- Serie wydawnicze:
- W Akcji
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.5/6 Opinie: 4
- Stron:
- 360
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
Kanban
Zwinne metodyki zarządzania projektami biją kolejne rekordy popularności. Scrum jest najbardziej rozpoznawalną spośród nich, jednak nie sprawdza się w każdym przypadku. Dlatego warto poznać inne sposoby radzenia sobie z projektami. Ta książka została poświęcona metodyce kanban - specyficznej metodzie sterowania produkcją, opracowanej w latach pięćdziesiątych XX wieku w Japonii. Zaadaptowana do świata projektów IT, sprawdza się doskonale.
Jeżeli chcesz poznać założenia metodyki kanban, trafiłeś na doskonałą książkę. Sięgnij po nią i przekonaj się, dlaczego kanban przydaje się w tak wielu przypadkach. W trakcie lektury poznasz historię tej metodyki, podstawowe założenia oraz sposoby wdrażania. Na kolejnych stronach zobaczysz, jak mapować przepływ zadania, jak ustalać limity WIP (ang. Work In Progress) oraz jak zarządzać przepływem. Ponadto zapoznasz się z zaawansowanymi zagadnieniami szacowania, planowania oraz wskaźników. Na sam koniec zobaczysz, jak uczyć metodyki kanban poprzez granie. Ta metodyka na pewno zyska wielu zwolenników! A książka o niej jest doskonałym podręcznikiem i może zmienić niejeden projekt!
Dzięki tej książce:
- poznasz filozofię kanban,
- zwizualizujesz swoją pracę,
- przygotujesz kartę zadania,
- skutecznie ustalisz limity WIP,
- poznasz pułapki metodyki kanban,
- doprowadzisz projekt do szczęśliwego finału.
Encyklopedia wiedzy o metodyce kanban!
Wybrane bestsellery
-
Nowość Bestseller Promocja
Oto zaktualizowane wydanie popularnego przewodnika, dzięki któremu skorzystasz z ponad dwustu sprawdzonych receptur bazujących na najnowszych wydaniach bibliotek Pythona. Wystarczy, że skopiujesz i dostosujesz kod do swoich potrzeb. Możesz też go uruchamiać i testować za pomocą przykładowego zbioru danych. W książce znajdziesz receptury przydatne do rozwiązywania szerokiego spektrum problemów, od przygotowania i wczytania danych aż po trenowanie modeli i korzystanie z sieci neuronowych. W ten sposób wyjdziesz poza rozważania teoretyczne czy też matematyczne koncepcje i zaczniesz tworzyć aplikacje korzystające z uczenia maszynowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Uczenie maszynowe w Pythonie. Receptury. Od przygotowania danych do deep learningu. Wydanie II Uczenie maszynowe w Pythonie. Receptury. Od przygotowania danych do deep learningu. Wydanie II
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji dowiemy się wszystkiego o metodykach, narzędziach i konkretnych obszarach zarządzania projektami. Są specjalnie podręczniki przygotowujące do certyfikacji PMI, Prince2, IPMA i innych…- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Promocja
Książka obejmuje tematykę inżynierii wymagań według programu certyfikacji IREB® CPRE® Foundation Level na poziomie podstawowym. Omawia zagadnienia wyszczególnione w planie nauczania IREB® CPRE® z naciskiem na aspekt praktyczny, a także przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego. Co ważne, zagadnienia teoretyczne zostały zobrazowane przykładami w stopniu określonym przez poziom poznawczy (K1, K2, K3).- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Certyfikowany inżynier wymagań. Opracowanie na podstawie planu nauczania IREB® CPRE®. Przykładowe pytania egzaminacyjne z odpowiedziami Certyfikowany inżynier wymagań. Opracowanie na podstawie planu nauczania IREB® CPRE®. Przykładowe pytania egzaminacyjne z odpowiedziami
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Agile i Scrum, Scrum i Agile. Opanowawszy branżę IT, powoli, ale konsekwentnie, zdobywają inne biznesowe przyczółki i rozgaszczają się w firmach na dobre… Albo niedobre, gdy budzą niezrozumienie, protesty, a czasem nawet chęć ucieczki! Agile i Scrum brzmią tak nowocześnie, w teorii świetnie, w praktyce jednak często okazują się trudne, a co za tym idzie - rozczarowują. To przykre, ale prawda jest taka, że idee te, skądinąd słuszne i pożyteczne, w organizacjach nierzadko wdraża się na siłę i, co nawet gorsze, bez zrozumienia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%) -
Promocja
W tej książce znajdziesz wszystkie informacje, które są Ci potrzebne do stworzenia środowiska sprzyjającego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Dowiesz się, jak dostrzegać i wykorzystywać naturalne talenty każdego członka zespołu. Zapoznasz się z szeregiem praktycznych wskazówek, dzięki którym zidentyfikujesz wszelkie kwestie organizacyjne i kulturowe utrudniające pracę zespołu produktowego. Prześledzisz też liczne przykłady ułatwiające zrozumienie omawianych przez autorów koncepcji i wdrażanie ich we własnej organizacji. Przede wszystkim jednak nauczysz się tego, co najważniejsze: funkcjonowania przywództwa produktowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Decyzyjni. Jak zwykli ludzie kreują niezwykłe produkty Decyzyjni. Jak zwykli ludzie kreują niezwykłe produkty
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Głębokie sieci neuronowe mają niesamowity potencjał. Osiągnięcia ostatnich lat nadały procesom uczenia głębokiego zupełnie nową jakość. Obecnie nawet programiści niezaznajomieni z tą technologią mogą korzystać z prostych i niezwykle skutecznych narzędzi, pozwalających na sprawne implementowanie programów uczących się z danych.- Druk
Uczenie maszynowe z użyciem Scikit-Learn, Keras i TensorFlow. Wydanie III Uczenie maszynowe z użyciem Scikit-Learn, Keras i TensorFlow. Wydanie III
(107,40 zł najniższa cena z 30 dni)
116.35 zł
179.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Ta książka jest trzecim, starannie zaktualizowanym wydaniem wyczerpującego przewodnika po narzędziach analitycznych Pythona. Uwzględnia Pythona 3.0 i bibliotekę pandas 1.4. Została napisana w przystępny sposób, a poszczególne zagadnienia bogato zilustrowano przykładami, studiami rzeczywistych przypadków i fragmentami kodu. W trakcie lektury nauczysz się korzystać z możliwości oferowanych przez pakiety pandas i NumPy, a także środowiska IPython i Jupyter. Nie zabrakło wskazówek dotyczących używania uniwersalnych narzędzi przeznaczonych do ładowania, czyszczenia, przekształcania i łączenia zbiorów danych. Pozycję docenią analitycy zamierzający zacząć pracę w Pythonie, jak również programiści Pythona, którzy chcą się zająć analizą danych i obliczeniami naukowymi.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Python w analizie danych. Przetwarzanie danych za pomocą pakietów pandas i NumPy oraz środowiska Jupyter. Wydanie III Python w analizie danych. Przetwarzanie danych za pomocą pakietów pandas i NumPy oraz środowiska Jupyter. Wydanie III
