActiveX (237)
- Problemy rozpoznawania - IE na Macintoshu (238)
- Użycie obiektów przeglądarki - obiekt navigator (239)
- Danie główne - skrypt rozpoznający moduły rozszerzające (241)
- Kontrolowanie popularnych formatów medialnych przy użyciu języka JavaScript (247)
- Macromedia (247)
- RealNetworks (249)
- Microsoft Windows Media Player (252)
- Apple QuickTime (253)
- JavaScript oraz Java (257)
- Porównanie i kontrast (257)
- Początek (257)
- Element APPLET (258)
- Pisanie prostych apletów Javy (258)
- Integracja apletów z JavaScriptem (260)
- Model bezpieczeństwa w Javie (262)
- Nowe technologie (263)
- SMIL (263)
- HTML+TIME (263)
- Skalowalna grafika wektorowa - SVG (267)
- Język interfejsu użytkownika oparty na XML (XUL) (270)
- Podsumowanie (271)
- Wprowadzenie do języka XML (275)
- Historia języka XML (276)
- SGML (276)
- HTML i sieć WWW (276)
- Dane i XML (277)
- Dobrze sformułowany XML (277)
- Znaczniki, atrybuty i elementy (278)
- Deklaracja dokumentu XML (280)
- Instrukcje przetwarzania (281)
- Komentarze, obiekty i inne (281)
- Przestrzeń nazw (282)
- Przykład tekstu XML (284)
- Obowiązujący XML (284)
- XML DTD (285)
- W3C XML Schema (287)
- Inne technologie tworzenia schematów (290)
- Parsery i walidacja (290)
- Wyświetlanie XML (291)
- Wyświetlanie XML za pomocą CSS (291)
- Wyświetlanie XML za pomocą XSLT (292)
- XML i JavaScript (297)
- XML DOM (297)
- XHTML (300)
- XML i nowe specyfikacje (303)
- SVG - Scalable Vector Graphics (303)
- SMIL (304)
- RDF - Resource Description Framework (304)
- MathML (305)
- Podsumowanie (306)
- Cele rozwoju CSS (308)
- CSS1 i CSS 2 (310)
- Przyszłość - CSS 3 (312)
- Korzystanie z CSS (313)
- Aktualny stan dostępności CSS (314)
- Składnia CSS (315)
- Jednostki miar (319)
- Modularyzacja CSS (321)
- Model obiektu CSS (322)
- Dostęp do obiektu stylu elementu (324)
- Modyfikowanie obiektu stylu elementu (326)
- Dokumenty i kolekcje arkuszy stylów (328)
- Obiekty StyleSheet (330)
- Reguły stylów (331)
- Zasięg sterowania stylami CSS (333)
- Pseudoklasy i elementy (337)
- Umieszczanie treści przed i za (340)
- Sterowanie czcionką (341)
- Sterowanie obszarem i ułożeniem tekstu (344)
- Rozmiar i położenie obiektu (346)
- Model kolorów i tła (348)
- Model obszaru - brzegi, marginesy i odstęp (349)
- Układ listy (353)
- Układ tabeli (355)
- Efekty wizualne (357)
- Automatycznie generowana zawartość (359)
- Typy nośników (stronicowane i przewijane) (359)
- Sterowanie interfejsem użytkownika (360)
- Style dźwiękowe (360)
- Proponowane przestrzenie nazw CSS poziom 3 (362)
- Inne zastosowania praktyczne (362)
- Przenośne rozmiary czcionek (362)
- Zmiana wyglądu obiektów wprowadzania danych (363)
- Zmiana stylu sterowana zdarzeniami (364)
- Sterowanie położeniem przez zdarzenia myszy (366)
- Przenośność a przeglądarki starego typu (367)
- Podsumowanie (369)
- Teoria i praktyka (372)
- DOM poziomy 0, 1, 2 i 3 (374)
- Struktura drzewa DOM (375)
- Obiekty węzłów (377)
- Relacje rodzic-potomek (380)
- Węzły Document (381)
- Węzły Element (382)
- Węzły Attribute (383)
- Węzły CharacterData (383)
- Węzły Text (384)
- Dostęp do arkusza stylów CSS (386)
- Aktorzy drugoplanowi (386)
- Analiza implementacji w przeglądarkach (387)
- Narzędzia analizy (387)
- Inne przydatne techniki inspekcji (394)
- Implementacje DOM w przeglądarkach IE i Netscape (395)
- Tłumaczenie reprezentacji tabeli według modelu DOM (406)
- Modyfikowanie drzewa (407)
- Punkt wyjścia (407)
- Rozrastanie i przycinanie (410)
