Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java
- Autorzy:
- Bernd Bruegge, Allen H. Dutoit
- Czasowo niedostępna
Opis
książki
:
Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java
Sprawdź, jak sprawnie i bezbłędnie projektować systemy informatyczne!
- Czym jest inżynieria oprogramowania?
- Jak zapanować nad wszystkimi aspektami procesu projektowania?
- Jak wygląda cykl życia oprogramowania?
Projektowanie systemów informatycznych to zadanie bardzo skomplikowane. Ogromna liczba zależności, zasad i wyjątków od nich sprawia, że nie jest możliwe podejście do tego zadania ot tak, z marszu. Zbieranie i analiza wymagań, przygotowanie diagramów klas, aktywności, stanów czy interakcji to tylko część etapów, z którymi musi poradzić sobie projektant. Jeżeli nałożyć na to wszystko wzorce projektowe, stajemy przed prawie nierozwiązywalnym zadaniem. Na szczęście — prawie!
Dzięki tej książce dowiesz się, jak sprostać temu karkołomnemu zadaniu! W trakcie lektury poznasz język UML, który wprowadził porządek w tym skomplikowanym procesie, oraz podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania. Nauczysz się zarządzać procesem tworzenia oprogramowania, zbierać oraz analizować wymagania, identyfikować podsystemy, specyfikować interfejsy oraz testować. Znajdziesz tu wszystko na temat zarządzania zmianami. W trakcie lektury sprawdzisz, jak wygląda cykl życia oprogramowania oraz jak zarządzać konfiguracją. Dodatkowo poznasz metodologię działań, które doprowadzą Cię do wyznaczonego celu. Książka ta stanowi obowiązkową pozycję dla każdego projektanta oraz analityka. Jednak programiści również znajdą tu wiele cennych wskazówek!
- Niepowodzenia w inżynierii oprogramowania
- Podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania
- Modelowanie przy użyciu języka UML
- Organizacja projektu
- Narzędzie do komunikacji grupowej
- Proces zbierania wymagań
- Identyfikacja aktorów, scenariuszy oraz przypadków użycia
- Określanie obiektów modelu analitycznego
- Analiza wymagań
- Dekompozycja systemu na podsystemy
- Identyfikacja celów projektowych
- Projektowanie obiektów
- Wzorce projektowe
- Specyfikowanie interfejsów
- Odwzorowywanie modelu na kod
- Testowanie
- Zarządzanie zmianami i konfiguracją
- Cykl życia oprogramowania
- Metodologie
Dobry projekt systemu to podstawa sukcesu!
Wybrane bestsellery
-
Nowość Promocja
Autodesk Fusion 360 jest kompleksowym oprogramowaniem chmurowym, dzięki któremu stworzysz nawet bardzo rozbudowane zunifikowane projekty w 3D. W razie potrzeby wykonasz w nim również symulacje, przygotujesz dokumentację projektu i opracujesz jego dane. Fusion 360 łączy funkcje 3D CAD, CAM, CAE i PCB. Pozwala między innymi realizować zadania z zakresu wzornictwa przemysłowego, projektowania mechanicznego i symulacji obliczeniowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(34,20 zł najniższa cena z 30 dni)
37.05 zł
57.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Jeśli w swojej pracy masz lub miewasz do czynienia z danymi, z pewnością orientujesz się, że do tego celu stworzono dotąd całkiem sporo narzędzi. Nic dziwnego – przy tej liczbie danych, z jaką spotykamy się w dzisiejszym cyfrowym świecie, zdolność do ich sprawnego analizowania i wyciągania z nich konstruktywnych wniosków daje przewagę konkurencyjną. I tu na scenę wkracza Grafana: wieloplatformowa aplikacja internetowa typu open source, służąca dokładnie temu: analizie i wizualizowaniu danych w czasie rzeczywistym. W tym zakresie Grafana – dzięki elastyczności, możliwości integracji z rozmaitymi źródłami danych, a także łatwości w tworzeniu czytelnych i interaktywnych dashboardów – pozostaje bezkonkurencyjna.- Videokurs pkt
Grafana. Kurs video. Monitorowanie, analiza i wizualizacja danych w czasie rzeczywistym Grafana. Kurs video. Monitorowanie, analiza i wizualizacja danych w czasie rzeczywistym
(48,65 zł najniższa cena z 30 dni)
39.90 zł
139.00 zł (-71%) -
Nowość Promocja
Książka stanowi zbiór praktycznych informacji dotyczących najpopularniejszych wzorców projektowych. Lekturę rozpoczniesz od zapoznania się z możliwościami korzystania z wzorców projektowych na platformie Javy. Dowiesz się także, jakich zasad trzeba przestrzegać, aby zapewnić czytelność i łatwość utrzymania kodu Javy. W kolejnych rozdziałach znajdziesz praktyczne wskazówki i przykłady dotyczące stosowania wzorców kreacyjnych, strukturalnych, operacyjnych, a także wzorców współbieżności. Nauczysz się ich używać do praktycznego rozwiązywania problemów często spotykanych podczas projektowania oprogramowania. Końcowy rozdział został poświęcony antywzorcom, a zawarte w nim informacje pomogą Ci w ich identyfikacji i podjęciu najlepszych środków zaradczych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Wzorce projektowe dla programistów Javy. Udoskonal swoje umiejętności projektowania oprogramowania Wzorce projektowe dla programistów Javy. Udoskonal swoje umiejętności projektowania oprogramowania
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Czym jest inżynieria wymagań? To systematyczne podejście do pozyskiwania i dokumentowania wymagań, a także zarządzania nimi. Polega na zrozumieniu potrzeb i oczekiwań interesariuszy, a następnie opisaniu, za pomocą wymagań, systemu, który je spełnia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Certyfikowany inżynier wymagań. Na podstawie IREB CPRE. Poziom podstawowy Certyfikowany inżynier wymagań. Na podstawie IREB CPRE. Poziom podstawowy
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