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.35 zł
119.00 zł (-35%) -
Promocja
To nie jest podręcznik dla programistów. Celem autorów jest zaprezentowanie jedynej w swoim rodzaju perspektywy firmy Google, od lat rozwijającej trwały ekosystem oprogramowania, co pozwoliło zebrać pożyteczne wnioski dotyczące skali działalności i czasu jej trwania. W książce zwrócono uwagę na to, że proces tworzenia oprogramowania jest wysiłkiem zespołowym, omówiono najlepsze praktyki związane z utrzymywaniem bazy kodu o dużych rozmiarach i długim stażu, pokazano także narzędzia, które mogą się okazać przydatne w jej utrzymywaniu. Omówione tu zagadnienia uwzględniają doświadczenia, jakie typowy inżynier oprogramowania zdobywa w ramach swojej pracy, służą też wskazaniu różnorodnych sposobów rozwiązywania poszczególnych problemów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Promocja
Początkowo DevOps dotyczyło branży IT i miało zapobiegać konfliktom zespołów w ramach firmy. Dziś zasady i wzorce DevOps pozwalają na przełamanie problemów, które bez interwencji powodowały opóźnienia w dostarczaniu produktów, ich niską jakość i powiększanie się długu technicznego, a także mniejszą wydajność, rosnące niezadowolenie pracowników i ic- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
DevOps. Światowej klasy zwinność, niezawodność i bezpieczeństwo w Twojej organizacji. Wydanie II DevOps. Światowej klasy zwinność, niezawodność i bezpieczeństwo w Twojej organizacji. Wydanie II
Gene Kim, Jez Humble, Patrick Debois, John Willis, Nicole Forsgren, PhD
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%)
O autorach książki
Marcus Hammarberg — programista z doświadczeniem w TDD, BDD. Pracował w projektach Scrumowych od 2005 roku, a teraz rozwija projekt SpecFlow. Trener metodyki kanban.
Joakim Sunden — agile coach w firmie Spotify. Współtwórca pierwszej grupy użytkowników metodyki kanban w Europie. Aktywnie udziela się na konferencjach, w grupach użytkowników oraz społeczności skupionej wokół zwinnych metodyk.
Zobacz pozostałe książki z serii W Akcji
-
Promocja
Ta książka składa się z ponad dwudziestu krótkich, praktycznych lekcji, w ramach których przedstawiono najważniejsze koncepcje związane ze stosowaniem Dockera. Dzięki niej szybko i bez problemów zaczniesz wdrażać aplikacje kontenerowe w środowisku produkcyjnym. Skupisz się na rzeczywistych zadaniach i stopniowo będziesz zdobywać doświadczenie związane z Dockerem, aplikacjami rozproszonymi, orkiestracją i ekosystemem kontenerów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.35 zł
119.00 zł (-35%) -
To książka przeznaczona dla programistów aplikacji internetowych, architektów oprogramowania i inżynierów. Wyjaśniono w niej ideę podziału monolitu na komponenty i pokazano, w jaki sposób zastosować z powodzeniem architekturę mikrousług do frontendu aplikacji. Omówiono też takie zagadnienia jak kompozycja po stronie klienta i po stronie serwera, routing czy zapewnienie spójnego wyglądu. Nie zabrakło wartościowych uwag na temat organizacji pracy zespołów programistów służącej zwiększeniu korzyści z zastosowania architektury mikrofrontendów. Książka prezentuje praktyczne podejście: w kolejnych rozdziałach pokazano poszczególne etapy pracy nad w pełni funkcjonalną aplikacją internetową.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Platforma Amazon Web Services jest uważana za największą i najdojrzalszą chmurę obliczeniową. Oferuje ponad setkę gotowych usług, praktycznie niewyczerpywalne zasoby mocy obliczeniowej, nieograniczone bezpieczne magazynowanie oraz pierwszorzędne możliwości automatyzacji. Jest przy tym nieustannie unowocześniana i udostępnia coraz to nowsze możliwości. Pozwala na tworzenie i utrzymanie aplikacji w elastyczny i niezawodny sposób. Dla wielu organizacji decyzja o migracji infrastruktury informatycznej na platformę AWS okazała się strzałem w dziesiątkę. Aby z powodzeniem przeprowadzić taką transformację, konieczne jest uzyskanie wiedzy na temat platformy Amazon Web Services i zrozumienie związanych z nią koncepcji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Ta książka to praktyczny przewodnik po frameworku Vue.js przeznaczonym dla programistów zaznajomionych z JavaScriptem, HTML-em i CSS-em. Pozwala na szybkie poznanie tego narzędzia. Przedstawiono w niej zasady łatwego zarządzania stanem z użyciem biblioteki Vuex oraz techniki budowania niestandardowych dyrektyw.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
To kolejne, uzupełnione i zaktualizowane wydanie przewodnika po frameworku Spring. Książka jest napisana w zwięzłym, przejrzystym i jasnym stylu, dzięki czemu szybko zrozumiesz zasady pracy ze Springiem i zbudujesz nowoczesną aplikację internetową współpracującą z bazą danych. Pokazano tu techniki programowania reaktywnego, pisania mikrousług, wykrywania usług, wyjaśniono również pracę z API RESTful i zasady wdrażania aplikacji. Nauczysz się też stosować najlepsze praktyki programowania w Springu. Książka jest znakomitą pomocą dla programistów Javy, którzy dopiero zaczynają pracę z tym frameworkiem, a także dla tych, którzy chcą opanować nowe rozwiązania oferowane przez kolejne wersje ekosystemu Springa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
70.85 zł
109.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka jest drugim, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem doskonałego podręcznika dla profesjonalistów. Szczegółowo opisano w niej wszystkie etapy programowania współbieżnego: od utworzenia wątków po projektowanie wielowątkowych algorytmów i struktur danych. Przedstawiono zastosowania klas std::thread i std::mutex oraz funkcji std::async, a także złożone zagadnienia związane z operacjami atomowymi i modelem pamięci. Sporo miejsca poświęcono diagnozowaniu kodu i analizie rodzajów błędów. Opisano techniki lokalizowania błędów oraz metody testowania kodu. Prezentowany materiał został uzupełniony przykładami kodu i praktycznymi ćwiczeniami. Znalazły się tu również porady i wskazówki, które docenią wszyscy programiści C++.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Język C++ i przetwarzanie współbieżne w akcji. Wydanie II Język C++ i przetwarzanie współbieżne w akcji. Wydanie II
