Flash MX w praktyce
Na dołączonej do książki płycie CD-ROM znajduje się trzydziestodniowa wersja programu Flash MX oraz pliki FLA (animacje źródłowe Flasha) i SWF (animacje uzyskane po opublikowaniu animacji źródłowych) wykorzystywane w ćwiczeniach zawartych w książce i służące jako przykłady omawianych w niej zagadnień.
Pliki ćwiczeń i katalogów zostały umieszczone w katalogach, których nazwy odpowiadają rozdziałom, w których dane pliki są omawiane:
- I tak w katalogu Rozdzial02 znajdują się pliki FLA, które prezentują sposób posługiwania się takimi narzędziami jak Pędzel, Gumka, Butelka z atramentem oraz Wiadro z farbą. Uczą nas też jak modyfikować paletę dostępnych kolorów dzięki panelom Color Mixer i Color Swatches;
- W katalogu Rozdzial03 znajdziemy dwa pliki FLA prezentujące jak należy korzystać z grupowania obiektów oraz jak dokonywać modyfikacji kształtów;
- W katalogu Rozdzial04 znajdziemy plik FLA, który prezentuje sposób tworzenia dynamicznych pól tekstowych oraz pliki SWF, które pokazują co można osiągnąć wykorzystując w animacji dynamiczne pola tekstowe;
- W katalogu Rozdzial05 znajdziemy animację FLA, która przedstawia sposób tworzenia i edycji symboli wykorzystywanych w animacjach SWF. W tym katalogu znajdziemy też dwie animacje SWF, które pokazują czym są przyciski – jedne z trzech rodzajów symboli tworzonych we Flashu MX;
- W katalogu Rozdzial06 znajdziemy pliki FLA, które pokazują w jaki sposób podczas edycji animacji korzysta się z warstw, oraz czym są warstwy maski i jakie efekty można dzięki nim uzyskać;
- W katalogu Rozdzial07 znajdziemy animacje FLA, które prezentują takie techniki jak animacje klatka-po-klatce, animacje uzupełniane czy animacje z wykorzystaniem maski. W tym katalogu znajdziemy również pliki pokazujące jaki wpływ na postrzeganie animacji ma wpływ liczba klatek na sekundę, z jaką ta animacją jest wyświetlana. Poza tym znajdziemy tam pliki SWF które prezentują szczegółowo omawiane w książce techniki animacji;
- W katalogu Rozdzial08 znajdziemy pliki WAV, które są wykorzystywane podczas ćwiczeń;
- W katalogu Rozdzial09 znajdziemy animacje FLA objaśniające techniki tworzenia skryptów w języku ActionScript. W tym samym katalogu znajdziemy też pliki FLA i SWF, które prezentują gotowe, przykładowe animacje;
- W katalogu Rozdzial10 znajdziemy pliki FLA, które pomagają zrozumieć jak posługiwać się komponentami Combo Box, List Box oraz Radio Button;