To dziewiąte wydanie znakomitego podręcznika programowania dla początkujących, starannie zaktualizowane i uzupełnione o informacje dotyczące Java Platform, Standard Edition 17. Książka rozpoczyna się od solidnej dawki wiedzy o kompilacji i uruchamianiu programu w Javie, słowach kluczowych i istotnych konstrukcjach w tym języku. Krok po kroku przedstawia kolejne, coraz bardziej zaawansowane zagadnienia dotyczące obiektów, dziedziczenia czy wyjątków, a także współbieżności, typów sparametryzowanych, wyrażeń lambda i modułów. Poszczególne partie materiału są bogato uzupełnione przykładami kodu z komentarzami, praktycznymi ćwiczeniami, testami sprawdzającymi, wskazówkami i dodatkowymi informacjami. Przejrzysty układ podręcznika, jasny i zrozumiały język dodatkowo ułatwia naukę.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce zrozumiesz bazowe koncepcje programowania funkcyjnego i przekonasz się, że możesz włączać je do kodu bez rezygnacji z paradygmatu obiektowego. Dowiesz się również, kiedy w swojej codziennej pracy używać takich opcji jak niemutowalność i funkcje czyste i dlaczego warto to robić. Poznasz różne aspekty FP: kompozycję, ekspresyjność, modułowość, wydajność i efektywne manipulowanie danymi. Nauczysz się korzystać z FP w celu zapewnienia wyższego bezpieczeństwa i łatwiejszego utrzymywania kodu. Te wszystkie cenne umiejętności ułatwią Ci pisanie bardziej zwięzłego, rozsądnego i przyszłościowego kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Java. Podejście funkcyjne. Rozszerzanie obiektowego kodu Javy o zasady programowania funkcyjnego Java. Podejście funkcyjne. Rozszerzanie obiektowego kodu Javy o zasady programowania funkcyjnego
(52,20 zł najniższa cena z 30 dni)
56.55 zł
87.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto uzupełnione i zaktualizowane wydanie bestsellerowego przewodnika dla inżynierów sieci. Dzięki niemu przejdziesz trudną (ale ekscytującą!) drogę od tradycyjnej platformy do platformy sieciowej opartej na najlepszych praktykach programistycznych. Zaczniesz od zagadnień podstawowych, aby następnie zagłębić się w tajniki stosowania bibliotek Pexpect, Paramiko czy Netmiko do komunikacji z urządzeniami sieciowymi. W kolejnych rozdziałach znajdziesz solidny przegląd różnych narzędzi wraz ze sposobami ich użycia: Cisco NX-API, Meraki, Juniper PyEZ, Ansible, Scapy, PySNMP, Flask, Elastic Stack i wielu innych. Rozeznasz się również w kwestiach związanych z kontenerami Dockera, a także usługami sieciowymi chmur AWS i Azure. Lektura tej książki pozwoli Ci się w pełni przygotować na następną generację sieci!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Zaawansowana inżynieria sieci w Pythonie. Automatyzacja, monitorowanie i zarządzanie chmurą. Wydanie IV Zaawansowana inżynieria sieci w Pythonie. Automatyzacja, monitorowanie i zarządzanie chmurą. Wydanie IV
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Zanurz się w fascynujący świat programowania w języku Python i osiągnij imponujący poziom umiejętności w zaledwie 24 godziny! Oto kilka zalet, które sprawiają, że ta książka jest niezbędna dla każdego aspirującego programisty: Szybki start: podstawy Pythona już w pierwszych godzinach nauki Krok po kroku: zrozumiałe instrukcje pomogą przejść przez
- PDF + ePub + Mobi pkt
Python w 1 dzień. Nauka programowania w Pythonie w 24 godziny od A do Z Python w 1 dzień. Nauka programowania w Pythonie w 24 godziny od A do Z
-
Promocja
Książka obejmuje tematykę inżynierii wymagań według programu certyfikacji IREB® CPRE® Foundation Level na poziomie podstawowym. Omawia zagadnienia wyszczególnione w planie nauczania IREB® CPRE® z naciskiem na aspekt praktyczny, a także przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego. Co ważne, zagadnienia teoretyczne zostały zobrazowane przykładami w stopniu określonym przez poziom poznawczy (K1, K2, K3).- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Certyfikowany inżynier wymagań. Opracowanie na podstawie planu nauczania IREB® CPRE®. Przykładowe pytania egzaminacyjne z odpowiedziami Certyfikowany inżynier wymagań. Opracowanie na podstawie planu nauczania IREB® CPRE®. Przykładowe pytania egzaminacyjne z odpowiedziami
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Java. Podręcznik na start to pozycja idealna dla każdego, kto chce podjąć takie kroki. W przystępny sposób zaznajamia nie tylko z językiem, ale też z podstawowymi koncepcjami stosowanymi podczas programowania - w obrazowy sposób przyrównuje je do sytuacji znanych spoza świata wirtualnego. Autor nie poprzestaje na podstawach i objaśnia także bardziej zaawansowane zagadnienia, dokonuje również przeglądu zmian, jakie w ciągu ostatnich lat zaszły w kolejnych wersjach Javy. Ostatnie rozdziały poświęca bardziej złożonym aspektom korzystania z tego języka programowania, w tym funkcjonowaniu mechanizmów odśmiecania pamięci, maszynie wirtualnej Javy i jej kompilatorom.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%)
Zobacz pozostałe książki z serii
-
Nowość Promocja
Jak sądzisz, co stanowi bazę informatyki? Od czego powinien zacząć przyszły programista? Może od opanowania jednego z najpopularniejszych języków programowania? Oczywiście mógłby od tego rozpocząć, tyle że to trochę tak, jakby uczyć się korzystać z narzędzia bez świadomości, do czego ono właściwie służy. Języki programowania to praktyka. Tymczasem niezbędną wiedzą, którą także powinien opanować każdy przyszły informatyk, są podstawy dotyczące teorii informacji i kodowania.- Druk
Informacja i kodowanie. Krótkie wprowadzenie z przykładami zastosowań Informacja i kodowanie. Krótkie wprowadzenie z przykładami zastosowań