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Ta książka jest przeznaczona dla programistów, którzy chcą możliwie szybko zacząć budować poprawne aplikacje w Angularze i bezproblemowo uruchamiać je w środowisku produkcyjnym. Podręcznik został napisany w sposób, który pozwala na natychmiastowe rozpoczęcie kodowania i zrozumienie — niemal mimochodem — tak zaawansowanych technik jak testowanie, wstrzykiwanie zależności czy regulowanie wydajności. W książce położono nacisk na korzystanie z TypeScriptu i ES2015 oraz na tworzenie poprawnego kodu zgodnie z najlepszymi praktykami. Nie zabrakło licznych wskazówek i opisu nieoczywistych, ale bardzo pomocnych technik pracy. Dzięki temu szybko wykorzystasz potencjał Angulara do pisania wydajnych, odpornych i bezpiecznych aplikacji!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Ta książka jest przeznaczona dla osób, które mają pewne doświadczenia z Javą i chcą szybko poznać Kotlina w stopniu pozwalającym na tworzenie aplikacji serwerowych, dla systemu Android i maszyn JVM. Znalazł się tu opis podstawowych cech języka i jego najważniejszych struktur, a następnie przedstawiono bardziej zaawansowane zagadnienia, takie jak tworzenie wysokopoziomowych abstrakcji i języków domenowych. Duży nacisk położono na integrację kodu Kotlin z istniejącymi projektami Java oraz na sposoby wprowadzania Kotlina do aktualnie użytkowanego środowiska. Zaprezentowano kilka przydatnych bibliotek i narzędzi, znakomicie ułatwiających pracę programiście. Nie zabrakło również licznych przykładów kodu, ilustrujących omawiane zagadnienia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Jeśli chcesz nauczyć się administrowania siecią Cisco, ale czujesz się przerażony nieprzystępnymi podręcznikami, to trzymasz w ręku właściwą książkę. Bez wkuwania teorii zaczniesz wykonywać konkretne zadania. Będziesz poznawać różne pojęcia podczas ćwiczeń i zobaczysz, jak nabierają sensu. Dowiesz się, jak zaimplementować struktury i układy interfejsu użytkownika. Poznasz architekturę MVVM i nauczysz się implementować ją w swoich aplikacjach.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%)
Ebooka "Kanban" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Kanban" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Kanban" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Kanban (2) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: japonia-online.pl Olimpia Widowska-WielandtRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Zbyt dużo zadań wykonywanych jednocześnie oraz czynniki blokujące ich ukończenie to problem wielu pracowników. Z pomocą przychodzi metoda kanban, której celem jest „nieprzerwany przepływ pracy".
Kanban jest metodyką związaną z koncepcją lean*, która została opracowana w zakładach produkcyjnych Toyoty. Samo słowo można przetłumaczyć jako „kartę wizualną”, co trafnie oddaje jedną z głównych zasad metody – wizualizację pracy na karcie lub tablicy. Ma to pomóc w identyfikacji problemów i sprawić, aby zadania były szybciej kończone, a ich wyniki dostarczane do klientów. Ponieważ różnego rodzaju metodyki, w tym lean, są coraz bardziej popularne nie tylko w przedsiębiorstwach produkcyjnych, ale i w tych z sektora informatycznego, na naszym rynku pojawiła się książka „Kanban” autorstwa Marcusa Hammarberga i Joakima Sundéna, z których pierwszy jest programistą, a drugi trenerem metodyki agile**, używanej właśnie w procesie wytwarzania oprogramowania.
We wstępie wyjaśnione zostało, na czym ogólnie polega metoda kanban oraz jakie jej zagadnienia zostaną omówione w książce z podkreśleniem, iż wybrane zostało podejście praktyczne, ograniczające teorię do informacji niezbędnych dla zrozumienia przykładów. Dalej autorzy informują, że podzielili książkę na cztery części, które można w skrócie opisać jako: wprowadzenie, zrozumienie, zaawansowanie i nauczanie, co ma umożliwić czytelnikom o różnym stopniu wtajemniczenia wybranie najbardziej interesujących ich rozdziałów.
Ciekawostką jest fragment „O ilustracji na okładce” (w tym momencie puszczam oko w stronę wydawnictwa Helion). Śmiem stwierdzić, że ilustracja na okładce polskiego wydania zdecydowanie NIE przedstawia Ieyasu Tokugawy, a jeśli tak, to jest to niezwykle abstrakcyjny portret tego szoguna (w przeciwieństwie do okładki wydania oryginalnego). Myślę, że łatwo będzie poprawić to w kolejnym wydaniu, tak jak i literówkę w nazwie miejscowości Sekigahara.
Po tym wstępie przejdźmy do właściwej treści. Rozdział pierwszy jest świetnym posunięciem autorów w celu zainteresowania tematem pracowników działów informatycznych. Wprowadza on bowiem metodykę kanban za pomocą historyjki z życia wziętej. Sympatyczna grupa przedstawicieli różnych działów zajmujących się procesem tworzenia oprogramowania (od analityka począwszy po testera, jest też i manager) odbywa dwugodzinną konsultację z Marcusem i Joakimem. Opowiadają o swojej codziennej pracy, zadaniach, jakie wykonują, i problemach, które napotykają, a autorzy nakierowują ich na drogę prowadzącą do rozwiązań i ulepszeń. Uważam takie wprowadzenie za dobry pomysł, ponieważ pozwala w łatwy i szybki sposób dowiedzieć się, o co w ogóle chodzi w całej metodyce i dlaczego warto spróbować.
Tu mała dygresja. Metodyka kanban może być zastosowana w różnego rodzaju przedsiębiorstwach, natomiast w tej książce autorzy skupiają się na zastosowaniu jej w branży informatycznej, a dokładniej w zespole wytwarzającym oprogramowanie, korzystającym z jednej z metodyk agile. Przedstawiane zagadnienia są związane z codzienną pracą analityków, programistów czy testerów, aczkolwiek oczywiście można je odnieść do tych pojawiających się na innych stanowiskach czy też w zupełnie innych branżach. Wystarczy przypomnieć, iż metodyka jest stosowana w fabryce produkcyjnej Toyoty.