- Zabawa z atrybutami (420)
- Obiekty HTMLElements (424)
- Co dzieje się z symbolami w węzłach Text? (426)
- Modularyzacja DOM (427)
- Moduły DOM (428)
- Strategia modularyzacji (429)
- Detekcja dostępnych cech (430)
- Modele zdarzeń DOM (433)
- Łączenie faz przechwytywania i bąbelkowania (433)
- Obiekty zdarzeń (434)
- Typy zdarzeń (435)
- Dołączanie obsługi zdarzeń - styl klasyczny (437)
- Przechwytywanie zdarzeń (438)
- Samodzielne przydzielanie obsługi zdarzeń (441)
- Obsługa zdarzeń złożonych (442)
- Obsługa przestrzeni nazw XML (443)
- Funkcje jeszcze niedostępne (444)
- DOM poziom 2 (444)
- DOM poziom 3 (444)
- Podsumowanie (445)
- Przegląd historyczny (448)
- Technologie DHTML (449)
- document.write() (450)
- Techniki zamiany rysunków (455)
- InnerHTML i Friends (459)
- Pozycjonowanie obiektów (462)
- Zmiana porządku wewnątrz dokumentu (467)
- Efekty transformacji (468)
- Przykład selektora kolorów (470)
- Dynamiczny HTML i nowe modele zdarzeń (473)
- Model przechwytywania zdarzenia (473)
- Model bąbelkowania zdarzeń (475)
- Model zdarzeń DOM (476)
- Implementacja prostych funkcji obsługi zdarzenia (478)
- Funkcje nasłuchiwania zdarzeń (481)
- Selektor kolorów Netscape Navigator 6 (482)
- Podsumowanie (486)
- Problemy produkcyjne ze skryptami (490)
- Tworzymy linię produkcyjną (490)
- Wybieramy narzędzia programistyczne (494)
- Narzędzia przyspieszające pisanie skryptów (494)
- Narzędzia do zarządzania bazą kodu (506)
- Próbny cykl produkcyjny (511)
- Ponowne wykorzystanie istniejącego kodu (513)
- Biblioteka Netscape do sprawdzania poprawności (513)
- Biblioteki cookie (515)
- Podsumowanie (516)
- Dlaczego potrzebne są standardy kodowania (519)
- Dobre praktyki ogólne (520)
- Prawidłowy układ kodu (520)
- Stosuj opisowe nazwy (521)
- Stosuj konwencje nazewnictwa (522)
- Stosuj zmienne dla wartości specjalnych (524)
- Komentarze (525)
- Czystość i prosta (526)
- Upraszczaj wyrażenia warunkowe (527)
- Stosowanie tablic w roli tabel wyszukiwania (527)
- Ogranicz do minimum liczbę punktów wyjścia z pętli (531)
- Pokrewny kod trzymaj razem (533)
- Zorganizuj swój kod (533)
- Szczegóły (537)
- Zmienne (537)
- Funkcje (539)
- Usuwamy skutki katastrofalnego kodowania (542)
- Podsumowanie (545)
- Typy błędów w JavaScripcie (547)
- Błędy czasu ładowania (548)
- Błędy czasu wykonania (549)
- Błędy logiczne (551)
- Najczęstsze błędy w JavaScripcie (552)
- Niezdefiniowane zmienne, pisownia i kolejność skryptu (552)
- Niedomknięte nawiasy okrągłe i klamrowe (553)
- Użycie metody nieobsługiwanej przez obiekt (554)
- Użycie słowa zastrzeżonego (555)
- Cudzysłowy (555)
- Brakujące znaki "+" przy konkatenacji (557)
- Metody jako własności i odwrotnie (558)
- Niejasne instrukcje else (558)
- Problemy z for 1 in (559)
- Zadzieranie z typami (560)
- Obcinanie łańcuchów (561)
- Jedyność nazw funkcji (561)
- Użycie wyjątków (562)
- Składnia wyjątków a "if" (565)
- Wyjątki, zdarzenia i błędy (567)
- Jak pisać kod czysty i bezbłędny (568)
- Kod modularny (568)
- Sprawdzanie istnienia obiektów (568)
- Techniki uruchamiania (568)
- JavaScript po stronie klienta (569)
- Microsoft Script Debugger (570)
- Jak zdobyć Microsoft Script Debugger (571)
- Jak włączyć Microsoft Script Debugger (571)
- Jak używać programu Microsoft Script Debugger (572)
- Netscape JavaScript Console (584)
- Podsumowanie (587)
- Prywatność dla twórcy skryptów (591)
- Ukrywanie kodu źródłowego (592)
- Zniechęcanie do podglądania (596)
- Bezpieczeństwo (597)
