Katalog książek

Wydawnictwo Helion

Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63




© Helion 1991-2016

Lauret zaufanych opinii
Hakerzy i malarze. Wielkie idee ...

Hakerzy i malarze. Wielkie idee ery komputerów

Autor: 

Hakerzy i malarze. Wielkie idee ery komputerów
Ocena:
   5.5/6  Opinie  (8)
Stron: 272
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)
Wydawca: Helion
Cena:
42,90 zł

Mamy już za sobą erę pary, erę telewizji i erę samochodu. Nastała era komputerów. Nie era podboju kosmosu, nie era wszechobecnego pokoju, ale właśnie era komputerów. Komputery są niemal wszędzie, a osoby i firmy, które kształtują ich obecną postać, są powszechnie znane i rozpoznawane. Zastanawiasz się, dlaczego tak się dzieje? Dlaczego niektóre, pozornie genialne, idee upadają, a inne -- rozkwitają? Na pewno łatwiej będzie Ci to zrozumieć, gdy poznasz sposób myślenia osób związanych z komputerami i programowaniem.

"Hakerzy i malarze. Wielkie idee ery komputerów" to książka, której autor próbuje wyjaśnić światu to, co dzieje się aktualnie w branży komputerowej, a co więcej -- stara się to wyjaśnić używając zrozumiałego języka. Opisuje więc historie powstania wielkich firm, pomysły rozwijane przez ludzi zwanych często ""mózgowcami". Pokazuje też, dlaczego małe, niezależne firmy programistyczne osiągają sukces na tym samym rynku, z którego rokrocznie znika kilka gigantów i dlaczego programiści wydają się tak bardzo różni od przedstawicieli innych zawodów.
Czytając tę książkę, dowiesz się między innymi:
  • Dlaczego mózgowcy nie są popularni?
  • Kim właściwie są hakerzy?
  • Jak zbić majątek na nowych technologiach?
  • Jak tworzyć wielkie produkty?
  • Czym są języki programowania?
  • W jaki sposób powstają dobre projekty?

Chcesz zrozumieć współczesny świat? Odpowiedzi na wiele swoich pytań znajdziesz właśnie w tej książce.

Dowiedz się, co napędza rozwój komputerów i oprogramowania.

Wstęp (7)
1. Dlaczego mózgowcy nie są popularni? (11)
  • Ich umysły są zaprzątnięte czym innym.
2. Hakerzy i malarze (29)
  • Hakerzy są twórcami, podobnie jak malarze, architekci czy pisarze.
3. Czego nie wolno Ci mówić? (47)
  • Jak mieć heretyckie myśli i co z nimi zrobić?
4. Dobrzy źli obywatele (67)
  • Hakerzy osiągają sukces, łamiąc zasady, podobnie jak Amerykanie.
5. Inna droga przed nami (75)
  • Korzystanie z oprogramowania poprzez internet daje największe pole do popisu od czasu pojawienia się mikrokomputera.
6. Jak zbić majątek? (113)
  • Najlepszym sposobem na wzbogacenie się jest stworzenie czegoś wartościowego. A założenie małej, niezależnej firmy to najkrótsza do tego celu droga.
7. Uwaga na przepaść (139)
  • Czy "nierównomierna dystrybucja dóbr" może być w istocie mniejszym problemem niż się nam wydaje?
8. Sposób na spam (155)
  • Do niedawna większość ekspertów nie uważała filtrowania spamu za właściwą metodę jego eliminacji. Ta propozycja zmusiła ich do zmiany poglądów.
9. Gust dla twórców (165)
  • Jak tworzyć wielkie rzeczy?
10. Języki programowania objaśnione (179)
  • Czym są języki programowania i dlaczego tyle się teraz o nich mówi?
11. Język następnego stulecia (189)
  • Jak będziemy programować za sto lat? Dlaczego nie zacząć tak programować dziś?
12. Pokonywanie przeciętniaków (203)
  • Przy pisaniu aplikacji działających na serwerze możesz korzystać z każdego języka, jaki Ci się podoba. Twoja konkurencja też.
13. Odwet mózgowców (217)
  • W technologii "dobre, sprawdzone rozwiązania" to prosta droga w przepaść.
14. Wymarzony język (235)
  • Dobry język programowania to taki, który pozwala hakerom robić to, co im się żywnie podoba.
15. Projektowanie i odkrywanie (253)
  • Odkrycia muszą być oryginalne. Projekty muszą być dobre.
Podziękowania (259)
Słowniczek (261)
Najczęściej kupowane razem:
Hakerzy i malarze. Wielkie idee ery komputerów plus Sztuka podstępu. Łamałem ludzi, nie hasła. Wydanie II plus Podręcznik pentestera. Bezpieczeństwo systemów informatycznych
Cena zestawu: 112,02 zł 131,80 zł
Oszczędzasz: 19,78 zł (15%)
Dodaj do koszyka
zestaw0 Hakerzy i malarze. Wielkie idee ery komputerów
Osoby, które kupowały książkę, często kupowały też:
Cena: 59,00 zł
ASP.NET MVC 4. Programowanie
Jess Chadwick, Todd Snyder, Hrusikesh Panda
Cena: 79,00 zł
Cena: 149,00 zł
6
(5)
5
(1)
4
(2)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 8

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Ta książka ma zaletę, którą ma niewiele książek - jest inspirująca. To nie są jakieś nudne, naukowe wywody ale eseje napisane bardzo ciekawie i zachęcające do samodzielnych przemyśleń. Tłumaczenie takie sobie chociaż widziałem gorsze.
  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

  Ocena : 6 

Książka moim zdaniem bardzo ciekawa. Jest to książka w głównej mierze przedstawiająca doświadczenie autora w prowadzeniu własnej firmy programistycznej. Żałuję, że wcześniej nie wiedziałem o jej istnieniu. Książkę się czyta jednym tchem i na koniec żałuje się, że była taka krótka. Brawa dla tłumacza!
  Ocena : 6 

Książka wybitna! Naprawdę świetna pozycja i moim zdaniem każdy programista powinien ją przeczytać a w szczególności Ci mniej doświadczeni. Świetny styl i świetne tłumaczenie, dziwię się, że helion nie chce wznowić nakładu.
  Ocena : 5 

Bardzo dobrze napisana pozycja. Autor wykazał się nie tylko znajomością informatyki w bardzo szerokim zakresie, ale także erudycją i wartkim stylem pisania. Pełna ważnych spostrzeżeń, prowokujących przemyśleń i odważnych stwierdzeń. Ważna pozycja dla każdego dla kogo informatyka to więcej niż zawód. Po Ericu Raymondzie autor staję się najciekawszym eseistą w hakerskim światku. Książka godna polecenia, szczególnie dla menadżerów IT ale ci pewnie jej nie przeczytają... PS Odjąłem jeden punkt za kiepskie tłumaczenie.
  Ocena : 4 

Eseje rewelacyjne, chociaż z nie wszystkimi poglądami autora się zgadzam. Ale fatalne tłumaczenie, np. "leksykalne zawężenia", lepiej się to czyta te eseje po angielsku na stronie www.paulgraham.com
  Ocena : 4 

Można się dowiedzieć z niej wielu fajnych rzeczy o świecie komputerów i nie tylko, ale momentami jest troszkę nudna.