Rozdziały 2–7 są już mniej beletrystyczne, pojawiają się w nich definicje i zasady, ale także pytania, problemy (określane przez autorów mianem „okazji do usprawnień") i wskazówki do ich rozwiązania. Czytelnik dowie się tu o głównych zasadach kanban, czyli wizualizacji pracy, ograniczeniu pracy cząstkowej (WiP - ang. work in progress) oraz zarządzaniu przepływem pracy. Te hasła to nic innego jak przygotowanie tablicy, na której będziemy przyklejać karteczki z aktualnie wykonywanymi zleceniami, ograniczenie liczby zadań wykonywanych jednocześnie przez danego pracownika oraz zadbanie o to, żeby faktyczne ukończenie całej pracy nad konkretnym zagadnieniem zajęło jak najmniej czasu. Autorzy zwracają szczególną uwagę na to, iż przydzielenie pracownikowi kilku zadań do wykonania w tym samym czasie ma tak naprawdę negatywny wpływ na termin dostarczenia gotowego (i poprawnie działającego!) produktu dla klienta. Zgodnie z metodyką kanban tę liczbę należy ograniczać i skupić się bardziej na tym, aby zadanie szybciej „przepłynęło” przez cały proces jego wykonania i po prostu zostało ukończone. Teoria jest poparta przykładami, a nawet udowodnionym prawem matematycznym. Oczywiście nie jest to sprawa prosta, dlatego autorzy dają wskazówki, w jaki sposób należy zarządzać „przepływem pracy” (czyli procesem wytwarzania produktu), jak znajdować tak zwane blokady i wąskie gardła (miejsca, w których prace czekają na działania innych osób czy działów, niekiedy bardzo długo) i jak sobie z nimi radzić.
Rozdziały 8–12 sięgają nieco dalej poza podstawy (część ta nazwana jest przez autorów „Zaawansowany kanban”) i skierowane są do tych, którzy chcą się dowiedzieć "co dalej?". Hammarberg i Sundén omawiają kolejne kwestie, z którymi na pewno zetkną się ci, którzy wdrożą kanban w swoim zespole. Pojawią się tematy takie jak klasy usług, przypisywanie zadaniom priorytetów, szacowanie czasu wykonania zadań, spotkania planistyczne i retrospektywne, a także wprowadzanie ulepszeń. Rozdział 11. skupia się na wykresach i wskaźnikach pozwalających na wykrycie pojawiających się w pracy utrudnień i miejsc, w których nie może ona posuwać się do przodu. Rozdział 12. jest jednym z najciekawszych, ponieważ traktuje o wadach i pułapkach kanban, za co autorom należy się dodatkowy plus, ponieważ nie udają oni, iż proponowana przez nich metoda nie ma wad. Przy okazji zauważają, iż kanban nie jest samodzielną metodyką, ale procesem, którego należy używać razem ze stosowanymi w danej firmie systemami pracy.
Rozdział 13. prezentuje gry i zabawy, które obrazują, w jaki sposób zastosowanie zasad kanban usprawnia wykonywanie codziennych obowiązków. Dalej znajdziemy jeszcze dwa rozdziały-dodatki. Pierwszy prezentuje książki, blogi, konta Twittera oraz inne znalezione w sieci przydatne, według autorów, źródła, które mogą nas wspomóc w nauce nie tylko kanban czy agile, ale także zarządzania projektami. Drugi dodatek to elektroniczne narzędzia wspomagające stosowanie kanban – jeśli nie możemy lub nie chcemy korzystać z tradycyjnej tablicy i karteczek.
Książka napisana została bardzo przystępnym językiem, a autorzy – jak zapowiedzieli we wstępie – rzeczywiście skupiają się na praktycznym zastosowaniu metody. Jako sympatyczny dodatek we wszystkich rozdziałach pojawiają się humorystyczne minikomiksy, doskonale obrazujące wprowadzaną teorię, w których poznani na początku książki bohaterowie zadają różnego rodzaju pytania lub wyrażają swoje wątpliwości. Trzeba jednak zauważyć, że niektóre fragmenty książki i używane pojęcia do pełnego zrozumienia wymagają pewnej wiedzy lub jej uzupełnienia w innych źródłach, szczególnie dotyczy to elementów matematycznych oraz terminów stosowanych w metodyce agile, takich jak „iteracja", „sprint" czy „kadencja".
Warto także zwrócić uwagę, że książka „Kanban”, jak i sama metodyka, nie dostarczają gotowych rozwiązań, gdyż – jak tłumaczą Hammarberg i Sundén – konkretne rozwiązanie zależy od zespołu i specyfiki jego pracy. Efektem tego jest pojawiająca się często odpowiedź „to zależy”, do której dołączone są wskazówki, jaką drogą należy pójść, co jest zrozumiałe, ale może rozczarować czytelników oczekujących gotowych przepisów na sukces. Moim zdaniem przydałoby się więcej przykładów opisujących, w jaki sposób dane problemy były rozwiązywane w firmach, w których autorzy wdrażali kanban. Przedstawiane sytuacje są dość proste, a bohaterowie czasami zbyt szybko zgadzają się na proponowane przez konsultantów recepty. Z drugiej strony, skoro książka jest bardziej wprowadzeniem przeznaczonym dla wszystkich, jednoznaczne przykłady są bardziej wskazane, a autorzy zapewne nie chcą też wyjawiać wszystkich swoich sekretów, bo wtedy nie byliby potrzebni jako konsultanci.
Publikacja jest moim zdaniem warta przeczytania przez wszystkich, którzy chcieliby zacząć swoją przygodę z kanban. Nie dotyczy to tylko managerów, ale także i pracowników, którymi oni zarządzają, ponieważ ewentualne wdrożenie tej metody w przedsiębiorstwie wymaga współpracy całego zespołu (autorzy książki wielokrotnie podkreślają, że wszelkie rozwiązania i cele powinny być ustalane i modyfikowane podczas wspólnej dyskusji, a nie narzucane z góry). Interesujące są także wnioski, do których można dojść po zwizualizowaniu wykonywanych zadań na tablicy. Ponieważ kanban nie wymaga odrzucenia dotychczas stosowanych systemów zarządzania, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przetestować chociaż kilka zawartych w książce rad i wskazówek, a następnie przekonać się, jak się sprawdzają i ewentualnie poszukać „okazji do usprawnień”. -
Recenzja: Gazeta Bankowa 06/2015Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Kanban to specyficzna i arcyciekawa metoda zarządzania i sterowania produkcją pochodząca z Japonii; wdrożona po raz pierwszy w latach 50. XX w., dziś na nowo staje się kultowa. I nie chodzi o możliwe wykorzystanie jej technik wyłącznie w produkcji czy projektach IT - kanban może zastosować każdy, kto miewa problemy z planowaniem pracy i zarządzaniem realizacją projektów. Przestań zaczynać, zacznij kończyć - to dobre motto przewodnie metody i książki. A ta jest przewodnikiem, z którego można wyczytać nie tylko o teorii kanban, ale i praktyce. Gry, karteczki, logiczne wskazówki dotyczące podejścia i rozumienia pracy zespołowej i dzielenia zadań na etapy. Świetne dla menedżerów, dyrektorów i wszystkich chcących zgłębić techniki wewnętrznej (i zewnętrznej) motywacji.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Kanban in Action
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-6966-5, 9788328369665
- Data wydania książki drukowanej :
- 2015-03-27
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-6967-2, 9788328369672
- Data wydania ebooka :
- 2015-03-27 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 109555
- druk na żądanie!