- Bezpieczeństwo dla użytkowników przeglądarek (597)
- Cookies (605)
- Teoria cookies (606)
- JavaScript i cookies (609)
- Użycie cookies (610)
- Pułapki cookie (613)
- Zestaw narzędzi dla cookies (613)
- Podsumowanie (626)
- Wyrażenia regularne w JavaScripcie (630)
- Tworzenie wyrażeń regularnych przez obiekt RegExp (630)
- Modyfikatory wyrażeń regularnych (632)
- Użycie obiektu RegExp() metodą test() (633)
- Użycie metody replace() obiektu String (634)
- Składnia wyrażeń regularnych (634)
- Proste wyrażenia regularne (634)
- Znaki specjalne (636)
- Użycie wyrażeń regularnych w JavaScripcie (653)
- Globalny obiekt RegExp (653)
- Obiekt RegExp (657)
- Obsługa wyrażeń regularnych w obiekcie String (661)
- Podsumowanie (665)
- Klasa Validate (668)
- Zatwierdzanie informacji (671)
- Zatwierdzanie informacji podstawowych (671)
- Zatwierdzanie wieku (675)
- Zatwierdzanie formatów hasła (676)
- Zatwierdzanie numerów telefonów (678)
- Zatwierdzanie kodów pocztowych (680)
- Zatwierdzanie adresu poczty elektronicznej (682)
- Weryfikacja dat (683)
- Zatwierdzanie numerów kart kredytowych (687)
- Rozszerzanie klasy Validate (697)
- Jak to działa (698)
- Tworzenie rozszerzeń (701)
- Zastosowanie klasy Validate (708)
- Zatwierdzanie bez JavaScriptu (714)
- Podsumowanie (714)
- Proste efekty dynamiczne (716)
- Dostęp do zawartości (722)
- Magiczne sztuczki (732)
- Przełączanie reklam (733)
- Przewijanie transparentów (736)
- Wyświetlanie dynamiczne (740)
- Elementy nawigacji (747)
- Etykietki narzędzi (748)
- Niestandardowe etykietki narzędzi (749)
- Panele z zakładkami (752)
- Kiedy łącze nie jest łączem? (755)
- Widgety funkcjonalne (756)
- Sortowanie danych w tabeli (757)
- Która godzina? (761)
- Przeciągnij i upuść (765)
- Ruch (768)
- Pong (771)
- Podsumowanie (775)
- Czym są filtry? (778)
- Multimedialne efekty wizualne (779)
- Definiowanie prostego filtra (780)
- Filtry i układ (780)
- Filtry i model obiektowy (783)
- Kolekcja Element.filters (785)
- Łańcuch style.filter (786)
- Dostęp do własności obiektu filtra (787)
- Efekty proceduralne (788)
- Statyczne efekty filtrów (791)
- Efekty przejściowe (795)
- Przejścia pomiędzy stronami (797)
- Zdarzenia i filtry (799)
- Optymalizacja filtrów statycznych (801)
- Optymalizacja zmian asynchronicznych (803)
- Optymalizacja filtrów przejściowych (805)
- Filtry i różne przeglądarki (807)
- Filtry Internet Explorera 4.0 (808)
- Wykrywanie wersji przeglądarki (809)
- Podsumowanie (810)
- Krótka powtórka (812)
- Prosty przykład rozszerzenia (812)
- Zastosowanie własności prototypu (813)
- Zalety (814)
- Obiekty standardowe (816)
- Przykład wykorzystujący wbudowany obiekt JavaScriptu (816)
- Array (817)
- Date (822)
- Function (831)
- Math (832)
- Number (833)
- Object (836)
- String (838)
- Obiekty przeglądarek (841)
- Window (842)
- Globalne metody obiektów (843)
- Formularze (845)
- Zastosowanie w Dynamicznym HTML-u (846)
- Zgodność z DOM W3C (846)
- Zgodność ze starszymi skryptami (849)
- Podsumowanie (851)
- Zasoby internetowe (852)
- Zasoby drukowane (852)
- Dlaczego tak, a nie inaczej? (856)
- Ustalanie wymagań (857)
- Dostęp do kodu źródłowego (859)
- Zestaw materiałów źródłowych (859)
- Budowa fundamentów (861)
- Decyzje odnośnie implementacji (863)
- Kliknij i odtwórz (864)
- Ramki głównego zestawu (865)
- Procedura obsługi odtwarzania klipów (870)
- Ramka odtwarzacza wideo (874)
- Ramka odtwarzacza wideo (IE 4 Win) (876)
- Ramka odtwarzacza wideo (IE 4 Mac) (878)