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Klocków LEGO chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Znane i lubiane, zawsze są gwarancją świetnej zabawy. Dzięki Unity i stworzonemu we współpracy z marką LEGO® projektowi LEGO® Microgame każdy może opracować własną minigrę komputerową, której akcja dzieje się w świecie znanym z kolekcji popularnych klocków.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
LEGO Microgame. Podstawy programowania gier w Unity LEGO Microgame. Podstawy programowania gier w Unity
Niedostępna
-
Choć programowanie może się wydawać bardzo poważną sprawą, nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygodę z informatyką zaczynać już od najmłodszych lat. Tworzeniem gier komputerowych na tablety, telefony i komputery mogą się zajmować nawet dzieci, a pierwsze kroki stawiać na... domowym dywanie, z użyciem zwykłych kartek papieru i flamastrów. Podstawy są naprawdę proste, o ile znajdzie się odpowiedni przewodnik.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Dzieciaki na start! Programowanie dla najmłodszych Dzieciaki na start! Programowanie dla najmłodszych
Niedostępna
-
JavaFX to platforma umożliwiająca proste tworzenie atrakcyjnych interfejsów użytkownika dla aplikacji budowanych w języku Java. Wsparcie wzorca projektowego MVC, obsługa XML-a i możliwość formatowania atrakcyjnych wizualnie kontrolek za pomocą arkuszy stylów CSS - to tylko niektóre cechy sprawiające, że zastosowanie rozwiązania upraszcza architekturę aplikacji, przyspiesza ich tworzenie, ułatwia konserwację, umożliwia wydajną pracę nad projektami i pozwala osiągać ciekawe efekty w stosunkowo krótkim czasie.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
JavaFX. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika JavaFX. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika
Niedostępna
-
AutoCAD jest od lat standardowym narzędziem pracy w biurach projektowych, a jego praktyczna znajomość stanowi jeden z podstawowych elementów wykształcenia inżynierów i architektów opuszczających mury uczelni technicznych na całym świecie. Trudno sobie obecnie wyobrazić projektanta, konstruktora czy architekta, który w swoim CV nie wymieniłby doświadczenia w pracy z tym programem. Dla wielu osób stanowi on pierwsze, a nierzadko jedyne rozwiązanie CAD, którego przyszło im używać. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ AutoCAD jest wszechstronny, elastyczny, wydajny i prosty w obsłudze, a zaawansowanym użytkownikom oferuje duże możliwości automatyzacji pracy i stosowania branżowych dodatków.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
C# - wieloparadygmatowy język programowania opracowany przez firmę Microsoft - z roku na rok zdobywa coraz większą popularność wśród profesjonalistów z branży IT. Przejrzysta struktura kodu, wygoda stosowania, potężne możliwości i wsparcie ze strony platformy .NET - wszystko to sprawia, że są duże szanse, by ten trend utrzymywał się przez kolejne lata, zapewniając osobom znającym C# stały strumień ofert pracy w najlepszych firmach informatycznych świata. Jeśli chcesz należeć do tego grona, sięgnij po odpowiednie źródło wiedzy.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
C#. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III C#. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III
Czasowo niedostępna
-
Mathcad to wszechstronny program komputerowy do przeprowadzania obliczeń matematycznych i wizualizacji ich wyników. Jego możliwości i elastyczność sprawiły, że narzędzie zdobyło rzeszę wiernych użytkowników oraz znalazło szereg zastosowań w różnych dziedzinach nauki i techniki. Jak każde złożone oprogramowanie, Mathcad wymaga nauki, a tę najlepiej prowadzić na praktycznych przykładach.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Ebooka "Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Object-Oriented Software Engineering Using UML, Patterns, and Java (3rd Edition)
- Tłumaczenie:
- Andrzej Grażyński
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2872-8, 9788324628728
- Data wydania książki drukowanej :
- 2011-03-17
- Format:
- 172x245
- Numer z katalogu:
- 5912
Spis treści książki
- 1.1. Wprowadzenie: niepowodzenia w inżynierii oprogramowania (36)
- 1.2. Czym jest inżynieria oprogramowania? (38)
- 1.2.1. Modelowanie (38)
- 1.2.2. Rozwiązywanie problemów (40)
- 1.2.3. Pozyskiwanie wiedzy (41)
- 1.2.4. Racjonalizacja (42)
- 1.3. Podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania (43)
- 1.3.1. Uczestnicy i role (44)
- 1.3.2. Systemy i modele (46)
- 1.3.3. Produkty (46)
- 1.3.4. Aktywności, zadania i zasoby (47)
- 1.3.5. Wymagania funkcyjne i pozafunkcyjne (48)
- 1.3.6. Notacje, metody i metodologie (48)
- 1.4. Aktywności inżynierii oprogramowania (49)
- 1.4.1. Zbieranie wymagań (50)
- 1.4.2. Analiza (51)
- 1.4.3. Projekt systemu (51)
- 1.4.4. Projektowanie obiektów (53)
- 1.4.5. Implementowanie (53)
- 1.4.6. Testowanie (54)
- 1.5. Zarządzanie tworzeniem oprogramowania (54)
- 1.5.1. Komunikacja (55)
- 1.5.2. Zarządzanie racjonalizacją (55)
- 1.5.3. Zarządzanie konfiguracją oprogramowania (56)
- 1.5.4. Zarządzanie projektem (56)
- 1.5.5. Cykl życiowy oprogramowania (56)
- 1.5.6. Podsumowanie (57)
- 1.6. Analiza przypadku - system ARENA (57)
- 1.7. Literatura uzupełniająca (58)
- 1.8. Ćwiczenia (59)
- 2.1. Wprowadzenie (64)
- 2.2. Ogólnie o UML (65)
- 2.2.1. Diagramy przypadków użycia (65)
- 2.2.2. Diagramy klas (65)
- 2.2.3. Diagramy interakcji (67)
- 2.2.4. Diagram stanów (67)
- 2.2.5. Diagramy aktywności (68)
- 2.3. Podstawowe koncepcje modelowania (69)
- 2.3.1. Systemy, modele i widoki (69)
- 2.3.2. Typy danych, abstrakcyjne typy danych i instancje (72)