- dnż
- Rozmiar pliku Pdf:
- 18.4MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 26.8MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 57.9MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Biznes IT » Zarządzanie projektami IT
Biznes IT » IT w ekonomii
- Serie wydawnicze: W Akcji
Spis treści książki
- Przedmowa
- Patrzeć i rozumieć
- Wiedza to połowa bitwy
- Zbyt duży poziom WIP niszczy przepływ
- Wstęp
- Podróż Marcusa
- Podróż Joakima
- Wspólna podróż
- O książce
- Struktura książki
- Jak czytać tę książkę
- O autorach
- O ilustracji na okładce
- Podziękowania
- Marcus
- Joakim
- Część I Nauka kanban
- Rozdział 1. Początek drużyny Kanbaneros
- 1.1. Zapoznanie
- 1.2. Tablica
- 1.3. Mapowanie przepływu pracy
- 1.4. Zadania
- 1.5. Przekaż grosiki
- 1.6. Praca cząstkowa
- 1.7. Pilne prace
- 1.8. Wskaźniki
- 1.9. Odprawa
- 1.10. Podsumowanie
- Rozdział 1. Początek drużyny Kanbaneros
- Część II Zrozumieć kanban
- Rozdział 2. Zasady kanban
- 2.1. Zasady kanban
- 2.2. Zacznij natychmiast
- 2.3. Podsumowanie
- Rozdział 3. Wizualizacja pracy
- 3.1. Ustalanie jasnych zasad
- 3.1.1. Grzejnik informacyjny
- Nie chowaj informacji w zamrażalniku
- Kolokacja? Luksus!
- Błąd przetwarzania
- Ma być duża
- Korzystaj lub zlikwiduj
- 1+1 równa się 3
- 3.1.1. Grzejnik informacyjny
- 3.2. Tablica kanban
- 3.2.1. Tablica
- 3.2.2. Mapowanie przepływu pracy na tablicy
- 3.3. Kolejki
- Kryteria wejścia i wyjścia
- 3.4. Podsumowanie
- 3.1. Ustalanie jasnych zasad
- Rozdział 4. Pozycje zadań
- 4.1. Zasady projektowe tworzenia kart
- 4.1.1. Ułatwienie podejmowania decyzji
- 4.1.2. Pomoc członkom zespołu w optymalizacji wyników
- 4.2. Karty zadań
- 4.2.1. Opis zadania
- Historyjka użytkownika
- Tytuł
- Ten, w którym
- 4.2.2. Awatary
- 4.2.3. Terminy
- 4.2.4. Identyfikatory referencyjne
- 4.2.5. Blokady
- Zablokowane zadania
- Postępy blokady
- 4.2.1. Opis zadania
- 4.3. Typy pracy
- 4.4. Wskaźniki postępu
- Odliczanie w dół
- 4.5. Rozmiar zadania
- 4.6. Zbieranie danych o przepływie
- 4.6.1. Zbieranie wskaźników przepływu
- 4.6.2. Zbieranie emocji
- 4.7. Tworzenie swoich własnych kart zadań
- 4.8. Podsumowanie
- 4.1. Zasady projektowe tworzenia kart
- Rozdział 5. Praca cząstkowa
- 5.1. Zrozumieć pracę cząstkową
- 5.1.1. Czym jest praca cząstkowa?
- Praca cząstkowa i czas dostarczenia
- Prawo Littlea
- 5.1.2. Czym jest praca cząstkowa w branży tworzenia oprogramowania?
- Jeszcze niezaimplementowane specyfikacje
- Kod, który nie został zintegrowany
- Nieprzetestowany kod
- Kod niewdrożony
- 5.1.1. Czym jest praca cząstkowa?
- 5.2. Efekty zbyt dużej ilości WIP
- 5.2.1. Przełączanie kontekstu
- 5.2.2. Opóźnienia powodują dodatkową pracę
- 5.2.3. Zwiększone ryzyko
- 5.2.4. Więcej narzutu
- 5.2.5. Niższa jakość
- 5.2.6. Obniżona motywacja
- 5.3. Podsumowanie
- 5.1. Zrozumieć pracę cząstkową
- Rozdział 6. Ograniczanie pracy cząstkowej
- 6.1. Poszukiwanie limitów WIP
- 6.1.1. Niższy jest lepszy niż wyższy
- 6.1.2. Ludzie bez zajęcia albo zajęcia bez ludzi
- 6.1.3. Brak limitu nie jest odpowiedzią
- 6.2. Zasady ustalania limitów
- 6.2.1. Przestań zaczynać, zacznij kończyć
- 6.2.2. Jeden nie jest odpowiedzią
- 6.3. Podejście cała tablica, cały zespół
- 6.3.1. Weź jeden! Weź dwa!
- 6.3.2. Zbierzcie się razem
- 6.3.3. Na ziemię i 20 pompek
- 6.3.4. Wybierz numer i tańcz
- 6.4. Ograniczanie WIP dla kolumn
- 6.4.1. Zacznij od wąskiego gardła
- 6.4.2. Wybierz kolumnę, która pomoże Ci ulepszyć proces
- 6.4.3. Ograniczenie historyjek, proszę
- 6.4.4. Jak wizualizować limity WIP
- 6.5. Ograniczanie WIP na podstawie osób
- 6.5.1. Powszechne sposoby ograniczania WIP dla osoby
- Ta tablica jest za mała dla wszystkich awatarów
- Proszę, płyń własnym torem
- 6.5.1. Powszechne sposoby ograniczania WIP dla osoby
- 6.6. Często zadawane pytania
- 6.6.1. Zadania czy czynności co ograniczasz?
- 6.6.2. Czy powinieneś do limitu WIP wliczać kolejki?