- Ramka odtwarzacza wideo (Nav4 Win) (878)
- Ramka odtwarzacza wideo (Nav4 Mac) (880)
- Ramka odtwarzacza wideo (inne plug-iny) (880)
- Ramka wiadomości (880)
- Ramka bannera (881)
- Ramka dla panela menu (882)
- Ramka przewijających się wiadomości "na żywo" (884)
- Biblioteka funkcji (889)
- Dane zdarzeń sterowane przez wideo (890)
- Zmiany w Navigatorze 6 (891)
- Podsumowanie (896)
- Dlaczego w JavaScripcie? (898)
- Zagadnienia systemowe (899)
- Wstawienie teleksu na stronę (900)
- Zasada działania (901)
- Sprawdzenie przeglądarki (901)
- Uruchomienie teleksu (901)
- Pętla główna (903)
- Importowanie danych (904)
- Efekty wizualne i prezentacja (905)
- Nadawanie wyglądu końcowego (906)
- Problemy z odświeżaniem ekranu (907)
- Wyciekanie pamięci i odśmiecanie (908)
- Specyfikacja uaktualnionego teleksu (909)
- Przekazywanie danych do teleksu (909)
- Ukryte pola formularza (910)
- Ukryte ramki i warstwy (911)
- Nawigacja poprzez DOM (911)
- Zhierarchizowane bloki DIV (912)
- Alternatywa wykorzystująca wyspy danych XML (913)
- Dołączany kod JavaScript (915)
- Implementacja nowego projektu teleksu (916)
- Podsumowanie (921)
- Obraz ogólny (923)
- Cele (924)
- Proces zakupów (925)
- Spojrzenie od strony technicznej (928)
- Tworzenie programu koszyka na zakupy (930)
- Tworzymy podstawowe strony WWW (930)
- Tworzymy koszyk na zakupy (932)
- Tworzymy kasę (956)
- Podsumowanie (976)
- Aplikacja albumu z fotografiami (980)
- Wymogi projektu (981)
- Strategia implementacji (981)
- Projektujemy aplikację (982)
- Drzewo genealogiczne (984)
- Aplikacja DHTML dla Internet Explorera (985)
- Główna ramka aplikacji (985)
- Implementacja strony wyświetlającej fotografie (985)
- Implementacja modalnego okna dialogowego (988)
- Sterownik struktury drzewiastej w czystym JavaScripcie (992)
- Testowanie albumu z fotografiami (1005)
- Wyposażanie albumu w obsługę XML-a (1005)
- Wersja zgodna z przeglądarkami 6, 5, 4.x (1009)
- Wykorzystanie biblioteki Netscape z listami rozwijanymi (1009)
- Symulacja modalnego okna dialogowego (1014)
- Nowa strona wyświetlająca fotografie (1015)
- Podsumowanie (1022)
- ECMAScript == JavaScript? (1025)
- Początki JavaScriptu a ECMAScript (1026)
- Dlaczego potrzebny jest ECMAScript (1028)
- Ewolucja JavaScriptu i ECMAScriptu w edycji 3. (1028)
- JavaScript 2.0 i co dalej? (1029)
- Kompilacja a interpretacja (1030)
- Klasa a prototyp (1031)
- ECMAScript edycji 4. i co dalej? (1032)
- Utrzymanie starego sposobu funkcjonowania (1033)
- Dodanie nowego sposobu funkcjonowania (1033)
- JavaScript 2.0 > ECMAScript edycji 4. (1047)
- Zgodność wsteczna (1048)
- ECMAScript jest dobrą rzeczą (1049)
- Podsumowanie (1050)
- Odsyłacze WWW (1051)
- Microsoft i .NET (1053)
- Czym jest .NET? (1054)
- Więcej o JScript.NET (1056)
- JScript.NET i przeglądarki WWW (1056)
- Visual Studio.NET (1057)
- ASP.NET (1058)
- Wprowadzenie do usług web dla nowicjusza (1060)
- Prawdziwa niezależność (1062)
- Internet Explorer jako konsument usług web (1063)
- Tworzymy naszą pierwszą usługę (1064)
- Wykorzystanie zachowania usługi WWW (1066)
- Metody useService() i callService() (1067)
- Obiekt wynikowy (1068)
- Składanie wszystkiego w całość (1069)
- Usługa sieciowa sklepu elektronicznego (1070)
- Metody (1071)
- Proces (1072)
- Tworzenie formularza zamówienia (1072)
- error i errorDetail (1073)
- Przetwarzanie formularza zamówienia (1074)
- Krok w przód (1077)
- Podsumowanie (1078)
- Ograniczniki (1081)
- Operatory (1082)
- Pierwszeństwo operatorów (1087)