- 2.3.3. Klasy, klasy abstrakcyjne i obiekty (73)
- 2.3.4. Klasy zdarzeniowe, zdarzenia i komunikaty (75)
- 2.3.5. Modelowanie zorientowane obiektowo (76)
- 2.3.6. Falsyfikacja i prototypowanie (77)
- 2.4. UML - głębszy wgląd (78)
- 2.4.1. Diagramy przypadków użycia (79)
- 2.4.2. Diagramy klas (86)
- 2.4.3. Diagramy interakcji (95)
- 2.4.4. Diagramy stanów (98)
- 2.4.5. Diagramy aktywności (101)
- 2.4.6. Organizacja diagramów (104)
- 2.4.7. Rozszerzenia diagramów (106)
- 2.5. Literatura uzupełniająca (107)
- 2.6. Ćwiczenia (108)
- 3.1. Wstęp - katastrofa Ariane (114)
- 3.2. O projekcie ogólnie (115)
- 3.3. Koncepcje organizacyjne projektu (119)
- 3.3.1. Organizacja projektów (119)
- 3.3.2. Role w realizacji projektu (122)
- 3.3.3. Zadania i produkty (124)
- 3.3.4. Harmonogramy (126)
- 3.4. Koncepcje komunikacyjne projektu (128)
- 3.4.1. Komunikacja planowa (128)
- 3.4.2. Komunikacja pozaplanowa (135)
- 3.4.3. Mechanizmy komunikacyjne (138)
- 3.5. Aktywności organizacyjne (146)
- 3.5.1. Dołączanie do zespołu (146)
- 3.5.2. Dołączanie do infrastruktury komunikacyjnej (146)
- 3.5.3. Udział w zebraniach zespołu (147)
- 3.5.4. Organizacja przeglądów (149)
- 3.6. Literatura uzupełniająca (151)
- 3.7. Ćwiczenia (152)
- 4.1. Wstęp: przykłady problemów z użytecznością (158)
- 4.2. O zbieraniu wymagań ogólnie (159)
- 4.3. Koncepcje zbierania wymagań (161)
- 4.3.1. Wymagania funkcyjne (161)
- 4.3.2. Wymagania pozafunkcyjne (162)
- 4.3.3. Kompletność, spójność, jednoznaczność i poprawność (164)
- 4.3.4. Realizm, weryfikowalność i identyfikowalność (165)
- 4.3.5. Inżynieria pierwotna, inżynieria wtórna i inżynieria interfejsu (165)
- 4.4. Aktywności związane ze zbieraniem wymagań (166)
- 4.4.1. Identyfikacja aktorów (167)
- 4.4.2. Identyfikacja scenariuszy (169)
- 4.4.3. Identyfikacja przypadków użycia (171)
- 4.4.4. Doskonalenie przypadków użycia (173)
- 4.4.5. Identyfikacja relacji między aktorami a przypadkami użycia (176)
- 4.4.6. Początkowa identyfikacja obiektów modelu analitycznego (179)
- 4.4.7. Identyfikacja wymagań pozafunkcyjnych (182)
- 4.5. Zarządzanie zbieraniem wymagań (183)
- 4.5.1. Negocjowanie specyfikacji z klientem: metoda Joint Application Design (185)
- 4.5.2. Zarządzanie identyfikowalnością (187)
- 4.5.3. Dokumentowanie zbierania wymagań (188)
- 4.6. Analiza przypadku - system ARENA (190)
- 4.6.1. Wstępna deklaracja problemu (190)
- 4.6.2. Identyfikacja aktorów i scenariuszy (192)
- 4.6.3. Identyfikacja przypadków użycia (195)
- 4.6.4. Doskonalenie przypadków użycia i identyfikacja relacji (198)
- 4.6.5. Identyfikacja wymagań pozafunkcyjnych (204)
- 4.6.6. Wnioski (204)
- 4.7. Literatura uzupełniająca (205)
- 4.8. Ćwiczenia (207)
- 5.1. Wstęp: złudzenie optyczne (212)
- 5.2. O analizie wymagań ogólnie (212)
- 5.3. Koncepcje analizy wymagań (214)
- 5.3.1. Analityczny model obiektowy i modele dynamiczne (214)
- 5.3.2. Obiekty encji, obiekty brzegowe i obiekty sterujące (215)
- 5.3.3. Generalizacja i specjalizacja (216)
- 5.4. Aktywności analizy wymagań:
od przypadków użycia do obiektów (217)
- 5.4.1. Identyfikacja obiektów encji (218)
- 5.4.2. Identyfikacja obiektów brzegowych (220)
- 5.4.3. Identyfikacja obiektów sterujących (222)
- 5.4.4. Odwzorowywanie przypadków użycia w obiekty za pomocą diagramów sekwencji (224)
- 5.4.5. Modelowanie interakcji między obiektami za pomocą kart CRC (228)
- 5.4.6. Identyfikacja skojarzeń (228)
- 5.4.7. Identyfikacja agregacji (231)
- 5.4.8. Identyfikacja atrybutów (232)
- 5.4.9. Modelowanie zachowania poszczególnych obiektów uzależnionego od ich stanu (233)
- 5.4.10. Modelowanie relacji dziedziczenia między obiektami (234)
- 5.4.11. Przeglądy modelu analitycznego (235)
- 5.4.12. Podsumowanie analizy (236)
- 5.5. Zarządzanie analizą wymagań (237)
- 5.5.1. Dokumentowanie analizy wymagań (238)
- 5.5.2. Przydzielanie odpowiedzialności (239)
- 5.5.3. Komunikacja w związku z analizą wymagań (240)
- 5.5.4. Iteracje modelu analitycznego (241)
- 5.5.5. Uzgodnienie modelu analitycznego z klientem (243)
- 5.6. Analiza przypadku - system ARENA (245)
- 5.6.1. Identyfikacja obiektów encji (245)
- 5.6.2. Identyfikacja obiektów brzegowych (250)
- 5.6.3. Identyfikacja obiektów sterujących (251)
- 5.6.4. Modelowanie interakcji między obiektami (252)
- 5.6.5. Weryfikacja i konsolidacja modelu analitycznego (254)
- 5.6.6. Wnioski (256)
- 5.7. Literatura uzupełniająca (258)
- 5.8. Ćwiczenia (258)
- 6.1. Wstęp: projekt mieszkania (264)
- 6.2. O projektowaniu systemu ogólnie (266)
- 6.3. Koncepcje projektowania systemu (267)
- 6.3.1. Podsystemy i klasy (268)
- 6.3.2. Usługi i interfejsy podsystemów (270)
- 6.3.3. Sprzężenie i spoistość (271)
- 6.3.4. Warstwy i partycje (275)
- 6.3.5. Style architektoniczne (279)
- 6.4. Aktywności projektowania systemu:
od obiektów do podsystemów (288)
- 6.4.1. Punkt wyjścia: model analityczny systemu planowania podróży (288)
- 6.4.2. Identyfikowanie celów projektowych (290)
- 6.4.3. Identyfikowanie podsystemów (294)
- 6.5. Literatura uzupełniająca (296)
- 6.6. Ćwiczenia (297)
- 7.1. Wstęp: przykład redundancji (302)
- 7.2. O aktywnościach projektowania systemu ogólnie (303)
- 7.3. Koncepcje: diagramy wdrażania UML (304)
- 7.4. Aktywności realizacji celów projektowych (306)
- 7.4.1. Odwzorowywanie podsystemów w procesory i komponenty (306)
- 7.4.2. Identyfikowanie trwałych danych i ich przechowywanie (309)
- 7.4.3. Definiowanie założeń kontroli dostępu (312)
- 7.4.4. Projektowanie globalnego przepływu sterowania (319)
- 7.4.5. Identyfikowanie usług (321)
- 7.4.6. Identyfikowanie warunków granicznych (323)
- 7.4.7. Weryfikowanie projektu systemu (326)