- 6.7. Ćwiczenie: ustalaj limity
- 6.8. Podsumowanie
- 6.1. Poszukiwanie limitów WIP
- Rozdział 7. Zarządzanie przepływem
- 7.1. Dlaczego przepływ
- 7.1.1. Eliminowanie odpadów
- 7.1.2. Siedem odpadów wytwarzania oprogramowania
- 7.2. Pomóż pracy płynąć
- 7.2.1. Ograniczanie pracy cząstkowej
- 7.2.2. Skrócenie czasu oczekiwania
- Upewnienie się, że praca jest gotowa
- Tworzenie zadań o mniejszych, zbliżonych do siebie rozmiarach
- 7.2.3. Usuwanie blokad
- Śledzenie blokad
- Praca w roju
- 7.2.4. Unikanie powtórnej pracy
- Popyt na wartość i popyt klęski
- 7.2.5. Zespół wielofunkcyjny
- Zespoły funkcjonalności kontra zespoły kompetencji
- 7.2.6. Docelowe SLA lub czas dostarczenia
- 7.3. Codzienne spotkania
- 7.3.1. Dobre praktyki związane z codziennymi spotkaniami
- Codzienne spotkanie jest krótkie
- Spotkanie zaczyna się (i kończy) o czasie
- Spotkanie jest na temat
- Spotkanie jest cykliczne
- 7.3.2. Praktyki kanban związane z codziennymi spotkaniami
- Skup się na pałeczce, nie na biegaczu
- Obchód tablicy
- Skupianie się na zapachach
- 7.3.3. Wyciągnij jak najwięcej ze spotkania
- Kwestia sumienia
- Praca nad niewłaściwym zadaniem
- Brak zrozumienia zadania
- Spontaniczne kaizen
- 7.3.4. Skalowanie spotkań
- Dlaczego?
- Wskazówki, jak zorganizować dobre wielozespołowe spotkanie
- Z dołu do góry czy z góry na dół
- 7.3.1. Dobre praktyki związane z codziennymi spotkaniami
- 7.4. Czym powinienem się zająć teraz?
- Podsumowanie: czym powinienem się zająć teraz?
- 7.5. Zarządzanie wąskimi gardłami
- 7.5.1. Teoria ograniczeń: krótkie wprowadzenie
- Odkrywanie wąskich gardeł
- Wykorzystanie wąskiego gardła: tester
- Przykłady
- 7.5.1. Teoria ograniczeń: krótkie wprowadzenie
- 7.6. Podsumowanie
- 7.1. Dlaczego przepływ
- Rozdział 2. Zasady kanban
- Część III Zaawansowany kanban
- Rozdział 8. Klasy usług
- 8.1. Pilny przypadek
- 8.2. Czym jest klasa usług?
- 8.2.1. Aspekty, które należy brać pod uwagę podczas tworzenia klasy usług
- Wizualizacja
- Wpływ na WIP
- Priorytetyzacja
- Odrębny przepływ
- 8.2.2. Powszechne klasy usług
- Z ustaloną datą dostarczenia
- Zwyczajne zadania
- Zadania nienamacalne
- Defekty
- 8.2.3. Wykorzystanie klas usług
- 8.2.1. Aspekty, które należy brać pod uwagę podczas tworzenia klasy usług
- 8.3. Zarządzanie klasami usług
- Dziel i ponownie klasyfikuj
- Rozmiar ma znaczenie
- Niektórzy klienci są równiejsi od innych
- Definitywne cięcie
- Przybliż, eksperymentuj i uprość
- 8.4. Ćwiczenie: sklasyfikuj to!
- 8.5. Podsumowanie
- Rozdział 9. Planowanie i szacowanie
- 9.1. Harmonogramowanie planowania: kiedy powinieneś planować?
- 9.1.1. Planowanie dokładnie na czas
- 9.1.2. Punkt zamówienia
- 9.1.3. Filtr priorytetów: wizualizuj to, co jest ważne
- 9.1.4. Czasy oczekiwania Disneylandu
- 9.2. Szacowanie prac (mówiąc oględnie)
- 9.2.1. Punkty
- W jaki sposób to ma być użyteczne?
- Problemy związane z punktami
- 9.2.2. Rozmiary koszulek
- 9.2.1. Punkty
- 9.3. Techniki szacowania
- 9.3.1. Linia kart
- 9.3.2. Planning Poker
- Z jakich kart powinniśmy korzystać?
- 9.3.3. Złotowłosa
- 9.4. Kadencja
- Iteracje i kanban
- Odejście od procesów opartych na iteracjach
- Podejście do kadencji w kanban
- Nie bądź leniwy
- 9.5. Planowanie w stylu kanban: mniej bólu, więcej korzyści
- 9.5.1. Potrzeba słabnie
- 9.5.2. Logiczna dyskusja: apel do klienta
- 9.5.3. #NoEstimates poradzisz sobie bez szacunków?
- Czym jest #NoEstimates?
- Dlaczego #NoEstimates
- Lektury związane z #NoEstimates
- 9.6. Podsumowanie
- 9.1. Harmonogramowanie planowania: kiedy powinieneś planować?
- Rozdział 10. Ulepszanie procesu
- 10.1. Retrospektywy
- 10.1.1. Co to jest retrospektywa?
- 10.1.2. Jak to działa?
- Przygotowanie sceny
- Generowanie wniosków
- Kiedy powinieneś organizować retrospektywy?
- 10.2. Analiza źródła
- 10.2.1. Jak to działa?
- Co musimy zrobić, aby to naprawić?
- Znalezienie prawdziwej przyczyny problemu
- 10.2.1. Jak to działa?
- 10.3. Kanban kata
- 10.3.1. Czym jest kanban kata?
- Codzienne kata
- Kata ulepszające i trenerskie
- 10.3.2. Co się stało?
- 10.3.3. Dlaczego to działa?
- 10.3.1. Czym jest kanban kata?
- 10.4. Podsumowanie
- 10.1. Retrospektywy
- Rozdział 11. Wykorzystanie wskaźników do sprawdzania ulepszeń
- 11.1. Powszechne wskaźniki
- 11.1.1. Czasy cyklu i dostarczenia
- Pomiar wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- 11.1.2. Przepustowość
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.3. Problemy i zablokowane zadania
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.4. Dotrzymywanie terminów
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.5. Jakość
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.6. Popyt na wartość i popyt klęski
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.7. Porzucone i zaniechane pomysły
- Pomiar wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.1. Czasy cyklu i dostarczenia
- 11.2. Dwie rozbudowane wizualizacje
- 11.2.1. Kontrola statystyczna procesu
- Teoria zmienności
- Zasada nr 1: musisz zakładać, że wszystko będzie się zmieniać zawsze tak jest
- Zasada nr 2: zrozumienie zmienności powie Ci, czego oczekiwać
- Zasada nr 3: pracuj nad przyczynami zmienności, które zawsze można znaleźć w systemie
- Zasada nr 4: zrozumienie zmienności pozwoli Ci wykryć, kiedy coś się stanie
- Wykres SPC
- Czego potrzebujesz, aby narysować wykres?
- Jak narysować wykres?
- Jak czytać wykres?
- Teoria zmienności
- 11.2.2. Kumulacyjny diagram przepływu
- Jakie dane są potrzebne do stworzenia wykresu?
- Jak narysować wykres?