- Konstrukcje językowe (1089)
- Funkcje wbudowane JavaScript (1093)
- Słowa zarezerwowane (1094)
- Object (1096)
- Array (1097)
- Boolean (1098)
- Date (1099)
- Error (1102)
- Function (1104)
- Math (1105)
- Number (1107)
- RegExp (1108)
- String (1109)
- Window (1112)
- Obiekty specyficzne dla implementacji: Microsoft (1117)
- ActiveXObject (1117)
- Enumerator (1117)
- VBArray (1118)
- Obiekty specyficzne dla implementacji: Netscape (1119)
- JavaArray (1119)
- JavaClass (1120)
- JavaObject (1120)
- JavaPackage (1121)
- Proste typy danych (1123)
- Wbudowane stałe (1123)
- Konwersja typów (1124)
- Operator typeof (1126)
- Kompendium typów zdarzeń (1129)
- Typy zdarzeń modelu DOM (1134)
- Obiekt zdarzenia (1135)
- Rozszerzenia DOM dla obiektu celu zdarzenia (1147)
- Rozszerzenia DOM obiektu Document (1148)
- Dodatkowe zdarzenia obsługi klawiszy w modelu DOM poziom 3 (1148)
- Obiekty (1153)
- Obiekt style (1153)
- Obiekt CSSStyleSheet (1165)
- Obiekt CSSStyleRule (1166)
- Obiekt CSSMediaRule (1167)
- Obiekt CSSFontFaceRule (1168)
- Obiekt CSSPageRule (1168)
- Obiekt CSSImportRule (1168)
- Obiekt CSSUnknownRule (1169)
- Jednostki miar (1169)
- Typy węzłów modelu DOM (1171)
- Węzeł Document (1174)
- Węzeł Element (1176)
- Węzeł Attribute (1177)
- Węzeł Character Data (1178)
- Węzły Text (1179)
- Węzły Comment (1179)
- Węzły CDATA Section (1179)
O Autorach (17)
Wprowadzenie (21)
Część I JavaScript w Sieci (27)
Rozdział 1. JavaScript, przeglądarki i Sieć (29)
Rozdział 2. Rdzeń języka JavaScript (53)
Rozdział 3. Techniki programowania obiektowego i JavaScript (101)
Rozdział 4. Okna i ramki (143)
Rozdział 5. Formularze i dane (185)
Rozdział 6. Multimedia oraz moduły rozszerzające (227)
Część II Ku standaryzacji (273)
Rozdział 7. XML i XHTML (275)
Rozdział 8. Kaskadowe arkusze stylów i JavaScript (307)
Rozdział 9. DOM (371)
Rozdział 10. Dynamiczny HTML (447)
Część III Strategie programowania (487)
Rozdział 11. Wybieranie narzędzi (489)
Rozdział 12. Praktyka dobrego kodowania (519)
Rozdział 13. Obsługa błędów, uruchamianie, rozwiązywanie problemów (547)
Część IV Rady, triki i techniki (589)
Rozdział 14. Prywatność, bezpieczeństwo i cookies (591)
Rozdział 15. Wyrażenia regularne (629)
Rozdział 16. Zatwierdzanie formularza (667)
Rozdział 17. Dynamiczne strony WWW (715)
Rozdział 18. Filtry Internet Explorera (777)
Rozdział 19. Rozszerzanie obiektów standardowych i obiektów przeglądarek (811)
Część V Studium konkretnych przypadków (853)
Rozdział 20. Konsola audiowizualna BBC News (855)
Rozdział 21. Teleks BBC News (897)
Rozdział 22. Koszyk na zakupy (923)
Rozdział 23. Drzewo genealogiczne (979)
Część VI Bieżące kierunki rozwoju JavaScriptu (1023)
Rozdział 24. ECMAScript 4 (1025)
Rozdział 25. .NET, usługi web, JScript.NET i JavaScript (1053)
Dodatki (1079)
Dodatek A Funkcje, instrukcje i operatory (1081)
Dodatek B Obiekty, metody i własności (1095)
Dodatek C Typy danych i konwersje typów (1123)
Dodatek D Obsługa zdarzeń (1129)
Dodatek E Słownik CSS (1153)
Dodatek F Model DOM (1171)
Skorowidz (1181)
Helion - inne książki
-
Promocja Promocja 2za1
Ten przewodnik, który docenią programiści i architekci, zawiera wyczerpujące omówienie zagadnień projektowania, funkcjonowania i modyfikowania architektury API. Od strony praktycznej przedstawia strategie budowania i testowania API REST umożliwiającego połączenie oferowanej funkcjonalności na poziomie mikrousług. Opisuje stosowanie bram API i infrastruktury typu service mesh. Autorzy dokładnie przyglądają się kwestiom zapewnienia bezpieczeństwa systemów opartych na API, w tym uwierzytelnianiu, autoryzacji i szyfrowaniu. Sporo miejsca poświęcają również ewolucji istniejących systemów w kierunku API i różnych docelowych platform.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