- 7.5. Zarządzanie projektowaniem systemu (328)
- 7.5.1. Dokumentowanie projektu systemu (328)
- 7.5.2. Przydzielanie odpowiedzialności (330)
- 7.5.3. Komunikacja w projektowaniu systemu (331)
- 7.5.4. Iteracje projektowania systemu (333)
- 7.6. Analiza przypadku - system ARENA (334)
- 7.6.1. Identyfikowanie celów projektowych (335)
- 7.6.2. Identyfikowanie podsystemów (336)
- 7.6.3. Odwzorowanie podsystemów w procesory i komponenty (337)
- 7.6.4. Identyfikowanie i przechowywanie trwałych danych (339)
- 7.6.5. Definiowanie założeń kontroli dostępu (340)
- 7.6.6. Projektowanie globalnego przepływu sterowania (341)
- 7.6.7. Identyfikowanie usług (343)
- 7.6.8. Identyfikowanie warunków granicznych (345)
- 7.6.9. Wnioski (347)
- 7.7. Literatura uzupełniająca (348)
- 7.8. Ćwiczenia (348)
- 8.1. Wstęp: wpadki produkcyjne (354)
- 8.2. O projektowaniu obiektów ogólnie (355)
- 8.3. Koncepcja wielokrotnego wykorzystywania
- dziedziczenie, delegowanie i wzorce projektowe (359)
- 8.3.1. Obiekty aplikacyjne i obiekty realizacyjne (359)
- 8.3.2. Dziedziczenie implementacyjne i dziedziczenie specyfikacyjne (360)
- 8.3.3. Delegowanie (363)
- 8.3.4. Zasada zastępowania Liskov (364)
- 8.3.5. Delegowanie i dziedziczenie we wzorcach projektowych (364)
- 8.4. Wybór wzorców projektowych i gotowych komponentów (367)
- 8.4.1. Hermetyzacja przechowywania danych za pomocą wzorca projektowego Most (368)
- 8.4.2. Hermetyzacja niekompatybilnych komponentów za pomocą wzorca projektowego Adapter (371)
- 8.4.3. Hermetyzacja kontekstu za pomocą wzorca projektowego Strategia (373)
- 8.4.4. Hermetyzacja platformy za pomocą wzorca projektowego Fabryka abstrakcyjna (376)
- 8.4.5. Hermetyzacja przepływu sterowania za pomocą wzorca projektowego Polecenie (377)
- 8.4.6. Hermetyzacja hierarchii za pomocą wzorca projektowego Kompozyt (378)
- 8.4.7. Heurystyki wyboru wzorców projektowych (379)
- 8.4.8. Identyfikowanie i przystosowywanie frameworków aplikacyjnych (381)
- 8.5. Zarządzanie wykorzystywaniem gotowych rozwiązań (386)
- 8.5.1. Dokumentowanie wykorzystywania gotowych rozwiązań (388)
- 8.5.2. Przydzielanie odpowiedzialności (389)
- 8.6. Analiza przypadku - system ARENA (390)
- 8.6.1. Zastosowanie wzorca projektowego Fabryka abstrakcyjna (390)
- 8.6.2. Zastosowanie wzorca projektowego Polecenie (392)
- 8.6.3. Zastosowanie wzorca projektowego Obserwator (393)
- 8.6.4. Wnioski (393)
- 8.7. Literatura uzupełniająca (394)
- 8.8. Ćwiczenia (395)
- 9.1. Wstęp: kolej miejska i tramwaje (400)
- 9.2. O specyfikowaniu interfejsów ogólnie (401)
- 9.3. Koncepcje specyfikowania interfejsów (403)
- 9.3.1. Implementator, ekstender i użytkownik klasy (403)
- 9.3.2. Typy, sygnatury i widzialność (403)
- 9.3.3. Kontrakty: niezmienniki, warunki wstępne i warunki końcowe (406)
- 9.3.4. Język OCL (Object Constraint Language) (407)
- 9.3.5. Kolekcje OCL: zbiory, wielozbiory i ciągi (411)
- 9.3.6. Kwantyfikatory OCL: forAll() i exists() (415)
- 9.4. Aktywności specyfikowania interfejsów (416)
- 9.4.1. Identyfikowanie brakujących atrybutów i operacji (417)
- 9.4.2. Specyfikowanie typów, sygnatur i widzialności (418)
- 9.4.3. Specyfikowanie warunków wstępnych i warunków końcowych (419)
- 9.4.4. Specyfikowanie niezmienników (421)
- 9.4.5. Dziedziczenie kontraktów (424)
- 9.5. Zarządzanie projektowaniem obiektów (425)
- 9.5.1. Dokumentowanie projektowania obiektów (425)
- 9.5.2. Przydzielanie odpowiedzialności (431)
- 9.5.3. Wykorzystywanie kontraktów w analizie wymagań (432)
- 9.6. Analiza przypadku - system ARENA (433)
- 9.6.1. Identyfikowanie brakujących operacji w klasach TournamentStyle i Round (434)
- 9.6.2. Specyfikowanie kontraktów dla klas TournamentStyle i Round (435)
- 9.6.3. Specyfikowanie kontraktów dla klas KnockOutStyle i KnockOutRound (438)
- 9.6.4. Wnioski (439)
- 9.7. Literatura uzupełniająca (440)
- 9.8. Ćwiczenia (440)
- 10.1. Wstęp: Władca Pierścieni (446)
- 10.2. O odwzorowywaniu ogólnie (447)
- 10.3. Koncepcje odwzorowywania (448)
- 10.3.1. Transformowanie modelu (449)
- 10.3.2. Refaktoryzacja (450)
- 10.3.3. Inżynieria postępująca (452)
- 10.3.4. Inżynieria odwracająca (452)
- 10.3.5. Zasady transformacji (453)
- 10.4. Aktywności odwzorowywania (454)
- 10.4.1. Optymalizowanie modelu obiektowego (455)
- 10.4.2. Odwzorowywanie skojarzeń na kolekcje (458)
- 10.4.3. Odwzorowywanie kontraktów w wyjątki (465)
- 10.4.4. Odwzorowywanie modelu obiektowego w schematy bazy danych (469)
- 10.5. Zarządzanie transformacjami (475)
- 10.5.1. Dokumentowanie transformacji (475)
- 10.5.2. Przydzielanie odpowiedzialności (477)
- 10.6. Analiza przypadku - system ARENA (478)
- 10.6.1. Statystyki systemu ARENA (478)
- 10.6.2. Odwzorowywanie skojarzeń na kolekcje (480)
- 10.6.3. Odwzorowywanie kontraktów w wyjątki (482)
- 10.6.4. Odwzorowywanie modelu obiektowego w schemat bazy danych (484)
- 10.6.5. Wnioski (485)
- 10.7. Literatura uzupełniająca (485)
- 10.8. Ćwiczenia (486)
- 11.1. Wstęp: testowanie wahadłowców (492)
- 11.2. O testowaniu ogólnie (494)
- 11.3. Koncepcje związane z testowaniem (498)
- 11.3.1. Usterki, błędne stany i awarie (500)
- 11.3.2. Przypadki testowe (503)
- 11.3.3. Namiastki testowe i sterowniki testowe (505)
- 11.3.4. Poprawki (505)
- 11.4. Aktywności związane z testowaniem (506)
- 11.4.1. Inspekcja komponentu (507)
- 11.4.2. Testowanie użyteczności (508)
- 11.4.3. Testowanie jednostkowe (510)
- 11.4.4. Testowanie integracyjne (519)
- 11.4.5. Testowanie systemu (526)
- 11.5. Zarządzanie testowaniem (531)
- 11.5.1. Planowanie testów (532)
- 11.5.2. Dokumentowanie testowania (532)
- 11.5.3. Przydzielanie odpowiedzialności (536)