- Jak czytać wykres?
- 11.2.1. Kontrola statystyczna procesu
- 11.3. Wskaźniki jako przewodnicy po ulepszeniach
- Niech będą widoczne
- Czy wywierasz wpływ na biznes?
- Dostajesz to, co mierzysz
- Równoważ wskaźniki
- Niech będą łatwe do przechwycenia
- Wybieraj rzeczywiste dane zamiast danych szacowanych
- Korzystaj ze wskaźników w celu usprawniania, nie karania
- 11.4. Ćwiczenie: zmierz to!
- 11.5. Podsumowanie
- 11.1. Powszechne wskaźniki
- Rozdział 12. Pułapki kanban
- 12.1. Nie samą pracą żyje człowiek
- 12.1.1. Tworzenie kadencji dla świętowania
- Karta stałego klienta
- Wypełnienie limitu ciastkowego
- 12.1.1. Tworzenie kadencji dla świętowania
- 12.2. Ramy czasowe są dla Ciebie dobre
- 12.3. Niezbędna rewolucja
- 12.4. Nie pozwól, aby kanban był wymówką do bycia leniwym
- 12.5. Podsumowanie
- 12.1. Nie samą pracą żyje człowiek
- Rozdział 8. Klasy usług
- Część IV Nauczanie kanban
- Rozdział 13. Nauka kanban poprzez gry
- 13.1. Przekaż grosiki
- 13.1.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.1.2. Jak grać
- 13.1.3. Pytania do dyskusji
- 13.1.4. Główne wnioski
- 13.1.5. Wskazówki i warianty
- 13.2. Wielozadaniowa gra liczb
- 13.2.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.2.2. Jak grać
- 13.2.3. Pytania do dyskusji
- 13.2.4. Główne wnioski
- 13.3. Gra kropek
- 13.3.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.3.2. Jak grać
- 13.3.3. Pierwsza iteracja
- 13.3.4. Druga iteracja
- 13.3.5. Trzecia (i ostatnia) iteracja
- 13.3.6. Główne wnioski
- 13.3.7. Wskazówki i warianty
- 13.4. Gra w wąskie gardło
- 13.4.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.4.2. Jak grać
- 13.4.3. Pytania do dyskusji
- 13.4.4. Główne wnioski
- 13.5. getKanban
- 13.5.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.5.2. Jak grać
- 13.5.3. Pytania do dyskusji
- 13.5.4. Wskazówki i warianty
- 13.5.5. Najważniejsze wnioski
- 13.6. Kanban Pizza
- 13.6.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.6.2. Jak grać
- 13.6.3. Pytania do dyskusji
- 13.6.4. Najważniejsze wnioski
- 13.7. Podsumowanie
- 13.1. Przekaż grosiki
- Rozdział 13. Nauka kanban poprzez gry
- Dodatki
- Dodatek A Rekomendowane lektury i inne zasoby
- A.1. Książki na temat lean i kanban
- A.2. Książki na temat agile
- A.3. Książki na temat tworzenia oprogramowania
- A.4. Książki o biznesie i zmianach w zarządzaniu
- A.5. Inne zasoby
- A.5.1. Interesujące blogi
- A.5.2. Interesujące konta Twittera
- Dodatek B Narzędzia kanban
- B.1. Samodzielne narzędzia
- B.1.1. LeanKit Kanban
- B.1.2. AgileZen
- B.1.3. Trello
- B.1.4. KanbanFlow
- B.1.5. Kanbanize
- B.1.6. Kanbanery
- B.2. Narzędzia w narzędziach
- B.2.1. JIRA Agile
- B.2.2. Kanban w Team Foundation Service
- B.2.3. HuBoard
- B.1. Samodzielne narzędzia
- Dodatek A Rekomendowane lektury i inne zasoby
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja
Jeśli szukasz źródła błyskawicznych odpowiedzi na pytania, jakie się pojawiają podczas pracy z C#, ta książka sprawdzi się idealnie! Została pomyślana tak, aby maksymalnie ułatwić przeglądanie i odnajdywanie potrzebnych treści — jest precyzyjnym, zwięzłym i niezwykle praktycznym przewodnikiem, szczególnie cenionym przez osoby, które znają już inne języki programowania, takie jak C++ czy Java. Wszystkie fragmenty kodu zostały udostępnione w programie LINQPad jako interaktywne przykłady. Można je edytować i od razu oglądać wyniki bez konieczności tworzenia projektów w Visual Studio. To książka, którą każdy programista C# powinien mieć pod ręką!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(32,43 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
To wydanie książki zostało zaktualizowane pod kątem języka PHP 8. Za jej pomocą opanujesz solidne podstawy programowania zorientowanego obiektowo w PHP, a następnie zapoznasz się z zasadami projektowania kodu, narzędziami i zalecanymi rozwiązaniami, które ułatwiają tworzenie, testowanie i wdrażanie niezawodnych aplikacji. Sporo miejsca poświęcono tu wzorcom projektowym, w tym wzorcom biznesowym i bazodanowym. Omówiono również narzędzia i praktyki pomocne w pracy zespołowej, jak praca z systemem Git czy zarządzanie wersjami i zależnościami przy użyciu Composera. Nie zabrakło także takich ważnych zagadnień jak strategie automatycznych testów i zasady ciągłej integracji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
PHP 8. Obiekty, wzorce, narzędzia. Poznaj obiektowe usprawnienia języka PHP, wzorce projektowe i niezbędne narzędzia programistyczne. Wydanie VI PHP 8. Obiekty, wzorce, narzędzia. Poznaj obiektowe usprawnienia języka PHP, wzorce projektowe i niezbędne narzędzia programistyczne. Wydanie VI
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Oto przewodnik po inżynierii detekcji, przeznaczony dla inżynierów zabezpieczeń i analityków bezpieczeństwa. Zaprezentowano w nim praktyczną metodologię planowania, budowy i walidacji mechanizmów wykrywania zagrożeń. Opisano zasady pracy z frameworkami służącymi do testowania i uwierzytelniania programu inżynierii detekcji. Książka zawiera przykłady dotyczące zagadnień z całego cyklu, od utworzenia reguły detekcji po jej walidację, a omawianej tematyce towarzyszy bogaty zestaw samouczków, projektów i pytań sprawdzających. To doskonałe źródło wiedzy o zasadach pracy inżyniera detekcji i o ciągłym rozwoju tej dziedziny.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Inżynieria detekcji cyberzagrożeń w praktyce. Planowanie, tworzenie i walidacja mechanizmów wykrywania zagrożeń Inżynieria detekcji cyberzagrożeń w praktyce. Planowanie, tworzenie i walidacja mechanizmów wykrywania zagrożeń
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Ta książka łączy perspektywy inżynierów, ludzi biznesu, przedstawicieli rządów i społeczników. Ułatwia zrozumienie korzyści i szans, jakie niosą ze sobą autonomiczne systemy oparte na uczeniu maszynowym. Zawiera siedem ważnych zasad, które pozwolą na ograniczanie ryzyka nadużyć i wypadków związanych z AI, a także zapewnią, by technologie tego rodzaju służyły rozwojowi ludzkości. Cztery z zasad dotyczą samych systemów i ich projektowania: uwzględniania ryzyka dla ludzi, przejrzystości działania, zapewnienia ochrony danych osobowych i ograniczania tendencyjności. Pozostałe trzy odnoszą się do organizacji tworzących systemy AI, stosowanych w nich procedur i kultury organizacyjnej. Co ważne, w książce znalazły się przykłady dobrych praktyk, jak również liczne rzeczowe uwagi i pożyteczne wskazówki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Dylemat sztucznej inteligencji. 7 zasad odpowiedzialnego tworzenia technologii Dylemat sztucznej inteligencji. 7 zasad odpowiedzialnego tworzenia technologii
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Dzięki temu praktycznemu przewodnikowi sprawdzisz, jak działa Angular podczas tworzenia dziesięciu zróżnicowanych funkcjonalnych aplikacji internetowych. Nauczysz się też integrować go z różnymi bibliotekami i narzędziami, takimi jak Angular Router, Scully, Electron, wątki robocze usług Angulara czy narzędzia Nx do zarządzania repozytoriami monolitycznymi. Poszczególnych technologii użyjesz do tworzenia ciekawych projektów: aplikacji pogodowej w technice PWA, mobilnej aplikacji do geotagowania zdjęć, biblioteki komponentów interfejsu użytkownika i innych. Dowiesz się też, jak dostosować interfejs CLI Angulara do swoich potrzeb.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Angular. Dziesięć praktycznych aplikacji internetowych z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych. Wydanie III Angular. Dziesięć praktycznych aplikacji internetowych z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych. Wydanie III
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
To drugie wydanie przewodnika dla programistów, którzy chcą efektywnie budować atrakcyjne złożone front-endy aplikacji. Uwzględniono tu nowe elementy Reacta 18, w tym hooki, biblioteki do zarządzania stanem, jak również najnowszą wersję języka TypeScript. Dzięki tej książce nauczysz się tworzyć przejrzyste i łatwe w utrzymaniu komponenty React, które mogą być wielokrotnie używane ― dobrze zorganizowane, bazujące na nowoczesnych wzorcach projektowych. Dowiesz się też, jak projektować bezpiecznie typowane komponenty, jak zarządzać złożonymi stanami, a także jak interaktywnie korzystać z web API GraphQL . Poznasz też metody pisania solidnych testów jednostkowych dla komponentów React za pomocą JEST.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
React i TypeScript. Reaktywne tworzenie stron internetowych dla początkujących. Wydanie II React i TypeScript. Reaktywne tworzenie stron internetowych dla początkujących. Wydanie II
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Autodesk Fusion 360 jest kompleksowym oprogramowaniem chmurowym, dzięki któremu stworzysz nawet bardzo rozbudowane zunifikowane projekty w 3D. W razie potrzeby wykonasz w nim również symulacje, przygotujesz dokumentację projektu i opracujesz jego dane. Fusion 360 łączy funkcje 3D CAD, CAM, CAE i PCB. Pozwala między innymi realizować zadania z zakresu wzornictwa przemysłowego, projektowania mechanicznego i symulacji obliczeniowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(34,20 zł najniższa cena z 30 dni)
37.05 zł
57.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Zrób pierwszy krok w stronę fascynującego świata automatyzacji zadań. Poznaj PowerShell, potężne narzędzie, które ułatwia pracę administratorów na całym świecie, i zaprzęgnij go do pracy. Dzięki umiejętnemu posługiwaniu się krótkimi i nieskomplikowanymi poleceniami będziesz w stanie łatwo i szybko wykonywać czynności, których realizacja wymagała dotąd znacznie większego wysiłku. Słowem, robić więcej, robiąc mniej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Trzymasz w rękach drugie wydanie książki, którą docenili specjaliści bezpieczeństwa IT na całym świecie. Dzięki niej zrozumiesz zasady tworzenia skutecznych strategii cyberbezpieczeństwa dla swojej organizacji. Poznasz długoterminowe trendy w ujawnianiu i wykorzystywaniu luk w zabezpieczeniach, regionalne różnice w rozpowszechnieniu szkodliwego oprogramowania, leżące u ich podstaw czynniki społeczno-ekonomiczne, a także ewolucję ransomware. Zdobędziesz także cenne informacje na temat zagrożeń, których źródłami są rządy państw, i zapoznasz się z dogłębną analizą nowoczesnych strategii cyberbezpieczeństwa w chmurze. Dzięki tej wciągającej lekturze dowiesz się, jak wygląda dobra analiza cyberzagrożeń i jak oceniać skuteczność strategii cyberbezpieczeństwa w organizacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Zagrożenia cyberbezpieczeństwa i rozwój złośliwego oprogramowania. Poznaj strategie obrony przed współczesnymi niebezpieczeństwami. Wydanie II Zagrożenia cyberbezpieczeństwa i rozwój złośliwego oprogramowania. Poznaj strategie obrony przed współczesnymi niebezpieczeństwami. Wydanie II
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
70.85 zł
109.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Dzięki tej przystępnej książce zrozumiesz metody działania wielkich modeli językowych i techniki szkolenia modeli generatywnych. Następnie zapoznasz się z przypadkami użycia, w których ChatGPT sprawdzi się najlepiej, a w efekcie zwiększy produktywność i kreatywność. Dowiesz się też, jak wchodzić w interakcje z ChatGPT, tworzyć lepsze prompty i korzystać z funkcji uczenia się. Znajdziesz tu rozdziały dla marketingowców, naukowców i programistów, ułatwiające szybkie zastosowanie nabytej wiedzy w praktyce. Przekonasz się również, jak w środowisku korporacyjnym stosować interfejsy API modeli OpenAI dostępne w infrastrukturze Azure. Dla każdego scenariusza podano kompletną implementację w Pythonie, korzystającą z bibliotek Streamlit i LangChain do integracji modeli AI z aplikacjami.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Generatywna sztuczna inteligencja z ChatGPT i modelami OpenAI. Podnieś swoją produktywność i innowacyjność za pomocą GPT3 i GPT4 Generatywna sztuczna inteligencja z ChatGPT i modelami OpenAI. Podnieś swoją produktywność i innowacyjność za pomocą GPT3 i GPT4
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas:
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Kanban Marcus Hammarberg, Joakim Sunden (4) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie