×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Architektura oprogramowania w praktyce. Wydanie II

(ebook) (audiobook) (audiobook)
  • Niedostępna
Serie wydawnicze:
Kanon informatyki
Wydawnictwo:
Helion
Ocena:
Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
Stron:
464
Druk:
oprawa twarda

Twórz doskonałe projekty architektoniczne oprogramowania!

  • Czym charakteryzuje się dobra architektura oprogramowania?
  • Jak przebiega proces jej projektowania?
  • Jak ją dokumentować?

Współczesne systemy informatyczne to zaawansowane, skomplikowane mechanizmy, składające się z wielu współdziałających ze sobą komponentów. Ich wyodrębnienie, a także określenie sposobu komunikacji i interakcji między poszczególnymi elementami, jest nie lada wyzwaniem dla architektów. Od ich decyzji zależy, czy system uda się zrealizować, czy będzie on efektywny, stabilny i łatwy w utrzymaniu.

Na szczęście istnieją metodologie, narzędzia oraz sposoby analizy efektów ułatwiające i porządkujące cały ten proces. W tej książce znajdziesz wszystko, o czym trzeba pamiętać przy projektowaniu oprogramowania. Poznasz sposoby projektowania z wykorzystaniem Metody Analizy Kompromisów w Architekturze (ATAM) oraz oceniania aspektów finansowych przy użyciu Metody Analizy Kosztów i Korzyści (CBAM). Autorzy przedstawią wiele studiów przypadków, które pozwolą Ci na zapoznanie się z rzeczywistymi problemami i ich rozwiązaniami. Ponadto nauczysz się stosować język UML do wizualnej reprezentacji architektury systemu oraz zobaczysz, jak przygotować dobrą dokumentację projektu. Książka ta sprawdzi się idealnie w rękach każdego architekta oprogramowania.

  • Proces wytwarzania oprogramowania a cykl biznesowy architektury
  • Wzorce architektury
  • Struktury i perspektywy architektury
  • Określenie i uzyskanie atrybutów jakościowych
  • Projektowanie architektury pod kątem wysokiej dostępności
  • Proces projektowania architektury
  • Dokumentowanie architektury oprogramowania
  • Język UML
  • Metody rekonstrukcji architektury i inżynierii odwrotnej
  • Metoda Analizy Kompromisów w Architekturze (ATAM)
  • Metoda Analizy Kosztów i Korzyści (CBAM)
  • Ponowne wykorzystanie elementów architektury
  • Dokumentowanie architektury

Poznaj najlepsze metodologie projektowania architektury!

Wybrane bestsellery

O autorach książki

Len Bass - jest nagradzanym autorem i wykładowcą. Ma ponad 50 lat cennego doświadczenia z obszaru rozwoju oprogramowania, w tym 25 lat pracy w Instytucie Inżynierii Oprogramowania w Carnegie Mellon. Obecnie wykłada podejście DevOps jako pracownik nieetatowy na tej uczelni.

Paul Clements, wiceprezes ds. satysfakcji klientów w BigLever Software, pomaga organizacjom odnosić korzyści dzięki inżynierii linii produktów. Jako starszy członek personelu technicznego Instytutu Inżynierii Oprogramowania kierował zaawansowanymi projektami z obszaru inżynierii linii produktów i architektury oprogramowania.

Rick Kazman jest profesorem Uniwersytetu Hawajskiego i wizytującym pracownikiem naukowym Instytutu Inżynierii Oprogramowania. Interesuje się między innymi architekturą oprogramowania, wizualizacjami, projektowaniem, analizą i ekonomią. Jest współtwórcą ważnych metod i narzędzi do analizy architektury takich jak SAAM, ATAM, CBAM, Dali i Titan.

Zobacz pozostałe książki z serii Kanon informatyki

Helion - inne książki

Zamknij

Przenieś na półkę

Proszę czekać...
ajax-loader

Zamknij

Wybierz metodę płatności

Zamknij Pobierz aplikację mobilną Ebookpoint