- 11.5.4. Testowanie regresyjne (537)
- 11.5.5. Automatyzacja testowania (538)
- 11.5.6. Testowanie bazujące na modelach (539)
- 11.6. Literatura uzupełniająca (541)
- 11.7. Ćwiczenia (543)
- 12.1. Wstęp: przycinanie wędzonej szynki (550)
- 12.2. O racjonalizacji ogólnie (551)
- 12.3. Koncepcje racjonalizacji (554)
- 12.3.1. CTC - system centralnego sterowania ruchem (555)
- 12.3.2. Definiowanie problemów: zagadnienia (556)
- 12.3.3. Eksploracja przestrzeni rozwiązań: propozycje (557)
- 12.3.4. Wartościowanie elementów przestrzeni rozwiązań: kryteria i argumenty (559)
- 12.3.5. Kolapsacja przestrzeni rozwiązań: rozstrzygnięcie (560)
- 12.3.6. Implementowanie rozstrzygnięć: elementy działania (561)
- 12.3.7. Przykłady modeli zagadnień i ich realizacje (562)
- 12.4. Aktywności racjonalizacji - od zagadnień do decyzji (567)
- 12.4.1. Projekt systemu CTC (568)
- 12.4.2. Kolekcjonowanie racjonalizacji w ramach zebrań (569)
- 12.4.3. Asynchroniczne kolekcjonowanie racjonalizacji (577)
- 12.4.4. Racjonalizacja dyskutowanych zmian (579)
- 12.4.5. Rekonstruowanie racjonalizacji (582)
- 12.5. Kierownicze aspekty zarządzania racjonalizacją (585)
- 12.5.1. Dokumentowanie racjonalizacji (585)
- 12.5.2. Przypisywanie odpowiedzialności (587)
- 12.5.3. Heurystyki komunikowania racjonalizacji (588)
- 12.5.4. Modelowanie i negocjowanie zagadnień (589)
- 12.5.5. Strategie rozwiązywania konfliktów (590)
- 12.6. Literatura uzupełniająca (592)
- 12.7. Ćwiczenia (593)
- 13.1. Wstęp: samoloty (598)
- 13.2. O zarządzaniu konfiguracją ogólnie (600)
- 13.3. Koncepcje zarządzania konfiguracją (602)
- 13.3.1. Elementy konfiguracji i agregaty CM (603)
- 13.3.2. Wersje i konfiguracje (604)
- 13.3.3. Żądania zmian (604)
- 13.3.4. Promocje i emisje (605)
- 13.3.5. Repozytoria i przestrzenie robocze (606)
- 13.3.6. Schematy identyfikowania wersji (606)
- 13.3.7. Zmiany i zbiory zmian (608)
- 13.3.8. Narzędzia wspomagające zarządzanie konfiguracją (610)
- 13.4. Aktywności tworzące zarządzanie konfiguracją (611)
- 13.4.1. Identyfikowanie elementów konfiguracji i agregatów CM (613)
- 13.4.2. Zarządzanie promocjami (615)
- 13.4.3. Zarządzanie emisjami (616)
- 13.4.4. Zarządzanie gałęziami (619)
- 13.4.5. Zarządzanie wariantami (623)
- 13.4.6. Zarządzanie propozycjami zmian i ich implementowaniem (626)
- 13.5. Kierownicze aspekty zarządzania konfiguracją (627)
- 13.5.1. Dokumentowanie zarządzania konfiguracją (627)
- 13.5.2. Przypisywanie odpowiedzialności (628)
- 13.5.3. Planowanie aktywności w ramach zarządzania konfiguracją (629)
- 13.5.4. Integracja ciągła jako optymalizacja zarządzania promocjami i ich testowaniem (630)
- 13.6. Literatura uzupełniająca (632)
- 13.7. Ćwiczenia (633)
- 14.1. Wstęp: uruchomienie misji STS-51L (638)
- 14.2. O zarządzaniu projektem ogólnie (639)
- 14.3. Koncepcje zarządzania projektem (646)
- 14.3.1. Zadania i aktywności (646)
- 14.3.2. Produkty, pakiety pracy i role (646)
- 14.3.3. Struktura podziału pracy (648)
- 14.3.4. Model zadań (649)
- 14.3.5. Macierz kwalifikacji (650)
- 14.3.6. Plan zarządzania projektem (651)
- 14.4. Aktywności klasycznego zarządzania projektem (653)
- 14.4.1. Planowanie projektu (654)
- 14.4.2. Organizowanie projektu (659)
- 14.4.3. Kontrolowanie projektu (665)
- 14.4.4. Kończenie projektu (671)
- 14.5. Aktywności "zwinnej" realizacji projektu (673)
- 14.5.1. Planowanie projektu: wykazy zaległości produktu i przebiegu (674)
- 14.5.2. Organizowanie projektu (675)
- 14.5.3. Kontrolowanie projektu: dni robocze i wykresy wygaszania (675)
- 14.5.4. Kończenie projektu: przeglądy przebiegów (677)
- 14.6. Literatura uzupełniająca (677)
- 14.7. Ćwiczenia (679)
- 15.1. Wstęp: nawigacja polinezyjska (684)
- 15.2. IEEE 1074: standard cykli życiowych (688)
- 15.2.1. Procesy i aktywności (688)
- 15.2.2. Modelowanie cyklu życiowego (690)
- 15.2.3. Zarządzanie projektem (690)
- 15.2.4. Prerealizacja (691)
- 15.2.5. Realizacja - tworzenie systemu (692)
- 15.2.6. Postrealizacja (693)
- 15.2.7. Procesy integralne (międzyrealizacyjne) (694)
- 15.3. Charakteryzowanie dojrzałości modeli cyklu życiowego (695)
- 15.4. Modele cyklu życiowego (698)
- 15.4.1. Sekwencyjne modele ukierunkowane na aktywności (699)
- 15.4.2. Iteracyjne modele ukierunkowane na aktywności (701)
- 15.4.3. Modele ukierunkowane na encje (706)
- 15.5. Literatura uzupełniająca (709)
- 15.6. Ćwiczenia (710)
- 16.1. Wstęp: pierwsze zdobycie K2 (714)
- 16.2. Środowisko projektu (717)
- 16.3. Zagadnienia metodologiczne (719)
- 16.3.1. Ile planowania? (719)
- 16.3.2. Ile powtarzalności? (720)
- 16.3.3. Ile modelowania? (721)
- 16.3.4. Ile procesów cyklu życiowego? (723)
- 16.3.5. Ile kontroli i monitorowania? (723)
- 16.3.6. Kiedy przedefiniować cele projektu? (724)
- 16.4. Spektrum metodologii (724)
- 16.4.1. Metodologia Royce'a (725)
- 16.4.2. Programowanie ekstremalne (XP) (731)
- 16.4.3. Metodologie rugby (737)
- 16.5. Analizy przypadku (742)
- 16.5.1. Projekt XP: ATRACT (743)
- 16.5.2. Lokalny klient: FRIEND (746)
- 16.5.3. Rozproszony projekt: JAMES (754)
- 16.5.4. Podsumowanie analiz przypadku (761)
- 16.6. Literatura uzupełniająca (766)
- 16.7. Ćwiczenia (766)
- A.1. Fabryka abstrakcyjna (Abstract Factory)
- hermetyzacja platformy (772)
- A.2. Adapter (Adapter) - otoczka dla starszego kodu (773)
- A.3. Most (Bridge) - podmiana implementacji (774)
- A.4. Polecenie (Command) - hermetyzacja przepływu sterowania (775)
- A.5. Kompozyt (Composite) - rekurencyjna reprezentacja hierarchii (776)
- A.6. Fasada (Facade) - hermetyzacja podsystemów (777)
- A.7. Obserwator (Observer) - oddzielenie encji od widoków (778)
- A.8. Proxy (Proxy) - hermetyzacja kosztownych obiektów (779)
- A.9. Strategia (Strategy) - hermetyzacja algorytmów (780)
- A.10. Heurystyki pomocne w wyborze wzorców projektowych (781)
- B.1. Terminologia (783)
- B.2. Słownik terminów angielskich (817)
Przedmowa (17)
Wstęp (19)
Podziękowania (31)
CZĘŚĆ I: Zaczynamy (33)
Rozdział 1. Wprowadzenie do inżynierii oprogramowania (35)
Rozdział 2. Modelowanie w języku UML (63)
Rozdział 3. Organizacja projektu i komunikacja (113)
CZĘŚĆ II: Zmagania ze złożonością (155)
Rozdział 4. Zbieranie wymagań (157)
Rozdział 5. Analiza wymagań (211)
Rozdział 6. Projektowanie systemu - dekompozycja na podsystemy (263)
Rozdział 7. Projekt systemu: realizacja celów projektowych (301)
Rozdział 8. Projektowanie obiektów: wielokrotne wykorzystywanie rozwiązań wzorcowych (353)
Rozdział 9. Projektowanie obiektów: specyfikowanie interfejsów (399)
Rozdział 10. Odwzorowywanie modelu na kod (445)
Rozdział 11. Testowanie (491)
CZĘŚĆ III: Zarządzanie zmianami (547)
Rozdział 12. Zarządzanie racjonalizacją (549)
Rozdział 13. Zarządzanie konfiguracją (597)
Rozdział 14. Zarządzanie projektem (637)
Rozdział 15. Cykl życiowy oprogramowania (683)
Rozdział 16. Wszystko razem, czyli metodologie (713)
Dodatki (769)
Dodatek A: Wzorce projektowe (771)
Dodatek B: Objaśnienia haseł (783)
Dodatek C: Bibliografia (831)
Skorowidz (847)
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja
Jeśli szukasz źródła błyskawicznych odpowiedzi na pytania, jakie się pojawiają podczas pracy z C#, ta książka sprawdzi się idealnie! Została pomyślana tak, aby maksymalnie ułatwić przeglądanie i odnajdywanie potrzebnych treści — jest precyzyjnym, zwięzłym i niezwykle praktycznym przewodnikiem, szczególnie cenionym przez osoby, które znają już inne języki programowania, takie jak C++ czy Java. Wszystkie fragmenty kodu zostały udostępnione w programie LINQPad jako interaktywne przykłady. Można je edytować i od razu oglądać wyniki bez konieczności tworzenia projektów w Visual Studio. To książka, którą każdy programista C# powinien mieć pod ręką!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(32,43 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
To wydanie książki zostało zaktualizowane pod kątem języka PHP 8. Za jej pomocą opanujesz solidne podstawy programowania zorientowanego obiektowo w PHP, a następnie zapoznasz się z zasadami projektowania kodu, narzędziami i zalecanymi rozwiązaniami, które ułatwiają tworzenie, testowanie i wdrażanie niezawodnych aplikacji. Sporo miejsca poświęcono tu wzorcom projektowym, w tym wzorcom biznesowym i bazodanowym. Omówiono również narzędzia i praktyki pomocne w pracy zespołowej, jak praca z systemem Git czy zarządzanie wersjami i zależnościami przy użyciu Composera. Nie zabrakło także takich ważnych zagadnień jak strategie automatycznych testów i zasady ciągłej integracji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
PHP 8. Obiekty, wzorce, narzędzia. Poznaj obiektowe usprawnienia języka PHP, wzorce projektowe i niezbędne narzędzia programistyczne. Wydanie VI PHP 8. Obiekty, wzorce, narzędzia. Poznaj obiektowe usprawnienia języka PHP, wzorce projektowe i niezbędne narzędzia programistyczne. Wydanie VI
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Oto przewodnik po inżynierii detekcji, przeznaczony dla inżynierów zabezpieczeń i analityków bezpieczeństwa. Zaprezentowano w nim praktyczną metodologię planowania, budowy i walidacji mechanizmów wykrywania zagrożeń. Opisano zasady pracy z frameworkami służącymi do testowania i uwierzytelniania programu inżynierii detekcji. Książka zawiera przykłady dotyczące zagadnień z całego cyklu, od utworzenia reguły detekcji po jej walidację, a omawianej tematyce towarzyszy bogaty zestaw samouczków, projektów i pytań sprawdzających. To doskonałe źródło wiedzy o zasadach pracy inżyniera detekcji i o ciągłym rozwoju tej dziedziny.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Inżynieria detekcji cyberzagrożeń w praktyce. Planowanie, tworzenie i walidacja mechanizmów wykrywania zagrożeń Inżynieria detekcji cyberzagrożeń w praktyce. Planowanie, tworzenie i walidacja mechanizmów wykrywania zagrożeń
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Ta książka łączy perspektywy inżynierów, ludzi biznesu, przedstawicieli rządów i społeczników. Ułatwia zrozumienie korzyści i szans, jakie niosą ze sobą autonomiczne systemy oparte na uczeniu maszynowym. Zawiera siedem ważnych zasad, które pozwolą na ograniczanie ryzyka nadużyć i wypadków związanych z AI, a także zapewnią, by technologie tego rodzaju służyły rozwojowi ludzkości. Cztery z zasad dotyczą samych systemów i ich projektowania: uwzględniania ryzyka dla ludzi, przejrzystości działania, zapewnienia ochrony danych osobowych i ograniczania tendencyjności. Pozostałe trzy odnoszą się do organizacji tworzących systemy AI, stosowanych w nich procedur i kultury organizacyjnej. Co ważne, w książce znalazły się przykłady dobrych praktyk, jak również liczne rzeczowe uwagi i pożyteczne wskazówki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Dylemat sztucznej inteligencji. 7 zasad odpowiedzialnego tworzenia technologii Dylemat sztucznej inteligencji. 7 zasad odpowiedzialnego tworzenia technologii
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Dzięki temu praktycznemu przewodnikowi sprawdzisz, jak działa Angular podczas tworzenia dziesięciu zróżnicowanych funkcjonalnych aplikacji internetowych. Nauczysz się też integrować go z różnymi bibliotekami i narzędziami, takimi jak Angular Router, Scully, Electron, wątki robocze usług Angulara czy narzędzia Nx do zarządzania repozytoriami monolitycznymi. Poszczególnych technologii użyjesz do tworzenia ciekawych projektów: aplikacji pogodowej w technice PWA, mobilnej aplikacji do geotagowania zdjęć, biblioteki komponentów interfejsu użytkownika i innych. Dowiesz się też, jak dostosować interfejs CLI Angulara do swoich potrzeb.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Angular. Dziesięć praktycznych aplikacji internetowych z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych. Wydanie III Angular. Dziesięć praktycznych aplikacji internetowych z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych. Wydanie III
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
To drugie wydanie przewodnika dla programistów, którzy chcą efektywnie budować atrakcyjne złożone front-endy aplikacji. Uwzględniono tu nowe elementy Reacta 18, w tym hooki, biblioteki do zarządzania stanem, jak również najnowszą wersję języka TypeScript. Dzięki tej książce nauczysz się tworzyć przejrzyste i łatwe w utrzymaniu komponenty React, które mogą być wielokrotnie używane ― dobrze zorganizowane, bazujące na nowoczesnych wzorcach projektowych. Dowiesz się też, jak projektować bezpiecznie typowane komponenty, jak zarządzać złożonymi stanami, a także jak interaktywnie korzystać z web API GraphQL . Poznasz też metody pisania solidnych testów jednostkowych dla komponentów React za pomocą JEST.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
React i TypeScript. Reaktywne tworzenie stron internetowych dla początkujących. Wydanie II React i TypeScript. Reaktywne tworzenie stron internetowych dla początkujących. Wydanie II
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Zrób pierwszy krok w stronę fascynującego świata automatyzacji zadań. Poznaj PowerShell, potężne narzędzie, które ułatwia pracę administratorów na całym świecie, i zaprzęgnij go do pracy. Dzięki umiejętnemu posługiwaniu się krótkimi i nieskomplikowanymi poleceniami będziesz w stanie łatwo i szybko wykonywać czynności, których realizacja wymagała dotąd znacznie większego wysiłku. Słowem, robić więcej, robiąc mniej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Trzymasz w rękach drugie wydanie książki, którą docenili specjaliści bezpieczeństwa IT na całym świecie. Dzięki niej zrozumiesz zasady tworzenia skutecznych strategii cyberbezpieczeństwa dla swojej organizacji. Poznasz długoterminowe trendy w ujawnianiu i wykorzystywaniu luk w zabezpieczeniach, regionalne różnice w rozpowszechnieniu szkodliwego oprogramowania, leżące u ich podstaw czynniki społeczno-ekonomiczne, a także ewolucję ransomware. Zdobędziesz także cenne informacje na temat zagrożeń, których źródłami są rządy państw, i zapoznasz się z dogłębną analizą nowoczesnych strategii cyberbezpieczeństwa w chmurze. Dzięki tej wciągającej lekturze dowiesz się, jak wygląda dobra analiza cyberzagrożeń i jak oceniać skuteczność strategii cyberbezpieczeństwa w organizacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Zagrożenia cyberbezpieczeństwa i rozwój złośliwego oprogramowania. Poznaj strategie obrony przed współczesnymi niebezpieczeństwami. Wydanie II Zagrożenia cyberbezpieczeństwa i rozwój złośliwego oprogramowania. Poznaj strategie obrony przed współczesnymi niebezpieczeństwami. Wydanie II
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
70.85 zł
109.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Dzięki tej przystępnej książce zrozumiesz metody działania wielkich modeli językowych i techniki szkolenia modeli generatywnych. Następnie zapoznasz się z przypadkami użycia, w których ChatGPT sprawdzi się najlepiej, a w efekcie zwiększy produktywność i kreatywność. Dowiesz się też, jak wchodzić w interakcje z ChatGPT, tworzyć lepsze prompty i korzystać z funkcji uczenia się. Znajdziesz tu rozdziały dla marketingowców, naukowców i programistów, ułatwiające szybkie zastosowanie nabytej wiedzy w praktyce. Przekonasz się również, jak w środowisku korporacyjnym stosować interfejsy API modeli OpenAI dostępne w infrastrukturze Azure. Dla każdego scenariusza podano kompletną implementację w Pythonie, korzystającą z bibliotek Streamlit i LangChain do integracji modeli AI z aplikacjami.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Generatywna sztuczna inteligencja z ChatGPT i modelami OpenAI. Podnieś swoją produktywność i innowacyjność za pomocą GPT3 i GPT4 Generatywna sztuczna inteligencja z ChatGPT i modelami OpenAI. Podnieś swoją produktywność i innowacyjność za pomocą GPT3 i GPT4
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Oto zaktualizowane wydanie popularnego przewodnika, dzięki któremu skorzystasz z ponad dwustu sprawdzonych receptur bazujących na najnowszych wydaniach bibliotek Pythona. Wystarczy, że skopiujesz i dostosujesz kod do swoich potrzeb. Możesz też go uruchamiać i testować za pomocą przykładowego zbioru danych. W książce znajdziesz receptury przydatne do rozwiązywania szerokiego spektrum problemów, od przygotowania i wczytania danych aż po trenowanie modeli i korzystanie z sieci neuronowych. W ten sposób wyjdziesz poza rozważania teoretyczne czy też matematyczne koncepcje i zaczniesz tworzyć aplikacje korzystające z uczenia maszynowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Uczenie maszynowe w Pythonie. Receptury. Od przygotowania danych do deep learningu. Wydanie II Uczenie maszynowe w Pythonie. Receptury. Od przygotowania danych do deep learningu. Wydanie II
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas:
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java Bernd Bruegge, Allen H. Dutoit (6) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(0)
(0)
(1)
(0)
(3)
więcej opinii
ukryj opinie