W tej książce opisano różne zastosowania GPT-4 w medycynie: jako źródło informacji medycznej, wsparcie w podejmowaniu decyzji dotyczących leczenia czy też pomoc w tworzeniu dokumentacji, takiej jak podsumowanie wizyty pacjenta. Podczas lektury odkryjesz niezwykły potencjał tej technologii, przekonasz się także, jak bardzo może poprawić skuteczność diagnozowania i usprawnić niektóre procedury. Znajdziesz tu spostrzeżenia o potencjalnych wadach sztucznej inteligencji i najświeższe wnioski związane z jej zastosowaniem. Nie zabrakło również opisu zagrożeń związanych z tą technologią i wskazówek, do czego GPT nie można używać. Poszczególne zagadnienia zilustrowano prawdziwymi rozmowami z GPT-4. Są one w pełni spontaniczne i pozbawione poprawek, często błyskotliwe i czasami nietaktowne, wzbogacone o cenny kontekst i szczere komentarze.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(43,55 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Sterownik PLC (ang. programmable logic controller) to jedno z najważniejszych urządzeń stosowanych w automatyce przemysłowej. Zawiera układ mikroprocesorowy pozwalający sterować pracą maszyn, linii produkcyjnych, oświetlenia i innych urządzeń elektrycznych w przemyśle, ale nie tylko. Tego typu sterowniki kierują również pracą sygnalizacji świetlnej, wind, systemów inteligentnego domu, czyli są niezbędne do naszego codziennego funkcjonowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,18 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Zigi to postać fikcyjna - warta poznania! Autor książki, sam będący od wielu lat testerem, wyposażył swojego bohatera we własne doświadczenia. Dołożył do nich trochę „case’ów”, które widział, o których słyszał lub czytał, ubrał je w przystępne słowa i sfabularyzował dla podkręcenia opowieści. Część historii wymyślił w taki sposób, aby pokazać konkretne zagadnienie związane z testowaniem nie w postaci nudnej teorii czy definicji, ale w kontekście sytuacji, która mogłaby się wydarzyć w prawdziwym życiu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Testowanie oprogramowania to jedna z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin inżynierii oprogramowania. Zarobki doświadczonych testerów są porównywalne z wynagrodzeniem, jakie otrzymują dobrzy programiści. Aby rozpocząć karierę w tym zawodzie, trzeba się legitymować odpowiednimi umiejętnościami. I dlatego warto uzyskać certyfikat ISTQB®: Certyfikowany tester - poziom podstawowy. Jest to uznawany na całym świecie dokument świadczący o opanowaniu najważniejszych kompetencji z zakresu kontroli jakości oprogramowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
65.40 zł
109.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto uzupełnione i zaktualizowane wydanie bestsellerowego przewodnika dla inżynierów sieci. Dzięki niemu przejdziesz trudną (ale ekscytującą!) drogę od tradycyjnej platformy do platformy sieciowej opartej na najlepszych praktykach programistycznych. Zaczniesz od zagadnień podstawowych, aby następnie zagłębić się w tajniki stosowania bibliotek Pexpect, Paramiko czy Netmiko do komunikacji z urządzeniami sieciowymi. W kolejnych rozdziałach znajdziesz solidny przegląd różnych narzędzi wraz ze sposobami ich użycia: Cisco NX-API, Meraki, Juniper PyEZ, Ansible, Scapy, PySNMP, Flask, Elastic Stack i wielu innych. Rozeznasz się również w kwestiach związanych z kontenerami Dockera, a także usługami sieciowymi chmur AWS i Azure. Lektura tej książki pozwoli Ci się w pełni przygotować na następną generację sieci!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce dowiesz się, czym jest RPA i w jakich konkretnie procesach biznesowych może mieć zastosowanie. Zapoznasz się również, korzystając z zawartych tu studiów przypadków i najlepszych praktyk branżowych, jak wyglądają praktyczne aspekty wdrażania tej technologii. Przekonasz się też, w jaki sposób firmy osiągnęły znaczny zwrot z inwestycji dzięki wdrożeniom technologii RPA, na przykład poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na pracę ludzką. Zrozumiesz, jak ważną korzyścią płynącą z tej technologii jest zwiększenie zgodności działań firmy z przepisami. W efekcie lektury uzyskasz rzetelny, realistyczny pogląd na RPA i zdobędziesz wszystkie niezbędne informacje, aby z powodzeniem wdrożyć optymalny system RPA w swojej firmie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
To kolejne, zaktualizowane wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe — najlepszej dostępnej na rynku pomocy do nauki After Effects. Książkę docenią i początkujący, i zaawansowani użytkownicy. Została podzielona na 15 lekcji, z których dowiesz się, jak komponować klipy wideo, projektować ruchome grafiki i tworzyć atrakcyjne animacje. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia pomogą Ci w opanowaniu zarówno podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych funkcji oprogramowania. Nauczysz się tworzyć, modyfikować i optymalizować ruchome grafiki na potrzeby filmu, wideo, internetu i urządzeń mobilnych, a także animować tekst i obrazy, stosować rotoskopię, zmieniać zależności czasowe, korygować kolory, wreszcie usuwać niechciane obiekty. Dowiesz się ponadto, jak uatrakcyjniać wygląd kompozycji poprzez odpowiednią konfigurację kamer i oświetlenia czy też deformować i animować obiekty i nagrania wideo przy użyciu narzędzi Puppet.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(83,85 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja Promocja 2za1
Rozwiązanie problemu znajdziesz w tej książce. Została ona napisana specjalnie z myślą o osobach, które administrują małymi sieciami, dysponują niewielkim budżetem i ograniczonym wsparciem profesjonalistów. Dzięki niej zrozumiesz podstawy zabezpieczania łączności sieciowej i poznasz sposoby zabezpieczania sieci przy niewielkim nakładzie pieniędzy i czasu. Opanujesz uznane techniki hartowania systemów, takie jak mapowanie sieci, śledzenie stanu urządzeń i rozpoznawanie nietypowej aktywności, która może sygnalizować atak. Zagłębisz się w sposoby eliminowania luk w zabezpieczeniach i zapobiegania dostępowi do urządzeń mobilnych i stacjonarnych, a nawet punktów końcowych IoT. Dowiesz się też, jak wdrażać własne strategie backupu, a także wykrywać i blokować złośliwe oprogramowanie i ransomware.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(43,55 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%)
Zamknij
Przeczytaj darmowy fragment
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: JavaScript. Zaawansowane programowanie praca zbiorowa (6) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(4)
(0)
(1)
(1)
(0)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie